Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος
ΚΡΙΣΙΜΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΗΝ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ (ΙV)
Θεολογικές διατυπώσεις και “ενότητα της ποικιλίας”!
«Μη σκιάζεστε στα σκότη! Η λευθεριά σαν της αυγής το φεγγοβόλο αστέρι της νύχτας το ξημέρωμα θα φέρει». Ι. Πολέμης
Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος
ΚΡΙΣΙΜΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΗΝ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ (ΙV)
Θεολογικές διατυπώσεις και “ενότητα της ποικιλίας”!
Ανακοίνωση της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου της Εκκλησίας της Κρήτης
«Στήν τελετή ἔναρξης τῶν ὀλυμπιακῶν ἀγώνων 2024, στό Παρίσι, περιλαμβανόταν ἕνα θλιβερό σκηνικό μέ μιά προκλητική ἀνακατασκευή τοῦ Μυστικοῦ Δείπνου, γελοιοποιῶντας ἔτσι τή χριστιανική πίστη καί τό Ἱερό Εὐαγγέλιο. Πραγματικά καί ἡ ντροπή ντροπιάστηκε ἀπό τόν πειρασμικό εὐτελισμό τῆς Ἐκκλησίας. Τί σχέση μπορεῖ νά ἔχει τό πνεῦμα τῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν ὀλυμπιακῶν ἀγώνων μέ τή χλεύη τῆς παρωδίας τοῦ ὡς ἄνω δρώμενου, πού πραγματοποιήθηκε στήν πόλη τοῦ «φωτός», τό Παρίσι;
Παραινέσεις γιὰ θεία εὐδοκίμηση
Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος - θεολόγος
Τὴν μνήμη δύο ἀξίων τέκνων καὶ κοινωνικῶν διακόνων της, τοῦ Εὐδοκίμου καὶ τοῦ Ἰωσὴφ τοῦ ἀπὸ Ἀριμαθαίας, τιμάει ἡ Ἐκκλησία μας στὶς 31 Ἰουλίου.
Ιωσήφ ο από Αριμαθαίας. [31 Ιουλίου]
Του Μητροπολίτου Κεντρώας Αφρικής Ιγνατίου Μαδενλίδη.
Για αυτόν τον εξαίρετο άνδρα δεν γνωρίζουμε πολλά. Ούτε τα πρωτινά ούτε τα στερνά του χρόνια. Σαν ένας «διάττων αστήρ» κάμνει την εμφάνισή του στις σελίδες της Γραφής. Μας καταπλήσσει με την τίμια και ευγενική και τολμηρή διαγωγή του και έπειτα δεν αναφέρεται πια πουθενά. Και οι τέσσερις Ευαγγελιστές τον αναφέρουν. Και ο καθένας τους του αφιερώνει τέσσερις το πολύ πέντε στίχους για να περιγράψει το ήθος του ανδρός, τις διαθέσεις του, την γενναία στάση του και την αγία και πολύτιμη προσφορά των υπηρεσιών του προς τον νεκρό Κύριο Ιησού.
Νά ἀκούγεται πιό συχνά ἡ λέξη Ἔθνος
Δημήτρης Καπράνος
Βρέ, τόν Ράμα, τόν ἐξυπνάκια. Ὥστε ἡ Μπουμπουλίνα καί οἱ μπουρλοτιέρηδες ἀρβανίτικα! Καί λοιπόν;
ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Θ. ΚΟΚΟΡΗ
Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ
Ο συρφετός των αιρετικών σκανδαλίζονται διότι ημείς οι Ορθόδοξοι αποκαλούμε την Θεοτόκο Παναγία. Διερωτώνται, είναι δυνατόν ο Θεός να είναι Άγιος, να είναι ο Χριστός Άγιος και η Μαρία Παναγία; Είναι δηλαδή αγιώτερη από τον Θεό;
Ο φόβος και η πίεση οδηγούν πολλούς γονείς στην έκτρωση των παιδιών τους με αναπηρία, κάνοντάς τους τελικά δυστυχισμένους.
Η Ιερά Σύνοδος της εν Βουλγαρία Ορθοδόξου Εκκλησίας εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι. Όπως υπογραμμίζεται «η χριστιανική Ευρώπη είναι ζωντανή και ότι οι προσπάθειες αποχριστιανισμού και απανθρωποποίησής της δεν θα πετύχουν». Μεταξύ άλλων γίνεται αναφορά για χυδαιότητα, και «για προκλητική, μεροληπτική και προσβλητική στάση απέναντι στους χριστιανούς πιστούς».
Για να «κλέψουν» τους τίτλους από τις αγωνίστριες γυναίκες αθλήτριες
Πειραιάς, 30 Ιουλίου 2024
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ:
«Η ΑΠΕΓΝΩΣΜΕΝΗ WOKE ΑΤΖΕΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ 2024»
Μέ κατάπληξι καί βαθύτατο παραπικρασμό παρακολουθήσαμε τήν ἔναρξι τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων 2024 στό Παρίσι τοῦ Γαλλικοῦ Νομικοῦ Πολιτισμοῦ τῆς κοιτίδας τοῦ Διοικητικοῦ Δικαίου καί διαπιστώσαμε τήν «ἀπεγνωσμένη» προσπάθεια τῶν διοργανωτῶν νά ἐπιβάλουν μέ μιά βλάσφημη γιά τόν Χριστιανισμό ἀντιπαραβολική ἐξεικόνισι τοῦ μνημειώδους ἔργου τοῦ Ντα Βίντσι «Μυστικός Δεῖπνος» τήν δική τους εἰκονοκλαστική ἀναπαράστασι μέ τρανς ἄτομα.
Ἡ Woke ἀτζέντα καί τά κέντρα πού τήν προωθοῦν «ἀγωνίζονται» νά ἐπιβάλουν παγκοσμίως τήν ἀνατροπή τῆς ἀνθρώπινης ὀντολογίας καί φυσιολογίας μέ τήν προώθησι τῶν LOATKI+, ὡς δῆθεν συμπερίληψι τῆς διαφορετικότητας καί ὡς θέμα ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων πού ὅμως δέν στηρίζονται στήν μορφολογία τοῦ ἀνθρωπίνου σώματος, ἀλλά ἀντιθέτως εἶναι παράχρησι τῶν σωματικῶν ὀργάνων καί σάν φαλκίδευσι τοῦ ἀνθρωπίνου ἐρωτισμοῦ πού εἶναι τό Ἱερό ἐφαλτήριο ὥστε νά ἀποβαίνει ὁ ἄνθρωπος συνδημιουργός μέ τόν Θεό.
Ανακοίνωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι
Οι Ολυμπιακοί αγώνες αποτελούν κορυφαίο αθλητικό γεγονός, το οποίο προσελκύει το ενδιαφέρον εκατομμυρίων συνανθρώπων μας από κάθε γωνία της υφηλίου και η τελετή έναρξής τους έχει βαρύνουσα σημασία, καθώς προσφέρεται για την ανάδειξη της ιστορίας και του πολιτισμού της διοργανώτριας χώρας και τη διάχυση θετικών μηνυμάτων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Με πολλή θλίψη παρακολουθήσαμε να προβάλλονται, κατά τη διάρκεια της τελετής στο Παρίσι, προσβλητικές παραστάσεις για τον Χριστιανισμό και το ιερό Ευαγγέλιο, αλλά και για κάθε πολιτισμένο άνθρωπο, ο οποίος αναγνωρίζει το δικαίωμα της πίστης και του σεβασμού στα θρησκευτικά σύμβολα.
Από το Αούστερλιτς στο Βατερλό
Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Η πολυδιαφημισμένη τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι από μεγαλειώδες υπερθέαμα, που θα έδειχνε το μεγαλείο της Γαλλίας, ήταν μια αήθης, διχαστική, ανιστόρητη, κακόγουστη παράσταση, προσβλητική για τους αθλητές, τους Χριστιανούς, την Ιστορία και την Τέχνη. Όπως ο Γάλλος Ακαδημαϊκός Alain Fimkielkraut δήλωσε στην εφημερίδα Le Figaro (29/7/2024 σελ. 17): « Στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων η γαλλική σοφία έλαμψε δια της απουσίας της», και πρόσθεσε: «Ήταν η χειρότερη, πιο άσεμνη και πιο κονφορμιστική παράσταση ακόμη και από την Eurovision». Ως παράδειγμα της διαστρέβλωσης της Ιστορίας της Γαλλίας ο Γάλλος ακαδημαϊκός ανέφερε πως κατά τους διοργανωτές της τελετής ως το μείζον και πιο ένδοξο γεγονός της μακράς ιστορίας της προβλήθηκε ο αποκεφαλισμός της νεαρής βασίλισσας Αντουανέττας, της οποίας το κομμένο κεφάλι επιδεικνυόταν επί αρκετό χρονικό διάστημα…
Ἡ ἐκ
Καισαρείας μάρτυς Ἰουλίττα καὶ τὰ βαθύτερα αἴτια τῶν χριστιανικῶν διώξεων
Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος
Στὸν λόγο του «Εἰς τὴν μάρτυρα Ἰουλίτταν» (PG 31, σελ.
237 καὶ ἑξῆς) ὁ Μέγας Βασίλειος ἐγκωμιάζει τὸ ἦθος καὶ τὴν γενναιότητα τῆς Ἁγίας
αὐτῆς τῆς Καππαδοκικῆς γῆς, τὴν μνήμη τῆς ὁποίας ἑορτάζει ἡ Ἐκκλησία μας στὶς
30 Ἰουλίου.
