10 Μαΐ 2025

Ο Μεγαλομάρτυρας Άγιος Χριστόφορος και οι «κυνοκέφαλοι» της Πινακοθήκης

 

Ο Μεγαλομάρτυρας Άγιος Χριστόφορος και οι «κυνοκέφαλοι» της Πινακοθήκης

Σήμερα γιορτάζει ο μεγάλος Άγιος, που κάποιοι με... σκυλίσια επιμονή τον περιγελούν σε έκθεμα πίσω από πλέξιγκλας

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Με αφορμή την εορτή του μεγαλομάρτυρα Αγίου Χριστόφορου που τιμάται από την Εκκλησία μας στις 9 Μαΐου, είναι ευκαιρία να αντιπαραβάλλουμε το μεγαλείο του, με τη βλασφημία που ποιεί εναντίον του Αγίου η Εθνική Πινακοθήκη.

Ανάμεσα στα τέσσερα εικαστικά εκτρώματα που «αναστήλωσε» η Πινακοθήκη καγχάζοντας επιδεικτικά απέναντι στους Χριστιανούς, είναι και μια ασεβής απεικόνιση του Αγίου Χριστόφορου όπου παρουσιάζεται να κρατά ένα πινέλο και ένα σωληνάριο με χρώμα ζωγραφικής, ενώ σε μια τσέπη στο στήθος έχει μια σπάτουλα κι ένα… πιρούνι.

Ο βίος του Αγίου

Στη Βυζαντινή αγιογραφία ο Άγιος Χριστόφορος πράγματι συμβαίνει να παριστάνεται και ως κυνοκέφαλος (με κεφάλι σκύλου δηλαδή) λόγω της μεγάλης δυσμορφίας του προσώπου του, έτσι όπως καταγράφηκε ως μαρτυρία στο συναξάρι του. Ο Άγιος έζησε κατά τον 3ο αιώνα μ.Χ. και προερχόταν από μια βάρβαρη φυλή, όντας ένας θηριώδης και πρωτόγονος ειδωλολάτρης. Το όνομά του πριν γίνει Χριστιανός, ήταν Ρεμπρόβος που σημαίνει αδόκιμος, αποδοκιμασμένος, κολασμένος.

Μετά από μια χαμένη μάχη της φυλής του με τους Ρωμαίους, ο Ρεμπρόβος συνελήφθη αιχμάλωτος και κατετάγη ως στρατιώτης στις Ρωμαϊκές λεγεώνες. Στην πορεία γνώρισε τη χριστιανική πίστη πιθανότατα από Χριστιανούς συστρατιώτες του και ως κατηχούμενος ακόμα, δόθηκε σε έργα προσφοράς και φιλανθρωπίας.

Νιώθοντας την εσωτερική δίψα να ευχαριστήσει τον Θεό, αποφάσισε να αναλάβει ένα ιδιαίτερο διακόνημα που συμβάδιζε με τη μεγάλη μυϊκή του δύναμη. Εγκαταστάθηκε κοντά σε έναν ορμητικό και επικίνδυνο ποταμό και ξεκίνησε να μεταφέρει αφιλοκερδώς τους διαβάτες από τη μια όχθη στην άλλη, σηκώνοντάς τους στους στιβαρούς ώμους του.

Κάποια μέρα εμφανίστηκε ένα μικρό αγοράκι και ζήτησε από τον Ρεμπρόβο να τον περάσει στην απέναντι μεριά του ποταμού. Εκείνος δέχθηκε πρόθυμα και πήρε το παιδί στους ώμους του, μπαίνοντας στα ορμητικά νερά του ποταμού, στηριζόμενος από ένα ραβδί. Όμως προς μεγάλη του έκπληξη ο Ρεμπρόβος ένιωθε σε κάθε βήμα του το βάρος του παιδιού να μεγαλώνει. Μέχρι που έφτασε κατάκοπος στην αντίπερα όχθη, καταφέρνοντας μόλις και μετά βίας να κουβαλήσει το παιδί.

Σαστισμένος είπε στο αγόρι ότι και όλον τον κόσμο να είχε στην πλάτη του θα ήταν πιο ελαφρύς από εκείνο. Το παιδί του απάντησε: «Μην απορείς για το βάρος μου, δεν σήκωσες μόνο όλο τον κόσμο, αλλά και τον Πλάστη του κόσμου. Είμαι Εκείνος που τέθηκες στην υπηρεσία Του. Για να πειστείς στα λόγια μου, φύτεψε το ραβδί σου και αυτό αύριο θα βλαστήσει». Έπειτα έγινε άφαντο.

Ο Ρεμπρόβος υπάκουσε στο λόγο του Χριστού που είχε μεταμορφωθεί σε παιδί και φύτεψε το ραβδί, το οποίο όντως βλάστησε την επόμενη μέρα. Συγκλονισμένος από τα δύο θαύματα, εγκατέλειψε τη ζωή του μισθοφόρου στρατιώτη και ταξίδεψε στην Αντιόχεια για να λάβει το Άγιο Βάπτισμα. Εκεί ο Άγιος Επίσκοπος Βαβύλας κατήχησε τον αγριάνθρωπο Ρεμπρόβο και τον βάπτισε με το όνομα Χριστόφορος, προς τιμήν του θαύματος που αξιώθηκε να μεταφέρει τον ίδιο τον Χριστό. Η χάρη του Αγίου Βαπτίσματος γλύκανε ακόμα και τα δύσμορφα χαρακτηριστικά του Χριστόφορου, κάνοντας το πρόσωπό του να λάμψει από ευφροσύνη. Ο αποκρουστικός βάρβαρος έγινε ένα χαριτωμένο αρνάκι του Θεού που άπλωνε ολόγυρα την ειρήνη και την καλοσύνη.

Ο Άγιος έχοντας πλέον τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος, αφιερώθηκε σε μια ομολογιακή ζωή με μεγάλα θαύματα, έφερε πολλούς ειδωλολάτρες στην αληθινή πίστη, ώσπου συνελήφθη από τους Ρωμαίους, υπέστη φρικτά βασανιστήρια και εκτελέστηκε δι’ αποκεφαλισμού το 251 μ.Χ.

Ο Άγιος και οι ανόσιοι

Αυτόν τον μεγάλο Άγιο που τιμά εδώ και 18 αιώνες η Εκκλησία μας, έρχεται σήμερα ένας ψευτοπολιτισμός να τον κάνει έκθεμα βλασφημίας μαζί με άλλα ιερά πρόσωπα της πίστης μας. Οι βάρβαροι μιας εκφυλισμένης «τέχνης» συμπεριφέρονται σαν αγροίκοι που υψώνουν ξανά και ξανά το λάφυρο της ασυδοσίας τους.

Ο Άγιος Χριστόφορος φορτωνόταν στους ώμους του τον αναγκεμένο συνάνθρωπο, κι εκείνοι στρογγυλοκάθονται στο σβέρκο του Χριστιανού, χλευάζοντας την πίστη του.

Ο Άγιος Χριστόφορος έπραττε τις ευεργεσίες του αφιλοκερδώς, κι εκείνοι επιβάλλουν την ατιμία τους με σφετερισμό των φόρων που με αίμα καταβάλλουν οι Χριστιανοί.

Ο Άγιος Χριστόφορος ήταν τόσο ταπεινός που έμπαινε στα ορμητικά νερά για να διακονήσει ακόμα και παιδάκια, ενώ εκείνοι γεμίζουν τα παιδιά με το δηλητήριο της αντίχριστης προπαγάνδας τους, υπό το πρόσχημα μιας ξιπασμένης «τέχνης».

Ο Άγιος Χριστόφορος αισθανόταν να λυγίζουν τα γόνατα του από το βάρος του «Ποιητή ουρανού και γης, ορατών τε πάντων και αοράτων», αλλά αυτοί αρνούνται να συναισθανθούν το βάρος της ύβρεως στον Θεό που διαπράττουν.

Τον Άγιο Χριστόφορο αποκαλούσαν «κυνοπρόσωπο» λόγω της ασχήμιας του, αλλά οι πραγματικοί «κυνοκέφαλοι» είναι εκείνοι που σκυλιάζουν για να επιβάλλουν τη μεγαλομανία τους, έκαναν οργισμένες ανακοινώσεις, οργάνωσαν το άθεο σινάφι τους και απειλούσαν, απαιτούσαν να αποκατασταθούν οι βλασφημίες, θεωρούν ως «κεκτημένο δικαίωμα» να παρενοχλούν τους πιστούς και να τους ταπεινώνουν.

Ο Άγιος Χριστόφορος έγινε Χριστοφόρος, αγίασε και κάνει θαύματα ως σήμερα. Αλλά εκείνοι παραμένουν αμετανόητοι, θλιβεροί μισθοφόροι μιας αντιχριστιανικής ατζέντας που κανονικοποιεί τον «καλλιτεχνικό» φασισμό.

Λοιπόν, ποιος είναι ο βάρβαρος σε αυτή την περίπτωση και ποιος ο ευγενής; Ποιος είναι ο αιώνια ευφραινόμενος και ποιος ο δύστυχος;

Φανταστείτε για τι τέχνη μιλάμε, που χρειάστηκε να γίνει «Φορτ Νοξ» η Πινακοθήκη για να επιβληθούν στανικώς τέσσερις καλικαντζούρες. Αξιοθρήνητες καταστάσεις. Μόνο σε μαύρα καθεστώτα επιβάλλονταν τα έργα των τυράννων στα μουσεία.

Πάντως πολύ σοφή η επένδυση των «αριστουργημάτων» με πλέξιγκλας. Συγχαρητήρια σε όποιον το σκέφτηκε. Το ίδιο υλικό χρησιμοποιήθηκε ευρέως και στην πανδημία για να μην μεταδίδεται ο ιός. Κι εδώ για απομόνωση ιού μιλάμε. Εικαστική χολέρα που προσβάλλει το θρησκευτικό συναίσθημα.

Ότι και να κάνουν οι αντικείμενοι, οι Άγιοι σαν τον Χριστόφορο θα περνούν πάντα τα φουσκωμένα ποτάμια των Χριστομάχων, φτάνοντας στην αντίπερα όχθη στις καρδιές των ανθρώπων. Τι υπόληψη θα έχει ο ταλαίπωρος «καλλιτέχνης» σε λίγα χρόνια; Η λήθη θα καταπιεί τα ερεβώδη έργα του. Ενώ το σέβας και η δόξα των Αγίων παραμένει στον αιώνα και δεν αλλοιώνεται από κανένα ανόσιο σκιάχτρο…

sportime.gr 09 Μάι 2025

………………………………………………………

Δείτε σχετικά και:

-Ο “αλλόκοτος” απότοκος και ο θρασύς απόκοτος

-Διαμαρτυρία Μητρόπολης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας για την επαναφορά έργων της έκθεσης «Η σαγήνη του αλλόκοτου» στην Εθνική Πινακοθήκη

-Ο αντιχριστιανισμός στην εξουσία

-Επέστρεψαν τα βλάσφημα "έργα" στην Εθνική Σκουπιδοθήκη -Με πλέξιγκλας, συναγερμό και άνδρες ασφαλείας

-Ιερά Σύνοδος: Η “σαγήνη του αλλόκοτου” στην Εθνική Πινακοθήκη διακωμωδεί την πίστη και κακοποιεί τη βυζαντινή αγιογραφία

-Η κυρία Μενδώνη δεν έχει πια θέση στο Υπουργείο Πολιτισμού

-Τέχνη καὶ ἐλευθερία. Ἐπιστρέφουν τὰ βλάσφημα ἔργα στὴν Ἐθνικὴ Πινακοθήκη

-Κυρία Υπουργέ Λίνα Μενδώνη… «ἕκαστον γὰρ δένδρον ἐκ τοῦ ἰδίου καρποῦ γινώσκεται» (Λκ Στ‐44)

-Η Εθνική Πινακοθήκη δείχνει περισσότερο σεβασμό στην… Παναγιωταρέα παρά στην Παναγία

-Αυτή είναι η Παναγία μας κ. Μενδώνη, κοιτάξτε την στα μάτια και αν μπορείτε μη δείξετε σεβασμό!

-Αντίχριστος ''Χριστιανικός'' καθωσπρεπισμός

-Υπουργείο Πολιτισμού: Για να μη «μαγαριστεί» η Ακρόπολη είπαν «όχι» μέχρι και στον Λάνθιμο – Για το μαγάρισμα της Ορθοδοξίας λένε «ναι» σε όλους

-Ελευθερίες και ελευθερία

-Το Άγιο Όρος για τα βλάσφημα έργα της Εθνικής Πινακοθήκης

-Το συμβάν στην Εθνική Πινακοθήκη

-Γκόγια, Καλλιγάς, Πλάκα: Συγκρίσεις

-Ποίημα τοῦ π. Μαξίμου Καραβὰ γιὰ ὅλους αὐτοὺς ποὺ λυσσομανούν ἐναντίον τῆς Πίστης μας

-Η ακατηγόρητη τέχνη και το απαραβίαστο του ανθρώπινου προσώπου

-Σεβασμός

-Πως θα αντιδρούσε άραγε ο Ιησούς Χριστός αν εισερχόταν στην υποτιθέμενη εθνική (ρωμαϊκή) πινακοθήκη των Ιεροσολύμων και αντίκριζε προσβλητικές εικόνες Πατριαρχών και Προφητών;

-Η παιδαγωγική αποστολή της Εθνικής Πινακοθήκης

-Τα όρια της τέχνης και οι «χαμένες» μάχες

-Βλασφημία καί ὁμολογία

-ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ «Προς την «Κρατική (Εθνική;) Πινακοθήκη»

-π Αθανάσιος Μυτιληναίος, Έχει λόγους όμως, ο διάβολος να βάζει τους ανθρώπους να βλασφημούν τον Ιησού Χριστό.

-Η οργή και η αγανάκτηση των χριστιανών

-«Δημοσιογραφία» της Ψευτοδημοκρατίας.

-Εθνική Πινακοθήκη: Δεν ενέκριναν καλλιτέχνη με γλυπτά ηρώων του 1821 – Ενέκριναν πορνοβίντεο που βλασφημείται το Άγιο Πνεύμα

-Ἡ ἀσυδοσία τῆς «τέχνης» στό μεγαλεῖο της

-Νέα μήνυση της «ΝΙΚΗΣ» κατά της Εθνικής Πινακοθήκης

-«Ἐπανέκθεση» τῶν βέβηλων εἰκόνων ἀνεκοίνωσε ἡ Ἐθνική Πινακοθήκη

-Ὁ καλλιτέχνης τοῦ φωτὸς καὶ ὁ φανατικὸς τοῦ σκότους. Β. Τὰ πρόβατα τοῦ Θεοῦ καὶ τὰ πεκινουὰ τοῦ διαβόλου.

-Αρχιμ. Ειρηναίος Βαϊόπουλος, Βανδαλισμός;

-Οι ποιητές για το 1821 και την Πατρίδα

-Περί «βλάσφημης» Τέχνης ο λόγος

-Ἡ μάχη ὀπισθοφυλακῶν τῶν woke

-Πρὸς τὸν βουλευτὴν καὶ Ὁμολογητὴν Νικόλαον Παπαδόπουλον

-Διαμαρτυρία από τα Χριστιανικά Σωματεία της Θεσσαλονίκης για την προσβολή των Ιερών Προσώπων της Πίστεώς μας με τη φιλοξενία στην Εθνική Πινακοθήκη κατ’ ευφημισμόν “έργων τέχνης”.

-Εθνική Πινακοθήκη : Πολέμιοι του Χριστιανισμού…

-Διαστροφικά έργα «τέχνης»

-«Γυναίκα σε Λεωφορείο»: Η Ελλάδα έχασε το λεωφορείο της αισθητικής

-Υβρίζουν τον Χριστό με τα λεφτά του λαού!

-Ορθόδοδοξα Χριστιανικά Σωματεία Λάρισας- Κατάφωρα πλήττεται το θρησκευτικό συναίσθημα. Ακραία προσβολή της Χριστιανικής συνείδησης

-Αν ζούσε ο Κολοκοτρώνης…

-Η ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ (Κυριακή Β΄ Νηστειών)

-Δίχως όρια είναι μόνο η ανθρώπινη βλακεία

-ΑΙΣΧΟΣ – ΔΙΣ: Είμαστε ευχαριστημένοι με το έργο της κα Μενδώνη !

-Εθνική Πινακοθήκη και αντιχριστιανική προπαγάνδα

-Οι πίνακες των woke πλουσίων και τα άδεια πινάκια των φτωχών.

-Αναφορά σε βλάσφημες εικονογραφικές παραστάσεις στην Εθνική Πινακοθήκη.

-Μήπως είδατε πού κρύβεται η «Πολιτική Ορθότητα»;

-Ὁ καλλιτέχνης τοῦ φωτὸς καὶ ὁ φανατικὸς τοῦ σκότους. Α΄ Τὰ «ἀπαράδεκτα» ἔργα τῆς «ὀργῆς».

-Καρπενησίου Γεώργιος: Γιατί πάντα επιλέγουν να μειώνουν μορφές αγίων, της Παναγίας και του Χριστού μας;

-Βλασφημία στην Εθνική Πινακοθήκη: Περί τέχνης, ορίων και άλλων «δαιμονίων»

-Καλαβρύτων σε Μενδώνη: ''Ποιος είναι ο σκοπός αυτής της «σαγήνης» του «αλλόκοτου»;''

-Αισχρή απόφαση Βουλής: Μείωσαν τον μισθό του πολύτεκνου Ν.Παπαδόπουλου που υπερασπίστηκε την πίστη

-Νικόλαος Παπαδόπουλος: Αν το έκανε ο καλλιτέχνης για το σπίτι του ή μία γκαλερί Κολοπετινίτσης θα συμφωνούσαμε

-Πειραιώς Σεραφείμ: ''Η αλήθεια για την προσβολή του Συντάγματος από την Εθνική Πινακοθήκη''

-Ανοιχτή Επιστολή του πρώην Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιου προς τον Βουλευτή Νικόλαο Παπαδόπουλο.

-Με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Πολιτισμού εξετίθεντο στην Εθνική  προς Πινακοθήκη οι αθλιότητες..

-Ανακοίνωση της Ι. Μ. Γλυφάδας για βλάσφημα Εκθέματα στην Εθνική Πινακοθήκη.

-Ελλάδα και Ορθοδοξία βάλλονται από την δικαιωματιστική «τέχνη»

-Μήπως ήταν και οι άγιοι της Εκκλησίας φανατικοί και ακατήχητοι; Μια απάντηση στον Μητροπολίτη Χονγκ Κονγκ

-Ν' αγιάσει το χέρι του

-Ἡ Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν κατὰ τῶν βλασφήμων καὶ ρατσιστικῶν ἔργων ποὺ ἐκτίθενται στὴν Ἐθνικὴ Πινακοθήκη (ΜΗΝΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ)

-Αποφάσεις Διαρκούς Ιεράς Συνόδου για την τοποθέτηση του Εσταυρωμένου, για τα 1700 έτη από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο και για τη βλάσφημη έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη

-Ασέβειες με τον νόμο

-Ζουρλοπανωφόρι

-Καλλιτέχνης θα πει…

-Βλασφημία – Εθνική Πινακοθήκη: Άξιος ο Νίκος Παπαδόπουλος, δεν μπόρεσε να ανεχτεί άλλο το bullying κατά των χριστιανών

-Νικόλαος Παπαδόπουλος:Έκανα το καθήκον μου σαν χριστιανός, απέναντι στον ελληνικό λαό. Αυτοί που είναι εκεί μέσα πρέπει να ντρέπονται. Μόνο να παντρεύουν τους άνδρες με τους άνδρες και τις γυναίκες με τις γυναίκες είναι καλοί.

-Νικόλαος Παπαδόπουλος: "Μόνο η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ υβρίζεται στην ΕΛΛΑΔΑ!"

-Νικόλαος Παπαδόπουλος: Χαμό έκανε στην Εθνική Πινακοθήκη για την βλασφημία στην Παναγία μας – Επέμβαση της Αστυνομίας

-Τα βλάσφημα εκθέματα στην Εθνική Πινακοθήκη προκάλεσαν την αντίδραση και του Μητροπολίτη Κερκύρας Νεκτάριου

-Ως εδώ με τη βλασφημία τους – Με χρήματα των φορολογουμένων χριστιανών εκτίθενται αυτά τα εκτρώματα στην Εθνική Πινακοθήκη!

-Υπογράψτε για την απομάκρυνση βλάσφημων "έργων" από την Εθνική Πινακοθήκη

2 σχόλια:

Digital Gap Analysis είπε...

Προς τιμή και δόξα του Αγίου μάρτυρος Χριστοφόρου, λαοφιλούς Αγίου της ενιαίας Εκκλησίας των πρώτων αιώνων, αναφέρεται ότι ο Άγιος δεν είχε ονομαστεί κυνοκεφαλος λόγω της δυσμορφίας του, αλλά ανήκε στη φυλή των Κυνοκεφάλων. Στην Ιερά Μονή Διονυσίου του Αγίου Όρους φυλάσσεται ο κυνόδοντας του Αγίου, διαστάσεων 4x5 εκατοστών περίπου. Αύτη η αλλοίωσις της δεξιάς του Υψίστου!

Α.Κ. είπε...

Υπέροχη γραφή! Δυνατή "πένα" ο αρθρογράφος! Απορώ πως τον αφήνουν ακόμα να εκφράζεται.

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com