ΣΥΝΤΟΜΟ
ΣΧΟΛΙΟ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΘΛΙΒΕΡΟΤΑΤΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ
ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
Ο μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας, στη σφόδρα θλιβερή
τοποθέτησή του,(βλέπε ΕΔΩ) προέβαλε τον αναπόδεικτο ισχυρισμό,
ότι οι σχισματικοί της Ουκρανίας μετανόησαν.
Καλό θα είναι να τεκμηριώση τον ισχυρισμό του αυτό, διά της
παραθέσεως των σχετικών αποδεικτικών στοιχείων.
Επίσης, τουλάχιστον έκπληξη προκαλεί και το υπό του ιδίου
λεχθέν, ότι «δεν βλέπει κανένα πρόβλημα»! Εάν δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα, δεν
θα διέκοπτε η Εκκλησία της Ρωσίας την ευχαριστιακή κοινωνία με το πατριαρχείο
Κωνσταντινουπόλεως, και τα λοιπά πατριαρχεία και οι υπόλοιπες τοπικές Εκκλησίες
θα είχαν αναγνωρίσει την αντικανονική «εκκλησιαστική» εν Ουκρανία δομή.
Επομένως υπάρχει πρόβλημα, και μάλιστα μείζον, που απειλεί να
καταλύση την πανορθόδοξη ενότητα.
Όσο για το κανονικό δικαίωμα του πατριαρχείου
Κωνσταντινουπόλεως να χορηγή αυτοκεφαλίες, κάτι τέτοιο πιθανώς ισχύει (υπάρχει
και ο ισχυρός αντίλογος εν προκειμένω), εφ όσον τηρούνται ουσιώδεις όροι και
προυποθέσεις, οι οποίες κάθε άλλο παρά τηρήθηκαν στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Επιπροσθέτως, ο ρηθείς μητροπολίτης ισχυρίσθηκε ότι ΔΗΘΕΝ
συκοφαντήθηκε ο πατριάρχης Βαρθολομαίος ότι αναγνώρισε σχισματικούς. Καθόλου μα
καθόλου δεν συκοφαντήθηκε ο πατριάρχης αφού όντως «αναγνώρισε» και
«αποκατέστησε» τους σχισματικούς της Ουκρανίας, τους αυτοχειροτόνητους,
αναθεματισμένους και καθηρημένους, ανατρέποντας άρδην το κανονικό δίκαιο.
Αναφορικά με τα εκκλησιαστικά γεγονότα του 1967 και την
έλλειψη αντιδράσεως του τότε αρχιμανδρίτη και μετέπειτα μητροπολίτου Φλωρίνης
Αυγουστίνου (Καντιώτη), θα επιθυμούσαμε να πληροφορηθούμε από το μητροπολίτη
Γόρτυνος, ποιοι εκκλησιαστικοί και θεολογικοί παράγοντες εξήλθαν, ΤΟΤΕ, ΤΟ ΜΑΙΟ
ΤΟΥ 1967, στον εξώστη της δημοσιότητος και στεντορεία τη φωνή και τη γραφίδι
κατέκριναν ως αντικανονική την εκλογή αρχιεπισκόπου από την τότε αριστίνδην
σύνοδο καθώς και τις μετέπειτα ,κατά γενική ομολογία, επιτυχέστατες εκλογές
μητροπολιτών, τις οποίες διενήργησε εκείνη η σύνοδος, όχι μετά από χρόνια και
αφού αποχώρησαν οι στρατιωτικοί από την εξουσία, αλλά τότε».
Επίσης καλό θα είναι να μας πει εάν και πώς αντέδρασε τότε
δημοσίως η σεβασμιότητά του.
Ο μακαριστός μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος έδωσε απάντηση
στις εναντίον του αιτιάσεις περί αντικανονικότητος της εκλογής του στο βιβλίο
«Η ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΣ ΤΗΣ ΕΚΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΜΟΥ ΩΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ,
ΑΛΜΩΠΙΑΣ ΚΑΙ ΕΟΡΔΑΙΑΣ», το οποίο αξίζει να μελετηθή από κάθε ενδιαφερόμενο.
2 σχόλια:
Το μαύρο Ιούλιο του 1974, η σεραφειμική σύνοδος, που κατέσφαξε δώδεκα εκλεκτούς ιεράρχες με τη μάχαιρα των συντακτικών πράξεων, απέστειλε ένα επαίσχυντο έγγραφο στον τότε μητροπολίτη Φλωρίνης Αυγουστίνο ( σε βάρος του οποίου επίσης τρόχιζε τη μάχαιρα, αλλά μεσολάβησαν τα φρικώδη γεγονότα της Κύπρου και η εν λόγω μάχαιρα επέστρεψε στη θήκη της), με το οποίο αμφισβητούσε την κανονικότητά του, τον Ιούνιο του 1967.
Σε αυτό απάντησε ο μακαριστός επίσκοπος και η απάντησή του, υπό τον τίτλο "η κανονικότης της εκλογής μου ως μητροπολίτου Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας", δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΠΙΘΑ", αριθμός φύλλου 368, Αύγουστος 1974, στο οποίο πανηγυρικά δηλώνει ότι "ούτε εξ επόψεως εκλογής, ούτε εξ επόψεως χειροτονίας, δύναται να αμφισβητηθή η κανονικότης μου".
Αυτό το έγγραφο, καθώς και το σχετικό βιβλίο (εκ παραδρομής του υποφαινομένου εγράφη στον τίτλο ΑΛΜΩΠΙΑΣ αντί ΠΡΕΣΠΩΝ, μολονότι αυτός ήταν ο αρχικός τίτλος της εν λόγω μητροπόλεως), φαντάζομαι ότι τα γνωρίζει καλά ο άγιος Γόρτυνος.
Λ.Ν.
Κριμα μεγαλο, που οι περισσοτεροι επισκοποι καθιστανται εχθροι της αληθειας.
Δημοσίευση σχολίου