Στην
εκπομπή «Ιστορίες» του ΣΚΑΪ μίλησε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ο οποίος μεταξύ
άλλων περιέγραψε τον Υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, ως «προβληματικό άνθρωπο».
Στην
εκπομπή «Ιστορίες» του ΣΚΑΪ μίλησε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ο οποίος μεταξύ
άλλων περιέγραψε τον Υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, ως «προβληματικό άνθρωπο».
«Άλλα λέει το πρωί, άλλα το βράδυ, είναι ασυνεπής στις σχέσεις και τα λόγια
του» σημείωσε ο κ. Ιερώνυμος, ο οποίος έκανε λόγο και για μητρική σχέση της
Εκκλησίας και του λαού και διερωτήθηκε: «Ποιος θα μας χωρίσει;».
O
Aρχιεπίσκοπος είπε ότι ο κ. Φίλης είναι «ασυνεπής στις σχέσεις του και στα
λόγια του», ενώ αναφερόμενος στη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα
στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσία του υπουργού Παιδείας, τόνισε ότι «δεν προλάβαμε
να φύγουμε και ο κ. Φίλης τα άλλαξε όλα».
«Προβληματικός και ασυνεπής ο
Φίλης»
Στην
ερώτηση σχετικά με το «πώς φτάσαμε σε τόσο μεγάλη ένταση με αφορμή το μάθημα
των Θρησκευτικών με την κυβέρνηση», ο κ. Ιερώνυμος εξαπέλυσε βολές κατά του
υπουργού Παιδείας, λέγοντας ότι «ο κ. Φίλης είναι ένας προβληματικός άνθρωπος»
και πως «άλλα λέει το βράδυ, άλλα λέει το πρωί. Είναι ασυνεπής. Και το λέω αυτό
ως Αρχιεπίσκοπος. Είναι ασυνεπής στις σχέσεις του και στα λόγια του. Επομένως
από μία τέτοια σχέση δεν περιμένει κανείς καλούς καρπούς».
Ο
Αρχιεπίσκοπος πρόσθεσε: «Ο λαός τους ψήφισε, ο λαός θα απολαύσει τα καλά και τα
κακά και στο συγκεκριμένο θέμα, ποιο λόγο έχει ο πρωθυπουργός, η Αριστερά, ο
Κομμουνισμός -αν θέλετε- να έχει λόγο στα εκκλησιαστικά πράγματα; Ολόκληρη
ιστορία ποιος θα πάρει το παγκάρι της Ευαγγελιστρίας, του ναού της Τήνου. Και
την καλύτερη απάντηση την έδωσε το ΚΚΕ. Και από τα κόμματα όλα το ΚΚΕ. Ο κ.
Κουτσούμπας. Και τον συγχαίρω από αυτή τη θέση είπε "δε μπορώ να καταλάβω
ένα κομμουνιστικό κόμμα, μία Αριστερά, τι δουλειά έχει στο παγκάρι της
Εκκλησίας;"».
Συνέχισε
λέγοντας: «Υπάρχει σύγχυση αποστολής και είναι πολύ επικίνδυνο. Ο κ. Φίλης
θέλει να ορίσει τι θα διδάσκονται τα παιδιά στα σχολεία. Έχει το δικαίωμα ως
υπουργός Παιδείας αλλά η Εκκλησία δεν έχει δικαίωμα να πει ποια είναι η πίστη
της; Όταν βλέπει ότι όλα κατακρεμνίζονται και στο θέμα της Παιδείας και στο
θέμα των σχέσεων, στις παραδόσεις μας, στην Ιστορία. Δεν έχει λόγο αυτή η
Εκκλησία να πει πώς θέλει τα Θρησκευτικά;».
Συνέχισε λέγοντας: «Έχετε αυτές τις απόψεις, τις σεβόμαστε. Ακούστε και τις απόψεις της Εκκλησίας, να κάνουμε επιτροπές, να υπάρξει συμφωνία να δημιουργηθεί ένα νέο βιβλίο. Η άποψή μου είναι να γίνει μία επιτροπή της Εκκλησίας και μία επιτροπή του Πρωθυπουργού, που θα συνεργαστούν. Συμφωνήσαμε σε αυτό».
Συνέχισε λέγοντας: «Έχετε αυτές τις απόψεις, τις σεβόμαστε. Ακούστε και τις απόψεις της Εκκλησίας, να κάνουμε επιτροπές, να υπάρξει συμφωνία να δημιουργηθεί ένα νέο βιβλίο. Η άποψή μου είναι να γίνει μία επιτροπή της Εκκλησίας και μία επιτροπή του Πρωθυπουργού, που θα συνεργαστούν. Συμφωνήσαμε σε αυτό».
