6 Φεβ 2025

Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Β΄ Μέρος

Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Β΄ Μέρος

Γράφει ὁ κ. Παῦλος Τρακάδας, θεολόγος

Δείτε το Α΄Μέρος ΕΔΩ

Β΄ Μέρος

Ὁ «Ἐσταυρωμένος» τίθεται ἐπάνω τῆς Ὡραίας Πύλης;

Ὁ Μητρ. Περιστερίου ἐμμένει ὅτι «τὴν Σταύρωση… τὴν ἀπεικονίζουμε μὲ τὸν Ἐσταυρωμένο ἁγιογραφημένο Χριστό, ὁ Ὁποῖος τίθεται πάντοτε ἐδῶ καὶ δύο χιλιάδες χρόνια πρὶν ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα καὶ ἐπάνω ἀκριβῶς ἀπὸ τὴν Ὡραία Πύλη». Πρόκειται δι’ ἐντελῶς ἀνιστόρητον ἄποψιν. Κατ’ ἀρχάς, εἶναι ἀδύνατον νὰ πρόκειται διὰ 2.000 ἔτη, δηλ. ἀπὸ τὴν Γέννησιν τοῦ Χριστοῦ! Προφανῶς, μὲ κάποια δόσιν ὑπερβολῆς θέλει νὰ ἐννοήση ὅτι ὑπῆρχε ἐξ ἀρχῆς ὁ Σταυρὸς ἐκεῖ, ὅταν παρουσιάσθησαν τὰ πρῶτα «φράγματα» τοῦ Ἱεροῦ Βήματος, τὰ ὁποῖα διέκριναν τὸ χῶρον τῆς Ἁγίας Τραπέζης ἀπὸ τὸν ὑπόλοιπον ἱ. ναόν. Ἡ χριστιανικὴ ἀρχαιολογία ὅμως τὸν διαψεύδει, καθὼς Σταυρὸς ἐτίθετο (ὄχι πάντοτε) εἰς τὴν κορυφὴν τοῦ κιβωρίου τῆς Ἁγίας Τραπέζης. Εἰς τὰ «φράγματα» ἐχρησιμοποιοῦντο Σταυροὶ ὡς διακόσμησις ὄχι ὡς ἐπίστεψις τοῦ Τέμπλου, λαξευμένοι ἐπὶ τῶν μαρμάρων, οἱ ὁποῖοι βεβαίως δὲν ἦσαν ἁγιογραφημένοι. Εἰς προηγηθὲν ἄρθρον εἴχομεν ἀναφέρει ὅτι ἡ παρουσία «Ἐσταυρωμένου» μὲ «Λυπητερὰ» εἰς τὸ Τέμπλον εἶναι ἀρκετὰ μεταγενέστερα («Ὁ παλαιότερος Σταυρὸς-Λυπηρὸ ποὺ ὑπάρχει εἶναι τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τοῦ Λιβόρνο τῆς Ἰταλίας, τοῦ 15ου-16ου αἰώνα» «Ο.Τ» ἀρ. φύλ. 2450/ 2.6.2023).

Πρέπει νὰ εἶναι ὁ «Ἐσταυρωμένος»… «μονοδιάστατος»;

Ὁ Σεβασμιώτατος γράφει (σ. 9) «ὅταν ἐνθρονίστηκα… διαπίστωσα ὅτι σχεδὸν σὲ ὅλους τοὺς ναοὺς ὑπῆρχαν διαδοχικὰ μέσα στὸν χῶρο τους καὶ συνεχόμενα δύο Ἐσταυρωμένοι, ἕνας ἐπάνω ἀπὸ τὴν Ὡραία Πύλη… καὶ ἕνας πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα… καὶ μάλιστα τρισδιάστατος ἐν εἴδῃ ἀγάλματος, ὅπως ἐπίσης συμβαίνει στὴν Λατινικὴ Ἐκκλησία… ἡ δισχιλιετὴς ὀρθόδοξη ἐκκλησιαστική μας παράδοση [δὲν] προβλέπει… ποτὲ ἀποσπώμενο καὶ μόνιμα κρεμασμένο». Εἰς τὸ «Συνοδευτικὸ Προσκλητικὸ Μήνυμα πρὸς τὸν Εὐσεβῆ Λαὸ τοῦ Περιστερίου», τὸ ὁποῖο ἐκυκλοφορήθη ὑπὸ τοῦ Σεβασμιωτάτου δίκην συνόψεως, συμπληρώνει: «ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι ἀνὰ τὴν Οἰκουμένη, ἐκτὸς Ἑλλάδος, ἔχουν καὶ αὐτοὶ ἕνα «Ἐσταυρωμένο» Χριστό, ἀλλὰ μόνον ἁγιογραφημένο ἐπάνω στὸν Σταυρὸ καὶ μονοδιάστατο».

Πρῶτον, «μονοδιάστατος» δὲν ὑφίσταται οὔτε Σταυρός, οὔτε Ἅγιος, οὔτε εἰκονογραφικαὶ παραστάσεις, διότι ὅλα διαθέτουν μῆκος καὶ πλάτος.

Δεύτερον, ὁ «Ἐσταυρωμένος» δὲν εἶναι τρισδιάστατος. Διὰ νὰ εἶναι θὰ ἔπρεπε νὰ εὑρίσκεται ἁγιογραφημένος μὲ τοιαύτην τεχνικήν, ὥστε νὰ δίδεται ἡ αἴσθησις τοῦ βάθους, αὐτὸ τὸ ὁποῖο ὀνομάζεται εἰς τὴν ζωγραφικὴν «προοπτική». Ὁ Σεβασμιώτατος συγχέει (ἐσκεμμένως;) τὸ ὅτι τὸ ξύλον ὡς ὑλικὸν ἔχει βάθος, μὲ τὴν ἀπεικόνισιν, ἡ ὁποία δὲν ἔχει. Ἂν τὸ ξύλον ὡς ὑλικὸν εἶναι τρισδιάστατον, τότε ὑποχρεωτικὰ ὅλαι αἱ ἱ. εἰκόνες θὰ ἦσαν τρισδιάστατοι! Ὁ «Ἐσταυρωμένος» εἶναι παραδοσιακὰ ἁγιογραφημένος δισδιάστατος, ἁπλῶς ἡ ἔκτασις τῆς ἀπεικονίσεως καταλαμβάνει ὁλόκληρον τὴν ἐπιφάνειαν τοῦ ξύλου.

Τέταρτον, ἡ «πολὺ παλαιὰ» ἀκολουθία τῆς Ἀποκαθηλώσεως εἰς τὴν Ἐκκλησίαν τῆς Ἀντιοχείας ὄχι μόνον ἐγίνετο μὲ «ἀποσπώμενον» Ἐσταυρωμένον ἀλλὰ ἐπιπλέον (Φουντούλης, τ. Α΄): «τὰ χέρια τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ εἶναι κατεσκευασμένα κατὰ τέτοιο τρόπο, ὥστε μποροῦν νὰ διπλωθοῦν πρὸς τὰ κάτω»!

Πέμπτον, οἱ «Ἐσταυρωμένοι» τῶν Λατίνων μὲ τοὺς ἀντιστοίχους τῶν Ὀρθοδόξων δὲν ἔχουν καμίαν ἀπολύτως σχέσιν, καθὼς ὄντως εἰς τοὺς παπικοὺς δὲν πρόκειται δι’ ἁγιογραφίας, ἀλλὰ δι’ ἀγάλματα.

Ἕκτον, αἱ λειτουργικαὶ συνήθειαι τῶν ἄλλων Ἐκκλησιῶν οὐδεμίαν βαρύτητα ἔχουν, διότι ἂν ἔπρεπε νὰ ἐπιβληθῆ λειτουργικὴ ὁμοιομορφία, τότε θὰ ἔπρεπε εἰς τὸν ἑλληνόφωνον χῶρον νὰ καταργηθῆ π.χ. ἡ ἀκολουθία τῶν Χαιρετισμῶν, καθὼς δὲν ἀπαντᾶται εἰς τοὺς Σλάβους.

Ἕβδομον, ἡ ὕπαρξις συνεχομένων Σταυρῶν ὄχι μόνον δὲν βλάπτει, ἀλλὰ ἀποτελεῖ ἀρχαίαν παράδοσιν νὰ εἰκονίζεται παντοῦ ὁ Σταυρὸς (ἄμφια, στασίδια, ἱ. σκεύη, τοῖχοι ἱ. ναοῦ, εἰκονοστάσια κ.λπ.), ἐνῷ ἐπάνω εἰς τὴν Ἁγίαν Τράπεζαν ὑπάρχει καὶ ὁ «Σταυρὸς εὐλογίας». Κατὰ τὰ ἱ. ἐγκαίνια εἰς ὅλον τὸν ἱ. ναὸν τίθενται Σταυροί. Ἐκτὸς ἀπὸ κρύπτας (π.χ. Βασιλικὴ τοῦ Στουδίου) καὶ βαπτιστήρια (π.χ. Καταπολιανῆς Πάρου) κατασκευασμένα εἰς σταυροειδῆ μορφήν, ἐνίοτε ἀνοικοδομοῦντο σταυροσχήμως εἴτε τὸ ἱ. Βῆμα εἴτε καὶ ὁλόκληρος ὁ ἱ. ναὸς (π.χ. Βασιλικὴ Ἁγίου Συμεὼν τοῦ Στυλίτου, ἡ παλαιοχριστιανικὴ στὸ Khirbet Bu Addaufn).

Ὑφίσταται διάκρισις μεταξὺ ἁγιογραφημένου Τιμίου Σταυροῦ καὶ μή;

Ἡ συνεχὴς ἀναφορὰ εἰς «ἁγιογραφημένον» Σταυρόν, γίνεται διὰ νὰ ἀποφύγη ὁ Σεβασμιώτατος τὸν σκόπελον, ὅτι ὅλα ἐντός τοῦ ἱ. ναοῦ φέρουν ἁπλοῦν Σταυρόν, ὥστε νὰ καταλήξη εἰς τοὺς δύο (Ὡραίας Πύλης, Ἁγίας Τραπέζης) διὰ νὰ ἀπορρίψη τὸν ἕνα. Πρὸς ἐπίρρωσιν τῆς κακοδόξου ἰσχυρογνωμοσύνης του ἀφιερώνει ὑποκεφάλαιον εἰς τὸ τευχίδιον σχεδὸν τέσσερις σελίδες μὲ τίτλον «Ἡ σύγχυση μεταξὺ τοῦ «Ἐσταυρωμένου τῆς Μ. Παρασκευῆς» καὶ τοῦ «Τιμίου Σταυροῦ», γράφων μεταξὺ ἄλλων (σ. 22-25):

«Σὲ ὅλο τὸ φάσμα τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἔτους, ἡ Ἐκκλησία προβάλλει τὸν Τίμιο Σταυρὸ ποὺ ὑπῆρξε τὸ μέσον, μὲ τὸ ὁποῖον νικήθηκε ὁ θάνατος, τὸ πεδίο πάνω στὸ ὁποῖο θριάμβευσε ἡ Ζωή. Τὸν Τίμιο Σταυρὸ ὑψώνει ἡ Ἐκκλησία καὶ σταυρο-προσκυνᾶ (στὶς 14 Σεπτεμβρίου καὶ τὴν Κυριακὴ τῆς Σταυροπροσκυνήσεως) -καὶ ὄχι ἐσταυρωμένο-προσκυνᾶ-… ἐνῷ τὸν Ἐσταυρωμένο μόνον τὴν Μ. Παρασκευὴ καὶ γιὰ μία μόνον ἡμέρα… Ὅμως, ἔχετε ἀκούσει πουθενὰ νὰ ὑπάρχει «Ἀκολουθία τοῦ Ἐσταυρωμένου» σὲ ὅλη τὴ διάρκεια τοῦ ἔτους; Πουθενά! Ἐπίσης, ἂς βροῦν κάποιοι ἕνα ὕμνο, ἕνα τροπάριο, ποὺ νὰ ἀναφέρεται σὲ «Ἐσταυρωμένο» καὶ σὲ “λατρεία τοῦ Ἐσταυρωμένου”».

