31 Οκτ 2020

Ἔχουμε Δημοκρατία; (Ἡ Θεία Κοινωνία διεσύρθη ὡς ἐπικίνδυνη γιά τήν δημόσια ὑγεία. Χωρίς νά φιλοξενεῖται ἡ ἀντίθετη ἄποψη.)

Ἔχουμε Δημοκρατία;

Μανώλης Κοττάκης -Οκτ 31, 2020

ΣΚΕΦΤΗΚΑ πολύ ἄν πρέπει νά βάλω αὐτόν τόν τίτλο στό σημερινό μου σημείωμα

Προφανῶς καί δέν ἔχουμε δικτατορία. Ἀλίμονο. Δημοκρατία ἔχουμε. Ὅσο ὅμως κοιτῶ τήν φωτογραφία μέ τόν ἀστυνομικό πού σταματᾶ –διατάζοντας μέ ὑψωμένο τό χέρι– πολίτη ὁ ὁποῖος ὁδηγεῖ ΙΧ πού φέρει τήν ἑλληνική σημαία (ἀπό τό Rodopi TV) διερωτῶμαι: Τί εἴδους δημοκρατία εἶναι αὐτή πού ἔχουμε; Καί ποιό εἶναι τό ἀδίκημα; Εἶναι ἔγκλημα ἡ ἔπαρση τῆς σημαίας;

Η Μεγαλόνησος εις νέαν δοκιμασίαν.

Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος ἀνάπτων τὸν πανθρησκειακὸν κηροστάτην (20.10.2020)! 

“Ἡ πίστις ἀπόλλυται, οἱ Κανόνες τοῦτον ἐκβάλλουσι,τοῦτον ἔξω βάλε” (8.10.451 μ.Χ. Δ΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος)

Ἡ φαναριώτικη πολιτική ἕνα σκοπόν ἔχει, νά συμπαρασύρη εἰς τήν προδοσίαν τῆς Πίστεως ὁλόκληρον τήν Ὀρθοδοξίαν!

Μόρφου Νεόφυτος: '' Η Σύνοδος του Κολυμπαρίου της Κρήτης είναι η αιτία όλων των κακών που ζούμε και θα ζήσουμε''

 

Μητροπολίτης Μόρφου κ. Νεόφυτος: ''Το 2016 έγινε η Σύνοδος της Κρήτης στο Κολυμπάρι και από τότε κολυμπούμε μέσα στις ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ του Κολυμπαρίου. Εκεί στο Κολυμπάρι ποια ήταν η ΜΕΓΑΛΗ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ;

“Αόρατος εχθρός”: Ένα παρατσούκλι με βαθύ νόημα

“Αόρατος εχθρός”: Ένα παρατσούκλι με βαθύ νόημα

Κωνσταντίνου Βαθιώτη, Αναπλ. Καθηγητή Νομικής Σχολής Δ.Π.Θ.

Όταν στον μάταιο τούτον κόσμο γεννιέται ένα παιδί, οι γονείς του προβληματίζονται για το όνομα που πρέπει τελικώς να του δοθεί, βάσει και των συζητήσεων που έχουν προηγηθεί μόλις πληροφορήθηκαν το φύλο του. Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι φορές που το ζευγάρι τσακώνεται σφοδρά με αφορμή την ονοματοδοσία.

Το μεγάλο λάθος του π. Αλέξανδρου Καρλούτσου.

Τὸ μεγάλο λάθος τοῦ π. Ἀλέξανδρου Καρλούτσου.

Toῦ Βασίλειου Εὐσταθίου, Δρ. Φυσικοῦ, πτ. Θεολογίας (Τμ.Κοιν.Θ.ΕΚΠΑ)

Μετὰ τὶς ποινὲς ποὺ ἐπέβαλλε τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο στοὺς  ἀναπολόγητους Μητροπολίτες Νέας Ὑερσέης κ. Εὐάγγελο καὶ Βοστώνης κ. Μεθόδιο χωρὶς νὰ κοινοποιηθεῖ ἡ αἰτιολογία, ἀλλὰ ὡς γνωστὸν ἔχοντας καὶ οἱ δύο ἀντιταχθεῖ στὴν ἀρχιεπισκοπικὴ ἀπόφαση γιὰ χρήση πολλαπλῶν λαβίδων στὴν Θεία Λειτουργία, ἦρθε ὁ πανοσιολογιώτατος π. Ἀλέξανδρος Καρλοῦτσος νὰ ὑπερασπισθεῖ στὸν «Ἐθνικὸ Κήρυκα» τῆς Ἀμερικῆς αὐτὸ τὸ μέτρο γιὰ τὸν κορονοϊὸ ποὺ ἀφορὰ τὸν τρόπο τῆς Θείας Μετάληψης. 

Κλείνουν οι Ορθόδοξοι Ιεροί Ναοί στη Γαλλία λόγω καραντίνας

Για ένα μήνα από τις 1 Νοεμβρίου 2020  θα παραμείνουν κλειστοί οι ιεροί ναοί στη Γαλλία λόγω καραντίνας. Ήδη η Νέα Τάξη ετοιμάζεται για το κλείσιμο των Εκκλησιών και κατάργηση κάθε είδους λατρευτικής εκδήλωσης τα Χριστούγεννα.

Κυριακή Ε΄ Λουκά -Συνέπειες του τρόπου ζωής μας

 

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ: Α΄ Κορ. ιβ΄ 27-ιγ΄ 8

ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ: Λουκ. ιστ΄ 19-31

Στη σημερινή Ευαγγελική περικοπή, αγαπητοί μου αδελφοί, ο Ευαγγελιστής Λουκάς μέσω της παραβολής του Κυρίου μάς μεταφέρει από τον πρόσκαιρο τούτο κόσμο στην μετά θάνατο ζωή και μας παρουσιάζει τις συνέπειες του τρόπου ζωής μας αλλά και της συμπεριφοράς μας προς τους συνανθρώπους μας

30 Οκτ 2020

Η σύγκρουση των πολιτισμών

Οι Γάλλοι δημοσιεύουν σκίτσα, οι ισλαμιστές αποκεφαλίζουν Γάλλους και ορισμένοι παρουσιάζουν τα σκίτσα ισοβαρή με τους αποκεφαλισμούς, ισχυριζόμενοι ότι το να κόψουν μερικά κεφάλια οι «πιστοί» είναι αναμενόμενο. Μάλιστα, με αρκετά προσεκτικές διατυπώσεις, οι ίδιοι υπερασπιστές της «ελευθερίας» υπαινίσσονται ότι οι αποκεφαλισμοί, τελικά, όχι μόνο είναι αναμενόμενοι, αλλά και δικαιολογούνται!

IΣΛΑΜΟΠΟΙΗΣΗ: Η Γαλλία έχασε το «παιχνίδι»!...

Νίκαια: Τριπλό «Φονικό στην Εκκλησιά». Το Ισλάμ σπέρνει τον τρόμο στους Γάλλους πολίτες και οι κυβερνήσεις αδυνατούν να εγγυηθούν την ασφάλειά τους…

IΣΛΑΜΟΠΟΙΗΣΗ: Η Γαλλία  έχασε το «παιχνίδι»!...

 Bertrand RENAULT - Μετάφραση: Ευάγγελος Δ. Νιάνιος

[Το άρθρο που σας παρουσιάζουμε γράφηκε με αφορμή τον αποκεφαλισμό του καθηγητή Σαμυέλ Πατύ. Το χθεσινό τριπλό φονικό, μέσα σε ιερό ναό στη Νίκαια, με δράστη νεαρό ισλαμιστή, το καθιστά ιδιαίτερα επίκαιρο.]

Είναι απλώς και μόνο μία win-win διαπραγμάτευση;

 

Είναι απλώς και μόνο μία win-win διαπραγμάτευση;

Παναγιώτη Τσαγκάρη, Καθηγητή Θεολόγου, Υπ. Δρ. Θεολογίας, Γενικού Γραμματέα της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων

Πολλοί είναι εκείνοι που δυσκολεύονται να κατανοήσουν τους λόγους για τους οποίους η πλειονοψηφία του θεολογικού και εκκλησιαστικού κόσμου συνεχίζει να αντιδρά τόσο έντονα, τόσο επίμονα,  τόσο αταλάντευτα και  ανυποχώρητα εδώ και μια δεκαετία, στις επιχειρούμενες αλλαγές στο μάθημα των Θρησκευτικών. Αλλαγές, που αξίζει να αναφέρουμε, προώθησαν  α) οι διάφοροι Υπουργοί Παιδείας που θήτευσαν κατά καιρούς στο Υπουργείο Παιδείας από την εποχή της κ. Άννας Διαμαντοπούλου και μέχρι σήμερα, β) ο μόνιμος πλέον(;), Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων κ. Γεώργιος Καλαντζής, ένας μη Θεολόγος που κουμαντάρει μονίμως τα του μαθήματος των Θρησκευτικών(!)  και γ) οι λιγοστοί και κατ΄ όνομα «προοδευτικοί» Καιρικοί Θεολόγοι που έχουν αλώσει το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ.

Σχέσεις Εκκλησίας και Ιατρικής επιστήμης

ΣΧΕΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

οῦ Σεβ. Μητροπολίτου Μάνης κ. Χρυσοστόμου Γ’

 Ὁ λόγος ἑνός Ἱεράρχου πρέπει νά εἶναι θεολογικός, βιβλικός, πατερικός, χριστοκεντρικός καί πρωτίστως ἐκκλησιαστικός.

Μεθ' ημών ο Θεός, γνώτε έθνη και ηττάσθε " Η Σάμος άντεξε" δήλωσε ο πρωθυπουργός.... Όχι κ. Μητσοτάκη! " Ο Θεός έσωσε την Σάμο από τα χειρότερα" είναι η σωστή δήλωση! Και με την δική Του δύναμη το χάσμα που άνοιξε ο σεισμός θα γεμίσει άνθη.

Παιδιά σε ποιόν ακριβώς Θεό κάνουμε τον σταυρό μας, όταν τιναζόμαστε τρομαγμένοι από τον σεισμό;

Ο Μητροπολίτης Κερκύρας Νεκτάριος για την Έφεση του Εισαγγελέα

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΕΣΗ ΤΟΥ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΣΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΛΙΤΑΝΕΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΚΗΝΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος ενημερώθηκε σχετικά με την υποβολή εφέσεως από τον εισαγγελέα Πρωτοδικών κ. Διονύσιο Λαμπρίδη για την αθώωσή του από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Κέρκυρας ως προς την υπόθεση της λιτανεύσεως του σκηνώματος του Αγίου Σπυρίδωνος την Κυριακή των Βαΐων και προέβη στην εξής δήλωση:

Μόρφου Νεόφυτος: Ὀνούφριος ὁ κανονικὸς Μητροπολίτης Κιέβου

Ὁ Πανιερώτατος ἀπαντᾶ στὸ ἐρώτημα: Ἀναφορικὰ μὲ τὴν κανονικότητα τοῦ Μητροπολίτου Κιέβου Ὀνουφρίου.

Κυκλοφορεῖ τὸ φύλλον 30.10.20 τοῦ «Ὀρθοδόξου Τύπου»

 

Μερικά ἀπό τά περιεχόμενά του:

Η ΜΕΓΑΛΟΝΗΣΟΣ ΕΙΣ ΝΕΑΝ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑΝ. Ἡ φαναριώτικη πολιτική ἕνα σκοπόν ἔχει, νά συμπαρασύρη εἰς τήν προδοσίαν τῆς Πίστεως ὁλόκληρον τήν Ὀρθοδοξίαν! Τοῦ κ. Γεωργίου Τραμπούλη, θεολόγου.

«Οἱ Πατριάρχαι ἐνώπιον τοῦ Σουλτάνου ἐκράτουν τό σχοινί τῆς ἐκτελέσεώς των». Τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων Σεραφείμ.

Ὁ Κων/λεως τάσσεται ὑπὲρ τῶν ὁμοφυλοφίλων; Τοῦ κ. Παναγιώτου Κατραμάδου, θεολόγου.

Πάθος γιά τήν ἐλευθερία (Ἡ παρατεταμένη καί διαρκής μασκοφορία στραγγαλίζει τήν ἀνθρώπινη ἐλευθερία)

Πεταμένες μάσκες

Πάθος γιά τήν ἐλευθερία

(Ἡ παρατεταμένη καί διαρκής μασκοφορία

στραγγαλίζει τήν ἀνθρώπινη ἐλευθερία)

Ἀπό μικρός πού ἤμουν –καί, μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ, εἶμαι ἤδη 57 ἐτῶν- θυμᾶμαι ὅτι διακατεχόμουν ἀπό ἀσυγκράτητο πάθος γιά τήν ἐλευθερία. Δέν ἀνεχόμουν κανενός εἴδους ζυγό δουλείας. Χαρακτηριστικά νά πῶ ὅτι, κατά τήν περίοδο τῆς στρατιωτικῆς μου θητείας, λόγω τοῦ ὅτι κάποιες φορές ξυπνοῦσα καθυστερημένα ἤ ἄλλοτε παρουσιαζόμουν ἀξύριστος, τιμωρούμην μέ στέρηση ἐξόδου καί ἔφερα βαρέως αὐτή τήν τιμωρία. 

Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου εκτίθεται περισσότερο

Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου εκτίθεται περισσότερο

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

            Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος με την επιστολή του προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, η οποία δημοσιοποιήθηκε την Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2020, εκτίθεται περισσότερο στους Ορθόδοξους χριστιανούς για το Ουκρανικό ζήτημα.

Μαρία Μαντουβάλου - Η αμερόληπτη ανατροπή των αδόκιμων & άκυρων συσχετίσεων της επανάστασης του 1821 και του αξιακού κώδικά της με ξένα προς αυτή γεγονότα και πρότυπα.

Ομιλία της κυρίας Μαρίας Μαντουβάλου με θέμα: "Η αμερόληπτη ανατροπή των αδόκιμων & άκυρων συσχετίσεων της επανάστασης του 1821 και του αξιακού κώδικά της με ξένα προς αυτή γεγονότα και πρότυπα",

29 Οκτ 2020

ΚΕΡΚΥΡΑ: Έφεση άσκησε ο Εισαγγελέας για την αθώωση του Μητροπολίτου κ. Νεκταρίου

 

Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ», έφεση στην πρόσφατη απόφαση αθώωσης του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Κέρκυρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριου, άσκησε ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών Κέρκυρας κ. Διονύσης Λαμπρίδης.

Προβληματισμοὶ γύρω ἀπὸ τὰ στατιστικὰ κρουσμάτων καὶ θυμάτων κορωνοϊοῦ.

Προβληματισμοὶ γύρω ἀπὸ τὰ στατιστικὰ κρουσμάτων καὶ θυμάτων κορωνοϊοῦ.

   Γιὰ τὶς στατιστικὲς τῶν κρουσμάτων καὶ θανάτων ἀπὸ κορωνοϊὸ ἂς ἔχουμε ὑπ’ ὄψιν τοὐλάχιστον τὰ ἑξῆς (τὰ ὑπόλοιπα ἂς τὰ συμπληρώσουν οἱ νουνεχέστεροι), προκειμένου νὰ προσεγγίσουμε ἴσως καλύτερα «τὴν ἀλήθεια τῶν ἀριθμῶν» καὶ νὰ μὴ συμβάλλουμε ἐξ ἀγνοίας μας κι ἐμεῖς στὸν προκληθέντα πανικὸ καὶ τὶς πρωτόγνωρες παγκόσμιες ἀλλαγές:

Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος απαντά για τη μνημόνευση του σχισματικού «Επιφανίου Κιέβου»

Επιστολή της Αυτού Μακαριότητος του Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ.κ. Χρυσοστόμου, προς την Α.Θ.Π. τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο

Ακολουθεί η επιστολή της Αυτού Μακαριότητος του Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ.κ. Χρυσοστόμου, προς την Α.Θ.Π. τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο: 

Η εθνική δράση του αρχιεπισκόπου Αθηνών Δαμασκηνού κατά την γερμανική κατοχή

Η εθνική δράση του αρχιεπισκόπου Αθηνών Δαμασκηνού κατά την γερμανική κατοχή

Του Πρωτοπρεσβυτέρου Νικολάου Δαλαγιώργου

Με την κατάρρευση του μετώπου, επακολούθησε η ξενική κατοχή και η αντίσταση συνάμα του περήφανου λαού μας. Από τον Ιούλιο του 1941 εξελέγη αρχιεπίσκοπος ο από Κορίνθου Δαμασκηνός Παπανδρέου (1941-1949), ο οποίος κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής και σε διάφορες περιπτώσεις εκφώνησε λόγους και έδωσε τις πρέπουσες απαντήσεις στις προκλητικές και απειλητικές υποδείξεις των κατακτητών και των προδοτών συνεργατών τους. 

Δεν θα προδώσω την πείνα σου, μπαμπά.

 

Δεν ξέρω τι να πω στον μπαμπά μου που έρχεται τις νύχτες στον ύπνο μου και δεν μου μιλά αλλά με κοιτάζει με παράπονο, σαν να μου λέει «γιατί παιδί μου ;»
"Γιατί δεν θυμάσαι όσα σου έχω πει για το πόσο πείνασα στην Κατοχή, για τα ψωμιά από πίτουρο -τα προορισμένα για τα σκυλιά- που έκλεβα από τους βλάχους, στον κάμπο, όταν αμέριμνοι πήγαιναν στο μαντρί και τα είχαν κρεμασμένα στο σαμάρι του αλόγου, για τη λαχτάρα μου να προλάβω τη μάνα και την αδερφή μου ζωντανές όταν πετύχαινα να βρω ένα δάχτυλο λάδι, για τη γιαγιά σου που δεν έτρωγε μπομπότα για να φάμε η θειά σου και γω, για τα τσουβάλια κάρβουνο που κουβαλούσα, στις μικρές μου πλάτες, στη γειτόνισσα για να μας δώσει λίγο αλευράκι να το βράσουμε με νερό;
Δεν μιλάς τώρα αλλά όταν σου τα έλεγα αυτά, μεγάλωναν τα μάτια σου –παιδικά ακόμη- και είχα πιστέψει πως καταλάβαινες και πως δεν θα ξεχνούσες πόση πατρίδα, έκρυβε η πείνα μας.

Ταμασού Ησαΐας: «Πράξη πονηρή και ύποπτη η ενέργεια του Αρχιεπισκόπου Κύπρου να μνημονεύσει τον Επιφάνειο ως Προκαθήμενο της Ουκρανικής Εκκλησίας»

«Πράξη πονηρή και ύποπτη η ενέργεια του Αρχιεπισκόπου»

Πνέει μένεα κατά του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου ο Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής, Ησαΐας.

«Ζούμε μία από τις χειρότερες θεσμικές κρίσεις στην ιστορία της εκκλησίας. Ζούμε ένα σχίσμα το οποίο προκάλεσε η ενέργεια του Μακαριοτάτου», δήλωσε στη κάμερα του ΡΙΚ ο Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής, Ησαΐας.

Οι δηλώσεις του Ησαΐα αφορούν προφανώς στην κίνηση του Αρχιεπισκόπου να μνημονεύσει για πρώτη φορά τον Επιφάνειο ως Προκαθήμενο της Ουκρανικής Εκκλησίας, προκαλώντας αντιδράσεις σε μέλη της Συνόδου, οι οποίοι δεν γνώριζαν για αυτή την απόφαση.

Ο Μητροπολίτης Ησαΐας χαρακτήρισε την ενέργειά του Αρχιεπισκόπου πράξη πονηρή, ύποπτη και καταστροφική.

«Πονηρή διότι γνωρίζει ο Μακαριότατος ότι δεν μπορούμε να παραβρεθούμε πλέον σε σύνοδο η οποία θα νομιμοποιήσει την απόφαση αυτή, αν πρώτα δεν ανακαλέσει. Το γνωρίζει, ξέρει τους κανόνες τις εκκλησίας, γι’ αυτό και είναι πονηρή», αναφέρει με έντονο ύφος στην κάμερα του ΡΙΚ.

28 Οκτ 2020

Οἱ τιμές καί οἱ τιμητές

 

Οἱ τιμές καί οἱ τιμητές

π. Χερουβείμ Βελέτζας

            Εἴθισται, λέει, στίς ἐκδηλώσεις μνήμης ἀνά τήν πατρίδα μας γιά τό ὁλοκαύτωμα τῆς γερμανικῆς Κατοχῆς, νά προσκαλοῦνται καί ἐκπρόσωποι τῆς Γερμανίας· γι αὐτό καί ἡ πρόσκληση[1] στόν Πρόεδρο τῆς Τουρκίας, νά παραστῆ στίς ἐπίσημες ἐκδηλώσεις γιά τά διακόσια χρόνια τῆς Ἑλληνικῆς Παλιγγενεσίας καί τῆς Ἐπαναστάσεως τοῦ 1821. Βέβαια, ἡ σημερινή Γερμανία, διά τῶν ἐκπροσώπων της, συμμερίζεται τον πόνο πού προκάλεσε ὁ ὄλεθρος τόν ὁποῖο ἡ ἴδια προξένησε καί δηλώνει μεταμέλεια, παρ’ ὅλο πού δέν δέχεται νά καταβάλει τίς ὀφειλόμενες ἀποζημιώσεις. Ὅποιος  παρίσταται, τρανός καί ἄσημος, δέν μπορεῖ παρά νά συμμερίζεται τίς θέσεις του ἑλληνικοῦ πνεύματος καί τήν στάση τοῦ λαοῦ μας, διαχρονικά, ὑπέρ τῆς Ἐλευθερίας· αὐτό δηλώνει ἡ παρουσία του.

Ο ποιητής που θυσιάστηκε στην Πίνδο

Ο ποιητής που θυσιάστηκε στην Πίνδο

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

            Ο μεγάλος μας ποιητής Γιώργος Σαραντάρης θυσιάστηκε στην Πίνδο, σε ηλικία 33 ετών. Πρόλαβε πάντως να κάνει τομή στην ποίηση και στον φιλοσοφικό στοχασμό του τόπου μας. Ασθενικός, καχεκτικός, μύωπας, πτυχιούχος Νομικής στην Ιταλία κρίθηκε ότι έπρεπε να πολεμήσει στην πρώτη γραμμή και όχι να βοηθήσει στις ανακρίσεις αιχμαλώτων και στη συγκέντρωση στοιχείων από τους Ιταλούς...

«Είμαστε τα παιδιά της Παναγίας»

«Είμαστε τα παιδιά της Παναγίας»

 Δημήτρης Νατσιός, δάσκαλος-Κιλκίς

Την 1η Φεβρουαρίου 1941, δημοσιεύτηκε διάλογος συντάκτου του περιοδικού «ΖΩΗ» με τραυματίες πολέμου μες στο θάλαμο νοσοκομείου:

«Εκεί πάνω, κύριε, έχουμε γίνει άλλοι άνθρωποι. Να το ξέρετε. Να το λέτε παντού. Είμαστε τα παιδιά της Παναγίας. Η Μεγαλόχαρη είναι μάνα και προστάτιδά μας».

«Με βλέπετε, μας λέει ένας νεαρός τραυματίας πολεμιστής, από το αντικρινό κρεβάτι. Εγώ δεν ήμουν θρήσκος. Δεν πίστευα σε θαύματα. Η γριά μάνα μου θυμιάτιζε τα βραδάκια το εικόνισμα της Παναγίας κι εγώ μέσα μου την κορόιδευα. Αλλά τώρα, αν μου τα πει άλλος αυτά, θα τον θεωρήσω εχθρό μου.

Σας μιλάω ίσια. Αυτά που είδα εκεί πάνω στην Αλβανία, δεν είναι ένα θαύμα, είναι χίλια θαύματα. Κάθε ύψωμα που παίρνουμε, είναι ένα θαύμα. Κάθε μάχη, κάθε εξόρμηση δική μας, ένα θαύμα. Κάθε μέρα πολέμου που περνά, ένα μεγάλο θαύμα. Ο Θεός είναι μαζί μας…». (Μερόπη Σπυροπούλου, «Στην εποποιϊα του β1940-41. Με πίστη», εκδ. «Αρχονταρίκι»).

ΠΟΛΩΝΙΑ: Το Συνταγματικό Δικαστήριο απαγορεύει την έκτρωση για ευγονικούς λόγους

«…η ανθρώπινη ζωή προστατεύεται σε όλα τα στάδια της ανάπτυξής της, αμέσως μετά τη σύλληψη και είναι πιο πολύτιμο αγαθό από την υγεία. Επομένως, η ζωή δεν μπορεί να θυσιάζεται για την υγεία.»

Στις 22 Οκτωβρίου 2020, το Συνταγματικό Δικαστήριο της Πολωνίας, συνήλθε στην ολομέλειά του και εξέδωσε μια ιστορική απόφαση με την οποία δηλώνει ότι η « άμβλωση για λόγους ευγονικής είναι αντίθετη με την αξιοπρέπεια και τη ζωή του ανθρώπου, ο σεβασμός των οποίων διασφαλίζεται από το Πολωνικό Σύνταγμα.»

Οι γυναίκες της Πίνδου πολεμικοί Παραστάτες του Στρατού μας…

Οι γυναίκες της Πίνδου πολεμικοί Παραστάτες του Στρατού μας…

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΕΜΟΣ – ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ 27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020.

 Το Ελληνικό Έπος του 1940 – 41, ο υπέροχος αγώνας της Ελλάδος να αποκρούσει τις φασιστικές λεγεώνες του υπερφίαλου δικτάτορα Μουσολίνι, εκτός των άλλων, έχει και το ιδιαίτερο γνώρισμα ότι πήραν μέρος και οι γυναίκες.

45 χρόνια ξέφρενης πορείας προς το «γραικικό όνειρο». Τμήμα της πορείας προς το όνειρο αποτελεί η κατάργηση εθνικών-χριστιανικών εορτών.


Τις τελευταίες δεκαετίες κάποιοι στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έκριναν ότι το πνεύμα του Κωστή Παλαμά για «το αθάνατο κρασί του 21» χρειαζόταν εμπλουτισμό ή αντικατάσταση

«Γραικικό όνειρο» αποτελεί η ένταξη μιας συρρικνωμένης – αφελληνισμένης επαρχίας Γραικών στο κοσμικό υπερκράτος της Ε.Ε. Επιχειρείται μέσα από διαρκή επίθεση του κράτους στο έθνος. Τμήμα της πορείας προς το όνειρο αποτελεί η κατάργηση εθνικών-χριστιανικών εορτών.*

Alors, c’est la guerre

 

Alors, c’est la guerre

του Νεκτάριου Δαπέργολα, Διδάκτορος Ιστορίας

    Alors, c’est la guerre. Αυτή ήταν η ακριβής (και μεγαλειωδώς ανατριχιαστική) διατύπωση της τελευταίας μεγάλης άρνησης που ειπώθηκε από επίσημο στόμα στον ελλαδικό χώρο και την οποία τιμούμε και πάλι (θεωρητικά τουλάχιστον) σήμερα. Και αυτή ήταν η ακριβής απαρχή του έπους που έγραψε με το αίμα της η τελευταία ίσως πραγματική γενιά Ελλήνων στην Ιστορία. Ακριβώς δηλαδή λίγο πριν την έναρξη της τελικής φάσης της οριστικής τους μετάλλαξης.

27 Οκτ 2020

Θαύμα λογικής και πίστης

Θαύμα λογικής και πίστης

Ο νεοσουλτάνος της Τουρκίας υπέδειξε στους Έλληνες: «Μην απλώνετε τα πόδια σας περισσότερο απ’ όσο σας παίρνει».

Από τον Δημήτρη Σέργιο

Με το μελάνι του «ΟΧΙ» γράφονται τα έπη μας

28η Οκτωβρίου 1940. Οι Έλληνες είμαστε τόσο ποιητικός λαός, τόσο ορμητικός κι ασυγκράτητος (όταν νιώθουμε ότι έχουμε δίκιο), ώστε φτάνουμε στο σημείο να γιορτάζουμε την αρχή ενός πολέμου αντί για το τέλος του.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΟΛΛΑΕΙ!!! - Για τους Λίγους...

Για τους Λίγους...

Η ιστορία μίλησε και απέδειξε ότι ο ηρωισμός γεννιέται με τις θυσίες. Ακόμα, και εν όψει πανδημίας και κάθε δυσκολίας κανένα εμπόδιο δεν είναι ικανό να υπερνικήσει την έκφραση σεβασμού και τιμής σε αυτούς που χάρισαν σε εμάς την ζωή.

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: Τό ἡρωικόν ΟΧΙ

 

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ π.ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ: "Τό ἡρωικόν ΟΧΙ". ΕΚΦΩΝΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 ΤΟ 1997 ΣΤΙΣ 28-10-1997

Σημαίες, λάβαρα και τρόπαια

Σημαίες, λάβαρα και τρόπαια

Στέλλα Ν. Αναγνώστου-Δάλλα.

Η σημαία είναι ένα «σημάδι», ένα σήμα που υψώνεται στον πόλεμο, για να αρχίσει η μάχη. Στη θέα της σημαίας, οι στρατιώτες αρχίζουν την επίθεση, συνεχίζουν τη μάχη, παίρνουν θάρρος. Όσο την βλέπουν όρθια μπροστά τους, ξέρουν ότι στέκει όρθια και η Πατρίδα. Όταν πέφτει η σημαία, πέφτουν μαζί της κι όσα διακυβεύονται στον πόλεμο. Η σημαία «σημαίνει», κι αυτό το κάνει μέσα απ’ αυτό που εικονίζει, τα σχήματα και τα χρώματα, που κάτι σημαίνουν στην ψυχή του λαού της. Για να υπάρχει, λοιπόν, σημαία, σημαίνει ότι υπάρχει ένας λαός με κοινά χαρακτηριστικά, κοινή πίστη, και κοινούς πόθους. Κι όλα αυτά συνοψίζονται μέσα στα σύμβολα της σημαίας.

26 Οκτ 2020

Παρέλαση: Μία πράξη Δημοκρατίας – Η σημαία σύμβολο της συλλογικής μας συνείδησης

Παρέλαση: Μία πράξη Δημοκρατίας – Η σημαία σύμβολο της συλλογικής μας συνείδησης

Του Ανδρέα Τσιφτσιάν 

Εθνική επέτειος αύριο, γιορτάζουμε ότι «το ‘40 πολεμήσαμε τις δυνάμεις του λαϊκισμού» (Υπ. Παιδείας, Νίκη Κεραμέως), …

Aποστασία από την Προστασία

 

Aποστασία από την Προστασία

Aναστάσιος Ομ. Πολυχρονιάδης, Δρ. pd. Θεολογίας ΑΠΘ

Δεν θα πραγματοποιηθεί φέτος η λιτάνευση του ιερού σκηνώματος του Αγίου Δημητρίου στους δρόμους της Θεσσαλονίκης…

Ο φόβος του ιού…

Ή μάλλον η θεοποίησή του…

Κύκκου Νικηφόρος και Λεμεσού Αθανάσιος ζητούν από τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου να ανακαλέσει την απόφαση του και να γίνει Σύγκληση της Ιεράς Συνόδου

«Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου θα πρέπει να ανακαλέσει την απόφαση του»

Γράφει ο Λουκάς Α. Παναγιώτου

Την αυθαιρεσία του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Β΄ να μνημονεύσει τον «Προκαθήμενο» της Ουκρανίας, χωρίς τη σύμφωνο γνώμη και συγκατάθεση των μελών της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου, έψεξε με δηλώσεις του, στην εκπομπή του ΑΝΤ1 Κύπρου, «Μέρα Μεσημέρι», ο Μητροπολίτης Κύκκου και Τηλλυρίας Νικηφόρος.

Ο Όσιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος για την εκπαίδευση, την αθεΐα και την επανάσταση

 Όσιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος. Φωτογραφία

«Πάψτε να ζείτε κατά τους ετερόδοξους!»

Ο Όσιος Θεοφάνης για την εκπαίδευση, την αθεΐα και την επανάσταση

Βαρβάρα Κασίρινα

Ο Όσιος Θεοφάνης (1815 - 1894) ανήκει στους Αγίους, που ανακαλύπτονται πραγματικά μόνο στην εποχή μας. Κατά τα σοβιετικά χρόνια τα έργα του δεν δημοσιεύονταν και γι’ αυτό ο κύκλος των ανθρώπων που τον ήξεραν και εκτιμούσαν δεν ήταν ευρύς. Χάρη στους κόπους του Αρχιμανδρίτη Γεωργίου (Τιερτίσνικοβ), ο οποίος άρχισε να συλλέγει και να μελετά την πνευματική κληρονομιά του Οσίου Θεοφάνη του Έγκλειστου, έγινε δυνατή η προετοιμασία των δεδομένων για την αγιοκατάταξή του. Έτσι, το 1988 στην Τοπική Σύνοδο της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, ο Όσιος Θεοφάνης κατατάχθηκε στους Αγίους.

Ο Άγιος Θεοφάνης, ευρισκόμενος στο κελί του, με βαθιά προσοχή παρατηρούσε όλα τα γεγονότα, που συνέβαιναν στη Ρωσία και στον κόσμο. Θεωρούσε την Ορθόδοξη πίστη και την αδιάκοπη εξυπηρέτηση της Πατρίδας ως βάση διατήρησης κρατικής οργάνωσης.

Ὥρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου ἐγερθῆναι (Ρωμ. 13, 11)

ΩΡΑ ΗΜΑΣ ΗΔΗ ΕΞ ΥΠΝΟΥ ΕΓΕΡΘΗΝΑΙ (ΡΩΜ. 13, 11)

Πρωτοπρεσβ. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος                                                26-10-2020

Εἶναι φανερό πλέον τοῖς πᾶσι ὅτι οἱ ἰθύνοντες νόες τῆς διεθνοῦς σιωνιστικῆς, καμπαλιστικῆς καί μασονοκρατούμενης ἀντιχρίστου «Νέας Ἐποχῆς» τοῦ Ὑδροχόου καί τῆς «Νέας Τάξεως Πραγμάτων», πού προσφάτως ἀποκαλεῖται «Νέα Κανονικότητα», μέ τά πειθήνια ὄργανά τους στόν πολιτικό καί ἐκκλησιαστικό χῶρο, μέσῳ τοῦ βιολογικοῦ καί ὑβριδικοῦ πολέμου τῆς καλῶς προμελετημένης καί προσχεδιασμένης σπορᾶς τῆς κατασκευασμένης γρίππης τοῦ «κορωναϊοῦ» πρῶτα στήν Κίνα, ἔπειτα στήν Ἰταλία καί δι’αὐτῶν σέ ὁλόκληρο τόν κόσμο, ἐπιχειροῦν, μέ ἀπροκάλυπτα ἀπολυταρχικό καί ὀλοκληρωτικό τρόπο, νά ἐπιβάλλουν τήν παγκόσμια δικτατορία καί κυριαρχία τους.

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΦΕΡΡΑΡΑΣ – ΦΛΩΡΕΝΤΙΑΣ ΤΗΝ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΑΠΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ;

 

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 26η Οκτωβρίου 2020

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΦΕΡΡΑΡΑΣ – ΦΛΩΡΕΝΤΙΑΣ ΤΗΝ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΑΠΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ;

Η αίρεση και λιγότερο το σχίσμα, είναι φρικτά οδυνηρές καταστάσεις στο σώμα της Εκκλησίας. Μελετώντας την εκκλησιαστική ιστορία, διαπιστώνουμε, πως ουδεμία αιρετική ομάδα αναγνώρισε τις πλάνες της και επέστρεψε στην Ορθόδοξη Εκκλησία, από όπου είχε αποσχισθεί και αποκοπεί Και τούτο διότι, όπως μας διαβεβαίωσε ο Κύριος, (Ματθ.13,24-30), αυτός που σπέρνει τις πλάνες στο σώμα της Εκκλησίας είναι ο ίδιος ο διάβολος, με σκοπό να νοθεύσει την σώζουσα διδασκαλία και αλήθεια της Εκκλησίας.

Κυθήρων Σεραφείμ: Θερμή ἔκκλησις πρός τήν Ἐκκλησιαστικήν καί Πολιτικήν Ἡγεσίαν τῆς Ἑλληνορθοδόξου Πατρίδος μας

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ
Σ Ε Ρ Α Φ Ε Ι Μ

Κύθηρα, 23 Ὀκτωβρίου 2020

Θερμή ἔκκλησις
Πρός
Τήν Ἐκκλησιαστικήν καί Πολιτικήν Ἡγεσίαν

τῆς Ἑλληνορθοδόξου Πατρίδος μας

       Ὡς Ἕλλην πολίτης καί ὡς Ἱεράρχης τῆς Ἑλλαδικῆς ἡμῶν Ἐκκλησίας προάγομαι νά ἀποταθῶ εὐσεβάστως μέν εἰς τήν Ἐκκλησιαστικήν ἡμῶν Ἡγεσίαν, τήν Ἱεράν Σύνοδον τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἑλλάδος καί τήν ἐκπροσωποῦσαν Αὐτήν Διαρκῆ Ἱεράν Σύνοδον, διά τοῦ Μακαριωτάτου Προέδρου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.Ἱερωνύμου, μετά τῆς προσηκούσης δέ τιμῆς εἰς τήν Κυβέρνησιν τῆς Χώρας μας καί τήν Βουλήν τῶν Ἑλλήνων, διά τοῦ Ἐξοχ. Πρωθυπουργοῦ κ.Κυριάκου Μητσοτάκη καί τοῦ Ἀξιοτ. Προέδρου τῆς Βουλῆς κ.Κωνσταντίνου Τασούλα, διά τά κάτωθι φλέγοντα Ἐκκλησιαστικά καί Πολιτικά θέματα, ἀνακύψαντα κυρίως ἐκ τῆς ἐνεστώσης ἐπιδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ καί ὄχι μόνον. Ἐκ προοιμίου πιστεύω ὅτι ἐκφράζω τάς ἀπόψεις καί τήν ἀγωνίαν τοῦ Ποιμνίου μου, τοῦ Ἱεροῦ Κλήρου καί τοῦ φιλοχρίστου ἡμῶν λαοῦ.

Εμείς και το 1940

 

Ἐμεῖς καί τό 1940

Εὐδοξία Αὐγουστίνου, Φιλόλογος - Θεολόγος 

«Μᾶς ἦρθε μιά ψιλή γραφή, ἀπάνω ἀπό τή Φούρκα,

σκοτώσανε τόν τρομερό τόν Διάκο τόν Ἀλέκο

πάνω στῆς Φούρκας τό ὕψωμα στήν Τσιούκα οἱ Ἰταλιάνοι·

τραυμάτισαν τόν Κωνσταντῆ Δαβά­κη τόν λεβέντη». (δημῶδες)

Ο εγκωμιαστικός λόγος του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά για τον άγιο Δημήτριο

Ο ΕΓΚΩΜΙΑΣΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ

Βασίλειος Γ. Βοξάκης, Θεολόγος καθηγητής

          Στην αγιολογική γραμματεία (Μαρτύρια, Θαύματα, Υμνογραφικά κείμενα, Εγκωμιαστικοί Λόγοι) την αναφερόμενη στον Μεγαλομάρτυρα και Μυροβλήτη Άγιο Δημήτριο, τον Πολιούχο της συμβασιλεύουσας πόλεως της Θεσσαλονίκης, μεταξύ των άλλων αριστουργημάτων, που δημιούργησε η θερμή πίστη και ευλόγησε η Χάρη του Θεού, ως πολύτιμος μαργαρίτης ξεχωρίζει ο Εγκωμιαστικός Λόγος του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά. Το εγκώμιο αυτό είναι γνωστό ως «Ομιλία ΜΓ΄ (43) Εις τον εν αγίοις μεγαλομάρτυρα και θαυματουργόν και μυροβλήτην Δημήτριον»1. Χρονολογικά πρέπει να τοποθετηθεί μεταξύ των ετών 1355 - 1359, εποχή κατά την οποία ο Άγιος Γρηγόριος είχε οριστικά εγκατασταθεί στη Θεσσαλονίκη ως Αρχιεπίσκοπός της2. 

            Ο Άγιος Γρηγόριος στην εισαγωγή του Εγκωμιαστικού Λόγου του κατατάσσει τον Άγιο Δημήτριο ανάμεσα στους Μεγαλομάρτυρες της Εκκλησίας, οι οποίοι ανήκουν στην ευρύτερη κατηγορία «των Χριστού μαρτύρων»3. Αλλά και μεταξύ των Μεγαλομαρτύρων ιδιαιτέρως τιμητική θέση κατέχει «ο μάλιστα σήμερον παρ' ημών υμνούμενος και τιμώμενος»4, δηλαδή αυτός που σήμερα υμνούμε και τιμούμε. Ο Ιερός Πατήρ Γρηγόριος ο Παλαμάς στη συνέχεια παραθέτει μια σειρά από εγκωμιαστικούς προσδιορισμούς για τον Άγιο, που με έμμεσο τρόπο παραπέμπουν σε βιογραφικά στοιχεία τού τιμώμενου Αγίου. Τον αποκαλεί «ο αυτόχθων»5, αφού ήταν γεννημένος στη Θεσσαλονίκη, καταγόμενος από τις πλέον διαπρεπείς ελληνικές οικογένειες της πόλεως. Τον ονομάζει ο «ημεδαπός πολιούχος»6, μια και αποτελεί τον Προστάτη των Θεσσαλονικέων. 

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com