Ἐν Κυθήροις τῇ 23ῃ Δεκεμβρίου 2021
Ἀριθ.
Πρωτ.: 403
ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΠΙ Τῼ
ΝΕῼ ΕΤΕΙ
(ὑπ’ ἀριθ. 206/2022)
«Μη σκιάζεστε στα σκότη! Η λευθεριά σαν της αυγής το φεγγοβόλο αστέρι της νύχτας το ξημέρωμα θα φέρει». Ι. Πολέμης
Ἐν Κυθήροις τῇ 23ῃ Δεκεμβρίου 2021
Ἀριθ.
Πρωτ.: 403
ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΠΙ Τῼ
ΝΕῼ ΕΤΕΙ
(ὑπ’ ἀριθ. 206/2022)
-Ονόμασαν το υβριστικό σκίτσο Μόσιαλου ανώδυνο
σατυρικό
-Αντιδράσεις – φωνή βωόντος….
Έχουν περάσει μέρες τώρα που ο καθηγητής Ηλίας Μόσιαλος ανάρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό το γνωστό σε όλους υβριστικό σχόλιο για το Μυστήριο της Θείας Ενανθρωπήσεως του Υιού και Λόγου του Θεού.
Επιστολή προς τον Καθηγητή Πανεπιστημίου και Εκπρόσωπο της Ελληνικής Κυβέρνησης στους Διεθνείς Οργανισμούς για την πανδημία κ. Ηλία Μόσιαλο, απέστειλε η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους.
Εν ου παικτοίς
της
Ευαγγελίας Μπίτου, φιλολόγου
Για
δεύτερη φορά αποδείχθηκε άσχετος προς την ορθόδοξη πίστη ο κ. Μόσιαλος. Την
πρώτη μας υπεδείκνυε - ως ειδήμων, χωρίς
βεβαίως να είναι - πώς να κοινωνούμε,
για να μη μεταδοθεί με την θεία κοινωνία ο κορωνοϊός. Για την θεία κοινωνία
μόνον η Εκκλησία μπορεί να αποφανθεί, διότι είναι ζήτημα θεολογικό. Τη δεύτερη
φορά τόλμησε, με περισσό θράσος να παίξει «εν ου παικτοίς», να βλασφημήσει την Θεοτόκο,
την Παν-αγία μας, την Κυρά – Παναγιά του λαού μας, την μητέρα του Θεού αλλά και
μεγάλη Μάνα όλων των Ορθοδόξων!
Αντηχούσαν ακόμη οι χριστουγεννιάτικοι ύμνοι - «Ἡ Παρθένος σήμερον, τὸν ὑπερούσιον τίκτει…», «καί ἡ Παρθένος ἔτεκε, Θεόν ἐνανθρωπήσαντα…», «τῇ Παρθένῳ δὲ ἐνοικήσας ὁ Λόγος καὶ σάρκα λαβὼν» κ.λπ -, καθώς και τα Κάλαντα, σε πολλές παραλλαγές, από τις οποίες μία διακηρύσσει, «Άναρχος Θεός καταβέβηκε και εν τη Παρθένω κατώκησε…», όταν έγινε η βλασφημη ανάρτηση.
Ἔχει γίνει κοινότυπη συνήθεια ἡ πρόκληση τοῦ θρησκευτικοῦ αἰσθήματος τῶν χριστιανῶν στίς παραμονές τῶν μεγάλων ἑορτῶν τῆς χριστιανοσύνης. Ὁ διάβολος φρίττει τίς περιόδους πού ὁ λαός μαζικά προσέρχεται στήν Ἱερά Ἐξομολόγηση καί στή Θεία Κοινωνία, αὐτές τίς ἡμέρες πού ὁ Ἑορτάζων Κύριος ἀποδίδει πνευματικά δῶρα στούς πιστούς.
Εργάτης αποσυναρμολογεί ένα Χριστουγεννιάτικο δέντρο έξω από τα
κεντρικά γραφεία της Fox News στην Νέα Υόρκη, στις 8 Δεκεμβρίου 2021.
