4 Δεκ 2024

Η εγκατάλειψη τών άκαρπων δημιουργημάτων

Κατά Αιρέσεων Βιβλίο 4ο: Κεφάλαιο 4.

Η εγκατάλειψη τών άκαρπων δημιουργημάτων

Και τα άκαρπα δημιουργήματα τού Θεού είναι

Αγίου Ειρηναίου τής Λυών (2ος - αρχές 3ου αιώνος).

Ἀρχιμανδρίτης π. Σωφρόνιος Γραβάνης – Ὁ Μετεωρίτης Ἱεραπόστολος καί ἀκενόδοξος κληρικός

Ἀρχιμανδρίτης π. Σωφρόνιος Γραβάνης – Ὁ Μετεωρίτης Ἱεραπόστολος καί ἀκενόδοξος κληρικός

Tοῦ κ. Γεωργίου Μηλίτση, διδασκάλου

1ον

  Πέτα, πέτα χρυσόφτερη σκέψη, στῆς Σιών τά καμμένα τεμένη, κεῖ που μύρα σκορπάει τ᾽ ἀγέρι καί ἡ αὔρα φυσάει δροσερή …

Καθισμένοι κάτω ἀπό μιά ἰτιά  στίς ὄχθες τοῦ Εὐφράτη οἱ σκλάβοι ῾Εβραῖοι μακριά ἀπό τήν πατρίδα τους, αἰχμάλωτοι  τοῦ Ναβουχοδονόσορα, μέ πολλή νοσταλγία θυμοῦνται τήν ἀγαπημένη τους πατρίδα καί τραγουδοῦν τόν Νο 136 Ψαλμό τοῦ Δαϋίδ, τοῦ ὁποίου σέ ἐλεύθερη μετάφραση εἶναι οἱ παραπάνω στῖχοι. Τόν ψαλμό αὐτό ἔκανε ὄπερα ὁ διάσημος ᾽Ιταλός μουσικοσυνθέτης Τζουζέπε Βέρντι, πού εἶναι γνωστή μέ τό ὄνομα Ναμποῦκο.

Τήν ἴδια νοσταλγία αἰσθάνονται πολλοί Τρικαλινοί, φέροντας στό μυαλό τους τή χρυσή ἐποχή τοῦ μακαριστοῦ Μητροπολίτου Τρίκκης καί Σταγῶν κυροῦ Διονυσίου. ᾽Ασφαλῶς ἐνθυμοῦνται τόν ἀείμνηστο Μητροπολίτη νά ὀργώνει τή Μητρόπολή του πότε μέ τό τζίπ ἤ τό αὐτοκίνητο τῆς Μητροπόλεως καί πότε ἔφιππος ἤ πεζοπορῶντας, γιά νά φέρει τό μήνυμα τοῦ Εὐαγγελίου στίς ψυχές τῶν πνευματικῶν του τέκνων.

Κοινωνικὴ καὶ ἐκκλησιαστικὴ ἐλεεινότης. Ἡ σιωπὴ τῶν ποιμένων.

 

Κοινωνικὴ καὶ ἐκκλησιαστικὴ ἐλεεινότης. Ἡ σιωπὴ τῶν ποιμένων.

Γεώργιος Κ. Τζανἀκης. Ἀκρωτήρι Χανίων.

Ὁ Ἀλέξανδρος Παπαδιαμάντης, ζῶν, μαζὶ μὲ τοὺς ἥρωές του,  «ἐν μέσῳ τῆς κοινωνικῆς καὶ ἐκκλησιαστικῆς ἐλεεινότητος, ἥτις πανταχόθεν μᾶς περιβάλλει...» [1]θέτει τὸ ἐρώτημα καὶ ταυτοχρόνως δίδει τὴν ἀπάντησι:

«Τίς πταίει; Βεβαίως πρῶτον οἱ ἐπίσκοποι, εἶτα οἱ ἱερεῖς, καὶ τελευταῖος ὁ λαός». ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ [2]

Έβγαλαν τον Εσταυρωμένο και μνημόνευσαν τον σχισματικό στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου.

 

σ.σ. Τί ντροπή. Τόσα πνευματικοπαίδια του Αγίου Πορφυρίου εμφανίζονται σε ραδιοφωνικές εκπομπές και στην τηλεόραση για να αδράξουν δόξες και στεφάνους και τώρα που το Μοναστήρι του Αγίου στο Μήλεσι λεηλατείται από Σταυρομάχους και σχισματόφιλους τα πνευματικά του παιδιά είναι άφαντα!

Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός : Ο μεγάλος θεολόγος και υμνογράφος της Εκκλησίας


ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ: Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΥΜΝΟΓΡΑΦΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
    Οι μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας μας έβαλαν τη δική τους σφραγίδα ο καθένας στη διατύπωση της  αποκαλυμμένης και σώζουσας αλήθειας. Είναι όντως θαυμαστό το γεγονός ότι ουδέποτε υπήρξε χρόνος στη δισχιλιόχρονη πορεία της Εκκλησίας μας να μην υπάρχουν Πατέρες και διδάσκαλοι, οι οποίοι εκφράζουν την αυτοσυνειδησία Της.

3 Δεκ 2024

Η πνευματικότητα των Χριστουγέννων

  

  Αυτή η περίοδος είναι προπαρασκευαστική για τη μεγάλη γιορτή των Χριστουγέννων, του ερχομού του Χριστού στη Γη, της ενσάρκωσης του Υιού του Θεού, που αποστολή Του ήταν να θυσιαστεί για να σώσει την ανθρωπότητα, να τη λυτρώσει από την αμαρτία και τα δεσμά του θανάτου.

   Φαίνεται πως τα παραπάνω αυτονόητα τείνουμε να τα λησμονούμε. Στη δημόσια σφαίρα, τα Χριστούγεννα παρουσιάζονται ως μια υλιστική φιέστα και ως αφορμή για αγορές προϊόντων, ολιγοήμερες διακοπές σε «χειμερινούς προορισμούς» και αδιάκοπη κραιπάλη. Η υλιστική ερμηνεία της γιορτής υπάρχει παντού: σε εκπομπές στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο, σε δημοσιεύματα σε εφημερίδες, περιοδικά, στο διαδίκτυο και στις συζητήσεις στις παρέες.

   Είναι προφανές ότι τούτη η οπτική δεν θίγει τη γιορτή. Η ιερότητα και το μεγαλείο της εμφάνισης του Θεού εν σαρκί δεν πρόκειται να αγγιχτούν από τον χρόνο, δεν χάνουν τη σημασία τους από τις πρόσκαιρες εντυπώσεις και τις μόδες. Οι άνθρωποι θίγουν τον εαυτό τους και -πάνω απ’ όλα- διαταράσσουν τη σχέση τους με τον Θεό όταν επικρατεί εντός τους η πλάνη πως μπορούν και πρέπει να γιορτάσουν τα Χριστούγεννα με ξεφαντώματα και ασύνετο ξόδεμα χρημάτων σε προϊόντα που πιθανότατα δεν χρειάζονται.

Αγία Βαρβάρα η Μεγαλομάρτυς

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ Η ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΣ
       Ορισμένοι άγιοι της Εκκλησίας μας έχουν την προσωνυμία Μεγαλομάρτυρες, διότι υπέστησαν ιδιαίτερα σκληρά βασανιστήρια, κατά την ομολογία τους στο Χριστό και την άρνησή τους να ασπασθούν αλλότριους ψεύτικους «θεούς» και να θυσιάσουν στα άψυχα είδωλα. Ανάμεσα σ’ αυτούς συγκαταλέγεται η Μεγαλομάρτυς Βαρβάρα, μια ηρωική κόρη, η οποία αντάλλαξε τις δόξες του κόσμου με την πίστη της και την προσήλωσή τους στο Σωτήρα Χριστό.
       Γεννήθηκε και έζησε σε καιρούς, στα χρόνια του αυτοκράτορα Μαξιμιανού (286-305), όπου είχε λάβει χώρα ο μεγαλύτερος και σκληρότερος διωγμός κατά των Χριστιανών, από το αντίχριστο και δαιμονικό Ρωμαϊκό Κράτος. Ήταν κόρη ενός φανατικού ειδωλολάτρη, ονόματι Διοσκούρου, ο οποίος συγκαταλέγονταν στους ευγενείς, πλουσίους και αξιωματούχους της μεγάλης πόλεως Ηλιουπόλεως της Αιγύπτου. Ο Διόσκουρος φρόντισε να την μεγαλώσει με την ευσέβεια στα δαιμονικά είδωλα και τους ανύπαρκτους, διεφθαρμένους «θεούς», οι οποίοι υπαγόρευαν στους άτυχους λατρευτές τους κάθε ανηθικότητα και κακουργία. Να τους μοιάζουν οι άνθρωποι, να γίνουν μιμητές τους. Φρόντισε επίσης να της δώσει την πιο μεγάλη εκπαίδευση, στέλνοντάς την στις ονομαστές σχολές της Αλεξάνδρειας. Είχε αναδειχθεί ως μία από τις σπουδαιότερες κόρες της περιοχής.

Από το τηρώ, τα διατηρητέα, τις επιτηρήσεις και παρατηρήσεις ώς τα συντηρητικά και τους συντηρητικούς…

 

Από το τηρώ, τα διατηρητέα, τις επιτηρήσεις και παρατηρήσεις ώς τα συντηρητικά και τους συντηρητικούς…

της Ευαγγελίας Γ. Μπίτου, φιλολόγου

    Δύο πολύ συχνοί χαρακτηρισμοί με πολιτικό και κοινωνικό περιεχόμενο, «προοδευτικοί» και «συντηρητικοί» - ο πρώτος με θετική σημασία και ο δεύτερος απαξιωτικός -, με προβλημάτισαν σοβαρά. Σε τέτοιους προβληματισμούς η γλώσσα μας, γλώσσα εννοιολογική, φορέας πολιτισμού περίπου τεσσάρων χιλιετιών και μέσον έκφρασης πολύπαθου λαού, βοηθάει σε απαντήσεις. Θέμα αυτού του κειμένου λοιπόν το επίθετο συντηρητικός, παράγωγο του σύνθετου ρήματος συντηρώ (συν+τηρώ), και η ευρύτερη γλωσσική  του οικογένεια.

Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος. (Γ΄ ΜΕΡΟΣ - τελευταῖο)

Ἰωάννης Λίτινας

Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος.

(μικρὰ συμβολὴ στὸ ἔργο τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Νομοκανονικῶν καὶ Δογματικῶν Ζητημάτων)

Γ΄ ΜΕΡΟΣ (τελευταῖο)

Άγιος Ιερομάρτυς Σεραφείμ Επίσκοπος Φαναρίου

ΑΓΙΟΣ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΦΑΝΑΡΙΟΥ

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

      Τους ποταμούς αιμάτων, τα οποία χύθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια των τετρακοσίων χρόνων της τουρκικής δουλείας, είναι εμπλουτισμένα και με το αίμα χιλιάδων κληρικών, όλων των βαθμών. Ένας από αυτούς ο οποίος έδωσε τη ζωή του στην υπηρεσία της ελεθερίας και της ποιμαντικής του συνέπειας είναι και ο άγιος Ιερομάρτυς Σεραφείμ, επίσκοπος Φαναρίου και Νεοχωρίου. Ένας αληθινός και αφοσιωμένος Ιεράρχης και συνάμα ένας φλογερός πατριώτης.

Εἰδική ̉Αγωγή ἤ Συμπεριληπτική ἐκπαίδευση;

Εἰδική ̉Αγωγή ἤ Συμπεριληπτική ἐκπαίδευση;

τοῦ κ. Γεωργίου Μηλίτση, διδασκάλου-Εἰδικοῦ Παιδαγωγοῦ

῞Ενα ἐρώτημα πού ἀπσχολεῖ ὁρισμένους γονεῖς ἀλλά καί ἐκπαιδευτικούς εἶναι: Τί πρέπει νά διαλέξουμε γιά τήν ἐκπαίδευση ἑνός μαθητή, πού ἔχει ἀνάγκη ἀπό εἰδικά ἐκπαιδευτικά προγράμματα, τό Εἰδικό Σχολεῖο ἤ τήν Συμπεριληπτική ἐκπαίδευση;

Μητρόπολη Σύρου: «Πνευματική» μουσική εκδήλωση με βιολί, κιθάρα, πιάνο, φλογέρα και νεανική χορωδία !

 

Και φυσικά όλα αυτά τα «πνευματικά», όπως τα βαπτίζει η Μητρόπολη Σύρου, πρέπει να συμβούνε μέσα σε Ναό. Κάποια αίθουσα σε ολόκληρο το νησί δεν υπάρχει. Πρέπει να γίνει μέσα στο Ναό η εκδήλωση για να αποϊεροποιήσει τα τελούμενα μέσα σε αυτόν και να διαφθείρει το ποίμνιο.

Άγιος Νεομάρτυς Αγγελής ο Αργείος εν Χίω

 


ΑΓΙΟΣ ΝΕΟΜΑΡΤΥΣ ΑΓΓΕΛΗΣ Ο ΑΡΓΕΙΟΣ ΕΝ ΧΙΩ

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

      Η πληθώρα των Νεομαρτύρων, οι οποίοι έδωσαν τη μαρτυρία τους για το Χριστό και την επισφράγισαν με το αίμα τους και τη ζωή τους, προέρχονταν από διάφορες κοινωνικές τάξεις. Πολλοί από αυτούς ήταν μορφωμένοι και κατείχαν αξιοζήλευτες θέσει και επικερδή επαγγέλματα. Ένας από αυτούς είναι και ο άγιος Νεομάρτυς Αγγελής ο ιατρός.

     Γεννήθηκε στο Άργος της Πελοποννήσου στα τέλη του 18ου αιώνα. Δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες για την παιδική και νεανική του ζωή. Προφανώς καταγόταν από φτωχή, αλλά ευσεβή οικογένεια, όπου γαλουχήθηκε με τα σωτήρια νάματα της ορθοδόξου χριστιανικής πίστεως. Σπούδασε ιατρός. Για άγνωστους λόγους μετανάστευσε στη Μ. Ασία και εγκαταστάθηκε στο Κουσάντασι, την Έφεσο, όπου ασκούσε το ιατρικό επάγγελμα. Τον διέκρινε η βαθειά πίστη στο Θεό, η προσήλωσή του στην Εκκλησία, η αγάπη του για τις ιερές ακολουθίες και τους ανθρώπους. Ήταν ελεήμων και προσέφερε τις ιατρικές του υπηρεσίες δωρεάν στους φτωχούς. Το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων, που κέρδιζε από το επικερδές επάγγελμά του, το διένειμε στους ενδεείς, τις χήρες και τα ορφανά.

Μετρό Θεσσαλονίκης: «Woke» πρωθυπουργικά εγκαίνια χωρίς ελληνική σημαία και με «δείγμα» σταυρού

Μετρό Θεσσαλονίκης: «Woke» πρωθυπουργικά εγκαίνια χωρίς ελληνική σημαία και με «δείγμα» σταυρού

 «Μίνιμαλ» ανθελληνισμός στα εγκαίνια του μετρό - Για άλλη μια φορά έδειξαν πόσο απεχθάνονται την ελληνική σημαία και τον σταυρό της ορθοδοξίας

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

2 Δεκ 2024

Ευγνωμοσύνης Μνημόνιον

 

    (Κείμενο του μακαριστού πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Κρητικού για τον όσιο Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη σε αφιέρωμα για τον όσιο του περιοδικού «Πειραϊκή Ἐκκλησία»)

  «Μνημονεύετε τῶν ἡγουμένων ἡμῶν, οἵτινες ἐλάλησαν ἡμῖν τόν λόγον τοῦ Θεοῦ, ὧν ἀναθεωροῦντες τήν ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς, μιμεῖσθε τήν πίστιν» (Ἑβρ. ιγ΄ 7).

Δεῦτε ὑποδεχθῶμεν τὸν Πάπαν ἐν “ἑτέρᾳ” μορφῇ

 

Δεῦτε ὑποδεχθῶμεν τὸν Πάπαν ἐν “ἑτέρᾳ” μορφῇ

    Γράφει ὁ κ. Λέων Μπράνγκ, Θεολόγος

     Ἤδη ὅσο ζοῦσε ὑπῆρξε πληθώρα ἐκδηλώσεων λατρείας πρὸς τὸν πάπα Πιὸ Θ΄ (1846-1878), τὸν Πάπα ἐκεῖνον, ὁ ὁποῖος στὴν Πρώτη Σύνοδο τοῦ Βατικανοῦ (1870) διακήρυξε τὸ δόγμα γιὰ τὸ παπικὸ ἀλάθητο.  Ὁ ἴδιος ὁ Πάπας θεωρήθηκε ὡς πηγὴ θαυμάτων, δόθηκαν κομμάτια τοῦ ρουχισμοῦ του, ὅπως καὶ τρίχες τῆς κεφαλῆς του γιὰ σκοποὺς θεραπείας. Καὶ μόνο μὲ τὴν εὐλογία του, λέγεται, ὅτι ἐπιτέλεσε θαύματα. 

2η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΠΡΕΣΠΩΝ ΚΑΙ ΕΟΡΔΑΙΑΣ κ.κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»

2η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΠΡΕΣΠΩΝ ΚΑΙ ΕΟΡΔΑΙΑΣ κ.κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟ, ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ ΚΑΚΟΔΟΞΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΟΥ (ΣΤΟ TrueStoryRadio  14/11/2024)

«Μπορεῖ νὰ γονατίσουν ὅλες οἱ πόλεις, ἀλλὰ ἡ Πτολεμαΐδα…θὰ γίνει κάστρο τοῦ Χριστοῦ» (Πατήρ Αυγουστίνος Καντιώτης)

Ο επίσκοπος οφείλει να είναι «εις τύπον και τόπον Χριστού», κάτι το οποίο - όπως βεβαιώνει ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος - «δεν είναι δεδομένον αλλά ζητούμενον». Όταν λοιπόν, ο επίσκοπος είναι αιρετικός, μεταβάλλει τον εαυτό του εις τύπον Θηρίου (Ψευδοπροφήτου ή Αντιχρίστου) αλλά και προσβάλει τον τόπο, δηλαδή τόσο τον αγιασμένο ιερό ναό όπου στέκεται και την τοπική ιερά Μητρόπολη που διοικεί όσο και τη σκηνή των εν ουρανοίς Αγίων, δηλαδή ολόκληρη την Εκκλησία.

Γιατί οδεύει ο δυτικός Χριστιανισμός στην αυτοκαταστροφή του; (Σχόλιο στην πρόσφατη παραίτηση του αγγλικανού «αρχιεπισκόπου»)

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 2α Δεκεμβρίου 2024 

ΓΙΑΤΙ ΟΔΕΥΕΙ Ο ΔΥΤΙΚΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ;

(Σχόλιο στην πρόσφατη παραίτηση του αγγλικανού «αρχιεπισκόπου»)

      Ο Αγγλικανισμός αποτελεί μια παραπέρα εκτροπή από τον Παπισμό, από τον οποίο αποσκίρτησε το 1534, όχι λόγω διαφωνιών για τις παπικές κακοδοξίες και τις τερατωδίες, αλλά για ιδιοτελείς λόγους. Συγκεκριμένα, να εξυπηρετήσει τον παράνομο δεύτερο γάμο του βασιλιά Ερρίκου Η΄, με την ερωμένη του Άννα Μπολέυν, θέλοντας να χωρίσει την νόμιμη σύζυγό του Αικατερίνη της Αραγωνίας, τον οποίο αρνούνταν ο «Πάπας»!

Χριστούγεννα: Η πιο φωτεινή μας νύχτα

 

Χριστούγεννα: Η πιο φωτεινή μας νύχτα

Παύλος Σαββίδης, Θεολόγος

Από την ώρα της τραγικής αποστασίας και την αυτονόμησή του από την Τριαδική Εδεμική αγάπη, ο άνθρωπός μας φορτώθηκε όλα τα πάθη’ φτώχυνε, ορφάνεψε, λοξοδρόμησε και γδάρθηκε  σε στράτες αγκαθόσπαρτες γιατί δεν έμεινε εκεί που τον έπλασε και τον τοποθέτησε ο δημιουργός του Χριστός’  ζήτησε άλλο αφεντικό, σκληρό και τύραννο και πήρε ενσυνείδητα το δρόμο της αυτοκαταστροφής με αποτέλεσμα να θολώσει η σκέψη του και βυθίστηκε η καρδιά του σε όλα τα ανομολόγητα πνευματικά και σαρκικά αμαρτήματα.

Ποιμένες κρατούν «γκλίτσα» χωρίς το ποίμνιον.

 

Φωτογραφία ἀπὸ τὴν ἐπίσκεψιν τοῦ Μητρ. Σπάρτης Εὐσταθίου (27 Ἰουλίου 2022), εἰς τὸν Πατριάρχην Βαρθολομαῖον, συνοδευομένου ἀπὸ τὸν μετέπειτα Ἐπίσκοπον Λακεδαιμονίας Θεόφιλον.

