ΟΙ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΗΣ Ο.Ο.Δ.Ε
Η ΟΟΔΕ («Ορθόδοξη» Ομάδα Δογματικής Έρευνας)
είναι μία ομάδα που παρουσιάζεται ως
Ορθόδοξη, αντιαιρετική και απολογητική ιστοσελίδα ενώ είναι γεμάτη με κακόδοξες διδασκαλίες !
Η
ΟΟΔΕ ανακατεύει την Ορθόδοξη διδασκαλία με ποικίλα αιρετικά διδάγματα.
Μέσω
της αναμείξεως αλήθειας και ψεύδους και με έναν επίπλαστο «ορθόδοξο λόγο»
προσπαθεί να παραπλανήσει τους αμαθείς, απληροφορήτους και καλοπροαιρέτους.
Η
ΟΟΔΕ και η διδασκαλία της κτηνώδους καταγωγή του ανθρώπου :
Η
ΟΟΔΕ χαρακτηρίζεται από την ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΗ θέση της απέναντι στην θεωρία της
εξέλιξης των ειδών !!!
Η
ΟΟΔΕ φιλοξενεί άρθρα ενάντια στην Εξέλιξη και ταυτόχρονα άρθρα υπέρ της
Εξέλιξης!
Αυτό το παραδέχεται και η ίδια και
χαρακτηρίζει το θέμα της Εξέλιξης ως θεολογούμενο ζήτημα από δογματικής πλευράς
!!!
Όσοι
από την ΟΟΔΕ ασπάζονται την θρησκευτική δοξασία της Εξελικτικής Δημιουργίας
έχουν συμπήξει ομάδα και ιστοσελίδα με επιστημονικοφανές περιεχόμενο (
EXELDIM).
Η
Εξελικτική Δημιουργία είναι μία θρησκεία που υποστηρίζει την άποψη της ύπαρξης
προ-Αδαμιαίων ανθρώπων που προήλθαν μέσω κατευθυνόμενης από τον Θεό Εξέλιξης
από τα κτήνη !!!
Οι
οπαδοί της Εξελικτικής Δημιουργίας πιστεύουν ότι η Εύα πραγματικά προήλθε από την
πλευρά του Αδάμ.
Ο
οποίος όμως Αδάμ είχε γονείς και ήταν καρπός σαρκικής συνάφειας προ- Αδαμιαίων
ανθρώπων που με την σειρά τους προήλθαν από τους πιθήκους!!!
Οι
θιασώτες αυτών των θεωριών δεν παραθέτουν, δεν τολμούν να παραθέσουν, το όνομα ενός επιστήμονα Εξελικτή που να
συμφωνεί μαζί τους και να λέει τα ίδια με αυτούς !!!
Οι
επιστήμονες που αποδέχονται την Εξέλιξη δεν πιστεύουν ότι αυτή καθοδηγείται από
τον Θεό ούτε πως η γυναίκα του Αδάμ προήλθε από την πλευρά του !
Άλλωστε
απλώς και μόνο το ότι οι Εξελικτικοί Δημιουργιστές εμπλέκουν τον υπέρλογο Θεό
στην θεωρία τους, αυτό την καθιστά αυτομάτως θρησκευτική δοξασία και όχι
επιστημονική θεωρία.
Η Γραφή λέγει ότι ο Αδάμ είναι Πρωτόπλαστος :
«Ειμί μεν καγώ θνητός άνθρωπος ίσος άπασι και
γηγενούς απόγονος ΠΡΩΤΟΠΛΑΣΤΟΥ» Σοφία Σολομώντος 7:1
«
Αδάμ γαρ πρώτος επλάσθη, είτα Εύα» Α
Τιμόθεο 2:1
«
σὺ ἐποίησας ᾿Αδὰμ καὶ ἔδωκας αὐτῷ βοηθὸν Εὔαν στήριγμα τὴν γυναῖκα αὐτοῦ• ἐκ
τούτων ἐγεννήθη τὸ ἀνθρώπων σπέρμα» Τωβίτ 8:6
Ενώ
η Αγία Γραφή λέγει ότι από τον Αδάμ και την Εύα προήλθε το ανθρώπινο σπέρμα, οι
αιρετικοί της ΟΟΔΕ λέγουν ότι υπήρχαν άνθρωποι προ- αδαμιαίοι !!!
