«Οι
καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού»
(Οι
Άγιοι Κολλυβάδες)
Νίκος
Σακαλάκης, Μαθηματικός
MΕΡΟΣ
Θ΄
ΔΕΙΤΕ ΤΟ Α΄ΜΕΡΟΣ & MΕΡΟΣ Β΄ & MΕΡΟΣ Γ΄ & MΕΡΟΣ Δ΄ & MΕΡΟΣ Ε΄ & MΕΡΟΣ ΣΤ΄ & MΕΡΟΣ Ζ΄ & MΕΡΟΣ Η΄
Το κίνημα των Κολλυβάδων αποτελεί την ισχυρότερη φιλοσοφία της Ορθόδοξης αφύπνισης στα χρόνια της Τουρκοκρατίας (από τα μέσα του 18ου αιώνα έως τα μέσα του 19ου αιώνα)∙ υπήρξε μια πανίσχυρη και κυρίαρχη πνευματική κίνηση του Ορθοδόξου φρονήματος έναντι της εγκόσμιας «ιερότητας» (εκκοσμίκευση).
Θεμελιώδες
χαρακτηριστικό των Μοναχών-Κολλυβάδων ήτο η σύνδεσή τους με την ανόθευτη ιερή
παράδοση.
Ο αλησμόνητος Κωστής Μπαστιάς,
έγραψε:
«Οι Κολλυβάδες
εκφράζανε τον αγώνα της Ορθοδοξίας να κρατήσουν την ιερή της παράδοση ανόθευτη
από συμβιβασμούς που θα νοθεύανε και την μορφή και την ουσία της. Γιατί μορφή
και ουσία στην Ορθοδοξία είναι αλληλένδετα και κάθε ρωγμή στη θαυμαστή τούτη
ενότητα είναι φοβερό τραύμα» (Κ. Μπαστιά «Ο
Παπαδιαμάντης», δοκίμιο – Αθήνα 1962, σ. 29).
1ο Σχόλιο: Με την σχεδία της Ι. Παραδόσεως της Εκκλησίας διέπλευσε το πλήρωμα τις
χιλιετίες∙ τους σκοτεινούς αιώνες της τουρκικής σκλαβιάς και η Ελλάδα, σήμερα,
και η Εκκλησία, σπεύδουν στον χορό των οικουμενιστών, αμνήμονες. Στις ημέρες
τους οι Κολλυβάδες φανέρωσαν τη βαθύτερη μνήμη της Εκκλησίας – Ι. Παραδόσεως.
Χωρίς τους Ορθόδοξους πνευματικούς πυρήνες, η Ελλάδα θ’ αφανιστεί. (τέλος
σχολίου)
Στην «ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ»
του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου αναπτύσσεται, γίνεται κατανοητή, η
πνευματική φιλοσοφία των Κολλυβάδων.
«Η της Εκκλησίας
παράδοσις αρχήν οίδε το στόμα και την φωνήν των Ιερών Αποστόλων», διαβάζουμε σε
κείμενο (έργο) του Αγ. Αθανασίου του Παρίου» (Ε.Β.Ε. 2182, ft. 82v-87r).
Στο σπάνιο κείμενο
«ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ, ήτοι ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΔΙΚΑΙΟΤΑΤΗ» του Αγίου Νικοδήμου, διαβάζουμε:
Α) «Είναι δε και
μερικοί, οίτινες, χωρίς να ηξεύρουν όλως τι θέλει να ειπή Κολυβάς, και χωρίς να
καταλαμβάνουν το αίτιον, δια το οποίον ημείς κατηγορούμεθα και δυσφημιζόμεθα,
μόνον διατί ακούουν να λέγουν ημάς άλλοι, Κολυβάδας, και αιρετικούς, και
κακοδόξους, και άλλα παρόμοια δύσφημα, ευθύς ακολουθούν και αυτοί τας ιδίας
δυσφημίας… όθεν εις πληροφορίαν της αληθείας αναγκαζόμεθα να εκθέσωμεν ενταύθα
την παρούσαν ιδιόχειρον Ομολογίαν της ημών πίστεως, και να απολογηθώμεν δια
βραχέων, τι φρονούμεν, περί ων αδίκως κατηγορούμεθα» (Σελ. 106).
Β) «Ημείς, λοιπόν, οπού
φυλάττομεν την ανωτέρω παράδοσιν της Εκκλησίας, της εν Σαββάτω ποιούσης τα
μνημόσυνα των κεκοιμημένων, και ημείς οπού φυλάττομεν τους ρηθέντας λόγους του
θείου Δαμασκηνού και του ιερού Τριωδίου, ημείς λέγω κατηγορούμεθα και
ονομαζόμεθα Κολυβάδες∙ παρά τίνων; Παρ’ εκείνων οπού
παραβαίνουν την της Εκκλησίας παράδοσιν ταύτην, και ποιούσι μνημόσυνα εν
Κυριακή!
Ω γη, και ήλιε, και
δίκης βλέποντες οφθαλμοί! Και είναι τούτο δίκαιον, ημείς, οπού μάλιστα πρέπει
να επαινούμεθα περί τούτου, και να εγκωμιαζώμεθα ως φύλακες της Εκκλησιαστικής
Παραδόσεως; Κρίνατε απαθώς,
παρακαλούμεν, κρίνατε οι διακριτικοί, και φόβον Θεού εις την ψυχήν σας έχοντες.
(Σελ. 114).
2ο Σχόλιο: Ο Άγιος Νικόδημος είναι ο ακούραστος – υπέροχος γνώστης περί τα
εκκλησιαστικά θέματα∙ νεότερος πατέρας της Εκκλησίας πολυγραφότατος∙ αγωνιστικά
ετοιμοπόλεμος (ενάντια) προς κάθε προσπάθεια φαλκιδεύσεως του Δόγματος και του
Ήθους της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, υπερασπιζόμενος το πνεύμα – φρόνημα
της Ορθοδόξου Ιεράς Παραδόσεως. Υποδεικνύει – αποδεικνύει στα συγγράμματά του
ότι η αμαρτία και η αίρεση έρχονται με χίλια πρόσωπα
και από χίλια μονοπάτια. Η διαχρονική πνευματική (καρτεσιανή) βαθύνοιά
του προστατεύει τον πιστό προσευχητικά και κατηχητικά. Το βλέπουμε στο βιβλίο
του «ΝΕΑ ΚΛΙΜΑΞ»∙ εκεί γράφει:
«Αρμόζει δε ο
Αναβαθμός ούτος («τοις οδούσιν αυτών, μη παραδώς Σώτερ τον σον δούλον, λέοντος
τρόπον, κατ’ εμού κινούνται και γαρ οι εχθροί μου» - Σελ. 93) και εις σε αδελφέ∙ διότι, αχ! πόσαις φοραίς επιάσθης και συ από τα
οδόντια του διαβόλου και αν ο Θεός δεν έκαμνεν έλεος εσύ βέβαια ποτέ δεν ήθελες
ελευθερωθή από αυτά» (Σελ. 94).
Να ξαναθυμηθούμε τι
γράφει: «κατηγορούμεθα και ονομαζόμεθα Κολυβάδες∙ παρά
τίνων; παρ’ εκείνων οπού παραβαίνουν την της Εκκλησίας παράδοσιν ταύτην, και
ποιούσι μνημόσυνα εν Κυριακή.
Αυτό συμβαίνει και
σήμερα∙ οι ακριβείς περί το Ήθος και του Δόγματος της Ορθοδοξίας καλούνται ζηλωτές, σχισματικοί, ενώ την εκκλησία «υπερασπίζουν» οι αιρετικοί
(οικουμενιστές) (και) με «συνοδικές» αποφάσεις – Κρήτη 2016!
«Ω γη, και ήλιε, και
δίκης βλέποντες οφθαλμοί!» (Αγ. Νικόδημος).
Η οικουμενιστική Κίρκη
με το μαγικό ραβδί της ξεπρόβαλε στον εκκλησιαστικό χώρο - ορίζοντα∙ Ορθόδοξοι
πιστοί, προσοχή, στην ηθικολογία της∙ η τέχνη της δεν παρέχει λύτρωση, σωτηρία
ψυχών.
Για να εννοήσει κάποιος
τον ουρανό του πνεύματος των Αγίων Κολλυβάδων πρέπει, οπωσδήποτε, να μελετήσει
τα «ανέκδοτα Φιλοκαλικά και Κολλυβάδικα υμναγιολογικά
κείμενα για τον Μοναχισμό, τους Νεομάρτυρες και την Παράδοση, των αγίων
Νικοδήμου Αγιορείτου και Αθανασίου Παρίου, μαζί με την δυσεύρετη Απολογία και
Ομολογία πίστεως του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου» (Βλέπε το βιβλίο «Εν ασκήσει και μαρτυρίω» του Π.Β. ΠΑΣΧΟΥ).
Στην «Ομολογία πίστεως»
του Αγίου Νικοδήμου συναντούμε την Θεολογία, τον Ορθόδοξο φωτεινό - στιλπνό
κόσμο των νοημάτων περί: πίστεως, «περί
Κολύβων», «περί μνημοσύνων», «περί προνομίων της Κυριακής», «ότι ο Κύριος ημών
εδούλευε την τεκτονικήν τέχνην», «περί της των Μάγων Ιστορίας» και «περί του
Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας».
Στο επόμενο άρθρο «συν
Θεώ», θα γνωρίσουμε (σύντομα) τις σπανίου πνευματικού κάλλους σελίδες του
βιβλίου «περί της συνεχούς Θείας Μεταλήψεως» των Αγίων Νικοδήμου και Μακάριου
Νοταρά, Επισκόπου Κορίνθου». (τέλος σχολίου)
Αντιγράφω εκ του βιβλίου
των Διονυσίου Μ. Μπατιστάτου και Γεωργίου Ν. Βλαχογιάννη, θεολόγων –
εκπαιδευτικών, με τίτλο «Χριστοκεντρικό Λαϊκό Κίνημα Ευσεβείας»:
«Το Κολλυβαδικό κίνημα,
διωγμένο (Εσταυρωμένο) αρχικά απ’ τ’ Άγιο Όρος, εξαπλώθηκε σε διάφορα
Αιγαιοπελαγίτικα νησιά, με Μητρόπολι θα λέγαμε την Σκιάθο∙ παντού οι Κολλυβάδες
«απέλαυον της αγάπης και του σεβασμού των κατοίκων», όπως μας πληροφορεί ο
Αλέξ. Παπαδιαμάντης στα 1895, σε νεκρολογία του για τον πατέρα του, ιερέα,
παπα-Αδαμάντιον» (Σελ. 131).
Να θυμηθούμε: Μακάριος ο
Νοταράς, Νικόδημος Αγιορείτης, Αθανάσιος ο Πάριος, Νεόφυτος Καυσοκαλυβίτης, ο
Κύριλλος, ο Ηλίας, ο άγιος Αρσένιος Πάρου, ο Διονύσιος ο Γέροντας και οι δύο
ευσεβείς – ευλαβείς Αλεξ. Παπαδιαμάντης και Αλεξ. Μωραϊτίδης (και άλλοι), αυτοί
δημιούργησαν την Φιλοκαλική Αναγέννηση του νεώτερου Ελληνισμού.
Αναμφίβολα, οι Άγιοι
Κολλυβάδες συνέχισαν, χωρίς διακοπή, την πίστη και ζωή της Μίας, αληθινής,
αδιαίρετης (ορθόδοξης) Εκκλησίας.
Ερώτημα: Δεν θα
έπρεπε η Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου να είναι το μεγάλο κέντρο παγκόσμιας
ακτινοβολίας των Αγίων Κολλυβάδων;
Η Σκιάθος, ως δυναμικό
πεδίο του Ορθοδόξου πνεύματος είναι πολύ κοντά, αλλά, σήμερα, απελπιστικά
αποδυναμωμένο!..
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
……………………………………………………….
Δείτε σχετικά και:
-Ἀπάντησις εἰς τὴν
ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Ζ΄ Μέρος
-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον
τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Μέρος Στ΄
-Η άρνηση του
μυστηρίου του Σταυρού από αρχαίους και σύγχρονους αιρετικούς
-ΤΟ ΔΙΑ ΤΟΥ
ΣΤΑΥΡΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ, Η ΝΕΑ ΔΙΑΣΤΑΣΙΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
-«Οι καυχώμενοι εν τω
σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ Η΄)
-Ἀπάντησις εἰς τὴν
ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Ε΄ Μέρος
-Ἡ ἀπομάκρυνσις
τοῦ Ἐσταυρωμένου ὡς κακοδοξία
-Ἡ ἀποβολὴ τοῦ Ἐσταυρωμένου
πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα: μία ὀδυνηρὴ πληγὴ στὸ Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας.
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ
του Χριστού» (MΕΡΟΣ Ζ΄)
-Ἀπάντησις εἰς τὴν
ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Δ΄ Μέρος
-Ἀπάντησις εἰς τὴν
ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Γ΄ Μέρος
-Νέα περιφρόνηση
της Παράδοσης στο Περιστέρι!
-Μητροπολίτες
εκλατινίζουν τους νέους κάτω από την μύτη μας.
-Ἀπάντησις εἰς τὴν
ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Β΄ Μέρος
-ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ… ΕΙΝΑΙ “ΠΑΠΑ-ΘΡΟΝΟΣ”… «αρχαιολογικό ΛΕΙΨΑΝΟ»
-Όπλον κατά του
διαβόλου τον Σταυρό Σου ημίν δέδοκας Κύριε
-Η έκρηξη του ηφαιστείου της
Σαντορίνης το 726 μ.Χ και η σχέση με την εικονομαχία
-«Οι καυχώμενοι εν τω
σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ ΣΤ΄)
-Ἀπάντησις εἰς τὴν
ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου
-Χάσμα μέγα
μεταξὺ τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Δύσεως καὶ τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Ὀρθοδοξίας
-Συνέντευξη τῆς
Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου γιά τόν Ἐσταυρωμένο.
-Το Άγιον Όρος
δεν συμπαρίσταται εις τον πιστόν λαόν!
-Βαίνουμε,
λοιπόν, εἰς νέαν Εἰκονομαχίαν;
-«Καυχᾶσθαι εἰ μή ἐν
τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου»
-Mήνυμα Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς
Πιστῶν Ἱ.Μ.Περιστερίου πρός τό Χριστεπώνυμο πλήρωμα τῆς Μητροπόλεως.
-Ανακοίνωση
Διαμαρτυρίας Συντονιστικής Επιτροπής Πιστών Ι.Μ. Περιστερίου.
-"Ψηλαφητόν
Σκότος οι Ιδέες Μητροπολίτη" Γέροντας Ιωσήφ
-Όταν μιλάνε οι
Άγιοι για την θέση του Εσταυρωμένου
-Επόμενοι των
Αιρετικών, οι αφαιρούντες τόν Εσταυρωμένον
-Δημήτριος
Τσελεγγίδης: «Αν φύγει ο Σταυρός πάει περίπατο η μετάνοια.»
-Η ελπίδα που
γεννιέται μετά τα καμώματα του μητροπολίτη Περιστερίου
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ
του Χριστού» (MΕΡΟΣ Ε΄)
-Ὁ Ἐπίσκοπος
Περιστερίου ΤΥΦΛΟΣ «τά τ’ ὦτα τόν τε νοῦν τά τ’ ὄμματα»
-«Ψηλαφητὸν σκότος»1 οἱ αἱρετικὲς
θέσεις τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τῶν ὁμοϊδεατῶν του.
-Η Προτεσταντική
«θεολογία» και η «θεολογία» του Μητρ. Περιστερίου Γρηγορίου για τον Εσταυρωμένο
-«ΤΟΝ ΚΑΛΟ
ΠΟΙΜΕΝΑ ΥΠΑΚΟΥΜΕ, ΟΧΙ ΤΟΝ ΑΛΛΟΤΡΙΟ» – Μητροπολίτης Φλωρίνης Αὐγουστῖνος
-«Οι καυχώμενοι εν τω
σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Δ΄
-Ἐσταυρωμένος: «ζωὴ
καὶ ἀνάστασις»
-Ὁ Ἐσταυρωμένος τοῦ
Μητροπολίτου Περιστερίου καί ὁ Ἐσταυρωμένος τῆς Εκκλησίας
-Συνεχίζεται η
αποκαθήλωση των εσταυρωμένων στην Αιτωλοακαρνανία
-Καρδίτσα:
Απομακρύνουν τον Εσταυρωμένο. Κορίτσι παπαδάκι μέσα στο Ιερό Βήμα.
-Οι γνώσεις η
γνώση και η αγιότητα
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ
του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Γ΄
-Ἡ Θεολογία τοῦ
Σταυροῦ μέ τόν Ἐσταυρωμένο στήν Ἁγία Τράπεζα
-Έβγαλαν τον
Εσταυρωμένο και μνημόνευσαν τον σχισματικό στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου.
