Η ΑΠΟΚΟΠΗ ΤΩΝ ΠΑΠΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΣΉΜΑΝΕ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΕΚΤΡΟΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
Κατά την πρώτη Κυριακή των νηστειών,
«ανάμνησιν ποιούμεθα της αναστηλώσεως των αγίων και σεπτών Εικόνων». Την
Κυριακή της Ορθοδοξίας, εορτάζομε την «των σεπτών Εικόνων ανόρθωσιν».
«Ιερογραφίαις Εικόνων, κεκοσμημένην καθορώντες, πάλιν την σεπτήν Εκκλησίαν»,
ψάλλομε στην Εκκλησία μας.
Ένα ακόμα θέμα που πιστεύω έπρεπε να συζητείται
στους διαλόγους με τους Παπικούς, είναι και η εκτροπή τους από την Αγιογραφία
της Μίας Αγίας Εκκλησίας. «Η λειτουργική Εικών έχει θεολογικήν έννοιαν» λέγει ο
Φώτης Κόντογλου. «Προς το πρωτότυπον φέρει, φησί Βασίλειος, τιμή η της
εικόνος», ψάλλομε στην Ακουλουθία της Εορτής της Κυριακής της Ορθοδοξίας.
Τόσες συναντήσεις άτυπες, τυπικές
και…άτοπες, Ορθοδόξων και Παπικών έγιναν, και έχουν αρκεστεί δυστυχώς στα
ελάσσονα. Αντί να συζητούν περί οικολογικών ανέμων και υδάτων, ας
συζητούν την ουσία των διαφορών και των αιτίων που είναι αποκομμένοι οι Παπικοί
από την Εκκλησία. Γιατί όχι μαζί με τις δογματικές και άλλες διαφορές, να
συζητούν και τις ‘’εικαστικές’’ εκτροπές των Παπικών; Οι εκτροπές
της θρησκευτικής τέχνης των Παπικών, γίνονται αντιληπτές και από Παπικούς
ακόμα.