1 Απρ 2025

Εσθονία: Με τις νομοθετικές αλλαγές ασχολήθηκε η Ιερά Σύνοδος

Συνεδρίασε την Πέμπτη 27 Μαρτίου 2025 η Ιερά Σύνοδος της Εσθονικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Πατριαρχείου Μόσχας, όπου στην ημερήσια διάταξη ήταν προς συζήτηση το νομοσχέδιο που εξετάζει το Εσθονικό Κοινοβούλιο και εγκρίθηκε στη δεύτερη ανάγνωση.

Ελευθερίες και ελευθερία

Ελευθερίες και ελευθερία

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

            Υπάρχουν πολλές ελευθερίες: ελευθερία της Τέχνης – για την οποία γίνεται τελευταίως πολύς λόγος -  και της Φιλοσοφίας, πολιτική ελευθερία, κοινωνική ελευθερία, εμπορική ελευθερία, σεξουαλική ελευθερία…Όλες αυτές προέρχονται από τη γνώση, που πηγάζει από τη φύση και την ηδονή. Ο ποιητής και φιλόσοφος Γιώργος Σαραντάρης θεωρεί ότι «η γνώση είναι η στέρεη τροφή του ηδονιστή», που δε μπορεί να βρει άλλη πιθανότητα απόλυτου, παρά στη φύση. Αλλά, όπως προσθέτει, κάθε ελευθερία που αντλείται από τη φύση είναι αυταπάτη ελευθερίας, γιατί η γνώση και η φύση δεν είναι το απόλυτο. (Γιώργου Σαραντάρη «Έργα», Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη, Ηράκλειο,  Τομ. 1, σ. 162-163). Έτσι, εν ονόματι αυτού που ονομάζουν ελευθερία, οι οπαδοί του διαφωτισμού έφτασαν στις γνωστές απάνθρωπες ακρότητες του σαδισμού, της δολοφονίας εμβρύων, της υποβοηθούμενης θανάτωσης, των αυτοκτονιών, της όλο και περισσότερο αυξανόμενης χρήσης ναρκωτικών, της βίας, της εκμετάλλευσης των αδυνάμων, της επικράτησης του ατομικού, συλλογικού, κρατικού συμφέροντος παρά του δικαίου και της αλήθειας.

«Βροχή» πέφτουν τά μηνύματα πιστῶν στήν Ἱερά Σύνοδο γιά τήν ἀπείθεια τῆς Μητρόπολης Περιστερίου στήν Συνοδική Ἐγκύκλιο περί τοποθετήσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου.

 

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΙΣΤΩΝ Ι.Μ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Ἡ Ἱερά Σύνοδος κατόπιν τῶν ἀποφάσεων τῆς Συνεδρίας τῆς 11ης Μαρτίου 2025, ἐξέδωσε Ἐγκύκλιο, ὑπ' ἀριθ. 3095/20.03.2025 μέ θέμα «Περί τῆς τοποθετήσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου» μέ  τήν ὁποία ἀποφασίζει καί ἐπιβεβαιώνει ὀρθότατα τήν τοποθέτηση τοῦ Ἐσταυρωμένου ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης, ὕστερα ἀπό ἀναφορές καί αἰτήματα τοῦ πιστοῦ λαοῦ - κυρίως τοῦ Περιστερίου-  γιά τήν αὐθαίρετη ἀποβολή Του ἀπό τό Ἱερό Βῆμα.

Το Άγιο Όρος για τα βλάσφημα έργα της Εθνικής Πινακοθήκης

Με έντονο ύφος, η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους απέστειλε επίσημη επιστολή διαμαρτυρίας στην Υπουργό Πολιτισμού, κ. Λίνα Μενδώνη, για την πρόσφατη έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη, η οποία περιελάμβανε έργα που, κατά την κρίση των Αγιορειτών Πατέρων, προσβάλλουν βάναυσα το Ορθόδοξο φρόνημα και την πίστη του λαού.

Σχόλια εἰς τόν Μακρυγιάννην

 

Σχόλια εἰς τόν Μακρυγιάννην

Γράφει ὁ κ. Χαράλαμπος Ἀ. Μηνάογλου

  Ὁ Ἰωάννης Μακρυγιάννης ὑπῆρξε ἕνας ἀπὸ τοὺς κορυφαίους ἀγωνιστὲς τῆς Ἐπανάστασης. Γεννήθηκε στὰ 1797 στὸ Ἀβορίτι τῆς Δωρίδας ἀπὸ πτωχοὺς γονεῖς. Τὸ πραγματικό του ὄνομα ἦταν Τριανταφύλλου. Κατὰ τὴ διάρκεια τοῦ ἀγώνα τὸν ἀποκαλοῦσαν «Μακρυγιάννη» γιὰ τὸ ψηλό του ἀνάστημα, ὄνομα μὲ τὸ ὁποῖο παρέμεινε στὴν ἱστορία. Πέρασε τὰ παιδικά του χρόνια μὲ στερήσεις καὶ κακουχίες,  ἀνάμεσα στὶς περιπέτειες καὶ στοὺς κατατρεγμοὺς  τῶν δικῶν του ἀπὸ τοὺς Τουρκαλβανούς. Τὸ 1804 κατὰ τὸν διωγμὸ τῶν κλεφτῶν ὁ πατέρας του σκοτώθηκε καὶ ὁ Μακρυγιάννης, μόλις ἑπτὰ χρονῶν, ἄρχισε νὰ δουλεύει, γιὰ νὰ συντηρήσει τὸν ἑαυτό του. Στὰ 1811 πάει στὴν Ἄρτα, ὅπου καὶ προσλαμβάνεται στὴ δούλεψη τοῦ προύχοντα Ἀθανάσιου Λιδωρίκη. Τὸ 1817 ἐπιδόθηκε στὸ ἐμπόριο καὶ χάρη στὸν ζῆλο καὶ τὴν ἐργατικότητά του κατάφερε νὰ ἀποκτήσει σημαντικὰ κέρδη καὶ νὰ καλυτερεύσει τὴ ζωή του.

31 Μαρ 2025

Το σχέδιο για «παγκάρι.gr”. Επικείμενη η δημιουργία ψηφιακής τράπεζας Εκκλησίας και ιδιωτών επενδυτών.

 

Γεώργιος Αποστολάκης,

Αντιπρόεδρος ΑΠ ε.τ., πρώην βουλευτής.

Το σχέδιο για «παγκάρι.gr”. Επικείμενη η δημιουργία ψηφιακής τράπεζας Εκκλησίας και ιδιωτών επενδυτών.

Εδώ και τρία χρόνια, υπό συνθήκες απόλυτης μυστικότητας, κάποιοι στην Εκκλησία της Ελλάδος εργάζονται, σε συνεργασία με τραπεζίτες επενδυτές, για την υλοποίηση ενός «πρότζεκτ» για τη δημιουργία ψηφιακής τράπεζας με μέτοχο την Εκκλησία της Ελλάδος και τους άγνωστους ακόμη αυτούς τραπεζίτες.

Πώς η αιώνια συζυγική «αγάπη» οδηγεί σε αιώνια απώλεια

Πάνω από το 75% των Ολλανδών υποστηρίζει την ιδέα της «διπλής ευθανασίας» με τον/την σύζυγό τους

Η επιστολή του Οσίου Εφραίμ Κατουνακιώτη στον παπα-Δημήτρη Γκαγκαστάθη

“Εν Χριστώ αγαπητέ αδελφέ παπα-Δημήτριε,

Χριστός Ανέστη!

  … Οι Άγιοι δεν παρακαλούσαν τον Θεόν να τους αφαιρέση τα βάσανα και τας θλίψεις, αλλά να τους δίδη υπομονήν να τα υπομένουν αγογγύστως.

ΟΧΙ ΜΟΝΟ «ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΑ», ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΑ! (Απάντηση σε άρθρο παπικού «αρχιεπισκόπου)

 

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 31η Μαρτίου 2025

ΟΧΙ ΜΟΝΟ «ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΑ», ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΑ!

(Απάντηση σε άρθρο παπικού «αρχιεπισκόπου)

        «Αρχιεπίσκοπος» της εν Ελλάδι «Καθολικής Εκκλησίας» δημοσίευσε πρόσφατα μακρόσυρτη ανοικτή επιστολή, με την οποία πάσχισε να αποδείξει την «αναγκαιότητα» του συνεορτασμού του Πάσχα όλων των χριστιανών, αλλά και να πείσει ότι «όλοι το ίδιο είμαστε», «δεν μας χωρίζει τίποτε», ότι «δεν υπάρχουν δογματικές διαφορές, αλλά παρεξηγήσεις» κ.α.

Ευγένιου Βούλγαρη: Η αρετή είναι αυτοαγνοούμενη

   Τον αληθινό άνθρωπο του Θεού όλοι τον ξέρουν και μοναχά ο ίδιος δεν ξέρει τον εαυτό του. Όποιος τον πλησιάζει, τον γνωρίζει, ο ίδιος όμως δεν έχει επίγνωση των προτερημάτων του. Το ακτινοβόλημα της αρετής και των χαρισμάτων του, που πηγάζουν από την θεοφώτιστη και θεοχαρίτωτη ψυχή του, είναι φανερό σ΄ όλους όσοι τον συναναστρέφονται, είναι όμως άγνωστο και αφανέρωτο στον ίδιο. Οι άλλοι το διακρίνουνε και το τιμούνε και τον δοξάζουνε. Αυτός μονάχα δεν βλέπει τίποτα και νομίζει τον εαυτό του μικρό και ανάξιο και συνηθισμένο΄ «οὕτω καὶ ὑμεῖς, ὅταν ποιήσητε πάντα τὰ διαταχθέντα ὑμῖν, λέγετε ὅτι δοῦλοι ἀχρεῖοί ἐσμεν, ὅτι ὃ ὠφείλομεν ποιῆσαι πεποιήκαμεν» (Λουκ. 17,10).Εσείς δε, όταν τα κατορθώνετε όλα αυτά, να λέτε πως δεν αξίζετε τίποτα.

   Ο Μωυσής, όταν ύστερα από την υπερθαύμαστη θεοψία του κατέβηκε έπειτα από σαράντα μέρες από το όρος, κρατώντας στα χέρια του τις πλάκες της θείας Νομοθεσίας, είχε το πρόσωπό του δοξασμένο και καταφώτιστο από τις μαρμαρυγές μιας υπερφυσικής ακτινοβολίας και λαμπρότητας, σε τρόπο που ο Ααρών, ο αδελφός του και οι πρεσβύτεροι του λαού, δεν μπορούσανε να αντικρύσουνε τις ακτίνες που εφωτοστεφάνωναν την όψη του κι έμεναν εκστατικοί κι εφοβούντανε να τον πλησιάσουν. «Καὶ εἶδεν Ἀαρών καὶ πάντες οἱ πρεσβύτεροι Ἰσραήλ... καὶ πάντες οἱ Ἄρχοντες τῆς Συναγωγῆς... καὶ πάντες οἱ υἱοὶ Ἰσραήλ... καὶ ἥν δεδοξασμένη ἡ ὄψις τοῦ χρώματος τοῦ προσώπου αὐτοῦ καὶ ἐφοβήθησαν ἐγγίσαι αὐτῷ». (Εξοδ. λδ, 23-22).

Θέλομεν τοὺς λογισμούς μας ἢ τὴν φανέρωσιν τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ εἰς τήν ζωήν μας;

 

Θέλομεν τοὺς λογισμούς μας ἢ τὴν φανέρωσιν τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ εἰς τήν ζωήν μας;

Γράφει ὁ π. Γεράσιμος Βουρνάς, Πρεσβύτερος

Μερικαὶ σκέψεις μὲ ἀφορμὴν τὴν ἑορτήν τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ

  Ἡ «τά πάντα καλῶς διαταξαμένη» Ἐκκλησία μας ὥρισε τὴν Β΄ Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν νὰ τιμᾶται ἡ μνήμη τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ. Σύμφωνα μὲ τὸν π. Ἐπιφάνιο Θεοδωρόπουλο, ἡ ἑορτὴ αὐτοῦ τοῦ κορυφαίου διδασκάλου τῶν Ὀρθοδόξων Δογμάτων καὶ ἀκαταγώνιστου πολεμίου τῶν κακοδοξιῶν ἀποτελεῖ κατὰ κάποιον τρόπο συνέχεια καὶ ἐπέκταση τῆς Α΄ Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας.#

  Οἱ Πατέρες μας, ποὺ σὲ ὅλους τοὺς χρόνους καὶ τόπους εἶναι αὐτοὶ μόνοι ποὺ ἐκφράζουν αὐθεντικὰ τὴν Ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας μας, μᾶς δίδαξαν ὅτι ἡ ἑορτὴ τῆς Ὀρθοδοξίας εἶναι ἡ «ἑορτὴ τοῦ Θείου Ἔρωτος, ἡ ἑορτὴ τοῦ αἰωνίου πόθου κάθε ἀνθρώπινης ψυχῆς».# Σήμερα, μία ἑβδομάδα μετά, ἑορτάζουμε καὶ τιμοῦμε τὸν ἅγιο Γρηγόριο ποὺ ἐβίωσε τὴν Ὀρθοδοξία, ποὺ «ἐφλέγετο ὅλη μέρα καὶ ὅλες τὶς ἡμέρες τῆς ζωῆς του»# ἀπὸ τὸν Θεῖο Ἔρωτα καὶ γι’ αὐτὸ κατατρόπωσε ἐκείνους ποὺ στὴν ἐποχή του, ὅπως καὶ σὲ κάθε ἐποχή, προσπάθησαν νὰ σβήσουν αὐτὸν τὸν Θεῖο Ἔρωτα ἀπὸ τὶς ψυχὲς τῶν ἀνθρώπων καὶ νὰ τὸν ἀντικαταστήσουν μὲ τὰ διάφορα εἴδη τῶν ἀνθρώπινων καὶ πεπερασμένων λογισμῶν. 

30 Μαρ 2025

Βρετανικά σχολεία ακυρώνουν τον εορτασμό του Πάσχα για χάρη του Ισλάμ!

                  Βρετανικά σχολεία ακυρώνουν τον εορτασμό του Πάσχα για χάρη του Ισλάμ!

Πρωτοσέλιδο του γαλλικού περιοδικού «Le Figaro Magazine» με τίτλο «Ταξίδι στο Βελγιστάν» και υπότιτλο «Πώς το Ισλάμ επιβλήθηκε στο Βέλγιο» κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τον εξισλαμισμό και της Γαλλίας

Κτηνίατρος από επιτροπή ελέγχου λειψάνων κάτοχος βραβείων της OCU

                

                                                   Φωτογραφία: Facebook του Αντρέι Γκλουσένκο

O Ολέγκ Μελνίκ έλαβε 16 παράσημα και μετάλλια από τον Φιλάρετο και τον Επιφάνιο Ντουμένκο.

Ο Ερντογάν, ο Ιμάμογλου και τα ελληνικά συμφέροντα

Ο Ερντογάν, ο Ιμάμογλου και τα ελληνικά συμφέροντα

Κωνσταντίνος ΧολέβαςΠολιτικός Επιστήμων – Αρθρογράφος

Ο Ερντογάν φυλακίζει τον κύριο πολιτικό αντίπαλό του και τον καθαιρεί διά της δικαστικής οδού από τα καθήκοντα του Δημάρχου Κωνσταντινουπόλεως. Ο Εκρέμ Ιμάμογλου βρίσκεται στο επίκεντρο του διεθνούς ενδιαφέροντος και αυξάνεται η δημοτικότητά του στην Τουρκία. Ως Έλληνες και ως δημοκρατικοί πολίτες παρακολουθούμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, αλλά πρέπει να αποφύγουμε τις αυταπάτες για να προστατεύσουμε τα εθνικά μας συμφέροντα.

Είναι προφανές ότι στην Τουρκία δεν λειτουργεί η δημοκρατία δυτικού τύπου ούτε προστατεύονται τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Ορθώς εκφράζουμε την ευχή να αποφυλακισθεί ο Ιμάμογλου και να ομαλοποιηθεί η πολιτική ζωή στη γείτονα. Όμως είναι χρήσιμο να θυμόμαστε ότι η Τουρκία θα αργήσει πολύ να γίνει – αν τελικά γίνει – μία δημοκρατία ευρωπαϊκού τύπου. Κανένα από τα δύο μεγάλα κόμματα, ΑΚΡ των ισλαμιστών του Ερντογάν και CHP των Κεμαλικών, στο οποίο ανήκει ο Ιμάμογλου, δεν πιστεύει ειλικρινά σε μία πραγματικά δημοκρατική Τουρκία.

Οἱ Χαιρετισμοὶ καὶ τὰ μάγια

 

ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

Οἱ Χαιρετισμοὶ καὶ τὰ μάγια

  «Ἐν τῇ κοιμήσει τὸν κόσμον οὐ κατέλιπες Θεοτόκε».

  Ναὶ ἔτσι ἀκριβῶς εἶναι: Ἡ Παναγία μας ποτὲ δὲν μᾶς ἐγκατέλειψε. Εἶναι ἡ Μητέρα τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ τὰ πάντα δύναται νὰ κάνη. Στὴν εὐχὴ τοῦ Ἀποδείπνου λέγουμε:

Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, Κυριακή Δ´ Νηστειών (Οσίου Ιωάννου της Κλίμακος)

Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ Δ' ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΣΙΝΑΪΤΟΥ (30-03-2025)

29 Μαρ 2025

Η παρακαταθήκη του Παύλου Μελά

 

Συμπληρώνονται σήμερα 155 χρόνια από τη γέννηση ενός ανθρώπου που αφιέρωσε τη σύντομη, αλλά περιπετειώδη ζωή του στην υπεράσπιση της ελευθερίας και της αξιοπρέπειας της πατρίδας και της απελευθέρωσης της Μακεδονίας μας, η οποία έπρεπε πάση θυσία να ενταχθεί στον εθνικό κορμό.

Ο λόγος γίνεται για τον καπετάν Μίκη Ζέζα, τον κατά κόσμον Παύλο Μελά. Γεννήθηκε το 1870 στη Μασσαλία της Γαλλίας και σκοτώθηκε, μαχόμενος υπέρ πίστεως και πατρίδος, το 1904, στη Στάτιστα, τον οικισμό στον νομό Καστοριάς που σήμερα φέρει το όνομα του ήρωα, «Μελάς»!

Ο Παύλος Μελάς πήρε τα όπλα για την πατρίδα από επιλογή. Ουδείς τον υποχρέωσε. Ηταν γιος μεγαλεμπόρου και παντρεύτηκε τη Ναταλία Δραγούμη, κόρη του επιφανούς πολιτικού Στέφανου Δραγούμη, που κάποια στιγμή έγινε και πρωθυπουργός. Ο Μελάς θα μπορούσε να περάσει μια ζωή χωρίς ιδιαίτερες βιοποριστικές μέριμνες και κινδύνους. Ομως, μέσα του έκαιγε η φλόγα του πάθους για την Ελλάδα. Γι’ αυτό έγινε αξιωματικός, γι’ αυτό εντάχθηκε στην Εθνική Εταιρεία, γι’ αυτό χτυπιόταν στα βαλτοτόπια της Μακεδονίας με τους Βουλγάρους και τους Τούρκους.

Τις ιδεολογικές και αγωνιστικές γραμμές που χάραξαν μαχητές σαν τον Παύλο Μελά και στοχαστές όπως ο αδελφός της γυναίκας του, ο Ιων Δραγούμης, ακολούθησαν εκείνοι που έφεραν σε πέρας τον τιτάνιο αγώνα της απελευθέρωσης της Μακεδονίας μας από τους ξένους δυνάστες.

Οικουμενικέ Πατριάρχα είμαστε κορόιδα οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί;

 

29-3-2025

Οικουμενικέ Πατριάρχα είμαστε κορόιδα οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί;

Καρανίκας Παναγιώτης

   Ως γνωστόν, ο οικουμενικός πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος και οι ομόπιστοί του λοιποί οικουμενιστές κηρύττουν απροκάλυπτα πλέον ότι Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι πιστεύουν στον ίδιο Θεό. Και με τη λογική που μου έδωσε ο Κύριος αναρωτιέμαι τα εξής.

Πως γίνεται τότε ο ίδιος Θεός να αποκάλυψε…:

  Στους Χριστιανούς ότι ο Θεός είναι Τριαδικός Πατήρ, Υιός και Άγιο Πνεύμα ενώ στους Μουσουλμάνους ότι είναι μόνο πατέρας Αλλάχ;

  Στους Χριστιανούς ότι ο Ιησούς Χριστός είναι Θεάνθρωπος ενώ στους Μουσουλμάνους ότι είναι ένας καλός θνητός άνθρωπος, προφήτης υποδεέστερος του Μωάμεθ;

Στους Χριστιανούς ότι η Παναγία είναι Θεοτόκος επειδή γέννησε Θεάνθρωπο ενώ στους Μουσουλμάνους ότι η Παναγία είναι ανθρωποτόκος διότι γέννησε ένα καλό και αγαθό άνθρωπο;

Ανύπαρκτο Σχίσμα;

 

Μέσα στὴν ἀχαλίνωτη τάση τους νὰ φέρουν σὲ πέρας ἕνωση τῆς Ὀρθοδοξίας μὲ τὸν Παπισμό, οἱ θιασῶτες της μετέρχονται κάθε μέσο. Τελευταῖα ἐπιχείρησαν νὰ πείσουν τὸν Θεολογικὸ κόσμο πὼς δὲν ὑπῆρξε ποτὲ σχίσμα, ἀλλὰ ἁπλὴ φιλονικία μεταξὺ δύο ἐκκλησιαστι­κῶν προσώπων.

Κυριακή Δ´ Νηστειών - Φταίει η αδιαφορία των γονέων (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

Φταίει ἡ ἀδιαφορία τῶν γονέων
«Καὶ ἐπηρώτησε τὸν πατέρα αὐτοῦ·Πόσος χρόνος ἐστὶν ὡς τοῦτο γέγονεν αὐτῷ; ὁ δὲ εἶπε·Παιδιόθεν»(Μᾶρκ. 9,21)
Ἡ ἱστορία, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, ἡ ἱστορία τοῦ θαύματος ποὺ διηγεῖται τὸ σημερινὸ εὐαγγέλιο (βλ. Μᾶρκ. 9,17-31), λίγο ἢ πολὺ εἶ νε γνωστὴ σὲ ὅλους. Σήμερα, Τετάρτη (Δ΄) Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν, ὁ εὐαγγελιστὴς Μᾶρκος περιγράφει πῶς ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστὸς θεράπευσε ἕνα δαιμονιζόμενο νέο, τὸν ὁποῖον ἔφερε σ᾽ αὐτὸν ὁ πατέρας, γιατὶ τὸ παιδὶ βασανιζόταν φοβερά.

Το όραμα του Μωάμεθ το 610 μ.Χ. από το οποίο ξεκίνησε το Ισλάμ (μέρος Β΄)

 Γρηγορίου Ζιάκα

Το όραμα του Μωάμεθ το 610 μ.Χ. από το οποίο ξεκίνησε το Ισλάμ

(μέρος Β΄)

Η πρώτη αποκάλυψις.       Περί του σταδίου της εσωτερικής προετοιμασίας, η οποία εσημειώθη εις τον Μωάμεθ πριν ή ούτος εμφανισθή εις τον λαόν του ως απόστολος του Θεού και προφήτης, δεν γνωρίζομεν πολλά. Κατά τας ευσεβείς δοξασίας της μουσουλμανικής παραδόσεως, ουδεμία εσωτερική προετοιμασία εσημειώθη εις τον Μωάμεθ, διότι ούτος εκλήθη αιφνιδίως εις το προφητικόν του αξίωμα δια τινος οράματος, κατά την διάρκειαν του οποίου ο Θεός εξαπέστειλεν εις αυτόν την πρώτην αποκάλυψιν. 

Το όραμα του Μωάμεθ το 610 μ.Χ. από το οποίο ξεκίνησε το Ισλάμ (μέρος Α).

 Ν.Π.Βασιλειάδη

Το όραμα του Μωάμεθ το 610 μ.Χ. από το οποίο ξεκίνησε το Ισλάμ

(μέρος Α)

   Bαθύτατη επίδραση στην όλη Θρησκευτική εξέλιξη του Μωάμεθ άσκησε ο εξάδελφος της Κατίτζας ο Ουάρακας. Ο Ουάρακας ήταν κατ’ άλλους μεν Εβραίος κατ’ άλλους δε hanif. Άλλοι νομίζουν ότι ήταν διανοούμενος τον οποίο δεν ικανοποιούσε η παλιά θρησκεία. Υπάρχει και η άποψη ότι ήταν χριστιανός και «εκ περισσού αστρολόγος». Γνώστης της εβραϊκής και της ελληνικής ο Ουάρακας μετέφρασε στην αραβική αποσπάσματα της Παλαιάς και Καινής Διαθήκης. Ο εξάδελφος της Κατίτζας έδωσε στον Μωάμεθ πολλές πληροφορίες περί της Παλαιάς και της καινής Διαθήκης καθώς επίσης και περί των εβραϊκών παραδόσεων της Μίσνας και του Ταλμούδ, τις οποίες ο Μωάμεθ μετέφερε κατόπιν στο Κοράνιο.

Δ΄ Κυριακή των Νηστειών

 

Δ΄ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Εν Κυθήροις τη 30η Μαρτίου 2025

Αρχ. Παύλου Δημητρακοπούλου, Θεολόγου- συγγραφέως -Ι. Μ. Κυθήρων και Αντικυθήρων

    Η σημερινή Κυριακή, αγαπητοί μου αδελφοί, είναι η Δ΄  Κυριακή των  νηστειών και την ημέρα αυτή η αγία μας Εκκλησία καθιέρωσε να τιμούμε την μνήμη μιάς μεγάλης οσιακής μορφής, του αγίου Ιωάννου του συγγραφέως της Κλίμακος, για να μας υπενθυμίσει ότι ο πνευματικός αγώνας, τον οποίο διεξάγουμε την περίοδο αυτή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής είναι μια ανοδική πορεία προς τον αγιασμό και ότι κλιμακωτά πρέπει να ανεβαίνουμε την σκάλα των αρετών. Το ευαγγελικό ανάγνωσμα είναι μια περικοπή από το κατά Μάρκον Ευαγγέλιο, που αναφέρεται στη θεραπεία ενός δαιμονιζόμενου νέου, που έγινε ευθύς μετά την κάθοδο του Κυρίου από το όρος Θαβώρ, μετά τη Μεταμόρφωση, περί το τέλος δηλαδή της δημοσίας δράσεώς του.

    Σύμφωνα με τη διήγηση του ευαγγελιστού ένας δυστυχισμένος πατέρας έφερε το παιδί του στο Χριστό για να το θεραπεύσει, διότι έπασχε από δαιμόνιο. Πέφτει στα πόδια και τον παρακαλεί: «Διδάσκαλε, ήνεγκα τον υιόν μου προς σε έχοντα πνεύμα άλαλον. Και όπου αν αυτόν καταλάβη, ρήσσει αυτόν και αφρίζει και τρίζει τους οδόντας αυτού, και ξηραίνεται». 

Οἱ πολέμιοι τῆς Ἐκκλησίας

 

Οἱ πολέμιοι τῆς Ἐκκλησίας

Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

    Στὴ σύγχρονη κοινωνία ὑπάρχουν πολλοὶ ἄνθρωποι, ποὺ τηροῦν ἀρνητικὴ στάση ἀπέναντι στὴν Ἐκκλησία καὶ εἰδικότερα στοὺς κληρικοὺς καὶ τοὺς συνειδητοὺς χριστιανούς. Ἐκδηλώνονται μὲ ποικίλες ἀντιδράσεις. Δύο εἶναι οἱ κύριες αἰτίες. Πρόκειται γιὰ ἀνθρώπους ποὺ εἶναι φανατικοὶ ὀπαδοὶ ἀντιθρησκευτικῶν ἰδεολογιῶν καὶ ἐπιδιώκουν μὲ συκοφαντίες νὰ μειώσουν τὸ κῦρος τῆς Ἐκκλησίας καὶ νὰ ἐμποδίσουν τὴ διάδοση τοῦ μηνύματός της στὸ λαό. Θέλουν τὴν Ἐκκλησία στὸ περιθώριο τῆς κοινωνικῆς ζωῆς, ἀφοῦ δὲν μποροῦν νὰ τὴν ἐξαλείψουν. Ἡ ἄλλη αἰτία εἶναι ἡ καθαρότητα τῆς διδασκαλίας τῆς ἠθικῆς ζωῆς, ποὺ προβάλλει ἡ Ἐκκλησία καὶ ἐνοχλεῖ τοὺς ἁμαρτωλούς. Οἱ βυθισμένοι στὸ βοῦρκο δὲν θέλουν νὰ ἀκοῦν γιὰ μετάνοια καὶ ἀπελευθέρωση ἀπὸ τὴν ἁμαρτία. Ἔχουν   συν­ηθίσει στὸ σκοτάδι καὶ ἀρνοῦνται τὸ φῶς τῶν ἐντολῶν τοῦ Εὐαγγελίου.

Δ΄Κυριακή των Νηστειών

 

Δ’ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

   «Ὦ, γενεά ἄπιστος καί διεστραμμένη! ἕως πότε ἔσομαι μεθ’ ὑμῶν; ἕως πότε ἀνέξομαι ὑμῶν»; Ἡ Ὀρθόδοξος πίστη ἀδελφοί εἶναι δωρεά τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ καί τοῦ Θεανθρώπου Ἰησοῦ Χριστοῦ.

    Εἶναι ἀγαπητικό χάρισμα, ὑψηλό καί σπουδαῖο, ἀποτέλεσμα τῆς ἀγάπης τοῦ Δημιουργοῦ καί Πλάστη, στό πλάσμα Του. Τό θέμα πού προκύπτει εἶναι, ἄν ἡ Χάρις οἰκειώνεται χαρισματικῶς στόν ἕσω τῆς καρδίας ἄνθρωπο καί ἐνεργοποιοῦνται τά πνευματικά αἰσθητήρια τῆς ψυχῆς, ὥστε ἡ πίστις νά αὐξάνεται. Τότε ὁ ὀρθόδοξος πιστός βλέπει, ἀκούει, γεύεται καί ζεῖ ὑπαρξιακά, ψυχοσωματικά τίς ἄκτιστες ἐνέργειες τοῦ Θεοῦ.

    Ὁμιλεῖ αὐθεντικά γιά τήν Ἀλήθεια καί τήν Δικαιοσύνη, γιά τόν Τριαδικό Θεό· ἀποφεύγει τόν ψεύστην καί ἀνθρωποκτόνον διάβολο· φυλάσσει τήν δημιουργία καί τήν πλάση, ὡς ἀποτέλεσμα τῆς ἀγάπης τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Παράλληλα ὁρᾶ, βιώνει τήν πιστοποίηση αὐτῶν τῶν πραγμάτων πού σαφῶς ὑπαινίσσεται ὁ Ἰησοῦς Χριστός σήμερα στήν Εὐαγγελική Περικοπή. Βεβαιώνεται δηλαδή ἐν τοῖς πράγμασι, ὅτι ἡ ἀπιστία διαστρέφει τά ψυχοσωματικά αἰσθητήρια τοῦ ἀνθρώπου καί καταντᾶ τήν Εἰκόνα τοῦ Θεοῦ κατοικητήριο τῶν δαιμόνων.

Η woke δικτατορία επελαύνει σε ΕΕ-Βρετανία: Δημοτικό σχολείο στο Ηνωμένο Βασίλειο απαγόρευσε τη γιορτή του Πάσχα λόγω «συμπεριληπτικότητας»

Η woke δικτατορία επελαύνει σε ΕΕ-Βρετανία: Δημοτικό σχολείο στο Ηνωμένο Βασίλειο απαγόρευσε τη γιορτή του Πάσχα λόγω «συμπεριληπτικότητας»

Ο διωγμός του Χριστιανισμού συνεχίζεται - Σταμάτησαν τους καθιερωμένους εορτασμούς του Πάσχα για να μην ενοχλούνται οι μουσουλμάνοι μετανάστες!

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Διδασκαλία περὶ Δημιουργίας τοῦ Ἀνθρώπου

 

Τὸ περιοδικὸν «Ἐφημέριος», τεῦχος 2ον, Μάρτιος – Ἀπρίλιος 2025, τὸ ὁποῖον εἶναι περιοδικὸν διὰ τοὺς ἱερεῖς καὶ ἐκδίδεται προνοίᾳ τοῦ Μακ. Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος Ἱερωνύμου ἀπὸ τὴν Ἐπικοινωνιακὴν καὶ Μορφωτικὴν Ὑπηρεσίαν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος μὲ Διευθυντὴν Συντάξεως τὸν κ. Ἀλέξανδρον Ἰ. Κατσιάραν, φιλοξενεῖ εἰς τὰς σελίδας 40-42 ἄρθρον τοῦ κ. Κωνσταντίνου Τσιαντῆ, Καθηγητοῦ Παν. Δυτ, Ἀττικῆς, μὲ τίτλον «Στάδια τῆς ἀνθρώπινης ἐξέλιξης καὶ τῆς τεχνολογικῆς προόδου». 

Ο Ζελένσκυ κακοποιεί και τη Θριαμβεύουσα Εκκλησία!

 

Πρεσβύτερος

π. Ἀναστάσιος Κ. Γκοτσόπουλος, Ἐφημέριος Ἱ. Ν. Ἁγ. Νικολάου Πατρῶν

τηλ. 6945-377621, agotsopo@gmail.com

Πάτρα 28 . 3 . 24

Ο Ζελένσκυ κακοποιεί και τη Θριαμβεύουσα Εκκλησία!

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Το πνεύμα το άλαλον και κωφόν και η νέα γενεά. ( Κυριακή Δ΄ Νηστειών)

 

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

«ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟ ΑΛΑΛΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΩΦΟΝ ΚΑΙ Η ΝΕΑ ΓΕΝΕΑ»

    [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 28-3-1993]  (Β277)                                

     Σήμερα, αγαπητοί μου, η Εκκλησία μας άγει την τετάρτην Κυριακήν των Νηστειών. Σε αυτήν την Κυριακή προβάλλει το πρόσωπον του αγίου Ιωάννου της Κλίμακος, συγγραφέως του βιβλίου «Κλίμαξ», για να μας θυμίσει ότι σκαλί- σκαλί πρέπει να ανεβαίνουμε την κλίμακα των αρετών. Αλήθεια, μια Σαρακοστή γίνεται κλίμακα ανοδικής πορείας; Τίθεται το ερώτημα. Ή μένουμε μόνο σε μια τυπική νηστεία, που πολλές φορές μας καλλιεργεί μια κρυφή υπερηφάνεια; Μάλιστα είναι μια ευκαιρία, μια που έγινε λόγος αν δεν έχουμε γνωρίσει αυτό το θαυμάσιον βιβλίον της «Κλίμακος» μέχρι τώρα, ευκαιρία να το γνωρίσουμε, να το προσεγγίσουμε. Είναι θαυμάσιο βιβλίο.

     Ακόμη η Εκκλησία μας προβάλλει και την ευαγγελική περικοπή που αναφέρεται στη θεραπεία ενός δαιμονιζόμενου νέου, που έγινε ευθύς μετά την κάθοδο του Κυρίου μας από το όρος Θαβώρ, μετά τη Μεταμόρφωση. Και εκείνος ο ταλαίπωρος πατέρας αυτού του δαιμονιζόμενου παιδιού, λέγει στον Κύριον: «Διδάσκαλε, ἤνεγκα τὸν υἱόν μου πρός σε(:έφερα τον υιόν μου σε σένα), ἔχοντα πνεῦμα ἄλαλον. καὶ ὅπου ἂν αὐτὸν καταλάβῃ, ῥήσσει αὐτόν(:τον ρίχνει κάτω), καὶ ἀφρίζει καὶ τρίζει τοὺς ὀδόντας αὐτοῦ, καὶ ξηραίνεται(:γίνεται αναίσθητος)». Πρόκειται για μια φρικτή περιγραφή δαιμονιζόμενου ανθρώπου και μάλιστα νέου ανθρώπου. Αλλά ταυτόχρονα προβάλλεται και η ιστορία ενός γονιού που πάσχει ένεκα του δαιμονιζομένου παιδιού του. Το παιδί δαιμονισμένο. Ο γονιός σε απόγνωση. Αλλά ας προσεγγίσουμε να δούμε αυτά τα δύο τραγικά πρόσωπα.  Το παιδί, ο νέος, είχε δαιμόνιο· που η συμπεριφορά του τον καθιστούσε άλαλον και κωφόν. Ούτε άκουγε το παιδί, ούτε λαλούσε. Όχι ότι δεν άκουγε και δεν λαλούσε αλλά όταν δαιμονίστηκε, ούτε άκουγε ούτε λαλούσε. Είχε λοιπόν πνεύμα άλαλον και κωφόν. Εκ του αποτελέσματος κρίνουμε το δαιμόνιον πώς ενεργεί. Και το αποκαλούμε έτσι.

O άγιος Ιωάννης ο Σιναϊτης: Ο συγγραφέας της «Κλίμακος»

Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΣΙΝΑΪΤΗΣ: Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΤΗΣ «ΚΛΙΜΑΚΟΣ»
         Η Δ΄ Κυριακή των Νηστειών είναι αφιερωμένη σε μια μεγάλη ασκητική, πατερική  και πνευματική μορφή της Εκκλησίας μας, στον άγιο Ιωάννη το Σιναΐτη, ο οποίος μας είναι καλλίτερα γνωστός ως άγιος Ιωάννης της Κλίμακος, από το ομώνυμο περισπούδαστο σύγγραμμά του. Η προβολή και η τιμή του αγίου αυτού άνδρα κατά την Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή κρίθηκε επιβεβλημένη από τους Πατέρες. Το περίφημο σύγγραμμά του, θεωρήθηκε ως εξαιρετικό μέσο πνευματικής καθοδήγησης για τους αγωνιζόμενους πιστούς. Αλλά και η οσιακή του μορφή αποτελεί παράδειγμα αγώνα κατά των ψυχοκτόνων  παθών μας αυτή την ιερή περίοδο.   
     Γεννήθηκε στην Παλαιστίνη, κατ’ άλλους στη Συρία, περί το 523 από πλούσια, ευγενή και ευσεβή οικογένεια. Οι γονείς του φρόντισαν να του δώσουν σπουδαία εκπαίδευση. Περισσότερο όμως φρόντισαν να του μεταδώσουν τη δική τους ευσέβεια και πίστη στο Θεό. Κοντά σε πνευματικούς δασκάλους σπούδασε σε βάθος τη θεολογία της Εκκλησίας μας. Του άρεσε να μελετά με πάθος τις άγιες Γραφές και τα συγγράμματα των μεγάλων Πατέρων της Εκκλησίας μας.  Από πολύ μικρός αγαπούσε την άσκηση και γι’ αυτό νέος όντας αποσύρθηκε στην έρημο του Σινά, κοντά στον φημισμένο ερημίτη και πνευματικό δάσκαλο Μαρτύριο και εκάρη μοναχός. 
Έζησε κοντά στον άγιο ασκητή τέσσερα χρόνια διδασκόμενος τις αρετές και τους τρόπους επίτευξης της προσωπικής κάθαρσης, σημειώνοντας τεράστια πνευματική πρόοδο. Η φήμη του δεν άργησε να διαδοθεί ώστε στο ερημητήριό του έτρεχε πλήθος μοναχών και λαϊκών να τον συμβουλευθούν. Μάλιστα είχε αποκτήσει και τη φήμη του θαυματουργού, ο οποίος με την προσευχή του έκανε πολλά θαύματα. Εκεί έζησε για δεκαεννιά χρόνια. Κατόπιν εγκαταβίωσε στη Μονή του Θωλά. Όταν κοιμήθηκε ο ηγούμενος της σεβάσμιας Μονής της Αγίας Αικατερίνης Σινά, οι μοναχοί τον ανάδειξαν ηγούμενο, όπου τους ποίμανε για λίγα χρόνια και γι’ αυτό πήρε και την ονομασία Σιναΐτης. 

Οι φρικαλεότητες των νεοκομμουνιστών στη Λαύρα. Βλασφημία της εξουσίας στη Λαύρα: γιατί οι ανατόμοι και οι κτηνίατροι μελετούν τα λείψανα των αγίων

Το πρωί της 28ης Μαρτίου, στους χώρους των Κάτω Σπηλαίων της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου έφτασε επιτροπή για να «απογράψει και να ελέγξει» τα ιερά λείψανα στα Κοντά Σπήλαια. Συνοδευόμενα από αστυνομία, τα μέλη της επιτροπής σχεδιάζουν να ανοίξουν τις λειψανοθήκες, να τις μετρήσουν και να πάρουν δείγματα για εξέταση DNA. Ένας από τους υπαλλήλους του μουσείου έφτασε με ένα αλυσοπρίονο για να κόψει τις κλειδαριές.

Τό πρωτεῖον τοῦ Πάπα

 

Τό πρωτεῖον τοῦ Πάπα

Γράφει ὁ κ. Νικόλαος Ζαχαριάδης, Καθηγητὴς Θεολόγος – Συγγραφεὺς

    Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς παρομοίασε τὴ Δυτικὴ Ἐκκλησία μὲ τὸ μεγαλύτερο ζῶο, τὸν Ἐλέφαντα. Ὅπως ὁ ἐλέφαντας, ὅταν πέσει λόγῳ τοῦ βάρους του (πολυσαρκία), δὲν μπορεῖ νὰ σηκωθεῖ, ἔτσι καὶ οἱ παπικοὶ δὲν μποροῦν νὰ σηκωθοῦν μετὰ τὴν πτώση τοὺς ἐξαιτίας τοῦ τύφου τους. Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς ὑπῆρξε ὁ ἐλεγκτὴς καὶ στηλιτευτῆς τῆς νοθείας τῆς Δύσεως. Γι’ αὐτὸ οἱ παπικοὶ τὸν κατέταξαν μεταξὺ τῶν κορυφαίων ἐχθρῶν τους.

Ο άγιος Μάρκος Αρεθουσίων και οι συν αυτώ

Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ ΑΡΕΘΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝ ΑΥΤΩ
       Μια από τις ηρωικότερες χρονικές περιόδους της Εκκλησίας μας είναι η, σύντομη ευτυχώς, βασιλεία του Ιουλιανού του Παραβάτη (361-363), κατά την οποία αναδείχτηκαν πλήθος ομολογητών και μαρτύρων. Η απέλπιδα προσπάθεια του ανεδαφικού νεαρού, άπειρου και θρησκομανή αυτοκράτορα να νεκραναστήσει την θνήσκουσα αρχαία ειδωλολατρική εθνική θρησκεία, τον οδήγησε σε πράξεις ανείπωτης θηριωδίας κατά των Χριστιανών. Χιλιάδες Χριστιανοί μάρτυρες έχυσαν το αίμα τους και έδωσαν τη ζωή τους τη φοβερή εκείνη περίοδο.
       Ένας από αυτούς είναι και ο άγιος Μάρκος, επίσκοπος Αρεθουσίων και οι συν αυτώ, Κύριλλος ο διάκονος, αγνώστων ονομάτων ιερωμένοι και νεαρές παρθένες, οι οποίοι μαρτύρησαν και συνεορτάζουν την ίδια ημέρα, στις 29 Μαρτίου.
       Ο άγιος Μάρκος έζησε τον 4ο αιώνα, τα χρόνια του Μ. Κωνσταντίνου (312-337, του Κωνστάντιου (337-361) και Ιουλιανού (361-363). Δε γνωρίζουμε δυστυχώς τίποτε για την πρότερη ζωή του. Εκλέχτηκε και χειροτονήθηκε επίσκοπος Αρεθουσίων, η οποία βρισκόταν στα ανατολικά της Θεσσαλονίκης, προφανώς για την ευσέβειά του και το ζήλο του για την Εκκλησία. Φαίνεται ότι άσκησε την επισκοπική του διακονία με συνέπεια και γι’ αυτό απέκτησε τη φήμη του δυναμικού επισκόπου. 

Τεχνητή Νοημοσύνη (ChatGPT): Βιοηθικοί καὶ θεολογικοί προβληματισμοί

 Σεβ. Μητροπολίτου Μεσογαίας & Λαυρεωτικῆς κ. Νικολάου 

Τεχνητή Νοημοσύνη (ChatGPT): Βιοηθικοί καὶ θεολογικοί προβληματισμοί

  1. Ἡ ἐμφάνιση τῆς Τεχνητῆς Νοημοσύνης

28 Μαρ 2025

Το συμβάν στην Εθνική Πινακοθήκη

 

Το συμβάν στην Εθνική Πινακοθήκη

της Ευαγγελίας Μπίτου, φιλολόγου

   Για μέρες το μόνο σημαντικό θέμα της επικαιρότητας ήταν αυτό που συνέβη στην Εθνική Πινακοθήκη. Ακούσθηκαν πολλά. Κυριάρχησε το «δεν υπάρχουν όρια στην Τέχνη»  και χαρακτηρίσθηκε η πράξη του βουλευτή ως βανδαλισμός.

Ο πατήρ Κοσμάς, ηγούμενος της Μονής Στομίου Κονίτσης

 

Ο πατήρ Κοσμάς, ηγούμενος της Μονής Στομίου Κονίτσης

του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου

Κυριακή Δ΄ Νηστειών - Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος για τη θεραπεία του σεληνιαζόμενου νέου.

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Μάρκ.9,14-29]

Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΛΗΝΙΑΖΟΜΕΝΟΥ ΝΕΟΥ

    «Καὶ ἐλθόντων αὐτῶν πρὸς τὸν ὄχλον προσῆλθεν αὐτῷ ἄνθρωπος γονυπετῶν αὐτὸν καὶ λέγων· Κύριε, ἐλέησόν μου τὸν υἱόν, ὅτι σεληνιάζεται καὶ κακῶς πάσχει· πολλάκις γὰρ πίπτει εἰς τὸ πῦρ καὶ πολλάκις εἰς τὸ ὕδωρ. καὶ προσήνεγκα αὐτὸν τοῖς μαθηταῖς σου, καὶ οὐκ ἠδυνήθησαν αὐτὸν θεραπεῦσαι(: και όταν έφθασαν στο πλήθος του λαού, Τον πλησίασε κάποιος άνθρωπος που γονάτισε μπροστά Του κι έλεγε: ‘’Κύριε, λυπήσου και σπλαχνίσου το παιδί μου, διότι σεληνιάζεται και υποφέρει άσχημα, αλλά και κινδυνεύει τον έσχατο κίνδυνο· διότι πολλές φορές πέφτει στη φωτιά, και πολλές φορές στο νερό, και κινδυνεύει έτσι να καεί ή να πνιγεί. Και τον έφεραν στους μαθητές Σου, αλλά δεν μπόρεσαν να τον θεραπεύσουν)»[Ματθ.17,14-16].

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Η μετάνοια κατά τον άγιο Ιωάννη της Κλίμακος. ( Κυριακή Δ΄ Νηστειών)

 

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

«Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΚΟΣ»

    [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 9-4-1989]   [Β213] 

     Σήμερα η Εκκλησία μας, αγαπητοί μου, προβάλλει τον άγιον Ιωάννην της Κλίμακος, ηγουμένον της Ιεράς Μονής του Σινά και μέγαν ασκητήν. Ο σκοπός αυτής της προβολής, αν και γιορτάζει στις 30 Μαρτίου, είναι πιθανώς ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, ανάγνωσμα εις την τράπεζαν των μοναστηριών, εχρησιμοποιείτο αυτό του το σύγγραμμα, «Κλίμαξ». Έτσι ελέγετο. Σκάλα. Κλίμαξ. Αλλά προβαλλόμενος, όμως, ο άγιος Ιωάννης, ουσιαστικά προβάλλεται το κλασικό αυτό σύγγραμμά του «Κλίμαξ» που είναι προβολή ανόθευτος και ορθόδοξος της πνευματικότητος της Ορθοδόξου Ανατολικής μας Εκκλησίας.

     Όπως σας είπα, υπήρξε ηγούμενος ο άγιος Ιωάννης της Κλίμακος, έτσι λέγεται, «άγιος Ιωάννης της Κλίμακος», έτσι λέγεται, δηλαδή συγγραφέως του βιβλίου «Κλίμαξ», της Κλίμακος, υπήρξε ηγούμενος της Ιεράς Μονής του Σινά, κατά τον 6ον αιώνα. Αυτό το θαυμαστό του σύγγραμμα που αναφέραμε, περιέχει τριάντα ομιλίες επί πνευματικών θεμάτων, που δημιουργούν μια κλιμακωτή πρόοδο, εκ των χαμηλοτέρων προς τα υψηλότερα γι'αυτό ακριβώς και ονομάσθη «Κλίμαξ». Πιο πολλά δεν θα σας πω για το βιβλίο αυτό, ούτε για τον ιερό του συγγραφέα, αλλά για μια πνευματική μας ωφέλεια θα πάρομε ένα σύντομο σταχυολόγημα, θα κάνομε ένα σύντομο σταχυολόγημα από τον 5ον του λόγον που αναφέρεται εις την μετάνοια, κάτι που, τις ημέρες αυτές τουλάχιστον, ιδιαιτέρως τις ημέρες αυτές, μας χρειάζεται.

«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Οι Άγιοι Κολλυβάδες) MΕΡΟΣ I΄

 

«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού»  (Οι Άγιοι Κολλυβάδες)

Νίκος Σακαλάκης, Μαθηματικός

MΕΡΟΣ I΄

ΔΕΙΤΕ ΤΟ Α΄ΜΕΡΟΣ & MΕΡΟΣ Β΄ & MΕΡΟΣ Γ΄ & MΕΡΟΣ Δ΄ & MΕΡΟΣ Ε΄ & MΕΡΟΣ ΣΤ΄ & MΕΡΟΣ Ζ΄ & MΕΡΟΣ Η΄ & MΕΡΟΣ Θ΄

Aναμφίβολα, από τη Χίο μέχρι κάτω την Πάτμο και από τη Σκιάθο μέχρι την Ικαρία, οι Άγιοι κολλυβάδες όργωσαν το Αιγαίο Πέλαγος με βίωμα βαθειάς ορθόδοξης πνευματικότητας, φέρνοντας στο φως την Πατερική, την Ασκητική και την Λειτουργική ζωή της Εκκλησίας, μέσα στα χρόνια της Τουρκοκρατίας: 

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com