-Έβγαλαν τον
εσταυρωμένο και από τον Άγιο Γεώργιο Αστακού Αιτωλοακαρνανίας
-«Ἐμοὶ δὲ μὴ γένοιτο
καυχᾶσθαι εἰ μὴ ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ»
-Μέ τό μαχητικό
πνεῦμα πού πρέπει νά διακρίνει κάθε Ὀρθόδοξο Χριστιανό…
-Αποκάλυψη: Το
θέμα του Εσταυρωμένου συζητείται στην Ιερά Σύνοδο!
-Δελτίο Τύπου
Διαμαρτυρίας 23-11-2024 -Συντονιστικὴ Ἐπιτροπὴ Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου
-Δυναμική
παρουσία πιστών στη διαμαρτυρία προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο
-Πρώτη φορά στα 33 χρόνια
Πατριαρχίας Βαρθολομαίου που ο Ελληνικός λαός τον αποδοκίμασε
-Μαρτυρία Μοναχοῦ
Ἰωσήφ γιὰ τὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπό τό Ἱ.Βῆμα.
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ
του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) - MΕΡΟΣ Β΄
-Ὀρθοτόμηση Ἀληθείας:
Ἐσταυρωμένος Ἱεροῦ Βήματος, Μητροπολίτου Ἀντινόης κ. Παντελεήμονος Λαμπαδαρίου
-Ανακοίνωση
διαμαρτυρίας για την επίσκεψη του πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Μητρόπολη
Περιστερίου.
-Ὁ Πατριάρχης θά ἀποτολμήση
ἐπίσκεψιν εἰς Ἱ. Μ. Περιστερίου;
-«Οι καυχώμενοι εν
τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν)
-Ἡ ἐξήγησις τοῦ
Περιστερίου διὰ τά… παπικὰ ἑκατομμύρια!
-«Ἐγὼ εἰμὶ ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος
καὶ ὁ ζῶν καὶ ἐγενόμην νεκρὸς καὶ ἰδοὺ ζῶν εἰμι»(Ἀποκ.1,18).
-Περί τῆς ἐπιμόνου ἀφαιρέσεως
τοῦ ἐσταυρωμένου ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης
-Υποδειγματική
Λειτουργία Παπικού Τύπου στο Μεσολόγγι από τον Μητροπολίτη Δαμασκηνό
-Ἡ ἀν-ὀρθόδοξη
κατήχηση τῆς προκλήσεως ἀπό τόν π. Εὐάγγελο Παπανικολάου
-«Ἡ ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας
καί οἱ ὑπερασπιστές της»
-Σταύρωση,
Ανάσταση ή Ανάληψη; (Σχόλιο στην αφαίρεση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία
Τράπεζα)
-Πολεμᾶς τὸν Τίμιο
Σταυρὸ, τοῦ Χριστοῦ Σημαία καὶ Τρόπαιο;
-Κατατέθηκε
πρωτοκολλημένο έγγραφο στην Ι. Σύνοδο με τα αιτήματα των πιστών της Μητρ.
Περιστερίου.
-Κραυγή ιερής
αγωνίας από άνθρωπο με ειδικές ανάγκες για τον εσταυρωμένο στην Αγία Βαρβάρα
Αγρινίου
-Ἱερεῖς τῆς
Μητροπόλεως Περιστερίου συνέλθετε καί ἀνανήψατε...
-Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
ΕΜΠΟΔΙΟΝ ΕΙΣ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ
-Σημείο των καιρών
μας οι Δεσποτάδες να ξηλώνουν.
-Ψήφισμα -
Ηλεκτρονικές Υπογραφές για την Επαναφορά του Εσταυρωμένου....
-Όσα είδα στην
σύναξη του Περιστερίου
-...''έτρεχεν''
εις τον όπισθεν της Αγίας Τραπέζης επί ξύλου κρεμάμενον Σωτήρα...
-Λόγια σταράτα για
τη θέση του Εσταυρωμένου Χριστού πίσω από την Αγία Τράπεζα.
-Ευχαριστίες για
την συμπαράσταση στη διαμαρτυρία για την αποβολή του Εσταυρωμένου.
-Ο Γέροντας
Δοσίθεος για την διαμαρτυρία υπέρ του Εσταυρωμένου στο Περιστέρι.(Ηχητικό)
-Αίτημα πιστών της
Ι.Μ. Περιστερίου στη ΔΙΣ για αποκατάσταση του Εσταυρωμένου
-Επιστολή προς τον
Μητροπολίτη Περιστερίου για την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου.
-Πρόβλεψη για
μεγάλο «σεισμό» (πνευματικό) πολλών ρίχτερ στην Ι. Μ. Περιστερίου.
-Ως άλλος Εωσφόρος
σκέφτηκε και έπραξε ο Περιστερίου
-ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑ (Βλέπε: Ξέφραγο Ἀμπέλι)
-Ἡ μεταρρύθμισις
τοῦ Περιστερίου ὑπό τήν κρίσιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
-Παρατηρήσεις επί
της έντυπης έκδοσης της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου για τον Εσταυρωμένο
-Για ποιόν στήνει
θρόνους ο Περιστερίου
-Aνοικτή επιστολή προς τον
Δήμαρχο Περιστερίου
-Περὶ
«μαθητευομένων μάγων»: Περιστερίου – Ζιμπάμπουε
-Ἀνοικτή Ἐπιστολή
εἰς τὸν «ΔΕΣΠΟΤΗΝ τοῦ ἐν Περιστερίῳ Δεσποτάτου»
-«Ακριβός στα
πίτουρα και φτηνός στ’ αλεύρι» ο Περιστερίου;
-Σεβ. Περιστερίου,
ἐντὸς οἱ φιλοσοδομῖται ἐκτὸς ὁ Ἐσταυρωμένος;
-Ἀφαίρεση Ἐσταυρωμένου
καί ἀπό τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό Ἀθηνῶν;
-«Πήρε φωτιά» η
Ι.Μ. Περιστερίου
-Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΠΥΡΟΔΟΤΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟΝ
-Σιωπᾶ ἡ Ἱερά
Σύνοδος διά τά ἐν Περιστερίῳ!
-Σεβ. Περιστερίου,
Ἀποδομητής τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως
-Ἄφαντος ὁ μητρ.
Περιστερίου στὴν προκαθορισμένη συνάντηση ποὺ ὑποσχέθηκε γιὰ διάλογο μὲ τοὺς
πιστοὺς
-Ὁ Πατριάρχης
Βαρθολομαῖος θὰ «εὐλογήση» τὴν ἔξωσιν τοῦ Ἐσταυρωμένου;
-Βλάσφημη
απεικόνιση της Παναγίας από Σχολείο στο Επισκοπείο της Ι.Μ.Περιστερίου
-Διαρκής
διαμαρτυρία για την αφαίρεση του Εσταυρωμένου και του Σταυρού στην Ι.Μ.
Περιστερίου.
-Ὁ Περιστερίου σιωπᾶ
διὰ τὸν Ἐσταυρωμένον
-Με «δημοκρατικό»
τρόπο θα βγάλει ο Περιστερίου τον Εσταυρωμένο από το Ιερό.
-Ἡ ἄκρα ταπείνωσις
τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱεράν Μητρόπολιν Περιστερίου – Γ΄ Μέρος( ΔΕΙΤΕ
ΕΔΩ ΤΟ – Α΄ Μέρος και ΕΔΩ ΤΟ - Β΄ Μέρος)
-Διατί ὁ Περιστερίου
ἀφαιρεῖ τόν Τίμιον Σταυρόν;
-Η σύγχρονη
ποιμαντική μέθοδος του Περιστερίου Γρηγορίου!
-Ὁ Περιστερίου συνεχιστὴς
τῆς κακοδοξίας τοῦ Περγάμου
-«Ἕνα συμπόσιο ὁρόσημο
γιὰ τὸν οἰκουμενισμὸ στὴν Ἑλλάδα»
-Ὁ Περιστερίου καί
τό Οὐκρανικόν οἰκουμενιστικόν ἐργαστήριον
-Σεβ. Περιστερίου
Γρηγόριος: «Στην Αθήνα έχουμε τρεις Αρχιεπισκόπους»
« Ὥρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου
ἐγερθῆναι ».
-Όπου Θυσιαστήριον,
εκεί και ο Εσταυρωμένος
-Και πάλι ο ΨευδοΟλβίας…
παρουσία του Πατριάρχη ….. αλλά ουδείς γνωρίζει….
-Λόγος ἀπολογητικός
πρός τούς διαβάλλοντας τόν Ἐσταυρωμένο στό Ἱερό Βῆμα
-Ο Εσταυρωμένος
στο Ιερό Βήμα (α)
-Ο Εσταυρωμένος
στο Ιερό Βήμα (β)
Ο Εσταυρωμένος
στο Ιερό Βήμα (γ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου