11 Ιαν 2025

Επόμενοι των Αιρετικών, οι αφαιρούντες τόν Εσταυρωμένον

                                 Ἐπόμενοι τῶν Αἱρετικῶν, οἱ ἀφαιροῦντες τόν Ἐσταυρωμένον

Παν. Δ. Παπαδημητρίου

Ὀρθόδοξος Τύπος, 10/1/2025, ἀρ. φύλλου 2525, σσ. 1, 4.

 Ἀναλυτικός τίτλος:
«Ἐπόμενοι τῶν Λατίνων καί Προτεσταντῶν, οἱ ἀφαιροῦντες τόν Σταυρό καί τόν Ἐσταυρωμένο ἀπό τήν Ἁγία Τράπεζα»

  Εἴδαμε στὸ πρῶτο ἄρθρο μας γιὰ τὸν Σταυρό καὶ στὶς ἀναφορές του,[1] ὅτι ὁ Σταυρός μὲ τὸν Ἐσταυρωμένο στὴν Ἁγία Τράπεζα εἶναι ἐνοχλητικός γιὰ μερικοὺς Ἐπισκόπους καί Ἱερεῖς, καὶ προτιμᾶ­ται (καταπατῶντας τὴν Ἱερὰν Παράδοσιν, προτεσταντικῷ τῷ τρόπῳ) ἡ ἀποβολή του ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα, ἢ ἡ μετακόμισή του ψηλά, πίσω, στὸν ἀέρα τῆς Κόγχης ἢ σὲ ἄλλο ση­μεῖο, καὶ τὸ «καθάρισμα» τῆς Ἁγίας Τράπεζας:[2], [3] α). γιὰ νὰ γίνει «Λουθηρανίζουσα» καὶ «Λατινί­ζουσα» πρὸς τὴν Δύση Λειτουρ­γία, στὰ πρότυπα τῶν φραγκο-παπάδων[4] β). γιὰ νὰ μπεῖ (ἐπιλεκτι­κά, αὐθαίρετα ἀπὸ τὴν ἰστορία, νεωτε­ριστικά) θρό­νος τοῦ Ἐπι­σκόπου βλέποντας πρὸς τὴν Δύση, ποὺ ἡ ἴδια ἡ Ἐκκλησία ἐν τῇ σοφίᾳ της τὸν εἶχε καταργήσει, ὥστε νὰ ἀγναντεύει ὁ Ἐπίσκοπος, χωρὶς τὸ «ἐμπόδιο» τοῦ Ἐσταυ­ρωμένου (καὶ τοῦ Ἱεροῦ Κιβωρίου καὶ τῶν παραπε­τασμάτων του),[5], [6] τό κέντρον τοῦ Σολέα κατὰ τὴν διάρκειαν τῶν Ἀναγνωσμάτων (περίπου 5-10 λεπτά), καί γ). ἐπειδὴ ἁπλὰ τὸ εἶπε ἢ τὸ ἔκανε ὁ τάδε Ἐπίσκοπος ἢ Πρεσβύτερος.

            Εἴδαμε, ὅτι ἀνέκαθεν ὁ μεγάλος Σταυρός (μὲ τὸν Ἐσταυρωμένο ἰδιαίτερα μετὰ τὴν Εἰκονομα­χία)[7], [8] ἦταν στὴν Ἁγία Τράπεζα, μὲ μαρτυρία ἤδη ἀπὸ τὴν ἐποχή τοῦ Μ. Κωνσταντίνου.[9]

         Εἴδαμε ἐπίσης ὅτι οἱ αἱρετικοὶ Προτεστάντες κατήργησαν τὴν ἀπεικόνισιν τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ στὸν Σταυρό (μαζὶ καὶ μὲ ὅλες τὶς ἀπεικονίσεις, ἁγιογραφίες) μὲ τὴν ἀποδοχὴ βλασφή­μων «θεολο­γικῶν» θέσεων.[10]

            Οἱ ἡμέτεροι Λειτουργικοὶ δῆθεν Ἀναγεννητὲς[11] (τῷ ὄντι Νεωτεριστές) Ἐπίσκοποι, καὶ οἱ παρασυρ­θέν­τες ὑπ’ αὐτῶν Ἐπίσκοποι καὶ Κληρικοί, ποὺ ἀφαιροῦν (ἢ μετακομίζουν) τὸν Σταυ­ρὸν καὶ τὸν Ἐσταυρωμένον ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα, πρέπει νὰ γνωρίζουν ὅτι οἱ Λατίνοι τοὺς ...πρόλαβαν, καὶ οὐσιαστικά ἀκολου­θοῦν κα­τὰ πόδας, εἶναι δηλ. ἐπόμενοι[12] τῶν Λατίνων, τῶν Ἀγγλικανῶν καὶ τῶν Προτε­σταντῶν στὴν ἀφαίρεση τοῦ Σταυροῦ!

            Ὅτι οἱ Λατίνοι ἀφαίρεσαν ἐνωρίτερον τὸν Σταυρόν, τό λέει ὁ Πάπας Βενέδικτος ὁ 16ος (Joseph Ratzinger, 1927-2022), ἐλέγχοντάς τους (καὶ ἴσως νὰ ἔπιασε τόπο ὁ ἔλεγχός του):1, [13]

Moving the altar cross to the side to give an uninterrupted view of the priest is something I regard as one of the truly absurd phenomena of recent decades. Is the cross disruptive during Mass? Is the priest more important than the Lord? This mistake should be corrected as quickly as possible; it can be done without further rebuilding.

 

δηλ. «Τὴν μετακίνηση τοῦ Σταυροῦ τῆς Ἁγίας Τραπέζης στὸ πλάϊ,[14] γιὰ νὰ δώσει μιὰ ἀδιάκοπη θέα τοῦ Ἱερέα, εἶναι κάτι ποὺ θεωρῶ ὡς ἕνα ἀπό τά πραγματικά παράλογα φαινόμενα τῶν τελευ­ταίων δεκαετιῶν. Εἶναι ὁ Σταυρός ἐνοχλητικός κατά τή διάρκεια τῆς Λειτουρ­γίας; Εἶναι ὁ Ἱερέας [ἢ ὁ Ἐπίσκοπος] πιὸ σημαντικός ἀπό τόν Κύριο; Αὐτό τό λάθος πρέπει νά διορθωθεῖ τό συντομότερο δυνατό».

            Τά ἴδια καὶ περισσότερα, ἐνωρίτερον (1983), γράφει καί ὁ M. Klaus Gamber.[15]

         Ὅμως φαίνεται ὅτι καὶ πρὸ τῶν πλανῶν τῆς Βʹ Βατικάνειας Συνόδου, ὑπῆρχε μεγάλη πολε­μικὴ ἐναντίον τοῦ Σταυροῦ στὴν Ἁγία Τράπεζα στοὺς αἱρετικοὺς Δυτικοὺς κυρίως μετὰ τὴν (ἀντι) Μεταρρύ­θμιση (Προτεσταντισμό), 1517 κ.ἑ..

           Οἱ Ἀγγλικανοί, γιὰ παράδειγμα, ἔβγαζαν τοὺς Σταυρούς ἀπὸ τὰ ἀλτάριά τους· “In the Church of England since the Reformation the use of an altar cross has from time to time been the subject of controversy and complaint,” [16]

δηλ. «Στὴν Ἐκκλησία τῆς Ἀγγλίας ἀπό τή Μεταρρύθμιση [ἀπὸ τὴν ἀπόσχιση ἀπὸ τὸν Πάπα], χρήση σταυροῦ στὸ ἀλτάριο ἔχει γίνει κατά καιρούς ἀντικείμενο διαμάχης και παραπόνων».

         Ὁ Dixon λέει ὅτι· «Although our English Reformers ordered all crosses, whether carved or painted, to be defaced and destroyed ; for they considered them to be images or likenesses for the use of religion, and therefore contrary to the Second Commandment ; they unfortunately retained the sign of the cross in the baptismal service ; but the wisdom of their course was soon doubted, and half a century later it was deemed necessary to explain "The lawful use of the cross in baptism" in the Canons of 1603, and a feebler defence could hardly have been made, for it is therein stated that the name of the cross was reverently esteemed even in the Apostles' time, and the sign was used shortly after, "for aught that is known to the contrary"»,[17]

δηλ. «Ἂν καὶ οἱ δικοί μας Μεταρρυθμιστές, οἱ Ἄγγλοι, διέταξαν ὅλοι οἱ Σταυροί, εἴτε ζωγραφιστοὶ εἴτε σκαλισμένοι [προφανῶς μὲ τὴν εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ], νὰ παραμορφωθοῦν καὶ νὰ καταστραφοῦν,[18] [...], δυστυχῶς κράτησαν τὸ σημεῖο τοῦ Σταυροῦ στὴν ἀκολουθία τοῦ βαπτίσματος. [...]».

            Παρακάτω, ἀναφέρεται ὅτι “In Scotland the Reformation was more perfect [sic] than in England. Not only was the cross removed from the churches, but the sign was omitted in baptism, and even the hot-cross-bun of Good Friday was abolished !”,[19]

δηλ. «Στή Σκωτία ἡ Μεταρρύθμιση (Προτεσταντισμός) ἦταν πιό τέλεια [sic] ἀπό ὅ,τι στήν Ἀγγλία. Ὄχι μόνο ἀφαιρέθηκε ὁ Σταυρός ἀπό τίς ἐκκλησίες, ἀλλά καὶ τὸ σημεῖον τοῦ Σταυροῦ παραλείφθηκε στή βάπτιση, καί καταργήθηκε ἀκόμη καί τό ζεστό σταυρωτό κουλούρι τῆς Μεγάλης Παρασκευής»!

Αὐτὲς λοιπόν, εἶναι οἱ συνέπειες τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, καὶ τῆς θυγατέρας του, τῆς λατινογενοῦς καὶ προτεσταντίζουσας Λειτουργικῆς τάχα Ἀναγεννήσεως,[20] στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.

Μήπως στέλ­νοντας τὰ παιδιά μας νὰ σπουδάσουν ...«θεολογία», καί ...«λειτουργική» στὰ Ποντιφικι­κὰ Ἰνστιτοῦτα μὲ «δωρε­ὰν» ὑποτρο­φίες, μετὰ τὶς πληρώνουμε μὲ τόκο στὴν Ἱερὰ Πα­ράδο­ση (καὶ στὴν Λειτουργική καὶ Τυπική τάξιν) τῆς Ἐκκλησίας μας; Μήπως στέλ­νοντας στό ΠΣΕ Ἐπισκό­πους, κληρι­κοὺς καὶ θεολόγους νὰ διαλέγονται γιὰ χρόνια, μέχρι ... ὕπνου, μὲ τοὺς Προτε­στάντες, ἀντὶ νὰ Ὀρθοδοξοῦν οἱ Προ­τεστάντες, Προτε­σταντίζουν οἱ δικοί μας;

Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, παρελάβατε ἀπὸ τοὺς προκατό­χους σας τὴν Ἐκκλησία μας διασυρόμενη ἀπό τό 1948[21] στὸ «διεθνὲς πολιτικοῦ ἐνδιαφέρον­τος γκρούπ»[22] (interna­tional political interest group), ἤτοι στό Παγκόσμιο Συμβού­λιο τῶν «Ἐκκλησιῶν» (Π.Σ.Ε.).

Τόσοι διάλογοι, τόσοι συμμετέ­χοντες ἀπὸ Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, καὶ ὅλα σχεδὸν μυστικὰ (γιὰ τὸν Ὀρθόδοξο Λαό καὶ τοὺς ἁπλοὺς Κληρικούς) γίνονται ὅλα αὐτὰ τὰ χρόνια.[23] Οὔτε ἐτήσιες ἀνα­φορές (reports) γνωστοποιοῦνται (οὔτε ἴσως στοὺς Μητροπολίτες), οὔτε πόσοι τῶν Αἱρετικῶν Συνέδρων κἂν ἐπιστρέψανε στὴν Ὀρθοδοξία. Τό ξέρατε ὅτι τό ΠΣΕ ἀσχολεῖται μέχρι καὶ μὲ τὸ “Responsible Parenthood”, “Planned Parenthood”, “Family Planning” δηλ. νὰ ...«ἐλέγχουμε» πόσα παιδιά θὰ κάνουμε;[24]

Μέχρι πότε θὰ διασύρεται ἀκόμη ἡ Ἐκκλησία μας στό ΠΣΕ (ἐδὼ καὶ δεκαετίες διαφαίνεται ἐκπροτεσταντι­σμὸς τῆς σκέψεως ὀρθοδόξων), μὴ ὑπακούουσα στὸ «αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, εἰδὼς ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καὶ ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατά­κριτος»; (Τίτ. γʹ 10-11). Γιατὶ δὲν ἀπαγκιστρώνετε τὴν Ἐκκλησία μας ἀπὸ αὐτὸ τὸ ΠΣΕῦδος τοῦ διαβόλου; Μήπως μᾶς χρησιμοποιοῦν, καὶ ἐργαλειοποιοῦν; Τί καλό νὰ περιμέ­νει κανείς ἀπό ἕνα διεθνὲς πολιτικοῦ ἐνδια­φέροντος γκρούπ22 σάν τό Π.Σ.Ε.;

Ὅλοι θέλουμε τοὺς Αἱρετικοὺς νὰ ἐπιστρέψουν εἰλικρινῶς στὴν Ὀρθοδοξία. Ὅμως τό ΠΣΕ δὲν εἶναι ἡ ἐνδεδειγμένη ὁδός, ὅπως μᾶς λέει πρωτίστως τὸ Εὐαγγέλιον καὶ ἔχει ἀποδείξει ἡ πολύ­χρονη ἰστορία. Δύο πράγματα φαίνεται νὰ πετυχαίνουν οἱ ἀέναοι διάλογοι μὲ τοὺς Αἱρετικούς: α) ἀποκλείουν τὴν μετάνοια καὶ εἰλικρινὴ ἐπιστροφὴ τῶν Αἱρετικῶν στὴν Ὀρθοδοξία, β) οἱ Ὀρθό­­δοξοι ὑποχωροῦν διαρκῶς εἰδικὰ στὴν παραδοθεῖσα Ἐκκλησιαστική καὶ Λειτουργική Ἱερὰ Πα­ράδοση (τὴν ὁποίαν οὔτε σέβονται οὔτε κἂν δέχονται οἱ Προτε­στάντες!) δηλ. προτεσταντί­ζουν.

Ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός ὅταν εἶπε «ὁ τρώγων μου τὴν σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἐν ἐμοὶ μένει, κἀγὼ ἐν αὐτῷ» (Ἰωάν. ϛʹ 56), εἶπαν μερικοὶ μαθητές του: «σκληρός ἐστιν ὁ λόγος· τίς δύναται αὐτοῦ ἀκούειν;» (Ἰωάν. ϛʹ 60), καὶ «ἐκ τούτου πολλοὶ ἀπῆλθον ἐκ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ εἰς τὰ ὀπίσω καὶ οὐκέτι μετ’ αὐτοῦ περιεπάτουν» (Ἰωάν. ϛʹ 66). Ὁ Κύριος ὅμως δὲν ἔτρεξε ὁπίσω αὐτῶν τῶν μὴ πιστευόντων, οὔτε τοὺς κάλεσε σὲ Διάλογο, ἀλλὰ στραφεὶς τοῖς Δώδεκα εἶπε· «Μὴ καὶ ὑμεῖς θέλετε ὑπάγειν;» δηλ. μήπως καὶ ἐσεῖς θέλετε νὰ πᾶτε; (Ἰωάν. ϛʹ 67).

Στοὺς Σαδδουκαίους ἄνευ ἀγαπολογιῶν καὶ Διαλόγων εἶπε «ὑμεῖς οὖν πολὺ πλανᾶσθε» (Μάρκ. ιβʹ 27). Ἄφησαν τὴν αἵρεσίν τους οἱ Σαδδουκαῖοι; Ὄχι! Τοὺς βλέπουμε ἀκόμη στὶς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων «γνοὺς δὲ ὁ Παῦλος ὅτι τὸ ἓν μέρος ἐστὶ Σαδδουκαίων» (Πράξ. κγʹ 6).

Καταλαβαίνουμε τί σημαίνει πλάνη καὶ αἵρεση;

Ὄχι Ἅγιοι, οὔτε Οἰκουμενικὲς Σύνοδοι, ἀλλὰ ὁ ἴδιος ὁ Θεὸς νὰ σοῦ λέει ὅτι πλανᾶσαι, καὶ ἐσὺ νὰ ἐπιμένεις στὴν πλάνη σου!

Γιὰ αὐτό: «αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, εἰδὼς ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καὶ ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατά­κριτος» (Τίτ. γʹ 10-11). 

Τέλος, καὶ τῶ Θεῷ, Δόξα πάντων ἕνεκεν



[3] Ἀριστείδη Πανώτη, Λειτουργικόν Ἱεροσολύμων, ἤτοι ἡ Θεία Λειτουργία τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τοῦ «Ἀδελ­φοῦ τοῦ Κυρίου», Ἀθῆναι 2000, σσ. 14-15.

[4] Ἀρχιμ. Νικοδήμου Μπαρούση, Ὁ Προσανατολισμός ἐν τῇ Λατρείᾳ, Ὀρθόδοξος Τύπος, τ. 1829, 1830, 30/4/2010, 7/5/2010.

[7] Ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης λέει· «Ὁρᾷς ὅση δύναμις ἐν τῷ τύπῳ τοῦ Σταυροῦ, ὦ βέλτιστε; Εἰ δὲ δεῦρο τοσαύτη, πόση δ’ ἂν εἶεν ἐν τῷ τύπω τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ;» δηλ. ἀφοῦ ὁ Σταυρός μόνος του ἔχει τόση δύναμη, πόση περισσότερη δύναμη ἔχει ὁ Σταυρὸς μὲ τὸν Ἐσταυρωμένο Χριστό! [PG 99, 697A].

[8] Μετὰ τὴν Εἰκονομαχία, ὑπερτονίστηκε ἀπὸ τοὺς Ἁγίους, ὅτι ὁ Σταυρὸς πρέπει νὰ ἔχει τὸν Ἐσταυρωμένο πάνω του, διότι μὲ τὴν ἀπεικόνιση τοῦ Ἐσταυρωμένου στὸν Σταυρὸ ὁμολογεῖται τὸ δόγμα τῆς Θείας Ἐνσαρκώσεως.

[9] Παν. Δ. Παπαδημητρίου, Ἡ Θεολογία τοῦ Σταυροῦ μέ τόν Ἐσταυρωμένο στήν Ἁγία Τράπεζα, αʹ ἔκδοσις, 6/12/2024 (analogion.gr).

[11] Ἀρχιμ. Νικοδήμου Μπαρούση, Λατινογενής ἡ Λειτουργική Μεταρρύθμισις, Ὀρθόδοξος Τύπος, 25/1/ 2002, τ. 1443, σ. 4.

[12] ἐπόμενος = αὐτὸς ποὺ ἕπεται, ἔρχεται ὕστερα.

[13] Joseph Cardinal Ratzinger, The Spirit of the Liturgy, Ignatius Press 2020 (2000), σ. 98.

[14] Μετακίνηση στό πλάϊ ἔκαναν οἱ Ρωμαιοκαθολικοί καί αὐτό ἐπέσυρε τὴν ἀγανάκτηση καὶ τὸν ἔλεγχο τοῦ Πάπα τους, ἐνῷ σὲ ἐμᾶς τοὺς Ὀρθοδόξους, ἀποβάλλουν χρόνια τώρα Νεωτεριστὲς τινὲς τὸν Σταυρό ὡς ἐνοχλητι­κό, καταρ­γῶν­τας προτεσταντικῷ τῷ τρόπῳ τὴν Ἱερὰν Παράδοσιν, τὸν στέλνουν στὸ Σκευοφυ­λάκιον ἢ στὸν Γυναικωνίτη, ἢ τόν μετακομίζουν στὸν ἀέρα, ψηλά, πίσω στὴν κόγχη, καὶ δὲν τρέχει τίποτα (ἐκτὸς ἀπὸ μερικοὺς πιστοὺς τῆς Ἱ.Μ. Περιστερίου ποὺ μᾶς ἀφύπνισαν)! «Ἐπαχύνθη γὰρ ἡ καρδία τοῦ λαοῦ τούτου», Ματθ. ιγʹ 15.

[15] M. Klaus Gamber, The Reform of the Roman Liturgy: Its Problems and Background, Una Voce Press 1983 (translated from the original German by Klaus D. Grimm).

[16] Pocknee, C. E. (Cyril Edward), Cross and crucifix in Christian worship and devotion, London, 1962, σ. 76.

[17] Dixon, B. Homer (Bernard Homer), The image of the Cross and Lights on the Altar, in the Christian Church, ..., 1879, σ. 7.

[18] Ἀκριβῶς ὅτι ἔκαναν σὲ ἐμᾶς οἱ Αἱρετικοὶ Εἰκονομάχοι. Ἡ Εἰκονομαχία ἦταν παναίρεσις, μόνον κατεὐφη­μισμόν ἦταν «Εἰκονομαχία», στὴν οὐσία ἦταν Προτε­σταντισμός πρὸ τοῦ Προτεσταντισμοῦ.

[19] Dixon, B. Homer (Bernard Homer), The image of the Cross, .π., σ. 27.

[21] World Council of Churches, A.J. van der Bent (ed), Handbook Member Churches, 1982, σ. 145.

[22] Darril Hudson, The World Council of Churches in International Affairs, 1977, σ. 261,On the international level the World Council [of Churches] has acted in the same way as interest groups at the national level act when they wish to influence public policy—to hinder a proposed policy, to alter an existing one, or to introduce a new policy, δηλ. «Σε διεθνές επίπεδο, το Παγκόσμιο Συμβούλιο [Εκκλησιών] έχει ενεργήσει με τον ίδιο τρόπο όπως ενεργούν οι ομάδες συμφερόντων σε εθνικό επίπεδο όταν επιθυμούν να επηρεάσουν τη δημό­σια πολιτική — να εμποδίσουν μια προτεινόμενη πολιτική, να τροποποιήσουν μια υπάρχου­σα ή να εισαγάγουν μια νέα πολιτική».

[23] «οὐ γάρ ἐστι κρυπτὸν ὃ οὐ φανερὸν γενήσεται, οὐδὲ ἀπόκρυφον ὃ οὐ γνωσθήσεται καὶ εἰς φανερὸν ἔλθῃ», Λουκ. ηʹ 17.

[24] Darril Hudson, The World Council of Churches in International Affairs, ὅ.π., σσ. 194-208.

[PDF, Ἀναλόγιον] Ἐπόμενοι τῶν Αἱρετικῶν, οἱ ἀφαιροῦντες τόν Ἐσταυρωμένον 

Πηγή: Ορθόδοξος Τύπος (10/1/2025, ἀρ. φύλλου 2525, σσ. 1, 4.), Αναλόγιον

……………………………………………………….

Δείτε σχετικά και:

-Δημήτριος Τσελεγγίδης: «Αν φύγει ο Σταυρός πάει περίπατο η μετάνοια.»

-Η ελπίδα που γεννιέται μετά τα καμώματα του μητροπολίτη Περιστερίου

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ Ε΄)

-Ἡ Ἁγία Γραφή καί οἱ Ἱεροί Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας ἔναντι τοῦ τολμήματος τῆς ἀπαγορεύσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπό τό Ἱερόν Βῆμα τῶν Ἐκκλησιῶν

-Ὁ Ἐπίσκοπος Περιστερίου ΤΥΦΛΟΣ «τά τ’ ὦτα τόν τε νοῦν τά τ’ ὄμματα»

-«Ψηλαφητὸν σκότος»1 οἱ αἱρετικὲς θέσεις τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τῶν ὁμοϊδεατῶν του.

-Η Προτεσταντική «θεολογία» και η «θεολογία» του Μητρ. Περιστερίου Γρηγορίου για τον Εσταυρωμένο

-«ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΠΟΙΜΕΝΑ ΥΠΑΚΟΥΜΕ, ΟΧΙ ΤΟΝ ΑΛΛΟΤΡΙΟ» – Μητροπολίτης Φλωρίνης Αὐγουστῖνος

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Δ΄

-Ἐσταυρωμένος: «ζωὴ καὶ ἀνάστασις»

-Ὁ Ἐσταυρωμένος τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καί ὁ Ἐσταυρωμένος τῆς Εκκλησίας

-Οἱ θεολογικὲς προϋποθέσεις τοῦ μητροπολίτου Περιστερίου εἶναι λατινικὲς, καὶ ὄχι τῶν ἀντιδρώντων στὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου.

-Συνεχίζεται η αποκαθήλωση των εσταυρωμένων στην Αιτωλοακαρνανία

-Καρδίτσα: Απομακρύνουν τον Εσταυρωμένο. Κορίτσι παπαδάκι μέσα στο Ιερό Βήμα.

-Οι γνώσεις η γνώση και η αγιότητα

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Γ΄

-Ἡ Θεολογία τοῦ Σταυροῦ μέ τόν Ἐσταυρωμένο στήν Ἁγία Τράπεζα

-Κατηχητόπουλο του "Σταυρού": Αγαπητοί μας ιερείς, "για το Χριστό"... δείξτε αγάπη και αφήστε τα πείσματα...!

-Έβγαλαν τον Εσταυρωμένο και μνημόνευσαν τον σχισματικό στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου.

-Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος. (Γ΄ ΜΕΡΟΣ - τελευταῖο)

-Ναυπάκτου Ἰερόθεος. Μιὰ θεολογία ποὺ διασπᾶ τὸ Μυστήριο τοῦ Σταυροῦ, ἀπὸ τὸ Μυστήριο τῆς Δόξης τῆς Ἀναστάσεως, εἶναι μιὰ ψευδο-μόρφωση στὴν Ὀρθόδοξη Θεολογία

-Έβγαλαν τον εσταυρωμένο και από τον Άγιο Γεώργιο Αστακού Αιτωλοακαρνανίας

-Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος. Β΄ΜΕΡΟΣ

-«Ἐμοὶ δὲ μὴ γένοιτο καυχᾶσθαι εἰ μὴ ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ»

-Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος.

-Μέ τό μαχητικό πνεῦμα πού πρέπει νά διακρίνει κάθε Ὀρθόδοξο Χριστιανό…

-Αποκάλυψη: Το θέμα του Εσταυρωμένου συζητείται στην Ιερά Σύνοδο!

-Πατριάρχης Βαρθολομαίος: “Τους ακούμε να φωνάζουν ότι θέλουν Πατριάρχη οικουμενικό και όχι Πατριάρχη φιλοπαπικό. Εγώ ευτυχώς ή δυστυχώς είμαι και από τα δύο.…..

-Δελτίο Τύπου Διαμαρτυρίας 23-11-2024 -Συντονιστικὴ Ἐπιτροπὴ Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου

-Παναγιώτατε συγνώμη που πιστεύουμε στραβά... O Θρόνος της Πόλεως έβγαλε Χρυσόστομους έβγαλε και Νεστόριους

-Η ΕΝΟΧΟΣ ΣΙΩΠΗ

-Στο Περιστέρι γράφεται ιστορία: «Πατριάρχη θέλουμε οικουμενικό και όχι Πατριάρχη φιλο-παπικό»! (Φώτο και Βίντεο)

-Δυναμική παρουσία πιστών στη διαμαρτυρία προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο

-Πρώτη φορά στα 33 χρόνια Πατριαρχίας Βαρθολομαίου που ο Ελληνικός λαός τον αποδοκίμασε

-Μαρτυρία Μοναχοῦ Ἰωσήφ γιὰ τὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπό τό Ἱ.Βῆμα.

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) - MΕΡΟΣ Β΄

-Θὰ τὸ ἀποτολμήσουν;

-ΓΙΑΤΙ Ο ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΟ ΒΗΜΑ ΤΟΝ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟ, ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΗΜΕΡΑ ΕΟΡΤΑΖΟΜΕΝΟ ΑΓΙΟ ΜΑΣ;

-Ὀρθοτόμηση Ἀληθείας: Ἐσταυρωμένος Ἱεροῦ Βήματος, Μητροπολίτου Ἀντινόης κ. Παντελεήμονος Λαμπαδαρίου

-Ἀπάντηση στὸν π.Δημήτριο Ἀθανασίου γιὰ τὶς τοποθετήσεις του περὶ τῶν ἀντιδρώντων πιστῶν γιὰ τὸ θέμα τοῦ Ἐσταυρωμένου/Σταυροῦ

-Ανακοίνωση διαμαρτυρίας για την επίσκεψη του πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Μητρόπολη Περιστερίου.

-Ὁ Πατριάρχης θά ἀποτολμήση ἐπίσκεψιν εἰς Ἱ. Μ. Περιστερίου;

-Λάθη ή Ασεβείς διδασκαλίες του μητροπολίτη Περιστερίου Γρηγορίου, κατά τον εορτασμό της Αγίας Παρασκευής της Επιβατινής Πτολεμαΐδας;

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν)

-Ξεκινάει τον έρανο αγάπης ο Αιτωλίας Δαμασκηνός | Μαζί όταν είναι να πληρώσουμε αλλά χώρια σε ότι αφορά τον Θεό

-Ανοικτή Επιστολή προς Επίσκοπον Γρηγόριον – Ι. Μητροπόλεως Περιστερίου Αττικής (Τίποτε το νεκρό επί της Αγίας Τραπέζης – Μία σύγκρισις)

-Ὁ Ζωοποιός Σταυρός τοῦ Χριστοῦ ἀνέκαθεν δέσποζε στό Ἱερόν Βῆμα, στήν Ἁγία Τράπεζα, καί διέλαμπε ὅταν ἦταν ἀνοιχτὴ ἡ Ὠραία Πύλη, τό Καταπέτασμα – Καί περί τοῦ Συνθρόνου, καί περί τῆς Ἐγκυκλίου γιά τόν Σταυρό καί τήν θέση τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ στήν Ἐκκλησία τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου Γρηγορίου Παπαθωμᾶ

-Σκέψεις γύρω ἀπὸ τὴν ἀπομάκρυνση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπὸ τοὺς χώρους τῶν ἱερῶν στὴ Μητρόπολη Περιστερίου

-Ἡ ἐξήγησις τοῦ Περιστερίου διὰ τά… παπικὰ ἑκατομμύρια!

-«Ἐγὼ εἰμὶ ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος καὶ ὁ ζῶν καὶ ἐγενόμην νεκρὸς καὶ ἰδοὺ ζῶν εἰμι»(Ἀποκ.1,18).

