30 Απρ 2025

Τα 2 διδάγματα του μπλακ άουτ στην Ιβηρική: Το φιάσκο της «πράσινης» ενέργειας και η τεράστια παγίδα του ψηφιακού χρήματος

 

Τα 2 διδάγματα του μπλακ άουτ στην Ιβηρική: Το φιάσκο της «πράσινης» ενέργειας και η τεράστια παγίδα του ψηφιακού χρήματος

Η μαζική διακοπή ρεύματος στην Ιβηρική έδειξε με εμφατικό τρόπο πόσο ευάλωτοι είναι οι ευρωπαίοι με τις ΑΠΕ και την απαξίωση των μετρητών

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Ο θάνατος του Πάπα και ο καθολικισμός - Αρχιμ. π. Μάξιμος Κυρίτσης (27 Απρ 2025)

 Ο θάνατος του Πάπα και ο καθολικισμός - Αρχιμ. π. Μάξιμος Κυρίτσης (27 Απρ  2025)

Η ομιλία έγινε από τον Αρχιμ. π. Μάξιμο Κυρίτση, Καθηγούμενο της Ι.Μ. Αγ. Διονυσίου εν Ολύμπω, στο αρχονταρίκι, μετά τη Θεία Λειτουργία.

Όλες οι ταυτότητες ισχύουν, και μην λέτε ότι σας υποχρεώσαμε να πάρετε τον προσωπικό αριθμό.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΥΡΕΣ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ...ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ! ΜΗ ΛΕΤΕ ΟΤΙ ΣΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΑΜΕ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ!

Ο Πατριάρχης Βουλγαρίας για την αλληλεπίδραση Εκκλησίας- κοσμικού κράτους και την αναγκαιότητα διδασκαλίας των Θρησκευτικών στα σχολεία

 

Ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Βουλγαρίας κ.κ. Δανιήλ σε συνέντευξη που παραχώρησε στο BNT αναφέρθηκε στο πόσο σημαντική είναι η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, υπό τον τίτλο «Αρετές και Θρησκεία», στα σχολεία. Ακόμη μίλησε για την αλληλεπίδραση Εκκλησίας με το κοσμικό κράτος, καθώς και για την ευθύνη που φέρουν τα μέσα ενημέρωσης και οι δημοσιογράφοι όταν περιορίζουν τη γνώση του κοινού για το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας.

Δικαιολογημένη ἀνησυχία τῶν πιστῶν

Δικαιολογημένη ἀνησυχία τῶν πιστῶν

Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου Διονυσίου Τάτση

  Ὁ πιστὸς ἄνθρωπος εἶναι φυσικὸ νὰ ἔχει ἐνδιαφέρον γιὰ τὰ διάφορα προβλήματα, ποὺ ἐμφανίζονται στὸν ἱερὸ χῶρο τῆς Ἐκκλησίας καὶ νὰ ἐπιθυμεῖ τὴ λύση τους. Ἐνοχλεῖται ὅμως, ὅταν διαπιστώνει τὴν ἀπροθυμία τῶν ὑπεύθυνων κληρικῶν νὰ τὰ ἀντιμετωπίσουν  καὶ ἀρχίζει νὰ ἀπογοητεύεται, κάτι ποὺ τελικὰ θὰ τὸν ἀπομακρύνει ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, παρόλο ποὺ τρέφει ἀγάπη πρὸς τὴ θρησκεία καὶ τηρεῖ τὶς ἐκκλησιαστικὲς παραδόσεις.

  Βέβαια, δὲν πρέπει νὰ ἔχουμε τὴν ἐσφαλμένη ἄποψη ὅτι τὰ προβλήματα μποροῦν νὰ λυθοῦν μὲ ἕνα μαγικὸ ραβδάκι ἢ μπορεῖ νὰ ἐξυγιανθεῖ ὁ χῶρος μὲ κάποια ἐγκύκλιο ἢ κάποια τιμωρία. Μακάρι νὰ ἦταν ἔτσι. Ἀλλὰ δυστυχῶς εἶναι πολὺ δύσκολο τὸ ἔργο καὶ κάθε προσπάθεια δὲν ἔχει πάντα τὸ ἀναμενόμενο ἀποτέλεσμα. Ὅμως μπορεῖ νὰ ἐπιτευχθεῖ περιστολὴ τοῦ κακοῦ, ὅταν οἱ ὑπεύθυνοι προσπαθήσουν μὲ ἀποφασιστικότητα καὶ πνευματικὴ εὐαισθησία.

Γιὰ τὴν ἐκλογὴ νέου ἐπισκόπου στὰ Χανιά τῆς Κρήτης.

Γιὰ τὴν ἐκλογὴ νέου ἐπισκόπου στὰ Χανιά τῆς Κρήτης.

Γεώργιος Κ. Τζανάκης Ἀκρωτήρι Χανίων.

    Μιὰ ποὺ τώρα πλέον οἱ ἐπίσκοποι δὲν εἶναι οὔτε θεοπρόβλητοι, οὔτε λαοπρόβλητοι, μποροῦμε ἄραγε νὰ ψελλίσουμε τί θὰ θέλαμε ἀπὸ τοὺς ἐπισκόπους μας, τώρα ποὺ ἐπίκειται ἐκλογή νέου ἐπισκόπου στὴν Μητρόπολι τῶν Χανίων; Ἐπιτρέπεται κάτι τέτοιο; Ἤ εἶναι καὶ αὐτὸ αὐθαιρεσία καὶ θράσος, καὶ τὸ μόνο ποὺ μένει στοὺς χριστιανοὺς εἶναι νὰ ἀποδέχονται ἄκριτα καὶ σιωπηλά ὁτιδήποτε ἀποφασίζουν οἱ «ἀποφασίζοντες»;

29 Απρ 2025

Άγιοι Απόστολοι Ιάσων, Σωσίπατρος και Μάρτυς Κερκύρα.

 Άγιοι Απόστολοι Ιάσων και Σωσίπατρος και Αγία Κέρκυρα η Μάρτυρας

ΑΓΙΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΙΑΣΩΝ, ΣΩΣΙΠΑΤΡΟΣ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΣ ΚΕΡΚΥΡΑ

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

        Κάθε περιοχή επιδεικνύει τους φωτιστές της στην χριστιανική πίστη και τιμά τους χριστιανούς ιεραποστόλους οι οποίοι τους κήρυξαν το Ευαγγέλιο και τους μετέτρεψαν στην αληθινή και μόνη σώζουσα πίστη στο Χριστό.  Έτσι και η Κέρκυρα σεμνύνεται για τους φωτιστές της, Αγίους Αποστόλους Ιάσονα και Σωσίπατρο, οι οποίοι θεωρούνται οι ιδρυτές της Εκκλησίας στο νησί και ανήκουν στην χωρία των Ο΄ Αποστόλων. Μαζί με αυτούς τιμάται και η πρώτη χριστιανή γυναίκα του νησιού, μάρτυρα Κερκύρα.

      Ο Ιάσων καταγόταν από την Ταρσό και έζησε στην Θεσσαλονίκη και ο Σωσίπατρος από την Αχαΐα. Τα ονόματά τους αναφέρονται στις επιστολές του Αποστόλου Παύλου και στο βιβλίο των Πράξεων των Αποστόλων. Μάλιστα ο Παύλος τους ονομάζει ως συγγενείς του, προφανώς όχι εξ αίματος αλλά εννοούσε την πνευματική συγγένεια τους ένωνε διότι υπήρξαν υπάκουη και συνεργάσιμη συνεργάτες του.

Ἀπέθανε καί ἐτάφη, Ἀνέστη καί ἀνελήφθη

 

Ἀπέθανε καί ἐτάφη, Ἀνέστη καί ἀνελήφθη

Γράφει ὁ Ἀρχιμ. Νεκτάριος Ζιόμπολας

Ἀπέθανε: Ποῖος; Ὁ κατελθών ἐκ τοῦ Οὐρανοῦ, ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ Πατρός», ὁ «ἐκ Πνεύματος Ἁγίου καὶ Μαρίας τῆς Παρθένου», Θεάνθρωπος καὶ Σωτήρας Κύριος Ἰησοῦς Χριστός.

Γερμανός Καρδινάλιος: «Ο νέος Πάπας να είναι πιο αυστηρός στην Ομοφυλοφιλία»

Ο Γερμανός καρδινάλιος Γκέρχαρντ Λούντβιχ Μύλερ αναμένει από τον νέο Πάπα να αλλάξει την κατεύθυνση που έθεσε ο Πάπας Φραγκίσκος και να είναι πιο αυστηρός στο θέμα της ομοφυλοφιλίας.

Πάπας Φραγκίσκος: Θα ψηφιστεί συνεχιστής των αντιλήψεών του;

 

Φωτό αρχείου: ΕΡΑ

Πάπας Φραγκίσκος: Θα ψηφιστεί συνεχιστής των αντιλήψεών του;

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

            Με τον θάνατο του Πάπα Φραγκίσκου έκλεισε ένας κύκλος ζωής της Παπικής Εκκλησίας και το ερώτημα που τίθεται είναι αν θα ψηφιστεί από το Κονκλάβιο συνεχιστής του έργου και των προθέσεών του. Ο Φραγκίσκος ήταν ο πρώτος Ιησουίτης Πάπας από την Αργεντινή της Λατινικής  Αμερικής και τιμούσε ιδιαίτερα τον Ιγνάτιο Λογιόλα, ιδρυτή του Τάγματος των Ιησουιτών. Είχε πει: «Αισθάνομαι Ιησουίτης και σκέπτομαι ως Ιησουίτης. Όχι με υποκριτικό τρόπο, αλλά σκέπτομαι ως Ιησουίτης» (Γαλλικό Περιοδικό «Le Point», τευχ. 2666, 7 Σεπτεμβρίου 2023, σελ. 33).

Εστία Πατερικών Μελετών: Η υποχρεωτική αναγραφή του προσωπικού αριθμού στη νέα ηλεκτρονική ταυτότητα

 

ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ:
Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΑΝΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΣΤΗ ΝΕΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ
ΤΗΝ 
KΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΕΦΙΑΛΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΦΡΑΓΙΣΜΑ.

«Ὁ ρόλος τοῦ ἐπισκόπου Ρώμης στήν κοινωνία τῶν Ἐκκλησιῶν τῆς α΄ χιλιετίας»

«Ὁ ρόλος τοῦ ἐπισκόπου Ρώμης στήν κοινωνία τῶν Ἐκκλησιῶν τῆς α΄ χιλιετίας»

Με αφορμή τον θάνατο του πάπα Φραγκίσκου

π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος,Εφημέριος Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πατρών  

Με αφορμή τον θάνατο του πάπα Φραγκίσκου δημοσιεύουμε το παρόν άρθρο, το οποίο είναι τα επιλεγόμενα της διπλωματικής εργασίας (master) του Πρεσβυτέρου Αναστασίου Γκοτσόπουλου, με τίτλο: «Η Εκκλησία της Ρώμης και ο επίσκοπός της στα πρακτικά και στις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων«.

«Ἀπὸ τὴ μελέτη τῶν πρακτικῶν καὶ τῶν ἀποφάσεων τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων μποροῦμε μὲ βεβαιότητα νὰ καθορίσουμε τὴ θέση τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρώμης καὶ τοῦ ἐπισκόπου της στὴν κοινωνία τῶν τοπικῶν Ἐκκλησιῶν κατὰ τὴν ἐποχὴ τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων.

Α. Ἡ Ἐκκλησία καὶ ὁ ἐπίσκοπος Ρώμης.

1. Εἶναι σαφὲς τὸ αὐξημένο κῦρος καὶ ἡ ἐξαιρετικὴ τιμὴ ποὺ ἀπονεμόταν στὴν Ἐκκλησία τῆς Ρώμης. Συνακόλουθα, στὸν ἐπίσκοπό της ἡ Ἐκκλησία εἶχε ἀναγνωρίσει πρωτεῖο τιμῆς καὶ προκαθεδρίας στὴν τάξη τῶν τιμηθέντων μὲ πρεσβεῖα Πατριαρχικῶν Θρόνων. Οἱ λόγοι εἶναι σαφεῖς: α) ἦταν ἡ Ἐκκλησία τῆς «μεγαλωνύμου Ρώμης», τῆς πρωτεύουσας τῆς αὐτοκρατορίας, β) ἦταν δραστήρια στὴν πνευματικὴ ζωὴ καὶ στὴν συναντίληψη ἄλλων ἐμπεριστάτων τοπικῶν Ἐκκλησιῶν καὶ γ) ἦταν ἡ μοναδικὴ πόλη στὸ δυτικὸ-λατινικὸ κόσμο ποὺ δέχθηκε τὴν παρουσία καὶ τὸ κήρυγμα τῶν Πρωτοκορυφαίων Ἀποστόλων, οἱ ὁποῖοι ἐκεῖ μαρτύρησαν καὶ ἡ ὁποία διατηροῦσε τοὺς Τάφους τους.

28 Απρ 2025

Αγία Αργυρή:Η ένδοξος Νεομάρτυς του Χριστού

Η Αγία Αργυρή
ΑΓΙΑ ΑΡΓΥΡΗ: Η ΕΝΔΟΞΟΣ ΝΕΟΜΑΡΤΥΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
      Στην ένδοξη χορεία των Νεομαρτύρων ξεχωριστή θέση κατέχουν οι γυναίκες Νεομάρτυρες, οι οποίες συναγωνίστηκαν επάξια τους άνδρες σε πίστη ηρωισμό και παρρησία. Μια από τις ηρωικότερες Νεομάρτυρες είναι και η αγία Νεομάρτυς Αργυρή.

Ουνία: Ο Δούρειος Ίππος της Παπικής Αιρέσεως

 

Φωτό rethemnosnews

Ουνία: Ο Δούρειος Ίππος της Παπικής Αιρέσεως

Γράφει η Γκέλυ Γαβριήλ

Για άλλη μια φορά γίναμε μάρτυρες μιας καλοστημένης παραπλάνησης από τα μεγάλα μέσα ενημέρωσης, με αφορμή την κηδεία του Πάπα της Ρώμης.

«Ελλάδα έχεις ταλέντο» στον Ι. Ναό Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου Νέας Εφέσου! (βίντεο)

Στην Μητρόπολη Κίτρους Κατερίνης και Πλαταμώνος, διοργανώθηκε εκδήλωση του Κέντρου Γραμμάτων και Τεχνών Δίου και του Ιερού Ναού Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου Νέας Εφέσου. Βλέπουμε ότι η συνεργασία Ναών με πολιτιστικά κέντρα / συλλόγους της περιοχής είναι η βασική μέθοδος με την οποία διαβρώνουν το ήθος των Ορθόδοξων Ελλήνων. Με πρόφαση την «τέχνη» (ο Θεός να την κάνει) μπαίνουν μέσα στους Ναούς και τους ξεφτιλίζουν. Δεν είναι δυνατόν τα συμβούλια των Ενοριών να δέχονται να γίνονται αυτά τα ΑΙΣΧΗ μέσα στους Ιερούς Ναούς. Διερωτόμεθα εάν υπάρχει και κάποιο οικονομικό όφελος πίσω από αυτήν την ιστορία.

ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ ΔΙΚΑΙΟΚΡΙΣΙΑ ΣΤΟΝ ΑΠΟΘΑΝΟΝΤΑ «ΠΑΠΑ» ΦΡΑΓΚΙΣΚΟ

 

Φωτό: VATICAN MEDIA

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 28η Απριλίου 2025

ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ ΔΙΚΑΙΟΚΡΙΣΙΑ ΣΤΟΝ ΑΠΟΘΑΝΟΝΤΑ «ΠΑΠΑ» ΦΡΑΓΚΙΣΚΟ

         Ο «Πάπας» Φραγκίσκος δεν βρίσκεται πλέον στη ζωή, πέθανε, αφήνοντας πίσω τον παπικό δοξασμό, την ψευδαίσθηση ότι είναι ο έχων τις εξουσίες του κόσμου και «όλης» της Εκκλησίας, ως «αντιπρόσωπος του Θεού στη γη», την παπική χλιδή, τις επευφημίες της πληθώρας των κολάκων του σκοτεινού Βατικανού και των υπηκόων του, τις τιμές που απολάμβανε ως «αρχηγός κράτους», κ.α.

Ε΄ Διεθνές Θεολογικό Συνέδριο της ΠΕΘ (2&3-5-2025) - Το Πρόγραμμα

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Όσιος Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος, «Ἀγαπήσατε τόν Θεό μέ ὅλη σας τήν ψυχή καί καρδιά, καί τηρεῖτε τίς ἐντολές Του».

ΟΣΙΟΣ ΓΕΡΩΝ ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΖΕΡΒΑΚΟΣ

«Ἀγαπήσατε τόν Θεό μέ ὅλη σας τήν ψυχή καί καρδιά, καί τηρεῖτε τίς ἐντολές Του».

Στίς πονηρές ἡμέρες μας κινδυνεύει ὅλος ὁ κόσμος νά ἀπωλεσθῇ γιά τίς πολλές ἁμαρτίες τῶν ἀνθρώπων, οἱ ὁποῖοι, ἐνῷ βλέπουν τούς κινδύνους (πολέμους, λοιμούς, λιμούς, σεισμούς, καταποντισμούς κ.λ.π.), ὅχι μόνον δέν μετανοοῦν καί δέν διορθώνονται οἱ ἄνθρωποι, ἀλλά γίνονται χειρότεροι. Γίνονται ἄπιστοι, ἀσεβεῖς, βλάσφημοι, ὑπερήφανοι, φθονεροί, ψεῦστες, ἄδικοι, κλέπτες, ἅρπαγες, συκοφάντες, ἀσελγεῖς, ἀκόλαστοι, ἄγριοι, ἀχάριστοι, ἀνόσιοι, ἄσπονδοι, προδότες, προπετεῖς, ὑποκριτές, δόλιοι, πανοῦργοι, φονεῖς, κακοῦργοι.

27 Απρ 2025

Ο κοινός εορτασμός προϋποθέτει κοινή πίστη! Υφίσταται;


 

κ. Λέων Μπράνγκ,
Δρ. Θεολογίας, Ἀντιπρόεδρος ΠΕΘ

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ Η ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΣΤΙΣ 01.02.25 ΣΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ OTEACADEMY ME ΘΕΜΑ:
ΠΑΣΧΑΛΙΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ: ΟΡΟΣ ΑΜΕΤΑΚΙΝΗΤΟΣ ΕΝΟΤΗΤΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

 Σεβαστοί Πατέρες, αγαπητοί χριστιανοί,

Ευχαριστώ την  Εστία Πατερικών Μελετών για την τιμητική πρόσκληση να συμμετάσχω στην σημερινή ημερίδα με τίτλο «Πασχάλινος Κανόνας: Όρος αμετακίνητος ενότητος της Ορθοδόξου Εκκλησίας». Τελευταία υπάρχουν πολλές αναφορές τόσο του Πάπα Φραγκίσκου όσο και του Πατριάρχου Βαρθολομαίου στο θέμα του κοινού εορτασμού του Πάσχα[1].

«Τό Πάσχα τῶν ἑτεροδόξων ἀλλότριον τῶν Ὀρθοδόξων»: Τά διαχρονικά μηνύματα τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μὲσα ἀπό τόν καθορισμό τοῦ Ὀρθοδόξου Πασχαλίου


κ. Ἰωάννη Μαρκά,
Μ.Δ.Ε. Δογματικῆς Θεολογίας Α.Π.Θ.

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ Η ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΣΤΙΣ 01.02.25 ΣΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ OTEACADEMY ME ΘΕΜΑ:
ΠΑΣΧΑΛΙΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ: ΟΡΟΣ ΑΜΕΤΑΚΙΝΗΤΟΣ ΕΝΟΤΗΤΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

«Τό Πάσχα τῶν ἑτεροδόξων ἀλλότριον τῶν Ὀρθοδόξων»: Τά διαχρονικά μηνύματα τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μὲσα ἀπό τόν καθορισμό τοῦ Ὀρθοδόξου Πασχαλίου

 Σεβαστοί Πατέρες

Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί καὶ φίλοι τῆς Ε. Π. Μ.

Χίλια ἑπτακόσια χρόνια μετά τὴ σύγκληση, ὑπό τοῦ ἁγίου βασιλέως Μεγάλου Κωνσταντίνου, τῆς Α' ἐν Νικαίᾳ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, καὶ τῆς καταδίκης τοῦ αἱρεσιάρχη Ἀρείου ἀπό τούς 318 Θεοφόρους Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, τό πνεῦμα τοῦ ἀρειανισμοῦ συνεχίζει νά ἐπιβιώνει καὶ νά μεταλλάσσεται, καὶ σάν ἕνας καρκινικός ἱστός μὲ συνεχεῖς μεταστάσεις, νά τυραννᾶ τόν χριστιανικό κόσμο μὲ τὴν ἴδια ἀμείωτη ἔνταση, ὅπως καὶ στά χρόνια τοῦ γεννήτορά του.

Οι ακατήχητοι Έλληνες και το αμετανόητο Βατικανό.

ΟΙ ΑΚΑΤΗΧΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ   ΚΑΙ ΤΟ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ

του Δημ. Κ. Αναγνώστου, Θεολόγου

Με αφορμή την κηδεία του Πάπα φανερώθηκε ακόμη περισσότερο η σύγχυση, η πλάνη και η μειοδοσία πολλών συγχρόνων ορθοδόξων Ελλήνων όσον αφορά στην Πίστη τους, αλλά και στην Ιστορία. Ακούσαμε τα απίστευτα και απίθανα, ωσάν να βρισκόμαστε σε Παπική χώρα και ακόμη χειρότερα. 

Ἡ ἐκκλησιολογική διάσταση τοῦ Πασχάλιου κανόνα στὸ πνεῦμα τῆς Ἅ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου καὶ τοῦ ἐν Κωνσταντινουπόλει Πανορθοδόξου Συνεδρίου (1923)

Βασιλείου Ι. Τουλουμτσή
ὑπ. δρ. στὸν Τομὲα Πατερικῶν Σπουδῶν, Ἱστορίας Δογμάτων καὶ Συμβολικῆς Θεολογική Σχολή Ε.Κ.Π.Α.

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ Η ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΣΤΙΣ 01.02.25 ΣΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ OTEACADEMY ME ΘΕΜΑ:
ΠΑΣΧΑΛΙΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ: ΟΡΟΣ ΑΜΕΤΑΚΙΝΗΤΟΣ ΕΝΟΤΗΤΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Ἡ ἐκκλησιολογική διάσταση τοῦ Πασχάλιου κανόνα στὸ πνεῦμα τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου καὶ τοῦ ἐν Κωνσταντινουπόλει Πανορθοδόξου Συνεδρίου (1923)

Ἡ ἑνότητα τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ σώματος ὑπῆρξε ἀναμφίβολα τὸ κύριο καὶ πρώτιστο ἔργο ὅλων τῶν Συνόδων τῆς Ἐκκλησίας, ἰδιαιτέρως δέ τῶν Οἰκουμενικῶν, οἱ ὁποῖες συγκλήθηκαν ἀκριβῶς γιά νὰ ἀντιμετωπιστοῦν οἱ αἰτίες τῆς διαβρωτικῆς διάσπασης καὶ νὰ ἐπέλθει ἡ θεοφιλής εἰρήνευση.

