4 Σεπ 2024

Έκκληση για συμπαράσταση στην διαμαρτυρία κατά της βλασφήμου αποβολής του Εσταυρωμένου Κυρίου μας και του Σταυρού Του από το Ιερό Βήμα την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024 στις 16:30.

 

Προς τους απανταχού πιστούς Ορθοδόξους Χριστιανούς. Έκκληση για συμπαράσταση στην διαμαρτυρία κατά της βλασφήμου αποβολής του Εσταυρωμένου Κυρίου μας και του Σταυρού Του από το Ιερό Βήμα την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024 στις 16:30.

«Ἄν οἱ Χριστιανοί δέν ὁμολογήσουν, δέν ἀντιδράσουν, αὐτοί θά κάνουν χειρότερα. Ἐνῶ ἄν ἀντιδράσουν, θά τό σκεφθοῦν. Ἀλλά καί οἱ σημερινοί Χριστιανοί δέν εἶναι γιά μάχες. Οἱ πρῶτοι Χριστιανοί ἦταν γερά καρύδια· ἄλλαξαν ὅλο τόν κόσμο. Καί στήν βυζαντινή ἐποχή μιά εἰκόνα ἔβγαζαν ἀπό τήν Ἐκκλησία καί ἀντιδροῦσε ὁ κόσμος. Ἐδῶ ὁ Χριστός σταυρώθηκε, γιά νά ἀναστηθοῦμε ἐμεῖς, καί ἐμεῖς νά ἀδιαφοροῦμε! Ἄν ἡ Ἐκκλησία δέν μιλάη, γιά νά μήν ἔρθη σέ ρήξη μέ τό κράτος, ἄν οἱ μητροπολίτες δέν μιλοῦν, γιά νά τά ἔχουν καλά μέ ὅλους, γιατί τούς βοηθᾶνε στα  Ἱδρύματα κ.λπ., οἱ Ἁγιορεῖτες πάλι ἄν δέν μιλοῦν, γιά νά μήν τούς κόψουν τά ἐπιδόματα, τότε ποιός θά μιλήση;»

Ἁγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου, Λόγοι Β´, Πνευματική Ἀφύπνιση, σ. 37

Ο πιστός ορθόδοξος λαός της Ι.Μ. Περιστερίου, ο οποίος πρώτος πανελλαδικώς φέρει, κατά θεία Πρόνοια, το πνευματικό χρέος σύσσωμος να αντιμετωπίσει την κακόδοξη, βλάσφημη, αντικανονική και σκανδαλώδη – κατ’ εντολήν του μητροπολίτου Περιστερίου - αποβολή του Εσταυρωμένου από το Ιερό Βήμα των ιερών ναών μαζί με τον Σταυρό λιτανειών, κάνει έκκληση για συμπαράσταση – ομολογία Πίστεως στην εν λόγω Διαμαρτυρία ώστε να σταματήσει το κακό εδώ και να μην εξαπλωθεί και σε άλλες Μητροπόλεις.

Μερικές αναγκαίες διευκρινίσεις προς τους πάντας τους αδελφούς:

1.     O πιστός λαός της Ι.Μ. Περιστερίου δεν αντιδρά μόνο στην έξωση του Εσταυρωμένου και του Σταυρού. Αντιδρά πάντοτε σε κάθε αντορθόδοξη κίνηση όπως για παράδειγμα στην επιβολή των βλασφήμων υγιειονομικών μέτρων εντός των ιερών ναών, την τέλεση της Κυριακής του Αγίου Πάσχα το Μ. Σάββατο το 2021 κλπ.

Αγωνίζεται εναντίον της παναίρεσης του Οικουμενισμού και κάθε σχετικής με αυτήν εκδήλωση. Ενδεικτικώς∙ ελέγχει συνεχώς τον μητροπολίτη Περιστερίου για τις αντικανονικές συμπροσευχές του, όπως αυτή μετά των αιρετικών Λουθηρανών κατά την τέλεση της Θείας Λειτουργίας (βλ. συλλείτουργο 26 Μαΐου 2024 Κάϊρο, Ι.Ναός Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης), τον συμφυρμό του με πολλούς άλλους αιρετικούς που προσκαλεί στην Ιερά Μητρόπολη Περιστερίου υπό το πρόσχημα «επιστημονικών συνεδρίων» (βλ. 26-28 Αὐγούστου 2022, 16ο Διαχριστιανικὸ Συμπόσιο στην Ι.Μ. Περιστερίου).

Το ποίμνιο έχει εκφράσει ότι δεν αποδέχεται την ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου (2016) και θα διακόψει τελεσίδικα την κοινωνία με τον μητροπολίτη εάν αυτός (όπως αναμένεται) συμμετάσχει ή αποδεχθεί τον προγραμματισμένο επάρατο κοινό εορτασμό με τους αιρετικούς παπικούς το Πάσχα του 2025.

Έχει υπόψιν του δε, ότι ο μητροπολίτης αναγνωρίζει και υποστηρίζει την σχισματική δομή από αχειροτόνητους και καθηρημένους κληρικούς που «νομιμοποίησε» το Οικουμενικό Πατριαρχείο στην Ουκρανία ως «Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας» (2019), παραγκωνίζοντας την κανονική Εκκλησία που υφίσταται αιώνες εκεί.  Η δομή αυτή δεν αναγνωρίζεται από τις υπόλοιπες Ορθόδοξες Εκκλησίες (πλην της ελλαδικής και του πατριαρχείου Αλεξανδρείας) και οι πιστοί είναι σε εγρήγορση για τυχόν πρόσκληση για συλλείτουργο στο Περιστέρι,  σχισματικού από αυτή τη δομή, ώστε να προστατευθεί το πλήρωμα από τη συμμετοχή του σε αυτό.

2.     Η αφαίρεση του Εσταυρωμένου δεν είναι κάποιο «μικρής σημασίας πράγμα» για το οποίο αντιδρούν «φονταμενταλιστές» και «θεούσοι» χριστιανοί ή είναι «κάτι που μπορεί να κάνει ο επίσκοπος ώστε να επαναφέρει την παλαιά παράδοση».  Αυτά δυστυχώς εκφράζονται από πολλούς που έχουν άγνοια για το θέμα ή που, παρά την άγνοιά τους, δεικνύουν με τις γνώμες αυτές έλλειψη ορθοδόξου αισθητηρίου, εκκλησιαστικού φρονήματος, δογματικής κατάρτισης και μάλλον ένοχο εφησυχασμό. Προτρέπουμε τους αδελφούς σε μελέτη των κάτωθι τεκμηριωμένων μελετών (σε αντίθεση με τις ατεκμηρίωτες προσωπικές γνώμες του μητροπολίτου Περιστερίου στην Εγκύκλιο 1-2024, με τις οποίες βλασφημείται ο Κύριος και συκοφαντείται βάναυσα η ορθόδοξη λειτουργική πράξη) ώστε να αποκτήσουν κατάλληλη γνώση επί του θέματος και την επικινδυνότητα που ενέχει ο συμβιβασμός με τον εγχείρημα της αποβολής του Εσταυρωμένου:

α. «Παρατηρήσεις επί της έντυπης έκδοσης της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου σχετικά με την «Λανθασμένη θεολογικά και αυθαίρετα μόνιμη τοποθέτηση του «Εσταυρωμένου της Μεγάλης Παρασκευής» μέσα στο Ιερό Βήμα και πίσω από την Αγία Τράπεζα»  της Άννας Κακαδιάρη, αρχαιολόγου-φιλολόγου.

β. «Η ενότητα Σταυρού και Ανάστασης στο «ἑνιαῖον» της θείας Οικονομίας και στο «διαιρετικόν» της προτεσταντικής εσχατολογίας», του Βασιλείου Τουλουμτσή, υπ. Διδάκτορος Θεολογικής Σχολής ΕΚΠΑ.

γ. «Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα», του Ιωάννη Λίτινα, Πλωτάρχου ε.α. ΠΝ.

δ. «Όπου Θυσιαστήριον, εκεί και ο Εσταυρωμένος», της Βαρβάρας Χ. Γιαννακοπούλου, Λέκτορος Θεολογικής Σχολής.

3.     Επισημαίνεται, για ακόμη μία φορά, ότι η αντίδραση δεν είναι εναντίον της παράδοσης όσων Εκκλησιών δεν έχουν Εσταυρωμένο πίσω από την αγία Τράπεζα. Όπου παρελήφθη αυτή η παράδοση καλώς κάνουν και την διατηρούν. Η αντίδραση είναι εναντίον της έξωσης του Εσταυρωμένου εκεί που προηγουμένως είχε τοποθετηθεί, εμπλούτισε την λατρευτική παράδοση και παρεδόθη  ως ιερά και οσία από αγιασμένους Πατέρες (στον ελλαδικό χώρο για περισσότερο από 5 (πέντε) αιώνες, στη δε μητρόπολη Περιστερίου από ιδρύσεώς της το 1974), καθώς απαγορεύεται ρητώς και κατηγορηματικώς η συγκεκριμένη προσβλητική αφαίρεση και κάθε αποβολή ιεράς εικόνος ή σταυρού με ποινές καθαιρέσεως και αφορισμού από την Ζ’ Οικουμενική Σύνοδο[i]. Πολύ περισσότερο ισχύει αυτή η απαγόρευση και ποινή όταν επιπλέον η κίνηση της αποβολής συνοδεύεται από κακόδοξη, ψευδή και βλάσφημη διδασκαλία, όπως αυτή που εκτίθεται στην Εγκύκλιο 1-2024 του μητροπολίτου Περιστερίου υπό τον τίτλο «ἡ λανθασμένη θεολογικά καί αὐθαίρετα μόνιμη τοποθέτηση τοῦ “Ἐσταυρωμένου τῆς Μ.Παρασκευῆς” μέσα στό Ἱερό Βῆμα καί πίσω ἀπό τήν Ἁγία Τράπεζα».

4.     Η διαμαρτυρία μας είναι πρωτίστως πνευματική. Όσοι προσέλθουμε καλούμαστε  να είμαστε, όπως μάς προτρέπει το ευαγγέλιο, αδιαλλείπτως προσευχόμενοι και ειρηνικοί διότι γνωρίζουμε ότι είμαστε με το μέρος του Εσταυρωμένου και Αναστάντος, Νικητού Χριστού. Ομολογούμε Χριστόν «καί τοῦτον ἐσταυρωμένον» (Α’Κορ.2,2) κατά την εντολή Του, με το ήθος που διακρίνει τους αληθινούς μαθητές Του από τους ψευδείς. Προσευχόμαστε, μαζί με την δική μας μετάνοια και για την μετάνοια του επισκόπου. Επιπλέον, με τη διαμαρτυρία μας υπερασπιζόμαστε κατά χρέος την τιμή και υπόληψη των αγίων  Πατέρων που λειτούργησαν ή λειτουργήθηκαν με τον Εσταυρωμένο πίσω από την αγία Τράπεζα και μάς παρέδωσαν αυτή την παρακαταθήκη, καθώς η προαναφερθείσα εγκύκλιος, επιρρίπτει σ’ αυτούς εμμέσως βαρύτατες κατηγορίες, αφού εκείνοι είναι που μας κληροδότησαν την παράδοση αυτή.

5.     Ας έχουμε όλοι μας υπόψιν και το ακόλουθο λόγιο του Αγίου Παϊσίου, του μεγάλου ευεργέτου της εποχής μας: «Σήμερα προσπαθοῦν νά γκρεμίσουν τήν πίστη, γι’ αὐτό ἀφαιροῦν σιγά-σιγά ἀπό καμμιά πέτρα, γιά νά σωριασθεῖ τό οἰκοδόμημα τῆς πίστεως. Ὅλοι ὅμως εὐθυνόμαστε γιά τό γκρέμισμα αὐτό· ὄχι μόνον αὐτοί πού ἀφαιροῦν τίς πέτρες καί τό γκρεμίζουν, ἄλλα καί ὅσοι βλέπουμε νά γκρεμίζεται καί δέν προσπαθοῦμε νά τό ὑποστυλώσουμε». Ἁγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου, Λόγοι Β´, Πνευματική Ἀφύπνιση, σ. 20-21.

ΚΑΛΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΑΔΕΛΦΟΙ !

Ορθόδοξοι πιστοί Ι.Μ.Περιστερίου

…………………………………………..

[1] Ὅρος Πίστεως Ζ’ Οικουμενικής Συνόδου (απόσπασμα) : «Τοὺς οὖν τολμῶντας ἑτέρως φρονεῖν ἢ διδάσκειν, ἢ κατὰ τοὺς ἐναγεῖς αἱρετικοὺς τὰς ἐκκλησιαστικὰς παραδόσεις ἀθετεῖν καὶ καινοτομίαν τινὰ ἑπινοεῖν ἤ ἀποβάλλεσθαι τι ἐκ τῶν ἀνατεθειμένων τῇ ἐκκλησίᾳ, εὐαγγέλιον ἤ τύπον τοῦ σταυροῦ ἢ εἰκονικὴν ἀναζωγράφησιν ἢ ἅγιον λείψανον μάρτυρος, ἢ ἐπινοεῖν σκολιῶς καὶ πανούργως πρὸς τὸ ἀνατρέψαι ἕν τι τῶν ἐνθέσμων παραδόσεων τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας, ἔτι γε μὴν ὡς κοινοῖς χρῆσθαι τοῖς ἱεροῖς κειμηλίοις ἢ τοῖς εὐαγέσι μοναστηρίοις, ἐπισκόπους μὲν ὄντας ἢ κληρικοὺς καθαιρεῖσθαι προστάσσομεν, μονάζοντας δὲ ἢ λαϊκοὺς τῆς κοινωνίας ἀφορίζεσθαι»

……………………………………………..

Δείτε σχετικά και:

-Επιστολή προς τον Μητροπολίτη Περιστερίου για την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου.

-Πρόβλεψη για μεγάλο «σεισμό» (πνευματικό) πολλών ρίχτερ στην Ι. Μ. Περιστερίου.

-Ι.Μ. Περιστερίου, Συγκέντρωση και Πορεία Ενάντια στην Απομάκρυνση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία Τράπεζα όλων των ιερών ναών.

-Ως άλλος Εωσφόρος σκέφτηκε και έπραξε ο Περιστερίου

-Τελεία καὶ παύλα

-ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ (Βλέπε: Ξέφραγο Ἀμπέλι)

-Ἡ μεταρρύθμισις τοῦ Περιστερίου ὑπό τήν κρίσιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου

-Παρατηρήσεις επί της έντυπης έκδοσης της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου για τον Εσταυρωμένο

-Για ποιόν στήνει θρόνους ο Περιστερίου

-Aνοικτή επιστολή προς τον Δήμαρχο Περιστερίου

-Περὶ «μαθητευομένων μάγων»: Περιστερίου – Ζιμπάμπουε

-Ο αγώνας των ευλαβών πιστών της Μητροπόλεως Περιστερίου, οι οποίοι "δεν κάνουν αποχή" από την ομολογία κατά της αφαιρέσεως του Εσταυρωμένου. (9-6-2-024)

-Ἀνοικτή Ἐπιστολή εἰς τὸν «ΔΕΣΠΟΤΗΝ τοῦ ἐν Περιστερίῳ Δεσποτάτου»

-Περὶ τῆς ἀφαιρέσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ. Ἀπάντησις εἰς τὸν Πανιερώτατον Μητροπολίτην Μόρφου κ. Νεόφυτον

-Σεβ. Περιστερίου, ἐντὸς οἱ φιλοσοδομῖται ἐκτὸς ὁ Ἐσταυρωμένος;

-Ἀφαίρεση Ἐσταυρωμένου καί ἀπό τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό Ἀθηνῶν;

-«Πήρε φωτιά» η Ι.Μ. Περιστερίου

-Σε ποιούς ανήκουν οι Ναοί; ΔΗΜΑΡΧΟΣ απευθύνει κάλεσμα σε μουσική εκδήλωση που θα γίνει μέσα σε Ιερούς Ναούς.

-Ανοικτή Επιστολή πρώην Καλαβρύτων & Αιγιαλείας Αμβροσίου προς Περιστερίου Γρηγόριο για την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου.

-Καλή η διαμαρτυρία για το σκάνδαλο του Μητροπολίτου, επιβάλλεται ανάλογη και έναντι του ζηλώσαντος «Μεταξάκειον» δόξαν Πατριάρχου Βαρθολομαίου

-Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΠΥΡΟΔΟΤΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟΝ

-Σιωπᾶ ἡ Ἱερά Σύνοδος διά τά ἐν Περιστερίῳ!

-Σεβ. Περιστερίου, Ἀποδομητής τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως

-Ἄφαντος ὁ μητρ. Περιστερίου στὴν προκαθορισμένη συνάντηση ποὺ ὑποσχέθηκε γιὰ διάλογο μὲ τοὺς πιστοὺς

-Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος θὰ «εὐλογήση» τὴν ἔξωσιν τοῦ Ἐσταυρωμένου;

-Βλάσφημη απεικόνιση της Παναγίας από Σχολείο στο Επισκοπείο της Ι.Μ.Περιστερίου

-Διαρκής διαμαρτυρία για την αφαίρεση του Εσταυρωμένου και του Σταυρού στην Ι.Μ. Περιστερίου.

-Διαμαρτυρία του πιστού λαού της μητροπόλεως του Περιστερίου περί της επιχειρούμενης αφαιρέσεως του Εσταυρωμένου από το Άγιο Βήμα των Ιερών ναών

-Ὁ Περιστερίου σιωπᾶ διὰ τὸν Ἐσταυρωμένον

-Με «δημοκρατικό» τρόπο θα βγάλει ο Περιστερίου τον Εσταυρωμένο από το Ιερό.

-Ἡ ἄκρα ταπείνωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱεράν Μητρόπολιν Περιστερίου – Γ΄ ΜέροςΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ – Α΄ Μέρος και ΕΔΩ ΤΟ - Β΄ Μέρος)

-Η αλλοίωση του ορθοδόξου φρονήματος και ο πνευματικός μολυσμός των πιστών (με αφορμή το συνέδριο της Ι.Μ. Περιστερίου για τη θέση του Εσταυρωμένου)

-Διατί ὁ Περιστερίου ἀφαιρεῖ τόν Τίμιον Σταυρόν;

-Η σύγχρονη ποιμαντική μέθοδος του Περιστερίου Γρηγορίου!

-Ὁ Περιστερίου συνεχιστὴς τῆς κακοδοξίας τοῦ Περγάμου

-«Ἕνα συμπόσιο ὁρόσημο γιὰ τὸν οἰκουμενισμὸ στὴν Ἑλλάδα»

-ΟΙ ΠΑΠΙΚΕΣ ΠΛΑΝΕΣ ΕΙΝΑΙ Ο «ΚΟΙΝΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ» ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ; (Σχόλιο σε πρόσφατο διαχριστιανικό συμπόσιο)

-Ὁ Περιστερίου καί τό Οὐκρανικόν οἰκουμενιστικόν ἐργαστήριον

-Τι θέση λαμβάνουν οι ιερείς της Ι. Μ. Περιστερίου για το ημερολόγιο ''τσέπης'' έτους 2018, της Ι. Μ. Περιστερίου;

-Σεβ. Περιστερίου Γρηγόριος: «Στην Αθήνα έχουμε τρεις Αρχιεπισκόπους»

-Ο Περιστερίου ανακήρυξε την θρησκεία της ύλης και ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος ομιλεί για τους οπαδούς του Κάιν.

« Ὥρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου ἐγερθῆναι ».

-Όπου Θυσιαστήριον, εκεί και ο Εσταυρωμένος

-Και πάλι ο ΨευδοΟλβίας… παρουσία του Πατριάρχη ….. αλλά ουδείς γνωρίζει….

-Μοίρασε αμφίβολες «Καινές Διαθήκες» σε παιδιά του Γυμνασίου, αλλά θέλει να βγάλει τον Εσταυρωμένο από το Ιερό «για να ακολουθεί την Παράδοση»!


3 σχόλια:

byzantio είπε...

Πρέπει να το πάρουμε απόφαση οτι οι εποχές της ανεμελιάς των πολλών όταν μπροστάρηδες στα προβλήματα της Εκκλησίας ήταν κληρικοί και μοναχοί, έχει τελειώσει.
Ζούμε μια νέα ιστορική εκκλησιαστική εποχή και πρέπει το ίδιο το ποίμνιο, κυρίως οι λαϊκοί που έχουν φόβο Θεού, να αναλάβουν αυτόν τον αγώνα. Ας θυμηθούμε τα πέτρινα χρόνια της κατασκευασμένης πανδημίας, οι ίδιοι οι κληρικοί κάθε βαθμίδας έκλεισαν τους Ναούς και οι λαϊκοί προσπαθούσαν να μπουν σε κάποιο Ναό για να εκκλησιαστούν και να κοινωνήσουν.
Δεν μπορούν πλέον οι περισσότεροι κληρικοί. Άλλοι φοβόνται για το μέλλον τους και έχουν υποταχθεί και άλλοι βεβαίως συμφωνούν με τις ασέβειες, τις στηρίζουν και επαυξάνουν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα Μητροπολίτης στην βασανισμένη Κύπρο ο οποίος εδώ και εικοσαετία αφαίρεσε τον Εσταυρωμένο από όλους τους Ναούς της Μητροπόλεώς του, χωρίς να ρωτήσει κανέναν, χωρίς να το θέσει στην Ιερά Σύνοδο της Κύπρου, χωρίς να ρωτήσει το ποίμνιό του, το οποίο προφανώς άφησε ακατήχητο και δεν κατάλαβε τι συνέβη.
Ο ίδιος σήμερα δεν φοβάται τον Θεό και δημοσίως χλευάζει τους ευλαβείς πιστούς της Μητροπόλεως Περιστερίου, λέγοντας μάλιστα επί λέξη οτι «ο διάβολος τους έβαλε, να κάνουν την τρίχα τριχιά!!»
Θα ξαναζήσουμε φαίνεται εποχές Φερράρας – Φλωρεντίας, όπου ένας Επίσκοπος στους εκατοντάδες- χιλιάδες Επισκόπους -Ηγουμένους, και ο πιστός λαός ανέτρεψαν τις ψευδοσυνόδους και τις ψευδο-υπογραφές, αν και ήξεραν οτι ανθρωπίνως τους περιμένει η οθωμανική σκλαβιά.
Μην περιμένει κανείς λοιπόν σ΄ αυτές τις συγκεντρώσεις – διαμαρτυρίες να δείτε ράσο. Ήρθε η ώρα και της δικής μας ομολογίας.
Αλλά να έχουμε πάντα στο μυαλό μας και στην καρδιά μας ότι «Εἰ ὁ Θεὸς μεθ’ ἡμῶν τὶς καθ’ ἡμῶν; »

M.N. είπε...

Θα είμαστε όλοι εκεί! Ας αφήσουμε τους καναπέδες, αυτή τη φορά για χάρη του Χριστού μας που σταυρώθηκε για τις αμαρτίες μας! Η ζωή αυτή είναι πολύ σύντομη. Πώς θα Τον αντικρύσουμε στον Ουρανό, όταν ενώ Εκείνος μάς έδωσε τα πάντα, εμείς δεν αφιερώσαμε λίγο χρόνο, λίγο κόπο να δηλώσουμε ότι στεκόμαστε κι εμείς "παρά τω Σταυρώ Του" όπως άλλοτε η Παναγία Μητέρα Του κι ο αγαπημένος μαθητής Του; Μη γένοιτο αδελφοί να μείνουμε απαθείς. Μην ακούσουμε εκείνο το φοβερό "Ουκ οίδα υμάς"....

Γιώργος Γ. είπε...

Ο Θεός στον υπερήφανο λαό αντιτάσσεται(και αφήνει τον σατανά να πλανήσει τον δεσπότη ),
ταπεινοίς δε δίδωσι χάριν ...

Η περηφάνια και η ανυπακοή των ανθρώπων φαίνεται στις ακάλυπτες κεφαλές των γυναικών τους μέσα στο ναό. Δεν είναι μια βυζαντινή συνήθεια που ατόνησε όπως λένε μερικοί , ούτε ότι ήταν 'άλλη' εποχή , ούτε ότι λόγω του ότι οι Κορίνθιοι ήταν 'πολύ αμαρτωλοί' ,
είναι ένα σχήμα υπακοής και ταπεινοφροσύνης που το έδωσε ο Θεός , είναι στοιχείο της αιωνίου παράδοσης της Ορθοδοξίας , που πρέπει να το δέχονται και οι άντρες για να το έχουν οι γυναίκες τους.
Αν όμως οι γυναίκες καταλάβουν ότι δεν αρέσει στους άντρες τους , τότε δεν θα το φορέσουν , επειδή η Εύα πλάστηκε για τον Αδάμ αλλά ίσως και να μιλάμε για την Ιεζάβελ μέσα στο ναό , με τις νυχάρες , τα μέικ απ , βαμμένα μαλλιά , αντρικά ρούχα και επίδειξη της 'θηλυκότητας' , εκεί που :
ουκ ενι άρσεν και θήλυ ... αλλά καινή κτίσις.

Θεολογικώς λοιπόν ο Χριστός είναι η κεφαλή του ανδρός ενώ η κεφαλή της γυναικός είναι ο άντρας της.
Αφού λοιπόν ισχύει ότι : Πάσα δε γυνή προσευχομένη ή προφητεύουσα με την κεφαλήν ασκεπή καταισχύνει την κεφαλήν εαυτής (Α΄ Κορινθίους)
τότε αν μια γυναίκα καταισχύνει την κεφαλή της , πνευματικώς , καταισχύνεται και ο άντρας της και φεύγει ο Χριστός .
Αυτή είναι πικρή αλήθεια για τον ελαφρύ και απαλό ζυγό του Χριστού(Ματθ. ΙΑ') που λίγοι και λίγες τον ζώνονται , προς μεγάλη τους Χαρά βέβαια , και γλυτώνουν από τον τραχύ και βαρύ ζυγό του της περηφάνιας του κόσμου , του κομμωτηρίου και του 'μπιούτι σοπ' .

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com