19 Απρ 2025

«Ὁ θεοφιλής συνεορτασμός προϋποθέτει κοινήν Πίστιν, κοινήν Θείαν Λατρείαν καί κοινήν Χριστιανικήν Ὁμολογίαν»

 

Τοῦ † Μητροπολίτου Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΓΙΟΥ ΠΑΣΧΑ 2025

 Πρός τόν Ἱερόν Κλῆρον καί τόν Χριστώνυμον Λαόν τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων

 «Προσέλθωμεν λαμπαδηφόροι, τῷ προϊόντι Χριστῷ ἐκ τοῦ μνήματος, ὡς Νυμφίῳ, καί συνεορτάσωμεν ταῖς φιλεόρτοις τάξεσιν, ΠΑΣΧΑ ΘΕΟΥ ΤΟ ΣΩΤΗΡΙΟΝ» (Τροπάριον Κανόνος Ἀναστάσεως)

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,

Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά·

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!

ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!

Μετά τήν ἱεράν καί κατανυκτικήν περίοδον τῶν 70 ἡμερῶν τοῦ Ἱεροῦ Τριῳδίου, τήν ὁποίαν μέ τήν Χάριν τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ καί Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ αἰσίως διήλθομεν, ἐφθάσαμεν ἐλέῳ Θεοῦ εἰς τήν σωτήριον καί φωταυγῆ Νύκτα τῆς λαμπροφόρου Ἀναστάσεως τοῦ Θείου Λυτρωτοῦ μας.

«Ὡς ὄντως ἱερά καί πανέορτος αὕτη ἡ σωτήριος νύξ καί φωταυγής, τῆς λαμπροφόρου ἡμέρας τῆς ἐγέρσεως οὖσα προάγγελος, ἐν ᾗ τό ἄχρονον φῶς (ὁ Ἰησοῦς Χριστός) ἐκ τάφου σωματικῶς πᾶσιν ἐπέλαμψεν», ψάλλει πανηγυρικῶς ὁ ἱερός ὑμνῳδός, ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός.

Μᾶς προσκαλεῖ ὁ ἱερός Δαμασκηνός νά προσέλθωμεν λαμπαδηφόροι εἰς τόν ἱερόν τοῦ Θεοῦ Ναόν, ἀκολουθοῦντες τόν προπορευόμενον καί προελθόντα ἐκ τοῦ μνήματος Χριστόν, ὡς Νυμφίον, καί νά συνεορτάσωμεν μέ τάς φιλεόρτους τάξεις τῶν Χριστιανῶν, τό σωτήριον Πάσχα τοῦ Θεοῦ.

«Ἄς ἑορτάσωμεν αὐτήν τήν λαμπράν καί μεγίστην ἑορτήν τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου μας, μᾶς παροτρύνει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος. Ἄς τήν ἑορτάσωμεν μέ λαμπρότητα, ἀλλά καί μέ θεοσέβεια. Διότι ἀνεστήθη ὁ Κύριος καί συνήνωσε μέ τόν ἑαυτό Του τήν οἰκουμένην. Αὐτός ἀναστήθηκε καί ἔσπασε τά δεσμά τοῦ θανάτου» (ΕΠΕ 36, 158).

«Τό Πάσχα εἶναι ἑορτή τῆς γῆς καί τοῦ οὐρανοῦ. Χαίρονται οἱ Ἄγγελοι, μαζί καί οἱ Ἀρχάγγελοι καί πρό παντός συνεορτάζει ὁ Δημιουργός τῶν ἐπουρανίων Δυνάμεων» (ΕΠΕ 36, 152).

«Ἀναστήθηκε ὁ Κύριός μας, καί μαζί Του συνανέστησε ὅλη τήν οἰκουμένη. Καί Ἐκεῖ­νος μέν ἀναστήθηκε, σπάζοντας τά δεσμά τοῦ θανάτου. Ἡμᾶς δέ ἀνέστησε, διαλύοντας τίς ἁλυσίδες τῶν ἁμαρτημάτων μας» (ΕΠΕ 36, 82).

«Σήμερα (ἡμέρα τοῦ Πάσχα) σέ ὅλη τήν οἰκουμένη ἐπικρατεῖ χαρά καί θεία εὐφροσύνη. Σήμερα ὅλοι οἱ Ἄγγελοι καί ὅλες οἱ οὐράνιες δυνάμεις συν­αγάλλονται διά τήν σωτηρία τῶν ἀνθρώπων» (ΕΠΕ 36,76).

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,

  «Προσέλθωμεν λαμπαδηφόροι», μᾶς παρακινεῖ ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία, ἀκολουθοῦντες τόν Ἀναστάντα Χριστόν, τόν Κύριον καί Θεόν μας, τόν Οὐράνιο Νυμφίο.

  Συμπορευθήκαμε, κατά τήν Ἁγία καί Μεγάλη Ἑβδομάδα, μέ τόν Νυμφίον Χριστόν, καθώς πορεύονταν πρός τό Σταυρικό Πάθος Του. Συσταυρωθήκαμε μαζί Του, Ἐκεῖ­νος εἰς τόν φρικτόν Γολγοθᾶ Του καί ἐμεῖς ὡς πρός τόν παλαιόν ἄνθρωπον τῆς ἁμαρτίας. Καί σήμερα, τήν μεγάλη καί ὑπέρλαμπρη ἡμέρα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Σωτῆρος μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, συνανιστάμεθα. Μαζί μέ τήν ἰδική Του πανέκλαμπρη καί λαμπροφόρο Ἀνάστασι, συνεορτάζομεν ὅλοι οἱ πιστοί καί τήν προσωπική μας Ἀνάστασι, χαιρόμεθα μέ τήν Ἀναστάσιμη χαρά καί ἀγαλλίασί μας.

  «Προσέλθωμεν λαμπαδηφόροι». Μέ τήν Πασχαλινή λαμπάδα μας σπεύδομεν νά φθάσωμεν «ἀγαλλομένῳ ποδί», μέσα εἰς τήν φωταυγῆ Ἀναστάσιμη νύκτα, εἰς τόν ὁλόφωτον Ἱερόν Ναόν τῆς ἐνορίας μας. Ὅμως, ὁ θεῖος αὐτός καί πανίερος ἑορτασμός δέν πρέπει νά περιορίζεται μόνο εἰς τήν ἁφήν τῆς Ἀναστάσιμης λαμπάδας,  εἰς τά λαμπρά ἐνδύματά μας, εἰς τόν στολισμόν τῶν οἰκιῶν καί τῶν Ἱερῶν Ναῶν μας, εἰς τά ὡραῖα πασχαλινά ἐδέσματα, εἰς τάς εὐχάς, τάς ὁποίας ἀνταλλάσσωμεν, εἰς τήν ἑόρτια ψυχαγωγία καί εἰς τήν ἀνταλλαγήν ἐπισκέψεων, ἀλλά ἔχει βαθύτερον νόημα καί ἐκπέμπει θεῖα καί οὐράνια μηνύματα.

  Θέλει τόν Χριστιανόν νά ἔχῃ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς ψυχῆς μέ τό Θεῖο Φῶς. Ἀκούσαμε τήν Μεγάλη Ἑβδομάδα τόν ἱερόν ὑμνογράφον νά μᾶς συμβουλεύη: «Τόν Νυμφίον, ἀδελφοί, ἀγαπήσωμεν, τάς λαμπάδας ἑαυτῶν εὐπρεπήσωμεν, ἐν ἀρεταῖς ἐκλάμποντες καί πίστει ὀρθῇ…». Καί τό ἄλλο τροπάριον: «Ὁ τῇ ψυχῆς ραθυμίᾳ νυστάξας οὐ κέκτημαι, Νυμφίε Χριστέ, καιομένην λαμπάδα τήν ἐξ ἀρετῶν…».

  Τήν Πασχαλινήν λαμπάδα, ἀλλά καί τήν λαμπάδα τῆς ψυχῆς νά κρατᾶμε ἀναμμένη καί φωτεινή. «Δεῦτε λάβετε φῶς, ἐκ τοῦ ἀνεσπέρου φωτός, καί δοξάσατε Χριστόν, τόν Ἀναστάντα ἐκ νεκρῶν», μᾶς εἶπε ὁ Θεῖος Λειτουργός, ὅταν μᾶς ἐκάλεσε νά λάβωμεν τό φῶς τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ.

  Μέ αὐτό τό Θεῖο καί ἀνέσπερο Φῶς τοῦ Ἀναστάντος Χριστοῦ μᾶς καλεῖ ἡ Ἁγία τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησία μας νά προσέλθωμεν εἰς τόν Ναόν τοῦ Θεοῦ, διά νά συνεορτάσωμεν «ταῖς φιλεόρτοις τάξεσι». Ποιές εἶναι αὐτές οἱ φιλέορτες τάξεις; Ἀσφαλῶς εἶναι οἱ εὐσεβεῖς καί Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί.

Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος εἰς τήν πρός Ἐφεσίους ἐπιστολήν του σημειώνει ὅτι : «(Σεῖς οἱ Χριστιανοί) ἀποτελεῖτε ἕνα Σῶμα, τήν Ἐκκλησία, καί ἕνα Πνεῦμα ζωοποιεῖ τό Σῶμα αὐτό, ἀφοῦ καί ὅλοι σας κληθήκατε μέ μία ἐλπίδα τῆς κλήσεώς σας. Διότι ὁ Θεός διά μία καί τήν ἴδια Βασιλεία καί διά τά ἴδια ἀγαθά σᾶς ἐκάλεσε ὅλους. Ἕνας καί μόνος Κύριος ὑπάρχει· μίαν Πίστιν ἔχουν ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, ἕνα Βάπτισμα ἔλαβαν ὅλοι. Ἕνας καί μόνος Θεός καί Πατέρας ὅλων ὑπάρχει. Αὐτός κυριαρχεῖ ἐπάνω ἀπό ὅλους ὡς Δεσπότης».

  Μέ τά θεοφώτιστα λόγια αὐτά τοῦ θείου Παύλου ὁριοθετεῖται τό Ἅγιο Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας μέ Κεφαλήν τόν Ἰησοῦν Χριστόν, μέ τό Ἅγιο Πνεῦμα, τό ὁποῖον τό ζωοποιεῖ, καί μέ τήν ἐπουράνια Βασιλεία καί τά θεῖα ἀγαθά της, τά ὁποῖα χαρίζει εἰς τούς κοινωνούς καί μετόχους της. Ἕνας Κύριος, μία Πίστις, ἕνα Βάπτισμα. Ἡ ἁγία καί ἀμώμητη Πίστις μας καί τό Ἅγιο Βάπτισμα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας. Οἱ ἐκτός τῆς «Μιᾶς, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας» αἱρετικοί, κακόδοξοι, ἑτερόδοξοι, σχισματικοί καί ἀκοινώνητοι, γενικῶς, δέν συγκαταλέγονται εἰς τίς φιλέορτες τάξεις, διότι δέν λατρεύουν Ὀρθοδόξως καί ἀληθῶς τόν Πανάγιον Τριαδικόν Θεόν μας, δέν φυλάσσουν τήν θεοπαράδοτη Ὀρθόδοξη Πίστι καί Παράδοσιν, δέν ἔχουν λάβη τό Ὀρθόδοξο Χριστιανικό Βάπτισμα καί δέν βιώνουν τήν Ὀρθόδοξη Ἁγιοπνευματική ζωή. Ὁ θεοφιλής καί εὐάρεστος συνεορτασμός προϋποθέτει κοινήν Πίστιν, κοινήν Θείαν Λατρείαν καί κοινήν Χριστιανικήν Ὁμολογίαν. Ἡ Ἁγία μας Ὀρθόδοξη Καθολική Ἐκκλησία κατά τήν Θείαν Λειτουργίαν, μετά τά Ἱερά Ἀναγνώσματα, ὁρίζει νά ἐξέρχωνται ἀπό τήν Θείαν Λατρείαν οἱ Κατηχούμενοι καί ἀμύητοι, πρίν τελεσθῇ τό ἱερώτατον Μυστήριον τῶν Μυστηρίων, τό Μυστήριον τῆς Θείας Εὐχαριστίας.