26 Απρ 2025

Κυριακή του Θωμά

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΘΩΜΑ

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

«Ταῦτα δέ γέγραπται ἵνα πιστεύσητε ὅτι Ἰησοῦς ἐστιν ὁ Χριστός ὁ υἱός τοῦ Θεοῦ, καί ἵνα πιστεύοντες ζωήν ἔχητε ἐν τῷ ὀνόματι αὐτοῦ».[1]

Ὁ Θεός θέλει νά σωθοῦν ὅλοι οἱ ἄνθρωποι, διά τῆς πίστεως στόν Ἀναστάντα Θεάνθρωπον Ἰησοῦν. Οἱ θλίψεις καί οἱ διωγμοί, οἱ πόνοι καί οἱ κακουχίες, σφυριλατοῦν τούς δοκίμους νά καταστοῦν δοκιμότεροι καί νά συνεχίσουν τόν δρόμο πού περπάτησε ὁ Χριστός ἀπό τήν γέννησιν ὡς τήν Ἀνάστασιν. Ὁ Μεσσίας ἦλθε διά τήν σωτηρία πάντων· καί αὐτό εἶναι τό δῶρο τῆς Ἀναστάσεως. Προφανῶς, αὐτό εἶναι τό ζητούμενον διά πάντας τούς ἀνθρώπους· ἡ νίκη κατά τοῦ θανάτου, τοῦ διαβόλου, τῆς ἁμαρτίας.

Ἡ αἰώνιος ζωή τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ εἶναι τό θαῦμα. Ὁ Τριαδικός Θεός θέλησε τό δημιούργημά Του, διά τοῦ Ἀναστάντος Χριστοῦ, νά συμμετέχει στήν θεία μακαριότητα.

Ὁ Ἅγιος Ἀπόστολος Θωμᾶς, ζητάει ἀποδείξεις γιά τήν Ἀνάσταση τοῦ Διδασκάλου. Ἡ Ἀνάστασις τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως τοῦ Χριστοῦ, αὐτῆς πού εἶχε πεθάνει στόν Σταυρό καί ταφεῖ στόν Τάφο, ἀποτελοῦσε γι’ αὐτόν ζήτημα αἰωνίου ζωῆς. Χρειαζόταν ἀκλόνητα πειστήρια, ἀπόλυτη βεβαιότητα· καί αὐτά μποροῦσε νά τά δώσει ὁ Ἀναστάς Θεάνθρωπος, ἐμφανιζόμενος καί σ’ αὐτόν καθώς ἐφάνη καί στούς λοιπούς Ἀποστόλους πρίν ὀχτώ ἡμέρες, «καί τῶν θυρῶν κεκλεισμένων».

Τί σημαίνει ὁ χαιρετισμός τοῦ Κυρίου μας «εἰρήνη ὑμῖν»;

 aparicion-χαρά-ειρήνη

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΘΩΜΑ

Τί σημαίνει ὁ χαιρετισμός τοῦ Κυρίου μας «εἰρήνη ὑμῖν»;

(Ἀπόσπασμα ἀπό κήρυγμα τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδώρου Ζήση, ὁμοτίμου καθηγητοῦ Πατρολογίας τοῦ Α.Π.Θ.)

Ὁ Κύριος, καί τίς δύο φορές πού ἐμφανίσθηκε στούς Ἀποστόλους μετά ἀπό τήν Ἀνάστασή Του, τούς εἶπε: «εἰρήνη ὑμῖν». 

Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, Κυριακή του Θωμά

Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ - ΚΥΡΙΑΚH ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΑΣΧΑ Η ΤΟΥ ΘΩΜΑ (27-4-2025)

Η κυρία Μενδώνη δεν έχει πια θέση στο Υπουργείο Πολιτισμού

 

Απόλυτη απαξίωση. Απόλυτη κατάντια. Ώρα να φύγει.

Νικόλαος Παπαδόπουλος-Βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης «ΝΙΚΗ»

Μετά τις βλάσφημες και αισχρές «εγκαταστάσεις» στην Εθνική Πινακοθήκη – που όχι μόνο δεν αποσύρονται, αλλά εξαγγέλλεται με δαιμονικό πείσμα η επαναφορά τους.

 Μετά τις σκανδαλώδεις τοποθετήσεις προσώπων, από τον Λιγνάδη μέχρι την κυρία Συραγώ Τσιάρα, που ανέλαβε απευθείας καθήκοντα από την υπουργό, χωρίς καμμία διαδικασία αξιοκρατίας και διαφάνειας.

 Μετά τις προκλητικές επιχορηγήσεις σε εκδηλώσεις, φεστιβάλ και «έργα» που προσβάλλουν βάναυσα την Ορθοδοξία και την εθνική μας συνείδηση.

Μετά την αδιανόητη μήνυση της τοπικής αρχαιολογικής υπηρεσίας κατά του Αντιπεριφερειάρχη Θεσπρωτίας, επειδή τόλμησε να αναρτήσει την Ελληνική σημαία στο βουλευτήριο των Σουλιωτών – προφανώς, αν ήταν σημαία με ροζ πιτζάμες ή rainbow σεντόνια, δεν θα υπήρχε πρόβλημα… Και σήμερα, μπροστά στα μάτια όλων, η Πέλλα – ο ιερός τόπος του Μεγάλου Αλεξάνδρου – έχει καταντήσει χωματερή:

 Κατεστραμμένη περίφραξη, περιττώματα ζώων, πινακίδες χωρίς γράμματα, σκουριασμένα σκαλοπάτια, παρατημένες ράμπες, σπασμένα μονοπάτια, χορτάρια και σκουπίδια παντού.

«Ὁ Κύριός μου καὶ ὁ Θεός μου».

 

«Ὁ Κύριός μου καὶ ὁ Θεός μου».

Ἐν Κυθήροις τῆ 27η Ἀπριλίου 2025

Ἀρχ. Παύλου Δημητρακοπούλου, Θεολόγου- συγγραφέως - Ι. Μ. Κυθήρων και Αντικυθήρων

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Δύο όψεις της απιστίας (Κυριακή του Θωμά)

 

  ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΘΩΜΑ[:Ιω.20,20-29]

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

«ΔΥΟ ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΑΠΙΣΤΙΑΣ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 8-5-1994]   (Β297)

          Μία από τις εμφανίσεις του Αναστάντος Ιησού, αγαπητοί μου, είναι και αυτή, παρόντος του Θωμά· που έλαβε χώραν οκτώ ημέρες μετά την Ανάστασιν του Κυρίου μας. Σημειώνει ο ιερός Ευαγγελιστής: «Μεθ᾿ ἡμέρας ὀκτὼ -εννοείται συμπεριλαμβανομένων των δύο Κυριακών, έτσι γίνεται η αρίθμησις, έξι ενδιάμεσες και δύο Κυριακές, οκτώ- πάλιν ἦσαν ἔσω οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ καὶ Θωμᾶς μετ᾿ αὐτῶν».