Μᾶλλον ὁ Μητρ. Περιστερίου ἔχει ἐκφύγει ἐντελῶς, καθὼς ἐμμέσως διορθώνει τὸν Ἀπ. Παῦλον, ὁ ὁποῖος εἶναι σαφὴς «Ἡμεῖς δὲ κηρύσσομεν Χριστὸν ἐσταυρωμένον» (Κορ. Α΄ 1,23). Κατὰ τὸν Μητρ. Περιστερίου λοιπὸν ὁ Ἀπόστολος τῶν ἐθνῶν κηρύττει λάθος, διότι κηρύττει τὸν «Ἐσταυρωμένον», ἤτοι κατὰ τὸν Μητρ. Περιστερίου ἕνα «πεθαμένο Χριστό»!

Ὅμως διὰ νὰ μὴ ἀποφύγωμεν τὴν πρόκλησιν τοῦ Σεβασμιωτάτου συγκεκριμένα διὰ τὰ τροπάρια, ἀπαντῶμεν διὰ τοῦ ἰδίου ἐπιχειρήματος: Σεβασμιώτατε, δύνασθε νὰ εὕρητε ἕνα τροπάριον νὰ γράφη «Ἀναστημένον»; Ἂν οἱ θεόπνευστοι συγγραφεῖς τῶν τροπαρίων διὰ τὴν «ἑορτῶν ἑορτὴν» δὲν ἀνέγραψαν «ἀναστημένον», ἀλλὰ διεκήρυξαν τὴν «πανήγυριν τῶν πανηγύρεων» διὰ τοῦ «Χρι­στὸς Ἀνέστη» (καὶ ὄχι «Χριστὸς Ἀναστημένος»), σημαίνει ὅτι ὁ Σεβασμιώτατος εἶναι «ἄγευστος» τῆς θεολογικῆς σημασίας τῆς Σταυρώσεως καὶ τῆς Ἀναστάσεως καὶ δὲν τὰς κατανοεῖ. Πλεῖστα τροπάρια γράφουν «ὁ σταυρωθεὶς καὶ ἀναστάς», εἰς ἀόριστον καὶ μὴ διαχωρίζοντα τὰ δύο γεγονότα. Τί σημαίνει ὅτι θεωροῦν τὴν Ἀνάστασιν παρελθόν, ὅπως πιστεύει ὁ Σεβασμιώτατος διὰ τὴν Σταύρωσιν;

Ὅσον περὶ «λατρείας τοῦ Ἐσταυρωμένου», οὐδεὶς Ὀρθόδοξος ἰσχυρίσθη τοιοῦτον καὶ ἁπλῶς εἶναι «προβοκάτσια» τοῦ Σεβασμιωτάτου. Ὑπάρχει ὅμως «Ἀκολουθία τοῦ Ἐσταυρωμένου», τὴν ὁποία ὁ Σεβασμιώτατος ἀγνοεῖ: εἶναι ἡ «Ἀκολουθία τῶν Παθῶν». Μήπως ὅμως δὲν τὴν ἀγνοεῖ, ἀλλὰ διαχωρίζει τὴν Σταύρωσιν ἀπὸ τὸ Πάθος; Ὁ ἴδιος γράφει (σ. 8): «Τὴν Σταύρωσιν ποὺ ἀκολουθεῖ κατὰ χρονολογικὴ σειρὰ μετὰ τὸ Πάθος τοῦ Χριστοῦ, τὴν ἀπεικονίζουμε μὲ τὸν Ἐσταυρωμένο», δηλ. ἡ Σταύρωσις δὲν εἶναι μέρος καὶ ἀποκορύφωσις τοῦ Πάθους, ἀλλὰ ἕτερον γεγονὸς μετὰ τὸ Πάθος! Δὲν εἶναι αὐτὸ κακοδοξία;

Ὑφίσταται ὅμως εἰς τὰ παρατεθέντα γραφόμενά του ἕνα πρόβλημα μεῖζον ὅλων τῶν προηγηθέντων: διολίσθησις τοῦ Σεβασμιωτάτου εἰς τὴν εἰκονομαχικὴν αἵρεσιν καὶ μάλιστα διττῶς. Ἀφ’ ἑνὸς διαχωρίζει τὸν Σταυρὸν ἀπὸ τὸν Σταυρωθέντα, ἀφ’ ἑτέρου ἀποδίδει προσ­κύνησιν εἰς τὸν Σταυρόν, ὄχι ὅμως εἰς τὸν Σταυρωθέντα. Πρόκειται καθαρῶς περὶ εἰκονομαχικῶν θέσεων.

Τὸ πρῶτο ἐπιχείρημά του, διὰ νὰ θεμελιώση αὐτὰς τὰς δύο θέσεις, εἶναι ἡ ἀποσύνδεσις τοῦ Σταυροῦ ἀπὸ τὸν Κύριον. Θεωρεῖ ὅτι ὅλοι οἱ Σταυροὶ πλὴν ἐκείνου «τῆς Μ. Παρασκευῆς» εἶναι ἀνεικονικοὶ καὶ ὅτι πρέπει νὰ ἁγιογραφῆται μόνον ἐκεῖνος, ὁ ὁποῖος δηλώνει τὴν Σταύρωσιν, δηλ. ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος τοποθετεῖ ἄνωθεν τῆς Ὡραίας Πύλης. Δυστυχῶς, διὰ τὸν Σεβασμιώτατον, ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης διαφωνεῖ πλήρως μαζί του (βλ. Καντάρας, Α., Βυζαντινὰ ἐπιγράμματα στὸν Σταυρό. Συμβολὴ στὴ μελέτη τῆς λατρείας τοῦ σταυροῦ καὶ τῶν ἱερῶν λειψάνων στὸ Βυζάντιο, Διδακτορικὴ Διατριβή, 2021, 187 καὶ 453):

«Στὸ ἀντίπαλο στρατόπεδο τῶν εἰκονομάχων τοποθετεῖται ὁ σύγχρονός τους Θεόδωρος Στουδίτης, ὁ ὁποῖος ἀναλαμβάνοντας τὴν ἀνατροπὴ τῶν στίχων τῶν ὁμοτέχνων του συντάσσει ὁ ἴδιος ποιήματα ὡς «ἀντεπιχειρήματα»… μᾶς παραδίνονται τρία σχετικὰ ἐπιγράμματα, τὰ δύο ἐκ τῶν ὁποίων ἀναφέρονται μὲ ξεκάθαρο τρόπο ὄχι ἁπλὰ στὴν δυνατότητα ἀπεικόνισης τοῦ σταυροῦ μὲ τὸν Χριστό, ἀλλὰ καὶ στὴν ἀναγκαιότητα νὰ ἀπεικονίζονται μαζὶ προκειμένου νὰ μὴ θεωρηθεῖ ὁ δημιουργός τους ἐχθρὸς καὶ ἀντίπαλος τοῦ σταυροῦ».

Ἰδοὺ τὸ ἐπίγραμμα:

«Πᾶς ὁ γράφων με καὶ γράφειν Χριστὸν θέλε, ἐπεῖπερ αὐτὸς συμπέμπλεκταί μοι πάθει, ἐμοῦ γὰρ ἐχθρὸς καὶ καθαιρέτης πέλει ὁ μὴ γράφων ἐκεῖνον, εἰ καὶ μὲ γράφει»

(Ὅποιος μὲ ἀπεικονίζει πρέπει νὰ θέλη νὰ παριστᾶ μαζὶ καὶ τὸν Χριστό, ἀφοῦ αὐτὸς μαζί μου ἑνώθηκε μὲ τὸ πάθος του. Γιατί ἐχθρός μου καὶ ἀντίπαλός μου εἶναι ὅποιος δὲν παριστᾶ Ἐκεῖνον, ἀκόμη καὶ ἂν ἐμένα ἀπεικονίζη).

Ἑπομένως, ἡ θέσις τοῦ Σεβ. Περιστερίου ὅτι ὁ Τίμιος Σταυρὸς δὲν εἶναι ταυτοχρόνως καὶ «Ἐσταυρωμένος» εὑρίσκεται εἰς τὸν ἀντίποδα τῆς Ὀρθοδόξου Θεολογίας τοῦ Ἁγίου Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου, δηλ. ἀποτελεῖ ἐπιχείρημα τῶν εἰκονομάχων!

Τὸ δεύτερον ἐπιχείρημα τοῦ Σεβασμιωτάτου εἶναι ὅτι κατὰ τὰς θεσπισμένας ὑπὸ τῆς Ἐκκλησίας σχετικὰς ἑορτὰς τοῦ Σταυροῦ, προσκυνητὸς εἶναι ἀποκλειστικὰ ὁ Σταυρὸς ἄνευ τοῦ Ἐσταυρωμένου καὶ μόνον ἅπαξ τὴν Μ. Παρασκευὴν τυγχάνει προσκυνήσεως καὶ ὁ Ἐσταυρωμένος Κύριος. Κατ’ ἀρχὰς αὐτὸ ἔρχεται εἰς πλήρη ἀντίθεσιν μὲ τὴν ὑμνολογίαν τῆς ἑορτῆς π.χ. 14ης Σεπτεμβρίου τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τ. Σταυροῦ (ἀντιστοίχως καὶ τῆς Κυριακῆς τῆς Σταυροπροσκυνήσεως). Τὸ πρῶτον τροπάριον εἰς τὰ στιχηρὰ τοῦ Ἑσπερινοῦ ἀναφέρει:

«Σταυρὸς ἀνυψούμενος, τοῦ ἐν αὐτῷ ὑψωθέντος, τὸ πάθος τὸ ἄχραντον, ἀνυμνεῖν προτρέπεται κτίσιν ἅπασαν».

Καὶ τὸ τελευταῖον ἀπὸ τὰ ἰδιόμελα κατὰ τὴν προσκύνησιν, τὸ δοξαστικόν, ἐπίσης, γράφει:

«Ἡ φωνὴ τοῦ Προφήτου σου, Μωϋσέως ὁ Θεός, πεπλήρωται ἡ λέγουσα, Ὄψεσθε τὴν ζωὴν ἡμῶν κρεμαμένην, ἀπέναντι τῶν ὀφθαλμῶν ὑμῶν».

Ὡς εἶναι ἡλίου φαεινότερον, ὄχι μόνον δὲν ὑφίσταται διάκρισις μεταξὺ Σταυροῦ καὶ Κυρίου, ἀλλὰ οἱ πιστοὶ προτρέπονται νὰ Τὸν δοξάσουν διὰ τὸ Πάθος βλέποντες Αὐτὸν «κρεμάμενον»! Προτρέπονται νὰ δοξάσουν τὸν Ἐσταυρωμένον!

Κατὰ δεύτερον, ὁ τρόπος ἀναδείξεως τῆς ἑορτῆς τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ εἶναι χαρακτηριστικός, «γιατί εἶναι πολὺ παλαιὸς» (Φουντούλης, τ. Δ΄, σ. 46):

«Ἡ μεγάλη ἑορτὴ ἦταν τὰ Ἐγκαίνια τοῦ ναοῦ τῆς ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ (13 Σεπτεμβρίου). Ἡ Ὕψωση, ἡ δευτέρα ἑορτή… ὑψώθηκε σὲ μεγάλη δεσποτικὴ ἑορτὴ –ἔγινε Δευτέρα Μεγάλη Παρασκευὴ- τόσο ποὺ ἐπισκίασε τὰ Ἐγκαίνια (τοῦ ναοῦ τῆς Ἀναστάσεως)».

Μήπως αὐτοὶ οἱ ὁποῖοι τὴν ἐθέσπισαν «νὰ κατέχη τὰ ἴσα τῆς Μ. Παρασκευῆς», νὰ εἶναι «δεύτερη Μ. Παρασκευή», ἦσαν «ἀσεβεῖς» ἢ «φονταμενταλισταὶ» ἢ «ἐσταυρωμενολάτρες» (ὅπως γράφει ὁ Σεβασμιώτατος) καὶ ἐπεσκίασαν τὴν Ἀνάστασιν; Εἶναι πλέον τοῦ βεβαίου ὅτι ἐγνώριζαν περισσότερα γράμματα ἀπὸ τὸν Σεβ. Περιστερίου, νῦν Καθηγητὴ τοῦ Πανεπιστημίου, καὶ ἐμφοροῦντο ἀπὸ τὴν ζῶσαν Θεολογίαν, ὥστε νὰ μὴ ἀποσυνδέουν οὔτε τὴν Σταύρωσιν ἀπὸ τὴν Ἀνάστασιν, οὔτε πολὺ περισσότερον τὸν Σταυρὸν ἀπὸ τὸν Κύριον καὶ τὴν μίαν προσκύνησιν τοῦ Σταυροῦ ἀπὸ τὸν Ἐσταυρωμένον.

orthodoxostypos

……………………………………………………….

Δείτε σχετικά και:

-ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ… ΕΙΝΑΙ “ΠΑΠΑ-ΘΡΟΝΟΣ”… «αρχαιολογικό ΛΕΙΨΑΝΟ»

-Όπλον κατά του διαβόλου τον Σταυρό Σου ημίν δέδοκας Κύριε

-Η έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης το 726 μ.Χ και η σχέση με την εικονομαχία

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ ΣΤ΄)

-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου

-Χάσμα μέγα μεταξὺ τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Δύσεως καὶ τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Ὀρθοδοξίας

-Συνέντευξη τῆς Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου γιά τόν Ἐσταυρωμένο.

-Το Άγιον Όρος δεν συμπαρίσταται εις τον πιστόν λαόν!

-Φωτιά πήρε ο Άγιος Νικόλαος Αστακού | Η εκκλησία που ο ιερέας έβγαλε τον Εσταυρωμένο από την θέση Του

-Βαίνουμε, λοιπόν, εἰς νέαν Εἰκονομαχίαν;

-«Καυχᾶσθαι εἰ μή ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου»

-Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Πιστών Μητρ. Περιστερίου για την συγκέντρωση διαμαρτυρίας στον Ι.Ναό Αγίου Αντωνίου. (16-1-2025)

-Mήνυμα Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς Πιστῶν Ἱ.Μ.Περιστερίου πρός τό Χριστεπώνυμο πλήρωμα τῆς Μητροπόλεως.

-Ανακοίνωση Διαμαρτυρίας Συντονιστικής Επιτροπής Πιστών Ι.Μ. Περιστερίου.

-"Ψηλαφητόν Σκότος οι Ιδέες Μητροπολίτη" Γέροντας Ιωσήφ

-Όταν μιλάνε οι Άγιοι για την θέση του Εσταυρωμένου

-Επόμενοι των Αιρετικών, οι αφαιρούντες τόν Εσταυρωμένον

-Δημήτριος Τσελεγγίδης: «Αν φύγει ο Σταυρός πάει περίπατο η μετάνοια.»

-Η ελπίδα που γεννιέται μετά τα καμώματα του μητροπολίτη Περιστερίου

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ Ε΄)

-Ἡ Ἁγία Γραφή καί οἱ Ἱεροί Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας ἔναντι τοῦ τολμήματος τῆς ἀπαγορεύσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπό τό Ἱερόν Βῆμα τῶν Ἐκκλησιῶν

-Ὁ Ἐπίσκοπος Περιστερίου ΤΥΦΛΟΣ «τά τ’ ὦτα τόν τε νοῦν τά τ’ ὄμματα»

-«Ψηλαφητὸν σκότος»1 οἱ αἱρετικὲς θέσεις τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τῶν ὁμοϊδεατῶν του.

-Η Προτεσταντική «θεολογία» και η «θεολογία» του Μητρ. Περιστερίου Γρηγορίου για τον Εσταυρωμένο

-«ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΠΟΙΜΕΝΑ ΥΠΑΚΟΥΜΕ, ΟΧΙ ΤΟΝ ΑΛΛΟΤΡΙΟ» – Μητροπολίτης Φλωρίνης Αὐγουστῖνος

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Δ΄

-Ἐσταυρωμένος: «ζωὴ καὶ ἀνάστασις»

-Ὁ Ἐσταυρωμένος τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καί ὁ Ἐσταυρωμένος τῆς Εκκλησίας

-Οἱ θεολογικὲς προϋποθέσεις τοῦ μητροπολίτου Περιστερίου εἶναι λατινικὲς, καὶ ὄχι τῶν ἀντιδρώντων στὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου.

-Συνεχίζεται η αποκαθήλωση των εσταυρωμένων στην Αιτωλοακαρνανία

-Καρδίτσα: Απομακρύνουν τον Εσταυρωμένο. Κορίτσι παπαδάκι μέσα στο Ιερό Βήμα.

-Οι γνώσεις η γνώση και η αγιότητα

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Γ΄

-Ἡ Θεολογία τοῦ Σταυροῦ μέ τόν Ἐσταυρωμένο στήν Ἁγία Τράπεζα

-Κατηχητόπουλο του "Σταυρού": Αγαπητοί μας ιερείς, "για το Χριστό"... δείξτε αγάπη και αφήστε τα πείσματα...!

-Έβγαλαν τον Εσταυρωμένο και μνημόνευσαν τον σχισματικό στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου.

-Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος. (Γ΄ ΜΕΡΟΣ - τελευταῖο)

-Ναυπάκτου Ἰερόθεος. Μιὰ θεολογία ποὺ διασπᾶ τὸ Μυστήριο τοῦ Σταυροῦ, ἀπὸ τὸ Μυστήριο τῆς Δόξης τῆς Ἀναστάσεως, εἶναι μιὰ ψευδο-μόρφωση στὴν Ὀρθόδοξη Θεολογία

-Έβγαλαν τον εσταυρωμένο και από τον Άγιο Γεώργιο Αστακού Αιτωλοακαρνανίας

-Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος. Β΄ΜΕΡΟΣ

-«Ἐμοὶ δὲ μὴ γένοιτο καυχᾶσθαι εἰ μὴ ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ»

-Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος.

-Μέ τό μαχητικό πνεῦμα πού πρέπει νά διακρίνει κάθε Ὀρθόδοξο Χριστιανό…

-Αποκάλυψη: Το θέμα του Εσταυρωμένου συζητείται στην Ιερά Σύνοδο!

-Πατριάρχης Βαρθολομαίος: “Τους ακούμε να φωνάζουν ότι θέλουν Πατριάρχη οικουμενικό και όχι Πατριάρχη φιλοπαπικό. Εγώ ευτυχώς ή δυστυχώς είμαι και από τα δύο.…..

-Δελτίο Τύπου Διαμαρτυρίας 23-11-2024 -Συντονιστικὴ Ἐπιτροπὴ Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου

-Παναγιώτατε συγνώμη που πιστεύουμε στραβά... O Θρόνος της Πόλεως έβγαλε Χρυσόστομους έβγαλε και Νεστόριους

-Η ΕΝΟΧΟΣ ΣΙΩΠΗ

-Στο Περιστέρι γράφεται ιστορία: «Πατριάρχη θέλουμε οικουμενικό και όχι Πατριάρχη φιλο-παπικό»! (Φώτο και Βίντεο)

-Δυναμική παρουσία πιστών στη διαμαρτυρία προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο

-Πρώτη φορά στα 33 χρόνια Πατριαρχίας Βαρθολομαίου που ο Ελληνικός λαός τον αποδοκίμασε

-Μαρτυρία Μοναχοῦ Ἰωσήφ γιὰ τὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπό τό Ἱ.Βῆμα.

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) - MΕΡΟΣ Β΄

-Θὰ τὸ ἀποτολμήσουν;

-ΓΙΑΤΙ Ο ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΟ ΒΗΜΑ ΤΟΝ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟ, ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΗΜΕΡΑ ΕΟΡΤΑΖΟΜΕΝΟ ΑΓΙΟ ΜΑΣ;

-Ὀρθοτόμηση Ἀληθείας: Ἐσταυρωμένος Ἱεροῦ Βήματος, Μητροπολίτου Ἀντινόης κ. Παντελεήμονος Λαμπαδαρίου

-Ἀπάντηση στὸν π.Δημήτριο Ἀθανασίου γιὰ τὶς τοποθετήσεις του περὶ τῶν ἀντιδρώντων πιστῶν γιὰ τὸ θέμα τοῦ Ἐσταυρωμένου/Σταυροῦ

-Ανακοίνωση διαμαρτυρίας για την επίσκεψη του πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Μητρόπολη Περιστερίου.

-Ὁ Πατριάρχης θά ἀποτολμήση ἐπίσκεψιν εἰς Ἱ. Μ. Περιστερίου;

-Λάθη ή Ασεβείς διδασκαλίες του μητροπολίτη Περιστερίου Γρηγορίου, κατά τον εορτασμό της Αγίας Παρασκευής της Επιβατινής Πτολεμαΐδας;

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν)

-Ξεκινάει τον έρανο αγάπης ο Αιτωλίας Δαμασκηνός | Μαζί όταν είναι να πληρώσουμε αλλά χώρια σε ότι αφορά τον Θεό

-Ανοικτή Επιστολή προς Επίσκοπον Γρηγόριον – Ι. Μητροπόλεως Περιστερίου Αττικής (Τίποτε το νεκρό επί της Αγίας Τραπέζης – Μία σύγκρισις)

-Ὁ Ζωοποιός Σταυρός τοῦ Χριστοῦ ἀνέκαθεν δέσποζε στό Ἱερόν Βῆμα, στήν Ἁγία Τράπεζα, καί διέλαμπε ὅταν ἦταν ἀνοιχτὴ ἡ Ὠραία Πύλη, τό Καταπέτασμα – Καί περί τοῦ Συνθρόνου, καί περί τῆς Ἐγκυκλίου γιά τόν Σταυρό καί τήν θέση τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ στήν Ἐκκλησία τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου Γρηγορίου Παπαθωμᾶ

-Σκέψεις γύρω ἀπὸ τὴν ἀπομάκρυνση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπὸ τοὺς χώρους τῶν ἱερῶν στὴ Μητρόπολη Περιστερίου

-Ἡ ἐξήγησις τοῦ Περιστερίου διὰ τά… παπικὰ ἑκατομμύρια!

-«Ἐγὼ εἰμὶ ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος καὶ ὁ ζῶν καὶ ἐγενόμην νεκρὸς καὶ ἰδοὺ ζῶν εἰμι»(Ἀποκ.1,18).

-Περί τῆς ἐπιμόνου ἀφαιρέσεως τοῦ ἐσταυρωμένου ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης

-Υποδειγματική Λειτουργία Παπικού Τύπου στο Μεσολόγγι από τον Μητροπολίτη Δαμασκηνό

-Ανοικτή Επιστολή προς Επίσκοπον Γρηγόριον – Ι. Μητροπόλεως Περιστερίου Αττικής (Οι άπειρες αποχρώσεις της οικουμενιστικής αιρέσεως – φωνής)

-Δαμασκηνέ Κιαμέτη ακούς;

-Ἡ ἀν-ὀρθόδοξη κατήχηση τῆς προκλήσεως ἀπό τόν π. Εὐάγγελο Παπανικολάου

-«Ἡ ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας καί οἱ ὑπερασπιστές της»

-Κυθήρων Σεραφείμ: Θεολογική ἐπιστήριξις τῆς ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης τοποθετήσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ

-Σταύρωση, Ανάσταση ή Ανάληψη; (Σχόλιο στην αφαίρεση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία Τράπεζα)

-H Πτολεμαΐδα συμπαρίσταται στο λαό του Περιστερίου! Μοιράστηκε φυλλάδιο διαμαρτυρίας στους ναούς για την αυριανή επίσκεψη του μητροπολίτη Περιστερίου στην πόλη.

-Πολεμᾶς τὸν Τίμιο Σταυρὸ, τοῦ Χριστοῦ Σημαία καὶ Τρόπαιο;

-Λέμε ΟΧΙ και δεν μπαίνουμε σε Εκκλησίες και Ιερές Μονές που ο Εσταυρωμένος δεν βρίσκεται πίσω από την Αγία Τράπεζα

-Κατατέθηκε πρωτοκολλημένο έγγραφο στην Ι. Σύνοδο με τα αιτήματα των πιστών της Μητρ. Περιστερίου.

-Κραυγή ιερής αγωνίας από άνθρωπο με ειδικές ανάγκες για τον εσταυρωμένο στην Αγία Βαρβάρα Αγρινίου

-Ἱερεῖς τῆς Μητροπόλεως Περιστερίου συνέλθετε καί ἀνανήψατε...

-Απόψεις και Κατόψεις

-Ο Μητροπολίτης Περιστερίου Γρηγόριος αφ´ότου εξελέγη έχει υπολογίσει πόσο έχει μείνει στην επαρχία του και πόσο ταξιδεύει;

-Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΕΜΠΟΔΙΟΝ ΕΙΣ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ

-Σημείο των καιρών μας οι Δεσποτάδες να ξηλώνουν.

-Ψήφισμα - Ηλεκτρονικές Υπογραφές για την Επαναφορά του Εσταυρωμένου....

-Όσα είδα στην σύναξη του Περιστερίου

-Ο μητροπολίτης Περιστερίου επείγεται για την ένωση με τους αιρετικούς, ενώ ταυτόχρονα διασπά την ενότητα του ορθοδόξου ποιμνίου.

-...''έτρεχεν'' εις τον όπισθεν της Αγίας Τραπέζης επί ξύλου κρεμάμενον Σωτήρα...

-Λόγια σταράτα για τη θέση του Εσταυρωμένου Χριστού πίσω από την Αγία Τράπεζα.

-Συντονιστική επιτροπή πιστών Ι.Μ.Περιστερίου -Χαιρετισμός Επί Του Ψηφίσματος Του Γενικού Ιερατικού Συνεδρίου της Ι.Μ.Κονίτσης

-Δελτίο Τύπου και Ψήφισμα από την Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας των πιστών της Ι.Μ.Περιστερίου κατά της απομάκρυνσης του Εσταυρωμένου απο την Αγ.Τράπεζα

-Ευχαριστίες για την συμπαράσταση στη διαμαρτυρία για την αποβολή του Εσταυρωμένου.

-Ο Γέροντας Δοσίθεος για την διαμαρτυρία υπέρ του Εσταυρωμένου στο Περιστέρι.(Ηχητικό)

-Αίτημα πιστών της Ι.Μ. Περιστερίου στη ΔΙΣ για αποκατάσταση του Εσταυρωμένου

-Έκκληση για συμπαράσταση στην διαμαρτυρία κατά της βλασφήμου αποβολής του Εσταυρωμένου Κυρίου μας και του Σταυρού Του από το Ιερό Βήμα την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024 στις 16:30.

-Επιστολή προς τον Μητροπολίτη Περιστερίου για την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου.

-Πρόβλεψη για μεγάλο «σεισμό» (πνευματικό) πολλών ρίχτερ στην Ι. Μ. Περιστερίου.

-Ι.Μ. Περιστερίου, Συγκέντρωση και Πορεία Ενάντια στην Απομάκρυνση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία Τράπεζα όλων των ιερών ναών.

-Ως άλλος Εωσφόρος σκέφτηκε και έπραξε ο Περιστερίου

-Τελεία καὶ παύλα

-ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ (Βλέπε: Ξέφραγο Ἀμπέλι)

-Ἡ μεταρρύθμισις τοῦ Περιστερίου ὑπό τήν κρίσιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου

-Παρατηρήσεις επί της έντυπης έκδοσης της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου για τον Εσταυρωμένο

-Για ποιόν στήνει θρόνους ο Περιστερίου

-Aνοικτή επιστολή προς τον Δήμαρχο Περιστερίου

-Περὶ «μαθητευομένων μάγων»: Περιστερίου – Ζιμπάμπουε

-Ο αγώνας των ευλαβών πιστών της Μητροπόλεως Περιστερίου, οι οποίοι "δεν κάνουν αποχή" από την ομολογία κατά της αφαιρέσεως του Εσταυρωμένου. (9-6-2-024)

-Ἀνοικτή Ἐπιστολή εἰς τὸν «ΔΕΣΠΟΤΗΝ τοῦ ἐν Περιστερίῳ Δεσποτάτου»

-Περὶ τῆς ἀφαιρέσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ. Ἀπάντησις εἰς τὸν Πανιερώτατον Μητροπολίτην Μόρφου κ. Νεόφυτον

-«Ακριβός στα πίτουρα και φτηνός στ’ αλεύρι» ο Περιστερίου;

-Σεβ. Περιστερίου, ἐντὸς οἱ φιλοσοδομῖται ἐκτὸς ὁ Ἐσταυρωμένος;

-Ἀφαίρεση Ἐσταυρωμένου καί ἀπό τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό Ἀθηνῶν;

-«Πήρε φωτιά» η Ι.Μ. Περιστερίου

-Σε ποιούς ανήκουν οι Ναοί; ΔΗΜΑΡΧΟΣ απευθύνει κάλεσμα σε μουσική εκδήλωση που θα γίνει μέσα σε Ιερούς Ναούς.

-Ανοικτή Επιστολή πρώην Καλαβρύτων & Αιγιαλείας Αμβροσίου προς Περιστερίου Γρηγόριο για την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου.

-Καλή η διαμαρτυρία για το σκάνδαλο του Μητροπολίτου, επιβάλλεται ανάλογη και έναντι του ζηλώσαντος «Μεταξάκειον» δόξαν Πατριάρχου Βαρθολομαίου

-Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΠΥΡΟΔΟΤΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟΝ

-Σιωπᾶ ἡ Ἱερά Σύνοδος διά τά ἐν Περιστερίῳ!

-Σεβ. Περιστερίου, Ἀποδομητής τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως

-Ἄφαντος ὁ μητρ. Περιστερίου στὴν προκαθορισμένη συνάντηση ποὺ ὑποσχέθηκε γιὰ διάλογο μὲ τοὺς πιστοὺς

-Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος θὰ «εὐλογήση» τὴν ἔξωσιν τοῦ Ἐσταυρωμένου;

-Βλάσφημη απεικόνιση της Παναγίας από Σχολείο στο Επισκοπείο της Ι.Μ.Περιστερίου

-Διαρκής διαμαρτυρία για την αφαίρεση του Εσταυρωμένου και του Σταυρού στην Ι.Μ. Περιστερίου.

-Διαμαρτυρία του πιστού λαού της μητροπόλεως του Περιστερίου περί της επιχειρούμενης αφαιρέσεως του Εσταυρωμένου από το Άγιο Βήμα των Ιερών ναών

-Ὁ Περιστερίου σιωπᾶ διὰ τὸν Ἐσταυρωμένον

-Με «δημοκρατικό» τρόπο θα βγάλει ο Περιστερίου τον Εσταυρωμένο από το Ιερό.

-Ἡ ἄκρα ταπείνωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱεράν Μητρόπολιν Περιστερίου – Γ΄ ΜέροςΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ – Α΄ Μέρος και ΕΔΩ ΤΟ - Β΄ Μέρος)

-Η αλλοίωση του ορθοδόξου φρονήματος και ο πνευματικός μολυσμός των πιστών (με αφορμή το συνέδριο της Ι.Μ. Περιστερίου για τη θέση του Εσταυρωμένου)

-Διατί ὁ Περιστερίου ἀφαιρεῖ τόν Τίμιον Σταυρόν;

-Η σύγχρονη ποιμαντική μέθοδος του Περιστερίου Γρηγορίου!

-Ὁ Περιστερίου συνεχιστὴς τῆς κακοδοξίας τοῦ Περγάμου

-«Ἕνα συμπόσιο ὁρόσημο γιὰ τὸν οἰκουμενισμὸ στὴν Ἑλλάδα»

-ΟΙ ΠΑΠΙΚΕΣ ΠΛΑΝΕΣ ΕΙΝΑΙ Ο «ΚΟΙΝΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ» ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ; (Σχόλιο σε πρόσφατο διαχριστιανικό συμπόσιο)

-Ὁ Περιστερίου καί τό Οὐκρανικόν οἰκουμενιστικόν ἐργαστήριον

-Τι θέση λαμβάνουν οι ιερείς της Ι. Μ. Περιστερίου για το ημερολόγιο ''τσέπης'' έτους 2018, της Ι. Μ. Περιστερίου;

-Σεβ. Περιστερίου Γρηγόριος: «Στην Αθήνα έχουμε τρεις Αρχιεπισκόπους»

-Ο Περιστερίου ανακήρυξε την θρησκεία της ύλης και ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος ομιλεί για τους οπαδούς του Κάιν.

« Ὥρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου ἐγερθῆναι ».

-Όπου Θυσιαστήριον, εκεί και ο Εσταυρωμένος

-Και πάλι ο ΨευδοΟλβίας… παρουσία του Πατριάρχη ….. αλλά ουδείς γνωρίζει….

-Μοίρασε αμφίβολες «Καινές Διαθήκες» σε παιδιά του Γυμνασίου, αλλά θέλει να βγάλει τον Εσταυρωμένο από το Ιερό «για να ακολουθεί την Παράδοση»!

-Λόγος ἀπολογητικός πρός τούς διαβάλλοντας τόν Ἐσταυρωμένο στό Ἱερό Βῆμα

-Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (α)

-Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (β)

Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (γ).

Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (δ).

Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (ε).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com