Γράφει ο κ. Παναγιώτης Τελεβάντος Φιλόλογος - Θεολόγος
ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΑ ΦΛΑΜΙΑΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΠΕΤΡΟ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ
__________________________
Η επιστολή του "Κοσμά Φλαμιάτου" προς τον Καθηγητή κ. Βασιλειάδη είναι ένα θαυμάσιο κείμενο για το οποίο εκφράζουμε θερμά συγχαρητήρια στους συντάκτες του.
Κρίμα που έμεινε αδημοσίευτη για τόσο καιρό.
Αν είχε δημοσιευθεί νωρίτερα θα είχε βοηθήσει όλους μας να συνειδητοποιήσουμε τη σοβαρότητα του θέματος στις αληθινές του θλιβερές διαστάσεις.
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ
______________
Επισημαίνω ορισμένα από τα πολλά σημαντικά στοιχεία της επιστολής:
1.) Είναι γραμμένη με μετριοπάθεια, δύναμη θεολογικής σκέψεως και από κάλαμο που έχει επάρκεια για αξιολόγηση των δεδομένων.
2.) Δίνει ολοκληρωμένη εικόνα του τι έγινε στην Ημερίδα για το διάλογο στο ΑΠΘ.
3.) Απεκάλυψε, για μια ακόμη φορά, με τα χείλη του Καρδινάλιου Κάσπερ (τα πιο υπεύθυνα μετά τον Πάπα χείλη) του Βατικανού, ότι οι Παπικοί αντιλαμβάνονται την ένωση με τους όρους της εκκλησιολογίας της Β' Βατικάνειας Συνόδου: Δηλάδη ως εξουνιτισμό των Ορθοδόξων.
4.) Οι καθηγητές Σταμούλης, Κωνσταντίνου και Βασιλειάδης (ο καθένας με το δικό του τρόπο), κάνουν πλάτες στην πρόταση του εκπροσώπου του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου Β΄ π. Παύλου Κουμαριανού να προχωρήσουμε στη δια-κοινωνία (inter-communio), με άλλα λόγια σε ένωση με τους Παπικούς και να αφήσουμε τις όπoιες άλλες διαφορές για "συζήτηση" στο μέλλον,
5.) H Ημερίδα είχε ολοφάνερα ως στόχο τη διακρίβωση των αντιδράσεων των πιστών για τα καταχθόνια οικουμενιστικά σχέδια στην Πάφο.
Η ΦΙΛΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΝΩΣΙΣ “ΚΟΣΜΑΣ ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ”
________________________
Παρακαλούμε θερμά τους συντάκτες του κειμένου να δίνουν με την ίδια τεκμηρίωση και νηφαλιότητα τις θέσεις τους για όσα οικουμενιστικά παρατράγουδα σημειώνονται.
Είναι διάχυτη η εντύπωση ότι οι καλοί αδεφοί της Ενωσης "Κοσμάς Φλαμιάτος" είναι ακραίοι ως προς τις αντιδράσεις τους εναντίον του Οικουμενισμού.
Ομολογώ ότι γνωρίζω ελάχιστες από τις ενέργειές τους και έχω υπόψη μου πολύ λίγα κείμενα από όσα έχουν κατά καιρόν εκδώσει.
Η εντύπωση που απεκόμισα, όμως, από τη συγκεκριμένη επιστολή και τρία ή τέσσερα κείμενά τους που έτυχε να διαβάσω στο παρελθόν, είναι ότι γράφουν με νηφάλιο και κόσμιο τρόπο, ξέρουν θεολογία και είναι αντικειμενικοί.
Η πρώτη μου επαφή με τα κείμενά τους ήταν όταν διάβασα το άρθρο που δημοσίευσε ο κ. Σημάτης στον "Ορθόδοξο Τύπο" ως απάντηση στις ατεκμηρίωτες θέσεις του π. Τσέτση εναντίον της Ομολογίας πίστεως για τον Οικουμενισμό. Διαπίστωσα αμέσως ότι κανένας φανατισμός και καμιά εμπάθεια δεν διέκρινε τις θέσεις του. Αντίθετα! Και πειστικά επιχειρήματα περιείχε και δύναμη θεολογικής σκέψεως το διέκρινε.
Η επιστολή της Ενωσης “Κοσμάς Φλαμιάτος” προς τον κ. Βασιλειάδη, που μόλις έδωσαν στο φως της δημοσιότητας, ενισχύει τη θετική εντύπωση που σχημάτισα με την ανάγνωση των άλλων (έστω λίγων) κειμένων τους που διάβασα.
Τους παρακαλούμε θερμά να συνεχίσουν τον αγώνα τους με τον ίδιο θεάρεστο τρόπο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Φιλορθόδοξος Ένωσις «Κοσμάς Φλαμιάτος», Κάποιες επί πλέον πληροφορίες για την Ημερίδα της Θεσσαλονίκης
Μπανάνες
-
*Οι δημοπρασίες έργων ‘τέχνης’ και άλλων παραδόξων αντικειμένων μας έχουν
δώσει κατά καιρούς τροφή για σχολιασμό και περίσκεψη σχετικά με το
αισθητικό γο...
Πριν από 2 ώρες
6 σχόλια:
Θα συμφωνήσω πλήρως με τον κ. Παναγιώτη Τελεβάντο. Πρόκειται για ένα θαυμάσιο κείμενο.
Θα είμαι όμως λίγο απαισιόδοξος ως προς την αποτελεσματικότητα αυτού του κειμένου. Κι αυτό, γιατί η πείρα διδάσκει ότι όποιος έχει τη δύναμη στα χέρια του και ασκεί εξουσία, κάνει αυτό που εκείνος θέλει. Πάρετε παράδειγμα το εκφραγκισμό της Δυτικής Χριστιανοσύνης. Όταν οι Λατίνοι πάπες αντικαταστάθηκαν από τους "φραγκόπαπες" το εκκλησίασμα, λαός και κλήρος, ακολούθησε και στο τέλος υποτάχθηκε πλήρως. Έγινε η Μεταρρύθμιση με τον Λούθηρο και το αποτέλεσμα ήταν να προκύψουν χίλιες-μύριες αποκλίσεις. Αντί να θεωρηθούν ένοχοι οι "φραγκόπαπες" για τον κατακερματισμό της Χριστιανοσύνης, έρχονται τώρα να καθίσουν μαζί του για "να τα βρούν". Κοντά σ΄ αυτούς κι εμείς. Που από τη μια μεριά έχουμε τους δικούς μας "προτεστάντες" (σχηματικά το γράφω και δεν κυριολεκτώ) και από την άλλη το δικό μας "πάπα". Τον πάπα του Φαναρίου, στον οποίο κάνουν υπακοή οι αυτοκέφαλοι επίσκοποι φοβούμενοι μήπως βρεθούν εκτός "εκκλησίας". Αλήθεια, ποιάς Εκκλησίας;
Και για να κλείσω, ό,τι έγινε με τους εκφραγκευμένους Λατίνους - εννοώ το πλήρωμα της Εκκλησίας - θα γίνει και σε μας εδώ με καθυστέρηση χίλια χρόνια περίπου. Κάπως αργά το πήραμε είδηση, δεν νομίζετε;
"Αλήθεια ποιας Εκκλησίας;, ρωτά ο κ. Χριστοδουλίδης;
Απαντούμε: Της ΜΙΑΣ, ΑΓΙΑΣ, ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ και ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Αυτήν που ομολογούμε όταν απαγγέλλουμε το Σύμβολο τη Πίστεως.
Με την Εκκλησία Αυτή είναι συνδεδεμένοι όσοι ανήκουν στις κατά τόπο Ορθόδοξες Εκκλησίες όπου τελείται το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας και όπου μνημονεύεται επίσκοπος που βρίσκεται σε ευχαριστιακή κοινωνία με τους άλλους επισκόπους της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Οσοι δεν συμμετέχουν στις ευχαριστιακές συνάξεις όπου μνημονεύεται κανονικός επίσκοπος είναι είτε αλλόθρησκοι, είτε αιρετικοί, είτε σχισματικοί. Δηλαδή ΕΚΤΟΣ Εκκλησίας.
Ευχαριστώ τον κύριο Τελεβάντο για την απάντηση που μου έδωσε. Την ίδια, Μια, Αγία, Καθολική και Αποστολική, Εκκλησία ομολογεί και ο επίσκοπος Ζηζιούλας και οι περί αυτών (αυτούς). Άλλο πράγμα βέβαια ότι οι περί αυτών - και αυτούς - θεωρούν πλανηθέντες τους εκκλησιαστικούς πατέρες. Δειγματοληπτικά τούτο μόνο.
Αν αυτοί οι επίσκοποι μας ευλογούν και θεωρούνται κανονικοί, τότε δεν γνωρίζω ποιός τελικά θα μείνει εντός και ποιος εκτός, εκκλησίας. Μάλλον, λέω, θα γίνουμε όλοι μέλη της αοράτου εκκλησίας, η οποία όμως πουθενά δεν αναφέρεται στο Σύμβολο της Νικαίας. Μόνο ο Θεός πατήρ αναφέρεται ως ποιητής των ορατών και των αοράτων και ουδείς ή ουδέν, άλλο. Σε αόρατη Εκκλησία δεν πιστεύουμε, έτσι δεν είναι;
Τα πράγματα, νομίζω, έχουν ωριμάσει και ήδη, είμαστε έτοιμοι να περάσουμε σε δεύτερη προτεσταντική, ας την ονομάσουμε, φάση.
Να συμπληρώσω ακόμη κάτι που παρέλειψα.
Ο κ. Τελεβάντος θα το γνωρίζει ασφαλώς. Όταν ένας κανονικός επίσκοπος μνημονεύει έναν ακανόνιστο, τότε δεν γίνεται μόνο ο ίδιος ακανόνιστος. (Σημ. Περιορίζομαι σ΄ αυτή τη λέξη για να μη βαρύνω τα πράγματα). Ακανόνιστο γίνεται όλο το πιστό εκκλησίασμα και φεύγει- ε, τώρα θα το γράψω - για την αιρετική αόρατη εκκλησία με την ψευδαίσθηση ότι βρίσκεται εντός εκκλησίας.
Κύριε Τελεβάντο, δεν ζούμε στην προχριστιανική περίοδο και το ακροτελεύτιο εδάφιο της "Απολογίας Σωκράτους", τό έχω αναφέρει σε άλλο σχόλιο, δεν μας χρησιμεύει σε τίποτα.
Εμβρόντητος διάβασα στο σχόλιο του κ. Κυπριανίδη ότι o Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης (Ζηζιούλας) πιστεύει στη Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολοκή Εκκλησία όπως ομολογούμε στο Σύμβολο της πίστεως.
Απάντηση: Αν ο Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης (Ζηζιούλας) πίστευε στη μοναδικότητα της Εκκλησίας δεν θα είχαμε κανένα πρόβλημα.
Δυστυχώς όμως! Δεν το πιστεύει όπως δεν το πιστεύουν όλοι οι Οικουμενιστές.
Ο Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης (Ζηζιούλας) είναι ο εισηγητής της "Βαπτισματικής θεολογίας". Επομένως πιστεύει ότι υπάρχει Εκκλησία, χάρις και μυστήρια ΕΚΤΟΣ της UNA SANCTA
(ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ).
Γι' αυτό ακριβώς τον πολεμούμε και γι' αυτό ακριβώς δεν δεχόμαστε τη θεολογία του και όχι επειδή έχομε προσωπικά μαζί του.
Ως Ορθόδοξοι δεχόμαστε και ομολογούμε μόνον την Ορθόδοξη Εκκλησία ως την Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία η οποία "σημαίνεται εν τοις μυστηρίοις" όπως μας διαβεβαιώνει ο Αγις Νικόλαος Καβάσιλας.
