24 Οκτ 2013

Αναφορά σε δηλώσεις του Mακαριωτάτου Πατριάρχου και Πάπα Αλεξανδρείας κ.κ. Θεοδώρου του Β΄.



ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ
ἘνΠειραιεῖτῇ 24ῃὈκτωβρίου 2013
Αναφορά σε δηλώσεις του MακαριωτάτουΠατριάρχου και Πάπα Αλεξανδρείας κ.κ. Θεοδώρου του Β΄.
Με έκπληξη και οδύνη ψυχής για μιά ακόμη φορά βλέπουμε τον συγκρητιστικό Οικουμενισμό και το πανθρησκειακό όραμα της «Νέας Εποχής» να προβάλλεται και να μετασχηματίζεται σε ένθερμο κήρυγμα όχι ενός τυχαίου ποιμένος,αλλά του Προκαθημένουτης των Αλεξανδρινών και πάσης Αφρικής Εκκλησίας, Θεοδώρου του Β΄.

Στις 30 Σεπτεμβρίου μετέβη στη Ρώμη, προκειμένου να συμμετάσχει στη Διαχριστιανική και Διαθρησκειακή Συνάντηση, που οργάνωσε η «Κοινότητα του αγίου Εγιδίου» με τίτλο: «Το Κουράγιο της Ελπίδας», η οποία έλαβε χώρα στην BasilicadiSantaMariainTrastevere στη Ρώμη. Οι διακηρύξεις δε και οι δηλώσεις, τις οποίες έκαμε κατά την επίσκεψή Του αυτή οΜακαριώτατος,τόσο στην προσφώνησή του προς τον «Πάπα» Φραγκίσκο τον Α΄, όσον επίσης κατόπιν και ενώπιον των παρισταμένων στην αιρετική και πανθρησκειακή παρασυναγωγή της Ρώμης, θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν, κατά την ταπεινή μας γνώμη, ως απηχούσες την οικουμενιστική ιδεολογία και ως πέρα για πέρα ξένες προς την διδασκαλία της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας και Παραδόσεως. Επειδή δε πιθανότατα έχουν προκαλέσει σκανδαλισμό στον πιστό λαό του Θεού και ίσως έχουν παρασύρει στον οικουμενιστικό κατήφορο, γι’ αυτό θεωρήσαμε σκόπιμο να προχωρήσουμε στις παρά κάτω επισημάνσεις:
Κατ’ αρχήν στη συνάντησή Του στο Βατικανό με τον αιρεσιάρχη «Πάπα» τον προσφωνεί ωσάν να ήτο κανονικός Ορθόδοξος επίσκοπος και ωσάν η «Εκκλησία» της Ρώμης σήμερον να είναι Ορθόδοξος!: «Οι δύο Εκκλησίες, η Αλεξανδρινή και η Ρωμαϊκή, ανήκουμε, ιστορικώς και παραδοσιακώς, στις αρχαίες Εκκλησίες». Είναι απορίας άξιον, πώς ο Αλεξανδρινός Προκαθήμενος φαίνεται να αγνοεί στοιχειώδεις γνώσεις εκκλησιαστικής ιστορίας. Η Εκκλησία της Ρώμης ανήκε επί χίλια έτη στις ιστορικώς και παραδοσιακώς αρχαίες Εκκλησίες, επειδή ανήκε στον κορμό της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας ως ένα από τα πέντε Ορθόδοξα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία. Επειδή όμως στη συνέχεια οι αιρετικοί Φράγκοι κατέλαβαν το σεβάσμιο Πατριαρχείο της Δύσεως και το οδήγησαν σε σειρά φρικτών αιρετικών διδασκαλιών, εξέπεσε πλέον στην κατάσταση της αιρέσεως και απεκόπη οριστικά από την Ορθόδοξο ΚαθολικήΕκκλησία το 1054. Στην κατάσταση δε αυτή δυστυχώς παραμένει μέχρι σήμερα.
Στη συνέχεια της προσφώνησής Του επανέλαβε τη μέθοδο του Οικουμενισμού, την προσπάθεια ανοικοδόμησης ενότητος της Ορθοδοξίας με την αίρεση με βάση όσα μας ενώνουν: «…διά της μαρτυρίας όσων μας ενώνουν και διά του διαλόγου, να συνεχίσουμε την πορεία στον δρόμο της αποκαταστάσεως της ενότητας των Χριστιανών».Ωστόσο ένα τέτοιο μοντέλο ενότητος δεν έχει κανένα απολύτως έρεισμα ούτε στην αγία Γραφή, ούτε στους Ιερούς Κανόνες, ούτε επίσης μαρτυρείται από τους αγίους Πατέρες. Πότε,Μακαριώτατε, στη δισχιλιόχρονη πορεία της Εκκλησίας μας οι άγιοι και θεοφόροι Πατέρες στήριξαν τους αντιαιρετικούςτων αγώνες προς τους αιρετικούς σε αυτά που τους ένωναν με αυτούς; Αναφερθήκατε στον προκάτοχό Υμών Μέγα Αθανάσιο. Μπορείτε να μας παρουσιάσετε έστω και μία αναφορά του, στην οποία προσπαθείνα προσεγγίσει την αίρεση του Αρείου με τα κοινά στοιχεία της με την Ορθοδοξία; Το πρόβλημά μας με τις αιρέσεις δεν είναι τα στοιχεία που μας ενώνουν με αυτές, αλλά τα στοιχεία που μας χωρίζουν. Αυτά είναι τα αίτια της απομακρύνσεώς των από την Εκκλησία.
Συνεχίζοντας την προσφώνησή Του προς τον«Πάπα»αναφέρει: «Ως ποιμένες της αγάπης και της αλήθειας, ας προσευχηθούμε διαπύρως…». Ερωτώμεν και πάλιν: Από πότε Μακαριώτατε ο αιρεσιάρχης«Πάπας»έγινε «ποιμένας και διάκονος της αγάπης και της αλήθειας»; Πώς μπορεί να είναι φορέας αληθείας, καθ’ όν χρόνον είναι ταυτόχρονα φορέας μιάς σωρείας αιρέσεων και πλανών; Και πώς μπορεί να είναι φορέας αγάπης, καθ’ όσον έπαυσε πλέον να είναι φορέας της αληθείας; Διότι είναι αδύνατον να έχει κανείς την αγάπη ως άκτιστη ενέργεια του αγίου Πνεύματος, εάν δεν έχει ταυτόχρονα και την αλήθεια. Αφού λοιπόν κατά την άποψη Υμών ο «Πάπας» είναι φορέας της αγάπης και της αλήθειας και αφού δε βρίσκετε σ’ αυτόν καμία πλάνη, αλλά μόνον αγάπη και αλήθεια, τότε τι εμπόδισε Υμάς να προχωρήσετε στην μυστηριακή διακοινωνία μ’ αυτόν; Επίσης προτρέπει τον Πάπα: «ας προσευχηθούμε διαπύρως…». Οι άγιοι Πατέρες ουδέποτε διενοήθησαν να ζητήσουν τις προσευχές των αιρετικών, τους οποίους ως λύκους βαρείς απέκοπταν από την Εκκλησία και συνοδικώς αναθεμάτιζαν. Στην πρόσφατη επίσκεψή του στη Βραζιλία χορήγησε ως «ευλογία» στους συμμετέχοντας «λυσίποινα», συντόμευση του  χρόνου παραμονής στο καθαρτήριο!!! Υπάρχει καθαρτήριο Μακαριώτατε;
Σε άλλο σημείο επισημαίνει την ανάγκη «συνεχίσεως και εντάσεως του Διαχριστιανικού Διαλόγου προς σύμπηξη και εμπέδωση της χριστιανικής ενότητας μέσα από την διαφορετικότητα…». Τι άλλο όμως μπορεί να είναι η «διαφορετικότητα» αυτή των χριστιανικών αιρέσεων, για την οποία κάνει λόγο ο Μακαριώτατος, παρά οι ψευδείς και πεπλανημένες διδασκαλίες των; Μπορεί λοιπόν η αλήθεια της Εκκλησίας να ενωθεί με την διαφορετικότητα της πλάνης και του ψεύδους «προς σύμπηξη και εμπέδωση της χριστιανικής ενότητας»; Μπορεί το φώς να ενωθεί με το σκότος; «Τις κοινωνία φωτί προς σκότος;» (Β΄Κορ.6,14) λέγει ο απόστολος. Ασφαλώς καμία. Αν ήταν δυνατή μια τέτοιου είδους ενότητα, όπως την οραματίζεται εδώ ο Μακαριώτατος, θα ήταν περιττοί οι αγώνες των αγίων Πατέρων μας εναντίον των αιρέσεων και των αιρετικών, για να διαφυλάξουν την ακεραιότητα της Ορθοδόξου πίστεως, περιττοί οι διωγμοί και τα μαρτύρια, τα οποία υπέφεραν, περιττή η συγκρότηση Τοπικών και Οικουμενικών Συνόδων, περιττοί οι αναθεματισμοί των αιρετικών. Η αποστολή της Εκκλησίας, Μακαριώτατε, δεν είναι ο συσχηματισμός και η συμπόρευσή της με τα φθαρτά και κτιστά σχήματα και ιδεολογίες του κόσμου, αλλά ο μετασχηματισμός του κόσμου σε «Καινή κτίση», σύμφωνα με τον λόγον του Παύλου «ει τις εν Χριστώ Καινή κτίσις» (Β΄Κορ.5,17).
Ο Μακαριώτατος κατά τον λόγον Του ενώπιον των προσκεκλημένων συνέδρων της Συναντήσεως ομίλησε με ακόμη πιόοικουμενιστική γλώσσα. Αρχίζει την ομιλία Του με ένα εγκώμιο προς την θρησκεία, εντάσσοντας μέσα σ’ αυτή και την Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία. Η θρησκεία κατά την άποψή του, «εξακολουθεί να προσφέρει στον ποντοπόρο άπορο άνθρωπο του 21ου αιώνα υπαρξιακό προσανατολισμό, νόημα ζωής, ηθική συνείδηση, πολιτισμική ταυτότητα, προοπτική αιώνιας σωτηρίας. Προσφέρει στον άνθρωπο την δυνατότητα να κατανοήσει τον εαυτό του πλήρως μόνον ξεκινώντας από τον Θεό ως Δημιουργό, Αρχή και Πηγή του κόσμου, τον Θεό όλων των εθνών και των ανθρώπων, τον Θεό της Αγάπης, της Πρόνοιας και της Σωτηρίας "κατά τo πλήθος των οικτιρμών" Του για όλα τα δημιουργήματά Του». Όλα αυτά όμως τα οποία ο Μακαριώτατος απέδωσε γενικά και αόριστα στην θρησκεία, μόνον μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία βρίσκουν την πλήρη πραγματοποίησή τους. Ερωτώμεν και πάλιν: Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι μιά από τις πολλές θρησκείες του κόσμου; Από πότε Μακαριώτατε μεταβλήθηκε η Εκκλησία του Χριστού σε θρησκεία και μάλιστα «τσουβαλιασμένη» με τις άλλες θρησκείες του κόσμου; Από πότε οι θρησκείες του κόσμου προσφέρουν «προοπτική αιώνιας σωτηρίας»; Σε ποιες βιβλικές ή αγιοπατερικές μαρτυρίες στηριχθήκατε για να διατυπώσετε αυτές τις θέσεις; Ο απόστολος Πέτρος στην θεόπνευστη ομιλία του ενώπιον του Ιουδαϊκού Συνεδρίου δεν ομιλεί για την μοναδικότητα και αποκλειστικότητα της διά του Ιησού Χριστού σωτηρίας; «Ουκ έστιν εν άλλωουδενί η σωτηρία, ουδέ γαρ όνομα εστίν έτερον υπό τον ουρανόν το δεδομένον εν ανθρώποις εν ώ δει σωθήναι ημάς» (Πρ.4,12).
Παρουσιάζει επίσης ο Μακαριώτατος την θρησκεία ως παράγοντα «ειρηνοποιίας  και ενισχύσεως του αγώνα για δικαιοσύνη και αξιοπρέπεια». Ποια παραδείγματα θα μπορούσε να αναφέρει προς επίρρωσιν της θέσεώς Του αυτής; Μπορεί να μας εξηγήσει πώς μπορεί το Ισλάμ, για παράδειγμα, να είναι παράγων ειρηνοποιΐας, όταν ως βασικό δόγμα πίστεώς του έχει το «Τζιχάντ», την σφαγή των αλλοθρήσκων στο όνομα του Αλλάχ; Τα πρόσφατα γεγονότα του πολέμου στη Συρία, όπου οι Χριστιανοί σφάζονται σαν αρνάκια, από τους φανατικούς ισλαμιστές δεν διαψεύδουν τους ισχυρισμούς Του αυτούς; Αποστολή της Εκκλησίας, Μακαριώτατε, είναι να ειρηνεύσει τον άνθρωπο με τον Θεό, που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να ειρηνεύσουν και οι άνθρωποι στη συνέχεια μεταξύ τους και όχι να μεταβάλλεται η ίδια σε ένα παγκόσμιο ειρηνευτικό οργανισμό. Να προσφέρει τον Χριστόν, τον μόνον ειρηνοποιόν, ο οποίος είναι «η ειρήνη ημών» (Εφ.2,14) κατά τον απόστολο. Για την Ορθόδοξη Εκκλησία ειρήνη δεν σημαίνει την απουσία πολέμου, αλλά είναι καρπός του αγίου Πνεύματος: «ο δε καρπός του Πνεύματος εστίν αγάπη, χαρά, ειρήνη…» (Γαλ.5,22). Εξ άλλου και ο ίδιος ο Χριστός την αντιδιαστέλλει από την κοσμική ειρήνη: «ειρήνηντην εμήν δίδωμιυμίν, ου καθώς ο κόσμος δίδωσιν, εγώ δίδωμιυμίν» (Ιω.14,27). Πέραν τούτου τόσον οι άγιοι απόστολοι, όσον και οι μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας μας εν μέσω πολέμων και αιματοχυσιών έζησαν και έδρασαν. Δεν κατενόησαν όμως την αποστολή τους, όπως την κατανούν σήμερα πολλοί Πατριάρχες, Αρχιεπίσκοποι και θεολόγοι Οικουμενιστές. Ποτέ δεν διανοήθηκαν να συμμαχήσουν και να συνεργαστούν με άλλες θρησκείες και αιρέσεις για να υπηρετήσουν μία κοσμικού τύπου παγκόσμια ειρήνη.
Στη συνέχεια ομίλησε ο Μακαριώτατος για τον κύριο παράγοντα, που εμποδίζει την αποστολή της θρησκείας να αποβή«παράγων ειρηνοποιίας  και ενισχύσεως του αγώνα για δικαιοσύνη και αξιοπρέπεια»:«…ο θρησκευτικός αυτοπροσδιορισμός αποβαίνει συχνά παράγων διχασμού και μισαλλοδοξίας, φανατισμού και βίας. Αυτό συμβαίνει όταν η θρησκευτική συνείδηση χειραγωγείται, η θρησκευτική ιδιαιτερότητα παρεξηγείται, ο θρησκευτικός ζηλωτισμός αρνείται την ελευθερία του άλλου στο όνομα του Θεού».Γνωρίζει μήπως ο Μακαριώτατος καμιά θρησκεία του κόσμου, που να μην έχει «θρησκευτικό αυτοπροσδιορισμό»; Υπαινίσσεται μήπως, ότι και η Εκκλησία του Χριστού, ως μία από τις θρησκείες του κόσμου, όπως την θέλει εκείνος, πως ο δικός Της «αυτοπροσδιορισμός», δηλαδή η θεία διδασκαλία Της, που την διαφοροποιεί από τις άλλες θρησκείες, είναι παράγων κατάλυσης της παγκόσμιας ειρήνης και εμπόδιο να ενισχυθεί ο αγώνας για δικαιοσύνη και αξιοπρέπεια των ανθρώπων; Έτσι όπως εκφράζεται μας αφήνει αβίαστα να σκεφτούμε, πως μιά ενδεχόμενη άρση του «θρησκευτικού αυτοπροσδιορισμού» των θρησκειών, και φυσικά της Εκκλησίας, θα σημάνει και την εδραίωση της ειρήνης, της δικαιοσύνηςκαι της αξιοπρέπειας στον κόσμο.Πάντως το γεγονός ότι σε άλλες θρησκείες όπως στο Ισλάμ, τον Ιουδαϊσμό, ή τον Ινδουϊσμό, παρατηρούνται φαινόμενα «μισαλλοδοξίας, φανατισμού και βίας»ή θρησκευτικού ζηλωτισμού, ο οποίος «αρνείται την ελευθερία του άλλου στο όνομα του Θεού», αυτό δεν σημαίνει, ότι το ίδιο συμβαίνει και στην Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία, η οποία ουδέποτε καθιέρωσε μιά τέτοιου είδους στάση απέναντι στους οπαδούς άλλων θρησκειών. Και τούτο διότι βασική και θεμελιώδης αρχή της ευαγγελικής διδασκαλίας του Κυρίου μας είναι ο σεβασμός της ελευθερίας του ανθρωπίνου προσώπου: «Ει τις θέλει οπίσω μου ελθείν, απαρνησάσθω εαυτόν…» (Ματθ.16,24). Θα έπρεπε λοιπόν ο Μακαριώτατος να κάνη έναν αναγκαίο διαχωρισμό και να μην «τσουβαλιάση» μέσα στο τσουβάλι της «μισαλλοδοξίας, φανατισμού και βίας» και την Ορθόδοξη Εκκλησία, διότι έτσι την αδικεί κατάφωρα.
Στη συνέχεια ο Μακαριώτατος επανέρχεται και πάλι στο θέμα της προβολής «των στοιχείων που ενώνουν τις θρησκείες, παρά εκείνων που τις χωρίζουν» και προσδιορίζει παρά κάτω πιό συγκεκριμένα, ποιά είναι αυτά τα στοιχεία, που πρέπει να προβληθούν: «…η προβολή των κοινών αξιών των διαφόρων θρησκειών, παρά των αντιλήψεων εκείνων περί θρησκευτικής ανωτερότητας, που υπονομεύουν την ανοχή στην διαφορετικότητα…Στόχος ενός τέτοιου διαλόγου οφείλει να είναι η συναίνεση των θρησκειών σε μια ελάχιστη κοινή ηθική, χωρίς νόθευση της πίστεως». Δηλαδή κατά τον Μακαριώτατον, θα πρέπει να παύσουμε να προβάλλουμε και να διακηρύττουμε προς τους αλλοδόξους την διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας, ότι ο μοναδικός Σωτήρας και λυτρωτής του κόσμου είναι ο Χριστός, σύμφωνα με τους θεόπνευστους λόγους του αποστόλου Πέτρου, που αναφέραμε παρά πάνω, επειδή μιά τέτοια διακήρυξη, που αναδεικνύει όχι απλώς την «ανωτερότητα», αλλά και την μοναδικότητα της διά του Ιησού Χριστού σωτηρίας, καλλιεργεί αντιλήψεις «θρησκευτικής ανωτερότητας που υπονομεύουν την ανοχή στην διαφορετικότητα». Θα πρέπει επίσης να παύσουμε να πιστεύουμε και να διακηρύττουμε, ότι ο Χριστός είναι «η οδός και η αλήθεια και η ζωή»(Ιω.14,6), «η ανάστασις και η ζωή» (Ιω11,25) και πλείστες όσες άλλες μαρτυρίες από την Αγία Γραφή, που προβάλλουν την μοναδικότητα του Χριστού. Εν τέλει θα πρέπει να παύσουμε να πιστεύουμε και να διακηρύττουμε την Ανάσταση του Χριστού, που είναι το θεμέλιο της πίστεώς μας, επειδή ο Χριστός με την Ανάστασή του απέδειξε, ότι είναι ο μοναδικός νικητής του θανάτου και ο μοναδικός χορηγός της ζωής. Και όλα αυτά μπορούν να γίνουν, πάντα κατά τον Μακαριώτατον, «…χωρίς νόθευση της πίστεως».  Μακαριώτατε, με τις παρά πάνω διακηρύξεις Υμών ουσιαστικά ανατρέπετε ολόκληρο το Ευαγγέλιο. Ουσιαστικά κηρύττετε ένα άλλο  Ευαγγέλιο.
Παρά κάτω φέρνει ως παράδειγμα ενότητος με τις άλλες θρησκείες το παράδειγμα, που ακολουθούν οι χριστιανικές «εκκλησίες» μεταξύ τους, το ιδανικό «της ενότητας μέσα από την διαφορετικότητα, ως προτύπωση της ανάγκης ειρηνικής συμβιώσεως των πιστών των διαφόρων θρησκειών». Ωστόσο το ιδανικό αυτό της ειρηνικής συμβιώσεως με τους οπαδούς των άλλων θρησκειών αποτελεί ουτοπία. Διότι πώς μπορεί να συμβιβασθεί αυτό το ιδανικό με τον λόγον του Χριστού «ει εμέ εδίωξαν και υμάς διώξουσιν»; (Ιω.15,20). Είναι αδύνατον ο πιστός, που πραγματικά θέλει να ζήσει την εν Χριστώ ζωή, να αποφύγει τον διωγμό και να συμβιώσει ειρηνικά με τον κόσμο της απιστίας και της αποστασίας, με τις θρησκείες των δαιμόνων. Αγνοεί ότι κατά την θεόπνευστη διακήρυξη «οι θεοί των Εθνών δαιμόνια»; (Ψαλμ.95,5). Ένα τέτοιο ενδεχόμενο το απέκλεισε ο Χριστός, ως νόμον πνευματικόν. Ή θα παύσει να ομολογεί Χριστόν, οπότε θα βρεθή παραβάτης των λόγων του Κυρίου «πας ούν όστις ομολογήσει εν εμοί…όστις δ’ αν αρνήσηταί με έμπροσθεν των ανθρώπων αρνήσωμαι αυτόν καγώ έμπροσθεν του πατρός μου του εν ουρανοίς» (Ματθ.10,32-33), ή θα ομολογήσει Χριστόν, οπότε αναπόφευκτα θα διωχθή.
Παρά κάτω στρέφεται και εναντίον εκείνων, που δε συμμερίζονται το πανθρησκειακό του όραμα: «Γνωρίζω πολύ καλά, ότι κάποιοι φοβικά υποστηρίζουν πως ο Διομολογιακός και Διαθρησκειακός διάλογος αποχρωματίζει την θρησκευτική ιδιαιτερότητα και ευνοεί τον συγκρητισμό. Αδυνατούν όμως να αντιληφθούν, ότι άνθρωπος και θρησκευτική πίστη άρρηκτα συνυπάρχουν από την αρχή του κόσμου». Και συνεχίζει: «Το πρόβλημα δεν είναι ο θρησκευτικός πλουραλισμός, αλλά η στάση μας απέναντι σε αυτόν. Αν κυριαρχήσει ο φόβος μπροστά στην θρησκευτική διαφορετικότητα, τότε θα οδηγηθούμε νομοτελειακά σε εγκλεισμό στην δική μας κοινότητα και σε ολισθηρές απολυτοποιήσεις». Ο φόβος λοιπόν του Μακαριωτάτου δεν είναι οι πλάνες και οι δαιμονοδιδασκαλίες των αιρέσεων και των θρησκειών του κόσμου, αλλά μην πέσει η Εκκλησία μας «σε ολισθηρές απολυτοποιήσεις»! Η σώζουσα διδασκαλία της Εκκλησίας μας, για τον δεύτερο στην τάξη Πατριάρχη της Εκκλησίας είναι «ολισθηρή απολυτοποίηση»!  Για να στηρίξει όλα αυτά υπερασπίζεται με στόμφο την θρησκευτική πίστη, η οποία «δεν διαγράφηκε ποτέ από την υπαρξιακή ταυτότητα ατόμων και λαών»και ότι «η πίστη στον Θεό αποτελεί την μοναδική σταθερά σε έναν κόσμο που κλυδωνίζεται επικίνδυνα». Θέλει να αγνοεί ο Μακαριώτατος, πως ο μεταπτωτικός άνθρωπος θρησκευτικότητα είχε και μάλιστα περισσή, σωτηρία δεν είχε. Θέλει να παραβλέπει επίσης, πως η μόνη σταθερά στον κόσμο δεν είναι η αόριστη πίστη στο Θεό, αλλά η πίστη στο σαρκωμένο Θεό, τον Ιησού Χριστό, μέσω του οποίου γνωρίζουμε πραγματικά τον Θεό και ενωνόμαστε μαζί Του. Θέλει να ξεχνά, πως όλες οι θρησκείες και αιρέσεις του κόσμου, οι οποίες συνιστούν τη θρησκευτική πίστη, που υπαινίσσεται, πολεμούν με λύσσα το θεανδρικό πρόσωπο του Χριστού. Και καταλήγει στο εξής εξωφρενικό: «Το πρόβλημα δεν είναι ο θρησκευτικός πλουραλισμός, αλλά η στάση μας απέναντι σε αυτόν». Δηλαδή, για τον Μακαριώτατο δεν είναι πρόβλημα πως ο Ιουδαϊσμός αρνείται κάθε αναφορά στο πρόσωπο του Χριστού και μάλιστα Τον υβρίζει χυδαιότατα μέσα από τό «ιερό βιβλίο» του το Ταλμούδ και την σατανική Καμπάλα. Επίσης δεν αποτελεί πρόβλημα το Ισλάμ, το οποίο Τον απογυμνώνει από τη Θεία Του υπόσταση ως τραγική επιβίωση του δεινού Αρειανισμού. Το πρόβλημα για Κείνον είναι πως να μη θίξουμε τη διδασκαλία των άλλων! Πάνω απ’ όλα ο σεβασμός στον πλουραλισμό!!!
Στη συνέχεια προχωρεί ακόμη περισσότερο, απευθυνόμενος στους εκπροσώπους των θρησκειών και των αιρέσεων: «Είναι καιρός να μάθουμε τους πιστούς μας…να παραμένουν πιστοί στην παράδοσή τους».Καλεί δηλαδή τους ηγήτορες των θρησκειών να περιχαρακώσουν τους πλανεμένους οπαδούς των,ώστε να μη γίνουν Χριστιανοί. Και προχωρεί: «Είναι καιρός να μάθουμε τους πιστούς μας, ότι η απολυτοποίηση της ιδιαιτερότητας δεν συνιστά διάσωση της αλήθειας, αλλά φαλκίδευση της αλήθειας και ολίσθηση προς τη θρησκειογενή νεύρωση της αποκλειστικότητας». Το λέει ξεκάθαρα, πως αν απολυτοποιήσουμε την μοναδική ιδαιτερότητα, που έχει το θεανδρικό πρόσωπο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και Τον θεωρήσομε ως τον μοναδικό Σωτήρα του κόσμου, προσβάλλουμε την αλήθεια και την φαλκιδεύουμε. Και το χειρότερο ολισθαίνουμε σε θρησκειογενή νεύρωση!!!
Περαίνοντες την μικρή αυτή αναφορά μας εκφράζουμε και πάλιν την βαθύτατη θλίψη μας για όσα κακόδοξα διεκήρυξε ο Μακαριώτατος κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη Ρώμη, με τα οποία αναδεικνύεται ως διαπρύσιος κήρυκας τουΠανθρησκειακού Οικουμενισμού.Προσευχόμεθα προς τον Θεόν να Τον φωτίσει να συνειδητοποιήσει την τραγικότητα των λόγων Του. Τον παρακαλούμε δε να λάβει ιδιαιτέρως υπ’ όψιν Του την παραγγελία, που δίδει το Άγιο Πνεύμα διά του Αποστόλου και Ευαγγελιστού Ιωάννου προς τον Επίσκοπο της εν Εφέσω Εκκλησίας: «Μνημόνευε ούν πόθεν πέπτωκας και μετανόησονκαι τα πρώτα έργα ποίησον. Ει δε μη έρχομαί σοι και κινήσω την λυχνίαν σου εκ του τόπου αυτής, εάν μη μετανοήσης» (Αποκ. 2,5).
Ο υπεύθυνος
Αρχ. Παύλος Δημητρακόπουλος
Ο Γραμματέας
k. Λάμπρος Σκόντζος
Δείτε σχετικά και:

12 σχόλια:

ΣΤΕΛΙΟΣ ΓΕΓΑΚΗΣ είπε...

ΘΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΥΤΟΣ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ, ΑΝ ΕΧΕΙ ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΤΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ, ΄Η ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΝΟΧΗ ΣΙΩΠΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ; ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΠΑΝΤΩΣ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΛΑΛΙΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΠΛΗΡΕΙΣ ΑΓΑΠΗΣ ΕΝΩ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΔΙΑΚΑΤΕΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΝΕΞΗΓΗΤΗ ΜΟΥΓΚΑΜΑΡΑ 'Η ΜΑΛΛΟΝ ΕΞΗΓΗΣΙΜΗ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΕΩΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΩΝ.

Αντιοικουμενιστής είπε...

Εμετικός και ελεινός ο λόγος του πατριάρχου και πάπα Αλεξανδρείας. Ούτε οι λατίνοι επίσκοποι δεν προβαίνουν εις τοιαύτην οσφυοκαμψίαν. Όστις μεγαλόσχημος ψευδοποιμήν βούλεται να "άρει" το μέγα χάσμα αναμέσον της Ορθοδόξου Αγίας, Καθολικής, Αποστολικής και Πατερικής Εκκλησίας και των πολυκακοδόξων, αιρετικών και πλανεμένων λατίνων δύναται ΑΤΟΜΙΚΩΣ να υπερβεί τον ρουβίκωνα αυτομολώντας οικειοθελώς εις τους λατίνους και άπαντες ας διαπιστώσουμε τότε πόσοι και ποίοι "ορθόδοξοι" θα τον ακολουθήσουν. Τότε να δούμε πόσο "μέγας" και "τρανός" θεολόγος ήτο...

Ανώνυμος είπε...

Αυτη η εικονα ειναι απαραδεκτη να τη βλεπει κανεις.Θα την εστελνα ευχαριστως στον Ουρανο να δουμε ποιος απο τους προμαχους της Ορθ.Πιστεως,δεν θα επεφτε κυριολεκτικα απο τα συννεφα!π

Ανώνυμος είπε...

Ειλικρινά σας λέω, μην περιμένετε καμία σοβαρή θεολογική σκέψη ή στάση από τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας Θεόδωρο. Θλιβερή, αλλά αληθινή διαπίστωση. Δείτε ποιον διόρισε επίσκοπο στο Κονγκό-Μπραζαβίλ και τα τεράστια προβλήματα και τον σκανδαλισμό που δημιουργούν το ήθος και οι πράξεις του επισκόπου Παντελεήμονος, προερχόμενου από το περιβάλλον του Σύρου Δωροθέου. Καλό είναι να ασχοληθείτε με την περίπτωση της επισκοπής Κονγκό-Μπραζαβίλ, διότι συμβαίνουν φοβερά και τρομερά εκεί, εις γνώση φυσικά του Πατριάρχη.

Ανώνυμος είπε...

Ἐπαινος και συγχαρητήρια πολλά αξίζουν στην Αντιαιρετική Ομάδα της Ι.Μητροπόλεως Πειραιώς, για την εμπεριστατωμένη και τεκμηριωμένη απάντηση στις αιρετικές θέσεις του Πατριάρχη Αλεξανδρείας κ. Θεόδωρου.
Θα πρέπει όλες οι Μητροπόλεις να αντιδράσουν καθώς και η Εκκλησία της Ελλάδος .
Ερώτημα: Ποια είναι η τοποθέτησή της στην συγκέντρωση των Οικουμενιστών υπό των Πάπα της Ρώμης;
Καλό είναι να μάθουμε.

Ανώνυμος είπε...

Όταν το 1960 ο π. Χρυσόστομος Παπασαραντόπουλος ξεκίνησε πρωτοπόρος το σύγχρονο Ιεραποστολικό έργο, το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας ποίμαινε με 10 Μητροπολίτες και 2 Επισκόπους την ανθούσα ομογένεια της Αφρικής, πού ήταν κάποιες χιλιάδες. Τώρα οι Έλληνες έμειναν ελάχιστοι, αλλά με την ευλογία του Θεού , τους μόχθους και τις θυσίες των γνησίων ιεραποστόλων που ακολούθησαν, το ποίμνιο των ιθαγενών πιστών είναι εκατοντάδες χιλιάδες και οι Μητροπόλεις και Επισκοπές τριπλασιάστηκαν!
Αντί αναγνωρίσεως και τιμής σε όσους ανιδιοτελώς κηρύσσουν την Ορθόδοξο πίστη και αποκτά ποίμνιο το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, δυστυχώς ο Πατριάρχης στις ημέρες μας έχει την πρωτιά να ηγείται διωγμού ιεραποστόλων. Το είδαμε και αυτό!
Οι Οικουμενιστικές του τοποθετήσεις στην Ρώμη,μήπως συνδέονται με αυτές τις δραστηριότητες;

Ανώνυμος είπε...

Διερωτώμαι άν λειτουργεί το Συνοδικό σύστημα και στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας...

Μπορεί ο όποιος προσωρινός προϊστάμενος Ορθόδοξης Εκκλησίας, από μόνος του, να τολμά να αντιπροσωπεύει με τέτοιες κακοδοξίες την Ορθόδοξη Εκκλησία μας ;;;
Συμφωνούν με αυτές τις κακοδοξίες και όλοι οι Μητροπολίτες και οι Επίσκοποι του πατριαρχείου Αλεξάνδρείας ;
Έχουν τα κότσια να αντιταχθούν για τέτοια σοβαρά θέματα , και να ελέγξουν τον κ. Θεόδωρο για αυτές τις κακοδοξίες του;;
(κάποιοι μάλιστα είναι και αγιορείτες...)

Θα τον καλούν τώρα τον κ. Θεόδωρο και οι εν Ελλάδι Μητροπολίτες για να σκανδαλίζει με τις κακοδοξίες του αυτές τους πιστούς ;;;

aggelos antonellis είπε...

«.Πᾶς ὁ λέγων παρὰ τὰ διατεταγμένα,
κἂν ἀξιόπιστος ᾖ,
κἂν νηστεύῃ,
κἂν παρθενεύῃ,
κἂν σημεῖα ποιῆ,
κἂν προφητεύῃ,
λύκος σοι φαινέσθω,
ἐν προβάτου δορᾷ,
προβάτων φθορὰν κατεργαζόμενος»
(Ἅγιος Ἰγνάτιος ὁ Θεοφόρος

Ανώνυμος είπε...

Προσέξτε τι ανορθόδοξες θέσεις ειπώθηκαν από τον Ορθόδοξο πατριάρχη κ.Θεόδωρο

1.''Αν όμως ο θρησκευτικός πλουραλισμός ανθίσει στο έδαφος
μιας ευρύτερης αξιολογικής συναινέσεως μεταξύ των θρησκειών,
τότε θα αποφευχθεί τόσο η λήθη της αληθείας,
όσο και ο φανατισμός της αληθείας.’’

Καταλάβατε; Για να μην ξεχάσουμε την αλήθεια
και για να αποφύγουμε τον φανατισμό της αλήθειας,

πρέπει να ανθίσει ο πλουραλισμός στο έδαφος μιας ευρύτερης
αξιολογικής συναινέσεως μεταξύ των θρησκειών.

Δηλαδή κύριοι του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας .;

Τι σημαίνει αξιολογική συναίνεση μεταξύ των θρησκειών;

Ποιος αξιολογεί τι; Και τι σημαίνει αξιολογική συναίνεση;

Θα δεχθούμε το Ισλάμ ως ισότιμη θρησκεία με την Ορθοδοξία;

Εμείς την αξιολογούμε ως θρησκεία του μίσους. Εσείς ;

Τι σημαίνει φανατισμός της αλήθειας;;;

ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ

Όποιος υποστηρίζει τον Χριστό, κ.Θεόδωρε, είναι φανατικός ;;;

2.
Είναι καιρός να μάθουμε τους πιστούς μας ότι η απολυτοποίηση της ιδιαιτερότητας δεν συνιστά διάσωση της αληθείας,
αλλά φαλκίδευση της αληθείας και ολίσθηση προς την θρησκειογενή νεύρωση της αποκλειστικότητας.

Τι σημαίνει απολυτοποίηση της ιδιαιτερότητας;

Γιατί δεν είναι διάσωση της αλήθειας το να απολυτοποιεί η Ορθοδοξία την αλήθεια της ;;;

αφού η αλήθεια που κηρύττει είναι ο Χριστός και είναι η «απόλυτη αλήθεια»;

Ποιος ολισθαίνει σε θρησκειογενή νεύρωση;

Ο ορθόδοξος ή όλοι εκείνοι που τολμούν να εκφέρουν τέτοιες κακοδοξίες;;

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 26/Οκτ/8.41μμ

Μετά από αυτές τις κακοδοξίες του
κ. Θεοδώρου , και άν δεν αναθεωρηθούν , θεωρώ εις το εξής ότι :

Όσοι τυχόν Μητοπολίτες καλούν πλέον τον πατριάρχη κ. Θεόδωρο για να συνεορτασμό προς τιμήν Αγίων - Αποστόλων - Μαρτύρων ή Ομολογητών της Ορθοδόξου Πίστεως μας,

ότι έτσι δεν θα τιμούν,τους Αγίους Ομολογητάς και Μάρτυρας, που έδωσαν τη ζωή τους ώστε ''ιώτα έν ή μια κεραία'' να μη παρέλθει από του νόμου του Κυρίου μας..

Ανώνυμος είπε...

Εγω παλι θεωρω πως οι αναρτησεις που προβαλλονται απο τα Ορθοδοξα μπλοκς και ζητουν τα σχολια του αναγνωστικου κοινου η πρεπει να μην προβαλλονται η οταν προβαλλονται να μην σχολιαζει κανεις.Δεν υπαρχει περιπτωση να διαβαζει κανεις πραγματα που ξεφευγουν της της πιστης μας και να μην σχολιασει κανεις...Πρωτα πρωτα ας σκεφτει κανεις αυτη τη συνειδηση ενος χριστιανου ,που βλεποντας εικονες που αμβλυνουν την χριστιανικη και εθνικη συνειδηση,να μην χαρακτηρισει απαραδεκτες αυτες και να μη στενοχωρηθει και εκφρασει την αντιρρηση του.Παλι το να μην προβαλλονται,οπως τα οικουμενιστικα πριν μια δεκαετια,αποκτα η ασεβεια ισχυ.Η καθημερινη παλι αντιδραση,ισως και να δημιουργει καποιο ντορο...Ομως,η αντιδραση ειναι αντιδραση και το σκανδαλο ειναι σκανδαλο κατα την ατελη μου γνωμη,αλλιως για ποιο λογο ανεβαινουν αυτα τα βιντεο που θιγουν την τιμη και την Ορθοδοξη πνευματικοτητα και κυριως Το ιδιο το πνευμα.Δηλαδη,οι ειδησεις οι ιδιες ειναι σκανδαλο.Διδεται η ευκαιρια να επαληθευτει η αληθεια με αυτες τις αποκλισεις.Αλλιως,η σιωπη ισως και να ειναι συγκαλυψη.Ειναι και το αλλο που μπορει να διαγνωσει κανεις:πως εαν κρατηηθει ενα ς ομολογιακος χαρακτηρας στα μπλοκς,τεκμηριωμενος...ειτε μεσω σχολιων ,ειτε μεσω αναρτησεων ,να αρθει αυτη η συγκρητιστικη σταση εναντι της αιρεσεως και οι οποιοι αιρετικοι να σχηματισουν την εντυπωση,πως δεν απεχουν απο την αληθεια και φυσικα ...να μην συντρεχει λογος μετανοιας.
Υποβιβαζεται η Ορθοδοξια στα οποια παζαρια ,εις βαρος της του Χριστου Εκκλησιας...και εαν σιωπησει ο λαος...η αιρεσις θα επικρατησει,και ειμαστε ολοι υπευθυνοι.
Θα μπορουσε ο πιστος λαος να διαμαρτυρηθει σε μη τακτικα χρονικα διαστηματα,ομως οι ειδησεις τρεχουν καθημερινα και καθημερινα σκανδαλιζουν και ερεθιζουν το ορθοδοξο πνευμα,που ειναι αδυνατον να μην αντισταθει...-

Ανώνυμος είπε...

Ο ισαπόστολος Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός:

«Οι κληρικοί θα γίνουν οι χειρότεροι και οι ασεβέστεροι των όλων».

Στον τόμο των «Προφητειών» που θα το βρείτε, επεξηγείται ότι:

Εδώ αναφέρετε και σε ηθικά παραπτώματα τους (χειρότεροι),αλλά και σε κακοδοξίες τους (ασεβέστεροι) πχ. Οικουμενισμός και Πανθρησκεία...

Όταν προχωρήσει το κακό προλέγει ότι:

«Όταν θα πηγαίνει ο παπάς σε σπίτι λαϊκού, μόλις θα φεύγει θα θυμιάζουν με θυμίαμα...»!

Για να δηλώσουν με τον τρόπο αυτό,οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί , ότι δεν συμμερίζονται τις κακοδοξίες του....

ΚΑΙ... ΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΑΔΕΛΦΟΙ .

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com