Εὐτελίσθη ὁ Μητροπολίτης Σπάρτης καί Μονεμβασίας μέ τάς ὑποδοχάς τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου

ΠΟΙΜΕΝΕΣ ΚΡΑΤΟΥΝ “ΓΚΛΙΤΣΑ” ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟΝ

 Χριστόδουλος, θῦμα τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου ὑπαιτιότητί του

Γράφει ὁ κ. Γεώργιος Τραμπούλης, θεολόγος

Η Μέρκελ και η Ελλάδα

Η Μέρκελ και η Ελλάδα

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

            Η έγκυρη γαλλική εφημερίδα «Le Figaro» το Σάββατο, 23 Νοεμβρίου τρ.έ., αφιερώνει μια σελίδα στο προσφάτως εκδοθέν βιβλίο της πρ. καγκελαρίου της Γερμανίας κας Άγγελας Μέρκελ, που έχει τίτλο «Ελευθερία». Το βιβλίο κυκλοφορείται και στα ελληνικά από τις εκδόσεις «Μεταίχμιο». Από τις 750 σελίδες του βιβλίου η γαλλική εφημερίδα βρήκε ενδιαφέρον να προβάλει τα όσα η Γερμανίδα πρ. πρωθυπουργός αναφέρει για την ελληνική οικονομική κρίση, από το 2010 και μετά. Ο τίτλος του ολοσέλιδου ρεπορτάζ είναι: « “Δεν μπορώ σε καμία περίπτωση να δώσω χρήματα”: Οι εκμυστηρεύσεις της Άγγελας Μέρκελ για την ελληνική κρίση».

            Στα αποσπάσματα, που η “Figaro” αναφέρει, φαίνεται η αντίληψή της κας Μέρκελ για την έννοια του δικαίου αλλά και η εντύπωσή  της από τη συμπεριφορά των Ελλήνων πρωθυπουργών, με τους οποίους είχαν συζητήσεις η ιδία και οι άλλοι Ευρωπαίοι ηγέτες. Με τους Έλληνες πρωθυπουργούς, για την οικονομική κρίση, χρονολογικά ήρθε πρώτα σε  συζητήσεις με τον Γεώργιο Παπανδρέου, τον πολιτικό που, όπως ο κάθε Έλληνας γνωρίζει, εξελέγη με το σύνθημα «λεφτά υπάρχουν». Ενώ λοιπόν ήταν δραματική η οικονομική  κατάσταση στην Ελλάδα και οι Ευρωπαίοι ηγέτες συζητούσαν για την αντιμετώπισή της ο Γ.Α. Παπανδρέου δεν μιλούσε… Γράφει η κα Μέρκελ: «Κατά τη συζήτηση συνειδητοποίησα ότι ο Παπανδρεου δεν είχε πει ακόμη τίποτα, οπότε τον ερώτησα ευθέως: “Εσύ τελικά τί θέλεις;”. Η απάντηση ήταν ότι δεν ήθελε τίποτα, αλλά πως η Ελλάδα βρισκόταν σε πολύ άσχημη κατάσταση»…

1 Δεκ 2024

Αρχιμ. Ειρηναίος Βαϊόπουλος: Ο ενθουσιασμός του Πρωτοκλήτου Αγίου Ανδρέου

 

Ομιλία του Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής  Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Πυργετού Λαρίσης, Αρχιμανδρίτου Ειρηναίου Βαϊοπούλου κατά την Ιερά Αγρυπνία προς τιμήν του Πρωτοκλήτου των Αποστόλων Αγίου Ανδρέου 30/11/24.

Περί κολλύβων σε μνημόσυνα και εορτές αγίων

   

Κατεβάστε σε μορφή pdf την εγκύκλιο

Εν Πάφω τη 24η Νοεμβρίου 2024
του αγίου Πέτρου Αλεξανδρείας
Γραφείο κατά των αιρέσεων

Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μια εσφαλμένη πρακτική στους Ιερούς Ναούς, και έχει να κάνει με την προσκόμιση κολλύβων μέσα σε πλαστικά σκεύη μίας χρήσης. Ως γνωστόν, η συνήθεια αυτή έχει προκύψει κατά το διάστημα του κορονοϊού, ένεκα της φοβίας των πιστών, μήπως μολυνθούν από τα κόλλυβα, όταν αυτά προσφέρονται μέσα από δίσκο. Είναι ανάγκη να ξεκαθαριστούν ορισμένα σημαντικά ζητήματα, που αφορούν πρωτίστως την Ορθόδοξή μας Πίστη.

Ευθανασία ή Αθανασία; Η ορθόδοξη θέση περί θανάτου.

Κατεβάστε σε μορφή pdf την εγκύκλιο

Εν Πάφω τη 28η Νοεμβρίου 2024
του οσίου ομολογητού Στεφάνου του Νέου
και των συν αυτώ υπέρ των αγίων εικόνων ομολογησάντων
Γραφείο κατά των αιρέσεων

Η προώθηση νομοθεσιών υπέρ της λεγομένης “ευθανασίας”, βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των δυτικών κυβερνήσεων, αφού ολοένα και περισσότερες χώρες της Δύσης υιοθετούν τέτοιους νόμους επιχειρώντας με αυτόν τον τρόπο να την αναγνωρίσουν ως “δικαίωμα”. Σε αυτόν τον κατάλογο χωρών ίσως προστεθεί και η Κύπρος, με τις συζητήσεις για υιοθέτηση τέτοιων αντιχριστιανικών νόμων να βρίσκονται στο προσκήνιο, και ο κίνδυνος να ψηφιστεί η σχετική νομοθεσία από τη Βουλή να είναι υπαρκτός.

