ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΑ!
Τον τελευταίο καιρό διαβάζουμε στον έντυπο και
ηλεκτρονικό τύπο πολλά σχετικά με την πρόθεση του Πάπα Φραγκίσκου και του
Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, να προτείνουν στην Εκκλησία Δύσης και της
Ανατολής τον συνεορτασμό της Εορτής των εορτών, του Πάσχα του Κυρίου.
Οι περισσότερες
δημοσιεύσεις ανήκουν σε αρνητές μιας τέτοιας πρότασης. Αυτό όμως δε
σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και οι υποστηριχτές
και οι οποίοι, κατά τη γνώμη μου, είναι πολύ περισσότεροι.
Σίγουρα η πλειονότητα των Χριστιανών εύχεται και προσεύχεται, το Πανάγιο Πνεύμα να φωτίσει όλους τους Πνευματικούς Ηγέτες της Χριστιανοσύνης αλλά και τον Κλήρο και το Λαό όλων των τοπικών Εκκλησιών, να πούνε ένα μεγάλο και αυτονόητο ΝΑΙ στον συνεορτασμό.
Μια τέτοια απόφαση σίγουρα θα φέρει πιο κοντά όλους
τους Χριστιανούς και ιδιαίτερα τις δύο Αδελφές Εκκλησίας Καθολική και Ορθόδοξη
που έχουν τόσα κοινά μεταξύ τους και ελάχιστες διαφορές, που δυστυχώς
μεγαλοποιούνται και συχνά παρερμηνεύονται.
Το μεγαλύτερο εμπόδιο για την πλήρη ενότητα των δύο
Αδελφών Εκκλησιών, Καθολικής και Ορθοδόξου,
δεν είναι ούτε το αλάθητο, ούτε το πρωτείο, ούτε το filioque, αλλά η
μεταξύ τους αποξένωση για τόσους αιώνες.
Το αλάθητο, όταν ερμηνευτεί σωστά, γίνεται δεκτό,
διότι δεν αφορά ένα πρόσωπο αλλά τον Θεανδρικό Θεσμό, που είναι η Μία Καθολική
και Αποστολική Εκκλησία και έχει ως Κεφαλή τον ίδιο τον Ιησού Χριστό.
Ποιος αρνείται, ότι όταν υπάρχει στην Εκκλησία το
Πρωτείο και γίνεται σεβαστό, τότε εξασφαλίζεται η ενότητα της Εκκλησίας; Το
πρωτείο στην Εκκλησία δεν είναι εξουσία αλλά υπηρεσία.
Το filioque και η προσθήκη του στο Σύμβολο της Πίστεως
της Οικουμενικής Συνόδου
Νικαίας-Κωνσταντινουπόλεως, δεν είναι conditio sine qua non, απόδειξη
ότι η Καθολική Εκκλησία στην Ελλάδα που το απαγγέλει στην ελληνική γλώσσα δεν προσθέτει το «και εκ
Υιού». Όλα μπορούν να ξεπεραστούν με μια καλή θέληση και χωρίς φανατισμούς και
προκαταλήψεις!
Όλα τα προβλήματα στις σχέσεις Ανατολής και Δύσης
προκλήθηκαν από την αποξένωση αιώνων. Η
γεωγραφική απόσταση και οι δυσκολίες της άμεσης επικοινωνίας είχαν και ως
συνέπεια να συγκαλούνται τοπικές Σύνοδοι
στην Ανατολή και τη Δύση χωρίς να
υπάρχει ενημέρωση μεταξύ τους.
Και διερωτούνται σήμερα οι επώνυμοι,
μεγάλοι και αντικειμενικοί Θεολόγοι Ανατολής και Δύσης: υπάρχει πράγματι μεταξύ
των δύο Αδελφών Εκκλησιών, Καθολικής και Ορθοδόξου, Σχίσμα ή Αίρεση;
Ποιος είναι ο θεσμός που μπορεί να καταδικάσει για
Σχίσμα η Αίρεση μία Εκκλησία;
Ασφαλώς μόνο μία Οικουμενική Σύνοδος.
Ποια Οικουμενική Σύνοδος καταδίκασε τη μία ή την άλλη
Εκκλησία για σχίσμα ή αίρεση;
Καμία!
Η ανταλλαγή αναθεμάτων μεταξύ του εκπροσώπου της
Εκκλησίας της Ρώμης Καρδιναλίου ΟΥΜΒΕΡΤΟΥ και του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως
ΜΙΧΑΗΛ ΚΗΡΟΥΛΑΡΙΟΥ, μπορεί να θεωρηθεί
Σχίσμα και Αίρεση μεταξύ των δύο αυτών Εκκλησιών;
Όχι ασφαλώς!
Και αυτό διότι ο σκοπός της αποστολής στο Πατριαρχείο
της Κωνσταντινουπόλεως της αντιπροσωπείας
του Πάπα Λέοντος 9ου με αρχηγό τον Καρδινάλιο Ουμβέρτο ήταν κυρίως να
κάνει ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις και όχι ο αναθεματισμός. Κύριος σκοπός ήταν
η σύναψη στρατιωτικής συμμαχίας μεταξύ Ρώμης και Κωνσταντινουπόλεως προς
καταπολέμηση των Νορμανδών στην Ιταλία, του κοινού εχθρού, εφόσον και στην
Νότια Ιταλία και Σικελία υπήρχαν και Βυζαντινές Κοινότητες.
Όμως, λόγω, δυσάρεστων γεγονότων στην
Κωνσταντινούπολη, κατά την παραμονή της Ποντιφικής Αντιπροσωπείας που
δημιούργησαν αρνητικό κλίμα και παρά το ότι ο
Καρδινάλιος Ουμβέρτος γνώριζε ότι ο Πάπας Λέων ο 9ος απεβίωσε την 19η
Απριλίου, εκείνος κατάθεσε το Ανάθεμα
την 16η Ιουλίου στην Αγία Τράπεζα της Αγίας Σοφίας, με το οποίο
αναθεμάτισε τον Πατριάρχη Μιχαήλ Κυρουλάριο και τον Αρχιεπίσκοπο Αχρίδος
Λέοντα.
Ο Πατριάρχης Μιχαήλ αργότερα, την 24η Ιουλίου
1054, αναθεμάτισε τον Καρδινάλιο Ουμβέρτο, τον συγγράψαντα το κείμενο του
Αναθεματισμού και όσους συμφωνούσαν με αυτό.
Από έρευνες των
γεγονότων της Κωνσταντινούπολης και των κειμένων των Αναθεματισμών,
εξάγεται το συμπέρασμα ότι οι αναθεματισμοί έγιναν όχι κατά των
Εκκλησιών, αλλά κατά συγκεκριμένων προσώπων, τα οποία μάλιστα αναφέρονται
ονομαστικά και στα κείμενα των αναθεματισμών.
Αυτό το γνώριζαν καλά οι πεφωτισμένες από το Άγιο
Πνεύμα και προφητικές προσωπικότητες της Εκκλησίας του 21ου αιώνα, ο Πάπας
Ρώμης Παύλος ο ΣΤ’ και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας, γι’ αυτό και πήραν
την εμπνευσμένη απόφαση:
-Να συναντηθούν στις 5 Ιανουαρίου του έτους 1964 στο Όρος των Ελαιών και να δώσουν αδελφικό ασπασμό.
-Να συντάξουν κοινό Μήνυμα και να διαβαστεί στο
Βατικανό και στο Φανάρι στις 7 Δεκεμβρίου του έτους 1965 με το οποίο έκαναν
άρση των Αναθεμάτων του 1054 και άρχισε μια νέα
εποχή για την Εκκλησία στην Ανατολή και στη Δύση.
Στο επίσημο αυτό έγγραφο αναφέρονται μεταξύ άλλων: «Οι
αναθεματισμοί αυτοί αφορούσαν συγκεκριμένα πρόσωπα και όχι τις Εκκλησίες και
δεν σκόπευαν να διακόψουν την εκκλησιαστική κοινωνία μεταξύ των Θρόνων Ρώμης
και Κωνσταντινουπόλεως. Επομένως το έτος 1054 δεν πραγματοποιήθηκε κανένας
αναθεματισμός της Εκκλησίας της Ρώμης κατά της Εκκλησίας της
Κωνσταντινουπόλεως, ή το αντίθετο.
Ο Καρδινάλιος
Ουμβέρτος δεν κατέθεσε έγκυρο Αναθεματισμό, ούτε και αφορισμό κατά της Βυζαντινής Εκκλησίας,
δεδομένου μάλιστα ότι ο Αναθεματισμός εκείνος δεν μπορούσε να έχει κανονικό
κύρος εφόσον ο Πάπας Λέων ο 9ος είχε πεθάνει. Και στα μάτια του Πατριάρχου
Μιχαήλ το σκάνδαλο του 1054 δε σήμαινε κανένα Σχίσμα Εκκλησιών. Ως εκ τούτου
δεν επιτρέπεται σήμερα να αποδίδεται στους Αναθεματισμούς εκείνους μία σημασία,
την οποία δεν είχαν ποτέ στην Ιστορία. Ως εκ τούτου είναι προτιμότερο να μην
ομιλούμε για Σχίσμα, αλλά για μια συνεχώς αυξανόμενη αποξένωση μεταξύ των
δύο Εκκλησιών Ανατολής και Δύσης.»
Ένα άλλο σημαντικό γεγονός που βοηθά στην προσέγγιση
των δύο Εκκλησιών είναι η έναρξη του επισήμου Θεολογικού διαλόγου μεταξύ της
Εκκλησίας της Καθολικής και Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Η πρώτη επίσημη συνάντηση, του Θεολογικού Διαλόγου
μεταξύ της Καθολικής και της Ορθοδόξου Εκκλησίας έγινε το έτος 1980 στο νησί της Αποκαλύψεως και το νησί της Ρόδου και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Σ’ αυτόν το Θεολογικό διάλογο γίνονται αργά αλλά
σταθερά βήματα προς τα εμπρός που κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει.
Η κατ’ έτος ανταλλαγή επισκέψεων για τον εορτασμού του
Αγίου Πέτρου στη Ρώμη και του Αγίου Ανδρέα στο Φανάρι, δεν είναι δείγματα ότι η
επίσημη Εκκλησία Ανατολής και Δύσης συνεχώς αναζητά ευκαιρίες επικοινωνίας με
σκοπό την τελική κοινωνία και ενότητας.
Στη σημερινή μας εποχή ο διάδοχος του Πάπα Παύλου του
ΣΤ, Πάπας Φραγκίσκος και του Οικουμενικού Πατριάρχη Αθηναγόρα, Βαρθολομαίος,
δίνουν δείγματα, αδελφικής αγάπης, για τα οποία η πλειονότητα των Χριστιανών
χαίρεται και προσεύχεται, να συνεχίσουν να οδηγούν την Εκκλησία με αυτό το
αδελφικό και ευαγγελικό πνεύμα που τους διακατέχει.
Συνεχώς αναζητούνται νέοι τρόποι μεγαλύτερης
προσέγγισης μεταξύ των δύο Εκκλησιών. Οι δύο αυτοί Πνευματικοί Ηγέτες με την ίδια τη ζωή τους προσπαθούν να
αυξήσουν τη μεταξύ τους επικοινωνία με
σκοπό να φθάσουν και στην ποθητή
κοινωνία και ενότητα.
Η επέτειος των 1700 χρόνων από τη Σύνοδο της Νικαίας
του 325 και ο εορτασμός του Ιωβηλαίου έτους 2025 προσφέρει και τις δύο
Εκκλησίες μια καλή ευκαιρία να βιώσουν και πάλι το πνεύμα της πρώτης αυτής
Οικουμενικής Συνόδου που άρχισε να ορίζει το «Σύμβολο της Πίστεως», το οποίο
ολοκλήρωσε η δεύτερη Οικουμενική Σύνοδο
του 381 και ταυτόχρονα καθόρισε τον
τρόπο υπολογισμού της ημερομηνίας για τον εορτασμό του Πάσχα.
Η επέτειος αυτή θα τελεστεί με κάθε επισημότητα σε
Ανατολή και Δύση. Επομένως μπορεί να αποτελέσει μία θαυμάσια ευκαιρία να γίνουν
νέα αμοιβαία βήματα προσέγγισης των Αδελφών Εκκλησιών αλλά και όλων των
Εκκλησιών και χριστιανικών Ομολογιών, ώστε να επισπευσθεί το «ίνα πάντες εν
ώσιν».
Αυτό που επεδίωξε επίσης η Σύνοδος, ήταν ο
συνεορτασμός στη Μία, Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Τα μέσα όμως που
όρισε για να εξασφαλιστεί αυτός ο συνεορτασμός αποδείχτηκαν εύθραυστα, διότι στηρίχτηκε στο ημερολόγιο της εποχής
της, το οποίο στη συνέχεια αποδείχτηκε λανθασμένο και από μερικές τοπικές
Ορθόδοξες Εκκλησίες και διατήρησαν το
λανθασμένο ημερολόγιο τόσο για τον υπολογισμό της ημέρας των Χριστουγέννων όσο
και του Πάσχα.
Για να
συνεορταστεί το Πάσχα από όλους τους Χριστιανούς χρειάζεται ρεαλισμός, θάρρος,
αποφασιστικότητα και ως μόνο κριτήριο το πνευματικό όφελος των Χριστιανών,
τηρώντας το πνεύμα της Συνόδου της Νικαίας και όχι απλώς το γράμμα.
Το έτος 1973 η Ιερά Σύνοδος της Καθολικής Ιεραρχίας
της Ελλάδος κάνοντας αυτή την υπέρβαση, αποφάσισε να συνεορτάζει το Πάσχα με
την Αδελφή Ορθόδοξη Εκκλησία.
Ποιο πρόβλημα δημιούργησε αυτή η απόφαση μας στην
Ορθόδοξη Εκκλησία;
Κανένα απολύτως.
Αντιθέτως όλες οι
μικτές οικογένειες της Πατρίδας μας συνεχίζουν, να μας ευγνωμονούν και
να χαίρονται, διότι από αυτή τη
θαρραλέα απόφαση μας ωφελούνται πνευματικά και κοινωνικά.
Τι πιο όμορφο, πιο διδακτικό και ποιο ευαγγελικό, αν
τελικά αποφασιστεί κατά το παρόν σωτήριο έτος 2025 και στο εξής όλοι οι
Χριστιανοί της γης, να εύχονται την ίδια ημέρα: τα ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ και το
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!
Δείτε πατώντας και ΕΔΩ μερικά σχετικά
θέματα
…………………………………………………….
Δείτε σχετικά και:
-Ο Μητροπολίτης
Κυθήρων Σεραφείμ για συνεορτασμό του Πάσχα με τους αιρετικούς
-Βίντεο Ημερίδας
Εστίας Πατερικών Μελετών Περί Πασχαλίου Κανόνα
-Η Ιερά Μητρόπολη Βεροίας
για τα 1700 χρόνια από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο
-Πατριαρχείο Ρουμανίας:
Μόνο Πανορθόδοξη Σύνοδος μπορεί να αποφασίσει για την ημερομηνία του Πάσχα
-π. Θεοδ. Ζήσης:
Για συνεορτασμό του Πάσχα με τους αιρετικούς
-Κοινό Πάσχα ζητά
ξανά ο Πάπας Φραγκίσκος
-Δημήτριος
Τσελεγγίδης: Κοινός εορτασμός του Πάσχα;
-ΗΜΕΡΙΔΑ 01 ΦΕΒ 25 -
ΠΑΣΧΑΛΙΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ: ΟΡΟΣ ΑΜΕΤΑΚΙΝΗΤΟΣ ΕΝΟΤΗΤΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
-Κοινόν Πασχάλιον, Σύμπτωση ἤ
Πρόκληση; 2η ΕΚΠΟΜΠΗ
-Η ΑΝΔΡΕΙΑ ΤΟΥ
ΕΝΟΣ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΝ!
-Ἡ παράδοξη ἐμμονὴ
τοῦ Πατριάρχου
-«Ὁ κίνδυνος εἶναι
ἀφάνταστος!» – Μητρ. Αὐγουστῖνος Καντιώτης
-Από τον
εορτολογικό διχασμό των Ορθοδόξων, στο «κοινό Πάσχα» μετά των αιρετικών.
-Κοινόν Πασχάλιον,
Σύμπτωση ἤ Πρόκληση;
-Ἐπέτειος τῆς Α' Οἰκουμενικῆς
Συνόδου
-Ὅσα πικρὰ ἔρχονται
– μόνον ἀπὸ αὐθεντικὰ ντοκουμέντα
-«Μή φοβοῦ τό
μικρόν ποίμνιον»
-Ὁ κοινὸς ἑορτασμὸς
τοῦ Πάσχα δι’ ὅλους τούς Χριστιανοὺς
-Ἕνα ἀκόμη κροῦσμα
στυγνοῦ βιασμοῦ τῆς ἀλήθειας…
-Ο Οικουμενικός Πατριάρχης
από το Άμπου Ντάμπι για το Πάσχα 2025
-Τὴν Ἄνοιξιν ὁ
Πάπας εἰς τὸ Φανάρι
-Τορπιλίζει την
Πανορθόδοξη Ενότητα ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος
-Φανάρι και
Βατικανό συνεχίζουν το διάλογο για την καθιέρωση «κοινού ποτηρίου»
-Αποκάλυψη τώρα:
Αυτά είναι τα σχέδια τους για το λεγόμενο κοινό Πάσχα
-Καὶ ἡ κυβέρνησίς
«μας» προωθεῖ τὸν κοινὸν ἑορτασμὸν τοῦ Πάσχα μετὰ τῶν αἱρετικῶν
-Ὁ «κοινός» ἑορτασμός
τοῦ Πάσχα (Ιερά Μονή Οσίου Γρηγορίου)
-Να απολογηθή ο
Πατριάρχης Κων/λεως Βαρθολομαίος.
-Προπαγανδιστικὴ ἐκστρατεία
διὰ τὸν κοινὸν ἑορτασμὸν τοῦ Πάσχα
-Συνεφώνησεν ὁ Ἀρχιεπίσκοπος
συνεορτασμὸν μὲ φιλομοφυλοφίλους;
-ΟΧΙ ΚΟΙΝΟΣ
ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΠΑΣΧΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΠΑΠΙΚΩΝ!
-Ἡ προβληματικὴ ἀνακοίνωσις
τῆς Ἱ. Μ. Θεσσαλονίκης – Νέαι Χῶραι καὶ Νέον Σχίσμα
-Οἱ «φατριασταὶ»
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
-Ἐορτασμός τῆς
‘’Νικαίας” μετά τῶν ὁμολογούντων τό αὐτὸ Σύμβολον Πίστεως
-Το κοινό Πάσχα
και η πορεία προς το νέο σχίσμα
-Τό «κοινό Πάσχα»
καί ἡ ὥρα τῆς ἀντίστασης...
-ΤΟ
«ΠΑΣΧΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ» ΚΑΙ Ο ΣΥΝΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
-Μὲ τοὺς ἀντιχρίστους
ἀμετανοήτους φραγκοπαπικοὺς κοιναὶ ἑορταί ; Ποτέ! Ποτέ!
-Διευκρινίσεις διὰ τὸ «ἀλάθητον»
ἐν ὄψει συνεορτασμοῦ τὸ 2025
-O Πάπας Φραγκίσκος
εξέφρασε την επιθυμία του να επισκεφθεί την περιοχή της Νίκαιας το 2025
-Συνεχίζει τις
σχισματικές ενέργειες η Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως
-Τὸ προωθούμενον
κοινὸν Πασχάλιον
-ΤΟ ΔΥΝΑΜΕΙ ΣΧΙΣΜΑ
ΘΑ ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΘΗ, ΕΑΝ Ο ΠΑΠΑΣ ΝΑΤΟ ΠΡΟΧΩΡΗΣΗ
-Συνέρχεται ἐπιτροπὴ
διὰ τὸν συνεορτασμὸν τοῦ Πάσχα!
-Περί κοινοῦ ἑορτασμοῦ
τοῦ Πάσχα μετά τῶν ἑτεροδόξων
-Ὄχι στόν κοινό ἑορτασμό
τοῦ Πάσχα μέ τούς ἀμετανοήτους αἱρετικούς ..
-Το «κοινό
Πασχάλιο» κατά τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο.
-Πατριάρχης
Βαρθολομαίος: Θα γιορτάσουμε την Σύνοδο της Νίκαιας μαζί με τον πάπα Φραγκίσκο.
-Βαρθολομαῖος:
Σκάνδαλον ὁ μὴ κοινὸς ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα μὲ τοὺς αἱρετικοὺς
-Ο Ελπιδοφθόρος
κάνει πρόβες για του χρόνου.
-ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ, Ο ΝΕΟΣ ΒΕΚΚΟΣ!
-Πρώτα η ενότητα
στην Ορθοδοξία
-Οι προθέσεις
Φαναρίου και Βατικανού σε δύο σοβαρά ζητήματα
-Νέα (τελευταία)
απάντησή μου εις σχόλια
-Το ιδιότυπο
εορτολογικό σχίσμα της Ορθοδόξου Φινλανδικής Εκκλησίας
-Ο Πατριάρχης
Βαρθολομαίος επαναφέρει την ανάγκη για κοινό Πάσχα Ορθόδοξων και Παπικών
-Προκλητικὴ καὶ ἐπιπολαία
δήλωσις τοῦ Κων/λεως περὶ κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα
-Ο μακαριστός π.
Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος περί κοινού εορτασμού του Πάσχα μετά των ετεροδόξων
-Το σκάνδαλον του
εορτασμού του Πάσχα με κλονισμένην την Εκκλησιαστικήν ενότηταν
-Ο σωτηριολογικός
χαρακτήρας του εορτασμού του Πάσχα (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)
-Πατριάρχης
Βαρθολομαίος: «Ευχή και προσπάθεια» για κοινό Πάσχα Ορθόδοξων – Καθολικών
-Ο καθορισμός
της ημερομηνίας του Πάσχα
-ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΙΝΟΥ
ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΟ 2025
-Δρομολογείται κοινός
εορτασμός του Πάσχα και ένωση με τους αιρετικούς το 2025!
-Οι σκοτεινές
μεθοδεύσεις του Οικουμενισμού αποκαλύπτονται!
-Σύντομη ανασκευή
της περί αζύμων πλάνης και λοιπών κακοδοξιών
-Ερωτήματα εις
την επιτροπή της «Πανορθοδόξου Διασκέψεως»
-Η παπική πρόταση
περί κοινού εορτασμού του Πάσχα
-Αποκαλυπτικές οι
προθέσεις του Βατικανού κατά την Παπική «θρονική εορτή»
-Προς κοινό
Πάσχα Ορθοδόξων και Παπικών;
-Η κοινή πίστη θα
καθορίσει τον πραγματικό εορτασμό του Πάσχα
-Ο Παπισμός είναι
συνοδικά καταδικασμένος επί αιρέσει; (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)
-Πρίν τήν
σχεδιαζομένη ἀλλαγή τοῦ Πάσχα ἐπιχειροῦν τώρα τήν ἀλλοίωση τοῦ ἑορτασμοῦ του!
4 σχόλια:
Οὐκοῦν ὡς αἱρετικοὺς αὐτοὺς ἀπεστράφημεν,και δια τοῦτο αὐτῶν ἐχωρίσθημεν. Διὰ τι ἄλλο; Φασὶ γὰρ οι φιλευσεβεῖς νόμοι· ‘Αἱρετικὸς ἐστι και τοῖς κατὰ τῶν αἱρετικῶν νομοῖς ὑπόκειται ὁ καὶ μικρὸν γοῦν τὶ παρεκκλίνων τῆς ὀρθῆς πίστεως.’ Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ, ΑΠΑΝΤΑ, ΤΟΜΟΣ Α, Εditura Pateres 2009, σ. 250
Φεύγετε ουν και ὑμεῖς, ἀδελφοί, τὴν πρὸς τους κοινωνήτους κοινωνίαν καὶ τὸ μνημόσυνον τῶν ἀμνημονεύτων. Ἴδὲ ἐγὼ Μάρκος ὁ ἁμαρτωλος λέγω ὑμῖν, ὅτι ὁ μνημονεύων τοῦ πάπα ὡς ὀρθοδόξου ἀρχιερέως ἔνοχὸς ἐστι πάντα τὸν λατινισμὸν ἐκπληρῶσαι μέχρι καΙ αὐτῆς τῆς κουρᾶς τῶν γενείων, και ο λατινοφρονῶν μετὰ τῶν Λατίνων κριθήσεται και ὡς παραβάτης τῆς πίστεως λογισθήσεται. Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ, ΑΠΑΝΤΑ, ΤΟΜΟΣ Α, , Εditura Pateres 2009, σ. 222
ἀλλὰ δύο μὲν σύμβολα και παρηλλαγμένα λέγεται παλιν, ὥσπερ καὶ πρότερον, διτταὶ δε και διάφοροι λειτουργίαι τελοῦνται, ἢ μὲν δὶ΄ ἐνζύμου θυσίας, ἥ δὲ δι ἀζύμου· διττὰ δε βαπτίσματα, το μεν διὰ τριττῆς καταδύσεως τελειοῦν, τὸ δε δι΄ ἐπιχύσεως ὕδατος εκ κορυφῆς ἄνωθεν, και τὸ μὲν τῷ μύρῳ προσχρώμενον, το δ΄οὐδ’ ὁτιοῦν αὐτοῦ χρείαν ἔχον· διττὰ δὲ τα ἔθη πάντα καὶ ἐν πᾶσι παρηλλαγμένα. Νηστεῖαι τε καὶ ἐκκλησιαστικαὶ τάξεις καὶ εἰ τι τοιοῦτο. Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ, ΑΠΑΝΤΑ, ΤΟΜΟΣ Α, Εditura Pateres 2009, σ. 244-246
Κύριε Πρίντεζη μπείτε στον κόπο και μελετήστε το δίτομο έργο του πολυαγαπημένου και θαυματουργού Αγίου Νεκταρίου "Μελέτη Ιστορική περί των αιτιών του σχίσματος". Αφού το διαβάσετε εύχομαι να έρθετε σε επίγνωση αληθείας και σε κατάσταση μετανοίας. Ο Άγιος Νεκτάριος ας μεσιτεύσει για εσάς προς την Αγία Τριάδα.
Διάλογος "αλήθειας περί πρωτείου εξουσίας" είναι αυτός η
διάλογος που σκοπό έχει να πείσει ότι δεν υπάρχουν διάφορες;
Αυτά έλεγε σε συνέντευξη και ο σεβ.Περγαμου Ιωάννης,όταν δήλωνε ότι το πρωτείο είναι πρωτεύον θέμα και πως καμμία πρόθεση δεν υπάρχει να μη συζητηθούν τα άλλα δόγματικα θέματα ,όπως κ το filioque.
Αλλά εάν αποδέχονταν οι ορθόδοξοι το πρωτείο,θα σήμαινε
Αποδοχή της πίστεως κ της διδασκαλίας του παπισμού.
Τωρα δε και του οικουμενισμου .....
Διότι δια του οικουμενισμου ,θα γινόταν η οπισθοχώρηση των ορθοδόξων και όχι δια των αγίων- μας Πατέρων που αν ζούσαν δεν θα τολμουσαν να πράξουν προδοσία Πίστεως!!!
Το παρεκκλίναι των δογματων περί της Ορθής Πίστεως,εστιν αιρεσις!
Αλλά όπως είδαμε,
Εδώ ισχύει η " αγάπη" της ενότητας δια της ψευδο-εκκλησιαστικοτητας,έως ότου υπάρξει τέλος πάντων Μια ενότης.
Ενότης,"αποτελεσματική" δια του Πρωτείου εξουσίας δεν υπάρχει για τους Ορθόδοξους!!!
Τούτο είχαν πει οι αγιορείτες στον Βασιλέα Παλαιολόγο Μιχαήλ όταν ζήτησε τη γνώμη τους για τις ενωτικες πρωτοβουλίες και οι αγιορείτες πατέρες είπαν τότε,να Μ ην πραγματοποιηθεί ένωσις με τους αμετανόητους Λατίνους,διότι σε αντίθεση θα διέκοπταν τη κοινωνία με όσους την αποδέχονταν(1274).
Η Ιστορική ονομασία και υπαρξις των εν λόγω υπο την επωνυμίαν
" Εκκλησιαστικών" η
"Εκκλησιομορφων οργανισμων"
μετά της Μητρός Εκκλησιας,είναι αμικτον Μιγμα των καΘαρως Ορθοδόξων θεσεων των αγιων ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ,ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΌΞΟΥ ΠΊΣΤΕΩΣ....!!
Δημοσίευση σχολίου