(Φωτό: Richard Drew/AP Photo)
Ακυρώνοντας τα Χριστούγεννα
Η σύγχρονη αριστερίστικη
κυριαρχούσα ιδεολογία, απαιτεί βίαιη ισοπέδωση τού Χριστιανισμού
Μετάφραση Α. Ν.
Χριστιανοφοβία : Ο φονταμενταλισμός των “προοδευτικών”
Κωνσταντίνος
Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων
Καλή
Χρονιά!
Όταν ένας Πανεπιστημιακός καθηγητής, ο οποίος έχει αναλάβει μία συγκεκριμένη αποστολή από την κυβέρνηση της χώρας του, προσβάλλει με χαμηλοτάτου επιπέδου σάτιρα τα ιερά και τα όσια των Χριστιανών της Ελλάδος και όλου του κόσμου, έχει διαπράξει ένα τεράστιο σφάλμα με πολλές συνέπειες.
ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΟ ΝΕΟ
ΕΤΟΣ
Το τέλος κάθε χρονιάς μας οδηγεί ένα
βήμα περισσότερο πιο κοντά στο θάνατο.
Τι κι αν οι άνθρωποι προσπαθούν με ευχολόγια και και φρούδες ελπίδες να ξορκίσουν τον πόνο, τη θλίψη, τη φθορά από τη ζωή τους.
ΨΗΦΙΣΜΑ ΙΕΡΟΥ ΚΛΗΡΟΥ ΙΕΡΑΣ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ
Στο Αίγιο σήμερα, 30 Δεκεμβρίου 2021, ημέρα Πέμπτη, και ώρα 10η πρωινή συνήλθαμε κατόπιν ευλογίας και προσκλήσεως του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου οι κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως, τηρουμένων των ενδεδειγμένων υγιειονομικών μέτρων, σε έκτακτη ιερατική σύναξη με θέμα : «Αντιμετώπιση της βλασφημίας κατά του Υπερτίμου και Παναχράντου Προσώπου της Υπεραγίας Θεοτόκου και Αειπαρθένου Μαρίας, που διέπραξε ο Κυβερνητικός εκπρόσωπος στους Διεθνείς Οργανισμούς για την αντιμετώπιση της πανδημίας Καθηγητής Ηλίας Μόσιαλος».
Τομάρια και… παλιοτόμαρα
Δημήτρης
Νατσιός, δάσκαλος-Κιλκίς
«Άλλο ο βυρσοδέψης, άλλο ο τσαγκάρης, άλλο ο δερματολόγος, άλλο ο βιβλιοδέτης και ο άλλο ο δικαστής κακουργοδικείου. Βέβαια όλοι αυτοί έχουν ένα κοινό σημείο: όλοι ασχολούνται με “τομάρια”. Αλλά πάντως με πολύ διαφορετικά τομάρια ο καθένας». Ερανίζομαι τον πρόλογο από το εξαιρετικό βιβλίο του π. Ιω. Κωστώφ «Αθεϊσμός: οίκος ανοχής».
Μνήμη οσιονεομάρτυρος Γεδεών[:30ή
Δεκεμβρίου]
Απομαγνητοφωνημένη
ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:
«ΤΟ ΧΑΡΙΣΜΑ ΤΟΥ
ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης
στις 30-12-1999]
Σήμερα η Εκκλησία μας, αγαπητοί μου, και
όλως ιδιαιτέρως η δευτέρα πόλις της μητροπολιτικής μας περιφερείας, ο Τύρναβος,
εορτάζουν την μνήμην του οσιονεομάρτυρος Γεδεών. Είναι ο πολιούχος του Τυρνάβου,
γιατί σ’ αυτήν την πόλη έδωσε τη χριστιανική του μαρτυρία ο άγιος. Τα δε
λείψανά του είναι το ωραιότερο στολίδι
της πόλεως, αλλά και το μεγαλύτερο καύχημά της. Είναι, ακόμη, πηγή πολλής πνευματικής δυνάμεως αλλά και ελέγχου ότι σε
κάθε εποχή βιούται το ευαγγέλιο και δίδεται η μαρτυρία του πιστού.
Ο άγιος Γεδεών γεννήθηκε στα Κάπουρνα της Μακρυνίτσης στο Πήλιο το 1766 από γονείς φτωχούς, αλλά και πολύ ευλαβείς. Ελέγετο Νικόλαος. Στα δώδεκά του χρόνια βρέθηκε να δουλεύει στο μπακάλικο ενός εξαδέλφου της μητέρας του στο Βελεστίνο. Ο Τούρκος διοικητής παρετήρησε ότι ο μικρός Νικόλαος ήταν πολύ έξυπνος, πολύ εύστροφος και ζήτησε από τον θείο του, τον μπακάλη, να τον πάρει εις το σπίτι του εκεί ως υπηρέτη. Εκείνος, ο θείος του, αρνήθηκε· λέγει: «Πώς θα σου το δώσω εγώ το παιδί; Δεν είναι δικό μου το παιδί. Πώς θα γίνει αυτό;». Αλλά ο Τούρκος το πήρε το παιδί με τη βία- εξάλλου, κατοχή ήταν. Εκεί στο σπίτι του Τούρκου με ξεγέλασμα δέχτηκε την περιτομή. Πώς μπορούσε ένα μικρό παιδάκι 12-13 χρονών να γνωρίζει τι πράγμα είναι η περιτομή κ.λπ. Έτσι λοιπόν περιετμήθη ο μικρός Νικόλαος. Είναι η αναγνώρισις, θα λέγαμε, του Ισλάμ η περιτομή. Την απάτη του την έφερε βαρέως, γι' αυτό δύο μήνες αργότερα δραπετεύει στην Κρήτη, κανείς δεν το εγνώριζε πού είχε πάει, όπου και μένει εκεί τρία ολόκληρα χρόνια, στο σπίτι ενός ιερέως. Αλλά ο ιερεύς αυτός απέθανε και αναγκάζεται ο νεαρός Νικόλαος να αποχωρήσει από το σπίτι του ιερέως.
Ὁ
Ἀμετανόητος κ. Ἠλίας Μόσιαλος
Μέ θλιβερή κατάπληξη εἴδαμε τήν ἀσεβέστατη ἀνάρτηση τοῦ κ. Μόσιαλου, πού μέ
«σατυρικό» τρόπο ἐξύβρισε, τήν Παραμονή τῶν Χριστουγέννων, τό ἱερώτατο γεγονός
τῆς Ἐνανθρωπήσεως τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ. Γιατί εἶναι ὑβριστής;
1ον. Βλασφήμησε τήν Ἁγία Τριάδα. Ὁ Εὐαγγελιστής Ἰωάννης μᾶς λέει ὅτι: «οὕτω γὰρ ἠγάπησεν ὁ
Θεὸς τὸν κόσμον, ὥστε τὸν υἱὸν αὐτοῦ τὸν μονογενῆ ἔδωκεν, ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων
εἰς αὐτὸν μὴ ἀπόληται, ἀλλ᾿ ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον» (Ἰωάν. 3,16). Εἶναι
ἀνείπωτη ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ γιά νά σώσει τόν πλανώμενο ἄνθρωπο, καί γι’ αὐτό
ἔστειλε τό Μονογενή του Υἱό στόν κόσμο, γιά νά τόν λυτρώσει ἀπό τή φθορά, τήν
ἁμαρτία, τό θάνατο καί τό διάβολο. Χαρακτηριστικός εἶναι ὁ ὕμνος -τό τροπάριο-
τῶν Αἴνων τῆς ἡμέρας τῶν Χριστουγέννων: «Ὁ Πατήρ εὐδόκησεν, ὁ Λόγος σάρξ ἐγένετο,
καί ἡ Παρθένος ἔτεκε, Θεόν ἐνανθρωπήσαντα», ἐκ
Πνεύματος Ἁγίου καί ὅταν ἦλθε τό πλήρωμα τοῦ χρόνου.
2ον. Ὕβρισε τήν Ἀειπαρθενία τῆς Παναγίας μας. Μέ τήν ἐπιφοίτηση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος στά πανάχραντα σπλάχνα τῆς Παρθένου Μαριάμ, συνέβη ἡ Ἐνσάρκωση τοῦ Θεοῦ Λόγου. Αὐτό τό γεγονός ἔγινε δόγμα πίστεως στίς Οἰκουμενικές Συνόδους. στή Γ΄Οἰκουμενική Σύνοδο τῆς Ἐφέσου (431 μ.Χ.), ἡ Μαριάμ μητέρα τοῦ Θεοῦ ἀναδείχθηκε «Θεοτόκος» καί στήν Πενθέκτη Οἰκουμενική Σύνοδο τῆς Κωνσταντινουπόλεως (691 μ.Χ.), ἀνακηρύχθηκε «Ἀειπάρθενος», δηλαδή πρό τοῦ τόκου Παρθένος καί ἐν τόκῳ Παρθένος καί μετά τόκον Παρθένος. Ὁ Λεόντιος ὁ Βυζάντιος ἐπισφραγίζει αὐτή τήν Πατερική παράδοση ὅταν λέει: «Μόνον ἰδικώτατον καί κυριώτατον καί σημαντικώτατον ἐστί τῇ ἁγίᾳ ἀχράντῳ καί ἀειδόξῳ Παρθένῳ ὄνομα τό Θεοτόκος» (κατά Νεστοριανῶν, ΙV, 37 PG 86, 1708 D). Ἡ Ἀειπαρθενία τῆς Παναγίας μας, ἀποτελεῖ τήν Καθολική πίστη τῆς Ἀποστολικῆς καί Πατερικῆς διδασκαλίας. Τό μεγαλεῖο τῆς Παναχράντου Παρθένου εἶναι ὅτι ἦταν καί πάντα καί πάντοτε Παρθένος «ὡς οὔτε τοῦ Τόκου τήν Παρθενίαν λύσαντος οὔτε τῆς Παρθενίας τήν τοιαύτην κυοφορίαν ἐμπόδιον γενομένης» (Ἅγ. Γρηγόριος Παλαμάς, PG 46396).
Ἡ
προσκύνηση τῶν Μάγων καὶ ὁ διωγμὸς τοῦ Θείου Βρέφους – Ποῦ καὶ πότε.
Toῦ Βασίλειου Εὐσταθίου,
Δρ. Φυσικοῦ, πτ. Θεολογίας (Τμ. Κοιν. Θ. ΕΚΠΑ)
Στὸ γεγονὸς ποὺ διαίρεσε τὴν ἱστορία στὰ δύο, στὴν Θεία Γέννηση τοῦ Χριστοῦ ἐκ τῆς Παρθένου Μαριὰμ ἥ ἀκριβέστερα στὴν Θεία Ἐνανθρώπιση, ἀναφέρονται λεπτομερῶς οἱ δύο ἀπὸ τοὺς τέσσερις Εὐαγγελιστές, ὁ Ματθαῖος καὶ ὁ Λουκᾶς. Μελετῶντας κάποιος τὰ κείμενα διαπιστώνει ὅτι παρουσιάζουν διαφορετικὲς λεπτομέρειες, πράγμα που μπορεῖ νὰ σὲ κάνει νὰ ἀπορήσεις ἄν αὐτὲς εἶναι ἀντικρουόμενες ἥ ἀλληλοσυμπληρούμενες. Ἅν λάβουμε τὰ σχετικὰ γεγονότα τῶν δύο Εὐαγγελιστῶν ὡς σύγχρονα θὰ βροῦμε σειρὰ ἀντιφάσεων, οἱ ὁποῖες ὅμως μποροῦν νὰ γίνουν ἀντιληπτὲς μὲ διαφορετικὸ τρόπο καὶ νὰ ἐξηγηθοῦν, ἐὰν ὑπάρχει χρονικὴ διαδοχὴ τῶν γεγονότων.
Έκτακτη Ιερατική
Σύναξη, τηρουμένων όλων των προβλεπομένων υγειονομικών μέτρων, πραγματοποιήθηκε
σήμερα Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2021 στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος
Πειραιώς.
Μοναδικό θέμα συζήτησης ήταν ο τρόπος αντιμετώπισης της βάναυσης βλασφημίας κατά του προσώπου της Υπεραγίας Θεοτόκου από τον εκπρόσωπο της Ελλάδος στους Διεθνής Οργανισμούς για την αντιμετώπιση της πανδημίας κ.Ηλία Μόσιαλου.
