4 Ιαν 2025

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: "Σὺ δὲ νῆφε ἐν πᾶσι" (Κυριακή προ των Φώτων)

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ[:Β΄Τιμ. 4,5-8]

 Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

«Σὺ δὲ νῆφε ἐν πᾶσι, κακοπάθησον, ἔργον ποίησον εὐαγγελιστοῦ, τὴν διακονίαν σου πληροφόρησον».

 [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 4-1-1981] (Β 41)

     Ο Απόστολος Παύλος, αγαπητοί μου, ευρίσκεται εις την φυλακήν της Ρώμης. Με το προφητικό του μάτι βλέπει το παρόν και το μέλλον. Το παρόν το βλέπει ως ζοφερόν. Ότι ήδη ο ίδιος απέρχεται του κόσμου τούτου. Δεν πρόκειται να αποφυλακιστεί, όπως την πρώτη φορά. Αλλά πρόκειται να θανατωθεί. Αυτό βέβαια, για τον εαυτόν του δίδει χαράν πολλήν. Αλλ΄όμως βλέπει ότι μέσα εις την Εκκλησία, όπως ήδη είχε προειδοποιήσει τους πρεσβυτέρους της Εφέσου, θα επιπέσουν λύκοι βαρείς. Ακόμη, βλέπει και προς τα έσχατα, εις το απώτατον μέλλον. Το προφητικό του μάτι φθάνει μέχρι το τέλος της Ιστορίας.

     Και γράφει εις τον Τιμόθεον, τον επίσκοπον της Εφέσου, το πολύ αγαπημένο του παιδί. Και του γράφει και του λέγει: «Τοῦτο δὲ γίνωσκε(:Αυτό να ξέρεις), ὅτι ἐν ἐσχάταις ἡμέραις(: τις έσχατες ημέρες) ἐνστήσονται καιροὶ χαλεποί(:θα σταθούν δύσκολοι καιροί)· ἔσονται γὰρ οἱ ἄνθρωποι(:γιατί θα είναι οι άνθρωποι) φίλαυτοι, φιλάργυροι, ἀλαζόνες, ὑπερήφανοι, βλάσφημοι, γονεῦσιν ἀπειθεῖς, ἀχάριστοι, ἀνόσιοι(:δεν θα έχουν ούτε όσιον, ούτε ιερόν επάνω των), ἄστοργοι, ἄσπονδοι, διάβολοι, ἀκρατεῖς, ἀνήμεροι(:άγρια θηρία),ἀφιλάγαθοι, προδόται, προπετεῖς, τετυφωμένοι, φιλήδονοι μᾶλλον ἢ φιλόθεοι(:αγαπώντες μάλλον τας ηδονάς παρά τον Θεόν),  ἔχοντες μόρφωσιν εὐσεβείας, τὴν δὲ δύναμιν αὐτῆς ἠρνημένοι(:θα έχουν το σχήμα της ευσεβείας, θα είναι βαπτισμένοι, αλλά θα έχουν αρνηθεί τη δύναμη της ευσεβείας και της πίστεως)».

Νεολαία – SOS: Ανήλικοι αποδρούν με το αλκοόλ από τον διαταραγμένο κόσμο που τους ετοιμάσαμε

Νεολαία – SOS: Ανήλικοι αποδρούν με το αλκοόλ από τον διαταραγμένο κόσμο που τους ετοιμάσαμε

Νέα παιδιά επιλέγουν να «πνίγουν» τα αδιέξοδά τους στο αλκοόλ και κανείς δεν ενδιαφέρεται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα στη ρίζα του

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Ἡ ἀρχαιοελληνική ὀλυμπιακή παράδοση, οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, καί ἡ σωρεία προβλημάτων τῶν συγχρόνων μας ὀλυμπιάδων.

Εὐάγγελος Στ. Πονηρός Δρ Θ., Μ.Φ.

Ἡ ἀρχαιοελληνική ὀλυμπιακή παράδοση, οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, καί ἡ σωρεία προβλημάτων τῶν συγχρόνων μας ὀλυμπιάδων.

            Ὀλυμπιακοί ἀγῶνες: Ἕνας θεσμός προερχόμενος ἀπό τήν ἑλληνική ἱστορία, ἀπό τήν ἑλληνική παράδοση. Ἕνας θεσμός, τοῦ ὁποίου ἡ ἀρχή χάνεται στήν ἑλληνική προϊστορία, καθώς ἱδρυτής του θεωρεῖται ὁ ἥρωας Ἡρακλῆς, ἀσχέτως τοῦ ὅτι ἡ πρώτη ἱστορικῶς καταγεγραμμένη ὀλυμπιάδα διοργανώθηκε τό 776 π.Χ. Ἦταν τό κορυφαῖο ἀθλητικό γεγονός τοῦ ἀρχαίου ἑλληνικοῦ κόσμου, μολονότι ἦταν ἕνα μόνον ἀπό τά πολλά ἀρχαῖα ἑλληνικά ἀθλητικά δρώμενα, ἀφοῦ οἱ πρόγονοί μας δέν ἦταν ἁπλῶς φίλαθλοι, ἀλλά δίδαξαν τόν ἀθλητισμό σέ ὁλόκληρη τήν ἀνθρωπότητα.

3 Ιαν 2025

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: «Ἒργον ποίησον εὐαγγελιστοῦ» (Κυριακή προ των Φώτων)

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ[:Β΄Τιμ. 4,5-8]

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

«Ἒργον ποίησον εὐαγγελιστοῦ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 31-12-2000] [Β 429,έκδοσις β΄

      Τελευταία ημέρα του έτους, αγαπητοί μου. 31 Δεκεμβρίου του 2000. Βέβαια, συμβατική. Κατά συμφωνίαν· γιατί ο χρόνος ρέει και αγνοεί την υποδιαίρεσή του. Η υποδιαίρεσις του χρόνου γίνεται, όπως λέγει ο Μωυσής, στην Γένεση, για την μέτρηση του χρόνου, που θα βοηθήσει τόσο σε καθημερινά πράγματα, όσο και εις την σωτηρία.

Κυριακή προ των Φώτων

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

«Ἀρχή τοῦ εὐαγγελίου Ἰησοῦ Χριστοῦ, υἱοῦ τοῦ Θεοῦ». Ὁ Τίμιος Πρόδρομος, κήρυξε εἰς τόν κόσμον, τό χαρμόσυνο μήνυμα περί τῆς ἐξουσίας τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοῦ Μεσσίου. Τό Πρωτευαγγέλιον, ἦταν ἡ πρώτη χαρμόσυνος ἀποκάλυψις, σύμφωνα μέ τήν ὁποίαν, ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ θά συνέτριβε τήν κεφαλήν τοῦ Ὄφεως[1]. Ἔκτοτε, ὁ Ἐπουράνιος Πατήρ θά προετοίμαζε τίς ψυχές τῶν ἀνθρώπων διά τῶν ἁγίων Του Προφητῶν, ὥστε νά ὑποδεχτοῦν μέ εὐθεῖες καρδιές τόν Λυτρωτήν καί Σωτῆρα τοῦ κόσμου, Θεάνθρωπον Χριστόν.

Ὁ προφήτης Ἠσαΐας[2] καί ὁ προφήτης Μαλαχίας[3], προεῖπον ἀκριβῶς γιά τήν ἐκ Θεοῦ δοθείσαν διακονίαν εἰς τόν Τίμιον Πρόδρομον. Ὁ Βαπτιστής Ἰωάννης μαρτυρεῖ, ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ, ὅτι ὁ Ἰησοῦς εἶναι Ἐκεῖνος πού λόγῳ τῆς θείας φύσεώς Του, εἶναι ὁ μόνος Δυνατός καί βαπτίζει μέ τό Ἅγιον Πνεῦμα καί καθαρίζει τίς ψυχές ἀπό κάθε ἁμαρτία.

Προϋπόθεσις, μία καί μοναδική: «Μετανοεῖτε καί πιστεύετε ἐν τῷ Εὐαγγελίῳ». Αὐτό σημαίνει, σεβαστή γερόντισσα, ὅτι καί ἀπό ἐμᾶς ἐξαρτῶνται ὅλα· ἡ θεμελίωση στήν πίστη καί ἡ ἐδραίωσή της καί ἡ ἐλπίδα τοῦ Εὐαγγελίου.

Θεμελίωση στήν πίστη, σημαίνει ὅτι ὁ νοῦς, ἡ καρδιά, ἡ συνείδηση, ἡ βούληση, ὅλο τό εἶναι μας, ἔχουν θεμέλιό τους τήν ὀρθόδοξη πίστη, τήν ὑπακοή στόν Θεάνθρωπο Κύριο. Φρονοῦμε, τό νά ἀνάγονται τέλος ὅλα σέ αὐτήν, διαφορετικά λέγει ὁ Τίμιος Πρόδρομος: «…ἡ ἀξίνη πρός τήν ρίζα τῶν δέντρων κεῖται·»[4].

Κυριακή προ των Φώτων – Ο Ιερός Χρυσόστομος για το κήρυγμα μετανοίας από τον άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ[:Ματθ.3,1-12]

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΒΑΠΤΙΣΤΗ

   «᾽Εν δὲ ταῖς ἡμέραις ἐκείναις παραγίνεται ᾽Ιωάννης ὁ βαπτιστὴς κηρύσσων ἐν τῇ ἐρήμῳ τῆς ᾽Ιουδαίας καὶ λέγων, Μετανοεῖτε, ἤγγικεν γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν (:εκείνες τις ημέρες που ο Ιησούς ζούσε αφανής στη Ναζαρέτ, βγήκε ο Ιωάννης ο Βαπτιστής στη δημόσια δράση του και κήρυσσε στην έρημο της Ιουδαίας [που εκτείνεται στα βόρεια της Νεκράς Θάλασσας και δυτικά του Ιορδάνη ποταμού],και έλεγε: “Μετανοείτε, αλλάξτε αποφασιστικά σκέψεις και  φρονήματα και ζωή, διότι πλησιάζει ο καιρός που ο Μεσσίας θα εγκαθιδρύσει και στη γη τη βασιλεία των ουρανών με τη νέα ουράνια ζωή που θα μας φέρει)»[Ματθ.3,1-2].

ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΙΩΑΝΝΟΥ (Κυριακή προ των Φώτων).

ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΙΩΑΝΝΟΥ

π. Δημητρίου Μπόκου

Ο Πρόδρομος του Χριστού Ιωάννης μεγάλωσε με άσκηση και σκληραγωγία στις ερημιές του Ιορδάνη. Σε ηλικία τριάντα περίπου ετών «εγένετο ρήμα Θεού», έλαβε μήνυμα να αρχίσει να κηρύττει για τον ερχομό της Βασιλείας των Ουρανών και την εμφάνιση του Χριστού. Κήρυττε και συγχρόνως βάπτιζε, «κηρύσσων βάπτισμα μετανοίας εις άφεσιν αμαρτιών». Κατά την ώρα της βάπτισης οι άνθρωποι εξομολογούνταν τις αμαρτίες τους. Έτρεχαν να τον ακούσουν και να βαπτισθούν από όλη την Ιουδαία και τα Ιεροσόλυμα. Ακόμη και ο Χριστός προσήλθε να βαπτισθεί. Γι’ αυτό και δόθηκε στον Ιωάννη και η προσωνυμία Βαπτιστής (Κυριακή προ των Φώτων).

Τί ήταν το βάπτισμα Ιωάννου; Τί εξυπηρετούσε;

Οι ευαγγελιστές αναφέρουν ότι ο χαρακτήρας του βαπτίσματος του Προδρόμου ήταν προπαρασκευαστικός. Για να προετοιμάσει τους ανθρώπους να δεχθούν μετέπειτα το βάπτισμα του Χριστού. Το βάπτισμα που εισάγει στην Εκκλησία. Στη Βασιλεία του Θεού.

Οι ανήλικοι εκπέμπουν SOS μέσω της κατάχρησης αλκοόλ

Τη μορφή επιδημίας έχουν πάρει πλέον τα περιστατικά κατανάλωσης αλκοόλ και μέθης ανηλίκων, με αποτέλεσμα να οδηγούνται μάλιστα στο νοσοκομείο, ακόμα και στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Παίδων, σε πολύ σοβαρή κατάσταση. Ειδικά αυτές τις ημέρες των γιορτών τα κρούσματα πολλαπλασιάστηκαν, αλλά η κατάσταση εξακολουθεί να μην αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά. Δεν πάει πολύς καιρός άλλωστε από το σοκ που ζήσαμε όλοι ως κοινωνία με τις σκηνές πανικού που εκτυλίχθηκαν έξω από γνωστό κλαμπ της λεωφόρου Βουλιαγμένης, όταν ασθενοφόρα έτρεχαν να μεταφέρουν στο νοσοκομείο παιδιά σε κωματώδη κατάσταση έπειτα από υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.

Θεωρητικά υπάρχει νόμος με βάση τον οποίο απαγορεύεται η πώληση αλκοόλ σε όσους δεν έχουν συμπληρώσει το δέκατο όγδοο έτος της ηλικίας τους. Ομως στην πράξη, όπως αποδεικνύεται, παραμένει χαρτί άγραφο. Παρά ταύτα, η κυβέρνηση -πιστή στο δόγμα των επικοινωνιακών και μόνο ελιγμών- έσπευσε να προαναγγείλει και νέα νομοθετική πρωτοβουλία για να σταματήσει η κατανάλωση αλκοόλ από τους ανηλίκους. Μέχρι και ειδική διυπουργική επιτροπή συγκροτήθηκε υπό τον υπουργό Σκέρτσο, αλλά φαίνεται ότι άλλη μια φορά όλα γίνονται πρωτίστως για τις εντυπώσεις.

Τὰ χαρακτηριστικὰ τῶν ἀσεβῶν καὶ ψευδοδιδασκάλων

 

Τὰ χαρακτηριστικὰ τῶν ἀσεβῶν καὶ ψευδοδιδασκάλων – 1ον

Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

  Ἡ Ὀρθόδοξη πίστη μας παραδόθηκε μιὰ γιὰ πάντα ἀπὸ τὸν Ἰησοῦ Χριστὸ στοὺς ἀνθρώπους. Καὶ διαδόθηκε ἀπὸ τοὺς Ἀποστόλους στὴν οἰκουμένη. Ὡστόσο χρειάζεται ἡ ὑπεράσπισή της, γιατί ὑπάρχουν οἱ ἀσεβεῖς καὶ ψευδοδιδάσκαλοι ποὺ προσπαθοῦν νὰ τὴ νοθεύσουν. Ἀναφερόμαστε στοὺς ἀνθρώπους τῶν μικρῶν κοινωνιῶν, ὅπου ὅλοι γνωρίζονται καὶ διαπιστώνουν τὸ ὀλέθριο ἔργο τῶν πολεμίων τῆς πίστης. Πολλοὶ μάλιστα ἀγνοοῦν τὰ κίνητρα τῶν ἀσεβῶν καὶ δὲν ἀνησυχοῦν, στὸ βαθμὸ ποὺ θὰ ἔπρεπε, γιὰ τὴν ἐπικίνδυνη δραστηριότητά τους.