22χρονη Ολλανδή αλλάζει γνώμη το τελευταίο δευτερόλεπτο πριν την ευθανασία της!

Τώρα δεν θέλει «τίποτα άλλο παρά να ζήσει»!

Ναυπάκτου Ἰερόθεος. Μιὰ θεολογία ποὺ διασπᾶ τὸ Μυστήριο τοῦ Σταυροῦ, ἀπὸ τὸ Μυστήριο τῆς Δόξης τῆς Ἀναστάσεως, εἶναι μιὰ ψευδο-μόρφωση στὴν Ὀρθόδοξη Θεολογία

 

Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ.Ἰερόθεος σὲ κήρυγμά του ἀνήμερα τῆς μνήμης τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέα τοῦ Ἀποστόλου καὶ Πρωτοκλήτου, στὸν Ἱερὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέα στὴν Πάτρα, μεταξὺ ἄλλων ἀνέφερε:

«Ὅσοι διασποῦν αὐτὴν τὴν ἑνότητα μεταξὺ Σταυροῦ καὶ Ἀναστάσεως, δὲν ἀντιλαμβάνονται οὔτε τὸ μυστήριο τῆς Θείας Οἰκονομίας, οὔτε τὸ Μυστήριον τῆς Ἐκκλησίας, οὔτε τὸ Μυστήριον τοῦ Μαρτυρίου τῶν χριστιανῶν ποὺ ἀγαποῦν τὸ Μυστήριον τοῦ Σταυροῦ καὶ τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ.

Κυριακή ΙΔ΄ Λουκά

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΔ’ ΛΟΥΚΑ

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

    Ἡ παρουσία τοῦ Χριστοῦ στή γῆ εἶναι ἀπό μόνη της, συνεχῆς εὐεργεσία γιά τούς ἀνθρώπους. Ἐν τούτοις, μεταφράζεται σέ αἰώνιο Παράδεισο, ὅταν ὁ Ἰησοῦς πλησιάσει καί κοιτάξει μέ τό γλυκό Του βλέμμα τόν κάθε πονεμένο.

   «Τί θέλεις νά σοῦ κάμω»; ρωτᾶ μέ θεϊκή ἀρχοντιά, ἐκεῖνον πού Τόν ἀναζητᾶ μέ λαχτάρα, πόνο καί ἐλπίδα· «Κύριε, ἵνα ἀναβλέψω». Ἰησοῦ, Ναζωραῖε, Μεσσία· ζητάω τό φῶς πού στεροῦμαι, ὥστε νά ἀτενίσω τό ἅγιον πρόσωπό Σου, τό ἱλαρόν βλέμμα, τή φωτεινή Σου ματιά καί νά βιώσω μυστικά- μυστηριακά τήν κοινωνία μέ τήν θεότητά Σου. Ζητῶ νά ἀποκτήσω, διά Σοῦ, τό φῶς τοῦ σώματος καί τῆς ψυχῆς· νά θεραπευτῶ ἀπό τήν ἀθεράπευτον τύφλωσή μου. Παρακαλῶ νά  ἰδῶ, νά γνωρίσω τήν ὡραιότητα τοῦ παναγίου θεανδρικοῦ προσώπου Σου, νά βιώσω μυστηριακά τόν Παράδεισο ἀπό ἐδῶ στή γῆ, νά συναντηθεῖ ἡ ματιά Σου, μέ τή ματιά μου.

   Αὐτός εἶναι ὁ Παράδεισος, ἁγία γερόντισσα· δηλαδή νά μήν ἀποστρέψει ὁ Μεσσίας τό βλέμμα Του ποτέ ἀπό τό πλάσμα Του· γιατί ἄν, ὅ μή γένοιτο, συμβεῖ αὐτό, τότε, βιώνουμε τήν ἐμπειρία τῆς κολάσεως.

30 Νοε 2024

Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, Κυριακή ΙΔ΄ Λουκά

Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ  -ΚΥΡΙΑΚH ΙΔ' ΛΟΥΚΑ (01-12-2024) 

Κυριακή ΙΔ΄ Λουκά – Ο άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας για τη θεραπεία του τυφλού της Ιεριχούς

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΔ΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκ. 18,35-43]

Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΙΧΟΥΣ

«Ἰησοῦ υἱὲ Δαυΐδ, ἐλέησόν με (:Ιησού, υιέ του Δαβίδ, ελέησέ με)»[Λουκ.18,38].

      Προσήλθε λοιπόν αυτός ο τυφλός με την πεποίθηση ότι προσερχόταν στον Θεό που είναι σε όλα ισχυρός· και αποκαλεί τον Ιησού «υἱόν Δαυΐδ», διότι έχοντας ανατραφεί μέσα στον ιουδαϊσμό και έχοντας γεννηθεί εκεί ως εντόπιος, δεν αγνόησε όσα είχαν ειπωθεί εκ των προτέρων γι’ Αυτόν μέσω του νόμου βέβαια και των αγίων προφητών και ότι κατά σάρκα προερχόταν από τη γενιά του Δαβίδ. Επομένως, επειδή ήδη είχε πιστέψει ότι, όντας Θεός ο Λόγος, υπέμεινε με τη θέλησή Του την κατά σάρκα γέννησή Του, εννοώ από την αγία Παρθένο, πλησιάζει τον Ιησού ως Θεό, λέγοντάς Του: «Ἰησοῦ υἱὲ Δαυΐδ, ἐλέησόν με». Πράγματι, μια πρόσθετη μαρτυρία ότι απηύθυνε αυτήν την ικεσία στον Κύριο, έχοντας αυτήν την πεποίθηση, αποτελούν τα ίδια τα λόγια του Χριστού: «ἡ πίστις σου σέσωκέ σε(:Η πίστη σου σε έχει σώσει)».

Έβγαλαν τον εσταυρωμένο και από τον Άγιο Γεώργιο Αστακού Αιτωλοακαρνανίας

 evgalan-ton-estavrwmeno-kai-apo-ton-agio-gewrgio-astakoy-aitwloakarnanias

Έβγαλαν τον εσταυρωμένο και από τον Άγιο Γεώργιο Αστακού Αιτωλοακαρνανίας

Και στην θέση του μπήκε θρόνος

Δεν έχουν τέλος οι περιπτώσεις Ναών όπου βλέπουμε να διώχνουν τον εσταυρωμένο Χριστό από την φυσική του θέση, πίσω δηλαδή από την Αγία Τράπεζα, και στην θέση του για μια ακόμα φορά βλέπουμε έναν θρόνο.

Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος. Β΄ΜΕΡΟΣ

 

Ἰωάννης Λίτινας

Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος.

(μικρὰ συμβολὴ στὸ ἔργο τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Νομοκανονικῶν καὶ Δογματικῶν Ζητημάτων)

       Β΄ ΜΕΡΟΣ          ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ Α΄ΜΕΡΟΣ

3.     Ὁ Ἐσταυρωμένος ὡς «αὐθαίρετη προσθήκη στὴν Θεία Εὐχαριστία»

Ἡ Ἐκκλησία, χῶρος συναυλίας;

 

Ἡ Ἐκκλησία, χῶρος συναυλίας;

Γράφει ἡ κ. Ἰωάννα Ἀρμύρα

Ἐρωτήματα γιὰ τὴ μετατροπὴ τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ “Κοίμησης τῆς Θεοτόκου” στὸ Μαρούσι, σὲ συναυλιακὸ χῶρο κλασσικῆς μουσικῆς, τὸ Σάββατο στὶς 16 Νοεμβρίου 2024.

Για την εθνική εορτή των Αλβανών, δώσαμε το Σύνταγμα – Για την εθνική εορτή των Ελλήνων, εκείνοι «φύτεψαν» 2 σφαίρες στον Κατσίφα

Για την εθνική εορτή των Αλβανών, δώσαμε το Σύνταγμα – Για την εθνική εορτή των Ελλήνων, εκείνοι «φύτεψαν» 2 σφαίρες στον Κατσίφα

Πόση ξεφτίλα να αντέξει αυτή η χώρα; - Με τις ευλογίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη, εκατοντάδες Αλβανοί έκαναν εθνικιστική φιέστα στο κέντρο της Αθήνας

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Τὸ βάπτισμα Ἰωάννου ἐξ οὐρανοῦ ἦν ἢ ἐξ ἀνθρώπων;

Διαβάζοντας την ευαγγελική περικοπή της 27ης Νοεμβρίου (Κατά ΛΟΥΚΑΝ Κ´ 1 – 8), και πιο συγκεκριμένα τον στίχο 4, και σε σχέση με το πρόσφατο γεγονός με τον καθηγητή του Λαυρίου και το φυλλάδιο με τον Άγιο Ιωάννη Χρυσόστομο, πλήθος αναδύονται οι ομοιότητες με ιερείς, αρχιερείς, μητροπολίτες, επισκόπους, αρχιεπισκόπους.

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος - Ένα κορυφαίον αίτημα (Κυριακή ΙΔ' Λουκά)

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΔ΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 18, 35-43]

 Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

«ΕΝΑ ΚΟΡΥΦΑΙΟΝ ΑΙΤΗΜΑ»

           [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 23-1-1994]  (Β 291)

      Εκπληκτικό, όντως, αγαπητοί μου, το θαύμα της θεραπείας του τυφλού της Ιεριχούς. Και η έκπληξις προέρχεται τόσο από τον Κύριον, όσο και από τον τυφλόν. Και οι δύο πλευρές εκπλήσσουν. Παρατηρούμε τον Κύριον, με πόσην ευκολία δίδει αυτό που του ζητείται. Λέγει ένας ερμηνευτής: «Ὅρα τήν ἐξουσίαν». «Δες», λέγει, «την εξουσίαν». «’’Ἀνάβλεψον’’. Τίς γάρ τῶν προφητῶν οὕτως ἐθεράπευσεν, ἐν τοσαύτῃ, φημί, ἐξουσίᾳ;». Τι είπε; «Ἀνάβλεψον». Δηλαδή «Να δεις».  «Ποιος», λέγει, «από τους προφήτας ποτέ εθεράπευσε με τόσην εξουσίαν;».

29 Νοε 2024

Αποκάλυψη τώρα: Αυτά είναι τα σχέδια τους για το λεγόμενο κοινό Πάσχα

 afta-einai-ta-sxedia-tous-gia-to-legomeno-koino-pasxa

Αποκάλυψη τώρα: Αυτά είναι τα σχέδια τους για το λεγόμενο κοινό Πάσχα

Γράφει ο Βασίλειος Ξεσφίγγης

Λέγεται ότι το μεγαλύτερο επίτευγμα του διαβόλου στην Γη είναι ότι κατόρθωσε να πείσει τους ανθρώπους ότι δεν υπάρχει...

Αυτό να το θυμάστε πάντα όταν ακούτε ορισμένους να υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει θέμα για κοινό Πάσχα με τους αιρετικούς.

Άγιος Ανδρέας: Ο Πρωτόκλητος μαθητής του Χριστού

ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ: Ο ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου –Καθηγητού
       Οι άγιοι Απόστολοι κατέχουν την πρωτοκαθεδρία στο αγιολόγιο της Εκκλησίας μας, διότι αυτοί υπήρξαν οι άμεσοι διάδοχοι του Κυρίου και οι συνεχιστές του επί γης σωτηριώδους έργου Του. Αυτοί συνέπηξαν την Εκκλησία και την επεξέτειναν ως τα πέρατα του κόσμου και γι’ αυτό ομολογούμε στο «Σύμβολο της Πίστεως» πίστη σε «Αποστολική Εκκλησία». Ένας από αυτούς υπήρξε ο άγιος απόστολος Ανδρέας ο Πρωτόκλητος.
        O Απόστολος Ανδρέας ήταν, σύμφωνα με τις ευαγγελικές διηγήσεις, αδελφός του Σίμωνος Πέτρου, και αμφότεροι γιοι του Ιωνά, ή Ιωάννη και της Ιωάννας. Γεννήθηκε στη πόλη Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας, η οποία, όπως είναι γνωστό, κατοικούνταν κυρίως από εθνικούς ελληνιστές και οι Ιουδαίοι της περιοχής είχαν γίνει κοινωνοί της ελληνικής παιδείας και κουλτούρας. Το ελληνικό όνομα του Ανδρέα (που σημαίνει ανδρείος, γενναίος), όπως και άλλων μαθητών (Φιλίππου), μαρτυρεί αυτή την αλήθεια.   

Η ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ (Κυριακή ΙΔ΄ Λουκά).

 

Η ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ

π. Δημητρίου Μπόκου

   Καθ’ οδόν προς τα Ιεροσόλυμα για το τελευταίο Πάσχα του ο Χριστός, προσεγγίζοντας στην Ιεριχώ, συνάντησε ένα ζητιάνο τυφλό, ο οποίος τον ικέτευσε με μεγάλες κραυγές να τον ελεήσει. Ο Χριστός είπε να τον φέρουν μπροστά του και τον ρώτησε: Τί θέλεις να σου κάνω; Και ο τυφλός απάντησε: «Κύριε, ίνα αναβλέψω». Θέλω το φως μου (Κυριακή ΙΔ΄ Λουκά).

    Ο τυφλός της Ιεριχούς είχε ξεκάθαρο αίτημα, γιατί είχε σαφή επίγνωση της κατάστασής του. Γνώριζε καλά την αδυναμία του, ότι είναι τυφλός. Βίωνε τις συνέπειες της τύφλωσης με τρόπο που δεν του άφηνε περιθώριο για ψευδαισθήσεις. Οι ανθρώπινες προσπάθειες, οι γιατροί, τα φάρμακα, κρίθηκαν όλα ανώφελα. Απογοητευμένος από κάθε ανθρώπινο μέσο, έβλεπε καθαρά τί του έλειπε, αλλά και πού θα το βρει. Η σωματική τύφλωση είχε ανοίξει μια φωτεινή ρωγμή στην ψυχή του. Κατάλαβε καλά, ότι βοήθεια θα μπορούσε να έχει μόνο από τον Θεό και όχι από τον εαυτό του ή από τους άλλους ανθρώπους. Έριξε λοιπόν την αδυναμία του μπροστά στον Θεό.

Ποιμαντορική Εγκύκλιος Μητροπολίτου Κυθήρων Σεραφείμ για τον Έρανο της Αγάπης 2024

 Î‘ποτέλεσμα εικόνας για Κυθήρων Σεραφείμ

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ (ὑπ’ ἀριθ. 241/2024)

ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΔΙΑ ΤΟΝ ΕΡΑΝΟΝ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

   Ἐν Κυθήροις τῇ 25ῃ Νοεμβρίου 2024

Ἀριθ. Πρωτ.: 432

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

(ὑπ’ ἀριθ. 241/2024)

Πρός

Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί

τόν Χριστώνυμον Λαόν

τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων

                  «Νῦν ἡ ἀπολύτρωσις ἡμῶν, ἐν φάτνῃ ἀνακλίνεται, καί σπαργανοῦται ὥσπερ νήπιον· καὶ Μάγοι ἀνατολῶν, βασιλεῖς ἀφίκοντο, τοῦτον ὡς Θεὸν καὶ Βασιλέα, τεχθέντα ἐπὶ τῆς γῆς, βλέψαι καὶ λατρεῦσαι σὺν δώροις πιστῶς».

                         (Ἐκ τοῦ Προεορτίου Κανόνος τῶν ἁγίων Προπατόρων)

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com