Εικονογραφικό Συναξάρι
-
*Ο Γιάννης Μενεσίδης είναι συνάδελφος πνευμονολόγος, συνταξιούχος πλέον,
τέως διευθυντής ΕΣΥ στο Νοσοκομείο της Ξάνθης. Από το 1975 άρχισε να
ζωγραφίζει ...
Πριν από 2 ώρες
1 σχόλιο:
Ο μακαριστός ιεράρχης της Κόνιτσας τον Ιούνιο του 1989, επί τη βάσει των όσων διαλαμβάνει σχετικό δημοσίευμα της μη εκδιδομένης, πλέον, μαχητικής εφημερίδος ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ, αναφερόμενος στις γιανναρικές κακοδοξίες που εξ αντικειμένου υπονομεύουν και ναρκοθετούν τον αγώνα των νέων για την κατάκτηση της αγνότητας είπε τα εξής:
"Έχω μελετήσει αρκετά βιβλία του κ.Γιανναρά ως και τα βιβλία του οσιολογιοτάτου μοναχού π.Θεοκλήτου Διονυσιάτου. ΕΧΩ ΣΧΗΜΑΤΙΣΕΙ ΑΛΓΕΙΝΟΤΑΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΙΝ ΚΑΙ ΕΧΩ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ ΜΑΣ ΓΕΝΙΚΩΣ ΚΙΝΔΥΝΟΝ ΕΚ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΦΡΟΝΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΛΕΓΟΜΕΝΩΝ ΝΕΟΟΡΘΟΔΟΞΩΝ.ΦΡΟΝΩ ΟΤΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΧΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΙΝ ΝΑ ΛΑΒΗ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑ ΤΟ ΣΟΒΑΡΟΝ ΤΟΥΤΟ ΘΕΜΑ".
Ανέφερε μάλιστα ο μακαριστός επίσκοπος και ωρισμένα αποσπάσματα και θέσεις από συγγράμματα του Χ.Γιανναρά τα οποία συνιστούν ό,τι βδελυρό και απαράδεκτο από πλευράς Ορθοδόξου. Σύμφωνα, λοιπόν, με τις νεώτερες αυτές ιδέες ο χριστιανός είναι δυνατό, του είναι επιτρεπτό, να αισχρολογεί και να ασχημονεί και παράλληλα να κρατεί στα χέρια του το κομποσχοίνι πιστεύοντας ότι έτσι προσφέρει λατρεία στο Θεό.
(βλέπε ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ, αριθμός φύλλου 251, Ιούνιος 1989, απ ό,που λήφθηκε το παρατιθέμενο απόσπασμα).
Το όλο ζήτημα έφερε προς συζήτηση στην τότε ΔΙΣ ο μακαριστός μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος. Ο τότε αρχιεπίσκοπος αντέδρασε χαρακτηριστικά με τη φράση "αφήστε ήσυχο το Γιανναρά"!
Κατόπιν, όμως, διεξήχθη σχετική συζήτηση στην οποία ο μακαριστός Φλωρίνης Αυγουστίνος ανέγνωσε εμπεριστατωμένη κριτική της γιανναρικής ετεροδιδασκαλίας,ελάχιστο απόσπασμα της οποίας επισυνάπτω:
"
Με τας παραδόξους ιδέας που εκηρύξατε κε Γιανναρά εγίνατε, ασυνειδήτως ή ενσυνειδήτως - ο Θεός οίδεν -, εμπνευστής ενός ιδεολογικού ρεύματος, ΣΥΝΟΝΘΥΛΕΥΜΑΤΟΣ ΕΚ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟΥ, ΝΙΚΟΛΑΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΥΠΑΡΞΙΑΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ, κεκαλυμμένων με επίχρισμα ορθοδόξου παραδόσεως και καλογερισμού.
(ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΠΙΘΑ φύλλο 444/1986, όπου μπορεί κάθε ενδιαφερόμενος να αναγνώσει ολόκληρη την κριτική του μακαριστού επιοσκόπου).
Δυστυχώς ενώ τέθηκε σε ψηφοφορία πρόταση του μακαριστού Σιδηροκάστρου Ιωάννη, σύμψυχου, συναγωνιστή, ομόφρονος και ομοτρόπου των άλλων δύο αξέχαστων και πολύκλαυστων ιεραρχών, με αντικείμενο την παραπομπή του όλου ζητήματος στην αρμόδια μόνιμη συνοδική επιτροπή η πλειοψηφία των τότε συνοδικών αποφάσισε αλλέως προς δόξαν του αρχεκάκου όφεως που τέρπεται επ απωλεία ψυχών υπέρ ων Χριστός απέθανε!
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τότε μητροπολίτης Θηβών και νυν αρχιεπίσκοπος Αθηνών στα υπό του Φλωρίνης λεχθέντα και προταθέντα αντέτεινε ότι μαζί με το θέμα των γιανναρικών ετεροδιδασκαλιών θα πρέπει να συνεξετασθεί και το θέμα των ορθοδόξων ιεραποστολικών αδελφοτήτων!!! με συνέπεια να λάβει τη δέουσα απάντηση από το μακαριστό Φλωρίνης.
Η τότε σύνοδος, λοιπόν, παρέκαμψε ελαφρά τη καρδία ή/και ενόχως το σοβαρότατο αυτό θέμα που διαφθείρει εικόνες του Θεού και νοθεύει την ευαγγελική και αγιοπατερική διδαχή.
Οι γιανναρικές κακοδοξίες συνιστούν "κοιλιόπνευστες θεωρίες" κατά το μακαριστό π.Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο ενώ κατά το μακαριστό Φλωρίνης Αυγουστίνο "είναι απαράδεκτο να συντελείται εκπόρνευση της νεολαίας με επικάλυμμα χριστιανικές ιδέες". Αλλά, δυστυχέστατα, και ιερωμένοι υποστηρίζουν παρόμοιες θέσεις όπως επί παραδείγματι ο γνωστός και μη εξαιρετέος και "αγαπημένο παιδί" των συστημικών ΜΜΕ π.Φιλόθεος Φάρος όπως προκύπτει απ το κάτωθι παρατιθέμενη παραπομπή:
https://egolpio.wordpress.com/2010/11/28/faros_sex/
Πρόκειται, αναντιλέκτως, για πολύ σοβαρό ποιμαντικό ζήτημα που άπτεται καιρίως της σωτηριολογίας της Εκκλησίας μας. Θα βρεθούν, άραγε, και στη γέμουσα συμβιβασμού εποχή μας ποιμένες που, στοιχούμενοι στη γραμμή των προδιαληφθηεισών τριών μεγάλων εκκλησιαστικών φυσιογνωμιών, εγνωσμένης πνευματικότητας, ποιμαντικής ευαισθησίας και πανθομολογουμένου κύρους, θα επαναφέρουν το θέμα της συνοδικής καταδίκης των πνευματοκτόνων γιανναρικών ληρημάτων και ιδεοληψιών; Ιδού το μέγα ερώτημα!
Λ.Ν.
Δημοσίευση σχολίου