«Το Μαξίμου απάντησε ότι οι
απόψεις Ν. Φίλη είναι προσωπικές»
Ο
Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος τόνισε ότι ρώτησε τον κ. Φίλη μπροστά στον πρωθυπουργό
«αν έχει να μας πει κάτι δικό του» και εκείνος του απάντησε: «Έχουμε μπροστά
μας τον πρωθυπουργό, ό,τι πει ο πρωθυπουργός». Ο κ. Ιερώνυμος συνέχισε: «Φύγαμε
ειρηνικά και όμορφα, είπαμε τις απόψεις μας στους δημοσιογράφους, ε, δεν προλάβαμε
να φύγουμε και ο κ. Φίλης τα άλλαξε όλα. Τόσο, που αισθάνθηκα άσχημα κι εγώ και
τα μέλη της Επιτροπής άσχημα όταν πήγαμε στη Σύνοδο, να τους έχουμε πει άλλα
πράγματα και να ακούγονται άλλα. Στη διαμαρτυρία μας απάντησε το γραφείο του
Πρωθυπουργού και μας λέει «μην ακούτε, αυτά που είπε ο Πρωθυπουργός, αυτά θα
γίνουν. Οι απόψεις του κ. Φίλη είναι προσωπικές απόψεις».
«Να εμπλουτίσουμε τις άλλες
θρησκείες αλλά όχι να αλλοιώσουμε την δική μας»
Στην
ερώτηση για το αν πρέπει να διδάσκονται και άλλες θρησκείες στα σχολεία, αλλά
να υπάρχει κι ένα κομμάτι για την ορθοδοξία, ο Αρχιεπίσκοπος απάντησε πως «αν
δείτε τα βιβλία που κυκλοφορούν, έχουν ένα πολύ μεγάλο κομμάτι. Αλίμονο μας εάν
δεν κάνουμε για τις άλλες θρησκείες σήμερα. Να τις εμπλουτίσουμε. Αλλά όχι να
μπορούμε να αλλοιώσουμε και να χαλάσουμε το δικό μας. Δεν είναι της ώρας. Αν
σας κάνω μία μικρή ανάλυση στα μαθήματα που επιχειρείται να γίνει, θα σηκωθείτε
από τη θέση σας. Θα φρίξετε. Αλλά αυτά είναι για άλλους και για άλλο χρόνο».
«Δεν έχουμε ούτε ακραίους, ούτε
Ταλιμπάν»
Ερωτηθείς
αν υπάρχουν ακραίες φωνές στην Εκκλησία, ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είπε ότι
«δεν έχουμε ούτε ακραίους, ούτε Ταλιμπάν», ενώ ανέφερε ότι «δεν κάνει λάθος ο
Αμβρόσιος, είναι λάθος ο τρόπος που τα λέει». «Ούτε ακραίους έχουμε, ούτε
Ταλιμπάν. Έχουμε ανθρώπους, οι οποίοι βλέπουν με έναν άλλο τρόπο πολλά θέματα,
μεταξύ των οποίων και αυτό και θέλουν μία άλλη αντιμετώπιση», είπε
χαρακτηριστικά.
Χωρισμός Κράτους – Εκκλησίας
Ο
Αρχιεπίσκοπος: υπογράμμισε ότι «δεν υπάρχει στην Αποστολή την ποιμαντική της
Εκκλησίας, η λέξη χωρισμός. Χωρίζω ποιον; Το παιδί μου; Στην Ελλάδα οι πολίτες
δημιουργούν το Κράτος. Υπάρχει μία σχέση. Η Εκκλησία γεννάει τους πολίτες».
Συνέχισε λέγοντας ότι «για εμάς, δεν υπάρχει η λέξη χωρισμός. Όποιος όμως θέλει
από το Κράτος, από τους πολίτες, να πάει στο καλό. Δεν μας πειράζει. Τον
περιμένουμε να ξαναγυρίσει». Μιλώντας για τις σχέσεις Κράτους - Εκκλησίας,
σημείωσε ότι μέχρι στιγμής «όλες οι προτάσεις για την εκκλησιαστική περιουσία
πάσχουν».
«Έχουμε
10.000 οικογένειες ιερέων. Θα τους αφήσουμε χωρίς μισθό;» διερωτήθηκε και
πρόσθεσε: «Ας μας δώσει το κράτος όλη την περιουσία που μας έχει πάρει αντί να
μας δίνει το μισθό». «Μητρική σχέση μεταξύ Εκκλησίας και λαού, ποιος θα μας
χωρίσει;» Ο προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδος έκανε λόγο για μητρική σχέση
που υπάρχει μεταξύ της Εκκλησίας και του λαού και διερωτήθηκε «ποιος θα μας
χωρίσει;».
Για Προσφυγικό και «κίνδυνο
ισλαμοποίησης»
Ο
κ. Ιερώνυμος εξέφρασε την εκτίμηση ότι ο τόπος «προχωράει από στιγμή σε στιγμή
στον αφελληνισμό και στον αποχριστιανισμό» και έκανε λόγο για «κίνδυνο
ισλαμοποίησης», χαρακτηρίζοντας «βαθιά νυχτωμένους» εκείνους που δεν το
βλέπουν. Για το αν βλέπει πραγματικό κίνδυνο ισλαμοποίησης της χώρας, ο
Αρχιεπίσκοπος είπε χαρακτηριστικά: «Δεν είναι κίνδυνος ισλαμοποίησης όταν
πιστεύουμε ότι αυτοί ήρθανε και θα πάνε στις πατρίδες τους. Αλλά δεν είναι ότι
το καλύτερο. Είναι μια απόπειρα αλλοίωσης από κέντρα. Να μην είναι μόνο η
γλώσσα ελληνική, να μην είναι μόνο θρησκεία η ελληνική, να μην είναι μόνο η
συνείδηση ελληνική. Ο τόπος μας προχωράει από στιγμή σε στιγμή στον
ανθελληνισμό και στον αποχριστιανισμό. Εκείνοι που δεν το βλέπουν είναι μακριά
νυχτωμένοι. Και εκείνοι που το βλέπουν χαίρονται γιατί βλέπουν και το
καμαρώνουν ότι το πρόγραμμα τους και το όνειρο τους πραγματοποιείται».
Ο Καμμένος μου είπε «αν δεν
συμφωνείτε Μακαριότατε, ρίχνω την κυβέρνηση αύριο το πρωί»
Ο
κ. Ιερώνυμος αποκάλυψε ότι ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος του είπε πως «αν
δεν συμφωνείτε Μακαριότατε, ρίχνω την κυβέρνηση αύριο το πρωί». Χαρακτήρισε
ωστόσο δημιουργικές τις συζητήσεις του με τον πρωθυπουργό, ενώ καταλόγισε στα
κόμματα ότι «δεν μπόρεσαν να κάνουν μαζί ένα τείχος», για να έχουν πιο ισχυρή
φωνή στις Βρυξέλλες. Ο Αρχιεπίσκοπος παραδέχθηκε ότι δεν έχει αρμοδιότητα για
να αλλάξει ο κ. Φίλης και έδειξε θετικός στο να εμπλουτιστεί η διδασκαλία για
άλλες θρησκείες, «όχι όμως να αλλοιώσουμε τη δική μας» όπως είπε. Προειδοποίησε
επίσης ότι, αν διαφανεί αδιέξοδο, η Εκκλησία «δεν θα μείνει με σταυρωμένα τα
χέρια».
Για το ενδεχόμενο τζαμιού στην
Αθήνα
Τέλος,
ερωτηθείς για το ενδεχόμενο ανέγερσης τζαμιού στην Αθήνα, ο αρχιεπίσκοπος
ανέφερε ότι «θα μπορούσε να αναβληθεί, έως ότου ξεκαθαρίσει το θέμα των
μουσουλμάνων. Θα μείνουν εδώ, δικαιούνται. Αν όμως είναι περαστικοί τι
χρειάζεται; Τίποτα δε θα κάνουμε». Διερωτήθηκε: «Ποιος θα το διοικήσει; Θα
είναι ένας τόπος προσευχής ή θα είναι ένας χώρος διδασκαλίας; Ποιος θα διδάξει
τον μουσουλμανισμό; Είναι ένα πρόβλημα αυτό. Και ο άλλος ο κίνδυνος ότι θα
γίνει αφορμή πολέμου μεταξύ των μουσουλμάνων. Στο τζαμί ποιοι θα πάνε; Θα πάνε
οι Σιίτες, θα πάνε οι Σουνίτες; Θα αρχίσει ένας άλλος καυγάς εσωτερικός».
skai.gr,2/11/2016
6 σχόλια:
καλα ξυπνητουρια,οταν η συνοδεια σου πχ.Συμεων Βολιωτης εκανε κηρυγματα κατα του εθνικισμου κ.α εσυ που ησουν;;; α ναι μοιραζες φαγητο στους λαθρομεταναστες χωρις σταυρο...σσσσσιγη ιχθυος για τους λαθρομεταναστες,σσσσιγη ιχθυος για τον οικουμενισμο,σσσσιγη ιχθυος για τους ομοφυλοφιλους στην ιεραρχια,σσσιγη ιχθυος για την πατριδα μας,σσσσιωπη για ολα..και τωρα κατοπιν εορτης θυμηθηκες και τα ελληνοπουλα για τα θρησκευτικα....
Μια και ο Σεβασμιώτατος είναι συνεπής με το ραντεβού του στον ΣΚΑΪ, και αρέσκεται να συνομιλεί με δημοσιογράφους, να μου επιτρέψετε να του θέσω κι εγώ ,μέσα από το ιστολόγιό σας, μερικές ερωτήσεις ως απλός λαϊκός :
01) Οι Παπικοί είναι ή δεν είναι αιρετικοί ?
02) Οι Προτεστάντες είναι ή δεν είναι αιρετικοί ?
03) Οι Μονοφυσίτες είναι ή δεν είναι αιρετικοί ?
04) Το Π.Σ.Ε. είναι ή δεν είναι ένα αιρετικό μόρφωμα προτεσταντικού τύπου ?
05) Η Εκκλησία της Ελλάδος γιατί είναι μέλος του Π.Σ.Ε. ?
06) Στη Λέσβο γιατί συμπροσευχήθηκε με τον Πάπα ?
07) Γιατί ψήφισε τα κατάπτυστα κείμενα της Κολυμπάριας Συνόδου, ενάντια στην απόφαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος ?
08) Ποιά βασικά δόγματα και πόσους Ιερούς Κανόνες έχει καταπατήσει ο Βαρθολομαίος ?
09) Πιστεύει στη Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία ?
10) Αν η απάντηση στην παραπάνω ερώτηση είναι θετική, τότε για δέχτηκε να χρησιμοποιηθεί ο όρος εκκλησία στους ετερόδοξους (αιρετικούς)στη Κολυμπάρια Σύνοδο?
Ευχαιστώ,
Κυριάκος Βαρβέρης
Κυριάκο καλά θέτεις τις απορίες σου , αλλά απο τους αιρετικους απαντηση ποτε κανεις δεν πηρε αν διαβασεις τα συγγραματα των Πατερων μας και εγω προσπαθησα αλλα τιποτα απαντησεις σε θεματα πιστεως δεν πηρα απο τους σημερινους Οικουμενιστες.
Χατζητριαντάφυλλος Βασίλειος
Πρώτε ανώνυμε ξέχασες την σιγή ιχθύος του αρχιεπισκόπου και για τον φασιστικό νόμο που φιμώνει την ελευθερία του ορθόδοξου λόγου!
Τιμόθεος
Αδερφε οτι και να πουμε...εξαλλου τι μας ειπε ο Αρχιεπισκοπος 'δεν ειναι του χαρακτηρα μου'...του δικου του σιγουρα,του αληθινου χριστιανου ειναι αλλη σταση..θλιβομαστε για οσα βλεπουμε αλλα δεν απελπιζομαστε..ελεγε ο π.Αυγουστινος:Στα χρόνια αυτά που ζοῦμε, αδέρφια μου, «στώμεν καλώς»! Μέσα στη γενεά μας αυτή, γενεά Σοδόμων και Γομόρρας, γενεά απίστων και διεφθαρμένων ανθρώπων, γενεά πονηρά και διεστραμμένη απ᾿ άκρου εις άκρο, «στώμεν καλώς»! Σάν στρατιώτης που κρατάει τη σημαία του Χριστού, ας σταθούμε καλώς! Κι αν ακόμα μείνεις ένας, αδελφέ μου, μην απογοητευθείς. Κι αν ακόμα όλη η πόλις ή το χωριό σου, αρνηθούν το Χριστό, συ μην τον αρνηθείς. Κι αν ακόμη πάνω στο κάθε σπίτι υψωθεί η παντιέρα του διαβόλου, στο δικό σου το σπίτι να μην υψωθεί. Ένας να μείνεις, πίστευε στο Θεό! Γιατί μπορεί να είναι ψέματα τα άστρα, ψέματα ο ήλιος, ψέματα ο κόσμος, ψέματα και οι βασιλιάδες, ψέματα τα παλάτια, όλα να είναι ψέματα· ένα δεν είναι ψέμα, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός.
Νὰ διαμαρτυρηθοῦν;Τί λέτε;εἶστε στὰ καλά σας;νὰ χάσουν οἱ ἄνθρωποι τὴν εὔνοια τῶν ἰσχυρῶν,νὰ πέσουν στὴ δυσμένεια τῶν ἀνακτόρων;Αὐτὰ δὲν γίνονται.Ἔχουν ἄλλα σοβαρώτερα θέματα οἱ ἅγιοι πατέρες τοῦ Ἰσραήλ.Γιὰ τὸν Ἡρῴδη καὶ τὴν Ἡρῳδιάδα θὰ εὕρισκαν λόγους νὰ συσκιάσουν τὸ ἁμάρτημα.«Μὴν κατηγορεῖτε τοὺς βασιλιᾶδες μας», θὰ ἔλεγαν· «εἶνε καλοί.Νά τὰ ἔργα τους,τὰ κτήρια ποὺ κτίζουν.Καὶ πόσα ἄλλα θὰ κάνουν ἀκόμη.Μὴν τοὺς πικραίνουμε λοιπόν…».Δυστυχῶς σὲ ἐποχὲς κοινωνικῆς ἐκλύσεως ἐκεῖνοι ποὺ ἔχουν ταχθῆ γιὰ τὴν περιφρούρησι τῶν ἀξιῶν μεταχειρίζονται με ἠπιότητα,εὐγένεια,κολακεία γιὰ νὰ καλύψουν τὴ σκανδαλώδη ζωὴ τῶν μεγάλων.Αὐτὴ εἶνε ἡ συνηθισμένη τακτικὴ τῶν θρησκευτικῶν ἡγετῶν.Οἱ μισθωτοὶ ποιμένες σιωποῦν. Ὁ προφήτης ὅμως τολμᾷ.Ὅταν στὴν αὐλὴ τοῦ Ἡρῴδη ξέσπασε τὸ σκάνδαλο, ἦταν στὴν ἀκμὴ τῆς δράσεώς του ὁ Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος. Ἔφτασε στ᾽ αὐτιά του ἡ εἴδησι καὶ ταράχθηκε. Τί ἔπρεπε νὰ κάνῃ;νὰ σιγήσῃ ἢ νὰ ἐλέγξῃ; Ἂν ἤθελε τὴν ἡσυχία του, θὰ μποροῦσε νὰ σιωπήσῃ καὶ δικαιολογούμενος νὰ πῇ στὸν ἑαυτό του·«Ἰωάννη, τόσος κόσμος συρρέει, γεμίζουν οἱ ὄχθες τοῦ Ἰορδάνου· ἕνας λαὸς ἀκούει τὴ διδασκαλία, ἐξομολογεῖται, μετανοεῖ· ἀλλὰ καὶ ἕνας κύκλος μαθητῶν ἔχει σχηματισθῆ γύρω σου. Ἂν τώρα ἐλέγξῃς τὴ βασιλικὴ παρανομία, θὰ συλληφθῇς, τὸ κήρυγμα θὰ διακοπῇ, ὁ κύκλος τῶν μαθητῶν θὰ διαλυθῇ, τὸ ἔργο σου θὰ κινδυνεύσῃ. Κι αὐτὰ γιὰ ἕναν ἔλεγχο! Δὲν εἶνε λοιπὸν προτιμότερο νὰ παραβλέψῃς τὸ σκάνδαλο καὶ νὰ σιγήσῃς;».Ἂν ἦταν ἄλλος στὴ θέσι του, ἕνας ἀπὸ τοὺς συγχρόνους κηρύκες, θὰ μποροῦσε ὄχι μόνο αὐτὰ νὰ σκεφτῇ, ἀλλὰ καὶ νὰ προχωρήσῃ σὲ περισσότερο «συνετὲς» ἐνέργειες· θὰ μποροῦσε, ἂς ποῦμε, νὰ πλησιάσῃ τὰ ἀνάκτορα καὶ ἐκμεταλλευόμενος τὴν ἐκτίμησι ποὺ ἔτρεφε γι᾽ αὐτὸν ὁ Ἡρῴδης, νὰ ἐπιβληθῇ στοὺς κύκλους τῆς αὐλῆς, νὰ ἐπηρεάζῃ ἀπὸ τὰ παρασκήνια, νὰ θεωρῆται ἕνας ἀπὸ τοὺς δυναμικοὺς ἄνδρες τῆς ἐποχῆς, θρησκευτικὸς καὶ πολιτικὸς παράγων. Καί, φίλος πλέον τῶν ἀνακτόρων, θὰ εἶχε στὴ διάθεσί του ὅλα τὰ μέσα· ἀρκεῖ νὰ μὴν ἤλεγχε τὸν βασιλέα.Ἀλλὰ ὁ Βαπτιστὴς δὲν νικήθηκε ἀπὸ τέτοιους πειρασμούς. Δὲν ἔμοιαζε καθόλου μὲ κάποιους σημερινούς, ποὺ χάριν τοῦ ἔργου τους (ποιοῦ ἔργου;) ἀντιπαρέρχονται βοῶντα καὶ κράζοντα σκάνδαλα ἀρχόντων, βάζουν στὸ στόμα φίμωτρο καὶ δικαιολογούμενοι λένε αὐτάρεσκα· «Ἐμεῖς εἴμαστε τοῦ ἐποικοδομητικοῦ κηρύγματος». Ὁ Ἰωάννης δὲν προτίμησε τὴ σιγὴ καὶ συγκάλυψι. Δὲν ἦταν ἄνθρωπος τῶν ἑλιγμῶν καὶ συμβιβασμῶν. Ὄχι. Βάδισε μὲ εὐθύτητα.Καὶ τὸ ἀποτέλεσμα τοῦ ἐλέγχου; θὰ ρωτήσουν οἱ «ρεαλισταὶ» θεολόγοι καὶ ἱεροκήρυκες. Εἰσακούστηκε ἡ φωνὴ τῆς διαμαρτυρίας, ἔπαυσε τὸ σκάνδαλο; διώχθηκε ἡ μοιχαλίδα;Οἱ «συνετοὶ» προφασίζονται. Ἀλλά, κύριοι, ὁ Ἰωάννης δὲν ἐξήρτησε ποτὲ τὴν ἐκτέλεσι τοῦ καθήκοντός του ἀπὸ τ᾽ ἀποτελέσματα, ὅπως ἐσεῖς. Δὲν ἦταν «ἔμπορος» τοῦ θείου θελήματος. Ἔπρεπε νὰ δώσῃ τὴ μαρτυρία τῆς ἀληθείας. Τὰ ἀπὸ ᾽κεῖ καὶ πέρα ἀνήκουν στὸ Θεό.Καὶ ἡ ἱστορία μαρτυρεῖ, ὅτι τὸ σύντομο ἐκεῖνο κήρυγμα, ποὺ τοῦ στοίχισε αὐτὴ τὴ ζωή, ἔγινε ἡ πηγὴ ἀπείρων εὐλογιῶν γιὰ τὴν Ἐκκλησία. Τὰ κηρύγματα τῶν ῥαββίνων καὶ τῶν ποικιλωνύμων σχολῶν των μὲ τὶς ἐξονυχιστικὲς καὶ ἀνιαρὲς ἑρμηνεῖες τοῦ νόμου, λησμονήθηκαν. Ἀλλὰ τὸ «Οὐκ ἔξεστί σοι, βασιλεῦ…» καὶ μετὰ εἴκοσι αἰῶνες ἐξακολουθεῖ νὰ συγκινῇ.Πάλλει ἀπὸ ζωή.Μεταδίδει ζωή. Φωτίζει μὲ ἀνταύγεια τὴν ὁδὸ τῶν μαρτύρων τῆς ἀληθείας. Ἀπὸ αὐτὸ ἀντλοῦν παρηγορία καὶ δύναμι οἱ πιστοὶ στρατιῶτες τοῦ Κυρίου, ποὺ καλοῦνται νὰ δώσουν καὶ τὴ δική τους μαρτυρία, σὲ μία γενεὰ ἄπιστη καὶ διεστραμμένη, ἕτοιμοι νὰ ἐπαναλάβουν σὲ κάθε παρόμοια περίπτωσι τὴ φωνὴ τοῦ ἐλέγχου, τὴν ἀθάνατη φωνὴ τοῦ Ἰωάννου τοῦ Βαπτιστοῦ· «Οὐκ ἔξεστί σοι ἔχειν τὴν γυναῖκα τοῦ ἀδελφοῦ σου».
(†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος
Δημοσίευση σχολίου