Ἡ πρόθεσι τοῦ πατριάρχου ἐπιβεβαιώθηκε. Εἶνε σαφής. Ἡ ἐπιθυμία του γιὰ σταθερῶς κοινὸ ἑορτασμὸ τοῦ Πάσχα μὲ τὸν πάπα δὲν ἀποκρύπτεται. Τὸ ἐννοεῖ, τὸ θέλει, τὸ λέει καθαρά.
Αὐτὸ καὶ μόνο ἀρκεῖ γιὰ νὰ σημάνῃ συναγερμὸ ἐγρηγόρσεως,
νὰ ἐγείρῃ ξεκάθαρη διαφωνία, νὰ προκαλέσῃ τὴν εἰλικρινῆ καὶ τίμια δήλωσι·
Παναγιώτατε, νὰ τὸ γνωρίζετε, δὲν μποροῦμε νὰ Σᾶς ἀκολουθήσουμε!
Θὰ σπεύσῃ νὰ μᾶς ἐπιρρίψῃ τὴν μομφή, ὅτι ἔτσι προκαλοῦμε
διχασμό. Ἀπαντοῦμε ἀπὸ τώρα. Τὸν διχασμὸ προκαλεῖ πάντοτε ὁ νεωτερισμός, ὄχι ἡ
σταθηρὰ παραμονὴ στὴν ἐκκλησιαστικὴ παράδοσι αἰώνων. Ἐπιστρέφουμε λοιπὸν τὴν
μομφὴ καὶ ἀντιστρέφουμε τὸ σκεπτικό. Μισοῦντες τὸν διχασμὸ παρρησιαζόμεθα,
δηλώνουμε τὴν αἰτιολογημένη διαφωνία, ἀκριβῶς γιὰ νὰ διασωθῇ ἡ ὁμόνοια καὶ
συμφωνία, ἡ ὁποία διὰ τοῦ νεωτερισμοῦ πλήττεται καὶ ἀνατρέπεται. Αὐτὸ βλέπει
πολλὲς φορὲς ὁ μελετητὴς τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἱστορίας.
Πρόσφορη τώρα εἶνε καὶ ἡ περίπτωσις τοῦ Περιστερίου, ὅπου
ἡ νεωτερικὴ ἀπόφασι τοῦ ἐπισκόπου γιὰ ἀπομάκρυνσι τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπὸ τὴν αἰωνόβια
θέσι του στὸ ἱερὸ βῆμα πίσω ἀπὸ τὴν ἁγία τράπεζα ἔχει διχάσει σοβαρὰ κλῆρο καὶ
λαό.
Ἄλλη ἐπίσης διδακτικὴ περίπτωσις (λόγῳ συμπληρώσεως αἰῶνος)
εἶνε ἡ τολμηθεῖσα ἀλλαγὴ τοῦ Ἡμερολογίου, ποὺ ῥίπτει φῶς καὶ σὲ κάθε νεώτερη
παρομοία κίνησι. Τὸ 1924, παρὰ τὴν συμπαγῆ διαφωνίαν «πασῶν τῶν ἁγίων τοῦ Θεοῦ
ἐκκλησιῶν», ἕνας πάντολμος κληρικός, ὁ ὁποῖος μὲ ἀτάκτους στοχευμένους
«σάλτους» ἐπέρασε ἀπὸ σχεδὸν ὅλες τὶς καίριες διοικητικὲς θέσεις, κατέλαβε καὶ
τὸν θρόνο τῆς Κωνσταντινουπόλεως, ἐπέβαλε μὲ τὸ ἔτσι θέλω τὴν βούλησί του. Καὶ
ἐκεῖνος μὲν ἀπῆλθε καὶ ἐτάφη, τὶς συνέπειες ὅμως τῆς πεισμονῆς του ὑφίσταται
ἀκόμη μέχρι σήμερα ἡ Ἐκκλησία τοῦ Θεοῦ. Ποιός εὐθύνεται γιὰ τὸν διχασμὸ τοῦ Ἡμερολογίου;
Δὲν χωρεῖ ἀμφιβολία· ὁ Μεταξάκης.
Ἔτσι καὶ στὸ ζήτημα τοῦ πασχαλίου τώρα. Δὲν θὰ εἶνε ὑποκριτικό,
ὁ νέος τολμητίας νὰ ὑποδυθῇ τὸν ἀθῷο καὶ νὰ ἐπιρρίψῃ τὴν εὐθύνη τοῦ νέου
σχίσματος, ποὺ αὐτὸς θὰ προκαλέσῃ, στὸν ἁπλὸ πιστό, ὁ ὁποῖος διὰ λόγους
συνειδήσεως ἀδυνατεῖ νὰ τὸν ἀκολουθήσῃ, καὶ τοῦ τὸ λέγει εἰλικρινῶς, εὐθέως καὶ
ἐγκαίρως;
Ἡ τιμία λοιπὸν ἄρνησίς μας δηλώνεται ἀπὸ τοῦδε σαφῶς.
Διότι ὁ ἑορτασμὸς τοῦ πάσχα τὴν ἴδια ἡμερομηνία μὲ τὸν πάπα κατὰ τὸ ἔτος
2025 εἶνε συμπτωματικός (τὸ ἴδιο συνέβη καὶ κατὰ τὰ ἔτη 1974, 1977, 1980, 1984,
1987, 1990, 2001, 2004, 2007, 2010, 2011, 2014, 2017· ἀλλ᾽ αὐτὸ ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία
τὸ ἀντιπαρέρχεται ἄνευ σημασίας), ἐνῷ ὁ ἐξαγγελλόμενος καὶ ἐπιδιωκόμενος ἀπὸ
τοῦ 2026 συνεορτασμὸς μετὰ τοῦ αἱρεσιάρχου θὰ εἶνε μόνιμος. Καὶ διὰ τοῦτο ἐμποδισμένος.
Διότι αὐτὸν ὁ πατριάρχης τὸν φορτίζει μὲ σημασίαν καὶ διάρκειαν καὶ βάθος καὶ
πονηρὰν σκοπικόμητα· καὶ συνταύτισιν!
Ὑπάρχει κανεὶς ποὺ δὲν βλέπει ὅτι μᾶς ὁδηγοῦν σὲ ἄθεσμη
«ἕνωσι» τῶν «ἑκκλησιῶν», σὲ ἄλλη Φερράρα; Μᾶς τὸ λέγουν κατὰ πρόσωπον, τὸ κηρύττουν
«ἐπ᾽ ἐκκλησίας γυμνῇ τῇ κεφαλῇ».
Δὲν θὰ τὸν ἀνακόψῃ, λοιπόν, κανείς; Δὲν θὰ ὑποβληθῇ
καμμία σοβαρὰ ἔνστασις, ἔγκυρος παρέμβασις, ἔγκαιρος καταγγελία ἐνώπιον τῆς ἀνὰ
τὸν κόσμον Ἐκκλησίας;
Μῆτερ Ὀρθοδοξία, συγκάλεσον τὰ τέκνα σου ἐκ τῶν
τεσσάρων ἀνέμων, καὶ θέσε φραγμὸν εἰς τὸν ταράσσοντα τὴν εἰρήνην σου. Ἄλλως, ἐὰν
ἀφεθῇ, θὰ βλάψῃ «τὴν ἑνότητα τῆς πίστεως καὶ τὴν κοινωνίαν τοῦ ἁγίου
Πνεύματος». Καὶ τότε θὰ ἀποστέλλῃς τοὺς ὑπηρέτας σου ν᾽ ἀναζητοῦν τὰ τέκνα σου
ἀνὰ τὰς ἀγυιὰς καὶ ῥύμας «ἵνα γεμισθῇ ὁ οἶκος» τοῦ Πατρός.
……………………………………………………….
Δείτε σχετικά και:
-Κοινόν Πασχάλιον, Σύμπτωση ἤ
Πρόκληση; 2η ΕΚΠΟΜΠΗ
-Η ΑΝΔΡΕΙΑ ΤΟΥ
ΕΝΟΣ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΝ!
-Ἡ παράδοξη ἐμμονὴ
τοῦ Πατριάρχου
-«Ὁ κίνδυνος εἶναι
ἀφάνταστος!» – Μητρ. Αὐγουστῖνος Καντιώτης
-Από τον
εορτολογικό διχασμό των Ορθοδόξων, στο «κοινό Πάσχα» μετά των αιρετικών.
-Κοινόν Πασχάλιον,
Σύμπτωση ἤ Πρόκληση;
-Ἐπέτειος τῆς Α' Οἰκουμενικῆς
Συνόδου
-Ὅσα πικρὰ ἔρχονται
– μόνον ἀπὸ αὐθεντικὰ ντοκουμέντα
-«Μή φοβοῦ τό
μικρόν ποίμνιον»
-Ὁ κοινὸς ἑορτασμὸς
τοῦ Πάσχα δι’ ὅλους τούς Χριστιανοὺς
-Ἕνα ἀκόμη κροῦσμα
στυγνοῦ βιασμοῦ τῆς ἀλήθειας…
-Ο Οικουμενικός Πατριάρχης
από το Άμπου Ντάμπι για το Πάσχα 2025
-Τὴν Ἄνοιξιν ὁ
Πάπας εἰς τὸ Φανάρι
-Τορπιλίζει την
Πανορθόδοξη Ενότητα ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος
-Φανάρι και
Βατικανό συνεχίζουν το διάλογο για την καθιέρωση «κοινού ποτηρίου»
-Αποκάλυψη τώρα:
Αυτά είναι τα σχέδια τους για το λεγόμενο κοινό Πάσχα
-Καὶ ἡ κυβέρνησίς
«μας» προωθεῖ τὸν κοινὸν ἑορτασμὸν τοῦ Πάσχα μετὰ τῶν αἱρετικῶν
-Ὁ «κοινός» ἑορτασμός
τοῦ Πάσχα (Ιερά Μονή Οσίου Γρηγορίου)
-Να απολογηθή ο
Πατριάρχης Κων/λεως Βαρθολομαίος.
-Προπαγανδιστικὴ ἐκστρατεία
διὰ τὸν κοινὸν ἑορτασμὸν τοῦ Πάσχα
-Συνεφώνησεν ὁ Ἀρχιεπίσκοπος
συνεορτασμὸν μὲ φιλομοφυλοφίλους;
-ΟΧΙ ΚΟΙΝΟΣ
ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΠΑΣΧΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΠΑΠΙΚΩΝ!
-Ἡ προβληματικὴ ἀνακοίνωσις
τῆς Ἱ. Μ. Θεσσαλονίκης – Νέαι Χῶραι καὶ Νέον Σχίσμα
-Οἱ «φατριασταὶ»
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
-Ἐορτασμός τῆς
‘’Νικαίας” μετά τῶν ὁμολογούντων τό αὐτὸ Σύμβολον Πίστεως
-Το κοινό Πάσχα
και η πορεία προς το νέο σχίσμα
-Τό «κοινό Πάσχα»
καί ἡ ὥρα τῆς ἀντίστασης...
-ΤΟ
«ΠΑΣΧΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ» ΚΑΙ Ο ΣΥΝΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
-Μὲ τοὺς ἀντιχρίστους
ἀμετανοήτους φραγκοπαπικοὺς κοιναὶ ἑορταί ; Ποτέ! Ποτέ!
-Διευκρινίσεις διὰ τὸ «ἀλάθητον»
ἐν ὄψει συνεορτασμοῦ τὸ 2025
-O Πάπας Φραγκίσκος
εξέφρασε την επιθυμία του να επισκεφθεί την περιοχή της Νίκαιας το 2025
-Συνεχίζει τις
σχισματικές ενέργειες η Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως
-Τὸ προωθούμενον
κοινὸν Πασχάλιον
-ΤΟ ΔΥΝΑΜΕΙ ΣΧΙΣΜΑ
ΘΑ ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΘΗ, ΕΑΝ Ο ΠΑΠΑΣ ΝΑΤΟ ΠΡΟΧΩΡΗΣΗ
-Συνέρχεται ἐπιτροπὴ
διὰ τὸν συνεορτασμὸν τοῦ Πάσχα!
-Περί κοινοῦ ἑορτασμοῦ
τοῦ Πάσχα μετά τῶν ἑτεροδόξων
-Ὄχι στόν κοινό ἑορτασμό
τοῦ Πάσχα μέ τούς ἀμετανοήτους αἱρετικούς ..
-Το «κοινό
Πασχάλιο» κατά τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο.
-Πατριάρχης
Βαρθολομαίος: Θα γιορτάσουμε την Σύνοδο της Νίκαιας μαζί με τον πάπα Φραγκίσκο.
-Βαρθολομαῖος:
Σκάνδαλον ὁ μὴ κοινὸς ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα μὲ τοὺς αἱρετικοὺς
-Ο Ελπιδοφθόρος
κάνει πρόβες για του χρόνου.
-ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ, Ο ΝΕΟΣ ΒΕΚΚΟΣ!
-Πρώτα η ενότητα
στην Ορθοδοξία
-Οι προθέσεις
Φαναρίου και Βατικανού σε δύο σοβαρά ζητήματα
-Νέα (τελευταία)
απάντησή μου εις σχόλια
-Το ιδιότυπο
εορτολογικό σχίσμα της Ορθοδόξου Φινλανδικής Εκκλησίας
-Ο Πατριάρχης
Βαρθολομαίος επαναφέρει την ανάγκη για κοινό Πάσχα Ορθόδοξων και Παπικών
-Προκλητικὴ καὶ ἐπιπολαία
δήλωσις τοῦ Κων/λεως περὶ κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα
-Ο μακαριστός π.
Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος περί κοινού εορτασμού του Πάσχα μετά των ετεροδόξων
-Το σκάνδαλον του
εορτασμού του Πάσχα με κλονισμένην την Εκκλησιαστικήν ενότηταν
-Ο σωτηριολογικός
χαρακτήρας του εορτασμού του Πάσχα (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)
-Πατριάρχης
Βαρθολομαίος: «Ευχή και προσπάθεια» για κοινό Πάσχα Ορθόδοξων – Καθολικών
-Ο καθορισμός
της ημερομηνίας του Πάσχα
-ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΙΝΟΥ
ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΟ 2025
-Δρομολογείται κοινός
εορτασμός του Πάσχα και ένωση με τους αιρετικούς το 2025!
-Οι σκοτεινές
μεθοδεύσεις του Οικουμενισμού αποκαλύπτονται!
-Σύντομη ανασκευή
της περί αζύμων πλάνης και λοιπών κακοδοξιών
-Ερωτήματα εις
την επιτροπή της «Πανορθοδόξου Διασκέψεως»
-Η παπική πρόταση
περί κοινού εορτασμού του Πάσχα
-Αποκαλυπτικές οι
προθέσεις του Βατικανού κατά την Παπική «θρονική εορτή»
-Προς κοινό
Πάσχα Ορθοδόξων και Παπικών;
-Η κοινή πίστη θα
καθορίσει τον πραγματικό εορτασμό του Πάσχα
-Ο Παπισμός είναι
συνοδικά καταδικασμένος επί αιρέσει; (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)
-Πρίν τήν
σχεδιαζομένη ἀλλαγή τοῦ Πάσχα ἐπιχειροῦν τώρα τήν ἀλλοίωση τοῦ ἑορτασμοῦ του!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου