Τοῦ Σεβ. Ἀσκάλωνος Νικηφόρου
Μέχρι σήμερα ἤμασταν ὑπερήφανοι, γιατὶ στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ὑπῆρχε γενικὰ μιὰ θαυμαστὴ ὁμοιομορφία. Δυστυχῶς, τὰ τελευταῖα χρόνια ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἔχει καταντήσει ἕνα ξέφραγο ἀμπέλι, ὅπου ὁ καθένας κάνει τοῦ κεφαλιοῦ του.
Μὲ ἀφορμή τὴν ἀπομάκρυνση τοῦ Τιμίου Σταυροῦ ἀπὸ τὸ Ἅγιο Βῆμα ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη Περιστερίου Γρηγόριο Παπαθωμᾶ, ἦλθε στὴν ἐπιφάνεια τὸ ἀπαράδεκτο αὐτὸ φαινόμενο ποὺ προσβάλλει τὴν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησία καὶ δυστυχῶς ἔχει πάρει ἀνεξέλεγκτες διαστάσεις.
Τὸ φαινόμενο αὐτὸ εἶναι οἱ καινοτομίες καὶ ἀλλαγές, στὶς ὁποῖες ἐπιδίδονται πολλοὶ ἀνώτεροι Κληρικοὶ, κυρίως Ἐπίσκοποι, ἀλλὰ καὶ κατώτεροι Κληρικοὶ (μὲ τὴν σιωπηλὴ ἀνοχή καὶ πολλὲς φορὲς ὑποκίνηση καὶ ἔγκριση τοῦ Ἐπισκόπου).
Ὅπωσδήποτε εἶναι ἀναμφισβήτητο τὸ δικαίωμα-προνόμιο τοῦ Ἐπισκόπου – τοῦ κάθε Ἐπισκόπου – νὰ προτείνη καὶ νὰ ἐφαρμόζη κάτι καινούργιο στὴν ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας, ὅταν τὸ θεωρῆ σωστὸ καὶ ὠφέλιμο γιὰ τὸ ποίμνιὸ του ἀλλὰ καὶ γιὰ ὅλη τὴν Ἐκκλησία. Ἐπειδή ὅμως, ἀκριβῶς, ὁ κάθε Ἐπίσκοπος δὲν εἶναι μόνος του, ἐννοεῖται ὅτι αὐτὸ ποὺ προτείνει πρέπει νὰ εἶναι ἀποδεκτὸ ἀπὸ ὅλη τὴν Ἐκκλησία. Ἡ Ἐκκλησία δὲν εἶναι ἕνα ξέφραγο ἀμπέλι, στὸ ὁποῖο ὁ καθένας κάνει ὅ,τι θέλει. Πρὶν προτείνει κάτι κάποιος Ἐπίσκοπος πρέπει νὰ εἶναι σίγουρος ὅτι αὐτὸ μπορεῖ καὶ πρέπει νὰ γίνη ἀποδεκτὸ ἀπὸ ὅλη τὴν Ἐκκλησία. Ἐὰν δὲν εἶναι σίγουρος, θὰ πρέπη νὰ συμβουλεύεται τοὺς Συνεπισκόπους του καὶ μόνο τότε νὰ προβαίνη στὴν ἀλλαγή καὶ τὴν ἐφαρμογή μιᾶς καινοτομίας. Αὐτὸ σημαίνει ὅτι πρέπει ἡ τοπική Σύνοδος καὶ, ἐὰν χρειασθῆ, μιὰ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος νὰ ἀποφασίση σχετικὰ. Μόνο ἔτσι θὰ εἴμαστε βέβαιοι ὅτι αὐτὸ ποὺ προτείνει ὁ Ἐπίσκοπος εἶναι σωστὸ καὶ ἀποδεκτό ἀπὸ ὅλους. Ἐὰν, παρ’ ἐλπίδα, πρᾶγμα ποὺ συμβαίνει μερικὲς φορὲς, ἡ Σύνοδος δὲν τὸ ἀποδεχθῆ, τότε ὁ Ἐπίσκοπος πρέπει νὰ τὸ ἀποσύρη καὶ νὰ συμμορφωθῆ μὲ τὴν γνώμη τῆς Συνόδου. Ἐὰν δὲν τὸ πράξη, τότε εἶναι ὑπόλογος στὴν Ἐκκλησία, ἡ ὁποία πρέπει νὰ πράξη τὰ δέοντα.
Μιὰ καινοτομία ἡ ὁποία γίνεται χωρὶς τὴν ἔγκριση ὅλης τῆς Ἐκκλησίας ἀποτελεῖ σκάνδαλο γιὰ ὅλους ἐκείνους τοὺς Χριστιανοὺς, οἱ ὁποῖοι κατηχήθηκαν καὶ ἔμαθαν τὶ εἶναι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία, τὰ Δόγματὰ της, οἱ ἀκολουθίες της καὶ γενικὰ πῶς πρέπει νὰ συμπεριφέρεται ὁ Ὀρθόδοξος, ὁ ὁποῖος δὲν θέλει νὰ αἰσθάνεται ὅτι βρίσκεται σὲ ἕνα καράβι χωρὶς καπετάνιο καὶ πηγαίνει ὅπου τὸ πηγαίνουν οἱ ἄνεμοι.
Θὰ μοῦ πεῖτε ὅτι σήμερα, μετὰ τὸ Συνέδριο τῆς Ἀποστασίας τῆς Κρήτης, δὲν ἔχει μείνει πιὰ τίποτα ὄρθιο, ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἔχει ἐξισωθῆ μἐ ὅλες τὶς αἱρέσεις καὶ τὶς θρησκεῖες καὶ δὲν ξέρουμε τὶ θὰ μᾶς ξημερώση ἀπὸ μέρα σὲ μέρα. Τουλάχιστον, ἄς προσέχουμε ὅσοι ἀκόμη ἔχουμε μέσα μας φόβο Θεοῦ καὶ ἄς μή ἀκολουθοῦμε τὰ μοντέρνα τερτίπια τοῦ κάθε μοντέρνου Ἐπισκόπου, ὁ ὁποῖος θέλει, μὲ τὶς καινοτομίες του, νὰ πρωτοτυπήση. Καὶ ἄς εἴμαστε βέβαιοι ὅτι ὁ Κυβερνήτης τοῦ Σύμπαντος Κόσμου ἔχει τὸν ἀπόλυτο ἔλεγχο τῆς κατάστασης καὶ ἔχει τὰ σχέδια Του. Ἐμεῖς, ἄς μένουμε πιστοὶ σὲ αὐτὸ ποὺ μᾶς διδάσκει τὸ Εὐαγγέλιο καὶ ἡ Ἐκκλησία μας, καὶ ὄχι ὁ κάθε ἕνας «Τσαρλατᾶνος» ποὺ ἐνδύθηκε τὸ ἔνδυμα τοῦ Χριστιανοῦ καὶ μᾶς κηρύττει καινοὺργιο εὐαγγέλιο, δικῆς του ἐπιλογῆς.
Μὲ ἀγάπη Χριστοῦ
Ὁ Ἀσκάλωνος Νικηφόρος
Εφημερίδα Ορθόδοξος Τύπος
……………………………………………..
Δείτε σχετικά και:
-Ἡ μεταρρύθμισις τοῦ Περιστερίου ὑπό τήν κρίσιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
-Παρατηρήσεις επί της έντυπης έκδοσης της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου για τον Εσταυρωμένο
-Για ποιόν στήνει θρόνους ο Περιστερίου
-Aνοικτή επιστολή προς τον Δήμαρχο Περιστερίου
-Περὶ «μαθητευομένων μάγων»: Περιστερίου – Ζιμπάμπουε
-Ἀνοικτή Ἐπιστολή εἰς τὸν «ΔΕΣΠΟΤΗΝ τοῦ ἐν Περιστερίῳ Δεσποτάτου»
-Σεβ. Περιστερίου, ἐντὸς οἱ φιλοσοδομῖται ἐκτὸς ὁ Ἐσταυρωμένος;
-Ἀφαίρεση Ἐσταυρωμένου καί ἀπό τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό Ἀθηνῶν;
-«Πήρε φωτιά» η Ι.Μ. Περιστερίου
-Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΠΥΡΟΔΟΤΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟΝ
-Σιωπᾶ ἡ Ἱερά Σύνοδος διά τά ἐν Περιστερίῳ!
-Σεβ. Περιστερίου, Ἀποδομητής τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως
-Ἄφαντος ὁ μητρ. Περιστερίου στὴν προκαθορισμένη συνάντηση ποὺ ὑποσχέθηκε γιὰ διάλογο μὲ τοὺς πιστοὺς
-Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος θὰ «εὐλογήση» τὴν ἔξωσιν τοῦ Ἐσταυρωμένου;
-Βλάσφημη απεικόνιση της Παναγίας από Σχολείο στο Επισκοπείο της Ι.Μ.Περιστερίου
-Διαρκής διαμαρτυρία για την αφαίρεση του Εσταυρωμένου και του Σταυρού στην Ι.Μ. Περιστερίου.
-Ὁ Περιστερίου σιωπᾶ διὰ τὸν Ἐσταυρωμένον
-Με «δημοκρατικό» τρόπο θα βγάλει ο Περιστερίου τον Εσταυρωμένο από το Ιερό.
-Ἡ ἄκρα ταπείνωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱεράν Μητρόπολιν Περιστερίου – Γ΄ Μέρος( ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ – Α΄ Μέρος και ΕΔΩ ΤΟ - Β΄ Μέρος)
-Διατί ὁ Περιστερίου ἀφαιρεῖ τόν Τίμιον Σταυρόν;
-Η σύγχρονη ποιμαντική μέθοδος του Περιστερίου Γρηγορίου!
-Ὁ Περιστερίου συνεχιστὴς τῆς κακοδοξίας τοῦ Περγάμου
-«Ἕνα συμπόσιο ὁρόσημο γιὰ τὸν οἰκουμενισμὸ στὴν Ἑλλάδα»
-Ὁ Περιστερίου καί τό Οὐκρανικόν οἰκουμενιστικόν ἐργαστήριον
-Σεβ. Περιστερίου Γρηγόριος: «Στην Αθήνα έχουμε τρεις Αρχιεπισκόπους»
« Ὥρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου ἐγερθῆναι ».
-Όπου Θυσιαστήριον, εκεί και ο Εσταυρωμένος
-Και πάλι ο ΨευδοΟλβίας… παρουσία του Πατριάρχη ….. αλλά ουδείς γνωρίζει….
1 σχόλιο:
Χαίρετε! Χωρίς να είμαι θεολόγος, αλλά ως χριστιανός ορθόδοξος, θα τοποθετηθώ επί του θέματος με το παράδειγμα της αμπέλου. Κάθε αμπέλι βλαστάνει κληματίδες, ώριμες και απαραίτητες, αλλά και λαίμαργους βλαστούς. Ο αμπελουργός, στην περίπτωση της εκκλησίας-αμπέλου ο Θεός, με το έμπειρο μάτι του και με βάση τα προηγούμενα κλαδέματα, θα προχωρήσει στο ανάλογο κλάδεμα, λιγότερο αυστηρό ή καθαρά αυστηρό, για να διατηρήσει η άμπελος το σχήμα του πρέμνου , ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την ζωντάνια και την βλαστικότητά της. Επομένως, ο αμπελουργός-Θεός θα κάνει τις απαραίτητες κινήσεις κλαδέματος ώστε η άμπελος-εκκλησία να παραμείνει υγειά και καρποφορούσα!
Δημοσίευση σχολίου