Ο «ιεράρχης» που άφησε την «Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας»
και επέστρεψε
στο «Πατριαρχείο Κιέβου» του Φιλάρετου Ντενισένκο, εξήγησε την απόφασή
του αυτή κατηγορώντας τον επικεφαλής της OCU Επιφάνιο Ντουμένκο για απάτη.
Σύμφωνα με τον «Επίσκοπο» Φαλέστι και Ανατολικής Μολδαβίας
[Fălești and East Moldova] Φιλάρετο Πανκού [Philaret Panku], ο «Μητροπολίτης»
Επιφάνιος Ντουμένκο τον Δεκέμβριο του 2018 εξαπάτησε τα μέλη του «ενωτικού
συμβουλίου» που δημιούργησε την OCU, επειδή πήρε αποφάσεις για σημαντικά
εκκλησιαστικά ζητήματα μόνο με την κλειστή ομάδα «επισκόπων» που τον
περιβάλλει.
Η εξήγηση του Φιλάρετου Πανκού δημοσιεύτηκε στην
επίσημη ιστοσελίδα του «Πατριαρχείου Κιέβου».
«Εμείς, ως συμμετέχοντες του ιδρυτικού συμβουλίου της OCU
στις 15 Δεκεμβρίου του 2018, πήραμε την υπόσχεση ότι αμέσως μετά από αυτό το
συμβούλιο θα γινόταν ένα Τοπικό Συμβούλιο της νέας εκκλησίας, το οποίο θα
επίλυε σοβαρά ζητήματα. Πέρασε ένας χρόνος και Τοπικό Συμβούλιο δεν έγινε, ούτε
σχεδιάζεται να γίνει», έγραψε ο Φιλάρετος.
Ένα τοπικό συμβούλιο θα περιλάμβανε κάθε «ιεράρχη», καθώς και
εκπροσώπους «κληρικών» και λαϊκών από τις ενορίες.
«Όλα αποφασίζονται σύμφωνα με την παράδοση της Εκκλησίας της
Κωνσταντινουπόλεως – μέσω των αποφάσεων της Συνόδου που ηγείται ο Μητροπολίτης
Επιφάνιος. Στην OCU, πίσω από την εξωτερική συναίνεση κρύβεται ο έλεγχος του
στενού κύκλου του Μητροπολίτη Επιφάνιου», γράφει ο Φιλάρετος Πάνκου.
Σημειώνει επίσης ότι ο Επιφάνιος του έδωσε τον
ψεύτικο τίτλο «Επίσκοπος Μπελγκορόντ Δνείστερου» [Belgorod-Dniester]
για να μην φαίνεται ότι στην πραγματικότητα διοικούσε μια μητρόπολη εκτός
Ουκρανίας, στην Μολδαβία, αφού ο τόμος αυτοκεφαλίας που χορήγησε η
Κωνσταντινούπολη απαγορεύει στην OCU να έχει ενορίες στο εξωτερικό.
«Φυσικά εγώ δεν έχω εκεί κοινότητες ή μοναστήρια και δεν έχω
καμία σχέση με την περιοχή της Οδησσού», έγραψε ο Πανκού. «Με αυτόν τον τίτλο ήθελε να κρύψει την
αλήθεια ότι η OCU έχει μία επισκοπή με κοινότητες και μοναστήρια στην Μολδαβία,
δηλαδή, έξω από τα σύνορα της Ουκρανίας.»
«Εξαιτίας της ηγεσίας της OCU, εγώ μαζί με την επισκοπή μου
βρεθήκαμε σε μία παράξενη κατάσταση. Έγινε σαφές ότι δεν θα υπήρχε ανάπτυξη ή
μέλλον για την επισκοπή μου», γράφει ο σχισματικός «ιεράρχης».
Όπως εξηγεί, ο ίδιος, οι «κληρικοί» του και οι ενορίτες
συνειδητοποίησαν ότι δεν μπορούν να παραμείνουν στην OCU, αφού ο τόμος δεν
χορηγεί πραγματική ανεξαρτησία αλλά εδραιώνει την εξάρτηση της OCU στο
Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.
«Δεν καταλαβαίνουμε γιατί πρέπει να ταπεινώνεται έτσι η
Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, σε αντίθεση με άλλες Τοπικές Εκκλησίες. Είμαστε
πεπεισμένοι ότι η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, ως αρχαία Αποστολική Εκκλησία
που ίδρυσε ο ίδιος ο Απόστολος Ανδρέας και που υψώθηκε σε Πατριαρχικό καθεστώς
το 1990, τώρα, στην δομή της OCU, μειώθηκε σε μια μητρόπολη του Πατριαρχείου
Κωνσταντινουπόλεως»,
γράφει ο Φιλάρετος.
Επιπλέον τονίζει ότι η OCU δεν ένωσε τους Ουκρανούς και
συνεχίζει ότι το ποτήρι ξεχείλισε με την «υποκριτική και άδικη αντιμετώπιση του
Αγιωτάτου Πατριάρχη Φιλάρετου, ο οποίος ήταν για όλους εμάς, τους επισκόπους
της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Πατριαρχείου Κιέβου, ένας πνευματικός
πατέρας και φιλεύσπλαχνος αδελφός».
Μετάφραση Φαίη Τας
Θύρας Τας Θύρας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου