ΠΡΟΣ
Τoν Αξιότιμον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκο Πιερρακάκη
Κοιν.:
- Την Αξιότιμη Υφυπουργό Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή
- Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
- Μακαριώτατον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο και άπαντες τους Σεβ. Αρχιερείς της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος
- Σεβασμιώτατον Αρχιεπίσκοπο Κρήτης κ. Ευγένιον και άπαντες του Σεβ. Αρχιερείς της Εκκλησίας της Κρήτης
ΘΕΜΑ: Η παροχή της Καινής Διαθήκης, ως σχολικού βοηθήματος, στους μαθητές της Α΄ Τάξης των Γυμνασίων της χώρας
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Με σεβασμό και εκτίμηση, απευθυνόμαστε σε σας υποβάλλοντας Έγγραφο - Αίτημα, που αφορά στην παροχή της Καινής Διαθήκης στους μαθητές της Α΄ Τάξης των Γυμνασίων της χώρας και σας παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.
Το αίτημα της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων για χορήγηση ενός αντιτύπου της Καινής Διαθήκης, ως σχολικό εγχειρίδιο στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου των Γυμνασίων της χώρας, το οποίο θα χρησιμοποιείται κατόπιν και για όλες τις υπόλοιπες τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου στο μάθημα των Θρησκευτικών, στηρίζεται εκτός των άλλων και στο γεγονός ότι σε πολλά μαθήματα, εκτός των κυρίως σχολικών βιβλίων, το Υπουργείο Παιδείας διανέμει στους μαθητές επιπλέον βοηθήματα, όπως τετράδια εργασιών, εργαστηριακούς οδηγούς κ.ά.
Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο η εκτύπωση και διανομή της Καινής Διαθήκης στους μαθητές μπορεί να ενταχθεί στο πλαίσιο της απαραίτητης για τη διδασκαλία του θρησκευτικού μαθήματος χρήσης του σημαντικότερου θεολογικού «βοηθήματος», που αποτελεί την πηγή, τη βάση και το θεμέλιο όλης της χριστιανικής θεολογίας.
Συγκεκριμένα, στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, εκτός των κυρίως εγχειριδίων, στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου παρέχονται τα βιβλία:
-ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
-ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ)
-ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
-ΛΕΞΙΚΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΟΡΩΝ
-ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Στα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και των Αρχαίων από μετάφραση, εκτός των κυρίως εγχειριδίων, στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου παρέχονται τα βιβλία:
-ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
-ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
-ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
-ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Στο μάθημα της Βιολογίας Α΄ Γυμνασίου εκτός του κυρίως βιβλίου παρέχεται σε όλους τους μαθητές:
- ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ και επιπλέον
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ
Στα μαθήματα Γεωγραφίας Α΄ Γυμνασίου, Μουσική Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, Εικαστικά Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, Χημεία Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου εκτός του κυρίως βιβλίου δίνεται σε όλους τους μαθητές και:
- ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Το πιο αξιοσημείωτο παράδειγμα εκτύπωσης πολλών σχολικών εγχειριδίων για ένα μόνο μάθημα αφορά στο μονόωρο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας της Α΄ Γυμνασίου. Για το μάθημα αυτό δίνονται στους μαθητές συνολικά τέσσερα βιβλία και, επιπλέον, χορηγούνται στους διδάσκοντες σε μικρό αριθμό αντιτύπων άλλα δύο βιβλία.
Τα εγχειρίδια που δίνονται στους μαθητές είναι:
-ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (κωδικός: 0-21-0095)
-ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ) (κωδικός: 0-21-0096)
-ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (κωδικός: 0-21-0035)
-ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ) (κωδικός: 0-21-0036)
Σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων τυπώνονται και στέλνονται στα σχολεία επιπλέον τα βιβλία:
-ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ) (κωδικός: 0-21-0037)
-ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ) (κωδικός: 0-21-0097)
Στο μάθημα των Αγγλικών επίσης, εκτός των κυρίως βιβλίων διδασκαλίας της Ξένης Γλώσσας, δίνονται στους μαθητές:
- ΤΕΤΡΑΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Από τα προαναφερθέντα στοιχεία προκύπτει ότι για τις ανάγκες πολλών μαθημάτων το Υπουργείο Παιδείας προβαίνει κατ’ έτος στην εκτύπωση σχολικών βιβλίων περισσότερων του ενός για κάθε μάθημα. Οι Θεολόγοι ζητούμε, κατ΄ ελάχιστον, την εκτύπωση και παροχή στους μαθητές της Καινής Διαθήκης, που θα αποτελέσει βοηθητικό εγχειρίδιο για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών σε όλες τις τάξεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Επιπλέον, καθώς σχεδιάζεται η εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου, η παροχή της Καινής Διαθήκης θα πρέπει να καθιερωθεί, ανεξαρτήτως της επιλογής του κυρίως σχολικού εγχειριδίου Θρησκευτικών, που θα γίνεται από τους διδάσκοντες Θεολόγους.