Αν
αυτό ήταν αλήθεια δεν θα υπήρχε το εδάφιο Τωβίτ 8:6 και τα όμοια προς αυτό.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέγει ότι ο Αδάμ
πρό του εμφυσήματος του Δημιουργού ήταν ένα νεκρό χωμάτινο άγαλμα:
«Ἐννόησον
γάρ μοι τὴν τάξιν τῆς διαπλάσεως͵ καὶ λογίζου πρὸ τοῦ ἐμφυσήματος τοῦ Δεσπότου͵
ὅπερ αὐτῷ γέγονεν εἰς πνοὴν ζωῆς͵ καὶ ἐγένετο εἰς ψυχὴν ζῶσαν͵ τί ἦν ὁ
πλασθείς. Ἁπλῶς εἰκὼν ἄψυχος͵ καὶ ἀνενέργητος͵ καὶ εἰς οὐδὲν χρήσιμος͵ ὥστε τὸ
πᾶν καὶ τὸ εἰς τοσαύτην αὐτὸν τιμὴν ἀγαγὸν͵ ἐκεῖνό ἐστι τὸ παρὰ τοῦ Θεοῦ γεγονὸς
εἰς αὐτὸν ἐμφύσημα».
Οι
αιρετικοί όμως επιμένουν ότι ο Αδάμ είχε γονείς προαδαμιαίους ανθρώπους που
εξελίχθηκαν από πιθήκους !
Αυτή
η διδασκαλία αποτελεί σήμα κατατεθέν της ελληνικής εκδόσεως της αίρεσης της
Εξελικτικής Δημιουργίας και της ΟΟΔΕ.
Επίσης
ο Ιερός Χρυσόστομος λέγει : «Ποῖος γάρ, εἰπέ μοι, γάμος ἀπέτεκε Ἀδάμ;»
Ο
Μέγας Αθανάσιος λέγει ότι η Εύα δεν εγεννήθη όπως ο Σηθ ούτε είναι αγέννητη
όπως ο Αδάμ, ο Αδάμ δηλαδή είναι αγέννητος :
«Ἡ
γὰρ Εὔα οὔτε ἐγεννήθη, ὡς ἐγεννήθη ὁ Σὴθ, οὔτε ἀγέννητος ἦν, ὥσπερ ὁ Ἀδάμ• ἀλλ'
ἐπορεύθη ἐκ τῆς πλευρᾶς τοῦ Ἀδάμ.
Ο
Μέγας Βασίλειος λέγει : «τοῦ Ἀδὰμ μὴ γεννηθέντος ἀλλὰ πλασθέντος»
Ο
Άγιος Γρηγόριος Νύσσης λέγει : «ὁ Ἀδὰμ κατὰ τὴν φυσικὴν τῶν ἀνθρώπων γέννησιν οὐκ
ἐγεννήθη»
Η ΟΟΔΕ και η θεόπνευστη Αγία Γραφή:
Ενώ
η Αγία Γραφή δηλώνει για τον εαυτό της ότι :
«πᾶσα
γραφὴ θεόπνευστος» Β Τιμόθεον 3:16,
η
ΟΟΔΕ υποστηρίζει ότι η Αγία Γραφή έχει λάθη!!!
Τώρα
πως γίνεται η θεόπνευστη Γραφή να έχει λάθη….
αυτό
μόνο η ΟΟΔΕ μπορεί να το καταλάβει !
Παραθέτω
δείγμα της ασεβούς συμπεριφοράς της ΟΟΔΕ προς την Αγία Γραφή (Οι υπογραμμίσεις
δικές μας):
«Για
παράδειγμα, ο Λουκάς αναφέρει μια φράση του Χριστού από την "επί του όρους
ομιλία", ως εξής: "μακάριοι οι πτωχοί, ότι υμετέρα εστίν η βασιλεία
του Θεού"
(Λουκάς
6/ς: 20).
Αντιθέτως
ο Ματθαίος την αναφέρει ως εξής:
"μακάριοι
οι πτωχοί τω πνεύματι, ότι αυτών εστιν η βασιλεία των ουρανών"
(Ματθαίος
5/ε: 3).
Όπως
μπορεί ο καθένας να αντιληφθεί, άλλο είναι "οι πτωχοί", και άλλο
"οι πτωχοί το πνεύματι". Και έστω και αν ισχύουν και οι δύο αυτές
φράσεις για τη Χριστιανική πίστη, δεν είπε ο Χριστός και τα δύο.
Ένα
από τα δύο είπε.
Τι
ακριβώς είπε;
Είναι
σαφές ότι τα λόγια του, μεταφέρθηκαν διαφορετικά, από τον έναν εκ των δύο
Ευαγγελιστών!
Γιατί
εδώ, μεσολάβησε η προσωπική κατανόηση του μεταφέροντος τον λόγο του Χριστού,
και η μνήμη του.»
(Από
την μελέτη του Ν. Μαυρομάγουλου:
«Είναι
η Αγία Γραφή αλάθητη;» που
δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα
της ΟΟΔΕ).
ΑΝΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΩΝ ΑΤΟΠΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΟΟΔΕ
1) «ο Λουκάς αναφέρει μια φράση του Χριστού
από την "επί του όρους ομιλία", ως εξής: "μακάριοι οι πτωχοί,
ότι υμετέρα εστίν η βασιλεία του Θεού"
(Λουκάς
6/ς: 20).»