Ὁ Μ. Βασίλειος ἐκφώνησε τὸν λόγο αὐτὸν τὸ 373, ἀνήμερα
τῆς μνήμης της, ἀπὸ τὸν ἄμβωνα τοῦ ναοῦ ποὺ ἀνεγέρθηκε στὴν Καισάρεια πρὸς τιμή
της, στηριζόμενος σὲ διηγήσεις πιστῶν ποὺ παρευρέθηκαν στὸ μαρτύριο τῆς Ἁγίας. Ἐξ
ἄλλου καὶ ὁ ἴδιος εἶχε συχνὰ ἀκούσει ἀπὸ τὴν εὐσεβῆ γιαγιά του, τὴν Μακρίνα,
παρόμοιες διηγήσεις γιὰ κατορθώματα μαρτύρων. Μάλιστα ἀπὸ τὸν μαρτυρικὸ θάνατο
τῆς Ἁγίας (303), στὸν διωγμὸ τοῦ Διοκλητιανοῦ, μέχρι τὴν γέννησή του (329) δὲν
εἶχαν μεσολαβήσει παρὰ μόνον τρεῖς περίπου δεκαετίες.
Στὴν ἀρχὴ τῆς ὁμιλίας του ὁ Βασίλειος χαρακτηρίζει τὴν γυναῖκα «ἀνδρειοτάτην», ἀναρωτώμενος μάλιστα ἐὰν πρέπει νὰ τὴν ἀποκαλεῖ κάποιος γυναῖκα («εἴπερ δὴ γυναῖκα προσαγορεύειν εὐπρεπές»), ἐκείνην ποὺ ὑπερέβη τοὺς ὅρους τῆς γυναικείας φύσεως καὶ ἔδειξε τόσο μεγάλο ψυχικὸ σθένος ὄχι μόνον κατὰ τὸ μαρτύριο ἀλλὰ καὶ στὶς προσωπικὲς περιπέτειες τοῦ βίου της.
Κερκύρας: Καταδικάζουμε τις αντίθεες και σατανικές λατρείες
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος, κατά την Ε΄ Κυριακή του Ματθαίου, λειτούργησε και ομίλησε στο ιερό προσκύνημα του Αγίου Σπυρίδωνος.
Έλαβε αφορμή από το Ευαγγελικό ανάγνωσμα της ημέρας, όπου τους δύο δαιμονιζόμενους των Γεργεσηνών, τους οποίους οι κάτοικοι τους αντιμετώπιζαν ως ψυχοπαθείς, χωρίς να αντιλαμβάνονται το τι συμβαίνει στον εσωτερικό τους κόσμο, τους είχε καταλάβει η δαιμονοπληξία, και αυτό φανερώνεται στη συνάντηση που είχαν με τον Ιησού, καθώς δια του στόματός των, μιλούσαν τα δαιμόνια.
Κατ΄ αρχήν έφριξαν στη παρουσία του Θεού, και γι΄ αυτό αντέδρασαν λέγοντάς του, Τί ἡμῖν καὶ σοί, Ἰησοῦ υἱὲ τοῦ Θεοῦ; Και συνέχισαν με το ερώτημα, γιατί ήλθες πριν ακόμη να είναι ο καιρός για να μας βασανίσεις, γνωρίζοντας την αιώνια καταδίκη τους.
Η ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΧΛΕΥΑΖΕΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Στο πλαίσιο των ποιμαντικών του επισκέψεων στη μαρτυρική επαρχία των Καλαβρύτων, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος τέλεσε τη Θεία Λειτουργία, την Κυριακή 28 Ιουλίου, στην Ενορία του Αγίου Δημητρίου στο ορεινό χωριό Λευκάσιο.
Μετά τη Θεία Λειτουργία, ο Σεβασμιώτατος εξέφρασε την ιδιαίτερη χαρά του προς τον Εφημέριο της Ενορίας, π. Δημήτριο Σταθακόπουλο, και τους πιστούς που κατέκλυσαν τον Ιερό Ναό για να μετάσχουν στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, εκφράζοντας έμπρακτα την ευλάβεια και τη θερμή πίστη τους στον Χριστό.
Σχολιάζοντας ο Ποιμενάρχης μας την ευαγγελική περικοπή της ίασης του δαιμονιζομένου στους Γεργεσηνούς, ανέφερε ότι εκείνο το σημείο που μας προκαλεί έκπληξη δεν είναι τόσο η θεραπεία του δαιμονισμένου, όσο η συμπεριφορά των συμπολιτών του απέναντι στον Ιησού Χριστό.
Περί της βλάσφημης παρωδίας κατά την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
Σε άρθρο το οποίο δημοσιεύτηκε στο news.rik.cy στις 28/7/2024 με τίτλο ‘’Ολυμπιακοί Αγώνες : Έντονες αντιδράσεις για την αναπαράσταση του Μυστικού Δείπνου’’, σημειώνοντο μεταξύ άλλων τα εξής : «Την έντονη αντίδραση της Καθολικής Εκκλησίας στην Γαλλία προκάλεσε η αναπαράσταση του Μυστικού Δείπνου, με βάση το έργο τέχνης του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, από drag queens, κατά την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι» (Π.Χ. / Μ.Α.).
Ολυμπιακοί Αγώνες – Παρίσι: Η Εωσφορική τελετή τους ξεμπρόστιασε παγκόσμια – Όσο αγριότερα βρυχάται το «θηρίο», τόσο αποκαλύπτονται τα «κεφάλια» του
Ο κόσμος ξυπνάει - Η βλάσφημη τελετή έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων στο Παρίσι, γύρισε μπούμερανγκ στα νεοταξικά διευθυντήρια
Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης
Ὁ Ἅγιος Ἰουστῖνος Πόποβιτς ἦτο… οἰκουμενιστής!
Γράφει ὁ κ. Παναγιώτης Κατραμάδος, θεολόγος
Μέχρι σήμερον οἱ Οἰκουμενισταὶ προκειμένου νὰ δικαιολογήσουν πλήρως ὅσα ἀντορθόδοξα πράττουν, ἔχουν προβῆ εἰς κάθε εἴδους ἰσχυρισμόν: ὅτι οἱ Ἅγιοι Πατέρες ἦσαν ὑπὲρ τῶν διαλόγων, ὅτι ὁ παπισμὸς εἶναι ἀδελφὴ Ἐκκλησία, ὅτι δίδουν τὴν μαρτυρίαν τῆς Ὀρθοδοξίας κ.ἄ. Ἐκεῖνο, ὅμως, τὸ ὁποῖον δὲν ἀνεμένομεν οὐδέποτε νὰ ἀκούσωμεν εἶναι ὅτι ὁ μέγας πολέμιος τοῦ οἰκουμενισμοῦ, ὁ Ἅγιος Ἰουστῖνος Πόποβιτς, ἦτο οἰκουμενιστής! Ἰδού, ὅμως, ὅπου ἔφθασαν εἰς τοιοῦτον σημεῖον ἀναισχυντίας, νὰ διαστρέφουν καὶ τὸ ὀφθαλμοφανές.
Ἡ καμπάνια τοῦ «γειά»!
Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος
Τὸ πρόβλημα τῆς μοναξιᾶς, καλοί μου φίλοι, εἶναι ὄντως τεράστιο. Καὶ ἰδιαίτερα σήμερα. Σήμερα ποὺ τὰ ἠλεκτρονικὰ μέσα, ἀκόμη καὶ αὐτὰ τῆς κοινωνικῆς δικτύωσης, ὄχι μόνο τὸ βελτίωσαν, ἀλλὰ καὶ τὸ ἐπιδείνωσαν τὰ μέγιστα! Γι’ αὐτὸ καὶ ἡ Σουηδία γιὰ νὰ τὸ ἀντιμετωπίσει, τί κάνει; Κινεῖται πλέον… ἀνθρωπινότερα! Δηλαδὴ πρὸς τὴν πραγματικὴ ἐπαφὴ μὲ τὸν συνάνθρωπό μας. Στὰ πλαίσια αὐτά, λοιπόν, ἔχει ξεκινήσει τὴν ἀποκαλούμενη «καμπάνια τοῦ γειά»! Δηλαδή; Ἀλλ’ ἂς πάρουμε τὰ πράγματα μὲ τὴ σειρά τους…
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 29η Ιουλίου 2024
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΗΣ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ!
Ο δυτικός κόσμος, απόλυτα αποστατημένος από την χριστιανική πίστη και αφιονισμένος από τα τεχνολογικά του επιτεύγματα, πίστεψε ότι έφτασε στο ζενίθ της δυνάμεώς του, «θρονιάζοντας» στη θέση του Θεού τον θεοποιημένο άνθρωπο, τον αποστασιοποιημένο από το Θεό, τον παραδομένο στα πάθη του και στον αφύσικο τρόπο ζωής, ανάγοντάς τον σε φυσικό και το χειρότερο, διαστρέφοντας την φυσικότητα σε μη φυσικότητα!
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν είδε την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι; Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και οι μητροπολίτες που απαρτίζουν την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν έχουν τηλεοπτικές συσκευές; Δεν τους ενημέρωσε κάποιος για τα αίσχη που προβλήθηκαν σε ζωντανή μετάδοση; Δεν έμαθαν ότι σ’ ένα άθλιο σκετσάκι, με πρωταγωνιστές τραβεστί, χλευάζονταν ο Μυστικός Δείπνος και ολόκληρη η χριστιανοσύνη; Δεν είδαν τους ψυχικά διαταραγμένους υβριστές της πίστεώς μας να προβάλλονται σαν πρότυπα από τη διοργανώτρια Αρχή, τη γαλλική κυβέρνηση εν προκειμένω;
Ο άνθρωπος που πρωταγωνίστησε στη δημιουργία της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού μοιάζει να μισεί ό,τι δεν είναι ακραίο περιθώριο
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες υπήρξαν μια προσφορά του ελληνικού πολιτισμού στην ανθρωπότητα. Πριν από 2.500 χρόνια οι Ελληνες φιλόσοφοι «αποστρατιωτικοποίησαν» την έννοια της άσκησης και… μεταβόλισαν τη σκληρή σωματική προσπάθεια σε πνευματικότητα.
Από τον Βασίλη Γαλούπη
Ζωή χωρίς ουσία και θάνατος χωρίς ελπίδα;
Γράφει ο Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου,Αμφιλόχιος
«Οι χριστιανικές ρίζες της Ευρώπης είναι μια από τις στέρεες βάσεις του Ευρωπαϊκού πολιτισμού στο σύνολο του. Κάθε προσπάθεια απόκρυψης τέτοιων καθοριστικών για την ιστορία των ευρωπαϊκών λαών πηγών πολιτισμού, στο όνομα δήθεν της ειρηνικής συνύπαρξης των ανθρώπων, οδηγεί στην αλλοίωση της ιστορικής πραγματικότητας. Και επιπλέον, όχι μόνο δεν συμβάλλουν σε ένα μέλλον ειρηνικό και δημιουργικό, αλλά δίνουν την αίσθηση ύπαρξης σκοπιμοτήτων που στοχεύουν σε μια Ευρώπη στερημένη από τα ίδια τα ιστορικά της θεμέλια». Τα παραπάνω τονίζονται σε ανακοίνωση συμπερασμάτων της Διεθνούς Γραμματείας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας, αναφορικά με τον Διάλογο για το Μέλλον της Ευρώπης.
Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος
ΚΡΙΣΙΜΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΗΝ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ (ΙΙΙ)
Περί αθέμιτων τακτικών του Βατικανού στους θεολογικούς διαλόγους
σ.σ. Ο θλιβερός και σιχαμερός ρόλος της υποταγμένης διοικούσης Εκκλησίας της Ελλάδος που εξέκλινε της πορείας της, φαίνεται στις δόλιες δράσεις της λεγόμενης ‘Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου’ στην Ουκρανία.
Γιατί συνεχίζονται οι Αλβανικές προκλήσεις;
Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων – Αρθρογράφος
«Η κατάθεση στεφάνου από τον Πρόεδρο της Αλβανίας σε μνημείο που προβάλλει ανιστόρητες και ψευδείς κατηγορίες και υπαινίσσεται εδαφικές διεκδικήσεις εις βάρος της Ελλάδας, είναι μία ενέργεια που παραπέμπει σε ανεπίτρεπτους εθνικισμούς περασμένων εποχών» τόνισαν ελληνικές διπλωματικές πηγές σε σχέση με την πρόσφατη κατάθεση στεφάνου από τον Αλβανό Πρόεδρο σε μνημείο αφιερωμένο στους Τσάμηδες.
Η κατ΄ ευφημισμόν Ολυμπιάδα
Του Απόστολου Διαμαντή
Ο μεγάλος αρχιτέκτονας και λόγιος Αριστομένης Προβελέγγιος μου είπε κάποτε σε μια συνέντευξή του, ενόψει της ελληνικής ολυμπιάδας του 2004: «Tων αληθινών Eλλήνων τα κόκκαλα ανατριχιάζουν. Τους γεμίζουμε ορμόνες και τους κάνουμε αθλητές. Για να κάνουμε αυτή τη γελοία επίδειξη μεταλλίων. H Eλλάδα έπρεπε να ντρέπεται να πάρει Ολυμπιακούς Aγώνες. Διότι η Eλλάδα τους δημιούργησε ως ένα πολιτικο-κοινωνικό και πολιτιστικό γεγονός. Tώρα μόνον Ολυμπιακοί Aγώνες δεν είναι. Eίναι εμπόριο και ορμόνες. Οι Έλληνες δεν έπρεπε να κάνουν σαν λιγούρηδες γι’ αυτό το αίσχος».
Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Τελετή Ολυμπια…woke αγώνων
Εμείς ως εκπρόσωποι του Αθλητικού Ιδεώδους, των Ολυμπιακών Αγώνων που γεννήθηκαν δεν θα πάρουμε θέση στο αισχος και την καταπάτηση αυτών των αξιών;;;
Συντάκτης: Αλέξανδρος Ορφανίδης
Δαιμονοπληξία καὶ δαιμονολαγνεία
Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος - θεολόγος
Ἔχομε καὶ ἄλλοτε ἀναφέρει ὅτι κάθε θαῦμα ποὺ κάνει ὁ Κύριος ἐντάσσεται στὸ σχέδιο τῆς θείας οἰκονομίας, μὲ στόχο τὴν σωτηρία τῶν ἀνθρώπων. Τὸ ἴδιο καὶ ἡ θεραπεία τῶν δύο δαιμονισμένων Γεργεσηνῶν (Ματθ. η’ 28 - θ’ 1) ἢ Γαδαρηνῶν, ὅπως ἀναφέρονται ἀπὸ τοὺς ἄλλους δύο εὐαγγελιστές (Μάρκ., ε’ 20, Λουκ., η’ 26-39).
