«Οι
καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού»
(Μ.
Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν)
MΕΡΟΣ
Δ΄
ΔΕΙΤΕ ΤΟ Α΄ΜΕΡΟΣ ΚΑΙ MΕΡΟΣ Β΄ ΚΑΙ MΕΡΟΣ Γ΄
Νίκος Σακαλάκης,Μαθηματικός
Αναμφίβολα, όταν ο Επίσκοπος κηρύττει αίρεση και παίρνει μόνος του όλες τις αποφάσεις, ερήμην του πληρώματος, τότε επαναστατικοποιεί τους ανθρώπους, τους πιστούς, που τόσα έχουν προσφέρει (διαχρονικά) και προσφέρουν στην Εκκλησία.
Η επαναστατικοποίηση δεν
προωθεί την βία που διαιρεί, αλλά αντίθετα (προωθεί) την ορθόδοξη – Πατερική
διδασκαλία που προστατεύει και ενώνει την Εκκλησία.
Να θυμίσουμε –
πληροφορήσουμε τους «επισκόπους» που απομακρύνουν τον Εσταυρωμένο από την Αγία
Τράπεζα, ότι έτσι ασκούν βία στις συνειδήσεις των πιστών∙ βία έχουν ασκήσει και
οι αποφάσεις της «συνόδου» στην Κρήτη (2016) στις συνειδήσεις των πιστών, γι’
αυτό και τις απορρίπτουν (τώρα) εσωτερικά.
Στην Ι. Μητρόπολη
Δημητριάδος (που ανήκω) είναι μέγα το πλήθος των πιστών (κληρικών, μοναχών,
πολιτικών κλπ) που αντιστέκονται εσωτερικά στην «τοπική δημιουργική ουτοπία του Οικουμενισμού».
Αυτή η μυστική
συνειδησιακή κραυγή εξέγερσης, αναπτύχθηκε προς εμένα λίαν εμπιστευτικά. Στο
όνομα της αιματηρής προϊστορίας των Πατερικών αγώνων έναντι των αιρέσεων, τους
είπα, πρέπει ν’ αντιδράσετε κόσμια, εκκλησιαστικά, πατερικά, στα όρια των Ι.
Κανόνων, έναντι της δύναμης της κρατικής εξουσίας και της συγκεντρωμένης
(διοικητικά) δύναμης της επισήμου Ιεραρχίας.
Η βίαιη απομάκρυνση του
Εσταυρωμένου διακηρύττει: «πρώτα ο δεσποτισμός», ως νόημα απαξίωσης της
θελήσεως του πληρώματος.
Να θυμίσουμε στους
επισκόπους, ότι εμείς οι λαϊκοί είμεθα ιερά κύτταρα μέσα στον οργανισμό της Εκκλησίας κατ’ αναλογίαν των κυττάρων των
σωμάτων, που ο Θεός δια νόμων δημιουργεί. Κύτταρα που συντηρεί – ζωογονεί το
Άγιο Πνεύμα μέσα στην Εκκλησία, όπως μας υπενθυμίζει ο Απ. Παύλος:
«Πρώτον αποστόλους,
δεύτερον προφήτας, τρίτον διδασκάλους, έπειτα δυνάμεις, είτα χαρίσματα ιαμάτων,
αντιλήψεις, κυβερνήσεις, γένη γλωσσών» (Α΄ Κορ. 12, 28-29).
Είμεθα Θεού συνεργοί (Α΄
Κορ. 3, 9) και όχι το «φιλόθρησκο κοινό» ή «φιλοθεάμον μάζα».
Όταν οι Ελληνισταί
διατύπωσαν διαμαρτυρία «ότι παραθεωρούντο εν τη διακονία τη καθημερινή αι χήραι
αυτών» (Πράξ. 6, 1), τότε οι Απόστολοι δεν έδωσαν εξουσιαστικά τη λύση. Μας πληροφορεί το ιερό κείμενο των Πράξεων, ότι οι Απόστολοι
«προσκαλεσάμενοι το πλήθος των μαθητών, εξέλεξαν τους επτά (7) διακόνους, σ’
αντίθεση με την πρακτική του σήμερα, όπου όλα (σχεδόν) γίνονται εν αγνοία και
χωρίς τη συμμετοχή του λαού στις εκλογές επισκόπων, εφημερίων επιτρόπων κ.λ.π.
Έχει επικρατήσει ο
κληρικαλισμός και η νοθεία του εκκλησιαστικού πολιτεύματος με περιθωριοποίηση
του λαϊκού στοιχείου. Η νοσταλγία του απωλεσμένου βηματισμού – ρυθμού του
λαϊκού στοιχείου μέσα στην εκκλησία μας οδηγεί στην επίμονη αναζήτησή του χωρίς
σύγχυση -δονκιχωτισμό!
Αυτή η αναζήτηση
αναλυόμενη στο πρίσμα της εκκλησιαστικής ζωής – ιστορίας μας πληροφορεί:
1ον) Την
χαρισματική εξίσωση όλων των μελών της Εκκλησίας (και των λαϊκών). Ο Ι.
Χρυσόστομος υπογραμμίζει – τονίζει το χωρίο των Πράξεων (2,4) σχετικά με την
κάθοδο του Αγίου Πνεύματος στους εκατόν είκοσι (120) του Υπερώου:
«Και εκάθισεν εφ’ ένα έκαστον αυτών», τουτέστι, «παρέμεινεν,
επανεπαύσατο»… Τι δαι; Άρα επί τοις δώδεκαν μόνους ήλθεν, ουχί δε και επί τους
λοιπούς; Ουδαμώς. Αλλά και επί τους εκατόν είκοσιν» (Ι. Χρυσόστομος, Δ΄ Ομιλία στις Πράξεις).
Γι’ αυτό, Σεβασμιώτατοι,
ο Απ. Πέτρος ονομάζη και τους λαϊκούς «υμείς δε γένος
εκλεκτόν, βασίλειον ιεράτευμα, έθνος άγιον, λαός εις περιποίησιν» (Α΄ Πετρ. 2, 9).
2ον) Μας
πληροφορεί για την ενεργό συμμετοχή του πιστού λαού στην εκλογή του Ματθία: «και έστησαν – φησί – δύο, Ιωσήφ τον καλούμενον Βαρσαβάν, ος επεκλήθη
Ιούστος και Ματθίαν. Ουχί αυτός αυτούς έστησεν, αλλά πάντες» (Ι. Χρυσόστομος, Γ΄ Ομιλία στις Πράξεις).
3ον) Για την
Χριστοκεντρική ευσέβεια – διακονία των λαϊκών στα χρόνια των
διωγμών, αντιγράφω:
«Κάτω από το φως των
λυχνιών των Κατακομβών τελείται η Ευχαριστιακή σύναξις, όπου ο επισκοπών
(=επιβλέπων) πρεσβύτερος συγκεντρώνει γύρω του την Κοινότητα των πιστών, κατά
την ώραν της Θείας Ευχαριστίας. Αλλά, και στη συνέχεια, με την ισότιμον και
οργανικήν συμβολήν και συνεργασίαν όλων η Εκκλησία αναπτύσσει την πολύπλευρον
δραστηριότητά της και αμύνεται κατά των φοβερών διωκτών της.
Λαϊκοί επεσκέπτοντο τας οικίας των Χριστιανών και τους ανήγγειλαν τόπον και χρόνον της
Ευχαριστιακής συνάξεως.
Λαϊκοί συγκροτούσαν τας ομάδας πρώτων βοηθειών και περιθάλψεως των θυμάτων (και ειδωλολατρών
ακόμα) εις περιόδους επιδημιών.
Λαϊκοί μετέφεραν, με πολλές προφυλάξεις το τελευταίον εφόδιον (τα Πανάχραντα Μυστήρια)
εις τους μελλοθανάτους χριστιανούς, στας φυλακάς, το Κολοσαίον κλπ για να
λάβουν την εξ ύψους δύναμιν δια την τελευταία των «μάχην» κατά την επομένην
ημέραν του Μαρτυρίου των.
Λαϊκοί, συνήθως, μετά
το μαρτύριον, έσπευδαν στους τόπους των Μαρτυρίων και τα
απεθησαύριζαν εις την Εκκλησίαν!
Λαϊκοί και οι
ορφανοτρόφιμοι και οι κηδεμόνες των ορφανών και χηρών, των ηρωικών Μαρτύρων της πίστεως, που έμεναν, μετά τον μαρτυρικόν
θάνατον των προστατών των, απροστάτευτοι!
Λαϊκοί και οι
περισσότεροι μάρτυρες της πίστεως! (Από το βιβλίο
«Χριστοκεντρικό λαϊκό κίνημα ευσεβείας», των Διον. Μπατιστάτου και Γεωργίου
Βλαχογιάννη).
1ο Σχόλιο: Στη σημερινή χαλάρωσι της πίστεως, έχει συρρικνωθεί και η Μυστηριακή
έννοια της Εκκλησίας. Προβάλλεται, σήμερα, μόνο ο ανώτερος κλήρος, ο επίσκοπος,
δημιουργώντας στους ανθρώπους την συνείδηση ότι η Εκκλησία είναι ένα Επισκοπάτο (Δεσποτοκρατία)!
Δεν νοείται Εκκλησία
χωρίς Επισκόπους, μα ούτε και χωρίς λαό.
Σήμερα ο μηχανισμός
αντίστασης έναντι του οικουμενισμού είναι (περισσότερο) οι λαϊκοί, ενώ
παλαιότερα υπήρχε (κυρίως) η πρωτοπορειακή αγωνιστικότητα – παρουσία των
Μοναχών, πλην (σήμερα) ολίγων εξαιρέσεων!
Για την αγωνιστική,
εκκλησιολογική – θεολογική αύρα, που διαπνέει το μακάριο γένος των Μοναχών (στο
παρελθόν), θα γράψουμε στο επόμενο άρθρο.
Δυστυχώς, έχουμε, σήμερα,
μέγιστο έλλειμα Ορθόδοξης (καθαροσύνης) σκέψης, σε πολλά επίπεδα, όπως είναι ο
οικουμενισμός, ο οποίος κάτω από ένα πλήθος
εκτροπών και αγγελιών δεν ευαγγελίζεται τίποτε το σωτηριώδες.
Μέσα στη σκηνοθεσία του
οικουμενισμού κινούνται και οι πράξεις απομακρύνσεως του Εσταυρωμένου από την
Αγία Τράπεζα, οι οποίες περιφρονούν τη βούληση και το πρόσωπο του Ορθοδόξου
πιστού. (Συνεχίζεται)
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
……………………………………………………….
Δείτε σχετικά και:
-Ἐσταυρωμένος: «ζωὴ
καὶ ἀνάστασις»
-Ὁ Ἐσταυρωμένος τοῦ
Μητροπολίτου Περιστερίου καί ὁ Ἐσταυρωμένος τῆς Εκκλησίας
-Συνεχίζεται η
αποκαθήλωση των εσταυρωμένων στην Αιτωλοακαρνανία
-Καρδίτσα:
Απομακρύνουν τον Εσταυρωμένο. Κορίτσι παπαδάκι μέσα στο Ιερό Βήμα.
-Οι γνώσεις η
γνώση και η αγιότητα
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ
του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Γ΄
-Ἡ Θεολογία τοῦ
Σταυροῦ μέ τόν Ἐσταυρωμένο στήν Ἁγία Τράπεζα
-Έβγαλαν τον
Εσταυρωμένο και μνημόνευσαν τον σχισματικό στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου.
-Έβγαλαν τον
εσταυρωμένο και από τον Άγιο Γεώργιο Αστακού Αιτωλοακαρνανίας
-«Ἐμοὶ δὲ μὴ
γένοιτο καυχᾶσθαι εἰ μὴ ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ»
-Μέ τό μαχητικό
πνεῦμα πού πρέπει νά διακρίνει κάθε Ὀρθόδοξο Χριστιανό…
-Αποκάλυψη: Το
θέμα του Εσταυρωμένου συζητείται στην Ιερά Σύνοδο!
-Δελτίο Τύπου
Διαμαρτυρίας 23-11-2024 -Συντονιστικὴ Ἐπιτροπὴ Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου
-Δυναμική
παρουσία πιστών στη διαμαρτυρία προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο
-Πρώτη φορά στα 33 χρόνια
Πατριαρχίας Βαρθολομαίου που ο Ελληνικός λαός τον αποδοκίμασε
-Μαρτυρία Μοναχοῦ
Ἰωσήφ γιὰ τὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπό τό Ἱ.Βῆμα.
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ
του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) - MΕΡΟΣ Β΄
-Ὀρθοτόμηση Ἀληθείας:
Ἐσταυρωμένος Ἱεροῦ Βήματος, Μητροπολίτου Ἀντινόης κ. Παντελεήμονος Λαμπαδαρίου
-Ανακοίνωση
διαμαρτυρίας για την επίσκεψη του πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Μητρόπολη
Περιστερίου.
-Ὁ Πατριάρχης θά ἀποτολμήση
ἐπίσκεψιν εἰς Ἱ. Μ. Περιστερίου;
-«Οι καυχώμενοι εν
τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν)
-Ἡ ἐξήγησις τοῦ
Περιστερίου διὰ τά… παπικὰ ἑκατομμύρια!
-«Ἐγὼ εἰμὶ ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος
καὶ ὁ ζῶν καὶ ἐγενόμην νεκρὸς καὶ ἰδοὺ ζῶν εἰμι»(Ἀποκ.1,18).
-Περί τῆς ἐπιμόνου ἀφαιρέσεως
τοῦ ἐσταυρωμένου ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης
-Υποδειγματική
Λειτουργία Παπικού Τύπου στο Μεσολόγγι από τον Μητροπολίτη Δαμασκηνό
-Ἡ ἀν-ὀρθόδοξη
κατήχηση τῆς προκλήσεως ἀπό τόν π. Εὐάγγελο Παπανικολάου
-«Ἡ ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας
καί οἱ ὑπερασπιστές της»
-Σταύρωση,
Ανάσταση ή Ανάληψη; (Σχόλιο στην αφαίρεση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία
Τράπεζα)
-Πολεμᾶς τὸν Τίμιο
Σταυρὸ, τοῦ Χριστοῦ Σημαία καὶ Τρόπαιο;
-Κατατέθηκε
πρωτοκολλημένο έγγραφο στην Ι. Σύνοδο με τα αιτήματα των πιστών της Μητρ.
Περιστερίου.
-Κραυγή ιερής
αγωνίας από άνθρωπο με ειδικές ανάγκες για τον εσταυρωμένο στην Αγία Βαρβάρα
Αγρινίου
-Ἱερεῖς τῆς
Μητροπόλεως Περιστερίου συνέλθετε καί ἀνανήψατε...
-Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
ΕΜΠΟΔΙΟΝ ΕΙΣ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ
-Σημείο των καιρών
μας οι Δεσποτάδες να ξηλώνουν.
-Ψήφισμα -
Ηλεκτρονικές Υπογραφές για την Επαναφορά του Εσταυρωμένου....
-Όσα είδα στην
σύναξη του Περιστερίου
-...''έτρεχεν''
εις τον όπισθεν της Αγίας Τραπέζης επί ξύλου κρεμάμενον Σωτήρα...
-Λόγια σταράτα για
τη θέση του Εσταυρωμένου Χριστού πίσω από την Αγία Τράπεζα.
-Ευχαριστίες για
την συμπαράσταση στη διαμαρτυρία για την αποβολή του Εσταυρωμένου.
-Ο Γέροντας
Δοσίθεος για την διαμαρτυρία υπέρ του Εσταυρωμένου στο Περιστέρι.(Ηχητικό)
-Αίτημα πιστών της
Ι.Μ. Περιστερίου στη ΔΙΣ για αποκατάσταση του Εσταυρωμένου
-Επιστολή προς τον
Μητροπολίτη Περιστερίου για την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου.
-Πρόβλεψη για
μεγάλο «σεισμό» (πνευματικό) πολλών ρίχτερ στην Ι. Μ. Περιστερίου.
-Ως άλλος
Εωσφόρος σκέφτηκε και έπραξε ο Περιστερίου
-ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑ (Βλέπε: Ξέφραγο Ἀμπέλι)
-Ἡ μεταρρύθμισις
τοῦ Περιστερίου ὑπό τήν κρίσιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
-Παρατηρήσεις επί
της έντυπης έκδοσης της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου για τον Εσταυρωμένο
-Για ποιόν στήνει
θρόνους ο Περιστερίου
-Aνοικτή επιστολή προς τον
Δήμαρχο Περιστερίου
-Περὶ
«μαθητευομένων μάγων»: Περιστερίου – Ζιμπάμπουε
-Ἀνοικτή Ἐπιστολή
εἰς τὸν «ΔΕΣΠΟΤΗΝ τοῦ ἐν Περιστερίῳ Δεσποτάτου»
-«Ακριβός στα
πίτουρα και φτηνός στ’ αλεύρι» ο Περιστερίου;
-Σεβ. Περιστερίου,
ἐντὸς οἱ φιλοσοδομῖται ἐκτὸς ὁ Ἐσταυρωμένος;
-Ἀφαίρεση Ἐσταυρωμένου
καί ἀπό τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό Ἀθηνῶν;
-«Πήρε φωτιά» η
Ι.Μ. Περιστερίου
-Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΠΥΡΟΔΟΤΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟΝ
-Σιωπᾶ ἡ Ἱερά
Σύνοδος διά τά ἐν Περιστερίῳ!
-Σεβ. Περιστερίου,
Ἀποδομητής τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως
-Ἄφαντος ὁ μητρ.
Περιστερίου στὴν προκαθορισμένη συνάντηση ποὺ ὑποσχέθηκε γιὰ διάλογο μὲ τοὺς
πιστοὺς
-Ὁ Πατριάρχης
Βαρθολομαῖος θὰ «εὐλογήση» τὴν ἔξωσιν τοῦ Ἐσταυρωμένου;
-Βλάσφημη
απεικόνιση της Παναγίας από Σχολείο στο Επισκοπείο της Ι.Μ.Περιστερίου
-Διαρκής
διαμαρτυρία για την αφαίρεση του Εσταυρωμένου και του Σταυρού στην Ι.Μ.
Περιστερίου.
-Ὁ Περιστερίου σιωπᾶ
διὰ τὸν Ἐσταυρωμένον
-Με «δημοκρατικό»
τρόπο θα βγάλει ο Περιστερίου τον Εσταυρωμένο από το Ιερό.
-Ἡ ἄκρα ταπείνωσις
τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱεράν Μητρόπολιν Περιστερίου – Γ΄ Μέρος( ΔΕΙΤΕ
ΕΔΩ ΤΟ – Α΄ Μέρος και ΕΔΩ ΤΟ - Β΄ Μέρος)
-Διατί ὁ
Περιστερίου ἀφαιρεῖ τόν Τίμιον Σταυρόν;
-Η σύγχρονη
ποιμαντική μέθοδος του Περιστερίου Γρηγορίου!
-Ὁ Περιστερίου
συνεχιστὴς τῆς κακοδοξίας τοῦ Περγάμου
-«Ἕνα συμπόσιο ὁρόσημο
γιὰ τὸν οἰκουμενισμὸ στὴν Ἑλλάδα»
-Ὁ Περιστερίου καί
τό Οὐκρανικόν οἰκουμενιστικόν ἐργαστήριον
-Σεβ. Περιστερίου
Γρηγόριος: «Στην Αθήνα έχουμε τρεις Αρχιεπισκόπους»
« Ὥρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου
ἐγερθῆναι ».
-Όπου Θυσιαστήριον,
εκεί και ο Εσταυρωμένος
-Και πάλι ο
ΨευδοΟλβίας… παρουσία του Πατριάρχη ….. αλλά ουδείς γνωρίζει….
-Λόγος ἀπολογητικός
πρός τούς διαβάλλοντας τόν Ἐσταυρωμένο στό Ἱερό Βῆμα
-Ο Εσταυρωμένος
στο Ιερό Βήμα (α)
-Ο Εσταυρωμένος
στο Ιερό Βήμα (β)
Ο Εσταυρωμένος
στο Ιερό Βήμα (γ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου