«Καταλήξαμε με την
Εκκλησία σε κάτι κοινό, όχι 100% σε αυτό που πρότεινε η Εκκλησία, ούτε σε αυτά
που 100% προτείναμε εμείς»
Ως
προς το μάθημα των Θρησκευτικών, ο υπουργός Παιδείας, αφού αναφέρθηκε σύντομα
στο «ιστορικό» της διαμάχης με την Εκκλησία, αφού μίλησε για την ανάγκη αλλαγής
προγραμμάτων σπουδών και εκσυγχρονισμού του περιεχομένου σε όλα τα μαθήματα
(βάσει αναγκών της κοινωνίας, των εκπαιδευτικών, αλλά και ερευνών), κατέστησε
σαφή τη διαδικασία υλοποίησης των αλλαγών.
«Αρχικά
έρχεται η πρόταση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, την οποία συζητάμε
με τους ενδιαφερόμενους φορείς και για ένα με δύο χρόνια πειραματιζόμαστε.
Δηλαδή, δεν καταλήγουμε από την αρχή στα βιβλία, αλλά έχουμε τους Φακέλους του
Μαθητή, για να μπορέσει να αξιολογηθεί το περιεχόμενο. Τέλος, με βάσει τις
αξιολογήσεις, καταλήγουμε στο νέο βιβλίο που παραμένει το ίδιο για κάποια
χρόνια. Το ίδιο κάναμε και στα Θρησκευτικά. Συζητήσαμε αρχικά με την τριμελή
Επιτροπή της Ιεράς Συνόδου, καταλήξαμε σε ορισμένα θέματα που αποτυπώθηκαν στο
Φάκελο του Μαθητή και είμαστε στη διαδικασία που θα δούμε ποια θα θελήσουν
αλλαγές και ποια όχι».
«Καταλήξαμε με την Εκκλησία σε κάτι
κοινό, όχι 100% σε αυτό που πρότεινε η Εκκλησία, ούτε σε αυτά που 100%
προτείναμε εμείς», διευκρίνισε ο υπουργός και μίλησε για
συμβιβαστικές λύσεις που ισχύουν τόσο στο μάθημα της Ιστορίας, όσο και στο
μάθημα των Αρχαίων. «Σε πολλές εκφράσεις του κοινωνικού μας βίου, φοβόμαστε τις
συναινέσεις. Και αυτό σημαίνει ότι ζούμε με τις διαφορές μας. Το έχω πει και με
τον Αρχιεπίσκοπο και με την Εκκλησία, όλοι το δέχονται. Και εν προκειμένω, όλοι
δεχόμαστε ότι πρέπει να ξεκολλήσουμε από το προηγούμενο καθεστώς, αλλά το πού
θα ισορροπήσουμε είναι ιδεολογικά και κοινωνικά, σύνθετο».
Η
πρόταση της ηγεσίας του υπουργείου είναι να αφήσει για ακόμη μία χρονιά το
Φάκελο του Μαθητή στα σχολεία και να ακολουθήσει νέος γύρος αξιολογήσεων, αλλά
και συναντήσεων με την Εκκλησία. «Αυτό άλλωστε, γίνεται και στο εξωτερικό. Για
να καταλήξεις σε βιβλίο, προηγείται μακριά περίοδος πειραματισμού και πιλοτικής
διδασκαλίας».
24-04-18
Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου στον
ρ/σ "news 247"
1 σχόλιο:
Μήπως ἡ λέξις ἐμπαιγμός ἀποδίδει τά τῆς δῆθεν συνεργασίας καί διαλόγου τῆς Ἐκκλησίας μέ τό Ὑπουργεῖο Παιδείας; Καί τό χειρότερον θά εἶναι νά ἀποδειχθεῖ, ἐάν κάποιος θεωρεῖ ὅτι δέν ἔχει τοῦτο γίνει ἤδη, ὅτι ὁ ἐμπαιγμός προέρχεται καί ἀπό τήν πλευρά τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς! Διότι ἀπό τήν πλευρά τοῦ Ὑπουργοῦ εἶναι πασιφανές ὅτι ἡ τακτική του εἶναι παραπειστική καί παρελκυστική. Ἡ καραμέλλα δέ περί τοῦ τί γίνεται στό ἐξωτερικό ἤ ἄλλες χῶρες ἔχει πλέον καταντήσει ἀηδία! Λές καί οἱ τοῦ Ὑπουργείου εἶναι οἱ μόνοι πού ἔχουν ἐπαφή μέ τόν ἔξω κόσμο! Ἡμεῖς δέ οἱ ὑπόλοιποι ὅτι εἴμεθα καθυστερημένοι! Ἔλεος πιά μέ τήν πονηρία καί τήν ἐξαπάτηση! Ἀπό τέτοιους διαλόγους ἀπάτης πρέπει κανείς νά ἀπέχει γιά νά μή δίδει τό δικαίωμα στούς ἐξαπατοῦντες τῆς δικαιολογίας ὅτι διαλεχθήκαμε καί δέν σεβόμαστε τά συμφωνηθέντα. Ἐπειδή δέ οἱ καιροί οὐ μενετοί, ἄς ξυπνήσουμε ἐπιτέλους καί ἄς μιλήσουμε τουλάχιστον ἐμεῖς τή γλώσσα πού δέν θέλει νά μιλήσει τό Ὑπουργεῖο Παιδείας, τή γλώσσα τῆς άληθείας! Σέ τόσο σοβαρά ζητήματα ἡ διαφωνία σαφῶς εἶναι προτιμοτέρα τοῦ συμβιβασμοῦ. Ὅπως λέγει καί ὁ ἱερός Χρυσόστομος: Μή προτίμα τήν ὁμόνοια τῆς ἀληθείας, ἀλλ' ἵστασο ὑπέρ αὐτῆς γενναίως ἕως θανάτου!
Δημοσίευση σχολίου