«Οι
καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού»
(Μ.
Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμό και «ουκ εσμέν αποσχισταί, αλλ’ Ορθόδοξοι και της
Καθολικής Εκκλησίας τρόφιμοι – όσιος Θεοδ. Στουδίτης)
Νίκος Σακαλάκης, Μαθηματικός
MΕΡΟΣ Ε΄
ΔΕΙΤΕ ΤΟ Α΄ΜΕΡΟΣ ΚΑΙ MΕΡΟΣ Β΄ ΚΑΙ MΕΡΟΣ Γ΄ ΚΑΙ MΕΡΟΣ Δ΄
Στο κάλεσμα της Ζωής, του Χριστού δηλ., οι
λαϊκοί (γενικά) ανταποκρίθηκαν στις νέες ποιοτικές αλλαγές – εισηγήσεις της εν
Χριστώ ζωής, που τους έφεραν σε σύγκρουση με τον ειδωλολατρικό κόσμο (διώξεις,
μαρτύριο κλπ).
Στα παλιότερα χρόνια η Ορθοδοξία είχε ισχυρό
έρεισμα και τον Μοναχισμό, ως φυσική – θεολογική αντίθεση στην αίρεση και στην
ειδωλολατρεία∙ ως κατάφαση στο Αληθινό νόημα της ζωής που φανέρωσε ο Χριστός.
Η πρωτοπορειακή παρουσία των Μοναχών, οι οποίοι
στάθηκαν όρθιοι στις επιθέσεις των αιρέσεων εναντίον της Εκκλησίας, σε εποχές
επίφοβες – απειλητικές, μαρτυρικές, είχε (αυτή η παρουσία τους) ισχυρή
βιωματική και θεωρητική θεμελίωση, επικοδομημένη, πρώτον:
α) ως συνέχεια της Χριστοκεντρικής (αγίας) ζωής
των πρώτων Χριστιανών στα Ιεροσόλυμα, στο πλαίσιο της ακτημοσύνης -
κοινοκτημοσύνης∙ στα πλαίσια του Λειτουργικού και προσευχητικού βίου της πρώτης
Εκκλησίας.
β) Οι Μοναχοί, στην Αγιογραφική τεκμηρίωση της
ζωής τους «αφέντες πάντα ηκολούθησαν Αυτώ» (Λουκ. 5, 11), λειτουργούσαν ως
συγκοινωνούντα δοχεία με το καινοδιαθηκικό αυτό χωρίο∙ γεγονός που καταδεικνύει
και την αποφασιστικότητά τους (μέχρι θανάτου) στην υπεράσπιση της Πίστεως.
Στον καιρό των αιρέσεων η συνείδησή τους έβλεπε
την ευκαιρία και το χρέος του Μοναχού να στηρίξει τους εν τω κόσμω
πιστούς.
1ο Σχόλιο: Στα πλαίσια – όρια μιας
σύγχρονης και επίκαιρης μοναχικής διακονίας, οι πιστοί δεν έχουν στα χέρια τους ανακοινώσεις
ή οδηγίες των Ι. Μονών περί της παναιρέσεως του οικουμενισμού, ώστε να
διαφωτισθούν – αγωνισθούν «ίνα, όταν εκλίπητε, δέξωντας υμάς εις τας αιωνίου
σκηνάς» (Λουκ. 16, 8-9). Λίγες Μονές εστιάζονται, με το φωτισμό του Αγίου
Πνεύματος, στην επικινδυνότητα αυτής της αίρεσης.
Αντίθετα, με κομψότητα και ρητορική,
εισηγούνται απαντήσεις σε διάφορα άλλα θέματα – προκλήσεις της εποχής (τέλος
σχολίου).
γ) Να υπογραμμίσουμε (ως συνέχεια), ότι οι
Μοναχοί έδωσαν το παρόν στους αντιαιρετικούς αγώνες της Εκκλησίας∙ τους ενδιέφεραν τα μεγάλα
θεολογικά θέματα και με την στάση τους απέβησαν φορείς της Εκκλησιαστικής
Παραδόσεως!
Ερώτημα: Ο ιστορικός του μέλλοντος τι θα καταγράψει
για τον Μοναχισμό μετά την ψευδοσύνοδο της Κρήτης περίοδο; Είναι συνέχεια του
ύφους – ήθους του παλαιότερου Μοναχισμού, όταν (σήμερα) στις Ι. Μονές
μνημονεύονται οι αιρετικοί επίσκοποι;
Υπάρχουν, δυστυχώς, Χριστιανοί Ορθόδοξοι (;)
που έχουν αποσυρθεί από το προσκήνιο της αγωνιστικής – μαρτυρικής παρουσίας
έναντι της αιρέσεως του οικουμενισμού, και τους ολίγους αγωνιζωμένους τους
αποκαλούν εχθρο-μανιωδώς «Στουδίτες». Γίνονται, έτσι, βλάσφημοι, έμμεσοι
υποστηρικτές του αλογισμού της εν λόγω παναιρέσεως, κήρυκες του συμβιβασμού με
την αίρεση, αναιρώντας στην πράξη τους δεσμούς της Εκκλησίας με τον όσιο
Θεόδωρο της Ι. Μονής του Στουδίου (τέλος σχολίου).
Τι είναι όμως ο Στουδιτισμός;
Η μελέτη του βίου και της διδασκαλίας του οσίου
Θεοδώρου γκρεμίζει τις «θεωρίες» του κατεστημένου (εκκλησιαστικού και
πολιτικού) στις προσπάθειές τους να δώσουν «επίσημη», γλυκερή και εξωραϊσμένη
μορφή στην εκκλησιαστική παράδοση – ιστορία.
Θυμάμαι μια ομιλία του π. Αυγουστίνου Καντιώτη
στην Πτολεμαΐδα, όπου τόνισε: «Θάρθη καιρός, που δεν θα ξέρουμε πώς να
μιλήσουμε σε μια γενιά που απελάκτισε τις ιερές παραδόσεις». Γι’ αυτό και ο
μέγας Πατέρας ημών Θεόδωρος, αγνοείται σήμερα από το πλήρωμα και μνημονεύεται κοροϊδευτικά (Στουδίτες, ζηλωτές κ.λ.π.).
Αγνοείται ακόμη και η σθεναρή αντίδραση των
Αρσενιτών στην αντι-ορθλοδοξη, αντι-πατριωτική, αντι-λαϊκή και
αντι-εκκλησιαστική τακτική του Μιχαήλ Η΄ Παλαιολόγου∙ ιδεολογικά είναι απόγονοι
των Στουδιτών.
Ο Στουδιτισμός: Είναι Μοναχικό κίνημα
Ορθόδοξης ευσεβείας στο Βυζάντιο (781 – 826 μ.Χ.).
Αντιγράφω κείμενο του πρωτοπρεσβύτερου π.
Γεωργίου Δράγα, καθηγητού Πατερικής Θεολογίας (Ντάραμ Αγγλίας): «Η μεγάλη και σεπτή
αυτή μορφή του Βυζαντίου, υπερασπίσθη μετ’ αποφασιστικότητος και άνευ
οιουδήποτε συμβιβασμού την ανεξαρτησίαν της Εκκλησίας έναντι της Κρατικής
Εξουσίας εις θέματα της πίστεως και τάξεως αυτής» (Κριτικόν υπόμνημα στην
Εκκληνική έκδοση της Ελληνικής Πατρολογίας - MIGNE).
Επίσης, ο Ρώσσος ιστορικό Α.Α. Βασίλιεφ γράφει:
«Κυρίως δυνατή υπήρξε η αντίθεση του Ηγουμένου της Μονής του Στουδίου, Θεόδωρου
και των οπαδών του, οι οποίοι ασκούσαν μεγάλη επιρροή στο λαό. Έγραφε και μιλούσε
φανερά εναντίον των επεμβάσεων της Αυτοκρατορικής εξουσίας στις υποθέσεις της
Εκκλησίας, υποστηρίζοντας την αρχή της ανεξαρτησίας της Εκκλησίας και της
ελευθερίας της συνειδήσεως» (Σελ. 354) («Ιστορία της Βυζαντινής
Αυτοκρατορίας» (324-1253) Εκδόσεις Μπεργκαδή, Αθήνα 1954).
2ο Σχόλιο: Η εσωτερική ζωή των πιστών,
σήμερα ξαφνιάζεται, όταν τοποθετηθεί μπροστά στον καθρέφτη της Ορθόδοξης
διαλεκτικής ου οσίου Θεοδώρου∙ όταν διαβάσουν (παράδειγμα) ότι ο Άγιος διέκοψε
την επικοινωνία με την τοπική Εκκλησία τους (την Διοίκησή της δηλ.),
διακόπτοντας το μνημόσυνο του Πατριάρχη Νικηφόρου που υποχώρησε στις παράνομες
ενέργειες του Αυτοκράτορα.
Να θυμίσουμε ότι προηγήθηκε η «μοιχοζευξία» του
Αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του Στ΄ με την Θεοδότην.
Διαβάζουμε στην Πατρολογία:
α) «Της κοινωνίας Νικηφόρου του αγιωτάτου Πατριάρχου
απέστησαν, δια Ιωσήφ τον οικονόμον, ως παρανόμως στεφανώσαντα Κωνσταντίνον και
Θεοδότην»
(Ε.Π. τομ. 99, σελ. 97).
Επειδή ο Άγιος Θεόδωρος συνακολουθείται από Moναχούς
και Λαϊκούς, διαβάζουμε (επίσης):
«Συναφίστατα αυτώ και του λαού ουκ ελάχιστον»
(Ε.Π. τ.99 σελ. 157).
Eπειδή η στάση του Αγίου είχε
φωνή και δύναμη, ως εγερτήριο (εκκλησιολογικό) σάλπισμα στις συνειδήσεις, γι’
αυτό τόνισε: «Ουκ εσμέν αποσχισταί, αλλ’ Ορθόδοξοι και της Καθολικής
Εκκλησίας τρόφιμοι» (99, 989).
3ο Σχόλιο: Στη στάση των Στουδιτών
αποτυπώνεται η Ορθόδοξη ποιότητα και ο ρόλος των αληθινών ποιμένων, ο οποίος
επιβεβαιώνεται στις δύσκολες ώρες – εποχές της Εκκλησίας.
Να σημειώσουμε ότι, όταν η εξουσία των
κρατούντων σε εκκλησία και πολιτεία λιβανίζεται από καλοπληρωμένους
δημοσιογράφους, από «Ηγουμένους» και οικουμενιστικά μοναστήρια, τότε η πολιτική
και η πνευματικότητα εργάζονται «συνολικά ή έστω εν μέρει» για την αποδιοργάνωση
του Ορθόδοξου ιστού που υπάρχει ακόμη.
Έχω δημοσιεύσει τόσα άρθρα στον τοπικό τύπο του
Βόλου για την αίρεση «οικουμενισμός» (τώρα δεν τα δημοσιεύουν!), γιατί – άραγε
– κάποιος δεν πήρε το θάρρος μιας αμφισβήτησης και να εκφράσει γραπτώς την
αντίθεσή του, έστω και «φιλο-οικουμενιστικής»;
Είναι, όμως, τόσο δυνατή η φωνή των γεγονότων σε βάρος της διαχρονικής
Ορθοδοξίας, που η συνείδηση των οικουμενιστών, φιλοοικουμενιστών και
συμβιβασμένων, αδυνατεί να επιχειρηματολογήσει δημοσίως χωρίς παραποιήσεις,
ψευδολογίες και σπιλώσεις προσώπων. (Συνεχίζεται)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
……………………………………………………….
Δείτε σχετικά και:
-Ὁ Ἐπίσκοπος Περιστερίου
ΤΥΦΛΟΣ «τά τ’ ὦτα τόν τε νοῦν τά τ’ ὄμματα»
-«Ψηλαφητὸν σκότος»1 οἱ αἱρετικὲς
θέσεις τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τῶν ὁμοϊδεατῶν του.
-Η Προτεσταντική
«θεολογία» και η «θεολογία» του Μητρ. Περιστερίου Γρηγορίου για τον Εσταυρωμένο
-«ΤΟΝ ΚΑΛΟ
ΠΟΙΜΕΝΑ ΥΠΑΚΟΥΜΕ, ΟΧΙ ΤΟΝ ΑΛΛΟΤΡΙΟ» – Μητροπολίτης Φλωρίνης Αὐγουστῖνος
-«Οι καυχώμενοι εν τω
σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Δ΄
-Ἐσταυρωμένος: «ζωὴ
καὶ ἀνάστασις»
-Ὁ Ἐσταυρωμένος τοῦ
Μητροπολίτου Περιστερίου καί ὁ Ἐσταυρωμένος τῆς Εκκλησίας
-Συνεχίζεται η
αποκαθήλωση των εσταυρωμένων στην Αιτωλοακαρνανία
-Καρδίτσα:
Απομακρύνουν τον Εσταυρωμένο. Κορίτσι παπαδάκι μέσα στο Ιερό Βήμα.
-Οι γνώσεις η
γνώση και η αγιότητα
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ
του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Γ΄
-Ἡ Θεολογία τοῦ Σταυροῦ
μέ τόν Ἐσταυρωμένο στήν Ἁγία Τράπεζα
-Έβγαλαν τον
Εσταυρωμένο και μνημόνευσαν τον σχισματικό στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου.