     Αυτά σημειώνει ο ευαγγελιστής Ιωάννης. Και ο Κύριος, αποτεινόμενος εις τον Θωμάν, οκτώ ημέρες μετά, του λέγει: «Φέρε τὸν δάκτυλόν σου ὧδε καὶ ἴδε τὰς χεῖράς μου, καὶ φέρε τὴν χεῖρά σου καὶ βάλε εἰς τὴν πλευράν μου, καὶ μὴ γίνου ἄπιστος, ἀλλὰ πιστός». Εδώ, με τις ίδιες λέξεις που έλεγε ο Θωμάς, ότι «αν δεν βάλω τὸν δάκτυλόν μου εἰς τὸν τύπον τῶν ἥλων …» κ.λπ. «δεν θα πιστεύσω», με τις ίδιες λέξεις τον καλεί ο Κύριος τώρα να προβεί σε εκείνον το οποίον ήδη είχε πει.

Ακαδημαϊκό Συμπόσιο του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο της Νικαίας με ομιλητή τον Ρόουαν Ουΐλλιαμς

 

Ακαδημαϊκό Συμπόσιο  του Οικουμενικού Πατριαρχείου (24,25 & 26 Απριλίου 2025) για την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο της Νικαίας με ομιλητή τον Αγγλικανό πρώην Αρχιεπίσκοπο του  Καντέρμπουρυ Ρόουαν Ουΐλλιαμς

Κυριακή του Θωμά – Υπομνηματισμός της Ευαγγελικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΘΩΜΑ [:Ιω.20,19-31]

YΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

   «Οὔσης οὖν ὀψίας τῇ ἡμέρᾳ ἐκείνῃ τῇ μιᾷ τῶν σαββάτων, καὶ τῶν θυρῶν κεκλεισμένων ὅπου ἦσαν οἱ μαθηταὶ συνηγμένοι διὰ τὸν φόβον τῶν Ἰουδαίων, ἦλθεν ὁ Ἰησοῦς καὶ ἔστη εἰς τὸ μέσον, καὶ λέγει αὐτοῖς· εἰρήνη ὑμῖν. καὶ τοῦτο εἰπὼν ἔδειξεν αὐτοῖς τὰς χεῖρας καὶ τὴν πλευρὰν αὐτοῦ. ἐχάρησαν οὖν οἱ μαθηταὶ ἰδόντες τὸν Κύριον. εἶπεν οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς πάλιν· εἰρήνη ὑμῖν. καθὼς ἀπέσταλκέ με ὁ πατήρ, κἀγὼ πέμπω ὑμᾶς. καὶ τοῦτο εἰπὼν ἐνεφύσησε καὶ λέγει αὐτοῖς· λάβετε Πνεῦμα Ἅγιον·  ἄν τινων ἀφῆτε τὰς ἁμαρτίας, ἀφίενται αὐτοῖς, ἄν τινων κρατῆτε, κεκράτηνται

Κυριακή του Θωμά - Τὰ τρία ὅπλα τῶν ἀποστόλων (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

Κυριακὴ τοῦ Θωμᾶ (Πράξ. 5,12-20)
Τὰ τρία ὅπλα τῶν ἀποστόλων
Σήμερα, ἀγαπητοί μου, εἶνε ἡ δευτέρα Κυριακὴ τοῦ Πάσχα ἢ τοῦ Ἀντίπασχα. Θὰ πῶ λίγες λέξεις ἐξ ἀφορμῆς τοῦ ἀποστόλου, ἐπὶ τοῦ ῥητοῦ ποὺ εἶπα στὴν ἀρχὴ τῆς ὁμιλίας, καὶ παρακαλῶ νὰ προσέξετε.
* * *
Ὅποιος σκεφθῇ, ὅτι ἡ θρησκεία μας ἄρχισε ἀπὸ τὸ τίποτα, ὅτι ὁ ἀριθμὸς τῶν μαθητῶν τοῦ Κυρίου ἦταν μικρός, ὅτι κι ἀπ᾽ αὐτοὺς τοὺς λίγους μαθητάς του ὁ ἕνας τὸν πρόδωσε καὶ τὸν πούλησε ἀντὶ τριάκοντα ἀργυρίων, ὁ ἄλλος τὸν ἀρνήθηκε, κ᾽ οἱ ἄλλοι κρύφτηκαν φοβισμένοι· κι ὅταν κατόπιν σκεφθῇ, ὅτι οἱ ἕνδεκα μαθηταὶ ἔγιναν ἑβδομήντα, οἱ ἑβδομήντα ἔγιναν τρεῖς χιλιάδες, οἱ τρεῖς χιλιάδες πέντε χιλιάδες, ὅτι αὐτὸ τὸ ῥυάκι ἔγινε Ἁλιάκμονας ποὺ δροσίζει τὴν οἰκουμένη, τοῦ γεννιέται ἡ ἀπορία· ποιά τὰ αἴτια τῆς ἐξαπλώσεως τοῦ χριστιανισμοῦ; τί ἦταν ἐκεῖνο ποὺ ἔκανε τὴ θρησκεία μας ν᾽ ἁπλωθῇ τόσο πολύ;

Αυτόπτες και αυτήκοοι (Κυριακή του Θωμά).

 

ΑΥΤΟΠΤΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΗΚΟΟΙ

π. Δημητρίου Μπόκου

    Ο απόστολος Θωμάς προκάλεσε τον Χριστό, ο Χριστός δέχτηκε την πρόκληση και ανταποκρίθηκε στον Θωμά. Και άλλοι κατά καιρούς, αλλά και κατά την ώρα της Σταύρωσης, προκάλεσαν τον Χριστό, αλλά Εκείνος για τους δικούς του λόγους δεν έδωσε σημασία. Η προθυμία του Χριστού να απαντήσει στην πρόκληση του Θωμά δείχνει ότι ήταν άκρως σημαντικό το θέμα και όχι μια περιθωριακή λεπτομέρεια (Κυριακή του Θωμά). Αλλά γιατί;

Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: « Γνώρισε τόν Δημιουργό σου, ἀγαπητέ ἀδελφέ».

 

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ: « Γνώρισε τόν Δημιουργό σου, ἀγαπητέ ἀδελφέ».

Μοῦ γράφεις ὅτι ἐν τέλει πρέπει νά ὑπάρχει «κάτι». Διάβασες, λές, ἕνα βιβλίο ἑνός μεγάλου ἀστρονόμου περί ἀστέρων καί ὑπέπεσε στήν ἀντίληψή σου ὁ ἰσχυρισμός αὐτοῦ τοῦ λαμπροῦ ἐπιστήμονα: «Χωρίς τόν Θεό τίποτα στόν κόσμο δέν μπορεῖ νά κατανοηθεῖ οὔτε νά ἐξηγηθεῖ». Ἐξ αὐτοῦ ὁδηγήθηκες στό συμπέρασμα ὅτι «κάτι» ὑπάρχει.

Ἁπλά πές ὑπάρχει Θεός καί νά εἶσαι χαρούμενος. Ἔτσι μιλοῦν πολλοί μορφωμένοι ἄνθρωποι: Ὑπάρχει «κάτι»! Ἀλλά ἐάν μείνεις ὡς τό τέλος τῆς ζωῆς σου σ’ αὐτήν τήν ἔκφραση, ὅλη σου ἡ ζωή θά εἶναι ἕνα τίποτα.

Γνώρισε τόν Δημιουργό σου, ἀγαπητέ ἀδελφέ. Αὐτό εἶναι πιό σημαντικό ἀπό τή γνώση τῶν δημιουργημάτων Του. Μήν παραμένεις στήν κοινωνία ἐκείνων γιά τούς ὁποίους ὁ ἀπόστολος Παῦλος λυπᾶται λέγοντας: «Ἐσεβάσθησαν καί ἐλάτρευσαν τῇ κτίσει παρά τόν κτίσαντα» (Ρωμ. 1,25).

Ὁ Ὕψιστος καλλιτέχνης στέκει δίπλα στά ἔργα Του. Ἐσύ κοιτάζεις πιό πολύ τίς καλλιτεχνικές δημιουργίες Του, οἱ ὁποῖες μέχρις ἑνός σημείου ἀνοίγουν τά μάτια καί κατόπιν τυφλώνουν. Γιατί δέν πλησιάζεις τόν Καλλιτέχνη καί δέν Τόν γνωρίζεις καί δέν Τοῦ συστήνεσαι;

Όσα δεν μας είπε ο ίδιος ο αποθανών πάπας αλλά μας τα λέει, από «έγκυρες πηγές», ο π. Νεκτάριος Μουλατσιώτης! (βίντεο)

 

Λίγο ακόμη και θα έκανε άγιο τον αμετανόητο πάπα.

«Χριστός Ανέστη αγαπητοί μου αδελφοί. Σήμερα σε αυτό το βιντεάκι θα σας ενημερώσω για όσα δεν σας είπανε για τον πάπα της Ρώμης Φραγκίσκο. Δύο πράγματα για τα οποία έπρεπε να μας ενημερώσουν. …

…Μας απέκρυψαν ότι ο νυν πάπας, ο κεκοιμημένος, ο μακαρίτης ήταν ο πλέον φιλορθόδοξος. Ακούστε λοιπόν. Δεν είμαι υπέρ του παπισμού. Δεν είμαι υπέρ των παπών αλλά πρέπει να μαθαίνουμε και να λέμε την αλήθεια.

Από έγκυρες πηγές, εγκυρότατες πηγές που έχω, μέσα στο διάλογο που γίνεται μεταξύ Ορθοδόξων και Καθολικής Εκκλησίας, ο πάπας είχε δώσει εντολή:

1ον) Να επιστρέψει η Καθολική Εκκλησία στο Ορθόδοξο ημερολόγιο !

(σχόλιο: Εμείς γνωρίζουμε για την μπανανόφλουδα μίας κοινής ημερομηνίας εορτασμού του Πάσχα και μόνο του Πάσχα. Τί πάει να πει «να επιστρέψει»; Πού ήτανε πριν για να επιστρέψει; Παίζουμε με τις λέξεις για εντυπωσιασμούς μάλλον.)

2ον) Να καταργηθεί το πρωτείο και να υπάρχει πρωτείο τιμής και όχι πρωτείο εξουσίας.

(σχόλιο: Οι παπικοί πλασάρουν τις ίδιες αιρέσεις κάτω από τον αγαπητικό μανδύα των ψευτοδιαλόγων. Πριν φτιάξει το επόμενο βιντεάκι ο π. Νεκτάριος να διαβάσει την εξής παπική εργασία: THE BISHOP OF ROME. PRIMACY AND SYNODALITY IN THE ECUMENICAL DIALOGUES AND IN THE RESPONSES TO THE ENCYCLICAL UT UNUM SINT (A STUDY DOCUMENT 2024). Εκεί θα δει ότι οι παπικοί θεωρούν το πρωτείο τους αναγκαίο για την «ένωση των εκκλησιών».)

Κυριακή του Θωμά – Ερμηνεία της Αποστολικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΘΩΜΑ[:Πράξ.5,12-20]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

   «Διὰ δὲ τῶν χειρῶν τῶν ἀποστόλων ἐγίνετο σημεῖα καὶ τέρατα ἐν τῷ λαῷ πολλά· καὶ ἦσαν ὁμοθυμαδὸν ἅπαντες ἐν τῇ στοᾷ Σολομῶντος· τῶν δὲ λοιπῶν οὐδεὶς ἐτόλμα κολλᾶσθαι αὐτοῖς, ἀλλ᾿ ἐμεγάλυνεν αὐτοὺς ὁ λαός(:στο μεταξύ με τα χέρια των αποστόλων γίνονταν συνεχώς πολλά εκπληκτικά και εξαιρετικά θαύματα, που επιβεβαίωναν ότι η διδασκαλία τους ήταν αληθινή και προκαλούσαν κατάπληξη στον λαό. Και όλοι οι πιστοί μαζί με μια καρδιά μαζεύονταν στη στοά του Σολομώντος. Και από τους υπόλοιπους που δεν είχαν πιστέψει, κανείς δεν τολμούσε ν’ ανακατευτεί με αυτούς, να αστειευτεί μαζί τους και να τους συμπεριφερθεί σαν συνηθισμένους ανθρώπους του δρόμου˙ αλλά ο πολύς λαός τους τιμούσε και τους εγκωμίαζε)»[Πράξ.5,12-13].

Άδειος ο Καθεδρικός Ναός του Τσερκάσι το φετινό Πάσχα!

Θέμα στα Ουκρανικά ΜΜΕ έγινε η πλήρης απουσία πιστών κατά τη νυχτερινή Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία στον Καθεδρικό Ναό του Αρχαγγέλου Μιχαήλ στο Τσερκάσι, ο οποίος καταλήφθηκε δια της βίας στις 17 Οκτωβρίου 2024 από οπαδούς της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ουκρανίας.

25 Απρ 2025

Ο άνθρωπος στις κακές του πράξεις ζητά πάντα του να 'χει και συνένοχο

 

Ο άνθρωπος στις κακές του πράξεις ζητά πάντα του να 'χει και συνένοχο

Ευγενίου Βούλγαρη: «ΑΔΟΛΕΣΧΙΑ ΦΙΛΟΘΕΟΣ» (Απόδοση: Θ. Σπεράντσα)

Αντιγραφή - Επιμέλεια: Σάββας Ηλιάδης -Κιλκίς, 25-4-2025

    Δεν ξέρω γιατί πάντα σχεδόν ο άνθρωπος θέλει να 'χει στις κακές του πράξεις και κάποιον άλλον σύντροφο και συνένοχο; Και μόνο σ' εκείνες τις ενέργειες που η συμμετοχή κι ενός τρίτου κάνει τον άλλο ή να στερηθεί αυτό που λαχταρά ή και να το χαρεί λιγότερο και πιο περιορισμένα είτε και γιατί κάθε συνεργασία είναι αδύνατη ή έχει σαν άμεση συνέπειά της να λιγοστέψει το δικό του κέρδος, σ' αυτές μονάχα επιδιώκει ο άνθρωπος να 'ναι μόνος του.

   Ο φιλάργυρος θέλει ο άλλος να 'ναι ανοιχτοχέρης. Ο ακατάδεκτος θέλει τον άλλο ταπεινό. Κι αυτός που αγαπά σαν τρελός, θέλει να 'ναι συγκρατημένοι και φρόνιμοι οι άλλοι. Και ζηλεύει και τον στενότερό του ακόμα φίλο.

   Εκείνα όμως τα πάθη που η συμμετοχή κι ενός τρίτου ούτε καταστρέφει ούτε και μειώνει την δική του απόλαυση, ο άνθρωπος θέλει να 'χει κι έναν τρίτο συμμέτοχο και συνυπεύθυνο στα λάθη του και στις παραλείψεις του και αισθάνεται χαρά, όταν βλέπει πως τον μιμείται και πως τον ακολουθεί.

Μακαριστός Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κυρός Ἀνδρέας

 

Μακαριστός Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κυρός Ἀνδρέας

Γράφει ὁ κ. Ἰωάννης Χατζηδιγενῆς, θεολόγος

  Ὁ κατὰ κόσμον Ἀνδρέας Τρεμπέλας γεννήθηκε στὴν πόλη τῶν Πατρῶν τὸ 1939. Ἀποφοίτησε ἀπὸ τὴν Θεολογικὴ Σχολὴ Ἀθηνῶν τὸ 1963. Χειροτονήθηκε Διάκονος τὸ 1968 καὶ Πρεσβύτερος τὸ 1969 ἀπὸ τὸν μακαριστὸ Γέροντά του Μητροπολίτη Σεβαστιανό. Ὑπηρέτησε ὡς Ἱεροκήρυκας στὴν Μητρόπολη Δρυϊνουπόλεως ἀπὸ τὸ 1967 (ἀρχικὰ ὡς λαϊκός, κατόπιν ὡς Διάκονος καὶ ἔπειτα ὡς Πρεσβύτερος – Ἀρχιμανδρίτης) μέχρι τὸ 1995.

Η Αλήθεια για την Παρουσία της κ. Αγαπηδάκη στον Ι.Ν. Αγίας Μαρίνας Περιστερίου – Όταν η Παραπληροφόρηση Φοράει το “ένδυμα” της Είδησης

http://FacebookTwitter

Φωτ.: Eurokinissi

Συντονιστική Επιτροπή Πιστών Ι.Μ.Περιστερίου

Η Αλήθεια για την Παρουσία της κ. Αγαπηδάκη στον Ι.Ν. Αγίας Μαρίνας Περιστερίου – Όταν η Παραπληροφόρηση Φοράει τοένδυμα”  της Είδησης

   Με αφορμή τα όσα διακινήθηκαν τις τελευταίες ημέρες σε δημοσιεύματα και μέσα ενημέρωσης σχετικά με την παρουσία της αναπληρώτριας Υπουργού Υγείας κ. Ειρήνης Αγαπηδάκη στον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνας Περιστερίου, τη Μεγάλη Πέμπτη 17 Απριλίου κατά την Ακολουθία του Όρθρου της Μεγάλης Παρασκευής ("Δώδεκα Ευαγγέλια"), αισθανόμαστε την ανάγκη και την ευθύνη να τοποθετηθούμε δημόσια, όχι με διάθεση αντιπαράθεσης, αλλά υπεράσπισης της αλήθειας, της Εκκλησίας και της πίστης μας.

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com