Μια διαχρονική ανθρώπινη κραυγή μέσα στο πνευματικό στερέωμα
(Κυριακή Ε' Ματθαίου)
Πρωτοπρ. Ιωάννου Γκιάφη, Πολιτικού Επιστήμονος - Θεολόγου, Προϊσταμένου Ι. Ν. Αγίου Χριστοφόρου Αγρινίου
Ένας από τους πιο δημοφιλείς πίνακες ζωγραφικής σ' όλο τον κόσμο είναι και αυτός του Νορβηγού καλλιτέχνη Έντβαρτ Μουνκ: "η Κραυγή". Στον πίνακα αυτό αναπαριστάνεται μια ανθρώπινη μορφή να κραυγάζει, όταν το φως του ήλιου δύει και κάνει τα σύννεφα "κόκκινα σαν το αίμα". Πρόκειται για ένα πρόσωπο γεμάτο αγωνία και ταραχή που συμβολίζει το άγχος της ανθρώπινης κατάστασης. Ο άνθρωπος του πίνακα βγάζει μια κραυγή, ένα υπαρξιακό ουρλιαχτό που διαπερνά ακόμα και τη φύση. Ειδικοί μελετητές αυτού του μοναδικού σε αξία πίνακα, αποφάνθηκαν ότι ο Μουνκ το 1895 που τον φιλοτέχνησε, εξέφρασε την ψυχολογική του αντίδραση για τον εγκλεισμό της μανιοκαταθλιπτικής αδελφής του σε φρενοκομείο. Δικαιολογημένα λοιπόν τιτλοφόρησε το πόνημά του ως "η Κραυγή", όταν μέσα από το εικονιζόμενο πρόσωπο εκδήλωνε τη δική του συναισθηματική έκρηξη.
Με επιστολή της στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο η Π.Ε.Θ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς επισημαίνει ότι οι μαθητές δεν αναπτύσσουν θρησκευτική συνείδηση
Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ -ΚΥΡΙΑΚΗ E' ΜΑΤΘΑΙΟΥ (28-7-2024)
ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[:
Ματθ. 8,28-34 και 9,1]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος
Αθανασίου Μυτιληναίου
με θέμα:
[εκφωνήθηκε
στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 8-7-2001] [Β438] [έκδοσις Β΄]
Όποτε, αγαπητοί μου, η ευαγγελική περικοπή
αναφέρεται σε θεραπεία δαιμονιζομένων, αισθανόμεθα μία θλίψη για το φαινόμενο
του δαιμονισμού. Όπως ακούσαμε σήμερα στην ευαγγελική περικοπή. Και ο
δαιμονισμός είναι μία πραγματικότητα. Όσο και αν θέλομε να την αμφισβητήσομε,
ιδίως άνθρωποι άπιστοι, που δεν πιστεύουν ούτε σε αγγέλους ούτε σε δαίμονες,
για να μην πω δεν πιστεύουν ούτε στον Θεό, αυτοί αμφισβητούν. Κι όμως ο δαιμονισμός είναι μία
πραγματικότητα. Σκληρή και φοβερή πραγματικότητα. Και εξ αντικειμένου πραγματικότητα… Διότι όταν επνίγησαν οι χοίροι-
κανένα ζώο δεν αυτοκτονεί, είναι γνωστό- τόσες χιλιάδες χοίροι να πάνε να
πνιγούν στην λίμνη…,αυτό δείχνει -και το έδειξε ο Θεός εις τους Σαδδουκαίους,
οι οποίοι δεν πίστευαν εις τους δαίμονες, ούτε σε αγγέλους- είναι μία
πραγματικότητα. Τόσες χιλιάδες χοίροι να αυτοκτονήσουν;
Διακρίνεται δε ο δαιμονισμός -σαφώς από τους ιερούς Ευαγγελιστάς-, η δαιμονοληψία από την ασθένεια. Σαφής διάκρισις. Η δαιμονοληψία είναι κατάληψις της ανθρωπίνης προσωπικότητος από τον δαίμονα. Θυμούμαι κάποιον νεαρόν, που υπηρετούσε εδώ στρατιώτης, στη Λάρισα και κατελαμβάνετο από δαιμόνιο, ο ίδιος μου το είπε, και το δαιμόνιο του σήκωνε το χέρι και τον χτυπούσε στο πρόσωπο με γροθιές. Με το δικό του το χέρι. Γροθιές. Και να παρακαλάει τώρα, να παρακαλάει: «Μη με χτυπάς άλλο, δεν μπορώ!». Φοβερό... Παραμερίζεται εδώ η ανθρωπίνη προσωπικότης και προβάλλεται το δαιμονικό πρόσωπο, το δαιμονικό εγώ. Αυτό μπορεί να είναι περιοδικό. Όπως στην ιστορία που σας είπα τώρα. Το και συνηθέστερον. Ή και μόνιμο μπορεί να είναι.
Ομιλία του Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Πυργετού Λαρίσης, Αρχιμανδρίτου Ειρηναίου Βαϊοπούλου, στο τέλος της Αγρυπνίας και του μνημοσύνου του Μακαριστού Λαρίσης Θεολόγου. (27/7/24)
Απαντήσεις στο αντίχριστο και ανθελληνικό παραλήρημα του Δ.Δημητριάδη σε συνέντευξη στο Πρώτο Θέμα (Μέρος Β’)
Αποδομούμε όλες τις αισχρότητες, τις βλασφημίες, τις αθεολόγητες μομφές και τα ανιστόρητα ψεύδη που είπε ο συγγραφέας Δημήτρης Δημητριάδης
Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης
Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος ἐδημοσίευσε κείμενον μὲ ἀφορμὴν τὰ 50 ἔτη Δημοκρατικοῦ Πολιτεύματος. Τρία χαρακτηριστικά: πρῶτον, κανένα ἴχνος αὐτοκριτικῆς, δεύτερον, κανένα συγκεκριμένον σχέδιον διὰ τὰ ἐκκλησιαστικά, τρίτον, καμία οὐσιώδης παρέμβασις, παρὰ μόνον λόγια. Θὰ ἀπομείνη, δυστυχῶς, ὡς συνεισφορά του εἰς τὴν ἱστορίαν τῆς μεταπολιτεύσεως τὸ ἀμίμητον «ἐδῶ εἶναι τὸ ἐμβόλιο, ἐκεῖ εἶναι ὁ τάφος, διάλεξε καὶ πάρε»… Οὐκ ἀνέγνω τὸ «οὐκ ἔστιν ὁ Θεὸς Θεὸς νεκρῶν, ἀλλὰ ζώντων» (Ματθ. 22,32)! Δημοσιεύομεν ἀποσπάσματα:
«Ἡ συμπλήρωση πεντηκονταετίας (1974 – 2024) ἀπὸ τὴν ἀποκατάσταση τοῦ κοινοβουλευτισμοῦ καὶ τῆς δημοκρατίας στὴν Πατρίδα μας ἀποτελεῖ δίχως ἄλλο ἐξαιρετικὴ εὐκαιρία καὶ ὑποχρέωση ἀναστοχασμοῦ μας ἀτομικοῦ καὶ συλλογικοῦ, μὲ αἴσθηση καλοπροαίρετης καὶ ἐμπεριστατωμένης κριτικῆς, ἀλλὰ καὶ αὐτοκριτικῆς, πάντοτε δύσκολης, ἀλλὰ καὶ πάντοτε τόσο ἀναγκαίας, γιὰ νὰ προοδεύσουμε. Χωρὶς ἀναγνώριση λαθῶν, ἐλλείψεων καὶ ἀποτυχιῶν, ἀναζήτηση αἰτιῶν, θέση στόχων γιὰ τὸ ἐφ’ ἑξῆς δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ἐπιτευχθεῖ ἡ ἐπιθυμητὴ πρόοδός μας.
…Μήπως ἀποτύχαμε; Ὑπάρχουν σήμερα σημαντικὰ προβλήματα σὲ διαφόρους τομεῖς: πολιτικῆς (ποιότητα πολιτικοῦ λόγου καὶ συμπεριφορᾶς, διαφάνεια, ἀξιοκρατία), θεσμῶν (θεσμικῆς ἐπάρκειας καὶ ἀποτελεσματικότητας), οἰκονομίας (ἀντιμετώπισης τῶν οἰκονομικῶν ἀνισοτήτων, ὑπερσυγκέντρωσης πλούτου, φορολογικῆς δικαιοσύνης, συμφεροντολογικῆς συντεχνιακῆς νοοτροπίας), ἐξωτερικῆς πολιτικῆς καὶ ἄμυνας (Κυπριακό, ἑλληνοτουρκικά, ἐθνικὰ θέματα), κοινωνικῆς πολιτικῆς (κοινωνικὴ δικαιοσύνη, μεταναστευτικό, πληθυσμιακὴ καὶ πολιτιστικὴ συνοχή), παιδείας (προσανατολισμός, ταυτότητα, ποιότητα), ὑγείας (πρόσβασης σὲ ὑπηρεσίες ὑγείας), περιβάλλοντος (περιβαλλοντικῆς προστασίας, πολεοδομικῆς ἰσορροπίας), πολιτισμοῦ (πολιτιστικῆς ποιότητας), δικαιοσύνης (ἀπονομὴ δικαιοσύνης) καὶ ἀσφάλειας (ἐγκληματικότητα).
ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[: Ματθ.8,28-9,1]
Απομαγνητοφωνημένη
ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου
Λαρίσης στις 8-7-1990] (Β234)
Στη σημερινή ευαγγελική
περικοπή, αγαπητοί μου, ο ευαγγελιστής Ματθαίος μάς αναφέρει το περιστατικό της
συναντήσεως του Κυρίου με δύο δαιμονιζομένους ανθρώπους, στην περιοχή της
πόλεως των Γεργεσών. Η όλη ιστορία, αφενός με τη θεραπεία τους και την απαλλαγή
τους από τους δαίμονες, αφετέρου με τον δαιμονισμό και τον πνιγμό των δύο
χιλιάδων περίπου χοίρων στη λίμνη, κατετρόμαξε τους κατοίκους των Γεργεσών. Και
η συμπεριφορά των κατοίκων της πόλεως εκείνης, μπροστά στο διπλούν αυτό θαύμα,
εστάθη αρνητική. Αυτό περισσότερο μας
καταπλήσσει από την παρουσία των θαυμάτων του Κυρίου. Δηλαδή η αρνητική στάση
των Γεργεσηνών.
Αλλά ας δούμε πώς ακριβώς μας τα διηγείται ο ευαγγελιστής Ματθαίος, σε μια νεοελληνική απόδοση. «Όταν έφθασε στην πέρα όχθη ο Ιησούς, στην περιοχή των Γεργεστηνών, Τον συνήντησαν δύο δαιμονισμένοι, που έβγαιναν από τα μνήματα και ήταν τόσο φοβεροί, που κανείς δεν μπορούσε να περάσει από εκείνον τον δρόμον. Και άρχισαν να φωνάζουν και να λένε: ‘’Τι σχέσις υπάρχει ανάμεσά μας, Ιησού, Υιέ του Θεού; Ήλθες εδώ να μας βασανίσεις πριν την ώρα μας;’’. Μακριά απ’ αυτούς έβοσκε ένα κοπάδι από πολλούς χοίρους. Και οι δαίμονες Τον παρακαλούσαν και Του έλεγαν: ‘’Αν είναι να μας διώξεις, επίτρεψέ μας να πάμε στο κοπάδι των χοίρων’’. Και τους είπε: ‘’Πηγαίνετε’’. Και αυτοί εβγήκαν και επήγαν στο κοπάδι των χοίρων. Και τότε, όλο το κοπάδι των χοίρων όρμησε και γκρεμίστηκε στη λίμνη και επνίγησαν μέσα στα νερά. Τότε, οι βοσκοί έφυγαν και αφού πήγαν στην πόλη, ανήγγειλαν όλα τα διατρέξαντα και ό,τι συνέβη με τους δαιμονισμένους. Και τότε όλη η πόλις εβγήκε να συναντήσει τον Ιησού. Και όταν Τον είδαν, Τον παρεκάλεσαν να φύγει από την περιοχή τους…».
Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος
ΚΡΙΣΙΜΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΗΝ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ (ΙΙ)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ Α’ ΜΕΡΟΣ ΕΔΩ
Μετά τις παραπάνω αναγκαίες διευκρινίσεις, ας δούμε πιό αναλυτικά τα κρίσιμα σημεία στον μεταξύ μας διάλογο.
MNHMH AΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου
Μυτιληναίου με θέμα:
«Η κτίσις υπέρ και
κατά του ανθρώπου»
[εκφωνήθηκε
στις 27-7-1990] [Β’ Γ122]
Σήμερα η Εκκλησία μας, αγαπητοί μου, τιμά την μνήμην του αγίου μεγαλομάρτυρος Παντελεήμονος. Είναι ο ιατρός άγιος, που γίνεται δημοφιλέστατος από τον λαό του Θεού, γιατί συχνά τον επικαλείται στις ποικίλες αρρώστιες που τον μαστίζουν.
Ἀπὸ
τρανὸς Παντολέων ταπεινὸς Παντελεήμων
Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος - θεολόγος
Ἄλλο ἕνα εὐσεβὲς
τέκνο τῆς ἁγιοτόκου Μικρασίας τιμάει ἡ Ἐκκλησία μας στὶς 27 τοῦ μηνὸς Ἰουλίου καὶ
γι’ αύτὸ καλεῖ ὅλους μας νὰ ὑμνήσωμε «τοῦ Ἀναργύρου τὴν μνήμην, τοῦ γενναίου τὴν
ἄθλησιν, τοῦ πιστοῦ (Παντλεήμονος) τὰς ἰατρείας» (ἀπὸ τὸν Οἶκο τῆς ἑορτῆς).
Ὁ Παντολέων –τὸ ἀρχικό του ὄνομα-, γιὸς τοῦ Εὐστοργίου καὶ τῆς Εὐβούλης, γεννήθηκε στὰ τέλη τοῦ 3ου αἰ. (περ. 275) στὴν Νικομήδεια τῆς Βιθυνίας, «τὴν μητέρα τῶν μαρτύρων», ὅπως χαρακτηριστικὰ τὴν ἀποκαλοῦσαν γιὰ τὴν πλουσία προσφορά της σὲ ἡρώων καὶ μαρτύρων αἷμα. Οἱ ἀριστοκράτες γονεῖς του φρόντισαν ὁ υἱός των νὰ λάβῃ τὴν κατάλληλη τῆς τάξεώς του ἀγωγή. Συγχρόνως, ὅμως, φρόντισαν καὶ γιὰ τὴν γενικώτερη μόρφωσή του, τὴν ψυχικὴ καὶ ἠθική του καλλιέργεια. Ἡ μητέρα του μάλιστα, πιστὴ Χριστιανή, ἔτρεφε τὸν μικρὸ Παντολέοντα μὲ τὰ διδάγματα τῶν γραφῶν, ποὺ ἡ τρυφερή του ψυχὴ ῥουφοῦσε σὰν τὸ μέλι. Ἀλήθεια, τρανὴ εἶναι ἡ δύναμη τῆς «ἐκ παίδων ὀρθῆς διδασκαλίας», ὅπως τόνιζε καὶ ὁ θεῖος Πλάτων καὶ φυσικὰ ἐπισημαίνουν οἱ θεοφόροι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας καὶ οἱ σοφοὶ παιδαγωγοὶ ὅλων τῶν ἐποχῶν.