Η
ΟΟΔΕ εκτοξεύει ένα πελώριο ψεύδος. Ισχυρίζεται ότι η φράση του Χριστού
"μακάριοι οι πτωχοί, ότι υμετέρα εστίν η βασιλεία του Θεού" (Λουκάς
6: 20) , ότι δήθεν ο Χριστός την είπε στην ΕΠΙ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΟΜΙΛΙΑ !!!
Ουδέν
ψευδέστερον !
Την
φράση αυτή ο Ιησούς την είπε σε ομιλία του σε πεδιάδα όχι στην επί του όρους
ομιλία του…
«
᾿Εγένετο δὲ ἐν ταῖς ἡμέραις ταύταις ἐξῆλθεν εἰς τὸ ὄρος προσεύξασθαι καὶ ἦν
διανυκτερεύων ἐν τῇ προσευχῇ τοῦ Θεοῦ.
Καὶ ὅτε ἐγένετο ἡμέρα, προσεφώνησε τοὺς μαθητὰς αὐτοῦ, καὶ ἐκλεξάμενος ἀπ᾿
αὐτῶν δώδεκα, οὓς καὶ ἀποστόλους ὠνόμασε,
Σίμωνα, ὃν καὶ ὠνόμασε Πέτρον, καὶ ᾿Ανδρέαν τὸν ἀδελφὸν αὐτοῦ, ᾿Ιάκωβον
καὶ ᾿Ιωάννην, Φίλιππον καὶ Βαρθολομαῖον,
Ματθαῖον καὶ Θωμᾶν, ᾿Ιάκωβον τὸν τοῦ ᾿Αλφαίου καὶ Σίμωνα τὸν καλούμενον
Ζηλωτήν, ᾿Ιούδαν ᾿Ιακώβου καὶ ᾿Ιούδαν ᾿Ισκαριώτην,
ὃς καὶ ἐγένετο προδότης, καὶ καταβὰς μετ᾿
αὐτῶν ἔστη ἐπὶ τόπου πεδινοῦ, καὶ ὄχλος μαθητῶν αὐτοῦ, καὶ πλῆθος πολὺ τοῦ λαοῦ
ἀπὸ πάσης τῆς ᾿Ιουδαίας καὶ ῾Ιερουσαλὴμ καὶ τῆς παραλίου Τύρου καὶ Σιδῶνος, οἳ ἦλθον
ἀκοῦσαι αὐτοῦ καὶ ἰαθῆναι ἀπὸ τῶν νόσων αὐτῶν,
καὶ οἱ ὀχλούμενοι ἀπὸ πνευμάτων ἀκαθάρτων, καὶ ἐθεραπεύοντο• καὶ πᾶς ὁ ὄχλος ἐζήτει ἅπτεσθαι αὐτοῦ, ὅτι
δύναμις παρ᾿ αὐτοῦ ἐξήρχετο καὶ ἰᾶτο πάντας.
Καὶ αὐτὸς ἐπάρας τοὺς ὀφθαλμοὺς αὐτοῦ εἰς τοὺς μαθητὰς αὐτοῦ ἔλεγε•μακάριοι
οἱ πτωχοί, ὅτι ὑμετέρα ἐστὶν ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ.» Λουκάς 6: 12-20
Ο
Λουκάς δεν αντιφάσκει προς τον Ματθαίο, απλώς αναφέρεται σε άλλη ομιλία του
Ιησού.
Ο
Λουκάς αναφέρεται σε ομιλία του Χριστού όταν Αυτός «καταβὰς (από του όρους)… ἔστη
ἐπὶ τόπου πεδινοῦ».
Ο
Ματθαίος από την άλλη αναφέρεται στην λεγόμενη Επί του Όρους ομιλία του Χριστού όταν Αυτός– «Ιδών δὲ τοὺς ὄχλους ἀνέβη
εἰς τὸ ὄρος, καὶ καθίσαντος αὐτοῦ προσῆλθον αὐτῷ οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ, καὶ ἀνοίξας τὸ στόμα αὐτοῦ ἐδίδασκεν αὐτοὺς
λέγων• μακάριοι οἱ πτωχοὶ τῷ πνεύματι, ὅτι αὐτῶν ἐστιν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν» Ματθαίος 5:1-3
Έχουμε λοιπόν ΔΥΟ ομιλίες του Ιησού.
Την
φράση «μακάριοι οἱ πτωχοί» την είπε στην ομιλία του στην πεδιάδα.
Και
την φράση «μακάριοι οἱ πτωχοὶ τῷ πνεύματι» την είπε στην ομιλία του στο όρος.
Επιπλέον
απόδειξη ότι πρόκειται για δύο διαφορετικές ομιλίες είναι και το γεγονός ότι ο
Λουκάς αναφέρει διαφορετικό αριθμό μακαρισμών από τον Ματθαίο.
2) «δεν είπε ο Χριστός και τα δύο. Ένα από τα
δύο είπε» ! Λάθος κύριοι της ΟΟΔΕ ο Ιησούς είπε και τα δύο.
3) «Είναι σαφές ότι τα λόγια του, μεταφέρθηκαν
διαφορετικά, από τον έναν εκ των δύο Ευαγγελιστών» !
Το
μόνο σαφές κύριοι της ΟΟΔΕ είναι ότι έχετε μεγάλη έπαρση…..
Δεν
ντρέπεστε καθόλου να αφήνετε υπόνοιες
ότι κάποιος από τους Ευαγγελιστές μετέφερε διαφορετικά τα λόγια του Κυρίου;
Νομίζετε
ότι οι Ευαγγελιστές είναι σαν εσάς διαστροφείς των θείων λόγων ;
Νομίζετε
ότι όπως ισχυρίζεστε ότι ο Πρωτόπλαστος Αδάμ είχε γονείς (!!!) έτσι θα πείσετε
ότι τα Ευαγγέλια έχουν δήθεν λάθη τα οποία εσείς ανακαλύψατε ;
4) «μεσολάβησε η προσωπική κατανόηση του
μεταφέροντος τον λόγο του Χριστού, και η μνήμη του.»
Ξεχνάτε
κύριοι της ΟΟΔΕ ότι μεσολάβησε και κάτι ΑΛΛΟ :
«
ὁ δὲ παράκλητος, τὸ Πνεῦμα τὸ ῞Αγιον ὃ πέμψει ὁ πατὴρ ἐν τῷ ὀνόματί μου, ἐκεῖνος
ὑμᾶς διδάξει πάντα καὶ ὑπομνήσει ὑμᾶς πάντα ἃ εἶπον ὑμῖν» Ιωάννης 14:26.
ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΛΟΓΙΚΗ ΑΚΡΟΒΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΟΔΕ…
Στο
ίδιο κείμενο της η ΟΟΔΕ ανακαλύπτει
όπως ισχυρίζεται και άλλο λάθος της Γραφής !
Γράφει
η κακόδοξη ΟΟΔΕ :
«Γράφει
ο Ματθαίος στο 27/κζ: 9:
"Τότε
επληρώθη το ρηθέν δια Ιερεμίου του προφήτου λέγοντος: Και έλαβον τα τριάκοντα
αργύρια, την τιμήν του τετιμημένου ον ετιμήσαντο από υιών Ισραήλ"
Λοιπόν,
ψάξτε όσο θέλετε τον Ιερεμία.
Αυτό
το εδάφιο δεν θα το βρείτε!
Και
ας γράφει ο Ματθαίος ότι το λέει ο Ιερεμίας.
Πού
είναι αυτό το εδάφιο;
Βρίσκεται
στον προφήτη Ζαχαρία!
Γράφει
ο Ζαχαρίας:
"και
ερώ προς αυτούς: Ει καλόν ενώπιον υμών εστι, δότε στήσαντες τον μισθόν μου ή
απείπασθε• και έστησαν τον μισθόν μου τριάκοντα αργυρούς"
(Ζαχαρίας
11/ια: 12).
Είναι
προφανές εδώ, ότι ο Ματθαίος έγραψε από μνήμης την προφητεία, και έκανε λάθος!
Νόμιζε
ότι την είχε διαβάσει στον Ιερεμία, αλλά την είχε διαβάσει στον Ζαχαρία!»
Κατάλαβες
αγαπητέ αναγνώστη;
Ενώ
ο Ματθαίος αναφέρεται στο ΡΗΘΕΝ (αυτό που έχει ειπωθεί – όχι απαραίτητα
γραπτώς) του Προφήτου Ιερεμία η ΟΟΔΕ θεωρεί ότι ο Ματθαίος μπερδεύτηκε με την
ΓΡΑΠΤΗ φράση του Ζαχαρία που όμως είναι διαφορετική από την αναφερόμενη ΡΗΣΗ
του Ιερεμία!
ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
11 σχόλια:
Xωρίς να προσπαθώ να υπερασπιστώ την ΟΟΔΕ, είδα κάπου ότι παραδέχτηκαν δημοσίως ις κακοδοξίες του Ν.Μαυρομάγουλου που αναφέρεται στο άρθρο εδώ και νομίζω τα παραπάνω σοβαρά λάθοι και άλλα που κάνουν δεν τα κάνουν σκόπιμα, αλλά απλά ασχολούνται με πράγματα πέρα από τις δυνατότητές τους.
Δόξα σοι ο Θεός!!! Συγχαρητήρια κ. Σαλταούρα, η καλή μας Παναγία πάντα να σε σκεπάζει!!!
ο νικος μαυρομαγουλος γεννηθηκε μεσα στην εταιρια ΣΚΟΠΙΑ τριτη γεννεα μαρτυρας ο θεος τον απαλαξε απο την πλανη του αλλα το τιμημα που πληρωσε ηταν μεγαλο φευγωντας απο τους ιεχωβιτες εχασε την οικογένια του εχει δωσει μεγαλο αντιαιρετικο αγωνα και εχει βοηθησει πολυ κοσμο, πολες μητροπολεις τον καλουν για αντιαιρετικες ομιλιες, θεωρω οτι πραγματικα ισως σε καποια σημεια χανει τον ελεγχο μην εχοντας πληρεστερη θεολογικη γνωση μπαινει σε δυσκολα μονοπατια θεολογικα...σε καθε περιπτωση πιστευω οτι δεν εγινε με δολο αλλα επεσε σε ....γκαφα
ο εξ ακαρνανιας αγιογραφος.
Εμένα πάντως η εξήγηση της ΟΟΔΕ με αναπαύει και είναι μιας πρώτης τάξεως επιχειρηματολογια εναντίων αιρετικών που βαδίζουν με γνώμονα μόνο την Γραφή. Άλλο το Πνεύμα του νόμου και άλλο το Γραμμα.
" ο Ματθαίος αναφέρεται στο ΡΗΘΕΝ (αυτό που έχει ειπωθεί – όχι απαραίτητα γραπτώς) του Προφήτου Ιερεμία η ΟΟΔΕ θεωρεί ότι ο Ματθαίος μπερδεύτηκε με την ΓΡΑΠΤΗ φράση του Ζαχαρία "
1. Ήξερε ο Ματθαίος την προφορική παράδοση του Προφήτη που δεν γράφτηκε μάλιστα ποτέ, δεν αναφέρθηκε ποτέ κανείς άλλος ιστορικά ενώ έμοιαζε τόσο με την ρήση του άλλου προφήτη; Ο Ιερεμίας ήταν διάσημος και ανάμεσα σε μουσουλμάνους και Εβραίους για την ζωή του και τις προφητείες των πληγών στις εξουσίες της εποχής του. Είναι σχεδόν αδύνατο να μην έχει γραφτεί ποτέ και για τόσους αιώνες κάτι από τους συγγραφείς 3 θρησκειών. Πότε υπήρξε αξιόπιστη προφητική παράδοση στην ορθοδοξία ή προ Χριστού και δεν γράφτηκε τίποτα ποτέ και από κανέναν για αιώνες;
2. Γιατί να ήθελε ο Θεός να μας μπερδέψει με αυτήν την αναφορά σε άλλο όνομα Προφήτη και τόσο παρόμοια και μη καταγεγραμμένη Προφητεία, από την στιγμή που υπήρχε παρομοια γραμμένη; Γιατί να μην ήθελε να δείξει το ατελές της ανθρώπινης φύσης , όπως και όταν αποφάσισε να παραχωρήσει μόνιμα ενοχλητικό "ταγκαλάκι" στον Μεγάλο Απ.Παυλο;
3. Πως ο Προφήτης Ζαχαρίας δεν έκανε παραπομπή, γραπτή ή προφορική, της ομοιότητας της
προφορικής προφητείας και δεν σεβάστηκε τον κατά αιώνες προγενέστερο του; Πως δεν παρατήρησε κανείς, όλους τους αιώνες, μα κανείς αυτή την ομοιότητα των προφητειών, της προφορικής και της γραπτής και δεν σχολιάστηκε; Υπόψιν ότι ο π.Ιερεμίας θεωρείται Προφήτης από τους Εβραίους όπως και ο Εταίρος Προφήτης και Συγγραφέας Βοηθός του. Ούτε οι Εβραίοι έγραψαν κάτι σχετικό, παρά την μεγάλη φήμη τους. Κυκλοφορούν αλλοι θρύλοι δε περί θανάτου Ηγεμόνα στον Τάφο του Βαρουχ, Αφθαρσία Σώματος κτλ.
4. Πως ο Απόστολος ή ακόμα χειρότερα το Α. Πνεύμα, κατά την εκτίμηση των οπαδών του απολύτου αλάνθαστου στα πάντα, ( κάτι που ο μακ.Ρωμανίδης εξηγεί αλλού τους περιορισμούς από την εμπειρία φωτισμού και ανθρώπινης έκφρασης) δεν υπολόγισε ότι θα θίγεται η αξιοπιστία του σοφού Προφήτη Βαρούχ, βοηθού και συγγραφέα του Π.Ιερεμία, που "ξέχασε" να καταγράψει τόσο σημαντική προφητεία που αφορά τον Θεάνθρωπο; Επίσης με αυτή την προσπάθεια δικαιολόγησης, θίγεται έμμεσα και η αξιοσύνη αναφοράς του Π.Ζαχαρία, του πατέρα του Μεγαλύτερου άντρα όλων των εποχών και πολύ πλησιέστερου στην εποχή του Θεανθρώπου. Του Προφήτη που αποδεδειγμένα και καταγεγραμμένα ήταν ρηθέν υπό αυτού.
5. Πέρα από την προσπάθεια παρουσίασης μιας παράδοσης ενός διάσημου προφήτη , για 6 αιώνες δεν υπάρχει καμιά καταγραφή αυτής της προφητικής παράδοσης που αφορά τον αναμενόμενο Μεσσία από κανέναν άλλο. Ούτε και μεταγενέστερα του Χριστού. Μήπως ισχύει ότι και με τις υποτιθέμενες προφητείες του Πατροκοσμά , όπου υπάρχει καταγραφή μόνο των διδαχών του για αιώνες και εμφανίζονται το 1940; Αυτό είναι πραγματικά απίθανο.
6. Μήπως αυτή "απίθανη " εξήγηση της παντελώς ασχολίαστης προφορικής προφητείας ( σημασία στην διδασκαλία δεν έχει, πέρα από το να φιλτράρει όσους κακοπροαίρετα ψάχνουν δικαιολογίες) δημιουργεί τελικά μεγαλύτερα προβλήματα από όσα υποτίθεται ότι λύνει;
7. Ποια η χρησιμότητα μιας άγραφης προφητείας που αναφέρεται στα σημαντικότερα γεγονότα που θα σημαδέψουν την ανθρώπινη αιωνιότητα αιώνες μετά να μείνει άγραφη. Οποιοσδήποτε μπορεί να το αμφισβητεί . Υπάρχει αντίστοιχο παράδειγμα;
8. Ο Προφήτης Ιερεμίας δεν είναι γνωστός για Προφητείες περί Κυρίου και αυτό μειώνει την πιθανότητα να πει κάτι σχετικό και χαρακτηριστικό όπως τα 30 αργύρια.
Προς «Ανώνυμος 24 Ιουλίου 2019 - 2:22 π.μ»
Καλή προσπάθεια.
Αφού γέμισες το Disqus με τα γελοία επιχειρήματα υπέρ των υποτιθέμενων λαθών της Γραφής, τα οποία ασπάζεσαι από προτεστάντες κυρίως, όπως ομολόγησες ο ίδιος, άρχισες και τα άλλα ορθόδοξα ιστολογία;;;
Θα πάρεις όμως την δέουσα απάντηση από τον κ. Σαλαταούρα, ανέμενε...
Κύριε ανώνυμε 24 Ιουλίου 2019 - 2:22 π.μ----
Η Γραφή είναι σαφής, γράφει ο Ματθαίος στο 27/κζ: 9:
"Τότε επληρώθη το ΡΗΘΕΝ δια Ιερεμίου του προφήτου λέγοντος: Και έλαβον τα τριάκοντα αργύρια, την τιμήν του τετιμημένου ον ετιμήσαντο από υιών Ισραήλ".
Αφού η Γραφή ομιλεί για ΡΗΘΕΝ εμείς θα το εννοήσουμε ως ΓΡΑΦΕΝ ;;; Είναι δυνατόν ;
Άλλωστε το γραφέν υπό του Ζαχαρία σχετικό εδάφιο απέχει λεκτικά πολύ από το ρηθέν του Ιερεμίου.
Γράφει ο Ζαχαρίας:
"και ερώ προς αυτούς: Ει καλόν ενώπιον υμών εστι, δότε στήσαντες τον μισθόν μου ή απείπασθε• και έστησαν τον μισθόν μου τριάκοντα αργυρούς"
(Ζαχαρίας 11/ια: 12).
Η σύγκριση του ρηθέντος υπό του Ιερεμίου και του γραφέντος υπό του Ζαχαρίου καθώς και η σαφή δήλωση της Γραφής περί ΡΗΘΕΝΤΟΣ λόγου του Ιερεμίου, καθιστά την άποψη περί λάθους της Γραφής γελοία. Είναι αστήρικτη γελοία υπόθεση να υποστηρίζει κανείς ότι ο Ματθαίος μπέρδεψε δήθεν τους προφήτες !!! Μόνο εμπαθείς τύποι αρέσκονται στην υποστήριξη ανοήτων και απιθάνων ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ περί λάθους του Ματθαίου !
Κ. Σαλταούρα νομίζω πως παίζεται με τις λέξεις:
Για τον Ματθαίο ήταν "ρηθέν" και για όλους εμάς είναι "γραφέν". Προφανώς για να γράψει "ρηθέν" θα το είχε ακούσει και το έγραψε όπως θυμόταν. Γι' αυτό και δικαιολογήται να μην είναι ακριβές. Εξάλλου αν έγραφε "γραφέν" θα σήμαινε ότι είχε το γραπτό και αντέγραφε ή έστω θα ήταν πολύ σίγουρος γι' αυτό που έγραφε.