Καθηγητής Ιατρικής Ιωάννης
Κουντουράς: Η υποτροπιάζουσα παρεκκλίνουσα
στην Επιστήμη της Ορθόδοξης Θεολογίας περσόνα Μόσιαλου με άσχετο επιστημονικό
ντύμα επάγει την αυτοχειρία της …
Η
εξηνταδιάχρονη και υποβασταζομένη κυρίως από τη λονδρέζικη επιστημονική συνοδεία
περσόνα Μόσιαλου, παρεκκλίνει ανερυθρίαστα έναντι της επιστήμης της Ορθόδοξης
Θεολογίας επάγουσα την παταγώδη αυτοχειρία της, η δύστυχη…
Ασχολήθηκα
με την ίδια περσόνα για μια παρεκκλίνουσα ανάλογη παρέμβασή της που ήταν πάλι
εντελώς άσχετη με το γνωστικό επιστημονικό της αντικείμενο. Στις 10-5-2020 δημοσίευσα σχετικό μου
επιστημονικό πόνημα με τίτλο: Καθηγητής Ιατρικής Ι. Κουντουράς: Ο κ. Μόσιαλος, είναι ανενημέρωτος ως προς
διεθνή επιστημονικά δεδομένα για την ασφάλεια από τη μετάδοση της Θ. Κοινωνίας
έναντι λοιμώξεων!
Συγκεκριμένα,
για το τόσο σοβαρό υπαρξιακό θέμα του Μυστηρίου της
Θείας Κοινωνίας, αποφάνθηκε, παρά την ασχετοσύνη του, δίκην ειδικού: “Η γνώμη μου είναι πως θα πρέπει (η Θεία
Κοινωνία) να αποφευχθεί με τη σημερινή της μορφή, μέχρι
να έχουμε ασφαλές εμβόλιο”…
Τότε κατέγραψα: «Για να διαπιστώσω πού στηρίζει επιστημονικά αυτή την άποψή του με την επιστημονική ιδιότητα που τον χαρακτηρίζει (καθηγητής της Πολιτικής της Υγείας του London School of Economics και σύμβουλος της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του Covid-19), προχώρησα στην ακόλουθη αυτονόητη, αυστηρώς επιστημονική, αντικειμενική προσέγγιση: Ανέτρεξα στο PubMed και με τις αναφερόμενες λέξεις κλειδιά «Mossialos Ε.» διαπίστωσα ότι από τις 160 δημοσιευμένες μελέτες του, 2 μελέτες (μία ανασκόπηση και ένα Editorial) αναφέρονται στον COVID-19∙ σ΄ αυτές, μαζί με κύρια συμμετοχή άλλων συγγραφέων, αναλύουν αποκλειστικά τις οικονομικές επιπτώσεις του COVID-19. Θεωρώ ότι ορθώς εκφράζει τη γνώμη του λόγω της ειδικότητάς του μέχρις εδώ. Εντούτοις, επειδή είναι πλήρως ανενημέρωτος όσον αφορά τα σχετικά διεθνή επιστημονικά δεδομένα που βεβαιώνουν την ασφάλεια από τη μετάδοση της Θείας Κοινωνίας, τον συμβουλεύω να ανατρέξει στοιχειωδώς π.χ. στην πολύ πρόσφατη επιστολή ιατρών με τίτλο “ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΙΑΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΝΑΩΝ”, η οποία κοινοποιήθηκε και στον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη. Εκεί θα βρει συνημμένο έναν από τους συνδέσμους που αναφέρεται και στις διεθνείς επιστημονικές μελέτες, οι οποίες βεβαιώνουν την ασφάλεια από τη μετάδοση της Θ. Κοινωνίας έναντι λοιμώξεων! Παρακαλώ να τις μελετήσει προσεκτικά. Τοποθετήθηκε -πιστεύω- αυθαίρετα και εκτίθεται σε τοπικό και διεθνές επίπεδο λόγω ελλείψεως σχετικού επιστημονικού ‘‘background” (υπόβαθρου). Στη συνάφεια αυτή υπενθυμίζω και τον σχετικό ρόλο που ασκεί η διεθνής Επιστημονική Επιτροπή Ηθικής (Ελσίνκι)».
Ο παρακάτω διάλογος, αληθινή ιστορία,
είναι αφιερωμένος σε όσους τολμούν και εμπαίζουν την Πίστη στον Χριστό.
- Ο Βολταίρος, λοιπόν, ένας μεγάλος Γάλλος
εγκυκλοπαιδιστής και άθεος( σας θυμίζει, άραγε κάτι;;;), ζούσε την ίδια εποχή
με τον μεγάλο σοφό κληρικό, αλλά και πιστό Έλληνα επιστήμονα Ευγένιο Βούλγαρη.
Συναντήθηκαν
και οι δυο στα ανάκτορα του αυτοκράτορα της Πρωσίας Φρειδερίκου του Μεγάλου το
1771. Ήσαν και οι δυο καλεσμένοι του σε γεύμα. Το γεύμα ήταν σε περίοδο
νηστείας για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς και ο Βούλγαρης δεν έφαγε
τα όσα πλούσια είχαν ετοιμαστεί, αλλά ελάχιστα νηστίσιμα. Τότε ο
Βολταίρος ειρωνεύτηκε τον Ορθόδοξο κληρικό και μπροστά στον Αυτοκράτορα τον
ρώτησε πώς ένας σοφός και θετικός επιστήμονας ασπαζόταν δεισιδαιμονίες,
όπως χαρακτήρισε τη νηστεία, αμφισβητώντας ουσιαστικά την Πίστη του. Τότε ο
Βούλγαρης, αφού τον άφησε να πει ό,τι είχε χωρίς να τον διακόψει, στο τέλος του
απαντά ήρεμα και σταθερά:
" Θα απαντήσω με τη λογική σας κύριε. Αν τα δικά σας πιστεύω είναι τα αληθή τότε εγώ ουδέν χάνω, μάλλον κάνω καλό στην υγεία μου, με τη συγκεκριμένη διατροφή μου (εάν εκείνα που λες είναι σωστά ,ότι δηλαδή δεν υπάρχει Θεός, ψυχή κ.λπ. εγώ που φρονώ τα αντίθετα δεν έχω να πάθω τίποτα). Σκεφθήκατε όμως ποτέ αν αυτά που εγώ πιστεύω είναι τα ορθά, εσείς πόσο βλάπτεσθε;(Εάν όμως είναι αληθινή η χριστιανική πίστη, εάν υπάρχει Θεός, ψυχή, αιωνιότητα, τότε σκέπτεσαι τι τρομερή τιμωρία περιμένει εσένα, που δεν πιστεύεις;)
Μεγάλο πράγμα η αυτοκριτική
Του
Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Τέτοιες ημέρες δημοσιεύονται απολογισμοί δραστηριοτήτων για τον χρόνο που τελειώνει, καθώς και προγραμματισμοί και προσδοκίες για τον ερχόμενο. Ο λήγων επετειακός έδωσε την ευκαιρία στους αναθεωρητές της αληθούς ιστορίας να καταθέσουν για μιαν ακόμη φορά την ιδεολογικά φορτισμένη άποψή τους στα γεγονότα της Εθνικής Παλιγγενεσίας. Εκείνο που τους χαρακτηρίζει είναι υπερφύαλος εγωισμός, που δεν τους επιτρέπει να κάνουν την αυτοκριτική τους και να δουν καθαρά τα γεγονότα. Αυτοκριτική που έκαμαν οι Αγωνιστές του 1821.
Θεοφάνης Μαλκίδης
«Ελώδη στεκάμενα
νερά»: Το 2021 ως η αφωνία των «διανοούμενων»
Οι
έντιμοι πνευματικοί άνθρωποι σε μια περίοδο δυσκολίας, δοκιμασίας, απογοήτευσης
και θλίψης του λαού είναι μαζί του, όχι απέναντί του. Οι έντιμοι πνευματικοί
άνθρωποι το έπραξαν το 1821, το 1921, το 1922, το 1940, οφείλουν να το πράξουν
και τώρα όσοι τιμούν ακόμη το πνευματικό τους ανάστημα και θέλουν να μείνουν
στην Ιστορία και στη συνείδηση του λαού μας ως περήφανοι Άνθρωποι και ως
αξιοπρεπείς Έλληνες
Ένας από αυτούς , ο ποιητής Κ. Βάρναλης δε
σιώπησε, ούτε κρύφτηκε, ούτε φοβήθηκε όπως γράφει ένας άλλος σπουδαίος ποιητής
μας , ο Μ. Αναγνωστάκης, αλλά όταν έμαθε
ότι μεταπολεμικά, οι πρώην συνεργάτες των Ναζί δικάζουν τον ασυμβίβαστο
πεζογράφο Μ. Λουντέμη, φόρεσε τα πιο καλά του ρούχα και εμφανίστηκε στο
δικαστήριο. Εκεί απαντώντας στην ερώτηση του προέδρου του εάν είναι ένοχος ο
κατηγορούμενος είπε τα εξής μοναδικά λόγια που αξίζουν να διδάσκονται στα
σχολεία:
«Ένοχος; Όχι! Για να ναι ένοχος ένας Συγγραφέας πρέπει να δίνει αρνητικές απαντήσεις στις τρεις παρακάτω ερωτήσεις;
Κυριάκος Μητσοτάκης: Ή
παίρνει θέση και αποπέμπει τον βλάσφημο Μόσιαλο ή είναι συμμέτοχος στην ελεεινή
βλασφημία!
Ελευθέριος Ανδρώνης
Ξεκάθαρα πράγματα: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης που ως τώρα σιωπά, οφείλει να απομακρύνει τον Ηλία Μόσιαλο από τα καθήκοντα του. Ειδάλλως αποδέχεται και αυτός τη χυδαία βλασφημία της Παναγίας!
Ἡ Ἱερά Ἐπαρχιακή Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης ἀνακοινώνει στόν Ἱερό Κλῆρο, τίς Μοναστικές Ἀδελφότητες καί τόν εὐσεβῆ Κρητικό Λαό ὅτι συνεδρίασε σήμερα, Τρίτη, 28 Δεκεμβρίου 2021, στό Ἡράκλειο, ὑπό τήν προεδρία τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Λάμπης, Συβρίτου καί Σφακίων κ. Εἰρηναίου, Τοποτηρητοῦ τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Κρήτης, μέ μοναδικό θέμα τήν κατάρτιση τοῦ τριπροσώπου γιά τήν ἐκλογή Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης, σύμφωνα μέ τό 19ο ἄρθρο τοῦ Ν. 4149/1961 «Περί Καταστατικοῦ Χάρτου τῆς ἐν Κρήτῃ Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας», ὅπως αὐτό ἀντικαταστάθηκε μέ τό 52ο ἄρθρο τοῦ Ν. 4310/2014 (Φ.Ε.Κ. 258/τ.Α’/8-12-2014).
Ὑπάρχει καὶ ὁ θεμιτὸς
πόλεμος
Τοῦ
πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση
Κανένας δὲν μπορεῖ νὰ ἰσχυριστεῖ ὅτι οἱ σύγχρονοι ἄνθρωποι, μὲ τὶς πολλὲς ἀνέσεις καὶ τὶς πολλὲς δυνατότητες βελτίωσης τῶν βιοτικῶν τους προβλημάτων, διακρίνονται γιὰ τὴν εὐσέβειά τους καὶ γενικὰ γιὰ τὴν τήρηση τῶν θείων ἐντολῶν. Οἱ ἄνθρωποι, δυστυχῶς, εἶναι πλήρως ἐκκοσμικευμένοι καὶ δὲν ἀκολουθοῦν τὸν ἠθικὸ τρόπο ζωῆς, δηλαδὴ τὸν παραδοσιακό, ποὺ ἐπὶ αἰῶνες προτείνει ἡ Ἐκκλησία. Ἔχουν ἀπαρνηθεῖ τὰ ἱερὰ καὶ τὰ ὅσια, ἐπιλέγουν τὴν ἁμαρτία καὶ δὲν ἀντιδροῦν γιὰ τὰ ὅσα συμβαίνουν γύρω τους. Δὲν ἔχουν πίστη στὸ Θεὸ καὶ ζοῦν ὅπως οἱ εἰδωλολάτρες. Γι’ αὐτοὺς ὅλα ἐπιτρέπονται καὶ κανένας δὲν μπορεῖ νὰ ἀνακόψει τὴν φόρα ποὺ πῆραν στὸν κατηφορικὸ δρόμο τῆς ἀπομάκρυνσης ἀπὸ τὸ Θεό. Ἐνῷ δέχονται τόσα μηνύματα ἐπιστροφῆς καὶ ἀναθεώρησης τῶν προτεραιοτήτων στὴ ζωή τους, αὐτοὶ μένουν ἀδιάφοροι καὶ ἀπρόθυμοι.
Οἱ ὑβριστές τῆς Παναγίας καί ἡ θλιβερή χλιαρότητα τῶν δικών μας ἀντιδράσεων
τοῦ
Νεκτάριου
Δαπέργολα, Διδάκτορος Ἱστορίας
Τρομακτικό τό συναίσθημα τῆς βλασφημίας, ὅσο καί ἄν κάθε χρόνο τέτοιες μέρες (ὅπως καί λίγο πρίν τό ἐκάστοτε Πάσχα) ἔχει καταντἠσει πιά συνήθεια νά λυσσομανοῦν τά ἔνσαρκα ὀρφανά τῶν δαιμόνων, συκοφαντώντας καί χλευάζοντας τά ἱερά καί ὅσιά μας. Μά αὐτό δέν σημαίνει πώς συνηθίζεται κιόλας. Καί φέτος, μέ ἀνοιχτές καί πυοφοροῦσες μάλιστα τίς πληγές ἀπό τήν κτηνωδία τῆς ὑγειοναζιστικῆς δικτατορίας πού ἐδῶ καί δύο χρόνια διαλύει τίς ζωές μας καί διώκει ἀνοιχτά τήν πίστη μας, ἡ ὀδύνη ἦταν πολλαπλή. Ἦταν ἐξάλλου καί ὑπέρμετρα πιό χυδαία καί σοκαριστική ἠ ἐπίθεση.
Αχαΐα: Σκληρή γλώσσα
Ιερώνυμου για Μόσιαλο στην «Π»: «Ντροπή με τον κάθε κομπλεξικό…»
Την εντονότατη αντίδραση του μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Ιερώνυμου και μάλιστα με πιο σκληρή γλώσσα απο αυτή που χρησιμοποίησε, στην ανακοίνωσή της, η Ιερά Σύνοδος, προκάλεσε η ανάρτηση στα σόσιαλ μίντια του εκπροσώπου της Ελλάδας στους Διεθνείς Οργανισμούς Υγείας καθηγητή Ηλία Μόσιαλου, με την οποία αστειεύεται με την Παναγία και τον Ιωσήφ, την ανυπαρξία του κορονοϊού, σε συσχετισμό με την «αλήθεια» της σύλληψης της Θεοτόκου, με τον κρίνο.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΙΝ, 26 Δεκεμβρίου 2021, ὥρα 5 μ.μ. Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ μετά τῆς Ἱερᾶς Παρακλήσεως εἰς τήν Παναγίαν Μυρτιδιώτισσα εἰς τόν Ἱερόν Μητροπολιτικόν Ναόν Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ Χώρας – Κυθήρων,
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ):
Η μη απομάκρυνση Μόσιαλου
υποδηλώνει
υιοθέτηση των
αντιχριστιανικών του ύβρεων
Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, απευθύνοντας τις πιο εγκάρδιες ευχές της προς όλους τους Ορθόδοξους Χριστιανούς, ανά την Ελλάδα και την Οικουμένη, για ένα ευλογημένο Δωδεκαήμερο, βρίσκεται στην ανάγκη να αντιμετωπίσει την συχνά επαναλαμβανόμενη ασεβή επιθετικότητα και τον ρατσισμό, που πολύ συχνά, τον τελευταίο καιρό, εκφράζει ο καθηγητής της Πολιτικής και Διοίκησης της Υγείας κ. Μόσιαλος, εναντίον των θεμελιακών Συμβόλων της χριστιανικής πίστεως, με το πρόσχημα της προστασίας από τη διάδοση του Κορωναϊού.