Γι' αυτό γράψαμε στο προηγούμενο σχόλιο ότι "με την Εκκλησία Αυτή είναι συνδεδεμένοι όσοι ανήκουν στις κατά τόπο Ορθόδοξες Εκκλησίες όπου τελείται το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας και όπου μνημονεύεται επίσκοπος που βρίσκεται σε ευχαριστιακή κοινωνία με τους άλλους επισκόπους της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Οσοι δεν συμμετέχουν στις ευχαριστιακές συνάξεις όπου μνημονεύεται κανονικός επίσκοπος είναι είτε αλλόθρησκοι, είτε αιρετικοί, είτε σχισματικοί. Δηλαδή ΕΚΤΟΣ Εκκλησίας."
Και εκτός Εκκλησίας ΔΕΝ υπάρχει σωτηρία.
"Εμβρόντητος διάβασα στο σχόλιο του κ. Κυπριανίδη ότι o Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης (Ζηζιούλας) πιστεύει στη Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολοκή Εκκλησία όπως ομολογούμε στο Σύμβολο της πίστεως."
Αυτό το έγραψε ο αγαπητός κύριος Τελεβάντος, κι εγώ, που υπαγράφω ως Χριστοδουλίδης, έγραψα αυτό:
"Την ίδια, Μια, Αγία, Καθολική και Αποστολική, Εκκλησία ομολογεί και ο επίσκοπος Ζηζιούλας και οι περί αυτών (αυτούς)."
Έγραψα ότι "ομολογεί" και όχι ότι "πιστεύει". Το τι έχει μέσα στο κεφάλι του για πίστη ο Ζηζιούλας, είναι δικός του λογαριασμός. Αν είναι και δικός μας, τότε οφείλουμε πάραυτα να ζητήσουμε την παραπομπή του για κακοδοξία. Αλλά ποιός θα το κάνει; Δημοκρατία έχουμε και ο καθένας μπορεί να λέει την άποψή του.
Σημασία έχει ότι αυτό που ομολογεί, το ακυρώνει με τα καμώματά του, για να πλαγιοκοπήσει παραπέρα κι αυτήν ακόμη την Ορθόδοξη πίστη. Σύμφωνοι. Αν όμως τον ζορίσει κανένας, θα απορήσει και θα πεί: "Μα κι εγώ ομολογώ το εις Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν, ποιό λοιπόν το πρόβλημά σας;".
Ποιο λοιπόν το πρόβλημα κύριε Τελεβάντο; Η βαπτισματική θεολογία του; Τότε τεκμηριώσετε θεολογικά τα επιχειρήματά σας και να τα στείλετε στην Ιερά Σύνοδο. Να δούμε τι θα σας απαντήσει;
Προφανώς θα σας πει ότι πιστεύουμε και στην αόρατη "εκκλησία", επειδή είναι κι αυτή μέσα στο "εις Μίαν". Τίποτα δεν την αποκλείει. Αφού ο Θεός πατήρ ποιεί τα ορατά και τα αόρατα, γιατί να μην έχει ποιήσει και την αόρατη Μία; Η οποία όμως, λέω εγώ, έχει μέσα της και πολλές άλλες αόρατες "αδελφές Μία" - αυτό το λένε οι άλλοι - και...
Και άντε μετά να βγάλεις άκρη με τέτοια μυαλά. Αγαπητέ κύριε Τελεβάντο, πιστεύουμε εις ένα Θεό, πιστεύουμε και ομολογούμε έν Βάπτισμα, πιστεύουμε, ομολογούμε και προσδοκούμε Ανάσταση νεκρών. Δεν θα διαφωνείτε με αυτά, θα συμφωνείτε δε, ό,τι βρίσκετε έξω από αυτά είναι αυτόχρημα εκτός Εκκλησίας. Καιρός λοιπόν να φύγουν μερικοί εντός, για να μην αδειάσουν οι εκκλησιές μας. Γι΄ αυτή την Εκκλησία ενδιαφέρομαι.
Δημοσίευση σχολίου