Γράφετε:
Άλλωστε το γραφέν υπό του Ζαχαρία σχετικό εδάφιο απέχει λεκτικά πολύ από το ρηθέν του Ιερεμίου.
Μήπως αναφέρει για 30 αργύρια κάποιος άλλος προφήτης εκτός του Ζαχαρία;;;
Ή μηπως θα έπρεπε να το θυμάται επί λέξει ώστε να πείσει κάποιους;;;
Αν σας φαίνεται βαριά η λέξη "λάθος", ας πούμε τότε ανακρίβεια. Ανακρίβεια όμως που δεν επηρεάζει σε τίποτα την πίστη μας, το Ορθόδοξο δόγμα.
Αναφέρετε το χωρίο "πᾶσα γραφὴ θεόπνευστος" και θα ήθελα να παρατηρήσω 2 πράγματα πάνω σ' αυτό:
α Το Ευαγγέλιο του Ματθαίου δεν ήρθε από τον ουρανό, κάτι σαν το Κοράνιο. Δηλαδή όταν λέμε Θεοπνευστία δεν εννοούμε ότι πήρε το Άγιο Πνεύμα την πένα και το έγραψε, ούτε έπιασε το χέρι του Ματθαίου και το κατεύθυνε. Το έγραψε ο απόστολος εμφορούμενος Αγίου Πνεύματος, αλλά δεν είναι το Άγιο Πνεύμα που κάνει το λάθος, αλλά ο άνθρωπος. Εξάλλου θυμάμαι πως διαβάσει κάποτε μια εξήγηση από την ΟΟΔΕ για τα "λάθη" που κατά τη γνώμη τους έχει η Γραφή...
β Όταν ο απ. Παύλος έγραψε αυτό το χωρίο εννοούσε την Παλαιά Διαθήκη, αφού η Καινή Διαθήκη δεν υπήρχε τότε, και το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο μάλλον τότε γράφονταν. Θα θεωρούσα πολύ τολμηρή την άποψη ότι είναι προφητικό. Αυτό βέβαια δεν αναιρεί τη Θεοπνευστία της Καινής Διαθήκης άσχετα με αυτό το χωρίο. Δηλαδή ακόμη κι αν δεν υπήρχε αυτό το χωρίο θεωρώ πως και πάλι σήμερα θα λέγαμε πως είναι θεόπνευστη.
Θα σας αναφέρω κάτι άλλο που παρατήρησα, αν και δεν γράφουν κάτι οι της ΟΟΔΕ.
Μετά από τα ίδια λόγια που είπε ο Ιησούς, οι ευαγγελιστές Μάρκος και Ματθαίος γράφουν ότι μετά από 6 ημέρες πήρε τους μαθητές Πέτρο, Ιωάννη και Ιάκωβο και ανέβηκε στο βουνό όπου μεταμορφώθηκε, ενώ ο ευαγγελιστής Λουκάς γράφει ότι το ίδιο έγινε μετά από 8 ημέρες.
Πρόκειται για μια διαφορά μεταξύ των Ευαγγελιστών, ασήμαντη, η οποία δεν επηρεάζει σε τίποτα την πίστη μας, το δόγμα μας.
…εἰσί τινες τῶν ὧδε ἑστηκότων, οἳ οὐ μὴ γεύσωνται θανάτου... Ἐγένετο δὲ μετὰ τοὺς λόγους τούτους ὡσεὶ ἡμέραι ὀκτὼ καὶ παραλαβὼν τὸν Πέτρον καὶ Ἰωάννην καὶ Ἰάκωβον ἀνέβη εἰς τὸ ὄρος προσεύξασθαι [Λουκ. 9:27-28].
…εἰσί τινες τῶν ὧδε ἑστηκότων, οἵτινες οὐ μὴ γεύσωνται θανάτου… Καὶ μεθ᾿ ἡμέρας ἓξ παραλαμβάνει ὁ Ἰησοῦς τὸν Πέτρον καὶ τὸν Ἰάκωβον καὶ τὸν Ἰωάννην καὶ ἀναφέρει αὐτοὺς εἰς ὄρος ὑψηλὸν κατ᾿ ἰδίαν μόνους· καὶ μετεμορφώθη ἔμπροσθεν αὐτῶν… [Μαρκ. 9:1-2]
…εἰσί τινες τῶν ὧδε ἑστηκότων, οἵτινες οὐ μὴ γεύσωνται θανάτου… Καὶ μεθ᾿ ἡμέρας ἓξ παραλαμβάνει ὁ Ἰησοῦς τὸν Πέτρον καὶ Ἰάκωβον καὶ Ἰωάννην τὸν ἀδελφὸν αὐτοῦ καὶ ἀναφέρει αὐτοὺς εἰς ὄρος ὑψηλὸν κατ᾿ ἰδίαν· [Ματθ. 16:28 & 17:1].
Κατά τη γνώμη μου είναι άλλη μία ασήμαντη ανακρίβεια... και δεν πρόκειται για εμπάθεια. Σας εκτιμώ και σας διαβεβαιώνω πως αρκετές φορές χρησιμοποίησα αποσπάσματα από τα κέιμενά σας, ιδιαίτερα σε κάποιους διαλόγους που είχα με έναν πεντηκοστιανό.
iridon φίλε, είσαι τυφλός; Αυτό αναφέρεις απαντήθηκε ήδη από τον 4ο αιώνα, από τον άγιο Ιωάννη
τον Χρυσόστομο...
«Ψεύδειαι οὖν ἡ Γραφή; Μὴ γένοιτο, ἀλλ᾽ ἀνοηταίνουσιν οἱ μὴ μετὰ τῆς προσηκούσης ἀκριβείας ἐξετάζοντες τὰ γὲγραμμένα ἅπαντα. Εἰ γὰρ καὶ τοῦτο ὠμολόγηται, ὅτι ἀψευδὴς ἡ Γραφή, καὶ τοῦτο ἀπεδείχϑη, ὅτι οὐ πᾶς πλοῦτος παρὰ Θεοῦ, τῆς τῶν ἀπερισκέπτως ἀναγινωσκόντων ταῦτα ἀσϑενείας ἡ ἀπορία.»
«Τότε λοιπόν ψεύδεται η Γραφή; Μη γένοιτο! αλλ᾽είναι ανόητοι αυτοί που δεν εξετάζουν με την πρέπουσαν ακρίβειαν όλα όσα έχουν γραφή. Εάν λοιπόν και αυτό έχει ομολογηθή, ότι δηλαδή η Γραφή είναι αψευδής, και απεδείχθη ότι δεν δίδεται από τον Θεόν ο κάθε πλούτος, τότε η απορία οφείλεται εις την ασθένειαν εκείνων που αναγινώσκουν αυτά με απερισκεψίαν.» Ε.Π.Ε. 18α,442
«ἔχουσι Μωῦσέα καὶ τοὺς προφήτας ἐὰν μὴ ἐκείνων ἀκούσωσιν, οὐδὲ νεκρῶν ἀνισταμένων ἀκούσονταιν. Ταῦτα δὲ αὐτὸν εἰσάγει λέγοντα ὁ Χριστός, δεικνὺς ὅτι καὶ νεκρῶν ἐγειρομένων ἀξιοπιστοτέρας δούλεται εἶναι τὰς Γραφάς.»
«"Έχουν τον Μωύσήν και τους Προφήτας εάν δεν ακούσουν εκείνους, δεν θα πεισθούν και αν
ακόμη αναστηθή κάποιος από τους νεκρούς". Δείχνει φανερά ο Χριστός, ότι θέλει να θεωρήται η Γραφή πιο αξιόπιστη ακόμα κι από το ότι θ’ αναστηθούν οι νεκροί.» Ε.Π.Ε. 20,202
http://aktines.blogspot.com/2014/01/blog-post.html?m=1
Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΚΑΤΕΒΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ:
https://youtu.be/xyijaYyhTv0?t=1205
https://youtu.be/9JmfClyRvm4?t=382
Ο απόστολος Παύλος δεν παρέλαβε και δεν διδάχθηκε το Ευαγγέλιο «παρά ανθρώπου», από άνθρωπο, αλλ᾽ από τον Ιησού Χριστό, ο οποίος δεν είναι απλώς άνθρωπος, αλλά Θεός. Παρέλαβε δε το Ευαγγέλιο από τον Ιησού Χριστό, όταν εκείνος σωματικώς είχεν αναληφθή και βρισκόταν στον ουρανό. Παρέλαβε «δι' αποκαλύψεως». Ο Ιησούς Χριστός αποκάλυψε στον Παύλο τις αλήθειες του Ευαγγελίου. Το Ευαγγέλιο περιέχει αλήθειες, οι οποίες δεν ανακαλύπτονται, αλλ᾽αποκαλύπτονται.[...] Φίλοι αναγνώσται, το Ευαγγέλιο ήλθε από τον ουρανό, και όταν το ανοίγωμε, ανοίγεται μπροστά στα μάτια μας ο ουρανός, ο ουρανός του ουρανού, για να βλέπωμε μεγαλεία αφάνταστα και υπερθαύμαστα. Το Ευαγγέλιο, Νικόλαος Σωτηρόπουλος, σ.9-10
Δημοσίευση σχολίου