  Εἰς τήν ἀρχαιοτέραν Θείαν Λειτουργίαν τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου ἐκφωνεῖ ὁ Διάκονος: «Μή τις τῶν Κατηχουμένων, μή τις τῶν ἀμυήτων, μή τις τῶν μή δυναμένων ἡμῖν συνδεηθῆναι. Ἀλλήλους ἐπίγνωτε· τάς θύρας· ὀρθοί πάντες». Αὐτό σημαίνει ὅτι οἱ Κατηχούμενοι καί οἱ ἀμύητοι εἰς τά τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως καί Λατρείας, αὐτοί, πού δέν ἔχουν τήν δυνατότητα καί τίς πνευματικές προϋποθέσεις νά συμπροσευχηθοῦν, ἀπέρχονται ἀπό τήν Λατρευτική Σύναξι καί οἱ παραμένοντες Ὀρθόδοξοι Πιστοί γνωρίζουν ὁ ἕνας τόν ἄλλον, προσέχουν τήν εἴσοδον τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, κατά τήν ἁγίαν αὐτήν ὥραν, καί εἶναι ὀρθοί καί ἐπαγρυπνοῦντες.

  Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,

  «Καί συνεορτάσωμεν ταῖς φιλεόρτοις τάξεσιν» μᾶς παρεκίνησε ὁ ἱερός ὑμνῳδός. Αὐτό ὑποδηλώνει ὅτι σύμπασα ἡ Ὀρθόδοξη Καθολική Ἐκκλησία, ἡ ἐν Οὐρανοῖς θριαμβεύουσα καί ἡ ἐπί γῆς στρατευομένη, Ἄγγελοι καί ἄνθρωποι, νά συνεορτάσωμεν καί νά συμπανηγυρίσωμεν τό κορυφαῖο γεγονός τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεώς μας, δηλαδή τήν κοσμοσωτήριον Ἀνάστασιν τοῦ Λυτρωτοῦ μας Ἰησοῦ Χριστοῦ.

  Ἐπισημαίνονται αὐτά, διότι ἐφέτος, ὡς γνωστόν, συμπίπτει ἡ ἡμέρα τοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα ἀπό τούς Ὀρθοδόξους καί τούς Λατίνους καί ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία ἑορτάζει τήν λαμπράν ἐπέτειον τῶν 1700 χρόνων ἀπό τῆς συγκλήσεως τῆς Α’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου εἰς τήν Νίκαιαν τῆς Βιθυνίας (325-2025).

Καί ἡμεῖς μέν οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί πρέπει «ἐν ἑνί στόματι καί μιᾷ καρδίᾳ δοξάζειν καί ἀνυμνεῖν τό πάντιμον καί μεγαλοπραπές ὄνομα τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος». Οἱ ἑτερόδοξοι, ὅμως, Χριστιανοί ὀφείλουν νά ἐρευνήσουν ἐπισταμένως τά αἴτια τοῦ σχίσματος ἤ ἀκριβέστερα τῆς ἀποσχίσεώς των ἀπό τήν Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία καί διά τῆς μετανοίας νά ἀποδοκιμάσουν καί νά ἀποπτύσουν ὅλες τίς καινοτομίες καί τίς αἱρετικές καί κακόδοξες διδασκαλίες των. Τότε μόνον θά συν­αριθμηθοῦν στίς φιλέορτες τάξεις, ἐντασσόμενοι εἰς τό Πανάγιον Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, τήν Ἁγία μας Ἐκκλησίαν. Διαφορετικά ὁ συνεορτασμός θά εἶναι ἕνα κοσμικό γεγονός «πρός τό θεαθῆναι τοῖς ἀνθρώποις».

  Ἡ προσπάθεια ἀπομειώσεως τῶν σοβαρῶν συνεπειῶν τοῦ σχίσματος εἶναι ἀνεπιτυχής καί ἀλυσιτελής. Τό ἐπιβεβαιώνουν ἡ ἀποτυχία τῆς ἑνώσεως τῶν Ὀρθοδόξων μετά τῶν Φραγκολατίνων κατά τήν Σύνοδον τῆς Φερράρας – Φλωρεντίας. Τό μαρτυροῦν 15 Ἱερές Σύνοδοι τῶν Ὀρθοδόξων (ἐκ τῶν ὁποίων οἱ 9 συνεκλήθησαν εἰς τήν Κωνσταντινούπολιν), οἱ ὁποῖες κατεδίκασαν δριμύτατα τίς ἑτεροδιδασκαλίες τοῦ Παπισμοῦ ὡς «βλασφημίες κατά τῆς Εὐαγγελικῆς ἀληθείας», ὡς «ἑωσφορικήν πλάνην», ὡς «ἀπομάκρυνσιν ἀπό τοῦ Θεοῦ καί τῆς ἀμώμου καί ἀδόλου Πίστεως τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ» κ.λπ., κ.λπ.

  Ἀδελφοί μου,

  Ἄς ἑστιάσωμε τήν προσοχήν μας εἰς τό καίριο αὐτό κανονικό ζήτημα τοῦ συνεορτασμοῦ καί τῶν συμπροσευχῶν μέ κακοδόξους καί ἀκοινωνήτους. Δέν εἶναι «στενοκεφαλιά» καί μισαλλοδοξία αὐτό, ὅπως θά σπεύσουν νά τό χαρακτηρίσουν ὡρισμένοι. Εἶναι συμμόρφωσις· πρός τίς θεῖες ἐπιταγές.

  Ἐπίσης, σέ τοπικό ἐπίπεδο, εἰς τήν περιοχή τῶν νήσων μας Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων, ἄς προσέξωμεν ἰδιαιτέρως τό ἑξῆς :

  Ἐπί ἕνα ἑξάμηνο, περίπου, παρατηροῦνται διχασμοί, ἐπιθέσεις, ἀντιπαραθέσεις, ταραχές, κατακρίσεις, ἱεροκατηγορίες καί συκοφαντίες ἐνίοτε. Ὅλα αὐτά μέ ἐπίκεντρο τό θέμα τῶν Ἱερῶν Προσκυνημάτων μας.

  Ἡ Τοπική μας Ἐκκλησία, ὁ Ἐπίσκοπος, οἱ Ἱερεῖς μας καί τό φιλόχριστο Ποίμνιό μας, μετά τήν πρό ἑξαμήνου ἐκδοθεῖσαν ἀπόφασιν τοῦ Ἀνωτάτου Ἀκυρωτικοῦ Δικαστηρίου (Σ.τ.Ε.) τῆς Χώρας μας διά τά Ἱερά Προσκυνήματα τῆς νήσου μας, παρ’ ὅτι φρονοῦν, ὅτι δέν ἀντιμετωπίσθηκε τό αἴτημα τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας περί τῆς ἀντισυνταγματικότητος ἤ μή τοῦ νόμου, ὁ ὁποῖος ἰσχύει καί ἀφορᾶ εἰς τήν διοίκησιν καί διαχείρισιν τῶν Ἱερῶν Προσκυνημάτων, ἐν τούτοις δέχονται τόν ἰσχύοντα νόμον (ν.1416/1984) καί τά ἰσχύοντα Π.Δ. (272/1985 καί 5/2017) καί τήν πρόσφατη ἀπόφασι τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας (1475/2024), πού ὁρίζουν ἡ διοίκησις (διορισμός προσωπικοῦ) καί ἡ διαχείρισις τῆς κινητῆς καί ἀκίνητης περιουσίας τῶν Ἱερῶν Προσκυνημάτων ἀσκεῖται ἀπό τήν Διοίκησιν τῆς Ἐγχωρίου Περιουσίας καί ἐάν κάποτε παύσῃ ἐκείνη νά ὑφίσταται (βάσει σχετικῆς νομικῆς διαδικασίας, πού ὁρίζεται εἰς τό Π.Δ. 5/2017, ἄρθρο 17), τότε καί μόνον περιέρχεται εἰς τόν Δῆμον Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων ἡ διοίκησις καί διαχείρισις τῆς κινητῆς καί ἀκίνητης περιουσίας τῶν Ἱερῶν Προσκυνημάτων. (Ἄλλο ἡ περιουσία τῆς Ἐγχωρίου, ἡ ὁποία αὐτοδικαίως, μετά τήν ἐνδεχόμενη αὐτοδιάλυσίν της περιέρχεται εἰς τόν Δῆμον κατά κυριότητα καί ὡς ἰδιοκτησία του καί ἄλλο ἡ περιουσία τῶν Ἱερῶν Προσκυνημάτων, εἰς τήν ὁποία οὔτε ἡ Ἐγχώριος, οὔτε ὁ Δῆμος ἔχουν ἰδιοκτησία καί κυριότητα, παρά μόνον τήν διοίκησιν καί διαχείρισιν).

  Ἀναφέρονται οἱ λεπτομέρειες αὐτές, οἱ ὁποῖες εἶναι νομικά κατοχυρωμένες, διότι οἱ μαρμάρινες πινακίδες, πού ἔχουν αὐθαιρέτως τοποθετηθῆ εἰς τά ἑπτά (7) κεκηρυγμένα Ἀρχαιολογικά Ἐκκλησιαστικά Μνημεῖα καί οἱ μεταλλικές (πινακίδες), μέ τίς ὁποῖες θέλουν νά ἀντικαταστήσουν τίς προηγούμενες, εἶναι παράνομες καί διά τόν λόγον ὅτι δέν ἀντιπροσωπεύουν αὐτό, τό ὁποῖο γράφουν. Ὅπου δέν ἔχει κανείς κυριότητα καί ἰδιοκτησία, δέν τό παρουσιάζει ὡς περιουσιακό του στοιχεῖο.

  Πολύ περισσότερο, πού τά παλαίφατα Ἱερά Μοναστήρια (τῶν 300 καί 600 χρόνων), τά σημερινά Ἱερά Προσκυνήματα, μέ τήν μακραίωνα ἐκκλησιαστική τους ἱστορία (ἐννοοῦμε τόν Ἱερό Ναό, τά κελλιά – Μοναστηριακά κτίσματα καί τά ἱερά σκεύη, Εἰκόνες καί λοιπά ἀντικείμενα) εἶναι ἱερά ἀντικείμενα ἐκτός συναλλαγῆς, ἀνεκποίητα καί ἀναπαλλοτρίωτα, κατά τούς Ἱερούς Κανόνας καί τήν νομολογίαν τῶν Ἀνωτάτων Δικαστηρίων τοῦ Κράτους.

  Ἡ διαχείρισις τῆς κινητῆς καί ἀκίνητης περιουσίας ἀφορᾶ τά χρήματα, τά κτήματα, τά οἰκήματα καί τά καταστήματα τῶν Ἱερῶν Προσκυνημάτων, ἐφ’ ὅσον αὐτά ὑπάρχουν. Αὐτό κατέληξε νά εἶναι διά τό νησί μας, χωρίς νά ὑπάρχει λόγος καί αἰτιολογία, «πέτρα σκανδάλου» καί ἀφορμή ταραχῶν καί διενέξεων.

  Δεκαεννέα (19) ὁλόκληρα χρόνια μέ τούς προηγουμένους δύο (2) Δημάρχους καί τούς διατελέσαντας Προέδρους τῆς Ἐγχωρίου, ἀλλά καί μέ τόν νῦν Δήμαρχο καί τόν σημερινό Πρόεδρο (μέχρι τό τέλος τῆς προηγούμενης 4ετίας), δέν ἐτέθη ποτέ θέμα ἰδιοκτησίας καί κυριότητος εἰς τά Ἱερά Προσκυνήματα, οὔτε ἰδιοκτησίας εἰς τήν πανίερη Εἰκόνα τῆς Παναγίας μας τῆς Μυρτιδιώτισσας καί στά ἱερά τάματα τῶν Χριστιανῶν πρός Αὐτήν, διότι ἕνας τέτοιος ἰσχυρισμός εἶναι ἀφελής καί βλάσφημος. Ἡ πρόσφατη ἀπόφασις τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας δέν πρόσθεσε κάτι περισσότερο ἤ νεώτερο.

  Εὐχόμενος ἀπό καρδίας ὁ Ἀναστάς Κύριος καί Θεός μας νά εἰρηνεύσῃ μέ τήν «ἄνωθεν εἰρήνην» Του καί μέ τήν θυσιαστικήν Του Ἀγάπην, πού ἔφθασε εἰς τήν Σταυρικήν Θυσίαν Του, τόν φιλόχριστον λαόν τῆς νήσου μας καί ὅλον τόν κόσμον, διατελῶ,

Μέ Ἀναστάσιμες πατρικές εὐχές

Ὁ Μητροπολίτης

† Ὁ Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ

orthodoxostypos

……………………………………………………….

Δείτε σχετικά και:

-«Κοινόν Πάσχα»: Παλαιοτέρα απάτη ως νέον σύνθημα!

-Αναφορά σε καινοφανείς ανεπέρειστες δηλώσεις του Οικ. Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου.

-ΟΧΙ ΜΟΝΟ «ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΑ», ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΑ! (Απάντηση σε άρθρο παπικού «αρχιεπισκόπου)

-Ανύπαρκτο Σχίσμα;

-Ο Οικουμενικός Πατριάρχης σε Παπική λειτουργία για την επέτειο εκλογής του Πάπα Φραγκίσκου

-Η αποκάλυψη του Μητροπολίτη Γέροντα Χαλκηδόνος για κοινό Πάσχα

-Κοινὸ Πάσχα μὲ αἱρετικούς (παπικούς καί λοιπούς) ; Ἐμεῖς πορευσόμεθα ἐν διαθήκῃ Πατέρων ἡμῶν....

-Πορίσματα Ημερίδας περί Πασχάλιου Κανόνα

-Ἡ πρόταση γιά μόνιμο συνεορτασμό τοῦ Πάσχα μέ τούς ἑτεροδόξους χριστιανούς εἶναι θεολογικά ἀθεμελίωτη

-Αποφάσεις Διαρκούς Ιεράς Συνόδου για την τοποθέτηση του Εσταυρωμένου, για τα 1700 έτη από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο και για τη βλάσφημη έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη

-Όχι άλλο σχίσμα στην Ορθοδοξία Μέρος Β΄

-Μὴ μετὰ Ἰουδαίων συνεορτάζειν – Μὴ μετὰ Λατίνων συνεορτάζειν

-Ὁμιλία Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυθήρων κ.Σεραφείμ ἐν ὄψει τοῦ ἑορτασμοῦ τῶν 1700 χρόνων ἀπό τήν Α’ Οἰκουμενική Σύνοδο

-Όχι και άλλο σχίσμα στην Ορθοδοξία

-Aπάντηση σε σχόλιο επί του ρεπορτάζ για κοινό εορτασμό του Πάσχα και ενώσεως των Ρ/Κ με την Ορθόδοξη Εκκλησία.

-Νέα (τελευταία) απάντησή μου εις σχόλιαΟι προθέσεις Φαναρίου και Βατικανού σε δύο σοβαρά ζητήματα

-Ὁ Προτεσταντισμός καί ἡ Α΄ Οἰκουμενική Σύνοδος τῆς Νίκαιας: Β΄. Οἱ Μεταρρυθμισμένοι

-Κυθήρων Σεραφείμ: Συμπροσευχαί, συγχρωτισμοί καί συνεορτασμοί μετά ἀκοινωνήτων, ἑτεροδόξων, αἱρετικῶν, καί πολλῷ μᾶλλον μετά ἀλλοθρήσκων, ἀπαγορεύονται αὐστηρῶς ὑπό τῶν Ἱερῶν Κανόνων….

-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ 1054: ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΠΑΓΙΔΑ! (Αναφορά σε πρόσφατο συνέδριο)

-Πατριάρχης Βαρθολομαῖος: «Οἱ κανόνες, τά τείχη τοῦ αἴσχους, τά ὁποῖα πρέπει νά γκρεμίσουμε»

-«Τὸ Πάσχα τῶν ἑτεροδόξων ἀλλότριον τῶν Ὀρθοδὀξων»

-Ὁ Προτεσταντισμός καί ἡ Α΄ Οἰκουμενική Σύνοδος τῆς Νίκαιας: Α΄. Οἱ Λουθηρανοί

-Νικόλαος Πρίντεζης: Και διερωτούνται σήμερα οι επώνυμοι, μεγάλοι και αντικειμενικοί Θεολόγοι Ανατολής και Δύσης: υπάρχει πράγματι μεταξύ των δύο Αδελφών Εκκλησιών, Καθολικής και Ορθοδόξου, Σχίσμα ή Αίρεση;

-Επιστολή Ορθόδοξου Υπερπολυτέκνου προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Κωνστ/Πόλεως κ. Βαρθολομαίο για τον κοινό εορτασμό του Πάσχα με τους ετεροδόξους.

-Ἡ πρόταση γιά μόνιμο συνεορτασμό τοῦ Πάσχα μέ τούς ἑτεροδόξους χριστιανούς εἶναι θεολογικά ἀθεμελίωτη

-Άλλο ένα πλήγμα στην ενότητα της παγκοσμίου Ορθοδοξίας ο κοινός εορτασμός του Πάσχα με τους ετεροδόξους.

-Χαιρετισμός Γέροντος Αθανασίου Μετεωρίτου στην ημερίδα της Ε.Π.Μ για το κοινό πασχάλιο με αναφορές στο καταχραστικό πρωτείο εξουσίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου

-Τὸ Μέγα Σχίσμα

-Ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ για συνεορτασμό του Πάσχα με τους αιρετικούς

-Βίντεο Ημερίδας Εστίας Πατερικών Μελετών Περί Πασχαλίου Κανόνα

-Η Ιερά Μητρόπολη Βεροίας για τα 1700 χρόνια από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο

-Η αντιμετώπιση της αρειανικής αίρεσης στην ερμηνεία της ευχής του χερουβικού ύμνου από τον Νικόλαο Μεθώνης

-Πατριαρχείο Ρουμανίας: Μόνο Πανορθόδοξη Σύνοδος μπορεί να αποφασίσει για την ημερομηνία του Πάσχα

-π. Θεοδ. Ζήσης: Για συνεορτασμό του Πάσχα με τους αιρετικούς

-Κοινό Πάσχα ζητά ξανά ο Πάπας Φραγκίσκος

-Δημήτριος Τσελεγγίδης: Κοινός εορτασμός του Πάσχα;

-ΗΜΕΡΙΔΑ 01 ΦΕΒ 25 - ΠΑΣΧΑΛΙΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ: ΟΡΟΣ ΑΜΕΤΑΚΙΝΗΤΟΣ ΕΝΟΤΗΤΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

-Σουηδίας Κλεόπας: Η φετινή γιορτή του Πάσχα και ο εορτασμός των 1700 χρόνων… μας δίνουν την ευκαιρία να εργαστούμε για το πολυαναμενόμενο ζήτημα της ενότητας.

-Θ᾽ ἀφεθῇ ἐλεύθερος νὰ βλάψῃ;

-Κοινόν Πασχάλιον, Σύμπτωση ἤ Πρόκληση; 2η ΕΚΠΟΜΠΗ

-Η ΑΝΔΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΝ!

-4η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΠΡΕΣΠΩΝ ΚΑΙ ΕΟΡΔΑΙΑΣ κ.κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ ΚΑΚΟΔΟΞΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΟΥ (ΣΤΟ True Story Radio 14/11/2024)

-Ἡ παράδοξη ἐμμονὴ τοῦ Πατριάρχου

-«Ὁ κίνδυνος εἶναι ἀφάνταστος!» – Μητρ. Αὐγουστῖνος Καντιώτης

-Ιεροσολύμων Θεόφιλος σε Μόσχας Κύριλλο: Τα 1700 χρόνια από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο απαιτούν ενότητα μεταξύ των Ορθοδόξων

-Από τον εορτολογικό διχασμό των Ορθοδόξων, στο «κοινό Πάσχα» μετά των αιρετικών.

-Κοινόν Πασχάλιον, Σύμπτωση ἤ Πρόκληση;

-Ἐπέτειος τῆς Α' Οἰκουμενικῆς Συνόδου

-Κυθήρων Σεραφείμ: Νά ἑορτάσωμεν τήν ἐπέτειον τῶν 1700 χρόνων ἀπό τῆς συγκλήσεως τῆς πρώτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου, «ἑπόμενοι τοῖς Ἁγίοις Πατράσιν αὐτῆς» καί «μή μεταίροντες ὅρια αἰώνια, ἅ οἱ Πατέρες ἔθεντο».

-Συνάντηση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου με τον Ερντογάν με θέμα τους εορτασμούς για την συμπλήρωση 1700 ετών από την σύγκληση της εν Νικαία Α’ Οικουμενικής Συνόδου (325-2025)

-Ὅσα πικρὰ ἔρχονται – μόνον ἀπὸ αὐθεντικὰ ντοκουμέντα

-«Μή φοβοῦ τό μικρόν ποίμνιον»

-Ὁ κοινὸς ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα δι’ ὅλους τούς Χριστιανοὺς

-Ἕνα ἀκόμη κροῦσμα στυγνοῦ βιασμοῦ τῆς ἀλήθειας…

-Ο Οικουμενικός Πατριάρχης από το Άμπου Ντάμπι για το Πάσχα 2025

-Τὴν Ἄνοιξιν ὁ Πάπας εἰς τὸ Φανάρι

-Τορπιλίζει την Πανορθόδοξη Ενότητα ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος

-Φανάρι και Βατικανό συνεχίζουν το διάλογο για την καθιέρωση «κοινού ποτηρίου»

-Αποκάλυψη τώρα: Αυτά είναι τα σχέδια τους για το λεγόμενο κοινό Πάσχα

-Καὶ ἡ κυβέρνησίς «μας» προωθεῖ τὸν κοινὸν ἑορτασμὸν τοῦ Πάσχα μετὰ τῶν αἱρετικῶν

-Ὁ «κοινός» ἑορτασμός τοῦ Πάσχα (Ιερά Μονή Οσίου Γρηγορίου)

-Κονίτσης Ἀνδρέας γιὰ ἑορτασμὸ Πάσχα 2025: «Εἶναι ἀδύνατον οἱ αἱρετικοὶ νὰ γιορτάζουν μὲ τοὺς Ὀρθοδόξους»

-Να απολογηθή ο Πατριάρχης Κων/λεως Βαρθολομαίος.

-Προπαγανδιστικὴ ἐκστρατεία διὰ τὸν κοινὸν ἑορτασμὸν τοῦ Πάσχα

-Συνεφώνησεν ὁ Ἀρχιεπίσκοπος συνεορτασμὸν μὲ φιλομοφυλοφίλους;

-ΟΧΙ ΚΟΙΝΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΠΑΣΧΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΠΑΠΙΚΩΝ!

-Ἡ προβληματικὴ ἀνακοίνωσις τῆς Ἱ. Μ. Θεσσαλονίκης – Νέαι Χῶραι καὶ Νέον Σχίσμα

-Διαμαρτυρία στην Θεσσαλονίκη κατά του Πατριάρχου Βαρθολομαίου για την στάση του για το Ουκρανικό και τον κοινό εορτασμό του Πάσχα με τους αιρετικούς το οποίο έχει ανακοινώσει.

-Οἱ «φατριασταὶ» τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος

-Ἐορτασμός τῆς ‘’Νικαίας” μετά τῶν ὁμολογούντων τό αὐτὸ Σύμβολον Πίστεως

-Πατριαρχικὴ παγίδα

-Το κοινό Πάσχα και η πορεία προς το νέο σχίσμα

-I.M. Κονίτσης: Ἐπ’ οὐδενί λόγῳ νά προχωρήση ἡ σκέψη γιά κοινό συνεορτασμό τοῦ Πάσχα μέ τούς αἱρετικούς παπικούς καί προτεστάντες, κατά τό προσεχές ἔτος 2025.

-Τό «κοινό Πάσχα» καί ἡ ὥρα τῆς ἀντίστασης...

-Διεθνές συνέδριο παρουσίασης μελετών για το θέμα: «Νίκαια και η Εκκλησία της Τρίτης Χιλιετίας: Προς την Ενότητα Καθολικών και Ορθοδόξων» (Ρώμη, 4 – 8 Ιουνίου 2025).

-Η Ι’ Σύναξη του Οικουμενικού Πατριαρχείου εξέφρασε την ευχή, το κοινό Πάσχα του 2025 «νά μή ἀποτελέσῃ μίαν εὐτυχῆ ἁπλῶς σύμπτωσιν, ἀλλά τήν ἀπαρχήν τῆς καθιερώσεως κοινῆς ἡμερομηνίας διά τόν ἑορτασμόν του κατ᾽ ἔτος»

-Ο Δρυϊνουπόλεως Ανδρέας για τον κοινὸ ἑορτασμὸ τοῦ Πάσχα τὸ 2025 –«τυχὸν Ἕνωση τῶν ἑτεροδόξων μὲ τὴν Ὀρθοδοξία θὰ καταρρεύσει σὰν χάρτινος πύργος … γιατί δὲν στηρίζεται πάνω στὴν ἀλήθεια»

-ΤΟ «ΠΑΣΧΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ» ΚΑΙ Ο ΣΥΝΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

-Μὲ τοὺς ἀντιχρίστους ἀμετανοήτους φραγκοπαπικοὺς κοιναὶ ἑορταί ; Ποτέ! Ποτέ!

-Διευκρινίσεις διὰ τὸ «ἀλάθητον» ἐν ὄψει συνεορτασμοῦ τὸ 2025

-O Πάπας Φραγκίσκος εξέφρασε την επιθυμία του να επισκεφθεί την περιοχή της Νίκαιας το 2025

-Συνεχίζει τις σχισματικές ενέργειες η Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως

-Τὸ προωθούμενον κοινὸν Πασχάλιον

-ΤΟ ΔΥΝΑΜΕΙ ΣΧΙΣΜΑ ΘΑ ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΘΗ, ΕΑΝ Ο ΠΑΠΑΣ ΝΑΤΟ ΠΡΟΧΩΡΗΣΗ

-Η Συντονιστική Ἐπιτροπή τῆς Μικτῆς Διεθνοῦς Ἐπιτροπῆς ἐπί τοῦ Θεολογικοῦ Διαλόγου μεταξύ Παπικών και Ορθοδόξων προσβλέπει στήν προσεχῆ ἐπέτειο τῆς συμπλήρωσης 1.700 ἐτῶν ἀπό τή σύγκληση τῆς Α´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου το 2025.

-Συνέρχεται ἐπιτροπὴ διὰ τὸν συνεορτασμὸν τοῦ Πάσχα!

-Περί κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα μετά τῶν ἑτεροδόξων

-Ὄχι στόν κοινό ἑορτασμό τοῦ Πάσχα μέ τούς ἀμετανοήτους αἱρετικούς ..

-Το «κοινό Πασχάλιο» κατά τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο.

-Πατριάρχης Βαρθολομαίος: Θα γιορτάσουμε την Σύνοδο της Νίκαιας μαζί με τον πάπα Φραγκίσκο.

-Η πρώτη επίσημη επίσκεψη από Έλληνα υπουργό Παιδείας της Ελλάδας στο Βατικανό με αναφορά στον κοινό εορτασμό του Πάσχα το 2025.

-Βαρθολομαῖος: Σκάνδαλον ὁ μὴ κοινὸς ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα μὲ τοὺς αἱρετικοὺς

-Ο Ελπιδοφθόρος κάνει πρόβες για του χρόνου.

-Κυθήρων Σεραφείμ: Ἀπό Ἀνατολήν καί Δύσιν προανακρούονται ἐσχάτως «σάλπιγγες», οἱ ὁποῖες προμηνύουν τόν κοινόν ἑορτασμόν τοῦ Πάσχα Ὀρθοδόξων καί Παπικῶν, καί κατ’ ἐπέκτασιν καί τῶν λοιπῶν ἑτεροδόξων ὁμολογιῶν, μέ προοπτικήν τό «κοινόν Ποτήριον».

-Επαναφέρουν στον Πάπα τον τίτλο· "Πατριάρχης της Δύσης"! Άρχισαν οι σκοτεινές μεθοδεύσεις του Οικουμενισμού για κοινό εορτασμό του Πάσχα και ένωση με τους αιρετικούς το 2025!

-ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ, Ο ΝΕΟΣ ΒΕΚΚΟΣ!

-Ἐπίσημον ἀνακοινωθέν: «Κοινὸς ἑορτασμὸς Πατριάρχη Κων/λεως μὲ τὸν Πάπα τὸ 2025 στὴ Νίκαια τῆς Βιθυνίας»!

-Νέες αναφορές του Οικουμενικού Πατριάρχη για την πρωτοβουλία που ανέλαβε με τον Πάπα Φραγκίσκο για από κοινού εορτασμό, το 2025, της 1700ης επετείου από της συγκλήσεως της Α´ Οικουμενικής Συνόδου

-Πρώτα η ενότητα στην Ορθοδοξία

-Πρὸς Θεοῦ! Ὄχι ἄλλο σχίσμα!

-Οι προθέσεις Φαναρίου και Βατικανού σε δύο σοβαρά ζητήματα

 -Aπάντηση σε σχόλιο επί του ρεπορτάζ για κοινό εορτασμό του Πάσχα και ενώσεως των Ρ/Κ με την Ορθόδοξη Εκκλησία.

-Νέα (τελευταία) απάντησή μου εις σχόλια

-Το ιδιότυπο εορτολογικό σχίσμα της Ορθοδόξου Φινλανδικής Εκκλησίας

-Το Πάσχα και η Ένωση

-Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος επαναφέρει την ανάγκη για κοινό Πάσχα Ορθόδοξων και Παπικών

-Προκλητικὴ καὶ ἐπιπολαία δήλωσις τοῦ Κων/λεως περὶ κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα

-Ο μακαριστός π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος περί κοινού εορτασμού του Πάσχα μετά των ετεροδόξων

-Χονγκ Κονγκ Νεκτάριος: Μέχρι να υπάρξει μία νέα Συνοδική απόφαση προσωπικά εμμένω στην παράδοση της Εκκλησίας: Το Χριστιανικό Πάσχα να εορτάζεται μετά το Εβραϊκό Πάσχα.

-Τό Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως ἀπεργάζεται νέο παγκόσμιο σκάνδαλο εἰς βάρος τῆς ἐκκλησιαστικῆς Ἑνότητος καί τῆς ὀρθοδόξου Παραδόσεως/

-Το σκάνδαλον του εορτασμού του Πάσχα με κλονισμένην την Εκκλησιαστικήν ενότηταν

-Πειραιώς Σεραφείμ: “Δεν μπορεί να αλλάξει ο Πασχάλιος Κανών διότι αυτό αποτελεί βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος – Ο συνεορτασμός με κατεγνωσμένους αιρετικούς εμμένοντας στην αίρεση είναι κανονικώς αδύνατος”

-Ιδού γιατί υπήρξε φέτος τόση διαφορά στον εορτασμό του Πάσχα με τους Παπικούς! (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)

-Ο σωτηριολογικός χαρακτήρας του εορτασμού του Πάσχα (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)

-Πατριάρχης Βαρθολομαίος: «Ευχή και προσπάθεια» για κοινό Πάσχα Ορθόδοξων – Καθολικών

-Ο καθορισμός της ημερομηνίας του Πάσχα

-Το Νομικό Πάσχα

-ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΙΝΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΟ 2025

-Δρομολογείται κοινός εορτασμός του Πάσχα και ένωση με τους αιρετικούς το 2025!

-Οι σκοτεινές μεθοδεύσεις του Οικουμενισμού αποκαλύπτονται!

-Σύντομη ανασκευή της περί αζύμων πλάνης και λοιπών κακοδοξιών

 -Ο κοινός εορτασμός του Πάσχα

-Ερωτήματα εις την επιτροπή της «Πανορθοδόξου Διασκέψεως»

-Η παπική πρόταση περί κοινού εορτασμού του Πάσχα

-Αποκαλυπτικές οι προθέσεις του Βατικανού κατά την Παπική «θρονική εορτή»

-Προς κοινό Πάσχα Ορθοδόξων και Παπικών;

-Η κοινή πίστη θα καθορίσει τον πραγματικό εορτασμό του Πάσχα

-Ο πραγματικός συνεορτασμός του Πάσχα θα γίνει με την επιστροφή των Παπικών και Προτεσταντών στην Εκκλησία.

-Ο Παπισμός είναι συνοδικά καταδικασμένος επί αιρέσει; (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)

 -Πρίν τήν σχεδιαζομένη ἀλλαγή τοῦ Πάσχα ἐπιχειροῦν τώρα τήν ἀλλοίωση τοῦ ἑορτασμοῦ του!

-Η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος. Περιγραφή και Σημασία της

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com