Η ΜΟΝΗ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΙΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙΣΑ
ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΤΟ ΣΑΜΠΕΖΥ
Η Ιερά Μονή Ζωγράφου με Επιστολή της
προς την Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους, εκφράζει τις «σκέψεις και ανησυχίες
της», αναφορικά με τη δημοσιευθείσα απόφαση της Συνάξεως των Προκαθημένων των
Ορθοδόξων Εκκλησιών, που πραγματοποιήθηκε στο Ορθόδοξο Κέντρο του Οικουμενικού
Πατριαρχείου στο Σαμπεζύ Γενεύης.
Όπως αναφέρεται στην σχετική Επιστολή της Ιεράς Μονής Ζωγράφου, «παρατηρείται έντονη μονομέρεια των διατυπώσεων και της ορολογίας». Για τούτο παρατηρεί ότι «ως έκφρασις του συνόλου της Εκκλησίας το κείμενο οφείλει να εκθέτει τα εν αυτώ νοούμενα μετά απολύτου σαφηνείας και ακριβούς διατυπώσεως». Τούτο φυσικά δεν εξυπονοεί λεκτικές διασαφηνίσεις, αλλά την εκκλησιολογική εκτροπή από την αναφορά του εν λόγω κειμένου σε άλλες ‘’εκκλησίες’’.
Όπως αναφέρεται στην σχετική Επιστολή της Ιεράς Μονής Ζωγράφου, «παρατηρείται έντονη μονομέρεια των διατυπώσεων και της ορολογίας». Για τούτο παρατηρεί ότι «ως έκφρασις του συνόλου της Εκκλησίας το κείμενο οφείλει να εκθέτει τα εν αυτώ νοούμενα μετά απολύτου σαφηνείας και ακριβούς διατυπώσεως». Τούτο φυσικά δεν εξυπονοεί λεκτικές διασαφηνίσεις, αλλά την εκκλησιολογική εκτροπή από την αναφορά του εν λόγω κειμένου σε άλλες ‘’εκκλησίες’’.
Όντως παρουσιάζεται σοβαρή
αντίφαση στο εν λόγω κείμενο και ως εκ τούτου εκκλησιολογική στρέβλωση, γιατί
από τη μια αναφέρεται στην αίσθηση της αυτοσυνειδησίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας
ότι «η Ορθόδοξος Εκκλησία, είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία»
και από την άλλη γίνεται αναφορά σε άλλες ‘’εκκλησίες’’.
«Η επιμελής αυτή μονομέρεια»,
τονίζει η σχετική Επιστολή της Ιεράς Μονής Ζωγράφου, «δίνει την εντύπωσιν
μιας σκοπιμότητος ότι όλη η προσπάθεια των συντακτών του κειμένου κινείται προς
‘’ανάπαυσιν’’ των λεγομένων άλλων ‘’εκκλησιών και ομολογιών’’ δηλαδή των
ευρισκομένων εκτός της Μίας και μοναδικής Εκκλησίας».
Χωρίς περιστροφές αβρότητας, που
κάποτε αλλοιώνουν την ακρίβεια των επισημάνσεων, αναφέρει ότι «ασφαλώς
τούτο δημιουργεί ασαφείς διατυπώσεις και ορολογικήν σύγχυσιν, και διαφέρει
ριζικώς από την δισχιλιετήν γραμμήν της Ορθοδόξου Εκκλησίας εις τοιαύτας
επισήμους Συνάξεις να διακρίνει μεταξύ της αληθείας και του ψεύδους και να
διαφυλάττει τα λογικά πρόβατα εντός Εαυτής από τον κίνδυνον των διαφόρων
αιρέσεων».
«Αντιθέτως» τονίζεται στην
επιστολή της Ιεράς Μονής Ζωγράφου, «εδώ ο όρος ‘‘Εκκλησία’’ συγχέεται με τας
διαφορετικάς χριστιανικάς κοινότητας αποκαλουμένας εις το εν λόγω κείμενο
εξίσου ‘’Εκκλησίες’’».
Στην Επιστολή αυτή της Ιεράς Μονής
Ζωγράφου, ήλθε να προστεθεί η παρήγορη θέση της Εκκλησίας της Βουλγαρίας
αναφορικά με το εν λόγω κείμενο, όπου Ορθοδόξως ομολογεί ότι «εκτός από την
Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υπάρχουν άλλες Εκκλησίες, αλλά μόνο αιρέσεις και
σχίσματα. Επίσης επισημαίνει με σαφήνεια ότι το «να
ονομάζονται οι αιρέσεις και τα σχίσματα ‘’Εκκλησίες’’ είναι από
θεολογική, δογματική και κανονική άποψη εντελώς λανθασμένο». Δόξα τω
Θεώ, οι ομόδοξοι εκ Βουλγαρίας αδελφοί, Ορθοδόξως μας ανέπαυσαν.
1 σχόλιο:
Αισχως,αισχως.Ο Αγιος Κοσμας ο Αιτωλος λεγει "τον Παπα να καταρασθε,αυτος θα ειναι η αιτια",και πολλοι αρχιερεις τον Ονομαζουν ,"αγιοτατο".ΑΙΣΧΩΣ! ..........Πλεον,το πραγμα οζει... Εμμανουηλ/Πτολεμαιδα
Δημοσίευση σχολίου