29 Μαρ 2025

Ανύπαρκτο Σχίσμα;

 

Μέσα στὴν ἀχαλίνωτη τάση τους νὰ φέρουν σὲ πέρας ἕνωση τῆς Ὀρθοδοξίας μὲ τὸν Παπισμό, οἱ θιασῶτες της μετέρχονται κάθε μέσο. Τελευταῖα ἐπιχείρησαν νὰ πείσουν τὸν Θεολογικὸ κόσμο πὼς δὲν ὑπῆρξε ποτὲ σχίσμα, ἀλλὰ ἁπλὴ φιλονικία μεταξὺ δύο ἐκκλησιαστι­κῶν προσώπων.

Μὲ τὸ Διεθνὲς Συμπόσιο, ποὺ διοργάνωσαν στὴν Αὐστρία στὶς 16 καὶ 17 Ἰανουαρίου 2025, ὑποστήριξαν ὅτι «τὸ 1054 δὲν πραγματοποιήθηκε στὴν Κωνσταντινούπολη τὸ θρυλούμενο Μέγα Σχίσμα μεταξὺ τῶν Ἐκκλησιῶν Ἀνατολῆς καὶ Δύσεως. Οἱ ἀναθεματισμοὶ ἀφοροῦσαν συγκεκριμένα πρόσωπα καὶ ὄχι τὶς Ἐκκλησίες… δὲν καταδίκασε ἡ μία Ἐκκλησία τὴν ἄλλη… οὔτε διεκόπη ἡ ἐκκλησιαστικὴ μυστηριακὴ κοινωνία μεταξὺ αὐτῶν… παρέμεινε ἡ ὑπάρχουσα κρίση καὶ μεγεθύνθηκε ἡ ἀποξένωση μεταξὺ τῶν δύο Ἐκκλησιῶν, ἡ ὁποία ἀργότερα ὁδήγησε καὶ στὴ διακοπὴ τῆς μυστηριακῆς κοινωνίας ἐντὸς τῆς Μιᾶς Ἐκκλησίας».

Τί ἀνακάλυψη! Τοὺς ἔχει ὅμως προλάβει, 50 χρόνια πρίν, τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, τὸ ὁποῖο, ἐπὶ Πατριάρχου Ἀθηναγόρα, ὑποστήριζε ἀκριβῶς τὰ ἴδια: «Τὸ σχίσμα τοῦ 1054 ἐπῆλθεν οὐχὶ ἐξ ἀποφάσεως Δύσεως καὶ Ἀνατολῆς, οὐδὲ ἐπεκυρώθη δι᾿ ἀποφάσεων Ρώμης καὶ Κωνσταντινουπόλεως, ἀλλ᾿ ἐπέπεσεν, ὅταν αἱ δύο Ἐκκλησίαι καὶ οἱ Χριστιανοὶ αὐτῶν ἔπαυσαν νὰ ἀγαπῶνται» (Δελτίον «Ἐπίσκεψις», ἀριθ. 28/6-4-1971).

Τὴν ἴδια αὐτὴ ἀντίληψη ἐπαναφέρει τὸ «Διεθνὲς Συμπόσιο», μὲ τὴ μόνη διαφορὰ ὅτι τώρα αὐτὴ ἡ τάχα ἀνακάλυψη ἔχει πιὰ καταντήσει ἀποκρουστικὴ ἀπὸ τὴν πολυκαιρία, παρόλο ποὺ φρόντισαν νὰ τὴν ἐπενδύσουν μὲ ψευδοεπιστημονισμὸ καὶ μάλιστα μὲ διεθνὴ συμμετοχή.

Ὁ ἐνθουσιασμός, μὲ τὸν ὁποῖο ὑποδέχθηκε τὰ συμπεράσματα τοῦ Συνεδρίου ὁ πρώην Ἀρχιεπίσκοπος τῶν Παπικῶν τῆς Ἑλλάδος Νικόλαος Πρίντεζης σὲ κείμενό του μὲ τὸν τί­τλο «Ἁπλὰ καὶ ταπεινά» («Ακτίνες» 19-2-2025), ἀποδεικνύει ὅτι οἱ φόβοι μας εἶναι ἀληθινοί.

Ἀλλὰ τὸ σημαντικὸ εἶναι ὅτι ἔπειτα ἀπὸ μισὸ καὶ πλέον αἰώνα ἀκολουθεῖται ἡ ἴδια τακτική. Τακτικὴ ποὺ ἐφαρμόσθηκε κατὰ τὰ τέλη τοῦ περασμένου αἰώνα καὶ στὸ θέμα τῶν σχέσεων τῆς Ὀρθοδοξίας μὲ τοὺς λεγόμενους Ἀν­τιχαλκηδόνιους Μονοφυσίτες. Τότε ἐπιχειρή­θη­­­κε νὰ ξεπερασθεῖ ἡ μεγάλη δογματικὴ δια­φορά, μὲ τὸ ἐπιχείρημα ὅτι αὐτὴ ὀφείλεται σὲ γλωσσικὴ ἀδυναμία. Παραμερίζονταν ἔτσι τέσσερις μεγάλες Οἰκουμενικὲς Σύνοδοι, κάτι πρωτοφανὲς καὶ ἀδιανόητο. Στὴν τακτικὴ αὐτὴ εἶχαν παρασυρθεῖ ἀπὸ ἀγαθὴ διάθεση ἀξιόλογοι Ὀρθόδοξοι ἐκπρόσωποι, ὅπως οἱ ἀείμνηστοι Μητροπολίτης Πρεβέζης Μελέτιος καὶ π. Ἰωάν­νης Ρωμανίδης, καὶ παραλίγο νὰ ὁδηγηθοῦμε σὲ ἕνωση μὲ τοὺς αἱρετικοὺς μὲ ἔκπτωση ἀπὸ τὴν πίστη.
Κάτι ἀνάλογο ἐπιχειρεῖται καὶ τώρα: παραμερισμὸς τῆς πίστεως. Ἀλήθεια, στὴ διάρκεια τῶν δέκα αἰώνων ποὺ μεσολάβησαν, γιὰ ποιό λόγο δὲν ἀνακάλυψε κανεὶς αὐτὴ τὴ φοβερὴ ἀλήθεια καὶ παρέμειναν χωρισμένοι οἱ δύο κόσμοι; Καὶ καλά, οἱ Ὀρθόδοξοι δὲν τὸ ἀντιλήφθηκαν, οἱ Παπικοὶ ὅμως, ποὺ διυλίζουν τὰ πάντα μὲ τὸν σχολαστικισμό τους, πῶς δὲν τὸ πῆραν εἴδηση;

Ἐπιπλέον, τί ἦταν αὐτὸ ποὺ λένε, ὅτι ἀργότερα «ὁδήγησε καὶ στὴ διακοπὴ τῆς μυστηριακῆς κοινωνίας»; Ὑπῆρξε κάποιο γεγονὸς πιὸ ἔντονο ἀπὸ αὐτὸ τοῦ 1054; Ἴσα-ἴσα ποὺ τὸ 1438-39, στὴ Σύνοδο Φερράρας – Φλωρεντί­ας, καταβλήθηκε προσπάθεια νὰ λυθοῦν οἱ μεγάλες θεολογικὲς διαφορές. Ἀλλὰ ματαίως, λόγῳ τῶν παπικῶν ἀξιώσεων.

Κι ἂν δὲν ὑπῆρξαν γενικότερα Ἀναθέματα, ὅπως διατείνονται, γιατί στὶς 7 Δεκεμβρίου τοῦ 1965 προέβησαν στὴν ἄρση τους ὁ Πατριάρχης Ἀθηναγόρας καὶ ὁ Πάπας Παῦλος ΣΤ΄, ταυτόχρονα σὲ Ρώμη καὶ Κωνσταντινούπολη; Ἔκαναν λοιπὸν «ἄρση» ἀνύπαρκτων Ἀναθεμάτων; Ὅτι βέβαια αὐτὴ ἡ ἐνέργεια ἦταν θέατρο καὶ ἐμπαιγμὸς εἶναι ὁλοφάνερο, διότι μετὰ τὴν ἄρση δὲν ἀκολούθησε μυστηριακὴ κοινωνία. Εἶναι δὲ ἀδιανόητο νὰ αἴρονται Ἀναθέματα καὶ νὰ μὴν ἐπέρχεται ἄμεσα μυστηριακὴ κοινωνία μεταξὺ τῶν δύο πλευρῶν.

Ὁ καθηγητὴς Παναγιώτης Τρεμπέλας, σὲ ἔγγραφο ποὺ ἀπηύθυνε πρὸς τὴν Ἱερὰ Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος τὸ ἔτος 1971, ἀναφερόμενος στὴν ἄρση αὐτή, ἔγραφε: «Τὸ νὰ κηρύττεται ὅτι τὸ σχίσμα ἤρθη, δὲν ἐπακολουθεῖ δὲ εὐθὺς καὶ ἡ παροχὴ τοῦ Κοινοῦ Ποτηρίου, ἀποτελεῖ προφανῆ ἀντίφασιν καὶ ἐξόφθαλμον ἐμπαιγμόν» («Ἐπὶ τῆς Οἰκουμενικῆς κινήσεως καὶ τῶν Θεολογικῶν Διαλόγων», ἔκδ. «Ὁ Σωτὴρ» 2007, σελ. 94).

Ἐξόφθαλμος ἐμπαιγμὸς δὲν ἦταν μόνο ἡ θεατρινίστικη «ἄρση», ἀλλὰ καὶ τὰ ἐπιδιωκόμενα μὲ τὰ κάθε εἴδους «συμπόσια» καὶ μὲ ὅλες τὶς μεθοδεύσεις ποὺ παρακολουθοῦμε πολλὰ χρόνια τώρα. Ὅλα αὐτὰ τὰ πονηρὰ τεχνάσματα δὲν εἶναι παρὰ πλάγιες μέθοδοι, γιὰ νὰ ἐπιτευχθεῖ κάποιου εἴδους ψευδοένωση μὲ τοὺς Παπικοὺς στὴν πράξη, δεδομένου ὅτι ὅλες οἱ προσπάθειες ποὺ ἔγιναν ἐπὶ τόσες δεκαετίες νὰ ἐπιτευχθεῖ θεολογικὴ συμφωνία, ἀπέτυχαν παταγωδῶς.
Ἀκόμη καὶ ἡ τελευταία ὑπερπροσπάθεια τοῦ ἀείμνηστου Μητροπολίτη Περγάμου Ἰωάννου Ζηζιούλα, νὰ ἐπιτύχει ὑπέρβαση τῶν δυσκολιῶν ἀποδοχῆς τοῦ παπικοῦ πρωτείου, μέσῳ τῆς ἀναβαθμισμένης ἀπὸ τὸν ἴδιο εὐχαριστιακῆς ἐκκλησιολογίας τοῦ π. Νικολάου Afanasieff, ὁδηγήθηκε σὲ ναυάγιο.

Ὁ πρώην Ἀρχιεπίσκοπος τῶν Παπικῶν δὲν παρέλειψε νὰ ὑπενθυμίσει τὶς ἐνέργειες τῶν Ρωμαιοκαθολικῶν τῆς Ἑλλάδος πρὸς τὴν κατεύθυνση ἑνώσεως στὴν πράξη. Σημειώνει τὴν ἀπαγγελία τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως στὴν Ἑλληνικὴ γλώσσα χωρὶς τὸ «Filioque» («καὶ ἐκ τοῦ Υἱοῦ») καὶ τὴν ἀπόφασή τους ἀπὸ τὸ 1973 νὰ συνεορτάζουν τὸ Πάσχα μὲ τοὺς Ὀρθοδόξους.

Εἶναι λοιπὸν φανερὸ ὅτι βρισκόμαστε πρὸ σχεδιασμοῦ, ποὺ ἐφαρμόζεται σταδιακά.
Ὅμως ὁ δρόμος ποὺ ἀκολουθεῖται ἀπὸ τοὺς Ὀρθοδόξους ἔχει ὅλα τὰ στοιχεῖα τῆς ἐκπτώσεως ἀπὸ τὴν ἀκρίβεια τῆς πίστεως, ἀφοῦ παρακάμπτονται οἱ μεγάλες θεολογικὲς διαφορές, προκειμένου νὰ ἐπιτευχθεῖ ἕνωση στὴν πράξη μὲ τοὺς Παπικούς.

Ἀπαιτεῖται προσοχὴ ἀπὸ ὅλους μας. Διότι ὅλοι ἔχουμε εὐθύνη γιὰ τὴν ἀκρίβεια τῆς πί­στεως!

Ορθόδοξο Περιοδικό “Ο ΣΩΤΗΡ”

......................................................................................

Δείτε σχετικά και:

-Ο Οικουμενικός Πατριάρχης σε Παπική λειτουργία για την επέτειο εκλογής του Πάπα Φραγκίσκου

-Η αποκάλυψη του Μητροπολίτη Γέροντα Χαλκηδόνος για κοινό Πάσχα

-Κοινὸ Πάσχα μὲ αἱρετικούς (παπικούς καί λοιπούς) ; Ἐμεῖς πορευσόμεθα ἐν διαθήκῃ Πατέρων ἡμῶν....

-Πορίσματα Ημερίδας περί Πασχάλιου Κανόνα

-Ἡ πρόταση γιά μόνιμο συνεορτασμό τοῦ Πάσχα μέ τούς ἑτεροδόξους χριστιανούς εἶναι θεολογικά ἀθεμελίωτη

-Αποφάσεις Διαρκούς Ιεράς Συνόδου για την τοποθέτηση του Εσταυρωμένου, για τα 1700 έτη από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο και για τη βλάσφημη έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη

-Όχι άλλο σχίσμα στην Ορθοδοξία Μέρος Β΄

-Μὴ μετὰ Ἰουδαίων συνεορτάζειν – Μὴ μετὰ Λατίνων συνεορτάζειν

-Ὁμιλία Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυθήρων κ.Σεραφείμ ἐν ὄψει τοῦ ἑορτασμοῦ τῶν 1700 χρόνων ἀπό τήν Α’ Οἰκουμενική Σύνοδο

-Όχι και άλλο σχίσμα στην Ορθοδοξία

-Aπάντηση σε σχόλιο επί του ρεπορτάζ για κοινό εορτασμό του Πάσχα και ενώσεως των Ρ/Κ με την Ορθόδοξη Εκκλησία.

-Νέα (τελευταία) απάντησή μου εις σχόλιαΟι προθέσεις Φαναρίου και Βατικανού σε δύο σοβαρά ζητήματα

-Ὁ Προτεσταντισμός καί ἡ Α΄ Οἰκουμενική Σύνοδος τῆς Νίκαιας: Β΄. Οἱ Μεταρρυθμισμένοι

-Κυθήρων Σεραφείμ: Συμπροσευχαί, συγχρωτισμοί καί συνεορτασμοί μετά ἀκοινωνήτων, ἑτεροδόξων, αἱρετικῶν, καί πολλῷ μᾶλλον μετά ἀλλοθρήσκων, ἀπαγορεύονται αὐστηρῶς ὑπό τῶν Ἱερῶν Κανόνων….

-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ 1054: ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΠΑΓΙΔΑ! (Αναφορά σε πρόσφατο συνέδριο)

-Πατριάρχης Βαρθολομαῖος: «Οἱ κανόνες, τά τείχη τοῦ αἴσχους, τά ὁποῖα πρέπει νά γκρεμίσουμε»

-«Τὸ Πάσχα τῶν ἑτεροδόξων ἀλλότριον τῶν Ὀρθοδὀξων»

-Ὁ Προτεσταντισμός καί ἡ Α΄ Οἰκουμενική Σύνοδος τῆς Νίκαιας: Α΄. Οἱ Λουθηρανοί

-Νικόλαος Πρίντεζης: Και διερωτούνται σήμερα οι επώνυμοι, μεγάλοι και αντικειμενικοί Θεολόγοι Ανατολής και Δύσης: υπάρχει πράγματι μεταξύ των δύο Αδελφών Εκκλησιών, Καθολικής και Ορθοδόξου, Σχίσμα ή Αίρεση;

-Επιστολή Ορθόδοξου Υπερπολυτέκνου προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Κωνστ/Πόλεως κ. Βαρθολομαίο για τον κοινό εορτασμό του Πάσχα με τους ετεροδόξους.

-Ἡ πρόταση γιά μόνιμο συνεορτασμό τοῦ Πάσχα μέ τούς ἑτεροδόξους χριστιανούς εἶναι θεολογικά ἀθεμελίωτη

-Άλλο ένα πλήγμα στην ενότητα της παγκοσμίου Ορθοδοξίας ο κοινός εορτασμός του Πάσχα με τους ετεροδόξους.

-Χαιρετισμός Γέροντος Αθανασίου Μετεωρίτου στην ημερίδα της Ε.Π.Μ για το κοινό πασχάλιο με αναφορές στο καταχραστικό πρωτείο εξουσίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου

-Τὸ Μέγα Σχίσμα

-Ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ για συνεορτασμό του Πάσχα με τους αιρετικούς

-Βίντεο Ημερίδας Εστίας Πατερικών Μελετών Περί Πασχαλίου Κανόνα

-Η Ιερά Μητρόπολη Βεροίας για τα 1700 χρόνια από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο

-Η αντιμετώπιση της αρειανικής αίρεσης στην ερμηνεία της ευχής του χερουβικού ύμνου από τον Νικόλαο Μεθώνης

-Πατριαρχείο Ρουμανίας: Μόνο Πανορθόδοξη Σύνοδος μπορεί να αποφασίσει για την ημερομηνία του Πάσχα

-π. Θεοδ. Ζήσης: Για συνεορτασμό του Πάσχα με τους αιρετικούς

-Κοινό Πάσχα ζητά ξανά ο Πάπας Φραγκίσκος

-Δημήτριος Τσελεγγίδης: Κοινός εορτασμός του Πάσχα;

-ΗΜΕΡΙΔΑ 01 ΦΕΒ 25 - ΠΑΣΧΑΛΙΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ: ΟΡΟΣ ΑΜΕΤΑΚΙΝΗΤΟΣ ΕΝΟΤΗΤΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

-Σουηδίας Κλεόπας: Η φετινή γιορτή του Πάσχα και ο εορτασμός των 1700 χρόνων… μας δίνουν την ευκαιρία να εργαστούμε για το πολυαναμενόμενο ζήτημα της ενότητας.

-Θ᾽ ἀφεθῇ ἐλεύθερος νὰ βλάψῃ;

-Κοινόν Πασχάλιον, Σύμπτωση ἤ Πρόκληση; 2η ΕΚΠΟΜΠΗ

-Η ΑΝΔΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΝ!

-4η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΠΡΕΣΠΩΝ ΚΑΙ ΕΟΡΔΑΙΑΣ κ.κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ ΚΑΚΟΔΟΞΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΟΥ (ΣΤΟ True Story Radio 14/11/2024)

-Ἡ παράδοξη ἐμμονὴ τοῦ Πατριάρχου

-«Ὁ κίνδυνος εἶναι ἀφάνταστος!» – Μητρ. Αὐγουστῖνος Καντιώτης

-Ιεροσολύμων Θεόφιλος σε Μόσχας Κύριλλο: Τα 1700 χρόνια από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο απαιτούν ενότητα μεταξύ των Ορθοδόξων

-Από τον εορτολογικό διχασμό των Ορθοδόξων, στο «κοινό Πάσχα» μετά των αιρετικών.

-Κοινόν Πασχάλιον, Σύμπτωση ἤ Πρόκληση;

-Ἐπέτειος τῆς Α' Οἰκουμενικῆς Συνόδου

-Κυθήρων Σεραφείμ: Νά ἑορτάσωμεν τήν ἐπέτειον τῶν 1700 χρόνων ἀπό τῆς συγκλήσεως τῆς πρώτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου, «ἑπόμενοι τοῖς Ἁγίοις Πατράσιν αὐτῆς» καί «μή μεταίροντες ὅρια αἰώνια, ἅ οἱ Πατέρες ἔθεντο».

-Συνάντηση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου με τον Ερντογάν με θέμα τους εορτασμούς για την συμπλήρωση 1700 ετών από την σύγκληση της εν Νικαία Α’ Οικουμενικής Συνόδου (325-2025)

-Ὅσα πικρὰ ἔρχονται – μόνον ἀπὸ αὐθεντικὰ ντοκουμέντα

-«Μή φοβοῦ τό μικρόν ποίμνιον»

-Ὁ κοινὸς ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα δι’ ὅλους τούς Χριστιανοὺς

-Ἕνα ἀκόμη κροῦσμα στυγνοῦ βιασμοῦ τῆς ἀλήθειας…

-Ο Οικουμενικός Πατριάρχης από το Άμπου Ντάμπι για το Πάσχα 2025

-Τὴν Ἄνοιξιν ὁ Πάπας εἰς τὸ Φανάρι

-Τορπιλίζει την Πανορθόδοξη Ενότητα ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος

-Φανάρι και Βατικανό συνεχίζουν το διάλογο για την καθιέρωση «κοινού ποτηρίου»

-Αποκάλυψη τώρα: Αυτά είναι τα σχέδια τους για το λεγόμενο κοινό Πάσχα

-Καὶ ἡ κυβέρνησίς «μας» προωθεῖ τὸν κοινὸν ἑορτασμὸν τοῦ Πάσχα μετὰ τῶν αἱρετικῶν

-Ὁ «κοινός» ἑορτασμός τοῦ Πάσχα (Ιερά Μονή Οσίου Γρηγορίου)

-Κονίτσης Ἀνδρέας γιὰ ἑορτασμὸ Πάσχα 2025: «Εἶναι ἀδύνατον οἱ αἱρετικοὶ νὰ γιορτάζουν μὲ τοὺς Ὀρθοδόξους»

-Να απολογηθή ο Πατριάρχης Κων/λεως Βαρθολομαίος.

-Προπαγανδιστικὴ ἐκστρατεία διὰ τὸν κοινὸν ἑορτασμὸν τοῦ Πάσχα

-Συνεφώνησεν ὁ Ἀρχιεπίσκοπος συνεορτασμὸν μὲ φιλομοφυλοφίλους;

-ΟΧΙ ΚΟΙΝΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΠΑΣΧΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΠΑΠΙΚΩΝ!

-Ἡ προβληματικὴ ἀνακοίνωσις τῆς Ἱ. Μ. Θεσσαλονίκης – Νέαι Χῶραι καὶ Νέον Σχίσμα

-Διαμαρτυρία στην Θεσσαλονίκη κατά του Πατριάρχου Βαρθολομαίου για την στάση του για το Ουκρανικό και τον κοινό εορτασμό του Πάσχα με τους αιρετικούς το οποίο έχει ανακοινώσει.

-Οἱ «φατριασταὶ» τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος

-Ἐορτασμός τῆς ‘’Νικαίας” μετά τῶν ὁμολογούντων τό αὐτὸ Σύμβολον Πίστεως

-Πατριαρχικὴ παγίδα

-Το κοινό Πάσχα και η πορεία προς το νέο σχίσμα

-I.M. Κονίτσης: Ἐπ’ οὐδενί λόγῳ νά προχωρήση ἡ σκέψη γιά κοινό συνεορτασμό τοῦ Πάσχα μέ τούς αἱρετικούς παπικούς καί προτεστάντες, κατά τό προσεχές ἔτος 2025.

-Τό «κοινό Πάσχα» καί ἡ ὥρα τῆς ἀντίστασης...

-Διεθνές συνέδριο παρουσίασης μελετών για το θέμα: «Νίκαια και η Εκκλησία της Τρίτης Χιλιετίας: Προς την Ενότητα Καθολικών και Ορθοδόξων» (Ρώμη, 4 – 8 Ιουνίου 2025).

-Η Ι’ Σύναξη του Οικουμενικού Πατριαρχείου εξέφρασε την ευχή, το κοινό Πάσχα του 2025 «νά μή ἀποτελέσῃ μίαν εὐτυχῆ ἁπλῶς σύμπτωσιν, ἀλλά τήν ἀπαρχήν τῆς καθιερώσεως κοινῆς ἡμερομηνίας διά τόν ἑορτασμόν του κατ᾽ ἔτος»

-Ο Δρυϊνουπόλεως Ανδρέας για τον κοινὸ ἑορτασμὸ τοῦ Πάσχα τὸ 2025 –«τυχὸν Ἕνωση τῶν ἑτεροδόξων μὲ τὴν Ὀρθοδοξία θὰ καταρρεύσει σὰν χάρτινος πύργος … γιατί δὲν στηρίζεται πάνω στὴν ἀλήθεια»

-ΤΟ «ΠΑΣΧΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ» ΚΑΙ Ο ΣΥΝΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

-Μὲ τοὺς ἀντιχρίστους ἀμετανοήτους φραγκοπαπικοὺς κοιναὶ ἑορταί ; Ποτέ! Ποτέ!

-Διευκρινίσεις διὰ τὸ «ἀλάθητον» ἐν ὄψει συνεορτασμοῦ τὸ 2025

-O Πάπας Φραγκίσκος εξέφρασε την επιθυμία του να επισκεφθεί την περιοχή της Νίκαιας το 2025

-Συνεχίζει τις σχισματικές ενέργειες η Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως

-Τὸ προωθούμενον κοινὸν Πασχάλιον

-ΤΟ ΔΥΝΑΜΕΙ ΣΧΙΣΜΑ ΘΑ ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΘΗ, ΕΑΝ Ο ΠΑΠΑΣ ΝΑΤΟ ΠΡΟΧΩΡΗΣΗ

-Η Συντονιστική Ἐπιτροπή τῆς Μικτῆς Διεθνοῦς Ἐπιτροπῆς ἐπί τοῦ Θεολογικοῦ Διαλόγου μεταξύ Παπικών και Ορθοδόξων προσβλέπει στήν προσεχῆ ἐπέτειο τῆς συμπλήρωσης 1.700 ἐτῶν ἀπό τή σύγκληση τῆς Α´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου το 2025.

-Συνέρχεται ἐπιτροπὴ διὰ τὸν συνεορτασμὸν τοῦ Πάσχα!

-Περί κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα μετά τῶν ἑτεροδόξων

-Ὄχι στόν κοινό ἑορτασμό τοῦ Πάσχα μέ τούς ἀμετανοήτους αἱρετικούς ..

-Το «κοινό Πασχάλιο» κατά τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο.

-Πατριάρχης Βαρθολομαίος: Θα γιορτάσουμε την Σύνοδο της Νίκαιας μαζί με τον πάπα Φραγκίσκο.

-Η πρώτη επίσημη επίσκεψη από Έλληνα υπουργό Παιδείας της Ελλάδας στο Βατικανό με αναφορά στον κοινό εορτασμό του Πάσχα το 2025.

-Βαρθολομαῖος: Σκάνδαλον ὁ μὴ κοινὸς ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα μὲ τοὺς αἱρετικοὺς

-Ο Ελπιδοφθόρος κάνει πρόβες για του χρόνου.

-Κυθήρων Σεραφείμ: Ἀπό Ἀνατολήν καί Δύσιν προανακρούονται ἐσχάτως «σάλπιγγες», οἱ ὁποῖες προμηνύουν τόν κοινόν ἑορτασμόν τοῦ Πάσχα Ὀρθοδόξων καί Παπικῶν, καί κατ’ ἐπέκτασιν καί τῶν λοιπῶν ἑτεροδόξων ὁμολογιῶν, μέ προοπτικήν τό «κοινόν Ποτήριον».

-Επαναφέρουν στον Πάπα τον τίτλο· "Πατριάρχης της Δύσης"! Άρχισαν οι σκοτεινές μεθοδεύσεις του Οικουμενισμού για κοινό εορτασμό του Πάσχα και ένωση με τους αιρετικούς το 2025!

-ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ, Ο ΝΕΟΣ ΒΕΚΚΟΣ!

-Ἐπίσημον ἀνακοινωθέν: «Κοινὸς ἑορτασμὸς Πατριάρχη Κων/λεως μὲ τὸν Πάπα τὸ 2025 στὴ Νίκαια τῆς Βιθυνίας»!

-Νέες αναφορές του Οικουμενικού Πατριάρχη για την πρωτοβουλία που ανέλαβε με τον Πάπα Φραγκίσκο για από κοινού εορτασμό, το 2025, της 1700ης επετείου από της συγκλήσεως της Α´ Οικουμενικής Συνόδου

-Πρώτα η ενότητα στην Ορθοδοξία

-Πρὸς Θεοῦ! Ὄχι ἄλλο σχίσμα!

-Οι προθέσεις Φαναρίου και Βατικανού σε δύο σοβαρά ζητήματα

 -Aπάντηση σε σχόλιο επί του ρεπορτάζ για κοινό εορτασμό του Πάσχα και ενώσεως των Ρ/Κ με την Ορθόδοξη Εκκλησία.

-Νέα (τελευταία) απάντησή μου εις σχόλια

-Το ιδιότυπο εορτολογικό σχίσμα της Ορθοδόξου Φινλανδικής Εκκλησίας

-Το Πάσχα και η Ένωση

-Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος επαναφέρει την ανάγκη για κοινό Πάσχα Ορθόδοξων και Παπικών

-Προκλητικὴ καὶ ἐπιπολαία δήλωσις τοῦ Κων/λεως περὶ κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα

-Ο μακαριστός π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος περί κοινού εορτασμού του Πάσχα μετά των ετεροδόξων

-Χονγκ Κονγκ Νεκτάριος: Μέχρι να υπάρξει μία νέα Συνοδική απόφαση προσωπικά εμμένω στην παράδοση της Εκκλησίας: Το Χριστιανικό Πάσχα να εορτάζεται μετά το Εβραϊκό Πάσχα.

-Τό Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως ἀπεργάζεται νέο παγκόσμιο σκάνδαλο εἰς βάρος τῆς ἐκκλησιαστικῆς Ἑνότητος καί τῆς ὀρθοδόξου Παραδόσεως/

-Το σκάνδαλον του εορτασμού του Πάσχα με κλονισμένην την Εκκλησιαστικήν ενότηταν

-Πειραιώς Σεραφείμ: “Δεν μπορεί να αλλάξει ο Πασχάλιος Κανών διότι αυτό αποτελεί βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος – Ο συνεορτασμός με κατεγνωσμένους αιρετικούς εμμένοντας στην αίρεση είναι κανονικώς αδύνατος”

-Ιδού γιατί υπήρξε φέτος τόση διαφορά στον εορτασμό του Πάσχα με τους Παπικούς! (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)

-Ο σωτηριολογικός χαρακτήρας του εορτασμού του Πάσχα (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)

-Πατριάρχης Βαρθολομαίος: «Ευχή και προσπάθεια» για κοινό Πάσχα Ορθόδοξων – Καθολικών

-Ο καθορισμός της ημερομηνίας του Πάσχα

-Το Νομικό Πάσχα

-ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΙΝΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΟ 2025

-Δρομολογείται κοινός εορτασμός του Πάσχα και ένωση με τους αιρετικούς το 2025!

-Οι σκοτεινές μεθοδεύσεις του Οικουμενισμού αποκαλύπτονται!

-Σύντομη ανασκευή της περί αζύμων πλάνης και λοιπών κακοδοξιών

 -Ο κοινός εορτασμός του Πάσχα

-Ερωτήματα εις την επιτροπή της «Πανορθοδόξου Διασκέψεως»

-Η παπική πρόταση περί κοινού εορτασμού του Πάσχα

-Αποκαλυπτικές οι προθέσεις του Βατικανού κατά την Παπική «θρονική εορτή»

-Προς κοινό Πάσχα Ορθοδόξων και Παπικών;

-Η κοινή πίστη θα καθορίσει τον πραγματικό εορτασμό του Πάσχα

-Ο πραγματικός συνεορτασμός του Πάσχα θα γίνει με την επιστροφή των Παπικών και Προτεσταντών στην Εκκλησία.

-Ο Παπισμός είναι συνοδικά καταδικασμένος επί αιρέσει; (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)

 -Πρίν τήν σχεδιαζομένη ἀλλαγή τοῦ Πάσχα ἐπιχειροῦν τώρα τήν ἀλλοίωση τοῦ ἑορτασμοῦ του!

-Η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος. Περιγραφή και Σημασία της

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com