28 Αυγ 2025

Η Ορθοδοξία δεν είναι διακοσμητικό στοιχείο για διαθρησκειακά συνέδρια

 

Απάντηση στον Αρχιμ. Γεράσιμο Φραγκουλάκη

Του Σωτήρη Μ. Τζούμα

Ο π. Γεράσιμος Φραγκουλάκης είναι Αρχιμανδρίτης του Οικουμενικού Θρόνου, ο οποίος υπηρετεί στην Ι. Μητρόπολη Γερμανίας και συγκεκριμένα στο Αννόβερο. Έχει αναλάβει εσχάτως και μάλιστα αυτοβούλως εκπρόσωπος τύπου του Φαναρίου και απαντά στα σχόλια εκείνα που δημοσιεύουμε τα θεωρεί ενοχλητικά ή προσβλητικά  για τον Πατριάρχη. 

Μόνο που τις όποιες διαφωνίες που καταθέτει δεν τις στέλνει σε μας αλλά στο επίσημο, έστω και άτυπα, ιστολόγιο των θέσεων του Πατριαρχείου το Φως Φαναρίου. Ως εκ τούτου εμείς του απαντάμε από την δική μας έπαλξη. Καλοδεχούμενος συνομιλητής  ο π. Γεράσιμος.

Μάλιστα μπορεί  ο διάλογος αυτός να  γίνει το όχημα για την προαγωγή του  σε Επίσκοπο. Βεβαίως  η εκλογή του περνά πρώτα  από τον Μητροπολίτη Γερμανίας Αυγουστίνο. Δική του πρόβληση πρέπει να είναι. Ας το αποφασίσει, λοιπόν,  πρώτα αυτός  και μετά βλέπουμε…

Η απάντησή μας στον π.Γεράσιμο

 Επειδή τα λόγια σας, π. Γεράσιμε, δεν είναι θεολογία αλλά ιδεολογική απολογητική υπέρ ενός οικουμενιστικού project, που μεταχειρίζεται τη θεολογική γλώσσα ως καμουφλάζ για να ντύσει την αλλοίωση της Ορθόδοξης Πίστεως με ρητορικά στολίδια, σας απαντούμε άπαξ, χωρίς διάθεση για δευτερολογία. Δεν θα επανέλθω όσο και αν προκληθώ.

Εκ προοιμίου να σας πω για να λύσω τις όποιες απορίες σας οτι εργάσθηκα επαγγελματικά στον τομέα της Επικοινωνίας και του Μάρκετινγκ αλλά είχα την ευλογία να έχω στην πορεία μου καλούς Δασκάλους και πνευματικούς καθοδηγητές οι οποίοι φρόντισαν να εμπλουτίσουν  τις θεολογικές και ιστορικές περί την Εκκλησία γνώσεις μου από πολύ νεαρή ηλικία,  ώστε σήμερα να τους ευγνωμονώ διότι νιώθω αυτάρκης  για  να μπορώ να  αντιμετωπίσω έναν διάλογο θεολογικού περιεχομένου ακόμη και με έναν Θεολόγο υψηλού επιπέδου. Και για να έλθουμε στο θέμα μας:

1. Η Ορθοδοξία δεν είναι διακοσμητικό στοιχείο για διαθρησκειακά συνέδρια

Η Ορθοδοξία είναι Αλήθεια και όχι άποψη. Είναι το Σώμα του Χριστού και όχι ένας “προνομιακός συνομιλητής” ανάμεσα σε ετερόκλητες θρησκευτικές φωνές.

 Η Εκκλησία δεν έχει καμία αποστολή να προσφέρει “σεβασμό στην ετερότητα” όταν αυτή η ετερότητα βλασφημεί την Ευχαριστίααρνείται την Ιερωσύνηδεν έχει Ιερά Παράδοσηχειροτονεί γυναίκεςευλογεί γάμους ομοφυλοφίλων και κοινωνεί απίστους.

Δεν ονομάζεται “αγάπη” η σιωπή ενώπιον της πλάνης. Ονομάζεται συνενοχή. Και ο “διάλογος”, όταν επιτελείται σε λειτουργικό εκκλησιαστικό χώρο, είναι εκτροπή από την εκκλησιολογική συνείδηση των Πατέρων, όχι εξέλιξη και πρόοδος!

2. Δεν είναι οικουμενικότητα η συμπροσευχή με αιρετικούς

Αυτό που αποκαλείτε “συμμετοχή” σε εκδηλώσεις, είναι ακριβώς ό,τι καταδίκασαν οι Ιεροί Κανόνες: συμμετοχή σε κοινές προσευχές με αιρετικούς, χωρίς μετάνοια και αναγνώριση της πλάνης τους.

Ο Πατριάρχης μας, δυστυχώς, συμπροσεύχεται και παρακάθεται μαζί με Λουθηρανούς, Αγγλικανούς, Προτεστάντες όλων των αποχρώσεων, χάριν των δημοσίων σχέσεων. Το χειρότερο ωστόσο είναι ότι ορθόδοξοι που ανήκουν στο κλίμα του Οικουμενικού  Πατριαρχείου  αφήνουν  να μεταλαμβάνουν οι αιρετικοί, με πρόσχημα την “αγάπη”. Αυτό δεν είναι μαρτυρία. Δεν είναι θεία οικονομία. Είναι παραχάραξη.

Αγάπη χωρίς αλήθεια είναι ψεύτικη. Και εσείς, προφανώς, φαίνεται πως δεν ξέρετε ούτε πού τελειώνει η φιλανθρωπία, ούτε πού αρχίζει η δογματική προδοσία.

3. Ο διάλογος δεν είναι θέσφατο. Η αλήθεια είναι! 

Μας μιλάτε για τον Μέγα Βασίλειο, τον Χρυσόστομο, τον Φώτιο… Μα δεν ντρέπεστε να αναφέρετε Αγίους που πολέμησαν την αίρεση μέχρι θανάτου, για να δικαιολογήσετε το στρογγύλεμα της Αλήθειας και την απενοχοποίηση των πλανών;

Ο Μέγας Φώτιος που εσείς επικαλείστε, κατακεραύνωσε τον Παπισμό για την προσθήκη του Filioque και τα πρωτεία του Πάπα. Δεν πήγε να του δώσει “φιλί αγάπης”. Του έστειλε Όρο Καταδίκης. Μη χρησιμοποιείτε τους Πατέρες για να στηρίξετε την ροπή προς τον μεταπατερικό νεοεκκλησιαστικισμό που εισήλθε εσχάτως στην Εκκλησία μας και κάποιοι τον υπηρετούν πιστά.

4. Η Εκκλησία δεν είναι ΝΠΙΔ για δημόσιες σχέσεις

Το έχουμε καταλάβει πια. Όλη αυτή η θεολογία του “διαλόγου”, δεν έχει ούτε ίχνος Χριστοκεντρικότητας. Δεν είναι πίστη. Είναι θεσμική σκοπιμότητα και γεωπολιτική ιδιοτέλεια. Ο στόχος  δεν είναι η σωτηρία των ψυχών αλλά η διπλωματική ανέλιξη, τα προσκυνήματα των ηγετών, οι βραβεύσεις από think tanks και  διεθνή forum και το κυριότερο: η επιβίωση του  Φαναρίου,για το οποίο κάποιοι από μας δώσαμε κάποτε σκληρές μάχες,για να στρέψουμε το ελληνικό ποίμνιο προς τα εκεί  και να το ενισχύσουμε . Αλλά μας αντάμειψαν με τον χειρότερο τρόπο όταν τολμήσαμε να τους τα ψάλλουμε για τα τραγικά λάθη τους και τη διχόνοια που έσπειραν στην Ορθοδοξία μόνο και μόνο για να επιβιώσουν και να επικρατήσουν αυτοί έναντι όλων.

Και εσείς, π. Γεράσιμε, εν γνώση ή εν τη αφελεία σας , λειτουργείτε και πράττετε  ως ονειροπόλος εντολοδόχος αυτού του “πνευματικού ΝΑΤΟ”.Δεν σας αδικώ. Μπορεί όλο αυτό να βγει σε καλό και να σας δούμε σύντομα και Επίσκοπο. Χωρίς να σας ξέρω από τον μεταξύ μας διάλογο σας κόβω ως πολύ πιο άξιο και κατηρτισμένο θεολογικά από μερικούς ήδη προαχθέντες με μόνο προσόν τους την αφωνία και την… εξάρτηση!

5. Η Εκκλησία του Χριστού δεν εκβιάζεται με “σύγχρονα δεδομένα”

Η Ορθοδοξία δεν προσαρμόζεται στις αλλαγές του κόσμου, ούτε κάνει επανεκκίνηση κάθε 10 χρόνια για να δείξει “επικαιρότητα”. Το Ευαγγέλιο είναι αιώνιο και αμετάβλητο. Δεν ξαναγράφεται για χάρη των ΜΚΟ και των δεξιώσεων.

Τολμήσατε να φέρετε ακόμη και τον Χριστό ως “πρότυπο ενότητας” για να δικαιολογήσετε λειτουργικές πράξεις με γυναίκες-κληρικούς!

Ο Χριστός δεν εκάλεσε σε συμπροσευχή τους Φαρισαίους, ούτε κοινωνούσε μαζί τους για να “μαρτυρήσει”. Τους αποστόμωσε με την Αλήθεια και μετά κάλεσε όλους: “Μετανοεῖτε”. Δεν είπε: “Ελάτε να τα βρούμε”.

6. Ο Χριστόδουλος ήταν αληθινός ποιμένας, όχι διπλωμάτης

Προσπαθήσατε να βάλετε στο ίδιο καλάθι τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο με τον μακαριστό Μεγάλο Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. Μη διανοείστε.Και ούτε να το ξανακάνετε! Σας το είπα και στην τελευταία επικοινωνία μας.

Ο Χριστόδουλος πήγε στη Ρώμη ως Έλληνας Αρχιεπίσκοποςόχι για συμπροσευχή ή για ανταλλαγή μυστηρίων, αλλά για να απαιτήσει απολογία για το 1054, να αναδείξει την εθνική παράδοση, και να καταδείξει το σχίσμα ως υπαρκτό. Και όλα αυτά τα έκανε με αρχοντιά. Πήγε ως ισότιμος. Δεν τους επέτρεψε να τον ταπεινώσουν όπως έκαναν οι Καθολικοί στον Πατριάρχη μας στην κηδεία του Φραγκίσκου και στην ενθρόνιση του Λέοντα που τον είχαν με το μπουλούκι. Τα είδαμε όλα αυτά και πονέσαμε!

Ο Χριστόδουλος δεν κάθισε να κοινωνήσει με Καθολικούς. Δεν έβαλε ούτε μανδύα, ούτε ωμοφόριο και πετραχήλι μπροστά τους. Και όταν του το πρότειναν όταν πήγε στο Βατικανό είπε ευγενικά ΟΧΙ! Ο Χριστόδουλος δεν φωτογραφήθηκε και δεν ευλόγησε γυναίκες “επισκόπους”. Και το κυριότερο: είχε ποιμαντικό έργο, όχι διπλωματικά φλερτ με τα Ηνωμένα Έθνη.Μιλούσε στην ψυχή και στην καρδιά των πιστών! και σήμερα 18 σχεδόν χρόνια από την κοίμησή Του ο λαός μας τον αναζητά, τον ψάχνει!  Ενώ οι εχθροί Του ακόμη και νεκρό τον τρέμουν!

Ευτυχώς για σας δεν ζει ο Στυλιανός,ο Αναστάσιος,ο Χριστόδουλος. Δυστυχώς για μας.

