25 Μαρ 2025

Η ακατηγόρητη τέχνη και το απαραβίαστο του ανθρώπινου προσώπου

 

Η ΑΚΑΤΗΓΟΡΗΤΗ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΑΡΑΒΙΑΣΤΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ

Στέφανος Κισιώτης

    Συνέβησαν δυο γεγονότα τις ημέρες αυτές, ανάμεσα σε πολλά άλλα, τα οποία αξίζει να σχολιάσουμε. Το πρώτο συνέβη στη Βουλή πριν από λίγες ημέρες. Ενώ μιλούσε από το βήμα η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας κα Κωνσταντοπούλου, πετάχτηκε από το έδρανό του βουλευτής της Ν.Δ. και της είπε: «κάνε κανένα παιδί». Η φράση αυτή χαρακτηρίστηκε άκρως προσβλητική προς την αγορεύουσα και ο προεδρεύων, μόλις ολοκληρώθηκε η ομιλία της, πήρε τον λόγο και ζήτησε να τοποθετηθούν τα κόμματα, αλλά και ο προσβάλλων, να ζητήσει συγνώμη!!! Τελικά όλα τα κόμματα κατεδίκασαν τη φράση που προσέβαλε την ομιλούσα, και ο βουλευτής είπε τελικά ένα… συγνώμη…

     Το δεύτερο, είναι η Κυριακή της Ορθοδοξίας, η οποία εορτάζεται την πρώτη Κυριακή της μεγάλης Σαρακοστής η οποία φέτος συνέπεσε στις 9 Μαρτίου. Σ’ αυτήν η Εκκλησία μας εορτάζει την αναστύλωση των αγίων εικόνων και την νίκη κατά των αιρέσεων. Η αίρεση της εικονομαχίας κράτησε περισσότερο από 100 χρόνια κατά τα οποία η Εκκλησία διώχθηκε από «χριστιανούς» αυτοκράτορες. Είχαμε μάρτυρες, φυλακίσεις, βασανιστήρια, εξορίες, δοτές αποφάσεις «συνόδων» κατά των εικόνων, αλλά στο τέλος επεκράτησε η Αλήθεια της πίστεως και της εκκλησιαστικής Παραδόσεως. Είναι σημαντικό ότι η Κυριακή αυτή ονομάζεται Κυριακή της Ορθοδοξίας!!! Τα πρακτικά της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου, που μέρος τους αναγινώσκεται την ημέρα αυτή σε ειδική τελετή, είναι συγκλονιστικά. Τελικά μέσα από τον αγώνα κατά της εικονομαχίας η Εκκλησία υπερασπίστηκε την Θεία ενανθρώπηση και το απολυτρωτικό έργο του σαρκωθέντος Θεού Λόγου, την απεικόνισή Του μέσω της ύλης, αλλά και την ιερότητα των εικόνων, την θεολογική τους συμβολή και έκφραση  στη ζωή των πιστών, αλλά και το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης  μέσω της Τέχνης, που υπηρετεί, διακονεί και διδάσκει την Αλήθεια της Πίστεως και προάγει τον άνθρωπο, πέρα από τις όποιες παρεμβάσεις του όποιου καίσαρα και του όποιου ιδεολογήματος…

     Και στα δυο αυτά γεγονότα, που συνέβησαν πριν από λίγες ημέρες, έχουμε την  διαχρονική προστασία του ανθρωπίνου προσώπου πέρα από την όποια ρατσιστική, μειωτική παρέμβαση του οποιουδήποτε. Οι «καλές» προθέσεις όποιου χρησιμοποιεί δια της εξουσίας τον λόγο ή την «τέχνη»  και προσβάλει το ανθρώπινο πρόσωπο και τις αξίες του, δεν μπορεί να γίνονται αποδεκτές. Είναι υπερβολικό και αυθαίρετα δογματικό, ότι η τέχνη βρίσκεται στο απυρόβλητο, ότι έχει το ακατηγόρητο σε ό,τι εκφράζει, και από μόνη της αυτοδικαιώνεται ανεξέλεγκτα. Στηριζόμενοι μόνο στον υποκειμενισμό του καλλιτέχνη, χωρίς την βασική αρχή του σεβασμού του ανθρωπίνου προσώπου και των αξιών που αποδέχεται, χάνουμε την έννοια του «μέτρου». Και το «μέτρο» είναι αυτό που βρίσκεται μεταξύ μιας υπερβολής και μιας έλλειψης. Γι’ αυτό είναι το άριστο.

    Τι εκφράζουν τελικά τα χαρακτηριζόμενα ως έργα τέχνης; Οι ερμηνείες που δίνονται είναι όσοι και οι εκτιμητές τους. Σε συζήτηση που έγινε ανάμεσα στον Κων. Βαθιώτη και τον Μάνο Στεφανίδη, κριτικό Τέχνης και Ομότ. Καθηγητή Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ,  την 12η Μαρτίου 2025 στην εκπομπή ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ της ΕΡΤ1, οι οποίοι σχολίασαν τα εκτεθέντα έργα του Χριστόφορου Κατσαδιώτη στην Εθνική Πινακοθήκη, ειπώθηκαν εκτιμήσεις απρόσμενες και αποκαλυπτικές. Ας δούμε ελάχιστο μέρος του διαλόγου:

Στεφανίδης: «Κατ' αρχάς δεν είναι αυτή η Παναγία. Αν εσείς αναγνωρίζετε την Παναγία σε αυτό το έργο τέχνης... να σας πω κάτι; Εξπρεσιονιστικό είναι, αναρχικό είναι, νταντά είναι, δεν σας αρέσει, δεν μου αρέσει...».

Βαθιώτης: «Να βγει ο καλλιτέχνης και να πει αυθεντικά ότι αυτή δεν είναι η Παναγία!».

Στεφανίδης: «Μα σας το λέω εγώ εκ μέρους του καλλιτέχνη».

Παρεμβαίνει η δημοσιογράφος της εκπομπής Κ. Δούκα:

«Πάντως αυτό που βλέπουμε παραπέμπει σε Παναγία, έτσι;».

Βαθιώτης: «Και με το Θείο Βρέφος στην αγκάλη της!».

Στεφανίδης: «Παραπέμπει σε μια μητέρα. Και η βλασφημία ακόμη είναι μια μορφή προσευχής, αντίθετη, ανεστραμμένη».

Βαθιώτης: «Άρα, ανάποδος κόσμος», [...] «αντι-προσευχή»!

Από τα 7 σημεία του ανάποδου κόσμου που επισημαίνει ο Κ. Βαθιώτης ας μείνουμε στα εξής τέσσερα:

-Η Ορθοδοξία είναι μεσαίωνας και η βλασφημία είναι δικαίωμα!

-Οι εραστές της οργουελικής πολιτικής … ειδικότερα δε όσοι έφθασαν στο σημείο να απαγορεύσουν ρωσικές καλλιτεχνικές παραστάσεις, ακυρώνοντας ακόμη και την «Λίμνη των Κύκνων», τολμούν τώρα και μιλούν ως Φαρισαίοι υποκριτές του 21ου (απατ)αιώνα για λογοκρισία των βλάσφημων προϊόντων ψευτοτέχνης!

 -Ο Χριστός που νίκησε τον θάνατο με την Ανάστασή του απεικονίσθηκε ανάποδα ως νεκροκεφαλή!

-Δεν βάλλει η Τέχνη κατά της Θρησκείας, αλλά η Θρησκεία κατά της (εξ ορισμού) ανεξέλεγκτης Τέχνης!

Ο εμπαιγμός (πρέπει να) έχει και τα όρια του, όπως, άλλωστε, και η Τέχνη (τα εγγενή συνταγματικά της όρια), αλλιώς θα επαληθευθεί ο Ντοστογιέφσκι: «Δίχως Θεό όλα επιτρέπονται».

Ο Μάνος Στεφανίδης μίλησε για αντεστραμμένο, ανάποδο κόσμο στην τέχνη του Χριστόφορου Κατσαδιώτη. Δηλαδή αυτά τα έργα δεν εκφράζουν την καθιερωμένη πίστη και απεικόνιση της εκκλησιαστικής τέχνης της εικόνας, αλλά το ανάποδό της. Και το ανάποδο δεν είναι προσφορά και ύμνος στο Τριαδικό Θεό των Ορθοδόξων, αλλά στο ανάποδό του, στον διάβολο…!!! Και η αντιπροσευχή που αναφέφερε ο Μ. Στεφανίδης, είναι προσευχή στον διάβολο. Αυτά από καθηγητή κριτικό της τέχνης στο ΕΚΠΑ… «Τι έτι χρείαν έχομεν μαρτύρων»; Μόνοι τους ομολογούν το περιεχόμενο και την αποστολή αυτής της τέχνης… Άρα για την Εκκλησία μας είναι όντως βλάσφημη.

Είναι χαρακτηριστική η εκτίμηση του έκανε ο Χριστ. Κατσαδιώτης για το έργο του. Σε συνέντευξη που έδωσε στην Αργυρώ Μποζώνη  (11.3.2025 στη LIFO) είπε: «Η δουλειά μου είναι σκοτεινή, το γνωρίζω και κατάφερα, χωρίς να είναι σκόπιμο, χωρίς να θέλω να πουλήσω ή να προκαλέσω, να μπω στο ασυνείδητο ενός συγκεκριμένου κοινού που δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα ασχοληθεί μαζί μου».

Η έννοια της σκοτεινής δουλειάς που ομολογεί ο ίδιος ταιριάζει απόλυτα με τα βλάσφημα έργα του εκτίθενται. Η Ορθόδοξη Βυζαντινή εικόνα έχει φως, πολύ φως. Τόσο το φωτοστέφανο, όσο και τα σάρκινα μέλη της Θεοτόκου και των Αγίων που απεικονίζονται εκπέμπουν φως. Είναι η Χάρις του Αγίου Πνεύματος, η άκτιστη Θεία ενέργεια που καθαγιάζει τους πιστούς που αγωνίζονται πνευματικά κάθε μέρα να εφαρμόσουν στη ζωή τους τον λόγο του Κυρίου Ιησού για κάθαρση και αγιασμό με όλα τα πνευματικά μέσα που παρέχει η Εκκλησία μας και ιδιαίτερα μέσα από την συμμετοχή στην Εξομολόγηση και στη Θεία Ευχαριστία.

Στην επίσημη ιστοσελίδα της Εθνικής Πινακοθήκης - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι «ο θεσμικός ρόλος της Εθνικής Πινακοθήκης είναι η συλλογή, διαφύλαξη, συντήρηση, μελέτη και έκθεση έργων τέχνης, με σκοπό την αισθητική καλλιέργεια του κοινού, την δια βίου εκπαίδευση μέσα από την τέχνη και την ψυχαγωγία που αυτή προσφέρει, αλλά και την αυτογνωσία των Ελλήνων με τη βοήθεια της ιστορίας της τέχνης, η οποία εκφράζει σε συμβολικό επίπεδο τον εθνικό βίο».

Αυτά γιατί δεν εφαρμόζονται, αλλά επαφίονται στην προαίρεση της διοικήσεως και των όποιων ιδεολογικών-φιλοσοφικών απόψεων ενστερνίζονται τα μέλη της;

Αλλά ας δούμε και το θέμα του θρησκευτικού ρατσισμού και του πνευματικού μπούλινγκ που υφίσταται εδώ και χρόνια στον τόπο μας μόνο η Ορθόδοξη Εκκλησία. Καθυβρίζονται τα ιερά σύμβολα, όπως ο τίμιος Σταυρός, επάνω στον οποίο κρεμάνε και απεικονίζουν ό,τι αισχρό. Τα ιερά πρόσωπα της Θεοτόκου και των Αγίων με διάφορους τρόπους, χαρακτηρισμούς και προσβλητικά υπονοούμενα. Όπως επίσης βίαιες ενέργειες που σε αποκλειστικό ποσοστό αφορούν την Εκκλησία μας.

Σε στατιστικά στοιχεία «σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, που είδε το φως της δημοσιότητας, και αφορά στο 2021, οι βεβηλώσεις θρησκευτικών χώρων στην Ελλάδα αφορούν στο 97,89%  σε Ορθόδοξους ναούς». Άρα υπάρχει πρόγραμμα, για να αλλοιωθεί  ο ρόλος και η παρουσία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Πατρίδα μας. Γιατί αυτά δεν συμβαίνουν προς τους Μουσουλμάνους ή στην  Εβραϊκή Θρησκεία; Αβίαστα η σκέψη οδηγείται στην Woke ατζέντα και στην προγραμματισμένη από το 1945 δράση της CIA σε παγκόσμιο επίπεδο για την αλλοίωση όλων των παραδοσιακών στοιχείων που συντηρούν τους πληθυσμούς και αντιστέκονται σε ξένους προς τις παραδόσεις τους και επικίνδυνους τρόπους ζωής. Μπορείτε να δείτε τη συνέντευξη του καθηγητή Ι. Μάζη στην οποία μιλάει ο ίδιος στο Militaire.gr για το νέο του βιβλίο  που έχει τίτλο  «Γεωπολιτική και σύγχρονη Τέχνη» (Εκδόσεις Λειμών).

 Σε αυτό το βιβλίο, όπως σχολιάζει η  Κατερ. Χατζηθεοδώρου (15/3/2025 ΤΡΙΚΛΟΠΟΔΙΑ) περιγράφεται πώς η C.I.A. χρηματοδοτούσε «καλλιτέχνες» σε όλα τα είδη της «Τέχνης», για να εκφράζουν με τα έργα τους τις απόψεις του βαθέως Κράτους των ΗΠΑ την εποχή του ψυχρού πολέμου, προετοιμάζοντας προφανώς την ανθρωπότητα για την ήδη σχεδιασμένη εποχή της «Νέας Αταξίας».

Αυτά όλα συμβαίνουν. Τίποτα δεν είναι αθώο. Ούτε και αυτή η τέχνη… Αλλά, αν ενδιαφερόμαστε για την προστασία των αξιών που ο λαός μας επί αιώνες ακολουθεί και οι οποίες τον κράτησαν ζωντανό κάτω από φοβερές συνθήκες ζωής, ας είμαστε προσεκτικοί, σεβόμενοι αλλήλους και ιδιαίτερα την Παράδοσή μας, τις αρχές και τις αξίες μας, ως λαός, και την πατροπαράδοτη πίστη μας που ανέδειξε αγωνιστές και μάρτυρες που αγάπησαν και σεβάστηκαν    τον κάθε άνθρωπο όποιος κι αν ήταν…

………………………………………………………

Δείτε σχετικά και:

-Σεβασμός

-Πως θα αντιδρούσε άραγε ο Ιησούς Χριστός αν εισερχόταν στην υποτιθέμενη εθνική (ρωμαϊκή) πινακοθήκη των Ιεροσολύμων και αντίκριζε προσβλητικές εικόνες Πατριαρχών και Προφητών;

-Η παιδαγωγική αποστολή της Εθνικής Πινακοθήκης

-Τα όρια της τέχνης και οι «χαμένες» μάχες

-Βλασφημία καί ὁμολογία

-ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ «Προς την «Κρατική (Εθνική;) Πινακοθήκη»

-π Αθανάσιος Μυτιληναίος, Έχει λόγους όμως, ο διάβολος να βάζει τους ανθρώπους να βλασφημούν τον Ιησού Χριστό.

-Η οργή και η αγανάκτηση των χριστιανών

-«Δημοσιογραφία» της Ψευτοδημοκρατίας.

-Εθνική Πινακοθήκη: Δεν ενέκριναν καλλιτέχνη με γλυπτά ηρώων του 1821 – Ενέκριναν πορνοβίντεο που βλασφημείται το Άγιο Πνεύμα

-Ἡ ἀσυδοσία τῆς «τέχνης» στό μεγαλεῖο της

-Νέα μήνυση της «ΝΙΚΗΣ» κατά της Εθνικής Πινακοθήκης

-«Ἐπανέκθεση» τῶν βέβηλων εἰκόνων ἀνεκοίνωσε ἡ Ἐθνική Πινακοθήκη

-Ὁ καλλιτέχνης τοῦ φωτὸς καὶ ὁ φανατικὸς τοῦ σκότους. Β. Τὰ πρόβατα τοῦ Θεοῦ καὶ τὰ πεκινουὰ τοῦ διαβόλου.

-Αρχιμ. Ειρηναίος Βαϊόπουλος, Βανδαλισμός;

-Οι ποιητές για το 1821 και την Πατρίδα

-Περί «βλάσφημης» Τέχνης ο λόγος

-Ἡ μάχη ὀπισθοφυλακῶν τῶν woke

-Πρὸς τὸν βουλευτὴν καὶ Ὁμολογητὴν Νικόλαον Παπαδόπουλον

-Διαμαρτυρία από τα Χριστιανικά Σωματεία της Θεσσαλονίκης για την προσβολή των Ιερών Προσώπων της Πίστεώς μας με τη φιλοξενία στην Εθνική Πινακοθήκη κατ’ ευφημισμόν “έργων τέχνης”.

-Εθνική Πινακοθήκη : Πολέμιοι του Χριστιανισμού…

-Διαστροφικά έργα «τέχνης»

-«Γυναίκα σε Λεωφορείο»: Η Ελλάδα έχασε το λεωφορείο της αισθητικής

-Υβρίζουν τον Χριστό με τα λεφτά του λαού!

-Ορθόδοδοξα Χριστιανικά Σωματεία Λάρισας- Κατάφωρα πλήττεται το θρησκευτικό συναίσθημα. Ακραία προσβολή της Χριστιανικής συνείδησης

-Αν ζούσε ο Κολοκοτρώνης…

-Η ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ (Κυριακή Β΄ Νηστειών)

-Δίχως όρια είναι μόνο η ανθρώπινη βλακεία

-ΑΙΣΧΟΣ – ΔΙΣ: Είμαστε ευχαριστημένοι με το έργο της κα Μενδώνη !

-Εθνική Πινακοθήκη και αντιχριστιανική προπαγάνδα

-Οι πίνακες των woke πλουσίων και τα άδεια πινάκια των φτωχών.

-Αναφορά σε βλάσφημες εικονογραφικές παραστάσεις στην Εθνική Πινακοθήκη.

-Μήπως είδατε πού κρύβεται η «Πολιτική Ορθότητα»;

-Ὁ καλλιτέχνης τοῦ φωτὸς καὶ ὁ φανατικὸς τοῦ σκότους. Α΄ Τὰ «ἀπαράδεκτα» ἔργα τῆς «ὀργῆς».

-Καρπενησίου Γεώργιος: Γιατί πάντα επιλέγουν να μειώνουν μορφές αγίων, της Παναγίας και του Χριστού μας;

-Βλασφημία στην Εθνική Πινακοθήκη: Περί τέχνης, ορίων και άλλων «δαιμονίων»

-Καλαβρύτων σε Μενδώνη: ''Ποιος είναι ο σκοπός αυτής της «σαγήνης» του «αλλόκοτου»;''

-Αισχρή απόφαση Βουλής: Μείωσαν τον μισθό του πολύτεκνου Ν.Παπαδόπουλου που υπερασπίστηκε την πίστη

-Νικόλαος Παπαδόπουλος: Αν το έκανε ο καλλιτέχνης για το σπίτι του ή μία γκαλερί Κολοπετινίτσης θα συμφωνούσαμε

-Πειραιώς Σεραφείμ: ''Η αλήθεια για την προσβολή του Συντάγματος από την Εθνική Πινακοθήκη''

-Ανοιχτή Επιστολή του πρώην Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιου προς τον Βουλευτή Νικόλαο Παπαδόπουλο.

-Με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Πολιτισμού εξετίθεντο στην Εθνική  προς Πινακοθήκη οι αθλιότητες..

-Ανακοίνωση της Ι. Μ. Γλυφάδας για βλάσφημα Εκθέματα στην Εθνική Πινακοθήκη.

-Ελλάδα και Ορθοδοξία βάλλονται από την δικαιωματιστική «τέχνη»

-Μήπως ήταν και οι άγιοι της Εκκλησίας φανατικοί και ακατήχητοι; Μια απάντηση στον Μητροπολίτη Χονγκ Κονγκ

-Ν' αγιάσει το χέρι του

-Ἡ Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν κατὰ τῶν βλασφήμων καὶ ρατσιστικῶν ἔργων ποὺ ἐκτίθενται στὴν Ἐθνικὴ Πινακοθήκη (ΜΗΝΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ)

-Αποφάσεις Διαρκούς Ιεράς Συνόδου για την τοποθέτηση του Εσταυρωμένου, για τα 1700 έτη από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο και για τη βλάσφημη έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη

-Ασέβειες με τον νόμο

-Ζουρλοπανωφόρι

-Καλλιτέχνης θα πει…

-Βλασφημία – Εθνική Πινακοθήκη: Άξιος ο Νίκος Παπαδόπουλος, δεν μπόρεσε να ανεχτεί άλλο το bullying κατά των χριστιανών

-Νικόλαος Παπαδόπουλος:Έκανα το καθήκον μου σαν χριστιανός, απέναντι στον ελληνικό λαό. Αυτοί που είναι εκεί μέσα πρέπει να ντρέπονται. Μόνο να παντρεύουν τους άνδρες με τους άνδρες και τις γυναίκες με τις γυναίκες είναι καλοί.

-Νικόλαος Παπαδόπουλος: "Μόνο η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ υβρίζεται στην ΕΛΛΑΔΑ!"

-Νικόλαος Παπαδόπουλος: Χαμό έκανε στην Εθνική Πινακοθήκη για την βλασφημία στην Παναγία μας – Επέμβαση της Αστυνομίας

-Τα βλάσφημα εκθέματα στην Εθνική Πινακοθήκη προκάλεσαν την αντίδραση και του Μητροπολίτη Κερκύρας Νεκτάριου

-Ως εδώ με τη βλασφημία τους – Με χρήματα των φορολογουμένων χριστιανών εκτίθενται αυτά τα εκτρώματα στην Εθνική Πινακοθήκη!

-Υπογράψτε για την απομάκρυνση βλάσφημων "έργων" από την Εθνική Πινακοθήκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com