15 Φεβ 2025

«Γρηγόριε, Γρηγόριε, τί μὲ διώκεις;» Διατί ὁ Μητρ. Περιστερίου ἐπεμβαίνει εἰς τὴν ἁγίαν Πρόθεσιν;

 

«Γρηγόριε, Γρηγόριε, τί μὲ διώκεις;» Διατί ὁ Μητρ. Περιστερίου ἐπεμβαίνει εἰς τὴν ἁγίαν Πρόθεσιν;

Γράφει ὁ κ. Δημήτριος Β. Ἐμμανουήλ, Ἀναγνώστης

«Ἂς εἴμεθα ἐν ἐπιφυλακῇ. Ζοῦμε εἰς ἡμέρας κατὰ τὰς ὁποίας συντελεῖται μία προδοσία τῆς Ὀρθοδόξου ἡμῶν πίστεως μέσα εἰς τοὺς κόλπους τῆς Ἐκκλησίας ἐκ μέρους ἐπισκόπων, ἐκ μέρους ἱεροκηρύκων, ἐκ μέρους θεολόγων, ἐκ μέρους ἐκείνων οἱ ὁποῖοι θὰ ἔπρεπε νὰ εἶνε οἱ πρῶτοι φύλακες τῆς ἱερᾶς ἡμῶν παρακαταθήκης». (1967*)

Ἀγαπητοί, καθὼς τό «κοινὸ Πάσχα» τῶν Οἰκουμενιστῶν, «κρυφορθοδόξων Οὐνιτῶν» καὶ Παπικῶν μετὰ πασῶν τῶν Προτεσταντικῶν «ἐκκλησιῶν» (τῶν ἐν Κρήτῃ ἀναγνωρισμένων) πλησιάζει ἀπειλητικά,  τείνει νὰ παρασύρει μὲ τὴν «οὐρά» του πλῆθος οὐρανοπολιτῶν ὀρθοδόξων ἀδελφῶν μας, κληρικῶν καὶ λαϊκῶν.

Ὡς «οὐρὰ» ἐννοοῦμε τὴν πανδημικὴ φαγούρα τοῦ Μητρ. Περιστερίου μὲ τὸν Κύριο τῆς Δόξης, τὸν Βασιλέα τῶν βασιλευόντων καὶ Κύριο τῶν κυριευόντων, τὸν Ἐσταυρωμένο Χριστό… καὶ ὡς «κεντρί»; – Τὸ δυσῶδες διαρχικὸ ἐσχατολογικὸ παραμύθι τῆς «Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΣΧΑΤΩΝ», μὲ ἀποκλειστικὸ λατρευτικὸ «κέντρο» τὸν Χριστὸ τῶν ἐσχάτων (ποὺ δὲν βρίσκεται στὴν ἱστορία, ἀλλὰ Ἀναστημένος καὶ ἐγκλωβισμένος στὴ Βασιλεία).

Εἰσαγωγικὰ – Περὶ «Ἐσχατολογικῆς Ἐκκλησίας»

Σὲ βίντεο μὲ τίτλο: «Ἡ θέση τοῦ Ἐσταυρωμένου στὴν Ἐκκλησία» [1] βλέπουμε ζωντανὰ τὸν Σεβ. Μητροπολίτη Περιστερίου Γρηγόριο, καὶ ἀκοῦμε ἀργὰ καὶ καθαρὰ τὴν σύντομη ἀλλὰ περιεκτικὴ περὶ «Ἐσχατολογικῆς Ἐκκλησίας» ψευδοδιδασκαλία του:

«Ὁ Χριστὸς δὲν εἶναι στὴν ἱστορία, ὁ Χριστὸς εἶναι στὴ Βασιλεία, ἐκεῖ ποὺ τὸν εἶδε ὁ Πρωτομάρτυρας Στέφανος… Αὐτὸ θέλω τώρα νὰ καταλάβουμε, γιατί ἐδῶ εἶναι τὸ πρόβλημα τὸ μεγάλο, ἀκριβῶς γιατί ἐπηρεαστήκαμε ἀπὸ τὴν δυτικὴ θεολογία τῆς σταύρωσης κι ἔχουμε μπερδευτεῖ, κι ἔχουμε χάσει αὐτὴν τὴν διάσταση. Ὁ Χριστὸς εἶναι «ἐδῶ», ἐδῶ τὸν εἶδε ὁ Πρωτ. Στέφανος· ὁ Χριστὸς ὅμως πρὶν φύγει ἔστησε τὴν Ἐκκλησία Του μὲ τὴ συνδρομὴ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.…ὁπότε ὅπου βρίσκεται ὁ Χριστὸς [ἐκεῖ] εἶναι καὶ ἡ Ἐκκλησία Του… Αὐτὴ εἶναι ἡ Ἐκκλησία τῶν ἐσχάτων, ἡ ἐσχατολογικὴ Ἐκκλησία, ἡ ὁποία εἶναι Μία, εἶναι Ἁγία, εἶναι Καθολικὴ καὶ εἶναι Ἀποστολική» [13:10-14:02].

«Αὐτὸ τὸ μονίμως καρφωμένη (ἐνν. ἡ εἰκόνα τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ πάνω στὸ Τίμιο Σταυρὸ) εἶναι τὸ μεγάλο πρόβλημα. Γιατί; Γιατί τὸ γεγονὸς τῆς σταύρωσης εἶναι στιγμιαῖο, ἐνῶ τὸ γεγονὸς τῆς Ἀνάστασης εἶναι διαρκείας καὶ βρίσκεται στὰ ἔσχατα. Ἐκεῖ (στὰ ἔσχατα) εἶναι ὁ Χριστὸς ἀναστημένος» [48:27].

Προσοχή! Ἂν «Ὁ Χριστὸς δὲν εἶναι στὴν ἱστορία», τότε καὶ ἡ ἐπὶ γῆς Μία, Ἁγία…, Ἐκκλησία Του δὲν εἶναι στὴν ἱστορία! Τί μᾶς θυμίζει αὐτὴ ἡ θεωρία; Ἂν πάλι «Ὁ Χριστὸς (ἀναστημένος) εἶναι στὴ Βασιλεία, ἐκεῖ ποὺ τὸν εἶδε ὁ Πρωτομάρτυρας Στέφανος», καὶ δὲν εἶναι στὴν ἱστορία, τότε τὸ «Πιστεύω» τοῦ Οἰκουμενισμοῦ (διαχριστιανικοῦ καὶ διαθρησκειακοῦ) βρίσκει «κατὰ τὰς Γραφάς» του, τὴν πλήρη ἐφαρμογή του, ΕΙΣ ΤΗΝ «ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ», ὅταν οἱ πάσης φύσεως θολολόγοι – θρησκειολόγοι λατρεύουν σὲ «κοινὸ τόπο» καὶ μὲ «κοινοτικὸ τρόπο» τὸν ΕΝΑ καὶ μοναδικὸ Θεὸ (ἐνν. τὸν Πατέρα!).

Νὰ θυμίσουμε στὸ σημεῖο αὐτὸ τὸ βασικότερο ἄρθρο ἀπὸ τὸ «Πιστεύω» τους. Ὅτι λατρεύουν μὲν «Ἕνα» Θεὸ Πατέρα, μὰ μὲ «Διαφορετικὰ» ὀνόματα. Πλήρως διαφωτιστικὴ ἡ παρακάτω βιντεοσυνέντευξη – ἐρώτηση τοῦ Ἀμερικανοῦ δημοσιογράφου Charlie Rose (11-2-2009) πρὸς τὸν Πατριάρχη μας Βαρθολομαῖο:

-Παναγιώτατε, ἐμεῖς, ἀπὸ ὅλες τὶς θρησκεῖες ἔχουμε τὸν ἴδιο οὐράνιο πατέρα;

Ἰδοὺ καὶ ἡ ἀπάντηση:

– Φυσικά. Ὁ Θεὸς δὲν εἶναι παρὰ ἕνας, ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὰ ὀνόματα ποὺ τοῦ δίνουμε, Ἀλλὰχ ἢ Γιαχβὲ καὶ οὕτω καθ’ ἑξῆς. Ὁ Θεὸς εἶναι ἕνας, καὶ ἐμεῖς εἴμαστε τὰ παιδιά Του.

Πράγματι, ἀδελφοί, ἐν ἔτει 2025 «Ζοῦμε εἰς ἡμέρας κατὰ τὰς ὁποίας συντελεῖται μία προδοσία τῆς Ὀρθοδόξου ἡμῶν πίστεως μέσα εἰς τοὺς κόλπους τῆς Ἐκκλησίας ἐκ μέρους ἐπισκόπων…». «Εἴμεθα ἐν ἐπιφυλακῇ»;

Ἂς ἀκούσουμε λοιπὸν τί ἔχει νὰ μᾶς πεῖ ὁ Μέγας Ἀθανάσιος!

Στὴν πραγματεία «ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΝ ΝΙΚΑΙᾼ ΣΥΝΟΔΟΥ», ποὺ «συνετάγη ὑπ’ αὐτοῦ περὶ τὸ 350-352», διαβάζουμε:

«Ἀφοῦ ὁ Θεὸς εἶναι ἕνας, μία εἶναι καὶ ἡ εἰκών του, δηλαδὴ ὁ Υἱός»!

«Πράγματι ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ὅπως δύναταί τις νὰ μάθη ἀπὸ τὰ λεγόμενα (τῆς Γραφῆς), αὐτὸς εἶναι ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ, ἡ σοφία, ἡ εἰκών, ἡ χεὶρ καὶ ἡ δύναμίς του· διότι ἕν εἶναι τὸ γέννημα τοῦ Θεοῦ καὶ ὅλα αὐτὰ εἶναι γνωρίσματα τῆς γεννήσεως ἐκ τοῦ Πατρός…

Γνωρίζων δὲ πάλι ὅτι ὁ Λόγος, ἡ σοφία, ὁ ἴδιος ὁ Υἱὸς εἶναι ἡ εἰκὼν τοῦ Πατρός, λέγει εἰς τὴν πρὸς Κολοσσαεῖς ἐπιστολήν· «Εὐχαριστοῦμεν τὸν Θεὸν καὶ Πατέρα, ὁ ὁποῖος μᾶς ἀξίωσε νὰ ἔχωμεν μερίδιον τῆς κληρονομίας τῶν ἁγίων εἰς τὸ φῶς· αὐτὸς μᾶς ἐλύτρωσεν ἀπὸ τὴν ἐξουσίαν τοῦ σκότους καὶ μᾶς μετατόπισεν εἰς τὸ βασίλειον τοῦ ἀγαπητοῦ του Υἱοῦ, διὰ τοῦ ὁποίου ἔχομεν τὴν ἀπολύτρωσιν, δηλαδὴ τὴν συγχώρησιν τῶν ἁμαρτιῶν.

Αὐτὸς εἶναι ἡ εἰκὼν τοῦ ἀοράτου Θεοῦ… Κατ’ αὐτὸν τὸν τρόπον δὲν θὰ σκοντάψη εἰς τὸν λίθον τοῦ [σ.σ. Βαρθολομαίου] προσκόμματος (Βλ. Ρωμ. 9,32) ὅποιος ἐρευνᾶ διὰ τοῦ νοῦ τὰ κατὰ τοῦ Κυρίου, ἀλλὰ ἀντιθέτως θὰ πορευθῆ πρὸς τὴν λάμψιν τοῦ φωτὸς τῆς ἀληθείας.

Διότι, πράγματι ἐκεῖ ὁδηγεῖ τὸ εὐσεβὲς φρόνημα, ἔστω καὶ ἂν σκάσουν ἀπὸ τὸν κακὸν των οἱ αἱρετικοί, οἱ ὁποῖοι φιλονικοῦν καὶ οὔτε τὸν Θεὸν σέβονται οὔτε τὸν ἔλεγχον τῶν ἀποδείξεων ντρέπονται» [2].

1.  Η ΑΓΙΑ ΠΡΟΘΕΣΙΣ

Ἀδελφοί, εἶναι γνωστὸ ὅτι «Στὸ ἀριστερὸ μέρος τοῦ Ἱεροῦ ὑπάρχει ἡ Πρόθεση ἢ Προσκομιδή, δηλαδὴ μία κόγχη ἢ ἕνα μαρμάρινο ἢ ξύλινο τραπέζι ποὺ χρησιμεύει γιὰ τὴν προετοιμασία τῶν Τιμίων Δώρων γιὰ τὴ Θεία Εὐχαριστία.». «Ἐκεῖ (λοιπὸν) ὁ Ἱερέας προετοιμάζει τὰ “Τίμια Δῶρα”, τὸν ἄρτο καὶ τὸν οἶνο… ποὺ μὲ τὸν καθαγιασμὸ θὰ μεταβληθοῦν σὲ “Σῶμα καὶ Αἷμα Χριστοῦ”.». Ἐπίσης γνωρίζουμε, ὅτι: «Στὴν Καθολικὴ Ἐκκλησία αὐτὴ ἡ διαδικασία δὲν ὑπάρχει». [3], ἀλλὰ καὶ ὅτι οἱ Προτεστάντες δὲν τὰ πάνε καλά, ἐννοεῖται μὲ τὶς ἅγιες καὶ ἱερὲς Εἰκόνες… Ἰδού,

2. ΚΑΙ «ΑΙ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ» ΤΟΥ ΜΗΤΡ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

«Ἀπὸ ποῦ ξεκινᾶ ἡ θεία Λειτουργία; Ὅταν ὁ κόσμος, οἱ ἄνθρωποι μᾶς φέρνουν τὸ ψωμὶ καὶ τὸ κρασί; Ἀπὸ τὴν Πρόθεση.

Καὶ τί λέμε; «Ἑτοιμάζου Βηθλεέμ, ἤνοικται πᾶσιν ἡ Ἐδέμ, εὐτρεπίζου Εὐφραθᾶ, ὅτι τὸ ξύλον τῆς ζωῆς, ἐν τῷ σπηλαίῳ…», κτλ. Λοιπὸν «νὰ ‘το» τὸ σπήλαιο, ἐδῶ ἔχουμε σπηλιὰ καὶ βάζουμε τὴν Εἰκόνα τῆς Γέννησης, δὲν βάζουμε τὸν Χριστὸ Πάσχοντα ἀπὸ δυτικοεπηρεασμό, ἀπὸ Προτεσταντικὸ καὶ Ρωμαιοκαθολικὸ ἐπηρεασμό.». (Ὁ νοῶν νοείτω).

Καὶ συνεχίζει: «Δὲν βάζουμε! Ὁ Μητροπολιτικός μας Ναὸς ἔχει τὸν Χριστὸ πάσχοντα. Τί δουλειὰ ἔχει ὁ Χριστὸς πάσχοντας ἐδῶ; Ξέρετε τὴν, συγγνώμη, νὰ πῶ βαριὰ κουβέντα; Τὴν σχιζοφρένεια ποὺ μᾶς διακρίνει (ἀκούγονται φωνὲς διαμαρτυρίας). Μὰ δὲν τὸ βλέπουμε ἐδῶ, ποιὰ ἄκρα ταπείνωση. Ἐδῶ ὁ Χριστὸς γεννιέται· ἐδῶ πέρα. Ὅταν λέμε “Ἑτοιμάζου Βηθλεέμ·”, λέμε Βηθλεέμ! Ὁ Χριστὸς δὲν ἔχει γεννηθεῖ ἀκόμα. Γιὰ ποιὰ «ἄκρα ταπείνωση» μοῦ μιλᾶτε· ἐδῶ τὰ γεγονότα ποὺ ἔχουμε, μέσα ἐδῶ, (δηλαδὴ) ὅ,τι ζοῦμε μέσα στὶς Ἀκολουθίες· εἶναι τῆς ἱστορίας. Ὡραῖα (σᾶς ἐρωτῶ)· Ἄκρα ταπείνωσις, ὁ Χριστὸς ἀπὸ ποῦ ἦρθε, μὲ ἀλεξίπτωτο; Καὶ ξαφνικὰ ἦταν ἐκεῖ· ἔτσι ταπεινωμένος; Σκεφτεῖτε το. Παράκληση θερμή. «Ἑτοιμάζου Βηθλεέμ, ἤνοικται πᾶσιν ἡ Ἐδέμ, εὐτρεπίζου Εὐφραθᾶ, ὅτι τὸ ξύλον τῆς ζωῆς, ἐν τῷ σπηλαίῳ ἐξήνθησεν ἐκ τῆς Παρθένου·». Σωστὰ δὲν τὸ λέω;».

[Σχόλιο: «Ποιὰ σχέση πρὸς τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ μπορεῖ νὰ ἔχει ἕνας συνήγορος τοῦ ψεύδους;». (Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς) [ΕΠΕ 3, 608].

3. «ΟΙ ΑΓΑΘΕΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ» ΜΑΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΜΗΤΡ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

«Οἱ Πατέρες λένε ὅτι κατὰ τὴν πτώση τοῦ ἀνθρώπου ἐσκοτίσθηκε ὁ νοῦς τοῦ ἀνθρώπου. Ἐσκοτίσθη ὁ νοῦς τοῦ Ἀδάμ. Δὲν ἀσχολοῦνται οἱ Πατέρες μὲ τὸν Ἀδὰμ ὡς Ἀδάμ, ἀλλά μὲ τὸν νοῦν τοῦ Ἀδάμ, ὁ ὁποῖος Ἀδὰμ ἀρρώστησε, ἐπειδὴ ἐσκοτίσθηκε ὁ νοῦς του. Οἱ Πατέρες μιλᾶνε γιὰ ἀσύνετον νοῦν. Παντοῦ στὴν Πατερικὴ γραμματεία τὸ θέμα τῆς πτώσεως εἶναι ὁ σκοτασμὸς τοῦ νοὸς τοῦ ἀνθρώπου» (π. ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΩΜΑΝΙΔΗΣ) [4].