Άγιος Νικηφόρος ο Λεπρός: Το θαυμαστό παράδειγμα της υπομονής

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ Ο ΛΕΠΡΟΣ: ΤΟ ΘΑΥΜΑΣΤΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΥΠΟΜΟΝΗΣ
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού
      Η αγιότητα είναι ύψιστη δωρεά του Θεού προς ανθρώπινα πρόσωπα, τα οποία είναι δεκτικά των ακτίστων ενεργειών Του. Απαιτείται δε μεγάλος αγώνας και αυταπάρνηση για να καταστεί κάποιος άγιος, να νικήσει τον εαυτό του, να ξεπεράσει τη βιολογική του ύπαρξη. Ένας τέτοιος αγιασμένος άνθρωπος, ο οποίος υπερέβη τον εαυτό του και την σωματική του κακοπάθεια, υπήρξε ο νεοφανής άγιος Νικηφόρος ο Λεπρός. Ένα λαμπρό παράδειγμα ιώβειας υπομονής και αβραμιαίας πίστης στο Θεό.
      Γεννήθηκε το έτος 1890 σε ένα ορεινό χωριό των Χανίων Κρήτης, το Σηρικάρι από φτωχούς, αλλά ευλαβής γονείς, οι οποίοι στάλαξαν από νήπιο ακόμη την ευσέβεια και την σώζουσα πίστη στο Θεό. Το βαπτιστικό του όνομα ήταν Νικόλαος και το επώνυμό του Τζανακάκης. Δυστυχώς, ενώ ήταν ακόμη παιδί, έχασε τους γονείς τους και απόμεινε να ζει με τον υπέργηρο και ανήμπορο παππού του. Εκείνος μη μπορώντας να τον συντηρήσει, τον έστειλε, στην τρυφερή ακόμα ηλικία των 13 ετών, στα Χανιά, σε κάποιο κουρείο να εργαστεί και να μάθει την τέχνη του κουρέα.
       Ο νεαρός Νικόλαος επέδειξε ήθος, τιμιότητα, ευγένεια και υπακοή στο αφεντικό του, ο οποίος τον αγάπησε σαν παιδί του. Επίσης τον αγαπούσαν όλοι στη χανιώτικη εκείνη γειτονιά, για την ευγενή και κοινωνική του συμπεριφορά, την εξυπνάδα του και τον θαύμαζαν για την ασυνήθιστη ομορφιά του.

2 Ιαν 2025

Αγιουβέρδα, διαλογισμός, γιόγκα, τρόποι λήθης του αληθινού Τριαδικού Θεού

Αγιουβέρδα, διαλογισμός, γιόγκα,  τρόποι λήθης του αληθινού Τριαδικού Θεού

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Η ποικιλότροπη διάδοση της αγιουβέρδα, του διαλογισμού, της  γιόγκα, έχει αυξηθεί κατά πολύ.  Κέντρα εναλλακτικών θεραπειών (κέντρα Reiki, κέντρα ολιστικής ιατρικής κλπ), γυμναστήρια, ‘’ιδιωτικές’’ προσφορές’’ ανακοινώνουν κύκλους μαθημάτων γιόγκα, αγιουρβέδα, διαλογισμού κλπ. 

Η ποικιλία των μορφών που παρουσιάζονται είναι αρκετά μεγάλη. Προσφέρονται ως karma yoga, sivananda yoga, hatha dynamic yoga, hot yoga; aghor yoga, nidra – satyananda yoga, agni yoga,   angelica yoga κλπ.  

Δεν είναι λίγοι οι Χριστιανοί οι οποίοι καταφεύγουν σ’ αυτά.  Δεν συνάδουν αυτά με την εν Χριστώ ζωή.  Δεν αντιλαμβάνονται τις ινδουιστικές καταβολές των;   Αποτελεί  τρόπο λήθης του αληθινού Τριαδικού Θεού.  ‘’Οι θέλοντες ευσεβώς ζην εν Χριστώ Ιησού’’, μένουν μακριά από αυτά. 

Νέος χρόνος, νέες ελπίδες

 

Νέος χρόνος, νέες ελπίδες

Παύλος Σαββίδης,Θεολόγος 

          Ο καινούργιος χρόνος που μας ήρθε γεμάτος ελπίδες, υποσχέσεις, όνειρα. Τι είναι ο χρόνος; άγνωστος και απροσδιόριστος στην ουσία του. Ο Μέγας Βασίλειος προσδιορίζει τον χρόνο σαν το διάστημα που ακολουθεί την πορεία του κόσμου. Απλά μπορούμε να ισχυριστούμε πως είναι η συνεχής ροή, η ασταμάτητη εναλλαγή των γεγονότων, των πάντων. Ο χρόνος μοιάζει μ’ ένα ποτάμι που κυλάει αδιάκοπα. Άρχισε από τότε που δημιουργήθηκε ο κόσμος και συμπορεύεται ασταμάτητα μαζί του. Όπως και να το κάνουμε ο χρόνος είναι αχώριστος σύντροφός μας. Οπωσδήποτε και χρήσιμος και αναγκαίος για τη ζωή μας, αδύνατο να τον ξεφύγουμε και αδύνατο να υπάρξουμε χωρίς αυτόν.

            Είναι    βεβαιωμένη αλλά και βιούμενη αλήθεια πώς όσο στοχάζεσαι το αύριο με την αιώνια προοπτική του και βάζεις στόχους και σκοπούς δίνεις νόημα στο παρόν. Και όταν την κάθε μια στιγμή αγωνίζεσαι να τους πραγματώσεις τότε δημιουργείς το μέλλον αξιοποιείς τις δυνατότητές σου και ωριμάζεις στη ζωή.

Ήρθε ο νέος χρόνος και τον πανηγυρίσαμε, τον δεχθήκαμε με κρυφές ελπίδες, μυστικές προσδοκίες, χρυσά όνειρα. Ικανοποιηθήκαμε με την ανταλλαγή τυποποιημένων ευχών, και θέλησαν μ’ αυτές τις ρηχές ευχές να ειρηνεύσουν την  ταραγμένη ψυχή τους.

Ἐπέτειος τῆς Α' Οἰκουμενικῆς Συνόδου

Ἐπέτειος τῆς Α' Οἰκουμενικῆς Συνόδου

Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱεροθέου

Τό νέον ἔτος 2025 πού ἀνέτειλε ἔχει μιά ἰδιαιτερότητα, διότι θά ἑορτασθῆ ἡ ἐπέτειος τῶν 1.700 ἐτῶν ἀπό τήν σύγκληση τῆς Α’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου στήν Νίκαια τῆς Βιθυνίας τοῦ ἔτους 325 μ.Χ., ἡ ὁποία ἀντιμετώπισε τήν αἵρεση τοῦ Ἀρείου καί τῶν ὁμοφρόνων του οἱ ὁποῖοι ὑποστήριζαν ὅτι ὁ Χριστός δέν εἶναι Θεός, ἀλλά τό πρῶτο κτίσμα τῆς δημιουργίας. Ἔτσι, οἱ 318 Θεοφόροι Πατέρες συνέταξαν τά πρῶτα ἄρθρα τῆς πίστεως, τό λεγόμενο «Σύμβολον τῆς Πίστεως», τό γνωστό «Πιστεύω», τό ὁποῖο συμπληρώθηκε καί ὁλοκληρώθηκε ἀπό τήν Β΄ Οἰκουμενική Σύνοδο τοῦ ἔτους 381 στήν Κωνσταντινούπολη.

Γι’ αὐτήν τήν ἐπέτειο τῶν 1.700 ἐτῶν τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου ἔγιναν καί θά γίνουν Θεολογικά Συνέδρια, θά γίνουν ὁμιλίες γιά νά παρουσιασθῆ ὅλο τό θεολογικό ἔργο της.

Μέ τήν εὐκαιρία αὐτήν θά ἤθελα νά παρουσιάσω τίς βασικές σκέψεις ἑνός κειμένου τοῦ ἁγίου Ἰουστίνου τοῦ νέου Ὁμολογητοῦ, τοῦ γνωστοῦ Πόποβιτς, τό ὁποῖο συνέγραψε τό ἔτος 1925, δηλαδή πρίν ἑκατό (100) χρόνια, ὅταν καί τότε ἑόρταζαν τήν ἐπέτειο τῶν 1.600 ἐτῶν ἀπό τήν σύγκληση τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, καί τό ὁποῖο εἶναι καί σήμερα ἐπίκαιρο μέ τήν νέα ἐπέτειο τῶν 1700 ἐτῶν.

Άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ: Ένας αγιασμένος στάρετς της ρωσικής Ορθοδοξίας

ΑΓΙΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ: ΕΝΑΣ ΑΓΙΑΣΜΕΝΟΣ ΣΤΑΡΕΤΣ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
     Μεγάλη μερίδα του αγιολογίου της Εκκλησίας μας ανήκει στη ρωσική Ορθοδοξία, η οποία αποτέλεσε και αποτελεί μια ακένωτη πηγή ανάδειξης αγίων. Ένας από αυτούς είναι και ο άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ, ο μεγάλος ασκητής και στάρετς.   

Συρία: Αλλαγές και στην εκπαίδευση και στο μάθημα των Θρησκευτικών

 

Το Υπουργείο Παιδείας στη νέα διοίκηση στη Συρία εισήγαγε τροποποιήσεις στο πρόγραμμα σπουδών για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, από την πρώτη τάξη του δημοτικού έως την τρίτη τάξη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

1 Ιαν 2025

Πῶς ὁ Θεὸς βλέπει τὸν κόσμον

 Παντοκράτορας

Πῶς ὁ Θεὸς βλέπει τὸν κόσμον – 1ον

Τοῦ κ. Ἰωάννου Β. Κωστάκη

1ον

α. Παγκόσμιος διδάσκαλος

Ὁ Χριστὸς εἶναι ὁ μοναδικὸς διδάσκαλος τῆς οἰκουμένης. Ἡ διδαχή του ἀπευθύνεται «εἰς πάντα ἄνθρωπον, εἰς πᾶσαν τὴν οἰκουμένην καὶ εἰς ἅπαντα τὸν χρόνον». Ἀγκαλιάζει ὅλες τὶς φυλὲς τῶν ἀνθρώπων «ἕως ἐσχάτου τῆς γῆς». Ὑπερβαίνει τὶς «ὁροθεσίες» λαῶν καὶ ἐθνῶν. Καταργεῖ ὅλες τὶς διακρίσεις καὶ τοὺς περιορισμούς, (φυλετικούς, ἐθνικούς, ταξικούς, κοινωνικοὺς κ.ἄ.), ἀφοῦ γιὰ τὸν Θεὸ «οὐκ ἔνι Ἰουδαῖος οὐδὲ Ἕλλην, οὐκ ἔνι δοῦλος οὐδὲ ἐλεύθερος, οὐκ ἔνι ἄρσεν καὶ θῆλυ, πάντες γὰρ ὑμεῖς εἷς ἐστε ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ..». (Γαλάτ. 3. 28). Ἡ διδαχή του καταφάσκει ὅλες τὶς ὑλικὲς καὶ σωματικὲς ἀνάγκες τοῦ ἀνθρώπου, τὶς ὁποῖες θεωρεῖ, ἐντάσσει καὶ ὑποτάσσει στὴν «προοπτική τῆς αἰωνιότητος».

Κι αὐτὸ γιατί θεωρεῖ καὶ ἀντιμετωπίζει τὸν ἄνθρωπο ὄχι ὡς ἄθροισμα ψυχῆς καὶ σώματος, ἀλλὰ ὡς μία ἑνιαία καὶ ἀδιαίρετη ψυχο-σωματικὴ ἑνότητα. Γι’ αὐτὸ τὸ λόγο, παντοῦ καὶ πάντοτε, δίδει ἀπόλυτη προτεραιότητα στὸ πνεῦμα, τὴν ψυχή, ἡ ὁποία εἶναι πηδαλιοῦχος- κυβερνήτης τοῦ φθαρτοῦ σκάφους, ποὺ ὀνομάζεται σῶμα.

Πρωτοχρονιά 2025: Καλή χρονιά μόνο με καλή μετάνοια – Δεν αρκούν οι ξεκρέμαστες ευχές – Θέλουμε γόνιμες προσευχές!

Πρωτοχρονιά 2025: Καλή χρονιά μόνο με καλή μετάνοια – Δεν αρκούν οι ξεκρέμαστες ευχές – Θέλουμε γόνιμες προσευχές!

Μια ψυχή που μετανοεί αξίζει όλα τα πυροτεχνήματα του κόσμου - Ευχή μας για αυτήν την Πρωτοχρονιά να βάλουμε αρχή πνευματική, για όλα τα δύσκολα μπροστά μας

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Που καταντήσαμε αλήθεια;

ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ ΑΛΗΘΕΙΑ;

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΝΑ ΜΟΙΡΑΖΕΙ ΔΩΡΑ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΒΑΛΛΟΥΝ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ;

Έλλογοι και εύλογοι πρωτοχρονιάτικοι προβληματισμοί

ΕΛΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΟΙ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού

        Με τη χάρη του αγίου Τριαδικού Θεού εισερχόμαστε για μια ακόμη φορά στον νέο ενιαυτό της χρηστότητάς Του. «Πατάμε» το «σκαλοπάτι» του νέου χρόνου. Σε κάθε έλλογο άνθρωπο, μαζί με τις ελπίδες και τις προσδοκίες για τη νέα χρονιά, γεμίζει αυτές τις ημέρες την ψυχή του εύλογος προβληματισμός για την έννοια της ροής του χρόνου. Κι’ αυτό διότι ο χρόνος μαζί με τον «δίδυμο αδελφό του τον χώρο», κατά το αείμνηστο νεοφανή άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς, αποτελούν τους δύο βαρείς ζυγούς του ανθρώπου σε όλη την επί γης ζωή του, τους οποίους σύρει και οι οποίοι του περιορίζουν τον διακαή του πόθο για την απολυτότητα. «Δεν υπάρχει τίποτε πιο τραγικόν και φοβερόν από το ανθρώπινον γένος ζευγμένον εις τον βαρύν ζηγόν του χώρου και του χρόνου», χωρίς το Χριστό, έγραψε ο αγιασμένος Γέροντας. Ο χρονοχρόνος χωρίς το Θεό είναι ένα φοβερό μαρτύριο, ο οποίος σέρνει τον άνθρωπο στην ανυπαρξία!  

Επεισόδιο στην Μητρόπολη Αθηνών με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον αγωνιστή ιερέα π. Ιωάννη Διώτη.

 

   σ.σ. Το θλιβερό είναι ότι αντί η διοικούσα Εκκλησία να επιτιμήσει αυστηρά την χρωματιστή Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου και να της απαγορεύσει να εισέρχεται στους Ι. Ναούς, την διευκολύνει να παραμείνει στην θέση της, που σημαίνει ολοκλήρωση της διαφθοράς της κοινωνίας και του εθνικού ξεπουλήματος. Αυτό είναι το έργο που παράγει σήμερα η θεραπαινίδα των πολιτικών, διοικούσα Εκκλησία. Ένα έργο καταστροφικό και δηλητηριώδες για την Ελληνική κοινωνία. Πολύ χαιρόμαστε με την στάση του θαρραλέου π. Ιωάννη Διώτη.

Ζήσαμε να το δούμε και αυτό! Δεν πήγε τόσα χρόνια η Πρόεδρος της Δημοκρατίας   που είναι στην θέση αυτή σε πίτα της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και πήγε την τελευταία της χρονιά προσκαλεσμένη του Αρχιεπισκόπου Αθηνών! Το γράψαμε άλλωστε. Επιστράτευσαν την Εκκλησία και τον Αρχιεπίσκοπο για να εξωραΐσουν την εικόνα της, προλειαίνοντας έτσι το έδαφος για την επανεκλογή της.  Ωστόσο δεν την άφησαν να απολαύσει τον θρίαμβό της έστω και με αυτό τον τρόπο.

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com