Δεν απομένει μόνο να σας θυμίσουμε τι έλεγε ο μέγας Στυλιανός όταν στην δογματική του δεινότητα κοροϊδεύοντας σας,σας έλεγε :

“Άι στο διάλογο με τον Πάπα”. Εννοώντας στο…διάολο! 

Αυτός σαν πρόεδρος τότε του ΠΣΕ τους είχε καταλάβει όσο κανείς !!Δυστυχώς για μας δεν υπάρχει ούτε αυτός.

Μόνο που αυτό που εσείς θεωρείτε ως διάλογο δεν είναι διάλογος,αλλά κάτι πολύ παραπάνω από διάλογος. 

Και σε κανένα διάλογο  – αν είναι διάλογος -δεν έχουμε λειτουργικές πράξεις – συμπροσευχές – συμμετοχή στη Θ. λατρεία.

Και αν συνδυάσει κανείς   αυτά που λέει και ο Σεβ. Αμερικής, το να λαμβάνουν δηλαδή θεία κοινωνία οι προτεστάντες και οι Ρκαθολικοί ….τότε μιλάμε για πλήρη ένωση, άνευ αποφάσεων Οικουμενικής Συνόδου ή έστω μιας Συνόδου!!Μόνο οι άγιοι είναι οικουμενικοί.Δεν γίνεται να  τα άγια τα δίνετε  και να τα μπερδεύετε στα μάτια της υφηλίου με  ότι προτεσταντικό σημάδι ή  σκουπίδι βρεθεί στο δρόμο σας.Δεν είστε λοιπόν οικουμενικοί.Είστε εικονικοί. Όλα για το θεαθήναι και την πρόσκαιρη δόξα. Η οποία όμως είναι καταδικασμένη γιατί είναι ναι σαν τα γάλατα Νουνού ….Έχει ημερομηνίες λήξεως.Και αυτή πλησιάζει.

7. Η Εκκλησία είναι Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική. Δεν είναι ΜΚΟ

Αν εσείς βλέπετε την Εκκλησία ως “εργαλείο ειρήνης” και “ανοικτότητα στην ετερότητα”, τότε καλύτερα να πάτε να ενταχθείτε σε κάποιο παγκόσμιο φόρουμ. Η Εκκλησία είναι κιβωτός σωτηρίας, όχι όχημα πολιτιστικού διαλόγου. Κι αν αυτό το έχετε ξεχάσει, η Ιστορία θα το θυμίσει με νέους Φώτιους, νέους Γρηγορίους Παλαμάδες, και νέους Μάρκους Ευγενικούς.

Η οικουμενικότητα, είπατε, είναι έργο αγιότητας. Συμφωνούμε.

Γι’ αυτό οι Άγιοι μιλούν για Πίστη, όχι για “συνύπαρξη”.

Γι’ αυτό ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός αρνήθηκε τον ψευτοδιάλογο της Φερράρας.

Γι’ αυτό ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός αποκαλούσε τους παπικούς “καταραμένους”.

Γι’ αυτό ο Άγιος Παΐσιος καταδίκασε τις συμπροσευχές.

Η Εκκλησία δεν ανήκει σε ανθρώπους, ούτε σε θρόνους, ούτε σε συστήματα.
Ανήκει στον Χριστό. Και σε Εκείνον θα δώσετε θα δώσουμε όλοι  λόγο.

 Μὴ πλανᾶσθε· Θεὸς οὐ μυκτηρίζεται· ὃ γὰρ ἐὰν σπείρῃ ἄνθρωπος, τοῦτο καὶ θερίσει. (Γαλ. 6,7)

exapsalmos.gr

 Δείτε σχετικά και:

-Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αλλοιώνει το Ορθόδοξο Φρόνημα. Ούτε ο Πατριάρχης! Η Εκκλησία δεν ανήκει σε κανέναν άνθρωπο!

-Οικουμενιστική συμπροσευχή στην Ουψάλα – Σουηδίας με θέμα «Ώρα για την Ειρήνη του Θεού»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com