11 Μαΐ 2025

Καλωσορίσατε στην Εθνική μας Πινακοθήκη!

 

Καλωσορίσατε στην Εθνική μας Πινακοθήκη!

Toῦ Βασίλειου Εὐσταθίου, Δρ. Φυσικοῦ, Θεολόγου, MEd

     Ἀγαπητοί μου φίλοι, καλωσορίσατε στὴν Ἐθνικὴ μας Πινακοθήκη. Ἐπιτρέψτε μου νὰ σᾶς ξαναγήσω στὰ πολυσυζητημένα μοναδικὰ γιὰ τὴν πρωτοτυπία τους ἔργα, ποὺ φιλοξενοῦνται στοὺς χώρους της. Ἔργα που φυλάσσονται μὲ κάθε ἀσφάλεια καὶ προφύλαξη ἀπὸ τυχῶν περιστατικά, ποὺ θὰ θέσουν σὲ κίνδυνο τὴν ἀκεραιότητά τους καὶ θὰ μᾶς στερήσουν τὴν δυνατότητα νὰ βγάλουμε συμπεράσματα χρήσιμα καὶ πολύτιμα. Πρὶν ξεκινήσουμε ἄς ἐπισημάνουμε τὴν σημασία τῆς τέχνης στὴν ἔκφραση τοῦ ἐσωτερικοῦ κόσμου καὶ τῶν πιστεύω τοῦ κάθε δημιουργοῦ ἑνὸς ἔργου. Πολλοὶ θεωροῦν ὅτι ἡ τέχνη θὰ πρέπει νὰ ἐκφράζει καὶ τὸ ὅμορφο, τὸ καλό, τὸ ἠθικό, ἀπ’ ὅπου καὶ ὁ ὅρος «καλλιτέχνης», δηλαδὴ ὁ τεχνίτης τοῦ κάλλους. Ὡστόσο ἄλλοι ἀντιλαμβάνονται τὴν τέχνη μὲ πιὸ ἐλεύθερους ὅρους, δίνοντας ὑποκειμενικὸ περιεχόμενο στὸν ὅρο «καλό» καὶ «ὡραῖο». Συγκεκριμένα βέβαια γιὰ τὸν κάθε πιστὸ τοῦ Χριστοῦ, αὐτὲς οἱ ἔννοιες βρίσκουν τὸ πλήρωμά τους στὸ πρόσωπο Του, ποὺ εἶναι ὁ «ὡραῖος κάλλει παρὰ τοὺς υἱοὺς τῶν ἀνθρώπων» (Ψ. 44, 3), ἀλλὰ καὶ ὁ μόνος ἀγαθός: «οὐδεὶς ἀγαθὸς εἰ μὴ εἷς ὁ Θεός» (Μτ. 19,17).

    Μετὰ ἀπὸ αὐτὲς τὶς βασικὲς ἐπισημάνσεις, ἄς ξεκινήσουμε τώρα τὴν ξενάγησή μας. Μπροστὰ σας λοιπὸν μπορεῖτε νὰ δείτε ἕνα πίνακα ποὺ γράφει πάνω του τὸ ὅνομα τοῦ Ἁγίου Γεωργίου. Ἐπειδὴ ὁ Ἅγιος δὲν ὑπάρχει στὸν πίνακα, φέρτε λίγο στὴν μνήμη σας τὴν εἰκόνα τοῦ Ἁγίου Γεωργίου, ποὺ ὅλοι ὁπωσδήποτε γνωρίζετε. Ἔχετε δεῖ ὅλοι τὸν Ἅγιο Γεώργιο μὲ τὸ πανέμορφο φωτεινὸ πρόσωπό του πάνω στὸ ἄσπρο ἄλογό του νὰ πληγώνει θανάσιμα μὲ τὴν λόγχη του ἕναν φοβερὸ δράκο, ὁ ὁποῖος κατὰ τὴν ἱερὰ παράδοση, ἦταν θανάσιμος κίνδυνος γιὰ τοὺς κατοίκους τῆς περιοχῆς. Θεολογικὰ ὁ δράκος συμβολίζει τὸ κακό καὶ τὸν ἐχθρὸ τοῦ ἀνθρώπου, ποὺ ὁ Ἅγιος Γεώργιος καὶ ὁ κάθε Ἅγιος τοῦ Θεοῦ μὲ τὴν δύναμή Του, τὸν συντρίβει. Εἶναι λογικὸ ἐπομένως ὁ ἐχθρὸς τοῦ ἀνθρώπου μετὰ ἀπὸ αὐτὸ νὰ ὡρύεται καὶ νὰ ἀφρίζει κατὰ τοῦ Ἁγίου. Ψάχνει λοιπὸν τρόπους νὰ ἀντιδράσει, ἔτσι βαριὰ λαβωμένος ποὺ εἶναι.

   Ἕνας τρόπος γι’ αὐτὸ παρουσιάζεται  παραστατικὰ μέσα ἀπὸ τὸν πίνακα μπροστά σας, ὅπου ὁ δημιουργὸς τοῦ πίνακα ἐκφράζει τὸν βαθὺ πόθο τοῦ λαβωμένου νὰ ἀντιστρέψει τοὺς ρόλους, νὰ πάρει τὴν θέση τοῦ Ἁγίου Γεωργίου πάνω στὸ ἄλογο -ὁ δράκος λοιπὸν παρουσιάζεται νὰ ἔχει ἀνεβεῖ πάνω στὸ ἄλογο. Καὶ βέβαια ποιὸν σκοτώνει τώρα, ἀφοῦ ὁ ἴδιος εἶναι πάνω στὸ ἄλογο; Ποιὸν ἄλλο ἀπὸ αὐτό, ποὺ δύναται αὐτὸ καὶ μόνο αὐτὸ νὰ σκοτώσει, καὶ σύμφωνα μὲ τὰ δικά του κριτήρια αὐτὸ εἶναι καὶ τὸ πιὸ ἄσχημο καὶ φοβερό: μιὰ μικρὴ ὅμορφη πεταλούδα!  

    Πάμε λοιπὸν ἀγαπητοί μου στὸ δεύτερο, ἀποκαλυπτικὸ τῆς ψυχολογίας τοῦ δημιουργού του, πίνακα. Σὲ αὐτὸν βλέπουμε γραμμένο τὸ ὄνομα τοῦ Ἁγίου Χριστοφόρου καὶ κάποιον μὲ κεφάλι σκύλου. Προφανῶς ἐδῶ ὁ δημιουργὸς τοῦ πίνακα δὲν πρωτοτυπεῖ, ἀλλὰ υἱοθετεῖ μιὰ τακτικὴ ποὺ ἔχει παρατηρηθεῖ καὶ στὸ παρελθὸν νὰ παριστάνεται ὁ Ἅγιος ἔτσι, καθὼς λέγεται ὅτι ἦταν ὡς πρὸς τὴν φυσικὴ του μορφὴ πολὺ ἄσχημος. Ἐπειδὴ εἶναι σαφὲς ὅτι ὁ δημιουργὸς τοῦ πίνακα ἔχει ἄλλα ἀπὸ ἐμᾶς κριτήρια τοῦ «ὡραίου», δὲν κάνει ἐντύπωση ὅτι υἱοθετεῖ αὐτὸν τὸν τρόπο γιὰ νὰ ἀπεικονίσει τὸν Ἅγιο Χριστόφορο, ποὺ τυγχάνει νὰ εἶναι καὶ ὁ Ἅγιός του, ἀντὶ νὰ ἐπιλέξει νὰ τὸν ἀπεικονίσει μὲ τὴν γνωστὴ λαμπερὴ μορφὴ ποὺ τὸν βλέπουμε στὶς ἁγιογραφίες. Ὅπως δηλαδὴ ἦταν στὴν πραγματικότητα λαμπερός, ἀφοῦ μετὰ ἀπὸ ὅταν γνώρισε τὸν Χριστὸ ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ σκέπασε ἀπολύτως τὴν ὅποια φυσικὴ του ἀτέλεια καὶ δυσμορφία.

    Τὸ πρωτότυπο τοῦ πίνακα εἶναι φυσικὰ τὸ πινέλο στὸ χέρι τῆς εἰκονιζόμενης μορφῆς, πράγμα ποὺ ἀβίαστα φανερώνει τὸν διακαὴ πόθο τοῦ δημιουργοῦ, ἐπειδὴ φέρει τὸ ὅνομα τοῦ Ἁγίου ποὺ ἀναγράφει στὸ ἔργο του, νὰ ἀντιστρέψει γιὰ ἄλλη μιὰ φορὰ τοὺς ρόλους. Ἔτσι, ἀντὶ νὰ μιμηθεῖ καὶ νὰ τιμήσει τὸν Ἅγιό του, θέλει Αὐτὸν νὰ μετατρέπεται σὰν ὅτι εἶναι ὁ ἴδιος, δηλαδὴ ζωγράφος μὲ πινέλο. Καὶ ὄχι μόνο αὐτό, ἀλλὰ φέρει καὶ πιρούνι στὸ πέτο, γιὰ νὰ ἐκφράσει προφανῶς ὅτι ἄν καὶ δημιουργὸς ἔργων τέχνης, ἡ μόνη πνευματικότητά του ἐξαντλεῖται στὸ «τι θὰ φάμε σήμερα»! 

    Τέλος, ἀγαπητοὶ μου, μπορεῖτε νὰ δεῖτε τὸν τελευταῖο πίνακα, ποὺ εἶναι ὁ πιὸ πρωτότυπος καὶ ἀποκαλυπτικὸς τῶν φαντασμάτων ποὺ ταλαιπωροῦν τὸν δημιουργό του, καὶ μέσα ἀπὸ αὐτὸν τὸν πίνακα ζητάει μιὰ ἀνακούφιση, φωνάζει γιὰ λύτρωση… Λύτρωση ὅμως ἀπὸ τί; Λύτρωση ἀπὸ τὴν φυλακὴ ποὺ βρίσκεται τῶν παθῶν του. Μιὰ σκοτεινὴ φιγούρα σὰν μισοπεθαμένη γυναίκα κρατάει τσιγάρο, ποὺ συμβολίζει τὸν σωματικὸ ἐθισμό σὲ μιὰ χημικὴ οὐσία, ἕνα ψυχολογικὸ ἀδιέξοδο, μιὰ πνευματικὴ ἀσφυξία! Στὰ χέρια της κρατάει μιὰ νεκροκεφαλή βρέφους, γιατὶ μιὰ τέτοια φιγούρα μόνο τὸν θάνατο μπορεῖ νὰ γεννήσει, ὡς στείρα γιὰ τὴν ζωή. Καὶ ὅμως ὅλη αὐτὴ τὴν ἀπελπισία καὶ τὸ σκοτάδι του ὁ δημιουργὸς προσπαθεῖ ἀτυχῶς νὰ τὸ ἐνδύσει μὲ τὸν μανδύα τοῦ φωτὸς ποὺ συναντάμε στὶς ἱερὲς εἰκόνες τῆς Ἐκκλησίας μας, ὅμως αὐτὸ εἶναι πράγμα ἀδύνατο, καθὼς «τίς δὲ κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος; τίς δὲ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαλ;», Β’ Κορ. 6,14-15.

   Στὴν ψυχολογικὴ περιπλάνησή του αὐτὴ μέσα ἀπὸ αὐτὰ τὰ ἔργα του, ὁ δημιουργός τους θὰ πρέπει νὰ ἀποταχθεῖ τὸ σκότος καὶ τὸν βόρβορο τῶν παθῶν, ὥστε νὰ μπορέσει νὰ ἐλευθερώσει τὸν κλειδαμπαρωμένο ἑαυτό του, νὰ ἔρθει σὲ συνάντηση μὲ τὸν μόνο Ἅγιο Κύριο, τὸν Ἰησοῦ Χριστὸ καὶ τοὺς ἁγίους Αὐτοῦ, καὶ ἔτσι νὰ φωτιστεῖ καὶ νὰ γνωρίσει τὸ πραγματικὰ καλό καὶ ὡραῖο, ποὺ ἀγνοεῖ πλήρως. Ὁπότε τότε θὰ πάψουν νὰ εἶναι σκοτεινὰ καὶ ἄχαρα τὰ ἔργα του, φορεῖς τῆς ἀπελπισίας καὶ τοῦ θανάτου, καὶ θὰ βροῦν χάρη, ἐνδυόμενα τὸν μανδύα τοῦ φωτός, φέρνοντας μηνύματα ἐλπίδας καὶ ζωῆς στοὺς ἀνθρώπους καὶ πετυχαίνοντας ἔτσι τὸν ἀληθινὸ σκοπό τοῦ ὅντως καλοῦ καὶ ὡραίου, ποὺ μπορεῖ νὰ ἔχει κάθε γνήσιο καλλιτέχνημα.      

    Σὲ αὐτὸ τὸ σημεῖο λοιπὸν φίλοι μου ὁλοκληρώσαμε τὴν ξενάγησή μας καὶ πιστεύω ὅτι ὅλοι μας ἐδῶ σήμερα συνειδητοποιήσαμε πόσο σημαντικὸς χῶρος εἶναι ἡ Ἐθνικὴ μας Πινακοθήκη, γιατὶ μέσα σὲ αὐτὴν οἱ ταλαιπωρημένοι καὶ μπερδεμένοι ἄνθρωποι τῆς δύσκολης ἐποχῆς μας μποροῦν νὰ ἐκφράσουν μέσα ἀπὸ τὰ ἔργα τους τὴν αγωνία τους, τὴν ἀποξένωσή τους, τὸν ἀποπροσανατολισμό τους. Καὶ ἐμεῖς μέσα σὲ αὐτή, τοὺς ἀκοῦμε καὶ καταλαβαίνουμε τὸν κατήφορο ποὺ βιώνουν οἱ ἄνθρωποι γύρω μας, ὥστε νὰ ξυπνήσουμε καὶ νὰ σταθοῦμε ἕτοιμοι γιὰ νὰ τοὺς βοηθήσουμε, ὅταν καὶ ἐφόσον μᾶς τὸ ζητήσουνε.  

………………………………………………………

Δείτε σχετικά και:

-Ἡ ἐθνική Πινακοθήκη προκαλεῖ ἡ Νέα Δημοκρατία «εὐλογεῖ»

-Τεχνασμάτων δικαιωματισμός

-Ο Μεγαλομάρτυρας Άγιος Χριστόφορος και οι «κυνοκέφαλοι» της Πινακοθήκης

-Ο “αλλόκοτος” απότοκος και ο θρασύς απόκοτος

-Διαμαρτυρία Μητρόπολης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας για την επαναφορά έργων της έκθεσης «Η σαγήνη του αλλόκοτου» στην Εθνική Πινακοθήκη

-Ο αντιχριστιανισμός στην εξουσία

-Επέστρεψαν τα βλάσφημα "έργα" στην Εθνική Σκουπιδοθήκη -Με πλέξιγκλας, συναγερμό και άνδρες ασφαλείας

-Ιερά Σύνοδος: Η “σαγήνη του αλλόκοτου” στην Εθνική Πινακοθήκη διακωμωδεί την πίστη και κακοποιεί τη βυζαντινή αγιογραφία

-Η κυρία Μενδώνη δεν έχει πια θέση στο Υπουργείο Πολιτισμού

-Τέχνη καὶ ἐλευθερία. Ἐπιστρέφουν τὰ βλάσφημα ἔργα στὴν Ἐθνικὴ Πινακοθήκη

-Κυρία Υπουργέ Λίνα Μενδώνη… «ἕκαστον γὰρ δένδρον ἐκ τοῦ ἰδίου καρποῦ γινώσκεται» (Λκ Στ‐44)

-Η Εθνική Πινακοθήκη δείχνει περισσότερο σεβασμό στην… Παναγιωταρέα παρά στην Παναγία

-Αυτή είναι η Παναγία μας κ. Μενδώνη, κοιτάξτε την στα μάτια και αν μπορείτε μη δείξετε σεβασμό!

-Αντίχριστος ''Χριστιανικός'' καθωσπρεπισμός

-Υπουργείο Πολιτισμού: Για να μη «μαγαριστεί» η Ακρόπολη είπαν «όχι» μέχρι και στον Λάνθιμο – Για το μαγάρισμα της Ορθοδοξίας λένε «ναι» σε όλους

-Ελευθερίες και ελευθερία

-Το Άγιο Όρος για τα βλάσφημα έργα της Εθνικής Πινακοθήκης

-Το συμβάν στην Εθνική Πινακοθήκη

-Γκόγια, Καλλιγάς, Πλάκα: Συγκρίσεις

-Ποίημα τοῦ π. Μαξίμου Καραβὰ γιὰ ὅλους αὐτοὺς ποὺ λυσσομανούν ἐναντίον τῆς Πίστης μας

-Η ακατηγόρητη τέχνη και το απαραβίαστο του ανθρώπινου προσώπου

-Σεβασμός

-Πως θα αντιδρούσε άραγε ο Ιησούς Χριστός αν εισερχόταν στην υποτιθέμενη εθνική (ρωμαϊκή) πινακοθήκη των Ιεροσολύμων και αντίκριζε προσβλητικές εικόνες Πατριαρχών και Προφητών;

-Η παιδαγωγική αποστολή της Εθνικής Πινακοθήκης

-Τα όρια της τέχνης και οι «χαμένες» μάχες

-Βλασφημία καί ὁμολογία

-ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ «Προς την «Κρατική (Εθνική;) Πινακοθήκη»

-π Αθανάσιος Μυτιληναίος, Έχει λόγους όμως, ο διάβολος να βάζει τους ανθρώπους να βλασφημούν τον Ιησού Χριστό.

-Η οργή και η αγανάκτηση των χριστιανών

-«Δημοσιογραφία» της Ψευτοδημοκρατίας.

-Εθνική Πινακοθήκη: Δεν ενέκριναν καλλιτέχνη με γλυπτά ηρώων του 1821 – Ενέκριναν πορνοβίντεο που βλασφημείται το Άγιο Πνεύμα

-Ἡ ἀσυδοσία τῆς «τέχνης» στό μεγαλεῖο της

-Νέα μήνυση της «ΝΙΚΗΣ» κατά της Εθνικής Πινακοθήκης

-«Ἐπανέκθεση» τῶν βέβηλων εἰκόνων ἀνεκοίνωσε ἡ Ἐθνική Πινακοθήκη

-Ὁ καλλιτέχνης τοῦ φωτὸς καὶ ὁ φανατικὸς τοῦ σκότους. Β. Τὰ πρόβατα τοῦ Θεοῦ καὶ τὰ πεκινουὰ τοῦ διαβόλου.

-Αρχιμ. Ειρηναίος Βαϊόπουλος, Βανδαλισμός;

-Οι ποιητές για το 1821 και την Πατρίδα

-Περί «βλάσφημης» Τέχνης ο λόγος

-Ἡ μάχη ὀπισθοφυλακῶν τῶν woke

-Πρὸς τὸν βουλευτὴν καὶ Ὁμολογητὴν Νικόλαον Παπαδόπουλον

-Διαμαρτυρία από τα Χριστιανικά Σωματεία της Θεσσαλονίκης για την προσβολή των Ιερών Προσώπων της Πίστεώς μας με τη φιλοξενία στην Εθνική Πινακοθήκη κατ’ ευφημισμόν “έργων τέχνης”.

-Εθνική Πινακοθήκη : Πολέμιοι του Χριστιανισμού…

-Διαστροφικά έργα «τέχνης»

-«Γυναίκα σε Λεωφορείο»: Η Ελλάδα έχασε το λεωφορείο της αισθητικής

-Υβρίζουν τον Χριστό με τα λεφτά του λαού!

-Ορθόδοδοξα Χριστιανικά Σωματεία Λάρισας- Κατάφωρα πλήττεται το θρησκευτικό συναίσθημα. Ακραία προσβολή της Χριστιανικής συνείδησης

-Αν ζούσε ο Κολοκοτρώνης…

-Η ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ (Κυριακή Β΄ Νηστειών)

-Δίχως όρια είναι μόνο η ανθρώπινη βλακεία

-ΑΙΣΧΟΣ – ΔΙΣ: Είμαστε ευχαριστημένοι με το έργο της κα Μενδώνη !

-Εθνική Πινακοθήκη και αντιχριστιανική προπαγάνδα

-Οι πίνακες των woke πλουσίων και τα άδεια πινάκια των φτωχών.

-Αναφορά σε βλάσφημες εικονογραφικές παραστάσεις στην Εθνική Πινακοθήκη.

-Μήπως είδατε πού κρύβεται η «Πολιτική Ορθότητα»;

-Ὁ καλλιτέχνης τοῦ φωτὸς καὶ ὁ φανατικὸς τοῦ σκότους. Α΄ Τὰ «ἀπαράδεκτα» ἔργα τῆς «ὀργῆς».

-Καρπενησίου Γεώργιος: Γιατί πάντα επιλέγουν να μειώνουν μορφές αγίων, της Παναγίας και του Χριστού μας;

-Βλασφημία στην Εθνική Πινακοθήκη: Περί τέχνης, ορίων και άλλων «δαιμονίων»

-Καλαβρύτων σε Μενδώνη: ''Ποιος είναι ο σκοπός αυτής της «σαγήνης» του «αλλόκοτου»;''

-Αισχρή απόφαση Βουλής: Μείωσαν τον μισθό του πολύτεκνου Ν.Παπαδόπουλου που υπερασπίστηκε την πίστη

-Νικόλαος Παπαδόπουλος: Αν το έκανε ο καλλιτέχνης για το σπίτι του ή μία γκαλερί Κολοπετινίτσης θα συμφωνούσαμε

-Πειραιώς Σεραφείμ: ''Η αλήθεια για την προσβολή του Συντάγματος από την Εθνική Πινακοθήκη''

-Ανοιχτή Επιστολή του πρώην Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιου προς τον Βουλευτή Νικόλαο Παπαδόπουλο.

-Με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Πολιτισμού εξετίθεντο στην Εθνική  προς Πινακοθήκη οι αθλιότητες..

-Ανακοίνωση της Ι. Μ. Γλυφάδας για βλάσφημα Εκθέματα στην Εθνική Πινακοθήκη.

-Ελλάδα και Ορθοδοξία βάλλονται από την δικαιωματιστική «τέχνη»

-Μήπως ήταν και οι άγιοι της Εκκλησίας φανατικοί και ακατήχητοι; Μια απάντηση στον Μητροπολίτη Χονγκ Κονγκ

-Ν' αγιάσει το χέρι του

-Ἡ Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν κατὰ τῶν βλασφήμων καὶ ρατσιστικῶν ἔργων ποὺ ἐκτίθενται στὴν Ἐθνικὴ Πινακοθήκη (ΜΗΝΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ)

-Αποφάσεις Διαρκούς Ιεράς Συνόδου για την τοποθέτηση του Εσταυρωμένου, για τα 1700 έτη από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο και για τη βλάσφημη έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη

-Ασέβειες με τον νόμο

-Ζουρλοπανωφόρι

-Καλλιτέχνης θα πει…

-Βλασφημία – Εθνική Πινακοθήκη: Άξιος ο Νίκος Παπαδόπουλος, δεν μπόρεσε να ανεχτεί άλλο το bullying κατά των χριστιανών

-Νικόλαος Παπαδόπουλος:Έκανα το καθήκον μου σαν χριστιανός, απέναντι στον ελληνικό λαό. Αυτοί που είναι εκεί μέσα πρέπει να ντρέπονται. Μόνο να παντρεύουν τους άνδρες με τους άνδρες και τις γυναίκες με τις γυναίκες είναι καλοί.

-Νικόλαος Παπαδόπουλος: "Μόνο η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ υβρίζεται στην ΕΛΛΑΔΑ!"

-Νικόλαος Παπαδόπουλος: Χαμό έκανε στην Εθνική Πινακοθήκη για την βλασφημία στην Παναγία μας – Επέμβαση της Αστυνομίας

-Τα βλάσφημα εκθέματα στην Εθνική Πινακοθήκη προκάλεσαν την αντίδραση και του Μητροπολίτη Κερκύρας Νεκτάριου

-Ως εδώ με τη βλασφημία τους – Με χρήματα των φορολογουμένων χριστιανών εκτίθενται αυτά τα εκτρώματα στην Εθνική Πινακοθήκη!

-Υπογράψτε για την απομάκρυνση βλάσφημων "έργων" από την Εθνική Πινακοθήκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com