-Έβγαλαν τον
εσταυρωμένο και από τον Άγιο Γεώργιο Αστακού Αιτωλοακαρνανίας
-«Ἐμοὶ δὲ μὴ γένοιτο
καυχᾶσθαι εἰ μὴ ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ»
-Μέ τό μαχητικό
πνεῦμα πού πρέπει νά διακρίνει κάθε Ὀρθόδοξο Χριστιανό…
-Αποκάλυψη: Το
θέμα του Εσταυρωμένου συζητείται στην Ιερά Σύνοδο!
-Δελτίο Τύπου
Διαμαρτυρίας 23-11-2024 -Συντονιστικὴ Ἐπιτροπὴ Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου
-Δυναμική
παρουσία πιστών στη διαμαρτυρία προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο
-Πρώτη φορά στα 33 χρόνια
Πατριαρχίας Βαρθολομαίου που ο Ελληνικός λαός τον αποδοκίμασε
-Μαρτυρία Μοναχοῦ
Ἰωσήφ γιὰ τὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπό τό Ἱ.Βῆμα.
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ
του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) - MΕΡΟΣ Β΄
-Ὀρθοτόμηση Ἀληθείας:
Ἐσταυρωμένος Ἱεροῦ Βήματος, Μητροπολίτου Ἀντινόης κ. Παντελεήμονος Λαμπαδαρίου
-Ανακοίνωση διαμαρτυρίας
για την επίσκεψη του πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Μητρόπολη Περιστερίου.
-Ὁ Πατριάρχης θά ἀποτολμήση
ἐπίσκεψιν εἰς Ἱ. Μ. Περιστερίου;
-«Οι καυχώμενοι εν
τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν)
-Ἡ ἐξήγησις τοῦ Περιστερίου
διὰ τά… παπικὰ ἑκατομμύρια!
-«Ἐγὼ εἰμὶ ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος
καὶ ὁ ζῶν καὶ ἐγενόμην νεκρὸς καὶ ἰδοὺ ζῶν εἰμι»(Ἀποκ.1,18).
-Περί τῆς ἐπιμόνου ἀφαιρέσεως
τοῦ ἐσταυρωμένου ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης
-Υποδειγματική
Λειτουργία Παπικού Τύπου στο Μεσολόγγι από τον Μητροπολίτη Δαμασκηνό
-Ἡ ἀν-ὀρθόδοξη κατήχηση
τῆς προκλήσεως ἀπό τόν π. Εὐάγγελο Παπανικολάου
-«Ἡ ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας
καί οἱ ὑπερασπιστές της»
-Σταύρωση,
Ανάσταση ή Ανάληψη; (Σχόλιο στην αφαίρεση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία
Τράπεζα)
-Πολεμᾶς τὸν Τίμιο
Σταυρὸ, τοῦ Χριστοῦ Σημαία καὶ Τρόπαιο;
-Κατατέθηκε
πρωτοκολλημένο έγγραφο στην Ι. Σύνοδο με τα αιτήματα των πιστών της Μητρ.
Περιστερίου.
-Κραυγή ιερής
αγωνίας από άνθρωπο με ειδικές ανάγκες για τον εσταυρωμένο στην Αγία Βαρβάρα
Αγρινίου
-Ἱερεῖς τῆς Μητροπόλεως
Περιστερίου συνέλθετε καί ἀνανήψατε...
-Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
ΕΜΠΟΔΙΟΝ ΕΙΣ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ
-Σημείο των καιρών
μας οι Δεσποτάδες να ξηλώνουν.
-Ψήφισμα -
Ηλεκτρονικές Υπογραφές για την Επαναφορά του Εσταυρωμένου....
-Όσα είδα στην
σύναξη του Περιστερίου
-...''έτρεχεν''
εις τον όπισθεν της Αγίας Τραπέζης επί ξύλου κρεμάμενον Σωτήρα...
-Λόγια σταράτα για
τη θέση του Εσταυρωμένου Χριστού πίσω από την Αγία Τράπεζα.
-Ευχαριστίες για
την συμπαράσταση στη διαμαρτυρία για την αποβολή του Εσταυρωμένου.
-Ο Γέροντας
Δοσίθεος για την διαμαρτυρία υπέρ του Εσταυρωμένου στο Περιστέρι.(Ηχητικό)
-Αίτημα πιστών της
Ι.Μ. Περιστερίου στη ΔΙΣ για αποκατάσταση του Εσταυρωμένου
-Επιστολή προς τον
Μητροπολίτη Περιστερίου για την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου.
-Πρόβλεψη για
μεγάλο «σεισμό» (πνευματικό) πολλών ρίχτερ στην Ι. Μ. Περιστερίου.
-Ως άλλος
Εωσφόρος σκέφτηκε και έπραξε ο Περιστερίου
-ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑ (Βλέπε: Ξέφραγο Ἀμπέλι)
-Ἡ μεταρρύθμισις τοῦ
Περιστερίου ὑπό τήν κρίσιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
-Παρατηρήσεις επί
της έντυπης έκδοσης της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου για τον Εσταυρωμένο
-Για ποιόν στήνει
θρόνους ο Περιστερίου
-Aνοικτή επιστολή προς τον
Δήμαρχο Περιστερίου
-Περὶ «μαθητευομένων
μάγων»: Περιστερίου – Ζιμπάμπουε
-Ἀνοικτή Ἐπιστολή εἰς
τὸν «ΔΕΣΠΟΤΗΝ τοῦ ἐν Περιστερίῳ Δεσποτάτου»
-«Ακριβός στα
πίτουρα και φτηνός στ’ αλεύρι» ο Περιστερίου;
-Σεβ. Περιστερίου,
ἐντὸς οἱ φιλοσοδομῖται ἐκτὸς ὁ Ἐσταυρωμένος;
-Ἀφαίρεση Ἐσταυρωμένου
καί ἀπό τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό Ἀθηνῶν;
-«Πήρε φωτιά» η
Ι.Μ. Περιστερίου
-Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ
ΠΥΡΟΔΟΤΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟΝ
-Σιωπᾶ ἡ Ἱερά
Σύνοδος διά τά ἐν Περιστερίῳ!
-Σεβ. Περιστερίου,
Ἀποδομητής τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως
-Ἄφαντος ὁ μητρ. Περιστερίου
στὴν προκαθορισμένη συνάντηση ποὺ ὑποσχέθηκε γιὰ διάλογο μὲ τοὺς πιστοὺς
-Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος
θὰ «εὐλογήση» τὴν ἔξωσιν τοῦ Ἐσταυρωμένου;
-Βλάσφημη
απεικόνιση της Παναγίας από Σχολείο στο Επισκοπείο της Ι.Μ.Περιστερίου
-Διαρκής
διαμαρτυρία για την αφαίρεση του Εσταυρωμένου και του Σταυρού στην Ι.Μ.
Περιστερίου.
-Ὁ Περιστερίου σιωπᾶ
διὰ τὸν Ἐσταυρωμένον
-Με «δημοκρατικό»
τρόπο θα βγάλει ο Περιστερίου τον Εσταυρωμένο από το Ιερό.
-Ἡ ἄκρα ταπείνωσις τοῦ
Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱεράν Μητρόπολιν Περιστερίου – Γ΄ Μέρος( ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ – Α΄
Μέρος και ΕΔΩ ΤΟ - Β΄ Μέρος)
-Διατί ὁ Περιστερίου
ἀφαιρεῖ τόν Τίμιον Σταυρόν;
-Η σύγχρονη ποιμαντική
μέθοδος του Περιστερίου Γρηγορίου!
-Ὁ Περιστερίου συνεχιστὴς
τῆς κακοδοξίας τοῦ Περγάμου
-«Ἕνα συμπόσιο ὁρόσημο
γιὰ τὸν οἰκουμενισμὸ στὴν Ἑλλάδα»
-Ὁ Περιστερίου καί τό
Οὐκρανικόν οἰκουμενιστικόν ἐργαστήριον
-Σεβ. Περιστερίου
Γρηγόριος: «Στην Αθήνα έχουμε τρεις Αρχιεπισκόπους»
« Ὥρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου
ἐγερθῆναι ».
-Όπου Θυσιαστήριον,
εκεί και ο Εσταυρωμένος
-Και πάλι ο
ΨευδοΟλβίας… παρουσία του Πατριάρχη ….. αλλά ουδείς γνωρίζει….
-Λόγος ἀπολογητικός
πρός τούς διαβάλλοντας τόν Ἐσταυρωμένο στό Ἱερό Βῆμα
-Ο Εσταυρωμένος
στο Ιερό Βήμα (α)
-Ο Εσταυρωμένος
στο Ιερό Βήμα (β)
Ο Εσταυρωμένος
στο Ιερό Βήμα (γ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου