Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης – π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης
«Σατανάς και σατανισμός· η δύναμη και η αδυναμία του»
«Σατανάς και σατανισμός· η δύναμη και η αδυναμία του»
(το ηχητικό αρχείο βρίσκεται
στο τέλος της εισαγωγής)
Η πρώτη δημόσια εκδήλωση της «Εταιρείας
Ορθοδόξων Σπουδών», την Πέμπτη, 15 Φεβρουαρίου 1996, ασχολήθηκε
με το φλέγον τότε θέμα του σατανισμού, έχοντας ως τίτλο«Σατανάς και σατανισμός: η δύναμη
και η αδυναμία του». Στον απόηχο της δίκης των τριων σατανιστών
της Παλλήνης (Ιούνιος 1995), έρχονταν επί μήνες το 1996 στο φως της
δημοσιότητας συγκλονιστικά, παντελώς άγνωστα, στοιχεία για τη δράση των
αποκρυφιστών και σατανιστών στην ορθόδοξη Πατρίδα μας, έπειτα από καταγγελίες
θυμάτων του αποκρυφισμού, αλλά και μετανοημένων πρώην στελεχών του χώρου αυτού,
με εκτενείς δημοσιογραφικές έρευνες και εκπομπές, κυρίως της δημοσιογράφου
Βικτωρίας Νταγκουνάκη (Star Channel, εκπομπή «Αυτόπτης Μάρτυρας»), αλλά και
άλλων (Σεμίνας Διγενή, Ant1, «Made in Greece» Γιώργου Παπαδάκη, Ant1, «Κόκκινη
Κάρτα» Δημητρίου Μάρκου, Σκάι, «Αληθινές Ιστορίες», κ.ά.) .
Η εκδήλωση – συζήτηση της «Εταιρείας
Ορθοδόξων Σπουδών», περιέλαβε
την εισήγηση του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Θεοδώρου Ζήση, Καθηγητού της Θεολογικής
Σχολής Θεσσαλονίκης, ο οποίος παρουσίασε εν συνόψει την εκκλησιαστική
διδασκαλία περί του σατανά και της μαγείας, εν συνεχεία δε και την ειδική
εισήγηση του Οσιολογιωτάτου Μοναχού π. Αρσενίου Βλιαγκόφτη, εντεταλμένου της
Ιεράς Μητροπόλεως Κασσανδρείας επί θεμάτων αιρέσεων, ειδήμονος δε συνεργάτου
του μακαριστού π. Αντωνίου Αλεβιζόπουλου, όπου ο π. Αρσένιος ανέλυσε το ρεύμα
του νεο-σατανισμού. Την όλη παρουσίαση και τον συντονισμό
της εκδήλωσης είχε ο εκπρόσωπος της Εταιρείας, κ. Κωνσταντίνος Κωτσιόπουλος, νυν
αντιπροέδρος της Εταιρείας και Επίκουρος Καθηγητής της
Κοινωνιολογίας του Χριστιανισμού στη Θεολογική Σχολή Α.Π.Θ. Ακολούθησαν
ερωτήσεις του κοινού, που είχε γεμίσει την αίθουσα (οι ερωτήσεις απαλείφθηκαν
λόγω κακής ηχητικής ποιότητας και διατηρήθηκαν οι απαντήσεις).
Η εκδήλωση έλαβε χώρα στις 19:00 στο Δ΄
Αμφιθέατρο της Θεολογικής Σχολής, στο περιθώριο των μαθημάτων επιμόρφωσης του
1ου ΠΕΚ.
Περίληψη
Η εισαγωγή του κ. Κωτσιόπουλου (έως το 00:04:36) επεσήμανε τη
μεγάλη σημασία της πρόσφατης δραστηριότητας του σατανισμού ως προς την
αποκάλυψη των διαστάσεων του φαινομένου και επικρίνοντας τις κυριαρχούσες
κοινωνιολογικές απόψεις, όπως του Max Weber, τόνισε μεταξύ άλλων ότι«κατέπεσε ο μύθος που συστηματικά
και επί τόσα χρόνια καλλιεργούσε ο δυτικός ουμανισμός και η δυτική επιστημονική
σκέψη της λογοκρατίας, ότι δηλαδή φαινόμενα σαν αυτά του σατανισμού και της
μαγείας είναι ανάξια λόγου και συζητήσεως».
Στην εισήγησή του ο π. Θεόδωρος (00:04:37
έως 00:43:42) απάντησε εν πρώτοις στο ερώτημα αν πρέπει οι Χριστιανοί να
ασχολούμαστε με το σατανά και τις μεθοδείες του, με κίνδυνο να ταράξουμε την
ησυχία μας. Εξέθεσε τον κίνδυνο μήπως ακολουθήσουμε την τακτική της
στρουθοκαμήλου μένοντας απαράσκευοι για τον πνευματικό αγώνα, και υπενθύμισε
ότι κατά του διαβόλου εδίδαξαν και έδρασαν και ο ίδιος ο Κύριος, αλλά και οι
άγιοι Απόστολοι και οι διάδοχοί τους· ο σατανάς όντας σκότος φοβείται το φως
και γι αυτό πρέπει να αποκαλύπτουμε τις μεθοδείες του. Αναίρεσε την άποψη
ότι δήθεν ο διάβολος δεν υφίσταται σαν συγκεκριμένο πρόσωπο, αλλά είναι δήθεν
«προσωποποίηση του κακού» και τόνισε ότι το κακό δεν συνυπάρχει με το καλό, ως
αντίρροπη και ισοδύναμη αρχή, αλλά υπάρχει μοναρχία και παντοδυναμία του Θεού.
Το κακό δεν είναι «αρνητική δύναμη», αλλά ἐλλειψη του καλού και προέρχεται από
την ελευθερία των λογικών όντων (αγγέλων και ανθρώπων). Στο διάβολο επιτρέπει ο
Θεός να δράσει, ώστε να ευρισκόμαστε όλοι σε εγρήγορση και οι αγωνιζόμενοι να
στεφανώνονται. Ο σατανάς θέλει να συμπαρασύρει στο κακό, στην αιώνια απώλεια,
την ανθρωπότητα, ο δε τελικός σκοπός του, τώρα που έχει επιστρέψει στα
ανθρώπινα δρώμενα από την μακρόχρονη εξορία του, είναι η έλευση της «Νέας
Εποχής»παγκοσμίως, με ενιαία οικονομία και νόμισμα. Η ωφέλεια
από τη μαγεία είναι μόνο φαινομενική, ψευδής, και οδηγεί στην αιώνια
καταδίκη· ο Θεός είναι αγάπη και ζωή, ο διάβολος είναι εφευρέτης και δράστης
του θανάτου. Ο σατανάς είναι αδύναμος έναντι των Χριστιανών και της Εκκλησίας,
αλλά απαιτείται αγώνας για τη σωτηρία μας. Τα λεγόμενά του ο π. Θεόδωρος
διανθίζει με επισημάνσεις από την Αγία Γραφή και διηγήσεις από τα Γεροντικά και
τους Βίους των Αγίων, σχετικά με την αντιμετώπιση του πονηρού.
Ο π. Αρσένιος στη δική του εισήγηση
(00:43:43 έως 01:19:10) προέβη εν πρώτοις στη διάκριση μεταξύ τουπαλαιού σατανισμού αφ΄ ενός, στον οποίο κέντρο είναι ο
σατανάς και η λατρεία σ΄ αυτόν, αφ’ ετέρου δε του νεο-σατανισμού, ο οποίος είναι ανθρωποκεντρικός και
δίνει έμφαση στην απόκτησης αποκρυφιστικής γνώσης. Εξήγησε τη συμβολή του
Aleister Crowley, πατρός του νεο-σατανισμού (ο οποίος είχε μυηθεί σταδιακώς στο
ροδοσταυρικό τάγμα της Χρυσής Αυγής, στην ινδική γιόγκα και στα «μυστήρια» της
Αιγύπτου), αλλά και του Anton Szandor LaVey, ιδρυτή της «εκκλησίας του σατανά»
στην Αμερική. Εν συνεχείᾳ ο ομιλητής προέβη και σε μία ακόμη διάκριση, μεταξύ
του αποκρυφιστικού σατανισμού, ο οποίος δέχεται την προσωπική ύπαρξη
του σατανά, και του ορθολογικού σατανισμού, ο οποίος δεν την δέχεται. Ο
νεο-σατανισμός δίνει έμφαση στη «σεξουαλική ενέργεια», μέσω της «σεξουαλικής
μαγείας».
Για το θέμα του αποκρυφισμού και του σατανισμού
και εν γένει των «ελευθεριοκτόνων» αιρέσεων και λατρειών ενδιαφέρονται και
επίσημες ξένες υπηρεσίες (λ.χ. της Γερμανίας και της Γαλλίας), από μόνο το
κίνητρο υπεραμύνσεως του κοινωνικού σώματος, διότι το πρόβλημα είναι σοβαρότατο
και απτό. Αντιθέτως, στην Ελλάδα η Εκκλησία δέχεται επιθέσεις, ώστε να φιμωθεί,
επειδή λ.χ. κατάρτισε κατάλογο επικίνδυνων σεκτών και ομάδων. Όμως ενώ οι ξένοι
ευαισθητοποιούνται για λόγους κοινωνικούς, η Εκκλησία αποσκοπεί στην αιώνια
σωτηρία του ανθρώπου.
Ο ορθολογιστικός σατανισμός υποστηρίζει
την ολιστική αντίληψη του κόσμου, που προέρχεται από το
κίνημα της λεγομένης New Age, της Νέας Εποχής του Υδροχόου. Σύμφωνα με τον ολισμό αυτόν η μόνη
πραγματικότητα είναι η ενέργεια· ο άνθρωπος πρέπει να αποκτήσει συναίσθηση της
«θεϊκότητάς» του με το να ταυτιστεί με αυτήν την ενέργεια και να την
ελευθερώσει, ώστε να κυριαρχήσει σε όλες τις δυνάμεις του σύμπαντος και να
επιβάλλει το θέλημα του. Βασικό δόγμα του νεο-σατανισμού
είναι το «κάνε ό,τι θέλεις». Αντιθέτως
η αληθής θέωση στην Εκκλησία επιτυγχάνεται κατά χάριν, δεν είναι θέωση
αυτόνομη, δηλ. κατά το αρχαίο ψεύδος του όφεως στους Πρωτοπλάστους· στο
σατανισμό η δήθεν «τελειότητα» επιτυγχάνεται με την έξαρση του συναισθήματος,
με οργιαστικές τελετουργίες πάσης φύσεως, με τον τυφλό θυμό, τον τρόμο, με
αποτρόπαια εγκλήματα και βασανισμούς, τα οποία έχουν «σωτηριολογική» σημασία
για τους σατανιστές· ουσιαστικά είναι «λατρευτική αναγκαιότητα» του σατανισμού
η αντιστροφή της χριστιανικής Βίβλου.
Όπισθεν του σατανισμού ευρίσκονται οι
υψηλόβαθμοι των μυστικών εταιρειών και άλλων παρεμφερών οργανώσεων, διότι ο
αποκρυφιστικός χώρος είναι ενιαίος. Οι ηθικοί αυτουργοί των εγκλημάτων μένουν
ανέπαφοι, παρά την ενίοτε καταδίκη των «χαμηλόβαθμων» φυσικών αυτουργών, όπως
έγινε με τους νεαρούς σατανιστές της Παλλήνης. Το πρόβλημα του σατανισμού
εντάσσεται στον ευρύτερο χώρο του αποκρυφισμού: όλες οι σχετικές πρακτικές
είναι ψυχοναρκωτικά διαφορετικών διαβαθμίσεων, όπου
προχωρά κανείς από τα απλούστερα προς τά σκληρότερα, όπως δηλαδή είναι ο
σατανισμός. Η στρατολόγηση στις τάξεις του σατανισμού βασίζεται στην εξαπάτηση:
προβάλλονται στους χωρίς επίγνωση νέους υποσχέσεις, που απευθύνονται στην
επιθυμία τους για δύναμη και απόκρυφη γνώση. Ο σατανισμός είναι «θρησκεία
δολοφόνων» (κατά τον Ευ. Κουτρουμπέλη), προϋποθέτει αίμα, είναι «εγκληματικό
δόγμα»(κατά τον π. Αντώνιο Αλεβιζόπουλο) και η ηθική του,
εντελώς αντίθετη με τη χριστιανική, είναι απάνθρωπη. Για τους Νεοπεοχίτες είναι
«αντίχριστος», όποιος δεν δἐχεται τη «θεϊκή του φύση» την οποία καλείται να
ενεργοποιήσει. Το τρίπτυχο της νεοεποχικής
προπαγάνδας είναι το σέξ, η βία και η μαγεία.
Μόνον η εκκλησιαστική ζωή, η
κοινωνία με το Θεό της αγάπης, την Αγία Τριάδα, μπορεί να ελευθερώσει τον
άνθρωπο από τις δυνάμεις του κακού.
Στις απαντήσεις προς το κοινό (01:23:20
έως 01:49:06), αφού έγινε μια μικρή παρέμβαση του π. Θεοδώρου (01:19:11 έως
01:23:19) σχετικώς με τη δύναμη της χριστιανικής ζωής, της Θ. Λειτουργίας, του
Σταυρού και των αρετών, της πίστεως και της ταπεινοφροσύνης κ.ά. («βίος
ορθός και η προς Θεόν πίστις»), σχολιάσθηκαν από τους δύο
εισηγητές τα εξής θέματα: (α) πόση είναι η δύναμις του διαβόλου έναντι του
ανθρώπου· (β) ο Νοστράδαμος και η μελλοντολογία και γνωστική δύναμη των
δαιμόνων· (γ) η δυνατότητα μετανοίας των δαιμόνων· (δ) περί του ότι οι
αποκρυφιστές στρέφονται υβριστικώς μόνον κατά του χριστιανισμού και του
Σταυρού· (ε) η κυριαρχία του ανθρωποκεντρικού μοντέλου παντού, και στην
παιδαγωγική επιστήμη, στα πλαίσια της υπερθρησκείας· (στ) ο ρόλος των μυητικών
εταιρειών και
η σχέση τους με το σατανισμό· (ζ) τα μηνύματα της Νέας Εποχής μέσω των ΜΜΕ, των
παιχνιδίων κ.τ.σ.· (η) απαιτείται προσοχή στα πλαίσια του αγώνος κατά του
αποκρυφισμού να μη κεντρίζεται η περιέργεια των νέων, διότι τα μηνύματα
απευθύνονται σε όλο και νεότερα παιδιά· (θ) γιατί επιτρέπει ο Θεός να πειράζει
ο διάβολος τους ανθρώπους· (ι) η μόνη αναφορά στον πονηρό στη Θ. Λειτουργία
είναι στο «Πάτερ ημών» (δηλ. «ρύσαι ημάς από του πονηρού»)· σχετικό περιστατικό
αντίδρασης δαιμονισμένου σε αυτό· (ια) πώς ο Θεός επέτρεψε, διότι και
προέβλεψε, την πτώση του σατανά και του ανθρώπου; (ιβ) οι πολεμικές τέχνες (και
οι ανατολικές θρησκείες), καθώς και η επιθυμία για δύναμη ως αφετηρία μυήσεως
στον αποκρυφισμό· (ιγ) αποκρυφιστική προπαγάνδα μέσω των ταινιών: επί
παραδείγματι «Ο κύκλος των χαμένων ποιητών»,ταινία
μεστή από νεοεποχίτικα μηνύματα· (ιδ) ποιά τα κριτήρια διακρίσεως Προφήτου και
ψευδο-προφήτου και η περίπτωση του Σάι Μπάμπα (“Śri” Sathya Sai Baba,
γεννημένος Sathyanarayana Raju)·
στους αληθείς Προφήτες δεν έχουμε θαύματα εντυπωσιασμού, αλλά θαύματα που
οδηγούν στο Θεό, αληθή ταπεινοφροσύνη και σχέση του Προφήτου με το Χριστό εν τη
Εκκλησία Του· και τέλος (ιστ΄) η περίπτωση της ομάδος Θεοφάνους
Μπούκα: η ομάδα εξαπάτησε και διάβρωσε εκκλησιαστικούς
παράγοντες ώστε να μη χαρακτηρισθεί ως ασυμβίββαστη με την Ορθοδοξία. Η ομάδα
του Μπούκα έκανε σεμινάρια θετικής σκέψης, αυτοεξέλιξης, ως
και σεξουαλικής αλχημείας.
1 σχόλιο:
Η ομαδα του Μπουκα Πάτερ μου δηλαδη σταματησε;
Για ενημερωσου λιγο καλυτερα...
και γραψε σε παρακαλω και το ειναι η εκπαιδευση του NLP και κανε μια αναλυση γι αυτο, να μαθει ο κοσμος σχετικα και να προστατευθει, γιατι σαρωνει σημερα και ανθει σε ολη την Ευρωπη.
Εκπαιδευτες του πηγαινουν και στο Αγιον Ορος και σε καλους Πατέρες μαλιστα, που δεν τους γνωριζουν.
Το θεμα ειναι πολυ σοβαρο!
Δημοσίευση σχολίου