12 Μαΐ 2024

Πατριαρχείο Αλεξανδρείας: «Ο Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε προχώρησε στην υλοποίηση της αρχικής αποφάσεως της Ιεράς Συνόδου, η οποία όμως δεν έχει καταστή ενεργή έως σήμερα, αφού δεν έχει ολοκληρωθή η επί του θέματος μελέτη προς λήψη της τελικής Συνοδικής Αποφάσεως.»

Μπορεί να είναι εικόνα 5 άτομα και κείμενο 

Το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας για την χειροτονία διακόνισσας

Τις τελευταίες ημέρες ηγέρθη λόγος εξ αφορμής της ενεργείας του Μητροπολίτου Ζιμπάμπουε και Αγκόλας κ. Σεραφείμ, ο οποίος προέβη κατά την παρελθούσα Μ. Πέμπτη 2α Μαΐου 2024 σε χειροτονία διακονίσσης για τις ιεραποστολικές ανάγκες της κατ’αυτόν Ιεράς Μητροπόλεως. Το γεγονός προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων, έδωσε δε αφορμή για την διατύπωση ελευθέρως διαφόρων απόψεων και προσεγγίσεων.

Προς αποφυγήν συγχύσεων λοιπόν διευκρινίζονται τα κάτωθι:

– Η ιεραποστολή στην Αφρική έχει ανάγκη τις διακόνισσες, κυρίως για το ποιμαντικό έργο και για τις βαπτίσεις των ενηλίκων γυναικών, καθώς και σε ιδιαίτερες περιπτώσεις, ως της χηρείας, σε αυστηρότερα ανδροκρατούμενα περιβάλλοντα, όπου επί μακρόν η χήρα γυναίκα απεκόπτεται του κοινωνικού και εκκλησιαστικού βίου.

– Η Εκκλησία γνωρίζει άριστα την θέση, την τάξη και τους όρους-προϋποθέσεις καταστάσεως μίας διακονίσσης, όπως αυτοί περιγράφονται στα Ευχολόγια, τους Κανόνες των Αποστολικών Διαταγών και της εν Τρούλω Συνόδου. Επισημαίνεται ιδιατέρως ότι οι διακόνισσες δεν κατεστάθησαν ποτέ στην ιστορία της Εκκλησίας ως γυναίκες- λειτουργοί των Ιερών Μυστηρίων, αλλά ως αφιερωμένες γυναίκες-βοηθοί του εν γένει ποιμαντικού, λειτουργικού και αγιαστικού έργου της Εκκλησίας, απευθυνομένων μόνον σε γυναίκες, όπου οι τοπικές συνθήκες και τα ήθη τις απέκλειαν από την εκκλησιαστική ζωή. Η πρώτη Εκκλησία ευρέθη μπροστά στο ποιμαντικό αυτό πρόβλημα και βρήκε την λύση, διά των διακονισσών. Όταν βεβαίως οι κοινωνίες προχώρησαν πνευματικώς, ωρίμασαν, ανεγνώρισαν τα δικαιώματα των γυναικών, ο θεσμός των διακονισσών περιήλθε σε αχρησία. Αλλά τεκμηριωμένως ο θεσμός  υπήρξε και σίγουρα παραμένει στο ” πνευματικό οπλοστάσιο”  της Εκκλησίας προς αντιμετώπιση παρομοίων καταστάσεων και σήμερα, υπό ειδικές τοπικές συνθήκες.

– Ενώπιον της αδιακόπου εξαπλώσεως του Ευαγγελικού λόγου στην Αφρική και της διαρκούς προσελεύσεως γηγεγών αδελφών στην Ορθοδοξία ηγέρθησαν ποιμαντικά ζητήματα, αφορώντα τις Αφρικανές γυναίκες, ακριβώς όμοια με αυτά που αντιμετώπισε η Εκκλησία των πρώτων χριστιανικών χρόνων. Η Ιερά Σύνοδος του Πρεσβυγενούς Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής έλαβε κατ’ αρχήν την απόφαση της αναβιώσεως και ενεργοποιήσεως του θεσμού των Διακονισσών εντός της ποιμαντικής δικαιοδοσίας του. Ομως, παραπέμφθη η Απόφαση αυτή σε περαιτέρω μελέτη προς τελική διαμόρφωση των επιμέρους λεπτομερειών, όπως είναι η αμφίεση, ο τρόπος διακονίας και η λειτουργική θέση των διακονισσών στην ζωή της Εκκλησίας σήμερα.

Ωστόσο, ο Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε κ. Σεραφείμ, επί σειρά πολλών ετών ιεραπόστολος στην Αφρική,  προσχώρησε στην υλοποίηση της αρχικής αποφάσεως της Ιεράς Συνόδου, η οποία όμως δεν έχει καταστή ενεργή έως σήμερα, αφού δεν έχει ολοκληρωθή η επί του θέματος μελέτη προς λήψη της τελικής Συνοδικής Αποφάσεως.

Ας έχουμε εμπιστοσύνη στην Εκκλησίας μας και δη στο Πρεσβυγενές Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής, το οποίο θυσιαστικώς, αθορύβως και ανιδιοτελώς κηρύσσει Χριστόν και τούτον Εσταυρωμένον στα πέρατα της Αφρικανικής γης, βασισμένο στην παράδοση και στην πράξη της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας. Μακάρι να επιδεικνύετο η ίδια ευαισθησία, η οποία τώρα εμφανίζεται στην περίπτωση της προθέσεως ορθής αναβιώσεως μιας αρχαίας ποιμαντικής πράξεως της Αγιωτάτης Εκκλησίας μας και στα θέματα στελεχώσεως του ιερού κλήρου του Πατριαρχικού Θρόνου του Αγίου Μάρκου, της συστηματικής και εμπράκτου συναρωγής του Αποστολικού έργου στην Αφρική ή στο μείζον θέμα της αντικανονικής εισπηδήσεως ετέρας Αυτοκεφάλου Εκκλησίας στα όρια δικαιοδοσίας του Παλαιφάτου Πατριαρχείου Αλεξάνδρειας και στην βλάσφημη προσπάθεια της διασπάσεως του γηγενούς ποιμνίου Του, το οποίο εγνώρισε τον Χριστό μέσα από την έμπονη θυσιαστική διακονία και τον θάνατο ακόμη  ταπεινών Ελλήνων ιεραποστόλων, προς δόξαν Θεού και φωτισμό των ευρισκομένων « εν σκότει και σκιά θανάτου»  Αφρικανών αδελφών μας.

Εκ του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής

Αλεξάνδρεια, 11 Μαΐου 2024

patriarchateofalexandria.com

Δείτε σχετικά και:

-Η απάντηση του Μητροπολίτου Ζιμπάμπουε κ.Σεραφείμ για τη χειροτονία της διακόνισσας

-Ικονίου Θεόληπτος: «Η χειροτονία αυτή είναι εξευτελισμός»

-Οἱ διακόνισσες δὲν ἦταν ποτὲ κληρικοί, καὶ ὡς ἐκ τούτου δὲν κοινωνοῦσαν τοὺς πιστούς.

-Αρχ. Σαράντη Σαράντου, Χειροτονία διακονισσών

-Χειροτόνησαν Διακόνισσα στην Ζιμπάμπουε για να καλύψουν τις «ειδικές ανάγκες» των Ενοριών!

-Ο θεσμός των διακονισσών στην ορθόδοξη παράδοση και στους κόλπους της παναιρέσεως του οικουμενισμού

-Ἡ γυναικεία “ἱερωσύνη” εἰσῆλθε (καί) στόν παπισμό

-Κιτίου Χρυσόστομος, Μερικά πράγματα είναι δεδομένα και δεν πρέπει να κρίνονται με ανθρώπινα κριτήρια

-Χειροτονία γυναικών και γιατί η Ορθόδοξος Εκκλησία την εμποδίζει

-Ορθόδοξες παρουσίες σε Ρωμαιοκαθολική εκδήλωση

-Το ξεφτίλισαν στην Κρήτη: «Πειραματικές Θείες Λειτουργίες» για παιδιά!

-Σχόλιο σε πρόσφατη απόφαση το «Πάπα» Φραγκίσκου να διορίσει γυναίκα ως μέλος «Συνόδου» του Βατικανού

- Η θεολογική επιχειρηματολογία εναντίον της χειροτονίας γυναικών

Δείτε σχετικά και:

-Μετά την ομιλία της Βασούλας 

 Ο Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως και Πρετορίας Σεραφείμ Κυκκώτης για τη Βασούλα 

-Συμπροσευχές με τη Βασούλα

-Δεν είναι ανεξήγητη η στάση των Εκκλησιών Βουλγαρίας και Γεωργίας, για τη Σύνοδο της Κρήτης (Απάντηση σε αναφορά του Μητροπολίτη Ζιμπάμπουε Σεραφείμ)

-Οικουμενιστική προσευχή στην Ρώμη για την παγκόσμια ειρήνη

-Οικουμενικό Πατριαρχείο: Ανακοινωθέν περί της Βασιλικής Παρασκευής Πεντάκη – Ρύντεν (Βασούλας).

 -Εκκλησία της Κύπρου: Ανακοίνωση περί της Βασιλικής Παρασκευής Πεντάκη – Ρύντεν (Βασούλας).

-Φωτογραφίες από την επίσκεψη της Βασούλας στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας

Οικουμενιστικό προσκύνημα ή περί Βασούλας Ρύντεν ( Ανακοίνωση Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς)

-Η Βασούλα στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και το καλωσόρισμα.

-Η Μετάληψη της Βασούλας (video)

-Ρουμανία- Τιμωρήθηκε ορθόδοξος ιερέας που γνωρίζει τη Βασούλα Ρύντεν, γιατί συμπροσευχήθηκε με Παπικό

-Λίγη ώρα με τη Βασούλα (1)

-Η Βασούλα σε Κοπτικό ναό

-Απάντησις εις οπαδούς της Βασούλας Ρύντεν

-Ανακοίνωση του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας για το Πάσχα του 2008

-Η Βασούλα στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας (video)

-Και ο Πάπας γνωρίζει τη Βασούλα;

-Στιγμιότυπο από την επίσκεψη της Βασούλας στην Πάτμο το 2009

-Η Βασούλα Ρύντεν τώρα και στο Πανεπιστήμιο του Α.Π.Θ ;

-Η Βασούλα, ο Παπικός και ο Ορθόδοξος

  -Ελένη Βασσάλου, «Προφήτης των ημερών μας» η κ. Βασούλα Ρύντεν ;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com