-Περί τῆς ἐπιμόνου ἀφαιρέσεως τοῦ ἐσταυρωμένου ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης

-Υποδειγματική Λειτουργία Παπικού Τύπου στο Μεσολόγγι από τον Μητροπολίτη Δαμασκηνό

-Ανοικτή Επιστολή προς Επίσκοπον Γρηγόριον – Ι. Μητροπόλεως Περιστερίου Αττικής (Οι άπειρες αποχρώσεις της οικουμενιστικής αιρέσεως – φωνής)

-Δαμασκηνέ Κιαμέτη ακούς;

-Ἡ ἀν-ὀρθόδοξη κατήχηση τῆς προκλήσεως ἀπό τόν π. Εὐάγγελο Παπανικολάου

-«Ἡ ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας καί οἱ ὑπερασπιστές της»

-Κυθήρων Σεραφείμ: Θεολογική ἐπιστήριξις τῆς ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης τοποθετήσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ

-Σταύρωση, Ανάσταση ή Ανάληψη; (Σχόλιο στην αφαίρεση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία Τράπεζα)

-H Πτολεμαΐδα συμπαρίσταται στο λαό του Περιστερίου! Μοιράστηκε φυλλάδιο διαμαρτυρίας στους ναούς για την αυριανή επίσκεψη του μητροπολίτη Περιστερίου στην πόλη.

-Πολεμᾶς τὸν Τίμιο Σταυρὸ, τοῦ Χριστοῦ Σημαία καὶ Τρόπαιο;

-Λέμε ΟΧΙ και δεν μπαίνουμε σε Εκκλησίες και Ιερές Μονές που ο Εσταυρωμένος δεν βρίσκεται πίσω από την Αγία Τράπεζα

-Κατατέθηκε πρωτοκολλημένο έγγραφο στην Ι. Σύνοδο με τα αιτήματα των πιστών της Μητρ. Περιστερίου.

-Κραυγή ιερής αγωνίας από άνθρωπο με ειδικές ανάγκες για τον εσταυρωμένο στην Αγία Βαρβάρα Αγρινίου

-Ἱερεῖς τῆς Μητροπόλεως Περιστερίου συνέλθετε καί ἀνανήψατε...

-Απόψεις και Κατόψεις

-Ο Μητροπολίτης Περιστερίου Γρηγόριος αφ´ότου εξελέγη έχει υπολογίσει πόσο έχει μείνει στην επαρχία του και πόσο ταξιδεύει;

-Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΕΜΠΟΔΙΟΝ ΕΙΣ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ

-Σημείο των καιρών μας οι Δεσποτάδες να ξηλώνουν.

-Ψήφισμα - Ηλεκτρονικές Υπογραφές για την Επαναφορά του Εσταυρωμένου....

-Όσα είδα στην σύναξη του Περιστερίου

-Ο μητροπολίτης Περιστερίου επείγεται για την ένωση με τους αιρετικούς, ενώ ταυτόχρονα διασπά την ενότητα του ορθοδόξου ποιμνίου.

-...''έτρεχεν'' εις τον όπισθεν της Αγίας Τραπέζης επί ξύλου κρεμάμενον Σωτήρα...

-Λόγια σταράτα για τη θέση του Εσταυρωμένου Χριστού πίσω από την Αγία Τράπεζα.

-Συντονιστική επιτροπή πιστών Ι.Μ.Περιστερίου -Χαιρετισμός Επί Του Ψηφίσματος Του Γενικού Ιερατικού Συνεδρίου της Ι.Μ.Κονίτσης

-Δελτίο Τύπου και Ψήφισμα από την Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας των πιστών της Ι.Μ.Περιστερίου κατά της απομάκρυνσης του Εσταυρωμένου απο την Αγ.Τράπεζα

-Ευχαριστίες για την συμπαράσταση στη διαμαρτυρία για την αποβολή του Εσταυρωμένου.

-Ο Γέροντας Δοσίθεος για την διαμαρτυρία υπέρ του Εσταυρωμένου στο Περιστέρι.(Ηχητικό)

-Αίτημα πιστών της Ι.Μ. Περιστερίου στη ΔΙΣ για αποκατάσταση του Εσταυρωμένου

-Έκκληση για συμπαράσταση στην διαμαρτυρία κατά της βλασφήμου αποβολής του Εσταυρωμένου Κυρίου μας και του Σταυρού Του από το Ιερό Βήμα την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024 στις 16:30.

-Επιστολή προς τον Μητροπολίτη Περιστερίου για την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου.

-Πρόβλεψη για μεγάλο «σεισμό» (πνευματικό) πολλών ρίχτερ στην Ι. Μ. Περιστερίου.

-Ι.Μ. Περιστερίου, Συγκέντρωση και Πορεία Ενάντια στην Απομάκρυνση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία Τράπεζα όλων των ιερών ναών.

-Ως άλλος Εωσφόρος σκέφτηκε και έπραξε ο Περιστερίου

-Τελεία καὶ παύλα

-ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ (Βλέπε: Ξέφραγο Ἀμπέλι)

-Ἡ μεταρρύθμισις τοῦ Περιστερίου ὑπό τήν κρίσιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου

-Παρατηρήσεις επί της έντυπης έκδοσης της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου για τον Εσταυρωμένο

-Για ποιόν στήνει θρόνους ο Περιστερίου

-Aνοικτή επιστολή προς τον Δήμαρχο Περιστερίου

-Περὶ «μαθητευομένων μάγων»: Περιστερίου – Ζιμπάμπουε

-Ο αγώνας των ευλαβών πιστών της Μητροπόλεως Περιστερίου, οι οποίοι "δεν κάνουν αποχή" από την ομολογία κατά της αφαιρέσεως του Εσταυρωμένου. (9-6-2-024)

-Ἀνοικτή Ἐπιστολή εἰς τὸν «ΔΕΣΠΟΤΗΝ τοῦ ἐν Περιστερίῳ Δεσποτάτου»

-Περὶ τῆς ἀφαιρέσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ. Ἀπάντησις εἰς τὸν Πανιερώτατον Μητροπολίτην Μόρφου κ. Νεόφυτον

-«Ακριβός στα πίτουρα και φτηνός στ’ αλεύρι» ο Περιστερίου;

-Σεβ. Περιστερίου, ἐντὸς οἱ φιλοσοδομῖται ἐκτὸς ὁ Ἐσταυρωμένος;

-Ἀφαίρεση Ἐσταυρωμένου καί ἀπό τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό Ἀθηνῶν;

-«Πήρε φωτιά» η Ι.Μ. Περιστερίου

-Σε ποιούς ανήκουν οι Ναοί; ΔΗΜΑΡΧΟΣ απευθύνει κάλεσμα σε μουσική εκδήλωση που θα γίνει μέσα σε Ιερούς Ναούς.

-Ανοικτή Επιστολή πρώην Καλαβρύτων & Αιγιαλείας Αμβροσίου προς Περιστερίου Γρηγόριο για την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου.

-Καλή η διαμαρτυρία για το σκάνδαλο του Μητροπολίτου, επιβάλλεται ανάλογη και έναντι του ζηλώσαντος «Μεταξάκειον» δόξαν Πατριάρχου Βαρθολομαίου

-Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΠΥΡΟΔΟΤΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟΝ

-Σιωπᾶ ἡ Ἱερά Σύνοδος διά τά ἐν Περιστερίῳ!

-Σεβ. Περιστερίου, Ἀποδομητής τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως

-Ἄφαντος ὁ μητρ. Περιστερίου στὴν προκαθορισμένη συνάντηση ποὺ ὑποσχέθηκε γιὰ διάλογο μὲ τοὺς πιστοὺς

-Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος θὰ «εὐλογήση» τὴν ἔξωσιν τοῦ Ἐσταυρωμένου;

-Βλάσφημη απεικόνιση της Παναγίας από Σχολείο στο Επισκοπείο της Ι.Μ.Περιστερίου

-Διαρκής διαμαρτυρία για την αφαίρεση του Εσταυρωμένου και του Σταυρού στην Ι.Μ. Περιστερίου.

-Διαμαρτυρία του πιστού λαού της μητροπόλεως του Περιστερίου περί της επιχειρούμενης αφαιρέσεως του Εσταυρωμένου από το Άγιο Βήμα των Ιερών ναών

-Ὁ Περιστερίου σιωπᾶ διὰ τὸν Ἐσταυρωμένον

-Με «δημοκρατικό» τρόπο θα βγάλει ο Περιστερίου τον Εσταυρωμένο από το Ιερό.

-Ἡ ἄκρα ταπείνωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱεράν Μητρόπολιν Περιστερίου – Γ΄ ΜέροςΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ – Α΄ Μέρος και ΕΔΩ ΤΟ - Β΄ Μέρος)

-Η αλλοίωση του ορθοδόξου φρονήματος και ο πνευματικός μολυσμός των πιστών (με αφορμή το συνέδριο της Ι.Μ. Περιστερίου για τη θέση του Εσταυρωμένου)

-Διατί ὁ Περιστερίου ἀφαιρεῖ τόν Τίμιον Σταυρόν;

-Η σύγχρονη ποιμαντική μέθοδος του Περιστερίου Γρηγορίου!

-Ὁ Περιστερίου συνεχιστὴς τῆς κακοδοξίας τοῦ Περγάμου

-«Ἕνα συμπόσιο ὁρόσημο γιὰ τὸν οἰκουμενισμὸ στὴν Ἑλλάδα»

-ΟΙ ΠΑΠΙΚΕΣ ΠΛΑΝΕΣ ΕΙΝΑΙ Ο «ΚΟΙΝΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ» ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ; (Σχόλιο σε πρόσφατο διαχριστιανικό συμπόσιο)

-Ὁ Περιστερίου καί τό Οὐκρανικόν οἰκουμενιστικόν ἐργαστήριον

-Τι θέση λαμβάνουν οι ιερείς της Ι. Μ. Περιστερίου για το ημερολόγιο ''τσέπης'' έτους 2018, της Ι. Μ. Περιστερίου;

-Σεβ. Περιστερίου Γρηγόριος: «Στην Αθήνα έχουμε τρεις Αρχιεπισκόπους»

-Ο Περιστερίου ανακήρυξε την θρησκεία της ύλης και ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος ομιλεί για τους οπαδούς του Κάιν.

« Ὥρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου ἐγερθῆναι ».

-Όπου Θυσιαστήριον, εκεί και ο Εσταυρωμένος

-Και πάλι ο ΨευδοΟλβίας… παρουσία του Πατριάρχη ….. αλλά ουδείς γνωρίζει….

-Μοίρασε αμφίβολες «Καινές Διαθήκες» σε παιδιά του Γυμνασίου, αλλά θέλει να βγάλει τον Εσταυρωμένο από το Ιερό «για να ακολουθεί την Παράδοση»!

-Λόγος ἀπολογητικός πρός τούς διαβάλλοντας τόν Ἐσταυρωμένο στό Ἱερό Βῆμα

-Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (α)

-Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (β)

Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (γ).

Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (δ).

Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (ε).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com