Η ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΞΟΤΗΤΑΣ, ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ
‘’ΟΜΟΛΟΓΟΥΝ’’ ΚΑΙ ΔΥΟ ΝΑ ΕΝΝΟΟΥΝ
Τι
κρίμα να ‘’ομολογούν’’ Μία Αγία Εκκλησία, να αναφέρουν ‘’τοις χείλεσι’’ ότι αυτή
είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά κατά βάθος να εννοούν δύο. Τους προδίδει
εξάλλου περί τούτου και το κακόδοξο ‘’θεώρημα των δύο πνευμόνων’’.
Δεν
αντιλαμβάνονται ότι τούτο αντιστρατεύεται στο ότι η Εκκλησία είναι Μία και
μοναδική; Δεν αντιλαμβάνονται ότι τούτο αντιστρατεύεται στην καθολικότητα της
Εκκλησίας; Δεν αντιλαμβάνονται ότι τούτο αντιστρατεύεται στην αποστολικότητα
της Εκκλησίας; Δεν αντιλαμβάνονται ότι το πλήρωμα της Εκκλησίας δεν πείθεται
από την κακόδοξη ασάφεια της διγλωσσίας που παιχνιδίζει ανάμεσα στο ότι η
Εκκλησία είναι Μία και μοναδική και στο κακόδοξο ‘’θεώρημα’’ των ‘’δύο
πνευμόνων’’;
Οποιαδήποτε
αναφορά αναιρεί τη μοναδικότητα της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής
Εκκλησίας, δηλαδή της Ορθόδοξης Εκκλησίας, όπως το ‘’θεώρημα των δύο πνευμόνων’’,
αποτελεί εκκλησιολογικό ατόπημα. Οτιδήποτε αναιρεί την αυτοσυνειδησία της
Ορθόδοξης Εκκλησίας, ότι αυτή δηλαδή είναι η Μία Αγία Καθολική και Αποστολική
Εκκλησία, αποτελεί εκκλησιολογική στρέβλωση.
Η
αναφορά στο άτοπο ‘’θεώρημα των δύο πνευμόνων’’ μειώνει το εκκλησιολογικό κύρος
της Μίας Αγίας Εκκλησίας. Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι η Μία Αγία Καθολική και
Αποστολική Εκκλησία. Αυτό ομολογούμε και αυτό εννοούμε.
Το
‘’θεώρημα των δύο πνευμόνων’’ αναιρεί επίσης και την καθολικότητα της
Εκκλησίας. Ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς στο ομολογιακό κείμενό του «Καθολικότης
της Εκκλησίας», αναφέρει ότι «Η ίδια η φύσις της Εκκλησίας είναι καθολική. Ο
Σωτήρ Χριστός είναι το περιεχόμενο της παραδόσεως της αποστολικότητος εν τω
Σώματι της Εκκλησίας. Η Θεανθρωπίνη αυτή καθολικότης της Εκκλησίας και
καθολικοποίησις εν τη Εκκλησία διακρατείται και πραγματοποιείται δια της αεί
ζώσης Υποστάσεως του Θεανθρώπου Χριστού, η οποία κατά τον πλέον τέλειον τρόπον
ενώνει τον Θεόν και τον άνθρωπον…».
Το
‘’θεώρημα των δύο πνευμόνων’’ επίσης αναιρεί και την αποστολικότητα της
Εκκλησίας. Η Ορθόδοξη Εκκλησία διαφυλάσσει την Αποστολική Παράδοση η οποία
συνεχίστηκε με την Πατερική παράδοση. Η Ορθόδοξη Εκκλησία διαφυλάσσει ανόθευτη
την Ιερά Παράδοση, η οποία αποτελεί κατά τον Άγιο Σιλουανό τον Αθωνίτη ‘’την εν
Αγίω Πνεύματι ζωή της Εκκλησίας’’ και αυτό της προσδίδει το χαρακτηριστικό της
αποστολικότητας.
Οτιδήποτε
στρεβλώνει τα εκκλησιολογικά χαρακτηριστικά του άρθρου του Συμβόλου της Πίστης
μας, δια του οποίου ομολογείται η Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία,
αποτελεί κακόδοξη παρερμηνεία. Ως εκ τούτου το ‘’θεώρημα των δύο πνευμόνων’’
και τα συναφή στρεβλά αξιώματα, παραχαράσσουν την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία. Τι
κρίμα να ‘’ομολογούν’’ Μία Αγία Εκκλησία, να αναφέρουν ‘’τοις χείλεσι’’ ότι
αυτή είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά κατά βάθος να εννοούν δύο.
1 σχόλιο:
Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Είναι πασιφανές ότι έχουμε να κάνουμε με αίρεση και αιρετικούς με μανδύα προβατόσχημων. Τους αποδέχεσαι και τους ακολουθείς ή τους απορρίπτεις και ακολουθείς τα ίχνη των πατέρων της Εκκλησίας. Αν δε θέλεις να το δεις,μη το βλέπεις και ακολούθησε τους,αλλά να ξέρεις βαδίζεις σε ολισθηρό δρόμο του οποίου τη πορεία καθοδηγεί ο πονηρός κι αυτού το φανάρι κρατάνε.
Δημοσίευση σχολίου