Εκπομπή
"Εκκλησία και Κόσμος" της Μητροπόλεως Κασσανδρείας στο κανάλι Atlas
TV που θα μεταδοθεί την Κυριακή 31η Ιουλίου 2016
Μπανάνες
-
*Οι δημοπρασίες έργων ‘τέχνης’ και άλλων παραδόξων αντικειμένων μας έχουν
δώσει κατά καιρούς τροφή για σχολιασμό και περίσκεψη σχετικά με το
αισθητικό γο...
Πριν από 3 ώρες
9 σχόλια:
ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΘΗΝΩΝ «ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ»
https://www.youtube.com/watch?v=y9nos5t-8j0&feature=youtu.be&t=23m15s
– Θα ήταν ευχής έργο να είχαν έρθει έστω και ενδιάμεσα ή να έρθουν στην τελευταία Λειτουργία και να προσυπογράψουν. Διότι δεν είναι το θέμα ότι έλειψαν και δεν θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε, το θέμα είναι, που μας προξενεί «θλίψη», η «ασυνέπεια». Γιατί αν ήταν κάτι καινούργιο, κάποιο πρόβλημα, θα λέγαμε «υπάρχει κάποια επιφύλαξη». Τώρα αυτά είναι όλα...
– Πού το αποδίδετε, Μακαριώτατε;
– Κοιτάξτε, τα ανθρώπινα πράγματα έχουν ατέλειες πολλές, επομένως δεν είναι αφύσικο. Μέσα στις ατέλειες τις ανθρώπινες μπαίνουν κι αυτά... Ε, να μην αφήσω το μυαλό μου να πάει και πιο πέρα, ότι υπάρχουν κι άλλα συμφέροντα τα οποία υποκινούν και δυστυχώς αναμειγνύονται και στη θρησκευτική ακόμη ζωή.
– Άρα εκτιμάτε ότι με τον καιρό θα μπορούσαν ίσως και αυτές οι χώρες να υπογράψουν τα κείμενα αυτά; Θα είχε μεγαλύτερη σημασία;
– Βεβαίως, εγώ το περιμένω. Διότι δεν υπάρχουν εμπόδια, δεν υπάρχουν δυσκολίες, είναι τυπικά περισσότερο. Αυτό, λοιπόν, δεν μπορεί να αφήσει τους άλλους σε «απομόνωση». Τα ίδια τα προβλήματα και τα ίδια τα θέματα θα αναγκάσουν να ξαναβρεθούμε, να τα ξαναπούμε, και οι τυχόν «ατέλειες» ή «μικροεπιφυλάξεις» που δημιουργήθηκαν την τελευταία στιγμή πιστεύω ότι θα τις υπερπηδήσουμε.
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΜΑΣΑΟΡΙΑΣ, ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
https://www.youtube.com/watch?v=y9nos5t-8j0&feature=youtu.be&t=28m41s
28:41 Θα μιλάμε για «σταθμό», θα μιλάμε για «πριν» και «μετά» από αυτήν την «σύνοδο». Η παρουσία των δέκα «προκαθημένων», με «επικεφαλής» ασφαλώς τον παναγιώτατο οικουμενικό πατριάρχη δείχνει την ενότητα της Εκκλησίας, και οι αποφάσεις μίας μεγάλης και αγίας συνόδου όπως έχει λεχθεί κατ' επανάληψη «δεσμεύει», αν θέλετε, «πνευματικά», ουσιαστικά, τον κάθε ορθόδοξο χριστιανό. Άρα, είναι «τέχνη» στην εκκλησία να γνωρίζουμε την «άσκηση», την «υπακοή» και την «αγάπη».
https://www.youtube.com/watch?v=y9nos5t-8j0&feature=youtu.be&t=39m36s
39:49 Εάν «νομίζουμε» ότι ο καθένας μας μόνος του, προσωπικά, είμαστε τόσο «δυνατοί» για να κρατήσουμε την παράδοση της Αγίας μας Ορθοδόξου Εκκλησίας και κανένας «άλλος», τότε αυτό το οποίο θα μπορούσα να πω «με όλο τον σεβασμό» είναι ότι απλώς «αυταπατόμαστε», ή «νομίζουμε» ότι είμαστε οι «μοναδικοί σωτήρες» του κόσμου, ή οι «μοναδικοί», αν θέλετε, «εκπρόσωποι του Θεού» στον κόσμο. Είμαστε όλοι μαζί. (Γρηγόριος Επίσκοπος Μασαορίας, Εκκλησία της Κύπρου)
URIS FERKAMEN, ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΟΥΤΡΕΧΤΗΣ, «ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ»
https://www.youtube.com/watch?v=y9nos5t-8j0&feature=youtu.be&t=12m01s
Νομίζω ότι θα βοηθούσε πολύ το άνοιγμα που δημιουργείται από την Ορθόδοξη Εκκλησία. Είναι τόσο σημαντικό. Ελπίζω να μπορέσουμε να συμπορευθούμε. Χρειαζόμαστε την Ορθόδοξη Εκκλησία στο «Οικουμενικό Κίνημα». Τη χρειαζόμαστε για την θεολογία της και την πνευματικότητά της. Προσδοκώ λοιπόν, για περισσότερη συνεργασία. Είναι η πρώτη φορά μετά από τόσους αιώνες που οι ορθόδοξες Εκκλησίες συγκεντρώθηκαν και είναι εξαιρετικά σημαντικό και ότι κατέληξαν σε «κοινά αποδεκτές» θέσεις για τις σχέσεις τους με τους άλλους «χριστιανούς» αλλά και για τις σχέσεις τους στον σύγχρονο κόσμο.
HEINRICH BEDFORD STROHM, ΠΡ. ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΩΝ «ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ» ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ
https://www.youtube.com/watch?v=y9nos5t-8j0&feature=youtu.be&t=29m37s
Ελπίζω ότι παρότι δεν είναι όλοι εδώ, αυτή η σύναξη θα γίνει μια «ιερά σύνοδος ενότητας» στο μέλλον. Άρα είναι ένα μεγάλο, ένα ιστορικό βήμα «ενότητας» της «μίας, αγίας, καθολικής και αποστολικής εκκλησίας». Και εμείς οι προτεστάντες «αισθανόμαστε» μέρος αυτής της «αγίας, καθολικής και αποστολικής εκκλησίας», και γι' αυτό είμαι εδώ. Και είμαι «χαρούμενος» που «αισθάνομαι» αυτή την «αδελφική αγάπη» πέρα από τα όρια που θέτουν οι ονομασίες και οι παραδόσεις. Είμαστε όλοι ένα γύρω από τον «Χριστό».
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, ΔΡ. ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ, Δ/ΝΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ "ΣΥΝΑΞΗ"
https://www.youtube.com/watch?v=y9nos5t-8j0&feature=youtu.be&t=13m28s
– Μία «πολύτιμη» φράση που έχει, ότι «ο φονταμεταλισμός είναι εκδήλωση νοσηρής θρησκευτικότητας». Είναι, στην κυριολεξία, η «αναίρεση» του Ευαγγελίου. Αυτό θα «συζητηθεί» με τον κόσμο, ώστε να φανεί τί είναι ο «φονταμεταλισμός», τί είναι το να επικαλείσαι τον Χριστό και στην πραγματικότητα να δρας με «μίσος», με το αντίθετο από «αυτό που έδειξε ο Χριστός»;
https://www.youtube.com/watch?v=y9nos5t-8j0&feature=youtu.be&t=18m18s
– Σε κάποιο σημείο, κάποιο από τα κείμενα αναφέρεται ακόμα και στο γκρέμισμα των κοινωνικών κατακτήσεων, είναι μια «πολύτιμη» φράση, «δόξα τω θεώ» που παρεισέφρησε...
– Όπως επίσης η φράση για την κερδοσκοπία «χωρίς φραγμούς», την οποία καταδικάζει! Και για μια «οικονομία» πιο «δίκαιη» και πιο «αλληλέγγυα» προς τον άνθρωπο!
– Για την κερδοσκοπία «χωρίς φραγμούς», για το ότι συνδέει την «έννοια της ειρήνης» με την «έννοια της δικαιοσύνης», γιατί είναι ακατόρθωτη η «ειρήνη» χωρίς «δικαιοσύνη». (Θανάσης Παπαθανασίου, Δρ. Θεολογίας, Δ/ντης. Περιοδικού "Συναξη")
https://www.youtube.com/watch?v=y9nos5t-8j0&feature=youtu.be&t=30m26s
– Με την «χαρά» μαζί ότι, ναι, «μπόρεσε» και πραγματοποιήθηκε, είναι «τραγικό» να «βρισκόμαστε» σε μία εκκλησία οικουμενική η οποία έχει «αδυναμία» να πραγματοποιήσει «σύνοδο». Από μόνο το γεγονός, λοιπόν, αυτό είναι γεγονός «χαράς». Αλλά θα είναι πολύ «αρνητικό» αν τελειώσει εδώ αυτή η «υπόθεση» με ένα είδος «αυτοδοξαστικής στασιμότητας». Και είναι το δεύτερο σκέλος, πέρα από το τί «πυροδότησε» πριν, τί μπορεί να «πυροδοτήσει» στη συνέχεια. (Θανάσης Παπαθανασίου, Δρ. Θεολογίας, Δ/ντης. Περιοδικού "Συναξη")
ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ
https://www.youtube.com/watch?v=y9nos5t-8j0&feature=youtu.be&t=22m21s
Η Σύνοδος αυτή υπήρξε γεγονός κεφαλαιώδους σημασίας εις την ζωήν και την ιστορίαν της αγίας ορθοδόξου εκκλησίας μας. Οι χρόνοι και οι αιώνες που θα ακολουθήσουν θα αποδώσουν εις αυτήν την σημασίαν και την αξίαν που της ανήκουν και θα λάβει αύτη την θέσιν της εις την συνοδικήν διαδρομήν της ορθοδόξου εκκλησίας δια μέσου των αιώνων. Είναι γεγονός ότι είχομεν απουσίας, καθ' ημάς αδικαιολογήτους. Είχομεν και δυσκολίας. Δεν ήσαν όλα εύκολα, δεν ήσαν πάντοτε ρόδινα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΝΙΓΗΡΙΑΣ, ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
https://www.youtube.com/watch?v=y9nos5t-8j0&feature=youtu.be&t=37m32s
– Ο μέσος πολίτης που δεν παρακολουθεί τα εκκλησιαστικά πράγματα πάρα πολύ στενά εντυπωσιάζεται να ακούει ότι δεν είναι εκκλησία η «καθολική εκκλησία», δεν είναι καν εκκλησία!
– Όντως. Τα τελευταία, βλέπουμε, 20-30 χρόνια έχει αρχίσει ένα μεγάλο «κίνημα» το οποίο αφέθηκε να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο... Είναι αυτό των πολύ... κάποιοι τους ονομάζουν «συντηρητικούς», «φανατικούς», δεν ξέρω, ονομάστε τους όπως θέλετε, «αντι-οικουμενιστές», ξέρω κι εγώ, διάφορα ονόματα... οι οποίοι και το τελευταίο διάστημα «οργιάζουν» στο διαδίκτυο κυρίως, με ένα φοβερό «bullying θεολογικό» και μία «χυδαιότητα» κάποια στιγμή έκφρασης. Και το λέω αυτό γιατί...
– Πολλές φορές, ναι!
– Είναι διαφορετικό να εκφέρεις την άποψή σου, «η αντίθεση του καθενός είναι απόλυτα σεβαστή», αλλά ο τρόπος εκφοράς...
– «Χυδαιότητα» που εντυπωσιάζει μερικές φορές. Δηλαδή, «σοκάρει» ίσως.
– Κοιτάξτε. Είναι άνθρωποι οι οποίοι στις περισσότερες των περιπτώσεων βρίσκονται μέσα σε καθαρά ορθόδοξα περιβάλλοντα, και δεν «αντιμετωπίζουν» τις προκλήσεις που «αντιμετωπίζουμε» εμείς. Όλες αυτές οι κινήσεις, για 'μένα, (η προσωπική μου άποψη), είναι μέσα στο γενικότερο πλαίσιο, εντάσσονται μέσα στο γενικό πλαίσιο, της δυναμικής εμφάνισης του «χριστιανικού φονταμενταλισμού». Δεν μπορούμε να μιλάμε για «φονταμενταλισμό» και να τον αποδίδουμε αποκλειστικά...
– Μόνο των μουσουλμάνων, ε;
– Τον μουσουλμανικό φονταμενταλισμό. Να μην μιλήσουμε για τον «χριστιανικό φονταμενταλισμό», που ναι μεν είναι προτεστάντικος... Εμείς στην Αφρική βιώνουμε την παρουσία των αυστηρών πεντηκοστιανών υστερικών κινημάτων, των ρεπουμπλικάνων και ιδίως από την εποχή της «αποκάλυψης του Κυρίου» προς τον Bush, ο οποίος μας γέμισε με προσωπικές «εμπειρίες» κι όλα αυτά τα πράγματα... Δεν μπορείτε να φανταστείτε όμως τί γίνεται στην Αφρική.
KURT KOCH, ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟΣ ΠΡ. ΠΟΝΤΙΦΙΚΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ «ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ»
https://www.youtube.com/watch?v=y9nos5t-8j0&feature=youtu.be&t=35m05s
35:05 Πρώτα απ' όλα θεωρώ ότι είναι σπουδαίο γεγονός για τις διαφορετικές «ορθόδοξες εκκλησίες» να έχουν την «εμπειρία» ότι αποτελούν «μία εκκλησία» σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό είναι υπέροχο. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην εμβάθυνση του διαλόγου ανάμεσα στις «εκκλησίες». Η «ενότητα» ανάμεσα στις Ορθόδοξες Εκκλησίες μπορεί να ενισχύσει το διάλογο με τις άλλες «εκκλησίες» και με την δική μας την «καθολική εκκλησία». Χρειαζόμαστε την μαρτυρία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στον σημερινό κόσμο και υπ' αυτήν την έννοια «χαίρομαι» ιδιαίτερα που η Ορθόδοξη Εκκλησία «πανηγυρίζει» αυτή την «σύνοδο». Ελπίζω ότι θα είναι «καρποφόρα» και θα έχει συνέχεια η «διαδικασία αδελφοσύνης και συνοδικότητας».
ΜΑΧΗ ΝΙΚΟΛΑΡΑ, ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ
https://www.youtube.com/watch?v=y9nos5t-8j0&feature=youtu.be&t=34m30s
34:30 Ένα από τα θέματα που απείλησε σφοδρά την ενότητα είναι η διαφορετική προσέγγιση για τη σχέση των ορθοδόξων με τους άλλους «χριστιανούς». Με την συμβιβαστική διατύπωση που πρότεινε η Εκκλησία της Ελλάδος, «η Ορθόδοξος Εκκλησία αποδέχεται την ιστορικήν ονομασίαν άλλων ετερόδοξων Χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών», η «σύνοδος» κατέληξε σε «κοινό» κείμενο υπέρ του διαλόγου και της «συνεργασίας» ανάμεσα στις «χριστιανικές εκκλησίες». Προηγήθηκε ωστόσο και εξακολουθεί σε μικρότερη ένταση να μαίνεται θύελλα αντιδράσεων από μερίδα του πληρώματος και της ιεραρχίας.
https://www.youtube.com/watch?v=y9nos5t-8j0&feature=youtu.be&t=41m06s
Η διοικούσα εκκλησία «πανηγυρίζει» για την «επίτευξη» της πραγματοποίησης της «συνόδου» των 10 από τις 14 ορθόδοξες «αυτοκέφαλες» εκκλησίες. Κατά κοινή ομολογία το μεγαλύτερο «κέρδος» αυτής της «συνόδου» είναι ότι έγινε. Πράγμα καθόλου αμελητέο, αν αναλογιστεί κανείς τους αιώνες που χρειάστηκαν. Αυτό το τεράστιας σημασίας γεγονός όχι μόνο για την εκκλησία αλλά και για τις κοινωνίες που ποιμαίνει, σκιάστηκε ωστόσο από παταγώδη επικοινωνικακή αποτυχία: από κλειστές πόρτες, περιχαράκωση και έλλειψη ενημέρωσης, πολλώ δε μάλλον συμμετοχής της βάσης. (Μάχη Νικολάρα, δημοσιογράφος)
https://www.youtube.com/watch?v=y9nos5t-8j0&feature=youtu.be&t=49m32s
49:32 Ο Άνθρωπος το επίκεντρο λοιπόν; Αν θέλει η Εκκλησία να είναι συνεπής με την διδασκαλία της, φυσικά και πρέπει να καταδικάσει την μετατροπή του ανθρώπου σε αναλώσιμο είδος, και την εξάπλωση μισάνθρωπων ιδεολογημάτων. Το ερώτημα είναι αν, πότε και με ποιούς τρόπους αυτά τα μηνύματα θα φτάσουν στους αποδέκτες τους. (Μάχη Νικολάρα, δημοσιογράφος)
Κατ αρχας η Εκκλησια είναι η αμπελος του Χριστου ,την οποια περιεφραγε με τις εντολες του και εβαλε εργατες κληρικούς και ιερεοκηρυκες και τους πιστους για να εργαζοντε τις εντολες του,τορα οι οικουμενισται γκρεμιζουν τους φραγμους της αμπελου και εισερχοντε στην αμπελο παντος είδους θυρια και καταπατουν την αμπελο,ητη την εκκλησια του Χριστου,μεσα στην οποια χωρουν ετεροδοξοι ,αλλόθρησκοι και παντος καρυδιας καρυδια.
όταν ερθη ο Κυριος τι θα κανει τους κακους εργατες της αμπελου ,μας ειπε ο Χριστος κακην κακως απωλεσει αυτους ,αυτό θα κανει ο Χριστος με τους οικουμενιστας που γκρεμισαν τους φραγμους της αμπελου του Χριστου ητη της Εκκλησιας Του,που είναι η ορθοδοξη Εκκλησια.
Δημοσίευση σχολίου