Ἀγαπητοί, ἔχοντας κατὰ νοῦ ὅλα τὰ  παραπάνω· μὰ πιὸ πάνω τὰ «ἀπίστευτα» οἰκουμενιστικὰ πιστεύματα τοῦ μεταπατερικοῦ Μητρ. Περιστερίου ποὺ σαφῶς, σαφέστατα ἀποκαλύπτουν τὶς «ἀγαθὲς προθέσεις» του… τὶς τόσο παθιασμένες καὶ ἐνάντιες, πρὸς τὸν «παθόντα, καὶ ταφέντα» Κύριό μας, τὸν «Σταυρωθέντα τε ὑπὲρ ἡμῶν» πρὸς Αὐτὸν ποὺ ὁ Ἡσαΐας (ἂν καὶ ἔζησε 800 χρόνια πρὶν γεννηθεῖ ὁ  Χριστὸς) βλέπει «Μέσα εἰς τὴν (ΑΚΡΑ) ταπείνωσιν καὶ τὸν ἐξευτελισμόν». «Τὸν εἴδομεν (λέγει) καὶ δὲν εἶχε πρόσωπον ἐμφανίσιμον, οὔτε κάλλος. Ἀλλὰ τὸ πρόσωπόν του [ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ] ἦτο καταφρονημένον, χωρὶς τιμὴν καὶ δόξαν.» (Ἡσ. 53, 1-3)· Ἀπαντοῦμε…

ΣΤΑ «ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ» ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ… ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ «ΤΑΜΕΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ»:

«ΥΠΟΤ. Ἐπείπερ ὁ λόγος ἡμῖν περὶ Θείας Λειτουργίας, ἑρμήνευσόν μου τί δηλοῦσι τὰ σημεῖα καὶ σύμβολα, ὅπου βλέπομεν ἐν αὐτῇ.

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 17

Ἑρμηνεία τῆς Θείας Λειτουργίας

[«Ἀπὸ ποῦ ξεκινᾶ ἡ θεία Λειτουργία;» (Ὁ Μητρ. Περιστερίου Γρηγόριος)]

ΓΕΡ. Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι μία ἀνάμνησις ὅλου τοῦ Μυστηρίου τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Χριστοῦ, ἀπὸ τῆς Θείας αὐτοῦ Γεννήσεως ἕως τῆς Ἀναλήψεως καὶ τῆς καθέδρας αὐτοῦ ἐν δεξιᾷ τοῦ Πατρός. Αὐτὰ ὅλα τὰ παρασταίνει ἡ Λειτουργία εἰς τὰς αἰσθήσεις τῶν τέκνων τῆς Ἐκκλησίας μὲ ὑλικὰ σημεῖα καὶ ὁρατὰ, διὰ νὰ μᾶς ὁδηγήση εἰς τὰ ἄυλα καὶ οὐράνια· καὶ ἐπειδὴ δὲν εἶναι εὔκολον νὰ μεταχειρισθῆ τόσα ὑλικὰ πράγματα, ὅσα ἦσαν τὰ ἔργα καὶ τὰ πάθη τοῦ Χριστοῦ, σμίγει εἰς ἕν καὶ τὸ αὐτὸ πρᾶγμα πολλὰ σημαινόμενα, κατὰ διαφόρους καιροὺς καὶ τόπους καὶ λόγους, ὡς τὸ Κάλυμμα τοῦ Ποτηρίου πότε σημαίνει ἕν Μυστήριον, καὶ πότε ἄλλο, ὡς ρηθήσεται.

[«Ἀπὸ ποῦ ξεκινᾶ ἡ θεία Λειτουργία; Ὅταν ὁ κόσμος, οἱ ἄνθρωποι μᾶς φέρνουν τὸ ψωμὶ καὶ τὸ κρασί;». Ὁ Μητρ. Περιστερίου Γρηγόριος ἀπαντᾶ: Ἀπὸ τὴν Πρόθεση»].

ΓΕΡ. Φέρεται πρῶτον ἡ Προσφορὰ εἰς τὴν Ἐκκλησία, ἥτις σημαίνει τὴν Μαρίαν Παρθένον, φερθεῖσαν ὑπὸ τῶν γονέων της εἰς τὸν Ναὸν τοῦ Κυρίου, τὴν ὁποίαν ὁ Ἱερεὺς μιμούμενος τὸν Ζαχαρίαν, τὴν θέτει εἰς τὰ Ἅγια τῶν Ἁγίων, τὴν Ἁγίαν Τράπεζαν, ἕως ὅτου νὰ ἐνδυθῆ καὶ νὰ γίνη ἕτοιμος διὰ τὴν Προσκομιδήν, διὰ τοὺς χρόνους ὁπού διέτριψεν ἡ Παρθένος εἰς τὸν Ναόν·ἀπὸ ἐκεῖ ὁ Ἱερεὺς τὴν σηκώνει, καὶ τὴν φέρνει εἰς τὴν πρόθεσιν, καὶ σημαίνει τὸν δρόμον ὁπού ἔκαμεν ἡ Παρθένος Μαρία μὲ τὸν Ἰωσὴφ ἕως τὴν Βηθλεὲμ διὰ τὴν ἀπογραφήν· καὶ ἐκεῖ οὖσα ἡ Παρθένος ἔγγυος (διότι καὶ ἡ Προσφορὰ εἶναι τυπωμένη μὲ τὸ ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ,) ἐγέννησε τὸν Χριστὸν εἰς τὸ Σπήλαιον, τοῦ ὁποίου σπηλαίου τὸ κοῖλον σημαίνει καὶ ἡ Πρόθεσις· «τότε τὸ παιδίον Ἰησοῦν ἔθηκεν ἐν τῇ φάτνῃ·» καὶ εἶναι τὸ Δισκάριον· τὰ δὲ Καλύμματα δηλοῦσι τὰ Σπάργανα· ὁ δὲ Ἀστερίσκος δηλοῖ τὸν φανέντα Ἀστέρα· τὸ δὲ Θυμιατήριον καὶ τὰ θυμιάματα δηλοῦσι τὰ Δῶρα τῶν Μάγων.

[Λοιπὸν «νὰ ’το» τὸ σπήλαιο, ἐδῶ ἔχουμε σπηλιὰ καὶ βάζουμε τὴν Εἰκόνα τῆς Γέννησης, δὲν βάζουμε τὸν Χριστὸ Πάσχοντα… συγγνώμη, νὰ πῶ βαριὰ κουβέντα; Τὴν σχιζοφρένεια πού μᾶς διακρίνει… Μὰ δὲν τὸ βλέπουμε ἐδῶ; Ποιὰ ἄκρα ταπείνωση; Ἐδῶ ὁ Χριστὸς γεννιέται· ἐδῶ πέρα.]

ΓΕΡ. Καὶ ἐπειδὴ ὁ Ἡσαΐας λέγει· «Παιδίον ἐγεννήθη ἡμῖν, καὶ τὰ ἑξῆς, οὗ ἡ ἀρχὴ ἐπὶ τοῦ ὤμου αὐτοῦ·» τὸ ὁποῖον σημαίνει τὸν Σταυρόν, μὲ τὸν ὁποῖον ἐνίκησε τὸν ἐχθρόν, καὶ ἐβασίλευσε διὰ παντός· καὶ ἐπειδὴ ὁ αὐτὸς Χριστὸς λέγει· «οὐκ ἦλθον διακονηθῆναι ἀλλὰ διακονῆσαι, καὶ δοῦναι τὴν ψυχὴν λύτρον ἀντὶ πολλῶν·» διὰ τοῦτο σμίγει ἐν τῷ ἰδίῳ καιρῷ ἡ Ἐκκλησία τὴν Γέννησιν τοῦ Χριστοῦ καὶ τὸν θάνατον· μάλιστα ὅταν γεννᾶ αὐτὸν ἐκ τῆς Παρθένου, μὲ τὴν Λόγχην ἐβγάζει λέγουσα, «ὡς πρόβατον ἐπὶ σφαγὴν ἤχθη·» καὶ τὰ ἑξῆς. Κεντᾶ καὶ ἐν δεξιοῖς τὴν πλευρὰν τοῦ αὐτοῦ ἀμνοῦ τοῦ Χριστοῦ· καὶ ἐπειδὴ ἐκ τῆς πλευρᾶς του ἐβγῆκεν αἷμα καὶ ὕδωρ, καὶ ὁ Ἀπόστολος Ἰωάννης παρὼν εἶδε, καὶ λαβών τὸ ἀγγεῖον μὲ τὸ ὁποῖον ἔφερον τὴν χολὴν καὶ τὸ ὄξος καὶ τὸν ἐπότισαν, μέσα εἰς αὐτὸ ἐδέχθη τὸ αἷμα καὶ ὕδωρ, (ὡς τινές φασι νὰ σώζονται ταῦτα μέχρι σήμερον) διὰ τοῦτο εἰς τὸν τύπον τοῦ Ἀγγείου ἐκείνου ἡ Ἐκκλησία ἔχει τὸ Ποτήριον, ἐν ᾧ κατ’ ἀρχὰς ἐκχέει τὸν οἶνον καὶ τὸ ὕδωρ· ἀλλ’ ἀφ’ οὗ ἁγιασθοῦν αὐτὰ μετὰ τὴν Μεταβολήν, γίνεται τύπος τὸ Ποτήριον ἐκείνου τοῦ Ποτηρίου, μὲ τὸ ὁποῖον ὁ Χριστὸς παρέδωκε στοὺς Ἀποστόλους τὸ αἷμα αὐτοῦ· καὶ κατὰ τὰ δύο αὐτὰ Μυστήρια τῆς Γεννήσεως καὶ τῆς Σταυρώσεως τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ γίνεται ἡ Πρόθεσις, τύπος τοῦ Σπηλαίου διὰ τὴν Γέννησιν, καὶ τοῦ Γολγοθᾶ διὰ τὴν Σταύρωσιν· καὶ τὰ Καλύμματα ὁμοίως διὰ τὴν Γέννησιν δηλοῦσι τὰ σπάργανα, καὶ διὰ τὴν Σταύρωσιν καὶ ἐνταφιασμὸν τὴν καινήν Σινδόνα καὶ τὸ Σουδάριον δηλοῦσι·

[Ὅταν λέμε “Ἑτοιμάζου Βηθλεέμ·”, λέμε Βηθλεέμ! Ὁ Χριστὸς δὲν ἔχει γεννηθεῖ ἀκόμα. Γιὰ ποιὰ «ἄκρα ταπείνωση» μοῦ μιλᾶτε· ἐδῶ τὰ γεγονότα ποὺ ἔχουμε, μέσα ἐδῶ, (δηλαδὴ) ὅ,τι ζοῦμε μέσα στὶς Ἀκολουθίες· εἶναι τῆς ἱστορίας. Ὡραῖα (σᾶς ἐρωτῶ)· Ἄκρα ταπείνωσις, ὁ Χριστὸς ἀπὸ ποῦ ἦλθε, μὲ ἀλεξίπτωτο; Καὶ ξαφνικὰ ἦταν ἐκεῖ· ἔτσι ταπεινωμένος; Σκεφτεῖτε το. Παράκληση θερμή].

ΓΕΡ. καὶ ἐπειδὴ ὁ Χριστὸς παρακάλεσε τὸν Πατέρα του, καὶ εἶπεν· «ὅπου αὐτὸς εἶναι, νὰ εἶναι καὶ οἱ ὑπηρέται του·διὰ τοῦτο γύρωθεν θέτονται τὰ Τάγματα τῶν Ἁγίων».

[ΜΗΤΡ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ: «Ὁ Χριστὸς δὲν εἶναι στὴν ἱστορία, ὁ Χριστὸς εἶναι στὴ Βασιλεία, ἐκεῖ ποὺ τὸν εἶδε ὁ Πρωτομάρτυρας Στέφανος… Αὐτὸ θέλω τώρα νὰ καταλάβουμε, γιατί ἐδῶ εἶναι τὸ πρόβλημα τὸ μεγάλο…ὁπότε ὅπου βρίσκεται ὁ Χριστὸς [ἐκεῖ] εἶναι καὶ ἡ Ἐκκλησία Του…].

«1ο Σχόλιο: Ναί, «ἅγιε» Μητρ. Περιστερίου· Λειτουργιομάχε καὶ Λειτουργιοσχίστη. Ναί, «Ὅπου βρίσκεται ὁ Χριστὸς [ἐκεῖ] εἶναι καὶ ἡ Ἐκκλησία Του», ἀλλὰ καὶ ὅπου βρίσκεται ἡ Στρατευόμενη Ἐκκλησία Του (καὶ ἡ θριαμβεύουσα μαζί), ἐκεῖ ΕΙΝΑΙ καὶ ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, ὡς Θεάνθρωπος. «Ὅλως ἦν ἐν τοῖς κάτω, καὶ τῶν ἄνω οὐδόλως ἀπῆν, ὁ ἀπερίγραπτος Λόγος· συγκατάβασις γὰρ θεϊκή, οὐ μετάβασις τοπικὴ γέγονε…»!».

ΓΕΡ. (…διά τοῦτο γύρωθεν θέτονται τὰ Τάγματα τῶν Ἁγίων.) Πρῶτον ἡ Παρθένος παρίσταται εἰς τὰ δεξιά του, καὶ ὕστερον ἡ μερὶς τοῦ Προδρόμου καὶ καθεξῆς, Ἀποστόλων, Προφητῶν, Μαρτύρων, Διδασκάλων εἰς σχῆμα Τριαδικόν, καθὼς παραστέκονται ἔμπροσθέν  του  καὶ  τὰ  Τά­γματα τῶν Ἀγγέλων ἐν Οὐρανοῖς· ἐπειδὴ ἡ καθ’ ἡμᾶς Ἱερουργία «εἶναι μίμησις τῆς οὐρανίου Ἱεραρχίας», ὡς λέγει ὁ ἱερεὺς Διονύσιος. Κάτω ἀπὸ αὐτάς τὰς Μερίδας θέτομεν τὰς Μερίδας τῶν ζώντων καὶ κεκοιμημένων, οὕς θέλομεν μνημονεύοντες».

«2ο Σχόλιο: ΑΝ καὶ ὁ Μητρ. Περιστερίου Γρηγόριος βλέπει μόνο τὸ «Σπήλαιο» καὶ ἐν αὐτῷ τὴν Γέννηση τοῦ Χριστοῦ… ὁ συγγραφέας Ἐπίσκοπος τοῦ ἐν λόγῳ Βιβλίου βλέπει τὴν ἁγία Πρόθεση καὶ ὡς «τὸν Θρόνον τῆς Βασιλείας τοῦ Χριστοῦ», καὶ ἐπιπλέον ὡς «τὸν Θρόνον τῆς Χάριτός του»! Ὁ Περιστερίου ποὺ ἀγνοεῖ ἢ ἀποσιωπᾶ τὰ τῆς Πρόθεσης γενόμενα… προχωρᾶ βιαστικὰ στὴν «Μεγάλη Εἴσοδο»… προκειμένου νὰ φτάσει μπροστὰ στὴν Ὡραία Πύλη καὶ στὴν «ἱστορικὴ» πρὸ 2000 ἐτῶν Σταύρωση! Τὰ παρακάτω λόγια τοῦ Μητρ. Περιστερίου – ἀπὸ τὴν ἴδια «Πηγὴ» Βίντεο – κρίνονται ἀναγκαῖα καθὼς ἀποκαλύπτουν τὸν τελικὸ σκοπό του ποὺ εἶναι ἡ παντελὴς ἀπουσία τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπὸ τοῦ Ἱεροῦ Βήματος, τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀλλὰ καὶ τοῦ Ἄκρα Ταπεινωμένου Χριστοῦ.

ΜΗΤΡ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ: «Λοιπόν, κάνουμε τὴν Μεγάλη εἴσοδο. Προσέξτε τώρα. Ὁ Χριστὸς ἔχει γεννηθεῖ, οἱ Εὐχές· ἅμα θέλετε νὰ κάνουμε ἕνα Λειτουργικὸ σεμινάριο, γιὰ νὰ δοῦμε ὅλα τὰ στοιχεῖα βῆμα-βῆμα, ἕνα-ἕνα.

Στὴ Μεγάλη εἴσοδο ξεκινᾶμε… καὶ ἐρχόμαστε… περνᾶμε τὴν Ὡραία Πύλη, καὶ ἐρχόμαστε καὶ ἐναποθέτουμε τὸ ψωμὶ καὶ τὸ κρασί, αὐτὰ ποὺ ἐπιλέξαμε καὶ ποὺ διαβάσαμε, ποὺ ξεχωρίσαμε ἀπὸ τὸ Πρόσφορο καὶ τὸ κρασὶ ποὺ μᾶς προσφέρθηκε καὶ τὰ ἐναποθέτουμε στὴν Ἁγία Τράπεζα. Εἴμαστε στὴ Μεγάλη εἴσοδο. Ἡ Μεγάλη εἴσοδος ξεκινάει ἀπὸ τὴ Βηθλεέμ, περνάει ἀπὸ τὴν Σταύρωση· νὰ ‘τη ἡ Σταύρωση, πάνω ἀπὸ τὸν Γολγοθᾶ (πάνω ἀπὸ τὴν Ὡραία Πύλη, στὴν κορυφὴ τοῦ Τέμπλου). …Ἡ Ἐκκλησία τὰ τοποθέτησε ἱεραρχικὰ τὰ γεγονότα, ἱστορικά, ἕνα-ἕνα. Δηλαδή, Γέννεση· ἡ πορεία τοῦ Χριστοῦ μέσα στὴν ἱστορία· πλησιάζει ὁ Χριστός, φτάνουμε ἐδῶ κάτω (ἀπὸ τὴν Ὡραία Πύλη), ποὺ ἔχουμε πάνω τὴν εἰκόνα τοῦ Μυστικοῦ Δείπνου, ποὺ ἔχει τελέσει τὸ Μυστήριο (ἐνν. ὁ Χριστὸς πρὶν 2000 χρόνια)· σταυρώνεται, νὰ ’τη ἡ  Σταύρωση (πιὸ πάνω ἀπὸ τὴν εἰκόνα τοῦ Μ. Δείπνου), καὶ στὴ συνέχεια περνάει «ἐδῶ» (ἐντός τοῦ ἱεροῦ Βήματος, στὴν Βασιλεία), καὶ ἐμεῖς καλύπτουμε μὲ τὸν ἀέρα ποὺ ἐσεῖς βλέπετε. «Ὁ εὐσχήμων Ἰωσήφ, ἀπὸ τοῦ ξύλου καθελών·», τὸν πῆρε τὸν Χριστό, τὸν κατέβασε ἀπὸ τὸν Σταυρό, «σινδόνι καθαρᾷ εἰλήσας καὶ ἀρώμασιν, ἐν μνήματι καινῷ, κηδεύσας, ἀπέθετο.». Τὸν βάλαμε «ἐδῶ» τὸν Χριστό, πάνω· ἔχει ἤδη ἀποκαθηλωθεῖ ὁ Χριστός· Τὸν βάλαμε πάνω στὴν Ἁγία Τράπεζα καὶ Τὸν ἐνταφιάσαμε. Καὶ μετὰ ἀρχίζει ἡ Ἁγία Ἀναφορά»»].

Ἰδοὺ μία ἀκόμη σύντομη ἀπάντηση (ἀπὸ τὸν «ΤΑΜΕΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ») στὰ ἐν λόγῳ «Βαβὲλ» λειτουργικὰ σκευάσματα τοῦ Μητρ. Περιστερίου.

(Μετὰ τὰ Ἀντίφωνα, …μετὰ τὸν Τρισάγιο Ὕμνο, …μετὰ τὴν εὐλογία τοῦ Ἐπισκόπου καὶ τὴν εἰς τὸ σύνθρονο στάση του, μετὰ τὴν πανηγυρικὴ Φήμη του…)

«Μετὰ τὰς προσευχάς ἐρχόμεθα εἰς τὸ Μυστήριον τοῦ Σταυροῦ, καὶ εὑρίσκοντες τὸν Χριστὸν ἐν τῇ Προθέσει ἐσταυρωμένον, καθὼς εἰς τὸν Γολγοθᾶ, θυμιῶμεν τὸ Ἱερατεῖον, δηλαδὴ ὁ Ἀρχιερεύς, πρὸς εὐχαριστίαν τῆς τοσαύτης δωρεᾶς καὶ ἀγάπης τοῦ Θεοῦ, λέγων τό, «Ἐλέησόν με ὁ Θεὸς κατὰ τὸ μέγα ἔλεός σου» καὶ τὰ ἑξῆς, ἕως τοῦ «Ἀγάθυνον Κύριε» τὸ δὲ λοιπὸν λέγει ἀφ’ οὗ θέση τὰ Δῶρα ἐν τῇ ἁγίᾳ Τραπέζῃ· καὶ ΑΣΚΕΠΗΣ τὴν κεφαλὴν λαμβάνει ΕΝ ΠΡΟΘΕΣΕΙ μερίδας τῶν Βασιλέων, Ἀρχιερέων, τοῦ λαοῦ, καὶ ὅν κατ’ ὄνομα θέλει, καὶ ΑΣΚΕΠΗΣ ΜΕΝΕΙ ἕως ὅτου δεχθῆ τὰ Ἅγια.  Καὶ ἐπειδὴ ὁ Ἀρχιερεὺς φέρει τὸν τύπον τοῦ Χριστοῦ, δὲν εἰσοδεύει αὐτὸς μὲ τὰ Ἅγια, ἀλλὰ τὰ δίδει τῷ Ἱερεῖ καὶ Διακόνῳ, οἱ ὁποῖοι δηλοῦσι τὸν Ἰωσὴφ καὶ τὸν Νικόδημον» [Σελ. 46]».

> Ἡ ἁγία Πρόθεση ὡς «Θρόνος τῆς Βασιλείας τοῦ Χριστοῦ», καὶ ἐπιπλέον ὡς «Θρόνος τῆς Χάριτός του»!

(Ἑρμηνεία τῆς Θείας Λειτουργίας)

ΓΕΡ. Ἀλλ’ ἐνθυμηθέντες ὅτι ὁ Χριστὸς θέλει ἔλθη Κριτὴς ζώντων καὶ νεκρῶν, κατὰ τὸ ὁποῖον ἡ Πρόθεσις δηλοῖ τὸν Θρόνον τῆς Βασιλείας τοῦ Χριστοῦ, καὶ τὸν Θρόνον τῆς Χάριτός του, εἰς τὸν ὁποῖον Θρόνον τῆς χάριτός του τώρα παριστάμεθα καὶ ζητοῦμεν τὴν συγχώρησιν τῶν ἁμαρτιῶν μας, εἰς δὲ τὸν μέλλοντα Θρόνον τῆς Βασιλείας του παριστάμεθα, ὡς λόγον ἀποδώσαντες τῶν πεπραγμένων ἡμῖν, τούτων τῶν τεσσάρων τῶν ὁποίων κάμνομεν ἀνάμνησιν εἰς τὴν Πρόθεσιν, δηλαδὴ τῆς Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ, τοῦ Πάθους, τοῦ Θρόνου τῆς Χάριτος, καὶ τοῦ Θρόνου τῆς Κρίσεως, ἀφήνοντες τὰ ἄλλα εἰς τοὺς ἰδίους τῶν καιρῶν καὶ τόπους, γυρίζομεν εἰς τὴν Γέννησιν τοῦ Χριστοῦ, ἀπὸ τὴν ὁποίαν λαμβάνει τὴν μέθοδον καὶ ἀρχὴν ἡ Θεία Λειτουργία μὲ τέτοιον τρόπο.

Πρῶτον ὁ Ἱερεὺς θυμιάζων τὴν Ἁγίαν Πρόθεσιν καὶ ὅλον τὸ Θυσιαστήριον, εὐχαριστεῖ τῷ Θεῷ καὶ Πατρὶ τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ οὕτως εὐδοκήσαντι, ὕστερον δὲ ἀναπέμπει τῇ φιλανθρωπίᾳ αὐτοῦ τὴν δόξαν ἐκείνην, τὴν ὁποίαν εἰς τὴν Γέννησιν τοῦ Χριστοῦ καὶ οἱ Ἄγγελοι ἀνέπεμψαν, τὸ «Δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῷ», καὶ τὰ ἑξῆς, μυστικῶς, διότι καὶ οἱ Ἄγγελοι εἰς μόνους τούς ποιμένας κατ’ ἰδίαν ἐφανέρωσαν· κλείει τὰς κάτω θύρας, τὸ δὲ ἄνω καταπέτασμα ἀνοικτὸν ἀφήνει, διὰ νὰ δείξη, ὅτι ὁ κάτω κόσμος καὶ ὁ ὄχλος δὲν ἐγνώρισαν τότε κατ’ ἀρχὰς τοῦ Χριστοῦ τὴν Γέννησιν, ἀλλὰ μόνον οἱ ὑψηλοὶ καὶ θεοειδεῖς, ὡς οἱ Προφῆται, Πατριάρχαι, ἡ Παρθένος Μαρία, ὁ Ἰωσήφ, οἱ Ποιμένες, οἱ Μάγοι. Καὶ τότε λέγει τὸ [«Εὐλογημένη ἡ Βασιλεία…»!], «Εὐλογημένη ἡ Βασιλεία τοῦ Πατρός, καὶ τοῦ Υἱοῦ, καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος·», ἐπειδὴ καὶ διὰ τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Χριστοῦ καὶ τῶν παθῶν του, ἀλλὰ καὶ μεσιτείᾳ πρὸς τὸν Θεὸν διὰ τὰς ἁμαρτίας μας»…

ΥΠΟΤ.  Βαβαί, ἅγιε Γέρον, ἐγὼ ἐνόμιζα τὰ ἐν τῇ Λειτουργίᾳ ταῦτα σύμβολα, ὅτι εἶναι διὰ μίαν μεγαλοπρέπειαν, καὶ Τζεριμόνιαν κοινῶς εἰπεῖν, καὶ τώρα ἔγνων, ὅτι σημεῖα εἶναι μεγάλων Μυστηρίων.» [5].

ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ

> «Πᾶνε πρὸς ἕνωσι Ποτηρίου!

Δὲν ξέρουμε τί μπορεῖ νὰ συμβῆ, διότι ἐγὼ γέρος ἄνθρωπος εἶμαι, ὅσο μπόρεσα κράτησα.

Μοῦ ’λεγε ἕνας θεολόγος, ὁ ὁποῖος ξέρει πολλὲς γλῶσσες καὶ ἔχει πάει στὸ ἐξωτερικὸ καὶ εἶδε τὸν πάπα, αὐτὸν ποὺ ἀπέθανε.  «Ἐκεῖ πέρα στὴν Ἑλλάδα», τοῦ εἶπε, «εἶνε ἕνας δεσπότης, ἕνας δεσπότης Φλωρίνης, Αὐγουστῖνο τὸν λένε. Αὐτὸς μᾶς κάνει μεγάλη ζημιά, δὲν μᾶς ἀφήνει αὐτός… Τί εἶνε αὐτός; Ποιὸς εἶνε;». Ζητοῦσε πληροφορίες δηλαδή. …Ἀλλὰ ἡ κίνησίς μας ὅμως, παρ’ ὅλη τὴν ἁμαρτωλότητα τῶν μελῶν της εἶνε ὀρθόδοξος κίνησις. Ὀρθοδόξως σκεπτόμεθα, ὀρθοδόξως προσπαθοῦμε νὰ ζήσουμε, καὶ τὴν κρατοῦμε αὐτὴ τὴν ὀρθοδοξία καὶ προτιμοῦμε νὰ ἀποθάνουμε, παρὰ νὰ προδώσομε τὴν Πίστι μας. Ὀρθοδοξία ἢ θάνατος.Δὲν ξέρουμε τί θὰ γίνη. Δὲν ξέρουμε πῶς θὰ ἐξελιχθοῦνε τὰ πράγματα. Διότι αὐτοὶ πᾶνε πρὸς τὴν ἕνωσιν. Ἕνωσι ποτηρίου. Ὄχι ἁπλῶς νὰ ποῦμε καλημέρα καὶ καλησπέρα μὲ τὸν καθολικό, μὲ τὸ φράγκο… Ἀλλὰ τὸ νὰ ἑνωθοῦμε πλέον μυστηριακῶς καὶ νὰ πίνουμε ἐκ τοῦ αὐτοῦ ποτηρίου καὶ νὰ τρώγωμεν τὸν ἴδιο ἄρτο. Αὐτὸ εἶνε μία μεγάλη προδοσία Ὀρθοδοξίας καὶ τότε πλέον ὑπάρχει 100% λόγος νὰ «μισῶ ἐκκλησίαν πονηρευμομένων». Τώρα ὅμως (=Φλώρινα 1978) πρέπει νὰ προσέξωμε νὰ ἀνήκωμε εἰς τὴν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησία καὶ νὰ ἔχωμε τὸν σεβασμὸ πρὸς τοὺς λειτουργούς της.» (π. Αὐγουστῖνος / ἱεραποστολικὴ συγκέντρωσι στὴν «Ἀγάπη» Φλωρίνης 1978) [6].

> «Εἶναι ἡ καρδία τῆς καρδίας τῆς Ὀρθοδοξίας· ἡ Θεία Λειτουργία!» (π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος)

«Καὶ λέγει ἕνας σοφὸς σύγχρονος ὀρθόδοξος θεολόγος ὅτι: Ἐὰν καταφέρουν οἱ ἐχθροί τῆς Πίστεως νὰ καταστρέψουν ὅ,τι νομίζουν ὅτι μποροῦν νὰ καταστρέψουν εἰς τὴν Ἐκκλησίαν, μόνο ἐὰν διατηρηθεῖ ὁ τύπος τῆς Θείας Λειτουργίας, ὅπως ἔχει εἶναι αὐτός, ὁ τύπος τῆς Θείας Λειτουργίας, ἱκανὸς νὰ συγκρατήσει  τὴν Ὀρθοδοξία καὶ σὲ καιροὺς καλύτερους, ὅταν ἔλθει (καιρὸς) ποὺ θὰ ἔχουν πλέον ἐξαφανισθεῖ οἱ ἐχθροί, νὰ ἀποδοθεῖ ἡ Ὀρθοδοξία. Σᾶς τὸ λέγω, γιὰ νὰ ἀντιληφθεῖτε τί σημαίνει Θεία Λειτουργία. Εἶναι ἡ καρδία τῆς καρδίας τῆς Ὀρθοδοξίας· ἡ Θεία Λειτουργία. Γι’ αὐτὸ κάθε παραποίησης, κάθε κακοποίηση μέσα στὸ χῶρο τῆς Θείας Λειτουργίας εἶναι ἕνα αὐτόχρημα ἔγκλημα ἐναντίον τῆς Ὀρθοδοξίας. Γι’ αὐτὸ ἂν δεῖτε, καὶ θὰ τὸ δεῖτε, νὰ ἐπιχειροῦν βέβηλα χέρια νὰ ἀλλάζουν τὸν τύπον τῆς Θείας Λατρείας, νὰ ἀντιδράσετε. Τὸ λέγω ν’ ἀντιδράσετε, γιατί πολλὰ ἀλλάζουν σιγὰ-σιγὰ, ἀλλὰ δὲν ἀντιδροῦμε»[7].

«Ἂς εἴμεθα ἐν ἐπιφυλακῇ»!

(†  π. Αὐγουστῖνος, ὁ Ἀκρίτας)

ΤΕΛΩΝΟΥ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΥ, Πτολεμαΐδα 9/ 2/2025,

Σημειώσεις:

(*) «ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ», ΦΛΩΡΙΝΑ 2007 (Ὁμιλία σὲ νέους, 6 Φεβρουαρίου πρὸ τοῦ 1967).

[1] youtube.com [2]  «ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, Μ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, ΕΡΓΑ 9, ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ‘’ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ’’, Σελ. 73 – 75 [3]  el.orthodoxwiki.org.  [4] orthodoxoiorizontes.gr [5] «ΤΑΜΕΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ», ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ ΚΥΡΙΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΤΟΥ ΕΞ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, Ἔκδοσις ἑβδόμη, ΕΚΔΟΣΙΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΥ, Σελ. 41-51 [6] «ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ», ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΗ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Ἀνδρονίκη Π. Καπλάνογλου, ΦΛΩΡΙΝΑ 2007, Σελ. 54 [7] arnion.gr

orthodoxostypos

……………………………………………………….

Δείτε σχετικά και:

-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Γ΄ Μέρος

-Νέα περιφρόνηση της Παράδοσης στο Περιστέρι!

-Μητροπολίτες εκλατινίζουν τους νέους κάτω από την μύτη μας.

-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Β΄ Μέρος

-ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ… ΕΙΝΑΙ “ΠΑΠΑ-ΘΡΟΝΟΣ”… «αρχαιολογικό ΛΕΙΨΑΝΟ»

-Όπλον κατά του διαβόλου τον Σταυρό Σου ημίν δέδοκας Κύριε

-Η έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης το 726 μ.Χ και η σχέση με την εικονομαχία

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ ΣΤ΄)

-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου

-Χάσμα μέγα μεταξὺ τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Δύσεως καὶ τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Ὀρθοδοξίας

-Συνέντευξη τῆς Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου γιά τόν Ἐσταυρωμένο.

-Το Άγιον Όρος δεν συμπαρίσταται εις τον πιστόν λαόν!

-Φωτιά πήρε ο Άγιος Νικόλαος Αστακού | Η εκκλησία που ο ιερέας έβγαλε τον Εσταυρωμένο από την θέση Του

-Βαίνουμε, λοιπόν, εἰς νέαν Εἰκονομαχίαν;

-«Καυχᾶσθαι εἰ μή ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου»

-Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Πιστών Μητρ. Περιστερίου για την συγκέντρωση διαμαρτυρίας στον Ι.Ναό Αγίου Αντωνίου. (16-1-2025)

-Mήνυμα Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς Πιστῶν Ἱ.Μ.Περιστερίου πρός τό Χριστεπώνυμο πλήρωμα τῆς Μητροπόλεως.

-Ανακοίνωση Διαμαρτυρίας Συντονιστικής Επιτροπής Πιστών Ι.Μ. Περιστερίου.

-"Ψηλαφητόν Σκότος οι Ιδέες Μητροπολίτη" Γέροντας Ιωσήφ

-Όταν μιλάνε οι Άγιοι για την θέση του Εσταυρωμένου

-Επόμενοι των Αιρετικών, οι αφαιρούντες τόν Εσταυρωμένον

-Δημήτριος Τσελεγγίδης: «Αν φύγει ο Σταυρός πάει περίπατο η μετάνοια.»

-Η ελπίδα που γεννιέται μετά τα καμώματα του μητροπολίτη Περιστερίου

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ Ε΄)

-Ἡ Ἁγία Γραφή καί οἱ Ἱεροί Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας ἔναντι τοῦ τολμήματος τῆς ἀπαγορεύσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπό τό Ἱερόν Βῆμα τῶν Ἐκκλησιῶν

-Ὁ Ἐπίσκοπος Περιστερίου ΤΥΦΛΟΣ «τά τ’ ὦτα τόν τε νοῦν τά τ’ ὄμματα»

-«Ψηλαφητὸν σκότος»1 οἱ αἱρετικὲς θέσεις τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τῶν ὁμοϊδεατῶν του.

-Η Προτεσταντική «θεολογία» και η «θεολογία» του Μητρ. Περιστερίου Γρηγορίου για τον Εσταυρωμένο

-«ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΠΟΙΜΕΝΑ ΥΠΑΚΟΥΜΕ, ΟΧΙ ΤΟΝ ΑΛΛΟΤΡΙΟ» – Μητροπολίτης Φλωρίνης Αὐγουστῖνος

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Δ΄

-Ἐσταυρωμένος: «ζωὴ καὶ ἀνάστασις»

-Ὁ Ἐσταυρωμένος τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καί ὁ Ἐσταυρωμένος τῆς Εκκλησίας

-Οἱ θεολογικὲς προϋποθέσεις τοῦ μητροπολίτου Περιστερίου εἶναι λατινικὲς, καὶ ὄχι τῶν ἀντιδρώντων στὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου.

-Συνεχίζεται η αποκαθήλωση των εσταυρωμένων στην Αιτωλοακαρνανία

-Καρδίτσα: Απομακρύνουν τον Εσταυρωμένο. Κορίτσι παπαδάκι μέσα στο Ιερό Βήμα.

-Οι γνώσεις η γνώση και η αγιότητα

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Γ΄

-Ἡ Θεολογία τοῦ Σταυροῦ μέ τόν Ἐσταυρωμένο στήν Ἁγία Τράπεζα

-Κατηχητόπουλο του "Σταυρού": Αγαπητοί μας ιερείς, "για το Χριστό"... δείξτε αγάπη και αφήστε τα πείσματα...!

-Έβγαλαν τον Εσταυρωμένο και μνημόνευσαν τον σχισματικό στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου.

-Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος. (Γ΄ ΜΕΡΟΣ - τελευταῖο)

-Ναυπάκτου Ἰερόθεος. Μιὰ θεολογία ποὺ διασπᾶ τὸ Μυστήριο τοῦ Σταυροῦ, ἀπὸ τὸ Μυστήριο τῆς Δόξης τῆς Ἀναστάσεως, εἶναι μιὰ ψευδο-μόρφωση στὴν Ὀρθόδοξη Θεολογία

-Έβγαλαν τον εσταυρωμένο και από τον Άγιο Γεώργιο Αστακού Αιτωλοακαρνανίας

-Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος. Β΄ΜΕΡΟΣ

-«Ἐμοὶ δὲ μὴ γένοιτο καυχᾶσθαι εἰ μὴ ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ»

-Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος.

-Μέ τό μαχητικό πνεῦμα πού πρέπει νά διακρίνει κάθε Ὀρθόδοξο Χριστιανό…

-Αποκάλυψη: Το θέμα του Εσταυρωμένου συζητείται στην Ιερά Σύνοδο!

-Πατριάρχης Βαρθολομαίος: “Τους ακούμε να φωνάζουν ότι θέλουν Πατριάρχη οικουμενικό και όχι Πατριάρχη φιλοπαπικό. Εγώ ευτυχώς ή δυστυχώς είμαι και από τα δύο.…..

-Δελτίο Τύπου Διαμαρτυρίας 23-11-2024 -Συντονιστικὴ Ἐπιτροπὴ Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου

-Παναγιώτατε συγνώμη που πιστεύουμε στραβά... O Θρόνος της Πόλεως έβγαλε Χρυσόστομους έβγαλε και Νεστόριους

-Η ΕΝΟΧΟΣ ΣΙΩΠΗ

-Στο Περιστέρι γράφεται ιστορία: «Πατριάρχη θέλουμε οικουμενικό και όχι Πατριάρχη φιλο-παπικό»! (Φώτο και Βίντεο)

-Δυναμική παρουσία πιστών στη διαμαρτυρία προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο

-Πρώτη φορά στα 33 χρόνια Πατριαρχίας Βαρθολομαίου που ο Ελληνικός λαός τον αποδοκίμασε

-Μαρτυρία Μοναχοῦ Ἰωσήφ γιὰ τὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπό τό Ἱ.Βῆμα.

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) - MΕΡΟΣ Β΄

-Θὰ τὸ ἀποτολμήσουν;

-ΓΙΑΤΙ Ο ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΟ ΒΗΜΑ ΤΟΝ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟ, ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΗΜΕΡΑ ΕΟΡΤΑΖΟΜΕΝΟ ΑΓΙΟ ΜΑΣ;

-Ὀρθοτόμηση Ἀληθείας: Ἐσταυρωμένος Ἱεροῦ Βήματος, Μητροπολίτου Ἀντινόης κ. Παντελεήμονος Λαμπαδαρίου

-Ἀπάντηση στὸν π.Δημήτριο Ἀθανασίου γιὰ τὶς τοποθετήσεις του περὶ τῶν ἀντιδρώντων πιστῶν γιὰ τὸ θέμα τοῦ Ἐσταυρωμένου/Σταυροῦ

-Ανακοίνωση διαμαρτυρίας για την επίσκεψη του πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Μητρόπολη Περιστερίου.

-Ὁ Πατριάρχης θά ἀποτολμήση ἐπίσκεψιν εἰς Ἱ. Μ. Περιστερίου;

-Λάθη ή Ασεβείς διδασκαλίες του μητροπολίτη Περιστερίου Γρηγορίου, κατά τον εορτασμό της Αγίας Παρασκευής της Επιβατινής Πτολεμαΐδας;

-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν)

-Ξεκινάει τον έρανο αγάπης ο Αιτωλίας Δαμασκηνός | Μαζί όταν είναι να πληρώσουμε αλλά χώρια σε ότι αφορά τον Θεό

-Ανοικτή Επιστολή προς Επίσκοπον Γρηγόριον – Ι. Μητροπόλεως Περιστερίου Αττικής (Τίποτε το νεκρό επί της Αγίας Τραπέζης – Μία σύγκρισις)

-Ὁ Ζωοποιός Σταυρός τοῦ Χριστοῦ ἀνέκαθεν δέσποζε στό Ἱερόν Βῆμα, στήν Ἁγία Τράπεζα, καί διέλαμπε ὅταν ἦταν ἀνοιχτὴ ἡ Ὠραία Πύλη, τό Καταπέτασμα – Καί περί τοῦ Συνθρόνου, καί περί τῆς Ἐγκυκλίου γιά τόν Σταυρό καί τήν θέση τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ στήν Ἐκκλησία τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου Γρηγορίου Παπαθωμᾶ

-Σκέψεις γύρω ἀπὸ τὴν ἀπομάκρυνση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπὸ τοὺς χώρους τῶν ἱερῶν στὴ Μητρόπολη Περιστερίου

-Ἡ ἐξήγησις τοῦ Περιστερίου διὰ τά… παπικὰ ἑκατομμύρια!

-«Ἐγὼ εἰμὶ ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος καὶ ὁ ζῶν καὶ ἐγενόμην νεκρὸς καὶ ἰδοὺ ζῶν εἰμι»(Ἀποκ.1,18).

-Περί τῆς ἐπιμόνου ἀφαιρέσεως τοῦ ἐσταυρωμένου ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης

-Υποδειγματική Λειτουργία Παπικού Τύπου στο Μεσολόγγι από τον Μητροπολίτη Δαμασκηνό

-Ανοικτή Επιστολή προς Επίσκοπον Γρηγόριον – Ι. Μητροπόλεως Περιστερίου Αττικής (Οι άπειρες αποχρώσεις της οικουμενιστικής αιρέσεως – φωνής)

-Δαμασκηνέ Κιαμέτη ακούς;

-Ἡ ἀν-ὀρθόδοξη κατήχηση τῆς προκλήσεως ἀπό τόν π. Εὐάγγελο Παπανικολάου

-«Ἡ ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας καί οἱ ὑπερασπιστές της»

-Κυθήρων Σεραφείμ: Θεολογική ἐπιστήριξις τῆς ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης τοποθετήσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ

-Σταύρωση, Ανάσταση ή Ανάληψη; (Σχόλιο στην αφαίρεση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία Τράπεζα)

-H Πτολεμαΐδα συμπαρίσταται στο λαό του Περιστερίου! Μοιράστηκε φυλλάδιο διαμαρτυρίας στους ναούς για την αυριανή επίσκεψη του μητροπολίτη Περιστερίου στην πόλη.

-Πολεμᾶς τὸν Τίμιο Σταυρὸ, τοῦ Χριστοῦ Σημαία καὶ Τρόπαιο;

-Λέμε ΟΧΙ και δεν μπαίνουμε σε Εκκλησίες και Ιερές Μονές που ο Εσταυρωμένος δεν βρίσκεται πίσω από την Αγία Τράπεζα

-Κατατέθηκε πρωτοκολλημένο έγγραφο στην Ι. Σύνοδο με τα αιτήματα των πιστών της Μητρ. Περιστερίου.

-Κραυγή ιερής αγωνίας από άνθρωπο με ειδικές ανάγκες για τον εσταυρωμένο στην Αγία Βαρβάρα Αγρινίου

-Ἱερεῖς τῆς Μητροπόλεως Περιστερίου συνέλθετε καί ἀνανήψατε...

-Απόψεις και Κατόψεις

-Ο Μητροπολίτης Περιστερίου Γρηγόριος αφ´ότου εξελέγη έχει υπολογίσει πόσο έχει μείνει στην επαρχία του και πόσο ταξιδεύει;

-Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΕΜΠΟΔΙΟΝ ΕΙΣ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ

-Σημείο των καιρών μας οι Δεσποτάδες να ξηλώνουν.

-Ψήφισμα - Ηλεκτρονικές Υπογραφές για την Επαναφορά του Εσταυρωμένου....

-Όσα είδα στην σύναξη του Περιστερίου

-Ο μητροπολίτης Περιστερίου επείγεται για την ένωση με τους αιρετικούς, ενώ ταυτόχρονα διασπά την ενότητα του ορθοδόξου ποιμνίου.

-...''έτρεχεν'' εις τον όπισθεν της Αγίας Τραπέζης επί ξύλου κρεμάμενον Σωτήρα...

-Λόγια σταράτα για τη θέση του Εσταυρωμένου Χριστού πίσω από την Αγία Τράπεζα.

-Συντονιστική επιτροπή πιστών Ι.Μ.Περιστερίου -Χαιρετισμός Επί Του Ψηφίσματος Του Γενικού Ιερατικού Συνεδρίου της Ι.Μ.Κονίτσης

-Δελτίο Τύπου και Ψήφισμα από την Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας των πιστών της Ι.Μ.Περιστερίου κατά της απομάκρυνσης του Εσταυρωμένου απο την Αγ.Τράπεζα

-Ευχαριστίες για την συμπαράσταση στη διαμαρτυρία για την αποβολή του Εσταυρωμένου.

-Ο Γέροντας Δοσίθεος για την διαμαρτυρία υπέρ του Εσταυρωμένου στο Περιστέρι.(Ηχητικό)

-Αίτημα πιστών της Ι.Μ. Περιστερίου στη ΔΙΣ για αποκατάσταση του Εσταυρωμένου

-Έκκληση για συμπαράσταση στην διαμαρτυρία κατά της βλασφήμου αποβολής του Εσταυρωμένου Κυρίου μας και του Σταυρού Του από το Ιερό Βήμα την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024 στις 16:30.

-Επιστολή προς τον Μητροπολίτη Περιστερίου για την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου.

-Πρόβλεψη για μεγάλο «σεισμό» (πνευματικό) πολλών ρίχτερ στην Ι. Μ. Περιστερίου.

-Ι.Μ. Περιστερίου, Συγκέντρωση και Πορεία Ενάντια στην Απομάκρυνση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία Τράπεζα όλων των ιερών ναών.

-Ως άλλος Εωσφόρος σκέφτηκε και έπραξε ο Περιστερίου

-Τελεία καὶ παύλα

-ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ (Βλέπε: Ξέφραγο Ἀμπέλι)

-Ἡ μεταρρύθμισις τοῦ Περιστερίου ὑπό τήν κρίσιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου

-Παρατηρήσεις επί της έντυπης έκδοσης της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου για τον Εσταυρωμένο

-Για ποιόν στήνει θρόνους ο Περιστερίου

-Aνοικτή επιστολή προς τον Δήμαρχο Περιστερίου

-Περὶ «μαθητευομένων μάγων»: Περιστερίου – Ζιμπάμπουε

-Ο αγώνας των ευλαβών πιστών της Μητροπόλεως Περιστερίου, οι οποίοι "δεν κάνουν αποχή" από την ομολογία κατά της αφαιρέσεως του Εσταυρωμένου. (9-6-2-024)

-Ἀνοικτή Ἐπιστολή εἰς τὸν «ΔΕΣΠΟΤΗΝ τοῦ ἐν Περιστερίῳ Δεσποτάτου»

-Περὶ τῆς ἀφαιρέσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ. Ἀπάντησις εἰς τὸν Πανιερώτατον Μητροπολίτην Μόρφου κ. Νεόφυτον

-«Ακριβός στα πίτουρα και φτηνός στ’ αλεύρι» ο Περιστερίου;

-Σεβ. Περιστερίου, ἐντὸς οἱ φιλοσοδομῖται ἐκτὸς ὁ Ἐσταυρωμένος;

-Ἀφαίρεση Ἐσταυρωμένου καί ἀπό τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό Ἀθηνῶν;

-«Πήρε φωτιά» η Ι.Μ. Περιστερίου

-Σε ποιούς ανήκουν οι Ναοί; ΔΗΜΑΡΧΟΣ απευθύνει κάλεσμα σε μουσική εκδήλωση που θα γίνει μέσα σε Ιερούς Ναούς.

-Ανοικτή Επιστολή πρώην Καλαβρύτων & Αιγιαλείας Αμβροσίου προς Περιστερίου Γρηγόριο για την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου.

-Καλή η διαμαρτυρία για το σκάνδαλο του Μητροπολίτου, επιβάλλεται ανάλογη και έναντι του ζηλώσαντος «Μεταξάκειον» δόξαν Πατριάρχου Βαρθολομαίου

-Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΠΥΡΟΔΟΤΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟΝ

-Σιωπᾶ ἡ Ἱερά Σύνοδος διά τά ἐν Περιστερίῳ!

-Σεβ. Περιστερίου, Ἀποδομητής τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως

-Ἄφαντος ὁ μητρ. Περιστερίου στὴν προκαθορισμένη συνάντηση ποὺ ὑποσχέθηκε γιὰ διάλογο μὲ τοὺς πιστοὺς

-Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος θὰ «εὐλογήση» τὴν ἔξωσιν τοῦ Ἐσταυρωμένου;

-Βλάσφημη απεικόνιση της Παναγίας από Σχολείο στο Επισκοπείο της Ι.Μ.Περιστερίου

-Διαρκής διαμαρτυρία για την αφαίρεση του Εσταυρωμένου και του Σταυρού στην Ι.Μ. Περιστερίου.

-Διαμαρτυρία του πιστού λαού της μητροπόλεως του Περιστερίου περί της επιχειρούμενης αφαιρέσεως του Εσταυρωμένου από το Άγιο Βήμα των Ιερών ναών

-Ὁ Περιστερίου σιωπᾶ διὰ τὸν Ἐσταυρωμένον

-Με «δημοκρατικό» τρόπο θα βγάλει ο Περιστερίου τον Εσταυρωμένο από το Ιερό.

-Ἡ ἄκρα ταπείνωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱεράν Μητρόπολιν Περιστερίου – Γ΄ ΜέροςΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ – Α΄ Μέρος και ΕΔΩ ΤΟ - Β΄ Μέρος)

-Η αλλοίωση του ορθοδόξου φρονήματος και ο πνευματικός μολυσμός των πιστών (με αφορμή το συνέδριο της Ι.Μ. Περιστερίου για τη θέση του Εσταυρωμένου)

-Διατί ὁ Περιστερίου ἀφαιρεῖ τόν Τίμιον Σταυρόν;

-Η σύγχρονη ποιμαντική μέθοδος του Περιστερίου Γρηγορίου!

-Ὁ Περιστερίου συνεχιστὴς τῆς κακοδοξίας τοῦ Περγάμου

-«Ἕνα συμπόσιο ὁρόσημο γιὰ τὸν οἰκουμενισμὸ στὴν Ἑλλάδα»

-ΟΙ ΠΑΠΙΚΕΣ ΠΛΑΝΕΣ ΕΙΝΑΙ Ο «ΚΟΙΝΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ» ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ; (Σχόλιο σε πρόσφατο διαχριστιανικό συμπόσιο)

-Ὁ Περιστερίου καί τό Οὐκρανικόν οἰκουμενιστικόν ἐργαστήριον

-Τι θέση λαμβάνουν οι ιερείς της Ι. Μ. Περιστερίου για το ημερολόγιο ''τσέπης'' έτους 2018, της Ι. Μ. Περιστερίου;

-Σεβ. Περιστερίου Γρηγόριος: «Στην Αθήνα έχουμε τρεις Αρχιεπισκόπους»

-Ο Περιστερίου ανακήρυξε την θρησκεία της ύλης και ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος ομιλεί για τους οπαδούς του Κάιν.

« Ὥρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου ἐγερθῆναι ».

-Όπου Θυσιαστήριον, εκεί και ο Εσταυρωμένος

-Και πάλι ο ΨευδοΟλβίας… παρουσία του Πατριάρχη ….. αλλά ουδείς γνωρίζει….

-Μοίρασε αμφίβολες «Καινές Διαθήκες» σε παιδιά του Γυμνασίου, αλλά θέλει να βγάλει τον Εσταυρωμένο από το Ιερό «για να ακολουθεί την Παράδοση»!

-Λόγος ἀπολογητικός πρός τούς διαβάλλοντας τόν Ἐσταυρωμένο στό Ἱερό Βῆμα

-Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (α)

-Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (β)

Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (γ).

Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (δ).

- Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (ε).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com