14 Φεβ 2025

Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Γ΄ Μέρος

 

Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Γ΄ Μέρος

Γράφει ὁ κ. Παῦλος Τρακάδας, θεολόγος

Γ΄ Μέρος  Δείτε το Α΄Μέρος  και  Β΄ Μέρος

«Ἐσταυρωμένος» ἢ εἰκὼν τῆς Σταυρώσεως;

Ὁ Σεβ. Περιστερίου μεταξὺ ἄλ­λων γράφει:

«ὡστόσο, νὰ τὸ ποῦμε καὶ αὐτό: αὐτὸς ὁ «Ἐσταυρωμένος τῆς Μ. Παρασκευῆς» γιὰ προσ­κύνηση τὴν συγκεκριμένη ἡμέρα προέκυψε ἱστορικὰ προσφάτως, ἀντικαθιστώντας ἔτσι -δυσ­τυχῶς- τὴν εἰκόνα τῆς Σταύρωσης τοῦ Κυρίου, ποὺ εἶναι κανονικὰ καὶ παραδοσιακὰ αὐτὴ ἡ εἰκόνα γιὰ προσκύνηση τὴν Μ. Πέμπτη/Μ. Παρασκευή, ὅπως τὸ θέλει καὶ τὸ προβλέπει ἡ λειτουργικὴ παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας».

Εἰς προηγουμένην κριτικὴν ἀναφέρθημεν εἰς τὴν «παλαιὰ παράδοση τῆς Ἀντιοχείας» κατὰ μαρτυρίαν τοῦ Φουντούλη σχετικὰ μὲ τὴν ὕπαρξιν Ἐσταυρωμένου καὶ ὄχι εἰκόνος. Ἄν, ἑπομένως, ἡ εἰκὼν τῆς Σταυρώσεως ἀντικατεστάθη ἀπὸ τὴν εἰκόνα τοῦ σώματος τοῦ Ἐσταυρωμένου, δηλ. ἡ τοπικὴ ἀντιοχειανὴ παράδοσις κατέστη οἰκουμενικὴ ὑπὸ τῆς Ἐκκλησίας, δὲν θὰ πρέπη κανεὶς νὰ τὸ ἀντιμετωπίζη ὡς πρόβλημα. Πέραν αὐτοῦ, ὅμως, ἀναφύονται διάφορα ζητήματα μὲ αὐτὴν τὴν θέσιν τοῦ Σεβασμιωτάτου.

Πρῶτον, ἂν αὐτὸ εἶναι τὸ ὀρθόν, ὡς ὁ ἴδιος εἶναι πεπεισμένος, διατί δὲν τὸ ἐπαναφέρει, παρὰ μόνον ἐντελῶς ἐκλεκτικὰ καὶ ἐσφαλμένα ἀσχολεῖται ἀποκλειστικὰ μὲ τὴν ἀφαίρεσιν τοῦ Ἐσταυρωμένου; Εἶναι ὀλιγώτερον κακὸν τὸ ἕνα ἀπὸ τὸ ἕτερον; Προφανῶς ὁ Σεβασμιώτατος ἔχει ἀντιληφθῆ ὅτι τοιαύτη ἀπόπειρά του δὲν θὰ συναντήση μόνον τὴν ἀντίδρασιν ἀκόμη καὶ ὅσων μέχρι στιγμῆς ἦσαν ἀδιάφοροι, ἀλλὰ θὰ περιπλέξη αὐτὸν εἰς κυκεῶνα ἐρωτημάτων, τὰ ὁποῖα δὲν δύναται νὰ ἀπαντήση μὲ τὸν «γραμμικὸν» τρόπον, μὲ τὸν ὁποῖον σκέπτεται: Ποία εἰκὼν τῆς Σταυρώσεως εἶναι ὀρθή; Αὐτὴ ἡ ὁποία εἶναι ὀλιγοπρόσωπος (Χριστός, Θεοτόκος, Ἰωάννης) ἢ ἐκείνη ἡ ὁποία εἶναι πολυπρόσωπος (συσταυρωθέντες λησταί, ἑκατόνταρχος, κουστωδία, μυροφόρες κ.ἄ.); Αὐτὴ εἰς τὴν ὁποίαν ὁ Χριστὸς ἔχει ἀνοικτοὺς ὀφθαλμοὺς ἢ ἐκείνη, εἰς τὴν ὁποίαν ἔχει κλειστούς; Αὐτὴ εἰς τὴν ὁποίαν συλλέγει τὸ αἷμα ἐκ τῆς ἀχράντου πλευρᾶς γυνὴ ἢ ἐκείνη εἰς τὴν ὁποίαν τὸ συλλέγει ἄγγελος; Αὐτὴ εἰς τὴν ὁποίαν ἡ Παναγία «τῷ πάθει κοσμίως καὶ οὐκ ἀγενῶς προσωμίλει» (Γεώργιος Νικομηδείας, PG 100, 1485D) ἢ ἐκείνη εἰς τὴν ὁποίαν «ἀνέκραζε γοερῶς… ὀδυρομένη μητρῷα σπλάγχνα… παρειὰς σὺν θριξὶ καταξαίνουσα… καὶ τὸ στῆθος τύπτουσα» (Τριώδιον); Ποία, Σεβασμιώτατε;

Αὐτά, δι’ ὅποιον ἐμβαθύνει εἰς τὴν λειτουργικὴν παράδοσιν τῆς Ἐκκλησίας, εἶναι λελυμένα, καθὼς σημαίνουν ἐκεῖνο τὸ ὁποῖο ἀδυνατεῖ νὰ συλλάβη μὲ τὴν ἐπίπεδον λογικήν του ὁ Σεβασμιώτατος: ὅτι ὄχι μόνον ὑπάρχει ποικιλία εἰς τὴν ἁγιογραφίαν, ἀλλὰ ἡ Ἐκκλησία ἔχει τὸν τρόπον νὰ ἐνσωματώνη πολλάκις ἀκόμη καὶ ἐκεῖνα τὰ ὁποῖα φαντάζουν ἀδιανόητα εἰς τὸν Σεβασμιώτατον.

Ὁ Σεβασμιώτατος ἔχει διαμορφώσει ἕνα κατ’ αὐτὸν ἀδιατάρακτον καὶ παγιωμένον σχῆμα, εἰς τὸ ὁποῖον ὀφείλουν νὰ πειθαρχήσουν ὄχι μόνον οἱ πιστοί, ἀλλὰ καὶ ἡ ἰδία ἡ Θεολογία καὶ ἡ Ἐκκλησία. Χαρακτηριστικὸν σχετικὰ μὲ αὐτὸ εἶναι ὅτι θεωρεῖ πὼς ὁ Ἐσταυρωμένος πρέπει πάσῃ θυσίᾳ νὰ τεθῆ μόνον ἐπάνω ἀπὸ τὸν Μυστικὸν Δεῖπνον τοῦ Τέμπλου, διὰ νὰ μὴ ὑπάρχουν ταυτοχρόνως δύο Ἐσταυρωμένοι, ὡς γράφει.

Ἂν τεθῆ ἐκεῖ καὶ πάλιν δὲν ἔχομεν δύο Ἐσταυρωμένους, καθόσον πλησίον θὰ εὑρίσκεται καὶ ἡ εἰκὼν τῆς Σταυρώσεως τοῦ Κυρίου τοῦ Δωδεκαόρτου; Δὲν ἀπεικονίζουν τὸ αὐτὸ γεγονός; Θὰ τὸν ἀφαιρέση ἀπὸ τὴν Ἁγίαν Τράπεζαν, διὰ νὰ μὴ ἔχωμεν ὑποτίθεται δύο Σταυρούς, ἀλλὰ θὰ τὸν θέση ἐκεῖ ἀκριβῶς ὅπου ὑπάρχει καὶ δεύτερος! Δὲν εἶναι παράλογον τὸ σκεπτικόν του;

Ὀφείλει νὰ τεθῆ ἐκεῖ, ἐπειδὴ εἶναι ὁ Μυστικὸς Δεῖπνος, λέγει. Δὲν γιγνώσκει ὅτι ὁ Μυστικὸς Δεῖπνος εἶναι μεταγενεστέρα προσθήκη καὶ δὲν ὑπάρχει κανονικῶς εἰς τὸ Δωδεκάορτον; Ἐπιθυμεῖ δηλαδὴ νὰ ἐπαναφέρη δῆθεν τὴν «παράδοσιν», ἀφαιρῶν τὸν Ἐσταυρωμένον, τηρῶν ἑτέραν ἐν­τελῶς ἀντιπαραδοσιακὴν πρακτικήν;! Μήπως νὰ ἀναρωτηθῆ πρωτίστως: Ποῖον «Δωδεκάορτον» εἶναι ὀρθόν; Αὐτὸ τὸ ὁποῖο περιλαμβάνει τὴν Περιτομὴν ἢ ἐκεῖνο μὲ τὴν Κοίμησιν τῆς Θεοτόκου; Τὸ αὐστηρῶς περιορισμένον εἰς δώδεκα ἑορτάς, τὸ ἀρχαιότερον αὐτοῦ μὲ μόνον ἕξι ἢ τὸ μεταγενέστερον μὲ ἕως εἴκοσι μία εἰκόνας;

Ἂν ἐκλάβη ὡς ὀρθὸν τὸ μεταγενέστερον, τὸ ὁποῖον περιλαμβάνει καὶ τὸν Μυστικὸν Δεῖπνον, διατί δὲν ἀποδέχεται καὶ τὸν Ἐσταυρωμένον, τὸν ὁποῖον χαρακτηρίζει πρόσφατον, ὡς λειτουργικὴν παράδοσιν;

  Ὁ συλλογισμός του ἑδράζεται ἐπὶ ἐντελῶς ἐσφαλμένων δεδομένων, ὅταν ἐκκινεῖ ἀπὸ τὴν προϋπόθεσιν ὅτι (σ. 14) «Ὅταν τελοῦμε Θεία Λειτουργία, τόσο ἡ διάταξη καὶ ἀναπαράσταση γεγονότων μέσα στὴν ἐκκλησία ὅσο καὶ ἡ λειτουργική τους σειρὰ ἀκολουθοῦν τὴν ἱστορικὴ σειρὰ καὶ πορεία τῶν πραγμάτων, ὅπως φαίνεται κατὰ τὴν πραγμάτωση τῆς Θ. Λειτουργίας καὶ ὅπως γνωρίζουμε ὅλοι μας, τόσο στὸ Δωδεκάορτο, ὅσο καὶ κατὰ τὴν Μεγάλη Εἴσοδο». Ἀναφέραμεν καὶ ἀλλοῦ ὅτι δὲν ὑπάρχει ἱστορικὴ σειρά. Μᾶς ἐκπλήσσει ὅμως τώρα, τόσον ἡ ἀναφορὰ εἰς «ἀναπαράσταση γεγονότων», τὸ ὁποῖον δὲν ἔχει καμίαν σχέσιν μὲ τὴν Ὀρθόδοξον Λατρείαν (κατανοεῖ ὁ Σεβασμιώτατος τὴν Θ. Λειτουργίαν ὡς θεατρικὴν παράστασιν;), ὅσον καὶ ἡ ἀναφορὰ στὸ Δωδεκάορτο, τὸ ὁποῖον δὲν ἔχει σχέσιν μὲ τὴν Θ. Λειτουργίαν (π.χ. ἡ εἰκονογράφισις τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου ἀκολουθεῖ τὴν σειρὰν τῶν 24 Οἴκων, τὸ Δωδεκάορτον ἔχει εἰς τὴν σειρὰν τὰς μεγάλας Δεσποτικὰς ἑορτάς, συνεπάγεται ἐξ αὐτῶν ὅτι ἡ Θ. Λειτουργία ἀκολουθεῖ τὴν ἱστορικὴν σειρὰν τῶν γεγονότων;).

Εἶναι πρόσφατος ἢ ἀρχαία ἡ θέσις τοῦ Ἐσταυρωμένου;

  Εἰς διάφορα σημεῖα τῆς ἐγκυκλίου του περὶ τῆς χρονολογικῆς ἐμφανίσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου, ἄλλοτε γράφει ὅτι προῆλθεν ἀπὸ τοὺς Σταυροφόρους, ἄλλοτε ἀπὸ τὴν Βαυαροκρατίαν (σ. 9), ἀλλοῦ τὰ τελευταῖα 100 ἔτη (σ. 11), εἰς ἕτερον σημεῖον ἀπὸ τὸ 1950 (σ. 13) καὶ τὸ ἀποκορύφωμα εἶναι τὸ ἑξῆς (σ. 21):

«ἐπικράτησε σὲ ὅλη τὴν διάρκεια τοῦ 20οῦ αἰώνα ἐξ αἰτίας τῆς θεολογικῆς ἀφασίας καὶ παρακμῆς ποὺ ἐμφανίστηκε στὴν Ἑλλάδα ἀπὸ τὰ τέλη τοῦ 19ου αἰώνα, καὶ κυρίως μὲ τὴν πιετιστικὴ δυτικόφερτη ἐπίδραση τῶν Χριστιανικῶν Ὀργανώσεων στὴν Ἑλλάδα».

Εἰς δὲ τὸ φυλλάδιον «Συνοδευτικὸ προσκλητικὸ μήνυμα πρὸς τὸν εὐσεβῆ λαὸ τοῦ Περιστερίου» συμπληρώνει:

«ἡ λατινικὴ καὶ προτεσταντικὴ αὐτὴ πρακτικὴ ἐνισχύθηκε ἀπὸ τὶς Χριστιανικὲς Ὀργανώσεις («Ζωή», «Σωτήρ», «Σταυρός», καὶ ἰδίως ἡ τελευταία ἔκανε τὸν «Ἐσταυρωμένο» Χριστὸ ἔμβλημά της καὶ κάτι σὰν ἰδεολόγημα!, τοποθετώντας ἀρχικὰ τὸν «Ἐσταυρωμένο» στὶς Αἴθουσες τῶν Κύκλων Γραφῆς καὶ ἔτσι διαδόθηκε εὐρύτερα). Καὶ ἀπὸ τότε ἐμφανίζεται μεγάλη ἔξαρση, κυρίως μετὰ τὴν Μεταπολίτευση (1974), ὅταν λαϊκὰ μέλη τῶν παραπάνω Ὀργανώσεων ἔγιναν κληρικοὶ καὶ ὅταν κληρικοὶ – μέλη τῶν Χριστιανικῶν Ὀργανώσεων εἰσῆλθαν στὶς ἐνορίες καὶ στὸ Ἅγιον Ὄρος».

Δι’ ὅλα τὰ «στραβὰ» εὐθύνονται αἱ Ὀργανώσεις, οὐδέποτε καὶ διὰ τίποτε δὲν εὐθύνονται οἱ Ἐπίσκοποι… Ἐνδιαφέρον θὰ εἶχε νὰ προσκομίση καὶ ἀποδεικτικὰ στοιχεῖα διὰ τὸ πῶς αἱ Ἀδελφότητες τὸν 20ὸν αἰῶνα ἔπεισαν ὁλόκληρον τὴν Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος νὰ εἰσάγη τὸν Ἐσταυρωμένον ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης…

Αὐτὸ ὅμως εἶναι ἁπλῶς ἡ παρωνυχὶς τοῦ ζητήματος, καθὼς τὸ κυρίως ἐρώτημα εἶναι οὐσιαστικόν: Πότε εἰσήχθη Ἐσταυρωμένος ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης; Ὑπῆρξαν πολλοί, οἱ ὁποῖοι ὑπέδειξαν εἰς τὸν Σεβασμιώτατον ὅτι ἤδη τὴν ἐποχὴν τοῦ Ἁγίου Συμεὼν τοῦ νέου Θεολόγου ἐθεωρεῖτο ἤδη παράδοσις ὁ Ἐσταυρωμένος ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης. Ἀλλὰ «ὁ δὲ παράνομος Ἰούδας οὐκ ἠβουλήθη συνιέναι».

Ἡ παράδοσις αὐτὴ ὅμως χρονολογεῖται ἀκόμη ἀρκετοὺς αἰῶνας πρίν, ὅταν ὑπῆρχεν ἀκόμη τὸ σύνθρονον. Δύο μαρτυρίαι εἶναι ἀκαταγώνιστοι καὶ συντρίβουν ἅπαξ καὶ διὰ παντὸς τὰ ἀνιστόρητα γραφόμενα τοῦ Σεβασμιωτάτου.

Ἡ πρώτη εἶναι ἡ ἁγιογράφησις τοῦ Ἱεροῦ Βήματος. Εἰς τὴν ἁψῖδα αὐτοῦ εἰκονίζεται πολλάκις εὐμεγέθης Σταυρὸς εἰς π.χ. Ἀρχιεπισκοπικὸν παρεκκλήσιον Ραβέννας, Ἅγιος Ἀπολλινάριος in Classe κ.ἄ. εἴτε εἰκονίζεται τὸ Σύνθρονον μαζὶ μὲ Σταυρὸν π.χ. S. Pudenziana Ρώμης, εἴτε ἀκόμα καὶ ἐπὶ τῆς Ἁγίας Τραπέζης π.χ. μικρογραφία Μηνολογίου Βασιλείου Β΄. Αὐτὸ σημαίνει ὅτι ὁ Σταυρὸς εἶχε τὴν θέσιν του εἰς τὴν περιοχὴν ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης.

Ἡ δευτέρα εἶναι ἡ μαρτυρία τοῦ αὐτοκράτορος Κων/νου Πορφυρογεννήτου εἰς τὸ «Περὶ Βασιλείου τάξεως», ὅπου περιγράφονται αἱ ἐπίσημοι τελεταὶ εἰς τὴν Ἁγίαν Σοφίαν Κωνσταντινουπόλεως καὶ εἰς τὰς ὁποίας συμμετεῖχε καὶ ὁ αὐτοκράτωρ. Κατὰ τὴν «ἀκολουθία τῶν εὐσήμων καὶ περιφανῶν προελεύσεων» συνέβαινε τὸ ἑξῆς:

«Καὶ εἲθ’ οὕτως διὰ τοῦ δεξιοῦ μέρους τοῦ αὐτοῦ ἁγίου βήματος εἰσέρχονται οἱ δεσπόται μετὰ τοῦ πατριάρχου εἰς τὸ κυκλίν, ἐν ᾧ ἵδρυται ἡ διάχρυσος ἁγία σταύρωσις, καὶ πάλιν ἐκεῖσε, κατὰ τὸ εἰωθός, διὰ τῆς τρισσῆς μετὰ τῶν κηρῶν προσκυνήσεως ἀπευχαριστοῦσι τῷ Θεῷ, καὶ ἐπιδίδωσιν ὁ πατριάρχης τῷ μεγάλῳ βασιλεῖ τὸν θυμιατόν, καὶ θυμιᾶ τὴν αὐτὴν ἁγίαν σταύρωσιν, καὶ ἀσπαζόμενοι τὸν πατριάρχην, ἀποχαιρετίζουσιν αὐτόν».

Τί εἶναι τὸ «κυκλίν», εἰς τὸ ὁποῖον ὑπῆρχεν ἡ «Ἁγία Σταύρωσις»; Συμφώνως πρὸς τὴν ἐπιστημονικὴν μελέτην (Καραγιάννη, Φ., Ἐπισκοπικοὶ ναοὶ τῆς μέσης βυζαντινῆς περιόδου, Διδακτορικὴ Διατριβὴ 2006, σ. 183) πρόκειται γιά:

«…τὸν ἡμικυκλικὸ χῶρο τῆς κόγχης, καὶ εἰδικότερα στὸ διάστημα μεταξὺ τῶν βαθμίδων τῆς τράπεζας καὶ τῶν βάθρων ποὺ βρίσκονται σὲ ἐπαφὴ μὲ τὸν ἡμικυκλικὸ τοῖχο… Στὴ θέση αὐτή, «ὄπισθεν τῆς ἁγίας τραπέζης», εἶδε τὸν σταυρὸ ὁ Ρῶσος προσκυνητὴς Ἀντώνιος τὸ 1200 λίγο πρὶν τὴν ἅλωση τῶν Λατίνων».

Αἱ μαρτυρίαι τὰς ὁποίας παρεθέσαμεν καλύπτουν τὸ διάστημα ἀπὸ τὸν 5ον ἕως καὶ τὸν 13ον αἰῶνα, ἀποδεικνύοντες τὴν φυσικὴν παρουσίαν τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς τὸ σημεῖον τὸ ὁποῖον εὑρίσκεται καὶ σήμερα, πολὺ πρὶν τοὺς Σταυροφόρους διαψεύδοντες ὅσα ὑποστηρίζει ὁ Σεβ. Περιστερίου.

orthodoxostypos

……………………………………………………….

Δείτε σχετικά και:

-Νέα περιφρόνηση της Παράδοσης στο Περιστέρι!

-Μητροπολίτες εκλατινίζουν τους νέους κάτω από την μύτη μας.

-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Β΄ Μέρος

-ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ… ΕΙΝΑΙ “ΠΑΠΑ-ΘΡΟΝΟΣ”… «αρχαιολογικό ΛΕΙΨΑΝΟ»

-Όπλον κατά του διαβόλου τον Σταυρό Σου ημίν δέδοκας Κύριε

-Η έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης το 726 μ.Χ και η σχέση με την εικονομαχία

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ ΣΤ΄)

-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου

-Χάσμα μέγα μεταξὺ τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Δύσεως καὶ τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Ὀρθοδοξίας

-Συνέντευξη τῆς Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου γιά τόν Ἐσταυρωμένο.

-Το Άγιον Όρος δεν συμπαρίσταται εις τον πιστόν λαόν!

-Φωτιά πήρε ο Άγιος Νικόλαος Αστακού | Η εκκλησία που ο ιερέας έβγαλε τον Εσταυρωμένο από την θέση Του

-Βαίνουμε, λοιπόν, εἰς νέαν Εἰκονομαχίαν;

-«Καυχᾶσθαι εἰ μή ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου»

-Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Πιστών Μητρ. Περιστερίου για την συγκέντρωση διαμαρτυρίας στον Ι.Ναό Αγίου Αντωνίου. (16-1-2025)

-Mήνυμα Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς Πιστῶν Ἱ.Μ.Περιστερίου πρός τό Χριστεπώνυμο πλήρωμα τῆς Μητροπόλεως.

-Ανακοίνωση Διαμαρτυρίας Συντονιστικής Επιτροπής Πιστών Ι.Μ. Περιστερίου.

-"Ψηλαφητόν Σκότος οι Ιδέες Μητροπολίτη" Γέροντας Ιωσήφ

-Όταν μιλάνε οι Άγιοι για την θέση του Εσταυρωμένου

-Επόμενοι των Αιρετικών, οι αφαιρούντες τόν Εσταυρωμένον

-Δημήτριος Τσελεγγίδης: «Αν φύγει ο Σταυρός πάει περίπατο η μετάνοια.»

-Η ελπίδα που γεννιέται μετά τα καμώματα του μητροπολίτη Περιστερίου

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ Ε΄)

-Ἡ Ἁγία Γραφή καί οἱ Ἱεροί Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας ἔναντι τοῦ τολμήματος τῆς ἀπαγορεύσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπό τό Ἱερόν Βῆμα τῶν Ἐκκλησιῶν

-Ὁ Ἐπίσκοπος Περιστερίου ΤΥΦΛΟΣ «τά τ’ ὦτα τόν τε νοῦν τά τ’ ὄμματα»

-«Ψηλαφητὸν σκότος»1 οἱ αἱρετικὲς θέσεις τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τῶν ὁμοϊδεατῶν του.

-Η Προτεσταντική «θεολογία» και η «θεολογία» του Μητρ. Περιστερίου Γρηγορίου για τον Εσταυρωμένο

-«ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΠΟΙΜΕΝΑ ΥΠΑΚΟΥΜΕ, ΟΧΙ ΤΟΝ ΑΛΛΟΤΡΙΟ» – Μητροπολίτης Φλωρίνης Αὐγουστῖνος

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Δ΄

-Ἐσταυρωμένος: «ζωὴ καὶ ἀνάστασις»

-Ὁ Ἐσταυρωμένος τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καί ὁ Ἐσταυρωμένος τῆς Εκκλησίας

-Οἱ θεολογικὲς προϋποθέσεις τοῦ μητροπολίτου Περιστερίου εἶναι λατινικὲς, καὶ ὄχι τῶν ἀντιδρώντων στὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου.

-Συνεχίζεται η αποκαθήλωση των εσταυρωμένων στην Αιτωλοακαρνανία

-Καρδίτσα: Απομακρύνουν τον Εσταυρωμένο. Κορίτσι παπαδάκι μέσα στο Ιερό Βήμα.

-Οι γνώσεις η γνώση και η αγιότητα

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Γ΄

-Ἡ Θεολογία τοῦ Σταυροῦ μέ τόν Ἐσταυρωμένο στήν Ἁγία Τράπεζα

-Κατηχητόπουλο του "Σταυρού": Αγαπητοί μας ιερείς, "για το Χριστό"... δείξτε αγάπη και αφήστε τα πείσματα...!

-Έβγαλαν τον Εσταυρωμένο και μνημόνευσαν τον σχισματικό στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου.

-Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος. (Γ΄ ΜΕΡΟΣ - τελευταῖο)

-Ναυπάκτου Ἰερόθεος. Μιὰ θεολογία ποὺ διασπᾶ τὸ Μυστήριο τοῦ Σταυροῦ, ἀπὸ τὸ Μυστήριο τῆς Δόξης τῆς Ἀναστάσεως, εἶναι μιὰ ψευδο-μόρφωση στὴν Ὀρθόδοξη Θεολογία

-Έβγαλαν τον εσταυρωμένο και από τον Άγιο Γεώργιο Αστακού Αιτωλοακαρνανίας

-Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος. Β΄ΜΕΡΟΣ

-«Ἐμοὶ δὲ μὴ γένοιτο καυχᾶσθαι εἰ μὴ ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ»

-Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος.

-Μέ τό μαχητικό πνεῦμα πού πρέπει νά διακρίνει κάθε Ὀρθόδοξο Χριστιανό…

-Αποκάλυψη: Το θέμα του Εσταυρωμένου συζητείται στην Ιερά Σύνοδο!

-Πατριάρχης Βαρθολομαίος: “Τους ακούμε να φωνάζουν ότι θέλουν Πατριάρχη οικουμενικό και όχι Πατριάρχη φιλοπαπικό. Εγώ ευτυχώς ή δυστυχώς είμαι και από τα δύο.…..

-Δελτίο Τύπου Διαμαρτυρίας 23-11-2024 -Συντονιστικὴ Ἐπιτροπὴ Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου

-Παναγιώτατε συγνώμη που πιστεύουμε στραβά... O Θρόνος της Πόλεως έβγαλε Χρυσόστομους έβγαλε και Νεστόριους

-Η ΕΝΟΧΟΣ ΣΙΩΠΗ

-Στο Περιστέρι γράφεται ιστορία: «Πατριάρχη θέλουμε οικουμενικό και όχι Πατριάρχη φιλο-παπικό»! (Φώτο και Βίντεο)

-Δυναμική παρουσία πιστών στη διαμαρτυρία προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο

-Πρώτη φορά στα 33 χρόνια Πατριαρχίας Βαρθολομαίου που ο Ελληνικός λαός τον αποδοκίμασε

-Μαρτυρία Μοναχοῦ Ἰωσήφ γιὰ τὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπό τό Ἱ.Βῆμα.

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) - MΕΡΟΣ Β΄

-Θὰ τὸ ἀποτολμήσουν;

-ΓΙΑΤΙ Ο ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΟ ΒΗΜΑ ΤΟΝ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟ, ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΗΜΕΡΑ ΕΟΡΤΑΖΟΜΕΝΟ ΑΓΙΟ ΜΑΣ;

-Ὀρθοτόμηση Ἀληθείας: Ἐσταυρωμένος Ἱεροῦ Βήματος, Μητροπολίτου Ἀντινόης κ. Παντελεήμονος Λαμπαδαρίου

-Ἀπάντηση στὸν π.Δημήτριο Ἀθανασίου γιὰ τὶς τοποθετήσεις του περὶ τῶν ἀντιδρώντων πιστῶν γιὰ τὸ θέμα τοῦ Ἐσταυρωμένου/Σταυροῦ

-Ανακοίνωση διαμαρτυρίας για την επίσκεψη του πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Μητρόπολη Περιστερίου.

-Ὁ Πατριάρχης θά ἀποτολμήση ἐπίσκεψιν εἰς Ἱ. Μ. Περιστερίου;

-Λάθη ή Ασεβείς διδασκαλίες του μητροπολίτη Περιστερίου Γρηγορίου, κατά τον εορτασμό της Αγίας Παρασκευής της Επιβατινής Πτολεμαΐδας;

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν)

-Ξεκινάει τον έρανο αγάπης ο Αιτωλίας Δαμασκηνός | Μαζί όταν είναι να πληρώσουμε αλλά χώρια σε ότι αφορά τον Θεό

-Ανοικτή Επιστολή προς Επίσκοπον Γρηγόριον – Ι. Μητροπόλεως Περιστερίου Αττικής (Τίποτε το νεκρό επί της Αγίας Τραπέζης – Μία σύγκρισις)

-Ὁ Ζωοποιός Σταυρός τοῦ Χριστοῦ ἀνέκαθεν δέσποζε στό Ἱερόν Βῆμα, στήν Ἁγία Τράπεζα, καί διέλαμπε ὅταν ἦταν ἀνοιχτὴ ἡ Ὠραία Πύλη, τό Καταπέτασμα – Καί περί τοῦ Συνθρόνου, καί περί τῆς Ἐγκυκλίου γιά τόν Σταυρό καί τήν θέση τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ στήν Ἐκκλησία τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου Γρηγορίου Παπαθωμᾶ

-Σκέψεις γύρω ἀπὸ τὴν ἀπομάκρυνση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπὸ τοὺς χώρους τῶν ἱερῶν στὴ Μητρόπολη Περιστερίου

-Ἡ ἐξήγησις τοῦ Περιστερίου διὰ τά… παπικὰ ἑκατομμύρια!

-«Ἐγὼ εἰμὶ ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος καὶ ὁ ζῶν καὶ ἐγενόμην νεκρὸς καὶ ἰδοὺ ζῶν εἰμι»(Ἀποκ.1,18).

-Περί τῆς ἐπιμόνου ἀφαιρέσεως τοῦ ἐσταυρωμένου ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης

-Υποδειγματική Λειτουργία Παπικού Τύπου στο Μεσολόγγι από τον Μητροπολίτη Δαμασκηνό

-Ανοικτή Επιστολή προς Επίσκοπον Γρηγόριον – Ι. Μητροπόλεως Περιστερίου Αττικής (Οι άπειρες αποχρώσεις της οικουμενιστικής αιρέσεως – φωνής)

-Δαμασκηνέ Κιαμέτη ακούς;

-Ἡ ἀν-ὀρθόδοξη κατήχηση τῆς προκλήσεως ἀπό τόν π. Εὐάγγελο Παπανικολάου

-«Ἡ ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας καί οἱ ὑπερασπιστές της»

-Κυθήρων Σεραφείμ: Θεολογική ἐπιστήριξις τῆς ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης τοποθετήσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ

-Σταύρωση, Ανάσταση ή Ανάληψη; (Σχόλιο στην αφαίρεση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία Τράπεζα)

-H Πτολεμαΐδα συμπαρίσταται στο λαό του Περιστερίου! Μοιράστηκε φυλλάδιο διαμαρτυρίας στους ναούς για την αυριανή επίσκεψη του μητροπολίτη Περιστερίου στην πόλη.

-Πολεμᾶς τὸν Τίμιο Σταυρὸ, τοῦ Χριστοῦ Σημαία καὶ Τρόπαιο;

-Λέμε ΟΧΙ και δεν μπαίνουμε σε Εκκλησίες και Ιερές Μονές που ο Εσταυρωμένος δεν βρίσκεται πίσω από την Αγία Τράπεζα

-Κατατέθηκε πρωτοκολλημένο έγγραφο στην Ι. Σύνοδο με τα αιτήματα των πιστών της Μητρ. Περιστερίου.

-Κραυγή ιερής αγωνίας από άνθρωπο με ειδικές ανάγκες για τον εσταυρωμένο στην Αγία Βαρβάρα Αγρινίου

-Ἱερεῖς τῆς Μητροπόλεως Περιστερίου συνέλθετε καί ἀνανήψατε...

-Απόψεις και Κατόψεις

-Ο Μητροπολίτης Περιστερίου Γρηγόριος αφ´ότου εξελέγη έχει υπολογίσει πόσο έχει μείνει στην επαρχία του και πόσο ταξιδεύει;

-Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΕΜΠΟΔΙΟΝ ΕΙΣ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ

-Σημείο των καιρών μας οι Δεσποτάδες να ξηλώνουν.

-Ψήφισμα - Ηλεκτρονικές Υπογραφές για την Επαναφορά του Εσταυρωμένου....

-Όσα είδα στην σύναξη του Περιστερίου

-Ο μητροπολίτης Περιστερίου επείγεται για την ένωση με τους αιρετικούς, ενώ ταυτόχρονα διασπά την ενότητα του ορθοδόξου ποιμνίου.

-...''έτρεχεν'' εις τον όπισθεν της Αγίας Τραπέζης επί ξύλου κρεμάμενον Σωτήρα...

-Λόγια σταράτα για τη θέση του Εσταυρωμένου Χριστού πίσω από την Αγία Τράπεζα.

-Συντονιστική επιτροπή πιστών Ι.Μ.Περιστερίου -Χαιρετισμός Επί Του Ψηφίσματος Του Γενικού Ιερατικού Συνεδρίου της Ι.Μ.Κονίτσης

-Δελτίο Τύπου και Ψήφισμα από την Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας των πιστών της Ι.Μ.Περιστερίου κατά της απομάκρυνσης του Εσταυρωμένου απο την Αγ.Τράπεζα

-Ευχαριστίες για την συμπαράσταση στη διαμαρτυρία για την αποβολή του Εσταυρωμένου.

-Ο Γέροντας Δοσίθεος για την διαμαρτυρία υπέρ του Εσταυρωμένου στο Περιστέρι.(Ηχητικό)

-Αίτημα πιστών της Ι.Μ. Περιστερίου στη ΔΙΣ για αποκατάσταση του Εσταυρωμένου

-Έκκληση για συμπαράσταση στην διαμαρτυρία κατά της βλασφήμου αποβολής του Εσταυρωμένου Κυρίου μας και του Σταυρού Του από το Ιερό Βήμα την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024 στις 16:30.

-Επιστολή προς τον Μητροπολίτη Περιστερίου για την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου.

-Πρόβλεψη για μεγάλο «σεισμό» (πνευματικό) πολλών ρίχτερ στην Ι. Μ. Περιστερίου.

-Ι.Μ. Περιστερίου, Συγκέντρωση και Πορεία Ενάντια στην Απομάκρυνση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία Τράπεζα όλων των ιερών ναών.

-Ως άλλος Εωσφόρος σκέφτηκε και έπραξε ο Περιστερίου

-Τελεία καὶ παύλα

-ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ (Βλέπε: Ξέφραγο Ἀμπέλι)

-Ἡ μεταρρύθμισις τοῦ Περιστερίου ὑπό τήν κρίσιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου

-Παρατηρήσεις επί της έντυπης έκδοσης της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου για τον Εσταυρωμένο

-Για ποιόν στήνει θρόνους ο Περιστερίου

-Aνοικτή επιστολή προς τον Δήμαρχο Περιστερίου

-Περὶ «μαθητευομένων μάγων»: Περιστερίου – Ζιμπάμπουε

-Ο αγώνας των ευλαβών πιστών της Μητροπόλεως Περιστερίου, οι οποίοι "δεν κάνουν αποχή" από την ομολογία κατά της αφαιρέσεως του Εσταυρωμένου. (9-6-2-024)

-Ἀνοικτή Ἐπιστολή εἰς τὸν «ΔΕΣΠΟΤΗΝ τοῦ ἐν Περιστερίῳ Δεσποτάτου»

-Περὶ τῆς ἀφαιρέσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ. Ἀπάντησις εἰς τὸν Πανιερώτατον Μητροπολίτην Μόρφου κ. Νεόφυτον

-«Ακριβός στα πίτουρα και φτηνός στ’ αλεύρι» ο Περιστερίου;

-Σεβ. Περιστερίου, ἐντὸς οἱ φιλοσοδομῖται ἐκτὸς ὁ Ἐσταυρωμένος;

-Ἀφαίρεση Ἐσταυρωμένου καί ἀπό τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό Ἀθηνῶν;

-«Πήρε φωτιά» η Ι.Μ. Περιστερίου

-Σε ποιούς ανήκουν οι Ναοί; ΔΗΜΑΡΧΟΣ απευθύνει κάλεσμα σε μουσική εκδήλωση που θα γίνει μέσα σε Ιερούς Ναούς.

-Ανοικτή Επιστολή πρώην Καλαβρύτων & Αιγιαλείας Αμβροσίου προς Περιστερίου Γρηγόριο για την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου.

-Καλή η διαμαρτυρία για το σκάνδαλο του Μητροπολίτου, επιβάλλεται ανάλογη και έναντι του ζηλώσαντος «Μεταξάκειον» δόξαν Πατριάρχου Βαρθολομαίου

-Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΠΥΡΟΔΟΤΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟΝ

-Σιωπᾶ ἡ Ἱερά Σύνοδος διά τά ἐν Περιστερίῳ!

-Σεβ. Περιστερίου, Ἀποδομητής τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως

-Ἄφαντος ὁ μητρ. Περιστερίου στὴν προκαθορισμένη συνάντηση ποὺ ὑποσχέθηκε γιὰ διάλογο μὲ τοὺς πιστοὺς

-Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος θὰ «εὐλογήση» τὴν ἔξωσιν τοῦ Ἐσταυρωμένου;

-Βλάσφημη απεικόνιση της Παναγίας από Σχολείο στο Επισκοπείο της Ι.Μ.Περιστερίου

-Διαρκής διαμαρτυρία για την αφαίρεση του Εσταυρωμένου και του Σταυρού στην Ι.Μ. Περιστερίου.

-Διαμαρτυρία του πιστού λαού της μητροπόλεως του Περιστερίου περί της επιχειρούμενης αφαιρέσεως του Εσταυρωμένου από το Άγιο Βήμα των Ιερών ναών

-Ὁ Περιστερίου σιωπᾶ διὰ τὸν Ἐσταυρωμένον

-Με «δημοκρατικό» τρόπο θα βγάλει ο Περιστερίου τον Εσταυρωμένο από το Ιερό.

-Ἡ ἄκρα ταπείνωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱεράν Μητρόπολιν Περιστερίου – Γ΄ ΜέροςΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ – Α΄ Μέρος και ΕΔΩ ΤΟ - Β΄ Μέρος)

-Η αλλοίωση του ορθοδόξου φρονήματος και ο πνευματικός μολυσμός των πιστών (με αφορμή το συνέδριο της Ι.Μ. Περιστερίου για τη θέση του Εσταυρωμένου)

-Διατί ὁ Περιστερίου ἀφαιρεῖ τόν Τίμιον Σταυρόν;

-Η σύγχρονη ποιμαντική μέθοδος του Περιστερίου Γρηγορίου!

-Ὁ Περιστερίου συνεχιστὴς τῆς κακοδοξίας τοῦ Περγάμου

-«Ἕνα συμπόσιο ὁρόσημο γιὰ τὸν οἰκουμενισμὸ στὴν Ἑλλάδα»

-ΟΙ ΠΑΠΙΚΕΣ ΠΛΑΝΕΣ ΕΙΝΑΙ Ο «ΚΟΙΝΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ» ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ; (Σχόλιο σε πρόσφατο διαχριστιανικό συμπόσιο)

-Ὁ Περιστερίου καί τό Οὐκρανικόν οἰκουμενιστικόν ἐργαστήριον

-Τι θέση λαμβάνουν οι ιερείς της Ι. Μ. Περιστερίου για το ημερολόγιο ''τσέπης'' έτους 2018, της Ι. Μ. Περιστερίου;

-Σεβ. Περιστερίου Γρηγόριος: «Στην Αθήνα έχουμε τρεις Αρχιεπισκόπους»

-Ο Περιστερίου ανακήρυξε την θρησκεία της ύλης και ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος ομιλεί για τους οπαδούς του Κάιν.

« Ὥρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου ἐγερθῆναι ».

-Όπου Θυσιαστήριον, εκεί και ο Εσταυρωμένος

-Και πάλι ο ΨευδοΟλβίας… παρουσία του Πατριάρχη ….. αλλά ουδείς γνωρίζει….

-Μοίρασε αμφίβολες «Καινές Διαθήκες» σε παιδιά του Γυμνασίου, αλλά θέλει να βγάλει τον Εσταυρωμένο από το Ιερό «για να ακολουθεί την Παράδοση»!

-Λόγος ἀπολογητικός πρός τούς διαβάλλοντας τόν Ἐσταυρωμένο στό Ἱερό Βῆμα

-Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (α)

-Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (β)

Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (γ).

Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (δ).

Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (ε).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com