Άλλωστε, με τον ίδιο τρόπο θα συνεχίσουν προφανώς να παρέχονται σε όλους του μαθητές τα βιβλία της Γραμματικής και του Συντακτικού για τις ανάγκες των φιλολογικών μαθημάτων, ανεξαρτήτως των βιβλίων που θα επιλέγονται στα πλαίσια εφαρμογής του πολλαπλού βιβλίου.
Ως εκ τούτου το αίτημά μας, για την παροχή της Καινής Διαθήκης στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, δεν σχετίζεται με την εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου, αντίθετα, μάλιστα, πρέπει να εκληφθεί, ως μία επιπλέον διεύρυνση της δυνατότητας των Θεολόγων να στηρίξουν το μάθημά τους στις πηγές, μάλιστα δε στην κύρια πηγή της Ορθόδοξης Θεολογίας που είναι η Αγία Γραφή.
Με εκτίμηση
Ο πρόεδρος
Ο Γεν. Γραμματέας
2 σχόλια:
1) Που θα καταλήξουν άραγε χιλιάδες Καινές Διαθήκες μετά την λήξη των Σπουδών των μαθητών; Πιθανότατα είτε σε κάδο απορριμάτων ή σε κάδο ανακύκλωσης, μαζί με τα υπόλοιπα βιβλία.
Όπου καταλήγουν και τα βιβλία των θρησκευτικών που εμπεριέχουν εικόνες Αγίων, της Παναγίας μας κλπ.
2) Πόσο πολύ θα βοηθήσει νομίζετε μια «σκέτη» Καινή Διαθήκη, χωρίς σχετική εισαγωγή στα παιδιά, χωρίς την προειδοποίηση για τον κίνδυνο παρερμηνειών -όπως παρασύρρονται οι μάρτυρες του Ιεχωβά και οι προτεστάντες που ερμηνεύουν με την λογική τους όσα διαβάζουν- χωρίς την ερμηνεία της και κυρίως των δύσκολων χωρίων από τους Αγίους Πατέρες
3) Σε μια εποχή που ΔΕΝ ακους κήρυγμα για τις εκτρώσεις όχι μόνον από τους θεολόγους στα σχολεία, αλλά ούτε και από ιερείς στις εκκλησιές,
Σε μια εποχή που τα νιάτα της Ελλάδος πορνεύουν από πολύ μικρή ηλικία αγνοώντας ότι οι προγαμιαίες σχέσεις είναι αμαρτίες
(ποιος θα τους το διδάξει; οι γονείς που χώρισαν και συζούν με τον νέο-α «σύντροφο» με τον-την οποίο-α μοιχεύουν)
4) η διανομή της ΚΔ στα σχολεία δεν θα είναι τίποτε περισσότερο από μια «παράσταση» για να αποκαταστήσει η κυβέρνηση το καταρρακωμένο της γόητρο ειδικά μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου που επιτρέπει σε «ζευγάρια» ομοφυλόφιλων να υιοθετούν παιδιά.
5) Αντιλαμβανόμαστε πολύ καλά γιατί βάζει αυτό ως στόχο της ατζέντας της η ΠΕΘ.
Γιατί δεν βγάζει ένα δελτίο τύπου για τα παραπάνω (η θέση της εκκλησίας απέναντι στην έκτρωση, στις προγαμιαίες σχέσεις, απέναντι στη Μασονία, στις αιρέσεις κλπ);
Γιατί δεν βγήκε ποτέ μέχρι σήμερα η ΠΕΘ να καταδικάσει την ψευδοΣύνοδο στο Κολυμπάρι;
όπως λέγεται, πολλές φορές, «Κλαίμε για μια μικρή αμαρτία, για να μην κλάψουμε για μια μεγάλη»
Χορτάσαμε καριερίστες και στην ιεραρχία και στους κληρικούς και παντού.
Θεολόγους ΜΕ ΧΡΙΣΤΟ θέλουμε.
Που να μεταδίδουν στα ελληνόπουλα την ορθόδοξη πίστη μας.
Σίγουρα είναι σημαντικό να έχουν οι μαθητές την Κ. Δ αλλά, άν το αίτημα της ΠΕΘ εισακουστεί από το υπουργείο, χρειάζεται να διασφαλιστούν κάποιες προϋποθέσεις. Η Κ. Δ που θα δωθεί
θα είναι εγκεκριμένη από την Ιερά Σύνοδο; Επίσης σημαντικό να μην εμπλέκεται στην διανομή της κάποια προτεσταντική παραφυάδα που έμμεσα προβάλλεται στις πρώτες σελίδες της (όπως οι "φίλοι της Αγίας Γραφής")Θα δωθεί μαζί με την μετάφραση και το γνήσιο αρχαίο κείμενο; Ή το υπουργείο θα το θεωρήσει περιττό; Επίσης αν συνοδεύσει σαν βοήθημα το βιβλίο των Θρησκευτικών οι μαθητές θα την σεβαστούν στο τέλος της χρονιάς (ή του λυκείου) ή θα την πετάξουν μαζί με τα υπόλοιπα βιβλία και βοηθήματα...
Δημοσίευση σχολίου