31 Ιαν 2025

«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ ΣΤ΄)

 

«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού»

(Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμό)

Νίκος Σακαλάκης, Μαθηματικός

MΕΡΟΣ ΣΤ΄

ΔΕΙΤΕ ΤΟ Α΄ΜΕΡΟΣ ΚΑΙ MΕΡΟΣ Β΄ ΚΑΙ MΕΡΟΣ Γ΄ ΚΑΙ MΕΡΟΣ Δ΄ ΚΑΙ (MΕΡΟΣ Ε΄)

Όλα όσα γράφουμε, συναντούν (σε κοινή πορεία) την διαχρονική φρυκτωρούσα εκκλησιαστική συνείδηση του μικρού ποιμνίου και όχι, ευτυχώς, τους σημερινούς φιλοοικουμενιστές «πιστούς» και οικουμενιστάς επισκόπους.

Ο Ιερός Χρυσόστομος για την Υπαπαντή του Κυρίου

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΠΑΝΤΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

    Δεν φορεί μόνο σάρκα ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός, αλλά και περιτέμνεται σύμφωνα με τον μωσαϊκό νόμο, για να μην έχει πρόφαση η απιστία των Ιουδαίων· γιατί έρχεται προς τον νόμο για χάρη του ίδιου του νόμου, για να ελευθερώσει τους μαθητές Του μέσω της πίστεως που βασιζόταν στον νόμο. Και παίρνει σάρκα και περιτέμνεται και Αυτός μαζί με τους Ιουδαίους. Πήρε το ίδιο με αυτούς σώμα, πήρε και την ίδια περιτομή. Έκανε αναντίρρητη την συγγένειά Του με αυτούς, ώστε να μη Τον αρνηθούν, Αυτόν, ο οποίος ήταν ο Χριστός που έρχεται από τη γενιά του Δαυίδ, και που αυτοί προσδοκούσαν. Έδειξε το γνώρισμα της συγγενείας Του με αυτούς. 

Η Υπαπαντή του Κυρίου - Ερμηνεία της Αποστολικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο

Η ΥΠΑΠΑΝΤΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ[:Εβρ.7,7-17]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

    «Ὃ δὲ μὴ γενεαλογούμενος ἐξ αὐτῶν δεδεκάτωκε τὸν Ἀβραάμ(:Ο Μελχισεδέκ όμως, ο οποίος δεν γενεαλογείται και δεν κατάγεται από τη γενεά του Λευί, έχει πάρει το ένα δέκατο από τον Αβραάμ)»[Εβρ.7,6].Στη συνέχεια δεν το προσπέρασε έτσι απλά, αλλά και πρόσθεσε: «καὶ τὸν ἔχοντα τὰς ἐπαγγελίας εὐλόγηκε (: και έχει ευλογήσει αυτός τον Αβραάμ που είχε δεχθεί τις θείες επαγγελίες)». Επειδή αυτό ήταν παντού το καύχημα των Ιουδαίων, δείχνει και από την κοινή κρίση όλων ότι ο Μελχισεδέκ ήταν σπουδαιότερος από τον Αβραάμ.

Ἡ ἠθική διάβρωσις τῆς κοινωνίας

 

Ἡ ἠθική διάβρωσις τῆς κοινωνίας

Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

   Εἶναι κοινὴ διαπίστωση ὅτι οἱ σύγχρονοι ἄνθρωποι ἔχουν ὑποστεῖ ἠθικὴ διάβρωση. Ὁ τρόπος μὲ τὸν ὁποῖο ζοῦν, χωρὶς φραγμοὺς καὶ ἀναστολές, καὶ οἱ καθημερινὲς ἐγκληματικὲς πράξεις τὸ ἐπιβεβαιώνουν. Ὅμως ὅλοι διαπιστώνουν, ἀλλὰ λίγοι ἀνησυχοῦν καὶ ἀκόμα πιὸ λίγοι παίρνουν σταθερὴ ἀπόφαση νὰ ἐργαστοῦν γιὰ τὸν περιορισμὸ τῆς διάβρωσης καὶ γιὰ τὴν ἀνάνηψη τῶν ἀνθρώπων, προκειμένου νὰ ἀποδεχθοῦν τὰ ὅσα διδάσκει ἡ Ἐκκλησία καὶ νὰ ἀκολουθήσουν τὸ δρόμο πού ἐκείνη προτείνει.

Η μετατροπή της Εορτής των Τριών Ιεραρχών εις κοσμικήν ‘’γιορτή των γραμμάτων’’

 

Η μετατροπή της Εορτής των Τριών Ιεραρχών εις κοσμικήν ‘’γιορτή των γραμμάτων’’

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Η αναφορά αρκετών από αυτούς που καλούνται σε πανεπιστημιακό κυρίως επίπεδο, να ομιλήσουν για την ‘’Εορτή των Τριών Ιεραρχών’’, την οποίαν κατά  κανόνα καλούν ‘’Γιορτή των γραμμάτων’’, επιμελώς αποφεύγουν να αναφέρονται στους Τρεις Ιεράρχες. 

Robert F. Kennedy: «Κάθε έκτρωση είναι μια τραγωδία»

 

Foto CNN

Ο Υπουργός Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών των ΗΠΑ, Ρόμπερτ Φ. Κένεντι Τζούνιορ, είπε κατά την ακρόαση επιβεβαίωσης της Γερουσίας: «Συμφωνώ με τον Πρόεδρο Τραμπ ότι κάθε έκτρωση είναι μια τραγωδία. Συμφωνώ μαζί του ότι δεν μπορούμε να είμαστε ηθικό έθνος αν κάνουμε 1,2 εκατομμύρια αμβλώσεις το χρόνο».

30 Ιαν 2025

Η Υπαπαντή του Κυρίου -Ερμηνεία της Ευαγγελικής περικοπής από τον άγιο Κύριλλο Αλεξανδρείας

Η ΥΠΑΠΑΝΤΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ[:Λουκ. 2,22-40]

Ερμηνεία της Ευαγγελικής περικοπής για την Υπαπαντή του Κυρίου από τον άγιο Κύριλλο Αλεξανδρείας

   «Καὶ ὅτε ἐπλήσθησαν ἡμέραι ὀκτὼ τοῦ περιτεμεῖν τὸ παιδίον, καὶ ἐκλήθη τὸ ὄνομα αὐτοῦ Ἰησοῦς, τὸ κληθὲν ὑπὸ τοῦ ἀγγέλου πρὸ τοῦ συλληφθῆναι αὐτὸν ἐν τῇ κοιλία.καὶ ὅτε ἐπλήσθησαν αἱ ἡμέραι τοῦ καθαρισμοῦ αὐτῶν κατὰ τὸν νόμον Μωϋσέως, ἀνήγαγον αὐτὸν εἰς Ἱεροσόλυμα παραστῆσαι τῷ Κυρίῳ, καθὼς γέγραπται ἐν νόμῳ Κυρίου ὅτι πᾶν ἄρσεν διανοῖγον μήτραν ἅγιον τῷ Κυρίῳ κληθήσεται (:και όταν συμπληρώθηκαν οι οκτώ ημέρες για να γίνει στο παιδί η περιτομή, του έκαναν περιτομή, για να επιβεβαιωθεί και με την πράξη αυτή ότι ήταν γνήσιος απόγονος του Αβραάμ. Και Του δόθηκε το όνομα Ιησούς, όπως δηλαδή το είχε ονομάσει ο άγγελος προτού ακόμα συλληφθεί το παιδί στην κοιλιά της μητέρας του. Και η παρουσίαση και η αφιέρωση αυτή γινόταν σύμφωνα με εκείνο που είχε γραφεί στο νόμο του Κυρίου, ότι κάθε αρσενικό παιδί που για πρώτη φορά ανοίγει τη μήτρα της μητέρας του και γεννιέται, δηλαδή κάθε πρωτότοκο και πρωτογενές, πρέπει να θεωρείται και να ονομάζεται αφιερωμένο στον Κύριο)»[Λουκ.2,22-23].

Θεολογικό σχόλιο στην εορτή της Υπαπαντής του Κυρίου

Υπαπαντή του Κυρίου: Τι συμβολίζει η σημερινή γιορτή - iefimerida.gr
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΥΠΑΠΑΝΤΗΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ
«ΕΙΔΟΝ ΟΙ ΟΦΘΑΛΜΟΙ ΜΟΥ ΤΟ ΣΩΤΗΡΙΟΝ ΣΟΥ»   (Λουκ.2,31)
     ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού
     Η μεγάλη θεομητορική και συνάμα δεσποτική εορτή της Υπαπαντής του Κυρίου είναι ένας ακόμη σημαντικός εορτολογικός σταθμός του ενιαυτού στην Εκκλησία μας. Κατ’ αυτήν εορτάζεται το γεγονός της εισόδου του Χριστού στον ιουδαϊκό Ναό της Ιερουσαλήμ και της ευλογίας Του από τον άγιο Συμεών και την σεβάσμια γερόντισσα και προφήτιδα Άννα. 

Πότε θὰ ἔλθη καὶ εἰς τὴν Ἑλλάδα τῶν «Ὀρθοδόξων» τὸ πολιτικὸν βάπτισμα εἰς τὸ κρασί;

 

Πότε θὰ ἔλθη καὶ εἰς τὴν Ἑλλάδα τῶν «Ὀρθοδόξων» τὸ πολιτικὸν βάπτισμα εἰς τὸ κρασί;

Μοναχὸς Ἀβέρκιος

Εἰς τὴν γειτονικὴν Ἰταλίαν ἐδοκιμάσθη πρὸ πολλοῦ!

Καστοριά: Ξεσηκωμός για το ξήλωμα του σταυρού - Βίντεο

Ποιους ενοχλεί τελικά ο Σταυρός που σκεπάζει την πόλη της Καστοριάς και γιατί αντιδρούν με αυτόν τον τρόπο;

Νέοι στειρώνονται, παιδιά διώκονται, η Δύση έχασε τα λογικά της!

Νέοι στειρώνονται, παιδιά διώκονται, η Δύση έχασε τα λογικά της!

Τo φαινόμενο «No Kids» κερδίζει έδαφος στις δυτικές κοινωνίες, βάζοντας ταφόπλακα στις γεννήσεις

της Μαρίας Δεναξά

Ο Σαραντισμός του Χριστού (Εορτή της Υπαπαντής).

 

Ο ΣΑΡΑΝΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

π. Δημητρίου Μπόκου

Σαράντα μέρες μετά τη Γέννησή του ο Χριστός παρουσιάστηκε από την Παναγία Μητέρα του στον Ναό του Σολομώντος. Αυτό έγινε, «ότε επλήσθησαν αι ημέραι του καθαρισμού αυτών κατά τον νόμον Μωυσέως» (Εορτή της Υπαπαντής).

Ο νόμος αυτός προέβλεπε την καθιερωμένη τάξη για τον καθαρισμό της λεχούς από τα επιλόχεια, από το μεταβατικό στάδιο δηλαδή της λοχείας που διαδέχεται τον τοκετό, με διάφορα σωματικά και ψυχικά συμπτώματα για τη μητέρα (υστερόπονοι, αιμορραγίες, ορμονικές διαταραχές, σταδιακή αποκατάσταση του αναπαραγωγικού συστήματος, επιλόχεια κατάθλιψη κ. λ. π.).

Η Παναγία όμως γέννησε υπερφυσικά, με ανώδυνο και αλόχευτο τοκετό. Ήταν εντελώς απαλλαγμένη από την κατάσταση της λοχείας. Δεν είχε καμμιά «νομική» ακαθαρσία, καμμιά δική της αμαρτία, κανένα απολύτως σύμπτωμα που να προσιδιάζει στον φυσικό τοκετό.

Αν και η λαϊκή μας παράδοση (κάλαντα κ. λ. π.) τη θέλει να κοιλοπονά, γιατί έτσι ο λαός μας τη νιώθει πιο κοντά, πιο δική του, όμως η Ορθόδοξη Θεολογία δέχεται ότι δεν υπήρξαν ούτε ωδίνες τοκετού, ούτε επιλόχεια περίοδος για την Παναγία μας. Και καταδικάζει όσους εθιμικά έφερναν στην Εκκλησία διάφορα εδέσματα και αρτοπαρασκευάσματα, για να τιμήσουν δήθεν τη λοχεία της Παναγίας (Καν. 79 Πενθέκτης Οικουμ. Συνόδου).

(†) Ἐπίσκοπος Αὐγουστίνος Καντιώτης: Άγιοι Τρεις Ιεράρχες- Έβγαζαν τα ράσα διεφθαρμένων επισκόπων

ierarxes c

 λλὰ ἀδελφοί μου, ἐδῶ εἰς τὴν ζωὴν τοῦ ἁγίου Γρηγορίου (τοῦ Θεολόγου) νὰ προσέξετε, διότι παρεμβάλλεται ἕνα ἐπεισόδιον τὸ ὁποῖον εἶναι ἄξιον ἰδιαιτέρας προσοχῆς. Δυστυχῶς δὲν τὸ εἶχα προσέξει ἐνωρίτερον. Ἐὰν τὸ ἐπρόσεχα ἐνωρίτερον, ἄλλην τροπὴν θὰ ἔδινα εἰς τὸν ἀγῶνα. Διότι δυστυχῶς, ὑπάρχουν οἱ ψευτο-εὐλαβεῖς, ὑπάρχουν οἱ ψευτο-χριστιανοί, οἱ ὁποῖοι λέγουν: «θὰ κολαστεῖς ἅμα φωνάξεις ἐναντίον τῶν παπάδων καὶ δεσποτάδων, θὰ πᾶς στὴν κόλαση». Ἐὰν τὸ ἤξερα τὸ ἐπεισόδιον αὐτὸ θὰ ἔδιδα ἄλλον σύνθημα, ἡρωϊκότερον ἀπὸ τὰ συνθήματα ποὺ ἐδώσαμεν. Ποιό, γιὰ ἀκούσατε.

«Τρεις Ιεράρχες: Πώς γίνεται ο άνθρωπος, κατά χάριν, αθάνατος»

Ηρακλής Ρεράκης, Καθηγητής ΑΠΘ

Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων

«Τρεις Ιεράρχες: Πώς γίνεται ο άνθρωπος, κατά χάριν, αθάνατος»

Οι τρεις μεγάλοι Ιεράρχες της Οικουμένης δεν ήταν μόνον φιλάνθρωποι, επειδή πρόσφεραν  ό, τι είχαν και δεν είχαν σε όσους είχαν ανάγκη, αλλά, κυρίως, επειδή πότισαν με διαχρονικά νάματα θεογνωσίας ολόκληρη την ανθρωπότητα.

Η αντιμετώπιση της αρειανικής αίρεσης στην ερμηνεία της ευχής του χερουβικού ύμνου από τον Νικόλαο Μεθώνης

(Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο "H Α΄ Οικουμενική Σύνοδος στην Ιστορία και στο Παρόν", 13-15 Δεκεμβρίου 2024, Αμφιθέατρο Α.Π.Θ.).

Βασίλειος Τουλουμτσής | Εισήγηση με θέμα: "Η αντιμετώπιση της αρειανικής αίρεσης στην ερμηνεία της ευχής του χερουβικού ύμνου από τον Νικόλαο Μεθώνης".

29 Ιαν 2025

Εορτή Τριών Ιεραρχών - Ερμηνεία της Ευαγγελικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο

 

ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ[:Ματθ. 5,14-19]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

    «Ὑμεῖς ἐστε τὸ ἅλας τῆς γῆς· ἐὰν δὲ τὸ ἅλας μωρανθῇ, ἐν τίνι ἁλισθήσεται; εἰς οὐδὲν ἰσχύει ἔτι εἰ μὴ βληθῆναι ἔξω καὶ καταπατεῖσθαι ὑπὸ τῶν ἀνθρώπων(:Εσείς οι μαθητές μου είστε το πνευματικό αλάτι των ανθρώπων της γης (επειδή με το παράδειγμα και την διδασκαλία σας έχετε την δυνατότητα να νοστιμεύετε τη ζωή των ανθρώπων και να προλαβαίνετε την ηθική σαπίλα)· εάν όμως το αλάτι χάσει αυτήν την ιδιότητά του, με τι άλλο θα αλατιστεί, ώστε να αποκτήσει πάλι την ουσία και δύναμή του; Δεν έχει πλέον καμία αξία και σε τίποτε άλλο δεν χρειάζεται, παρά να πεταχτεί στον δρόμο και να καταπατείται από τους ανθρώπους. Εάν λοιπόν και εσείς χάσετε την ηθική σας δύναμη, δεν θα γίνετε μόνο άχρηστοι, αλλά και θα περιφρονηθείτε από τους ανθρώπους)»[Ματθ.5,13].

Εορτή Τριών Ιεραρχών - Ερμηνεία της Αποστολικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο.

ΕΟΡΤΗ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ [: Eβρ. 13, 17-25]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καὶ ὑπείκετε· αὐτοὶ γὰρ ἀγρυπνοῦσιν ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ὑμῶν ὡς λόγον ἀποδώσοντες· ἵνα μετὰ χαρᾶς τοῦτο ποιῶσι καὶ μὴ στενάζοντες· ἀλυσιτελὲς γὰρ ὑμῖν τοῦτο(:Να υπακούτε στους πνευματικούς προϊσταμένους σας και να υποτάσσεστε τελείως σε αυτούς· διότι αυτοί αγρυπνούν για τη σωτηρία των ψυχών σας, καθώς θα δώσουν λόγο στον Χριστό για τις ψυχές σας. Να τους υπακούτε, για να ενθαρρύνονται με την υπακοή σας, ώστε να επιτελούν το έργο τους αυτό με χαρά και όχι με στεναγμούς. Άλλωστε δεν σας συμφέρει να στενάζουν εξαιτίας σας οι πνευματικοί σας προεστοί, επειδή ο Θεός θα σας τιμωρήσει γι'αυτό)»[Εβρ.13,17]

Σχετικά με την εορτή της ελληνικής παιδείας

 

Σχετικά με την εορτή της ελληνικής παιδείας

Χαράλαμπος Μηνάογλου

   Η εορτή των Τριών Ιεραρχών είναι η θεσπισθείσα από την Ορθόδοξη Εκκλησία εορτή των ελληνικών γραμμάτων. Κατ’ αυτήν δεν τιμώνται οι Τρεις Ιεράρχες (Μ. Βασίλειος, Γρηγόριος Ναζιανζηνός και Ιωάννης ο Χρυσόστομος) αλλά στα πρόσωπά τους τα ελληνικά γράμματα και η ελληνική παιδεία. Όπως είναι γνωστό, αυτοί οι τρεις σπουδαίοι άγιοι ιεράρχες τιμώνται από την Εκκλησία, σε άλλες ημερομηνίες (1 Ιανουαρίου ο Μ. Βασίλειος, 25 Ιανουαρίου ο άγιος Γρηγόριος και 13 Νοεμβρίου ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος). Εδώ και μία χιλιετία περίπου (11ος αιώνας), στις 30 Ιανουαρίου, η Εκκλησία τιμά στα πρόσωπα των Τριών Ιεραρχών την ελληνική παιδεία, όπως το θέσπισε ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Ιωάννης ο Μαυρόπους, ο οποίος συνέταξε και ασματική ακολουθία των Τριών Ιεραρχών.

ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ: ΟΙ ΜΕΛΙΡΡΥΤΟΙ ΠΟΤΑΜΟΙ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ: ΟΙ ΜΕΛΙΡΡΥΤΟΙ ΠΟΤΑΜΟΙ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

      Στις 30 Ιανουαρίου η Εκκλησία μας έχει ορίσει να εορτάζεται από κοινού η μνήμη των Αγίων Τριών Ιεραρχών, των Μ. Βασιλείου, Γρηγορίου του Θεολόγου και Ιωάννου Χρυσοστόμου  και η Πολιτεία να τους τιμά ως προστάτες της παιδείας, της επιστήμης και του πολιτισμού, διότι οι ίδιοι ενσάρκωσαν αυτά τα αγαθά και έγιναν φορείς μιας πρωτόγνωρης πνευματικότητας, ξέχωρη από αυτή που γνώριζε και βίωνε ο προχριστιανικός κόσμος, καρπός της επενέργειας του Αγίου Πνεύματος, η οποία μεταποιεί και μεταμορφώνει τον κόσμο, φορεί ενός νέου πολιτισμικού ιδεώδους, του ελληνοχριστιανικού.

Απάντησης Αυγουστίνου Καντιώτου προς Επίσκοπον Φλωρίνης.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ

ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ ΠΡΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ

Γράφει ὁ κ. Δημήτριος Β. Ἐμμανουήλ, Ἀναγνώστης

«Φωνὴ ὑπὲρ τοῦ καρναβάλου. Φωνὴ ὑπὲρ τῶν αἱρέσεων.

Ἠκούσθη ποῦ; Ἐκ στόματος ποίου; Καὶ ἠκούσθη πότε;»

(π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης)

 Ἀγαπητοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,

Κρατοῦμε ἀνὰ χεῖρας τὸ βιβλίο τῶν «Ψαλμῶν» τοῦ π. Αὐγουστίνου Καντιώτη, ἕνα βιβλίο ποὺ στὶς σελίδες του ἑνώνει 103 «Χριστιανικὲς Σπίθες», ποὺ ἐκδόθηκαν ἀπὸ τὸν Ἰανουάριο τοῦ 1967 ἕως καὶ τὸν Δεκέμβριο τοῦ 1979. Ἑκατὸν τρεῖς «Σπίθες» ποὺ σκοπεύουν στὴν ἐκπλήρωση τοῦ λόγου τοῦ Κυρίου «Πῦρ ἦλθον βαλεῖν ἐπὶ τὴν γῆν καὶ τί θέλω εἰ ἤδη ἀνήφθη» (Λουκ. 12, 49) καθὼς στοχεύουν εἰς μίαν ἁγίαν, ἐλευθέραν καὶ ζῶσαν Ἐκκλησίαν.

«Ἦλθα νὰ βάλω φωτιὰ εἰς τὴν γῆν», λέγει ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, «φλογερὸν ζῆλον καὶ ἐνθουσιασμὸν εἰς τὰς καρδίας τῶν καλοπροαιρέτων, ὁ ὁποῖος ὅμως ζῆλος θὰ ἀνάψη στοὺς κακοπροαιρέτους πυρκαϊάν μίσους ἐναντίον ἐμοῦ καὶ τῶν ὀπαδῶν μου. Καὶ τί ἄλλο θέλω, ἐὰν τώρα ἔχη πλέον ἀνάψει αὐτὴ ἡ φωτιά». Θέλετε, ἀγαπητοί, ἕνα ζωντανὸ παράδειγμα πρὸς ὀρθὴ ἑρμηνεία τῶν λόγων Του, ἱκανὸ νὰ θερμάνει τὶς παγωμένες καρδίες μας ἀλλὰ καὶ νὰ φωτίσει τοὺς ἐσκοτισμένους ὀφθαλμοὺς τῆς ψυχῆς μας; Ἰδού:

«Δέν ἔχω ὀξυγόνο»: τρεῖς λέξεις γιά ὅλη τήν σύγχρονη Ἱστορία μας...

 

«Δέν ἔχω ὀξυγόνο»: τρεῖς λέξεις γιά ὅλη τήν σύγχρονη Ἱστορία μας...

  τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα, Διδάκτορος Ἱστορίας

     Πραγματικά ἐντυπωσιακή καί ἄκρως συγκινητική ἡ προχτεσινή «Μεγάλη Ἔξοδος» τοῦ λαοῦ μας σέ δρόμους καί πλατεῖες, ζητώντας δικαιοσύνη γιά τό ἀδιανόητο ἔγκλημα τῶν Τεμπῶν. Ἀκόμη πιό ἐντυπωσιακή μάλιστα, ἄν σκεφτεῖ κάποιος τήν τρομακτική παθητικότητα στήν ὁποία ἔχουμε ἐδῶ καί χρόνια περιέλθει, τό αἴσθημα ματαιότητας καί τήν ἀπροθυμία νά ἀντιδράσουμε γιά τό ὁτιδήποτε, τήν ὥρα πού κάποια ἀντίχριστα καθάρματα παίζουν σταθερά ἐν οὐ παικτοῖς σέ ὅλα τά πεδία (ὑλικά καί πνευματικά) καί διαλύουν συστηματικά τίς ζωές μας. Μέ βάση λοιπόν τήν θλιβερή εἰκόνα ἀδράνειας καί παραίτησης πού ἔχει πρό πολλοῦ παγιωθεῖ, αὐτό πού εἴδαμε προχτές στήν Ἀθήνα, τήν Θεσσαλονίκη καί σέ περίπου 200 ἀκόμη πόλεις (στήν Ἑλλάδα καί τό ἐξωτερικό) ἦταν περίπου ἀπίστευτο καί πραγματικά συγκλονιστικό. Καί συνάμα βεβαίως ἐλπιδοφόρο, γιατί σύν ὅλοις τοῖς ἄλλοις ἀπέδειξε ὅτι σέ ὅποια κατάσταση μαζικοῦ ἐκμαυλισμοῦ καί συλλογικῆς παρακμῆς καί ἄν ἔχουμε φτάσει ὡς λαός, ὑπάρχουν ἀκόμη φλόγες πού σιγοκαῖνε κάπου βαθιά μέσα μας.

Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου

Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου

Γράφει ὁ κ. Παῦλος Τρακάδας, θεολόγος

Α΄ Μέρος

  «Τολμηρὸν γὰρ καὶ αὔθαδες καὶ ἀπουσίας ἐγγὺς ἐγχειρεῖν πειρᾶσθαι τὸν μήτε χωρεῖν αὐτὸν ἢ νοεῖν δυνάμενον» (= Ἀποτελεῖ τόλμημα καὶ θράσος καὶ πλησιάζει τὴν ἀνοησία νὰ θελήση κανένας νὰ δοκιμασθῆ στὰ ἴδια, ἐνῷ δὲν μπορεῖ νὰ εἰσχωρήση σ’ αὐτὰ καὶ νὰ τὰ κατανοήση). Νουθετικῶς ἔγραψεν αὐτὸ εἰς τὸ προοίμιον τῆς Μυσταγωγίας του ὁ Ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής, διὰ νὰ ἀποτρέψη μεταγενεστέρους νὰ ἀποπειραθοῦν καινοτομίας εἰς ζητήματα, τὰ ὁποῖα μετὰ βίας ὁ νοῦς τους ἀτενίζει μόνον καὶ οὔτε κἄν ἐγγίζει τὰ ὑπώρεια τοὺς ὅρους τῆς Θεολογίας».

Περί της οικουμενιστικής «Κοινότητας Iona» (Iona Community) στη Σκωτία

Iona Community

Περί της οικουμενιστικής «Κοινότητας Iona» (Iona Community) στη Σκωτία

Άγιος Νεομάρτυς Δημήτριος ο Χιοπολίτης

Ο άγιος νεομάρτυρας Δημήτριος ο Χιοπολίτης
ΑΓΙΟΣ ΝΕΟΜΑΡΤΥΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Ο ΧΙΟΠΟΛΙΤΗΣ
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού
      Μια πλειάδα Νεομαρτύρων είχε εξισλαμισθεί με το ζόρι και κατόπιν επιστρέφοντες στην πίστη του Χριστού, υπέστησαν το μαρτύριο. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και ο άγιος Νεομάρτυς Δημήτριος ο Χιοπολίτης.
      Γεννήθηκε στη Χίο, στη συνοικία Παλαιόκαστρο, στα τέλη του 18ου αιώνα από γονείς φτωχούς και απλοϊκούς, αλλά όμως με στερεή ευσέβεια και πίστη στο Θεό. Όταν μεγάλωσε μετέβη με τον μεγαλύτερο αδελφό του Ζαννή στην Κωνσταντινούπολη προς αναζήτηση εργασίας, διότι η ζωή στο άγονο νησί ήταν δύσκολη. Προσλήφτηκαν σε κάποια επιχείρηση ως κλητήρες. Μετά από καιρό ο αδελφός του παντρεύτηκε και αργότερα αρραβωνιάστηκε και ο Δημήτριος μια νέα από το Σταυροδρόμι της Πόλης. Επειδή όμως δεν πήρε τη συγκατάθεση του αδελφού του και του αφεντικού του, εκδιώχτηκε από το σπίτι και την εργασία του.

28 Ιαν 2025

Ο Άρης Σερβετάλης μίλησε άψογα για τις εκτρώσεις και το woke κατεστημένο έβγαλε αφρούς – Αυτή είναι η αλήθεια, σας αρέσει – δεν σας αρέσει!

Ο Άρης Σερβετάλης μίλησε άψογα για τις εκτρώσεις και το woke κατεστημένο έβγαλε αφρούς – Αυτή είναι η αλήθεια, σας αρέσει – δεν σας αρέσει!

Ακόμα και ένα παρατημένο μωρό έχει περισσότερη τύχη από ένα δολοφονημένο - Ο Άρης Σερβετάλης είπε τα πράγματα με το όνομά τους

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

«Περὶ τῶν ἐχθρῶν τοῦ ἀντίχριστου…».

 

Ἁγιορείτικη Κελλιώτικη Φωνή.

Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ  15//28.1.2025

                                                                    Ἁγίου Ἐφραίμ τοῦ Σύρου (ν. ἡμ.)

«Περὶ τῶν ἐχθρῶν τοῦ ἀντίχριστου…».

«....Οἱ ἐχθροὶ τοῦ ἀντίχριστου (σ.σ. ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ) θὰ θεωρηθοῦν ταραξίες (σ.σ. ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΕΣ) ἐχθροὶ τῆς κοινωνίας καὶ τῆς τάξης... Θὰ ὑποστοῦν καὶ συγκεκαλυμμένες διώξεις καὶ θὰ ὑποστοῦν σκληρὲς τιμωρίες καὶ ποινές.  Τὰ πονηρὰ πνεύματα, σκορπισμένα στὴν οἰκουμένη, θὰ προκαλοῦν στοὺς ἀνθρώπους, μιὰ γενικὰ ἐξαίρετη γνώμη γιὰ τὸν ἀντίχριστο, ἕνα γενικὸ ἐνθουσιασμό, μία ἀκαταδάμαστη στροφὴ σ' αὐτόν...» ....

Ἅγιος  Ἐφραὶμ ὁ Σῦρος.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:

Οἱ νεοταξίτες- παγκοσμιοποιητές βολιδοσκόπησαν τὶς ἀντιδράσεις τῶν λαῶν μὲ τὰ ἐπιβαλλόμενα μέτρα ἐν καιρῷ ψευτοπανδημίας κορώνα- ἰοῦ....

Πατριαρχείο Ρουμανίας: Μόνο Πανορθόδοξη Σύνοδος μπορεί να αποφασίσει για την ημερομηνία του Πάσχα

Με αφορμή την πρόσφατη δήλωση του Πάπα Φραγκίσκου σχετικά με τον καθορισμό κοινής ημερομηνίας για τον εορτασμό της Ανάστασης του Κυρίου, το Γραφείο Τύπου του Πατριαρχείου Ρουμανίας ξεκαθαρίζει ότι «οποιαδήποτε διαβούλευση σχετικά με την ημερομηνία του Πάσχα και πιθανή απόφαση μπορεί να γίνει μόνο με τη σύγκληση μίας Πανορθόδοξης Συνόδου με τη συμμετοχή όλων των αδελφών Ορθοδόξων Εκκλησιών».

π. Θεοδ. Ζήσης: Για συνεορτασμό του Πάσχα με τους αιρετικούς

Ἀπαντᾶ στήν ἐρώτηση ὁ π. Θεοδ. Ζήσης: Για ΣΥΝΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ 21.1.2025

Ἐξομολογητική κατάθεση ψυχῆς γιά τόν ἁγιασμένο Μητροπολίτη Αἰτωλίας καί Ἀκαρνανίας Κυρό Κοσμᾶ

Ἀρχιμανδρίτου Παύλου Ντανᾶ

Ἱεροκήρυκος

28 Ἰανουαρίου 2025

Ἐξομολογητική κατάθεση ψυχῆς

γιά τόν ἁγιασμένο Μητροπολίτη Αἰτωλίας καί Ἀκαρνανίας Κυρό Κοσμᾶ

Ἐπιτρέψτε μας νά καταθέσουμε τή φτωχή μας ἐμπειρία ἀπό τήν γνωριμία μας μέ τόν ἀοίδιμο Μητροπολίτη Αἰτωλίας καί Ἀκαρνανίας κυρό Κοσμᾶ μέ ἀφορμή τή συμπλήρωση τριῶν χρόνων ἀπό τήν εἰς Κύριον ἐκδημία του.

Ἡ γνωριμία μαζί του ἄρχισε τό 1979 ὅταν βρέθηκα στό μαθητικό οἰκοτροφεῖο Μεσολογγίου καί πήγαινα κάθε Σάββατο στό ναό τοῦ Ἁγίου Παντελεήμονος ὅπου μᾶς ἔκανε Κατηχητικά μαθήματα. Ἀπό τότε, μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ, δέν ἔπαψε ἡ πνευματική μας ἐπικοινωνία. Τόν ἔκανα πνευματικό πατέρα καί τοῦ ἐμπιστεύθηκα ὁλόκληρη τή ζωή μου. Μετεῖχα στίς κατασκηνώσεις, στίς φοιτητικές ἐκδρομές, στά φοιτητικά τριήμερα, σέ ὅλες τίς ἐπετειακές ἐκδηλώσεις πού συνδιοργανώναμε, καθώς καί στίς ἱεραποστολικές περιοδεῖες στά χωριά ὅπου κήρυττε τό λόγο τοῦ Θεοῦ.

Οἱ τρεῖς Ἱεράρχες σήμερα

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧAI ΣΗΜΕΡΑ – 1ον

Τοῦ κ. Ἰωάννου Β. Κωστάκη

  Συνήθως, ὅταν πρόκειται νὰ μιλήσουμε γιὰ τοὺς Ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας, συμβαίνει νὰ μεταφερόμαστε στὴν ἐποχή τους. Συχνά  μᾶς παρασύρει τὸ κλῖμα τοῦ παρελθόντος καὶ θεωροῦμε ὅτι αὐτοί, οἱ ἅγιοι, ἀνήκουν μόνο στὸν αἰώνα  ποὺ ἔζησαν. Κι’ αὐτὸ συμβαίνει παρὰ τὸ γεγονός ὅτι καὶ τώρα  ποὺ τοὺς τιμᾶμε, ἔχουμε  τὴν ἐντύπωση  πώς:  ὁ βίος, ἡ  διδαχὴ καὶ τὰ ἔργα τους ἀναφέρονται, ἀνήκουν καὶ ἰσχύουν μόνο γιὰ τὴν ἐποχή τους. Ὅμως οἱ Ἅγιοι «εἰς τὸν αἰῶνα ζῶσι». Γιατί ἡ ζωὴ καὶ ἡ διδαχὴ τους καταδεικνύει ὁλόλαμπρη τὴν αἰώνια ἀλήθεια τοῦ Θεοῦ, ἡ ὁποία παραμένει ἄφθαρτη καὶ ἀναλλοίωτη στὸ χρόνο καὶ τὶς ἀέναες μεταβολὲς τοῦ κόσμου.

Τα προγράμματα υποστήριξης της «διαφορετικότητας» γεννούν διχόνοιες και επιδεινώνουν τα αισθήματα αδικίας

 Στα σχολεία και τις επιχειρήσεις

Από το «Μαμά Μπαμπάς και Παιδιά»

Τα προγράμματα «DEI/ Diversity, Equity and Inclusion» και ο στόχος τους

Στις 17 Μαρτίου του 2021 συστήθηκε επιτροπή διαμόρφωσης  Εθνικής Στρατηγικής για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+. Σε αυτά τα πλαίσια ενεργοποιήθηκαν προγράμματα για «Εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς», (η γνωστή καταστροφική Συμπεριληπτική Σχολική Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση), προγράμματα «Ισοτιμίας στην εργασία», διαμορφώθηκαν πολιτικές (π.χ ομόφυλος «γάμος», απαγόρευση «θεραπειών μεταστροφής»), νέα πλαίσια στον εργασιακό χώρο, διάφορες δράσεις (παρελάσεις) κ.α. (1)

Στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα οργανώθηκαν ενημερωτικά σεμινάρια και αναπτύχθηκαν συμπεριληπτικές πολιτικές. Τα προγράμματα υποστήριξης της (σεξουαλικής) διαφορετικότητας, τα ονομαζόμενα DEI/ Diversity, Equity and Inclusion,  προορίζονται για να κάνουν ένα χώρο πιο ανεκτικό, συμπονετικό και αρμονικό στα πλαίσια της «Διαφορετικότητας-Ισότητας-Συμπερίληψης».

Μητροπολίτης Καστορίας Καλλίνικος: Δήλωση γιά τήν ὑπόθεση τοῦ Σταυροῦ στό Μαῦρο Βουνό

Στό Μαῦρο Βουνό τῆς Καστοριᾶς ἔχει στηθεῖ ἀπό νέους ἀνθρώπους, τήν ἐποχή τῆς πανδημίας, ἕνας Σταυρός γιά νά παρηγορεῖ καί νά φωτίζει.

Ἐκ τῶν ὑστέρων ὁ χῶρος πού τοποθετήθηκε ὁ Σταυρός κηρύχθηκε ἀναδασωτέος καί δόθηκε ἐντολή νά κατεβεῖ ὁ Σταυρός.

Θεωρῶ ὅτι ἡ ὑπεύθυνη στάση εἶναι νά βρεθεῖ τρόπος, παράλληλα μέ τήν ἐπιθυμητή ἀναδάσωση τῆς περιοχῆς, ὁ Σταυρός νά παραμείνει στήν θέση του.

Ἡ ἀφαίρεση τοῦ Σταυροῦ θά φανεῖ ὡς προσβολή στό Σύμβολο αὐτό τῆς ἀγάπης καί ἱστορικό Σύμβολο τῆς Πατρίδας μας, πού ἀποτελεῖ καί τήν σημαία τῆς Ἑλλάδας.

Ἡ ἀφαίρεση τοῦ Σταυροῦ θά προκαλέσει ἀρνητικά θρησκευτικά καί ἐθνικά αἰσθήματα στό σύνολο τοῦ λαοῦ τῆς Καστοριᾶς καί ἀπό σύμβολο ἑνότητας θά γίνει ἀντικείμενο διαιρέσεων καὶ διχόνοιας.

Σε ισλαμικό «κλοιό» οι χριστιανοί της Συρίας: Επεισόδια στη Δαμασκό, προπαγάνδα και πίεση στα πανεπιστήμια – Διώχνουν τους χριστιανούς υπαλλήλους στη Λαοδίκεια

Η ομάδα των «Αδελφών Μουσουλμάνων» εκφοβίζει οικογένειες και δημιουργεί επεισόδια στη Δαμασκό – Προπαγάνδα και πίεση στα πανεπιστήμια.

 Γράφει η Μαρία Γιαχνάκη

«Κομφούζιο» σοδομισμοῦ εἰς σχολεῖα τῆς Μ. Βρετανίας!

 

ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ σχολιάσει πολλὲς φορές. Ὁ σοδομισμὸς ἔχει τὴν ἀμέριστη καὶ πλουσιοπάροχη στήριξη τῶν δυτικῶν κυβερνήσεων! Δεῖτε τί γίνεται στὴν Μ. Βρετανία: «Ἔντονες ἀντιδράσεις ἔχουν προκαλέσει στὴ Μεγάλη Βρετανία οἱ κινήσεις, στὶς ὁποῖες προβαίνει ἑτεροφοβικὴ ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα ποὺ δὲν ἐπιθυμεῖ νὰ γίνεται στὰ σχολεῖα διάκριση μεταξὺ ἀγοριοῦ καὶ κοριτσιοῦ…

Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Εσθονίας προειδοποιεί: νέο νομοσχέδιο απειλεί την ύπαρξή της.

Ένα νέο σχέδιο νόμου που εγκρίθηκε από την κυβέρνηση απειλεί την ύπαρξη της Εσθονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Πατριαρχείου Μόσχας και παραβιάζει τη θρησκευτική ελευθερία, αναφέρει η Εκκλησία σε δήλωση που κυκλοφόρησε την Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου .

27 Ιαν 2025

HΠΑ: Ο Τζο Μπάιντεν έγινε μασόνος

 

Η Μασονική Στοά της Νότιας Καρολίνας Prince Hall ανακοίνωσε ότι την Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2025, ο 46ος Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής Τζόζεφ Μπάιντεν, την παραμονή παράδοσης της Προεδρίας στον Ντόναλντ Τραμπ, εντάχθηκε επίσημα στα μέλη της.

Συμφωνία των Πρεσπών: Έξι χρόνια παραβιάσεων

 

Συμφωνία των Πρεσπών: Έξι χρόνια παραβιάσεων

Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων – Αρθρογράφος

   Στις 25 Ιανουαρίου 2019 κυρώθηκε από 153 βουλευτές της Βουλής των Ελλήνων η Συμφωνία των Πρεσπών, η οποία υποστηρίχθηκε κυρίως από τον ΣΥΡΙΖΑ. Έξι χρόνια μετά ο απολογισμός είναι αρνητικός. Η σκοπιανή πλευρά παραβιάζει συστηματικά τη Συμφωνία. Τώρα με την κυβέρνηση του Μίτσκοσκι (VMRO-DPMNE) και προηγουμένως με την κυβέρνηση Σοσιαλδημοκρατών – Ζάεφ.

   Οι περισσότεροι επικριτές της Συμφωνίας επισημαίνουν ορθώς ότι υπάρχει αναντιστοιχία μεταξύ του επισήμου ονόματος (Βόρεια Μακεδονία) και των προβλέψεων για γλώσσα, εθνικότητα και ταυτότητα. Η Συμφωνία δίνει το δικαίωμα στους βόρειους γείτονές μας να ονομάζονται Μακεδόνες και να έχουν γλώσσα «μακεδονική». Θα μπορούσε στα θέματα αυτά να γίνει διαπραγμάτευση πιο πιεστική από ελληνικής πλευράς; Σαφώς ναι, όπως δείχνει το παράδειγμα της Βουλγαρίας.

Αββάς Ισαάκ ο Σύρος: Ένας μεγάλος ασκητής και δάσκαλος της Εκκλησίας μας

ΑΒΒΑΣ ΙΣΑΑΚ Ο ΣΥΡΟΣ: ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΣΚΗΤΗΣ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ

   ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού     

      Οι ασκητική γραμματεία κατέχει μια πολύ σπουδαία θέση στη διδασκαλία και στη ζωή της Εκκλησίας μας. Πρόκειται για σπουδαιότατα κείμενα αγίων ασκητών, προϊόντα βαθύτατου πνευματικού στοχασμού και σοφίας. Περιέχουν την εμπειρία των αγίων γερόντων, οι οποίοι βίωσαν την ευλογημένη πορεία της ασκήσεως και των αρετών και την κατέγραψαν, για να είναι εσαεί στους πιστούς πολύτιμο βοήθημα μεθόδων άσκησης και πνευματικής προκοπής.

      Στην κορυφή της ασκητικής γραμματείας βρίσκονται και το κείμενα ενός μεγάλου ασκητή της Εκκλησίας μας, του Αββά Ισαάκ του Σύρου. Τα βαθυστόχαστα και ψυχωφελή του συγγράμματα είναι από τα κυριότερα αναγνώσματα των μοναχών και όλων όσων αγωνίζονται για την αρετή και την απαλλαγή από τα πάθη και τα άλγη της αμαρτίας.

Χάσμα μέγα μεταξὺ τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Δύσεως καὶ τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Ὀρθοδοξίας

 

Χάσμα μέγα μεταξὺ τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Δύσεως καὶ τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Ὀρθοδοξίας

Γράφει ὁ κ. Λέων Μπράνγκ, θεολόγος

  Ἀπὸ τὸν Μάιο 2023, ὅταν ὁ Μητροπολίτης Περιστερίου Γρηγόριος κατήργησε τὸν Σταυρὸ πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα, σὲ πάρα πολλὲς μελέτες ἔχουν διατυπωθεῖ ἀξιόλογες ἀντιρρήσεις σὲ καίριες θέσεις ποὺ ἔχει διατυπώσει. Θὰ θέλαμε νὰ παραπέμψουμε σὲ δύο μελέτες ἀπὸ τὶς πολλές, οἱ ὁποῖες ἀναιροῦν μὲ σημαντικὰ ἐπιχειρήματα τὶς θέσεις του. Ἡ μία προέρχεται ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη Κυθήρων κ. Σεραφείμ, ὁ ὁποῖος μὲ πολὺ ἀδελφικὸ τρόπο καὶ πολὺ ἀγάπη διορθώνει σὲ ἀνοικτὴ ἐπιστολή του τῆς 14ης Σεπτεμβρίου 2024 τὰ κακῶς ἐκφρασμένα τῆς ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου. Ἡ δεύτερη προέρχεται ἀπὸ τὸν Παν. Δ. Παπαδημητρίου μὲ τίτλο «Ὁ Ζωοποιὸς Σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ ἀνέκαθεν δέσποζε στὸ Ἱερὸν Βῆμα, …». Καὶ οἱ δύο παρέχουν πληθώρα στοιχείων ποὺ ἀνατρέπουν τοὺς ἰσχυρισμοὺς τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου ὡς πρὸς τὰ ἑξῆς: 1) Ὅτι ἡ τοποθέτηση τοῦ Ἐσταυρωμένου πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα εἶναι μία συνήθεια τῶν τελευταίων 100 χρόνων. 2) Ὅτι περιορίζεται ἀποκλειστικὰ στὸν ἑλλαδικὸ χῶρο καὶ δὲν παρατηρεῖται πουθενὰ ἀλλοῦ στὴν Ὀρθοδοξία. 3) Ὅτι εἶναι ἄλλος ὁ Ἐσταυρωμένος τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς καὶ ἄλλος ὁ Τίμιος Σταυρός. 4) Ὅτι μὲ τὴν τοποθέτηση τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα ἐκμηδενίζεται ἡ ἀόρατη παρουσία τῶν Τριῶν Προσώπων τῆς Ἁγίας Τριάδος στὸν χῶρο αὐτό.

ΠΑΠΙΚΟ «ΙΩΒΗΛΑΙΟ ΕΤΟΣ»: ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΑΚΟΔΟΞΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΩΝ! (Σχολιασμός σχετικής παπικής εγκυκλίου)

Ο πάπας ανοίγει την Ιερή Πύλη στον Άγιο Πέτρο, σημαίνοντας την έναρξη του Ιωβηλαίου Έτους, το βράδυ της παραμονής των Χριστουγέννων |REUTERS/Remo Casilli/Pool

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 27η Ιανουαρίου 2025  

ΠΑΠΙΚΟ «ΙΩΒΗΛΑΙΟ ΕΤΟΣ»: ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΑΚΟΔΟΞΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΩΝ!

(Σχολιασμός σχετικής παπικής εγκυκλίου)

Ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος για την σύγχρονη πλάνη ότι ο Θεός είναι μόνο αγάπη.

Αγαπολογία – Αθεοφοβία – Αυτονόμηση – Αμαρτία
Επεξήγηση του χωρίου «η τελεία αγάπη έξω βάλλει τον φόβον».

(ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΥΣ: Οι συμπροσευχές με τους αιρετικούς, καλλιεργούν ή δεν καλλιεργούν την αθεοφοβία; Μήπως να μην έχουμε κρίση πάνω σε αυτό το θέμα για να μην κατηγορηθούμε ότι κατακρίνουμε αυτούς που το κάνουν;)

Μετά Χριστόν έχομε τον χρόνον της χάριτος. Ο χρόνος από την Πρώτη ως την Δευτέρα Παρουσία του Χριστού είναι ο χρόνος της χάριτος. Δηλαδή, της αγάπης του Θεού. Ζητάει να μετανοήσουν οι άνθρωποι και να προσέλθουν.

Θα έλθει όμως το τέλος της ιστορίας, δηλαδή κατά την Δευτέρα Του Παρουσία η Δικαιοσύνη του Θεού. Αδέκαστη. Αδέκαστη! Δεν μπορεί να πει κανείς εκείνη την ώρα Κύριε μετανοώ. Τελείωσε. Έκλεισε η πύλη της μετανοίας και η πύλη της χάριτος. Τελείωσε. Είναι φοβερόν. Φοβερόν!

Πολλές φορές λέμε, Γιατί δεν πρόλαβε ο πνευματικός να κοινωνήσει αυτόν τον άνθρωπον, ή να εξομολογηθεί; … Γιατί άρα γε; Έκλεισε η πύλη και της μετανοίας και της σωτηρίας.

Μα είναι οι κρίσεις του Θεού ανεξερεύνητες. Δεν ξέρομε αγαπητοί. Δεν ξέρομε. Εκείνος κρίνει. Εκείνος ξέρει. Εμείς μόνο δεν έχομε παρά να φοβόμαστε. Πραγματικά να φοβόμαστε. Πολλές φορές όταν σας ετοιμάζω το θέμα και το συναντάω στην Αγία Γραφή και σημειώνω για να σας τα πω, κάνω τον σταυρό μου. Πώ, λέω, Θεέ μου, πώ πώ σε φοβάμαι. Έχω την εικόνα του Χριστού μπροστά, Κύριέ μου σε φοβάμαι. Σε φοβάμαι. Ναι. Εάν δεν αναπτυχθεί μέσα μας ο φόβος δεν ξέρω τί μπορούμε να κάνουμε.

Το θέμα είναι ότι και οι δύο ενέργειες του Θεού υπάρχουν. Και η αγάπη και η δικαιοσύνη. Να τί λέγει το βιβλίον της Εξόδου στο 34ον κεφάλαιον και το βιβλίο των Αριθμών εις το 14ον κεφάλαιον, σχεδόν αυτολεξεί.

Κύριος ο Θεός οικτίρμων και ελεήμων,

Τί είναι λέγει ο Θεός; Οικτίρμων και ελεήμων.

Συνέντευξη τῆς Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου γιά τόν Ἐσταυρωμένο.

Ὑπέρ βωμῶν καί ἑστιῶν: «Ὁ Ἐσταυρωμένος καὶ ἡ θέση του στό Ἅγιο Βῆμα»

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος : Μνήμη αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία του μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ:

       α) Η απόδοση τιμής προς τον Χρυσορρήμονα Πατέρα της Εκκλησίας μας

β)Ερμηνεία της προτάσεως της Θείας Λειτουργίας του Ιερού Χρυσοστόμου: «Μετὰ φόβου Θεοῦ, πίστεως καὶ ἀγάπης προσέλθετε»

[εκφωνήθηκε στις 13-11-2000]       

    Σήμερα, αγαπητοί μου, η Εκκλησία μας τιμά και γιορτάζει τη μνήμη του μεγάλου διδασκάλου της, του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου. Ό,τι να πει κανείς ή να εγκωμιάσει, πάντα θα έμενε φτωχό μπροστά σε μία τόσο μεγάλη μορφή του λόγου της εκκλησιαστικής διακονίας και της αγιότητος που ήτο ο Ιερός Χρυσόστομος. Αλλ΄έστω και ελλιπώς, κάτι θα μπορούσαμε να πούμε.

Τιμή στους ήρωες της Μάχης του Λεωνιδίου (21/1/1949)

Τιμή στους ήρωες της Μάχης του Λεωνιδίου (21/1/1949)*

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Για μιαν ακόμη φορά προσευχηθήκαμε και τώρα τιμάμε τους  ήρωες, που αντιμετώπισαν αποτελεσματικά και νικηφόρα την ύπουλη επίθεση  που δέχθηκαν από πολλές εκατοντάδες  καλά εξοπλισμένων κομμουνιστών ανταρτών, κατά τη νύχτα προς την 21η Ιανουαρίου 1949. Προσευχηθήκαμε και τώρα τιμάμε  τους ήρωες, στρατιωτικούς και  πολίτες, που φονεύθηκαν κατά τις μάχες του Λεωνιδίου και του Αγίου Βασιλείου, καθώς και τους ενδόξους  αγωνιστές, που έλαβαν μέρος σε αυτές τις μάχες και απεβίωσαν κατά τα 76 χρόνια που πέρασαν. Όλοι τους, ως γνήσιοι απόγονοι των Ελλήνων, αγωνίστηκαν «υπέρ βωμών και εστιών» και υπερασπίστηκαν την ελευθερία τους, την τιμή τους, την αξιοπρέπειά τους και, προ πάντων, τα ιερά και τα όσιά τους.

            Η επιτυχής απόκρουση των εισβολέων στο Λεωνίδιο και η εν συνεχεία νίκη των καταδρομέων στη μάχη του Αγίου Βασιλείου αποτέλεσαν τις βάσεις για την πλήρη εξουδετέρωση των ανταρτών στην Πελοπόννησο και, στη συνέχεια, την απώθησή τους προς βορρά. Η οργάνωση της άμυνας περιγράφεται γλαφυρά στην μαρτυρία του τότε εφέδρου Ανθυπολοχαγού Ιωάννου Ρουσάλη, όπως την παρέδωσε στον ομιλούντα και είναι γραμμένη στο βιβλίο του το σχετικό με τις μάχες Λεωνιδίου – Αγίου Βασιλείου:

Όσιος Εφραίμ ο Σύρος: Ο άγιος της μετάνοιας και των δακρύων

ΟΣΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ Ο ΣΥΡΟΣ: Ο ΑΓΙΟΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΑΚΡΥΩΝ
      Η Συρία υπήρξε η αρχέγονη κοιτίδα του Χριστιανισμού. Άλλωστε εκεί καθιερώθηκε και η ονομασία των Χριστιανών, από το όνομα του Χριστού (Παρξ.11,25). Μυριάδες άνδρες και γυναίκες άγιοι Σύριοι λαμπρύνουν την αγία μας Εκκλησία. Ένας από αυτούς είναι και ο Όσιος Εφραίμ ο Σύρος, ο οποίος διακρίθηκε για την ασκητική του βιωτή και τους αγώνες του για την Ορθοδοξία. Συγκαταλέγεται δε στους μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας.

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com