10 Μαΐ 2025

Τεχνασμάτων δικαιωματισμός

Τεχνασμάτων δικαιωματισμός

Εὐδοξία Αὐγουστίνου, Φιλόλογος - Θεολόγος 

    Εἰκονομαχία διεξάγεται σέ κάθε ἐπο­χή μέ διαφοροποιημένο κυριολεκτικά καί μεταφορικά τρόπο. Ἔτσι, φέτος, ἀπό τήν ἀρχή τοῦ Τριωδίου, ὁπότε καί κα­λού­μαστε νά πλησιάσουμε περισσότερο τόν Θεό, στήν Ἐθνική Πινακοθήκη τῆς Ἀθήνας φιλοξενεῖται ἔκθεση μέχρι τόν Σε­πτέμ­βριο(;) μέ τίτλο «Ἡ σαγήνη τοῦ ἀλ­λόκοτου». Σέ αὐτήν ἐκτίθενται «ἔργα τέχνης» διαστροφικά γιά τό πρόσωπο τοῦ θεανθρώπου Κυρίου, τῆς ὑπεραγίας Θε­οτόκου καί τῶν ἁγίων μας.

  Γνωρίζουμε ὅτι στήν ὀρθόδοξη χριστιανική πίστη καί λατρεία οἱ εἰκόνες θεωροῦνται μέσα ἀναγωγῆς στά εἰ­κονιζό­με­να πρόσωπα.

Δυστυχῶς, τά ἐκτιθέμενα ἔργα στήν Ἐθνική Πινακοθήκη μέ τήν προσωνυμία «Ἁγιογραφία 1», «Ἁγιογραφία 2» ὄχι μό­νο δέν ἐκπληροῦν αὐτό τόν σκοπό, ἀλ­λά εἶναι καί βλάσφημα. Ἐπιπλέον, ἡ βλα­­σ­φημία αὐτή, ἡ εἰκονομαχία τῶν ἡ­με­ρῶν μας, συνιστᾶ ὄχι ἁπλῶς ἐξύβριση τῶν θείων προσώπων καί αἰσχρή ἀλλοίωση τῆς ἱ­στορικῆς ἀλήθειας, ἀλλά προσβάλλει βάναυσα καί ἄμεσα τήν πίστη καί τή ζωή ἑκατομμυρίων ἑλλήνων ὀρ­θοδόξων χριστιανῶν. Μέ αὐτή τή δικαιωματιστική «τέ­χνη» θίγεται τόσο ἡ Ὀρ­θοδοξία ὅσο καί ἡ Ἑλλάδα. Προφα­νῶς δέν ὑπηρετεῖται ἡ τέχνη, ἀλλά τό... τέχνασμα μέ συγκεκριμένη στόχευση.

  Στό ἔργο τοῦ εἰ­δωλολάτρη Λουκιανοῦ «Θεῶν ἐκκλησία» (9-11) πρίν 1.800 χρόνια κατακρίνεται ἡ ἐμφάνιση ἀλ­λο­­πρόσαλλων θεῶν μέ μορφή ζώων. Τί νά ποῦμε γιά τήν αὐθαιρεσία καί τό θράσος πού παρατηρεῖται σήμερα, σέ μιά χώρα ὅπου τό μεγαλύτερο ποσοστό τῶν πολι­τῶν δηλώνουν χριστιανοί ὀρθόδοξοι;

 Οἱ ἀντίθεες δυνάμεις βυσσοδομοῦν ἀδιάκοπα γιά τή συστηματική ἐξαφάνιση τῶν εἰκόνων. Ἐπειδή γνωρίζουν τή μεγά­λη τους ἀξία, τή βαθιά ἐπίδραση πού ἀ­σκοῦν στήν ἀνθρώπινη ψυχή, τίς παραποιοῦν βάναυσα καί τίς ἀπογυμνώνουν ἀπό τήν ἱερότητά τους. Ὀχυρωμένοι πί­σω ἀπό τήν καλλιτεχνική δῆθεν ἀσυλία καί τή χωρίς ὅρια τέχνη οἱ ἀποδομητές τῶν εἰκόνων, ἀδίστακτοι, δημιουργοῦν φρικαλέα τερατουργήματα, παραμορφώνοντας ἄκρως προσβλητικά τά ἱερά πρόσωπα τοῦ Χριστοῦ, τῆς Παναγίας, τῶν ἁ­γίων μας.

Στήν ἐπίσημη, ὅμως, ἱστοσελίδα τῆς Ἐθνικῆς Πινακοθήκης-Μουσεῖο Ἀλε­ξάν­δρου Σούτσου ἀναφέρεται χαρακτηριστικά ὅτι «ὁ θεσμικός ρόλος τῆς Ἐ­θνικῆς Πινακοθήκης εἶναι ἡ συλλογή, διαφύλαξη, συντήρηση, μελέτη καί ἔκθεση ἔρ­γων τέχνης, μέ σκοπό τήν αἰσθητική καλ­λιέργεια τοῦ κοινοῦ, τή διά βίου ἐκ­παίδευση μέσα ἀπό τήν τέχνη καί τήν ψυχαγωγία πού αὐτή προσφέρει, ἀλλά καί τήν αὐτογνωσία τῶν Ἑλλήνων μέ τή βοήθεια τῆς ἱστορίας τῆς τέχνης, ἡ ὁ­ποία ἐκφράζει σέ συμβολικό ἐπίπεδο τόν ἐθνικό βίο».

Αὐτά γιατί δέν ἐφαρμόζονται καί ἐ­πα­φίενται στήν προαίρεση τῆς διοίκησης καί στίς ὅποιες ἰδεολογικές καί φι­λοσοφικές ἀπόψεις ἐνστερνίζονται τά μέλη της; Καί ἀποροῦμε: Πῶς τό Ὑ­πουργεῖο Πολιτισμοῦ δέν ἀπέτρεψε τήν ἔκθεση τῶν συγκεκριμένων ἔργων σέ ἐθνικό-δημόσιο χῶρο;

  Εἶναι πασιφανές ὅτι ἡ εἰκόνα ἀσκεῖ δυναμική ἐπίδραση, ἰδιαίτερα στίς μικρές  ἡλικίες, πού κατά μεγάλο ποσοστό ἡ πνευματική καί αἰσθητική τους τρο­φο­δοσία συντε­λεῖ­ται  μέσῳ αὐτῶν. Τά ἔ­μπρακτα ἀπο­τελέ­σματα τῆς ἐξουσίας τῆς εἰκόνας, τά ψη­λα­φοῦμε στήν ψυ­χο­παθολογία τῆς κα­θη­μερινῆς ζωῆς καί κυρίως σέ ἡλικίες σχη­ματισμοῦ τῆς προ­σωπικότητας, κα­θώς ἡ εἰκόνα τροφο­δο­τεῖ ἄκριτα τή φα­ντασία τῶν παιδιῶν. Καί τήν Ἐθνική Πινακο­θήκη τήν ἐπισκέπτε­ται  πλῆθος μαθητῶν.

  Ἐπιπλέον, εὔλογο εἶναι καί τό ἐ­­ρώ­τη­μα: Οἱ φορολογούμενοι πολίτες πλη­ρώ­νουν ἀπό τό ὑστέρημά τους -σέ 50.000 περίπου εὐρώ ἀνέρχεται τό κόστος τῆς «σαγήνης»- τόν παχυλό μισθό καί τά προνόμια τῶν ὑπευθύνων, γιά νά παραβι­ά­ζουν τά δικαιώματα τῆς πλειοψηφίας τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ καί νά προσβάλλουν ἀ­σύστολα τά τιμαλφῆ τῆς Φυλῆς μας; Πρέπει κάποτε καί οἱ ὑπεύθυνοι στόν πολιτισμό καί στήν Ἐθνική Πινακοθήκη νά κατανοήσουν ποιά εἶναι τά ὅρια τῆς τέχνης, ἀλλά καί οἱ δικές τους εὐθύνες.

Ἡ σημερινή κατάσταση στόν ἑλλαδι­κό χῶρο ὡς πρός τούς θεσμούς καί ἐν προκειμένῳ ὡς πρός τήν τέχνη εἶναι ἀ­παράδεκτη. Ἡ τέχνη πλέον ὑπάρχει γιά τήν τέχνη καί ὄχι γιά τόν ἴδιο τόν ἄν­θρω­πο καί τήν ἀλήθεια. Ἡ θεά τέχνη τίθεται πάντοτε στό ἀπυρόβλητο! Κοντολογίς, τό «δόγμα» ὅτι ἡ τέχνη δέν ἔχει ὅρια, μή­πως σημαίνει ὅτι ἡ τέχνη δέν ἔχει ἦθος; Δυστυχῶς, κατάντησε προαγωγός στή βλασφημία καί στήν ἀνηθικότητα.

  Ἐπιτέλους, θά ἀσχοληθεῖ κανείς ἐκ τῶν ἁρμοδίων μέ τό θέμα τοῦ θρησκευτικοῦ ρατσισμοῦ καί τοῦ πνευματικοῦ μπού­λινγκ, πού ὑφίσταται ἐδῶ καί χρόνια στόν τόπο μας μόνον ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκ­κλησία; Ποικιλοτρόπως καθυβρίζο­νται τά ἱε­ρά σύμβολα, ὅπως ὁ τίμιος Σταυρός, τά ἱερά πρόσωπα τῆς Θεοτόκου καί τῶν ἁ­γίων μέ διάφορους  χαρα­κτη­ρισμούς καί προσβλητικά ὑπονο­ού­­- μενα. Εὐκαιριακά σημειώνουμε ὅτι «σύμφωνα μέ τήν ἐτήσια ἔκθεση τοῦ ὑπουργείου Ἐθνικῆς Παιδεί­ας καί Θρησκευ­μάτων, πού εἶδε τό φῶς τῆς δημοσιότητας, καί ἀφορᾶ στό 2021, οἱ βεβηλώσεις θρη­­­σκευ­τικῶν χώ­ρων στήν Ἑλ­λά­δα ἀφοροῦν στό 97,89% σέ Ὀρθόδοξους ναούς». Συ­νε­πῶς ὑπάρχει πρό­­­γραμ­μα, προ­κειμένου νά ἀλ­λοιωθεῖ καί νά περιορισθεῖ ὁ ρό­λος καί ἡ πα­­ρουσία τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας στήν πα­τρί­δα μας. Γιατί δέν παρατηροῦνται ἀ­νά­λο­γα ἔκ­τρο­πα ἀπέναντι στή μου­­σουλ­μανική ἤ τήν ἑ­βρα­ϊκή θρησκεία;

    Ἄς μήν ἐφησυχά­ζου­με! Τίποτα πιά δέν εἶναι ἀθῶο. Οὔτε καί αὐ­­­­τή ἡ τέχνη. Ἀλλά, ἄν ἐν­διαφερόμαστε γιά τήν προστασία τῶν ἀξιῶν, ἀ­πό τίς ὁποῖες ὁ λαός μας ἐπί αἰῶνες ἐμπνέεται καί οἱ ὁποῖες τόν κρά­τησαν ζωντανό κά­τω ἀπό φοβερές συν­θῆκες ζωῆς, ἄς εἴμαστε προσεκτικοί καί ἐν ἐ­γρη­­γόρ­σει, σεβόμενοι ὡς λαός τήν παράδοσή μας, τίς ἀρ­χές, τίς ἀξίες καί τήν πατροπαράδοτη πίστη μας, πού ἀνέδειξε ἀγωνιστές καί μάρτυρες, οἱ ὁποῖοι ἀγάπησαν καί  σεβάστηκαν τόν κάθε ἄν­θρωπο, ὅ­ποι­ος κι ἄν ἦ­ταν.

………………………………………………………

Δείτε σχετικά και:

-Ο Μεγαλομάρτυρας Άγιος Χριστόφορος και οι «κυνοκέφαλοι» της Πινακοθήκης

-Ο “αλλόκοτος” απότοκος και ο θρασύς απόκοτος

-Διαμαρτυρία Μητρόπολης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας για την επαναφορά έργων της έκθεσης «Η σαγήνη του αλλόκοτου» στην Εθνική Πινακοθήκη

-Ο αντιχριστιανισμός στην εξουσία

-Επέστρεψαν τα βλάσφημα "έργα" στην Εθνική Σκουπιδοθήκη -Με πλέξιγκλας, συναγερμό και άνδρες ασφαλείας

-Ιερά Σύνοδος: Η “σαγήνη του αλλόκοτου” στην Εθνική Πινακοθήκη διακωμωδεί την πίστη και κακοποιεί τη βυζαντινή αγιογραφία

-Η κυρία Μενδώνη δεν έχει πια θέση στο Υπουργείο Πολιτισμού

-Τέχνη καὶ ἐλευθερία. Ἐπιστρέφουν τὰ βλάσφημα ἔργα στὴν Ἐθνικὴ Πινακοθήκη

-Κυρία Υπουργέ Λίνα Μενδώνη… «ἕκαστον γὰρ δένδρον ἐκ τοῦ ἰδίου καρποῦ γινώσκεται» (Λκ Στ‐44)

-Η Εθνική Πινακοθήκη δείχνει περισσότερο σεβασμό στην… Παναγιωταρέα παρά στην Παναγία

-Αυτή είναι η Παναγία μας κ. Μενδώνη, κοιτάξτε την στα μάτια και αν μπορείτε μη δείξετε σεβασμό!

-Αντίχριστος ''Χριστιανικός'' καθωσπρεπισμός

-Υπουργείο Πολιτισμού: Για να μη «μαγαριστεί» η Ακρόπολη είπαν «όχι» μέχρι και στον Λάνθιμο – Για το μαγάρισμα της Ορθοδοξίας λένε «ναι» σε όλους

-Ελευθερίες και ελευθερία

-Το Άγιο Όρος για τα βλάσφημα έργα της Εθνικής Πινακοθήκης

-Το συμβάν στην Εθνική Πινακοθήκη

-Γκόγια, Καλλιγάς, Πλάκα: Συγκρίσεις

-Ποίημα τοῦ π. Μαξίμου Καραβὰ γιὰ ὅλους αὐτοὺς ποὺ λυσσομανούν ἐναντίον τῆς Πίστης μας

-Η ακατηγόρητη τέχνη και το απαραβίαστο του ανθρώπινου προσώπου

-Σεβασμός

-Πως θα αντιδρούσε άραγε ο Ιησούς Χριστός αν εισερχόταν στην υποτιθέμενη εθνική (ρωμαϊκή) πινακοθήκη των Ιεροσολύμων και αντίκριζε προσβλητικές εικόνες Πατριαρχών και Προφητών;

-Η παιδαγωγική αποστολή της Εθνικής Πινακοθήκης

-Τα όρια της τέχνης και οι «χαμένες» μάχες

-Βλασφημία καί ὁμολογία

-ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ «Προς την «Κρατική (Εθνική;) Πινακοθήκη»

-π Αθανάσιος Μυτιληναίος, Έχει λόγους όμως, ο διάβολος να βάζει τους ανθρώπους να βλασφημούν τον Ιησού Χριστό.

-Η οργή και η αγανάκτηση των χριστιανών

-«Δημοσιογραφία» της Ψευτοδημοκρατίας.

-Εθνική Πινακοθήκη: Δεν ενέκριναν καλλιτέχνη με γλυπτά ηρώων του 1821 – Ενέκριναν πορνοβίντεο που βλασφημείται το Άγιο Πνεύμα

-Ἡ ἀσυδοσία τῆς «τέχνης» στό μεγαλεῖο της

-Νέα μήνυση της «ΝΙΚΗΣ» κατά της Εθνικής Πινακοθήκης

-«Ἐπανέκθεση» τῶν βέβηλων εἰκόνων ἀνεκοίνωσε ἡ Ἐθνική Πινακοθήκη

-Ὁ καλλιτέχνης τοῦ φωτὸς καὶ ὁ φανατικὸς τοῦ σκότους. Β. Τὰ πρόβατα τοῦ Θεοῦ καὶ τὰ πεκινουὰ τοῦ διαβόλου.

-Αρχιμ. Ειρηναίος Βαϊόπουλος, Βανδαλισμός;

-Οι ποιητές για το 1821 και την Πατρίδα

-Περί «βλάσφημης» Τέχνης ο λόγος

-Ἡ μάχη ὀπισθοφυλακῶν τῶν woke

-Πρὸς τὸν βουλευτὴν καὶ Ὁμολογητὴν Νικόλαον Παπαδόπουλον

-Διαμαρτυρία από τα Χριστιανικά Σωματεία της Θεσσαλονίκης για την προσβολή των Ιερών Προσώπων της Πίστεώς μας με τη φιλοξενία στην Εθνική Πινακοθήκη κατ’ ευφημισμόν “έργων τέχνης”.

-Εθνική Πινακοθήκη : Πολέμιοι του Χριστιανισμού…

-Διαστροφικά έργα «τέχνης»

-«Γυναίκα σε Λεωφορείο»: Η Ελλάδα έχασε το λεωφορείο της αισθητικής

-Υβρίζουν τον Χριστό με τα λεφτά του λαού!

-Ορθόδοδοξα Χριστιανικά Σωματεία Λάρισας- Κατάφωρα πλήττεται το θρησκευτικό συναίσθημα. Ακραία προσβολή της Χριστιανικής συνείδησης

-Αν ζούσε ο Κολοκοτρώνης…

-Η ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ (Κυριακή Β΄ Νηστειών)

-Δίχως όρια είναι μόνο η ανθρώπινη βλακεία

-ΑΙΣΧΟΣ – ΔΙΣ: Είμαστε ευχαριστημένοι με το έργο της κα Μενδώνη !

-Εθνική Πινακοθήκη και αντιχριστιανική προπαγάνδα

-Οι πίνακες των woke πλουσίων και τα άδεια πινάκια των φτωχών.

-Αναφορά σε βλάσφημες εικονογραφικές παραστάσεις στην Εθνική Πινακοθήκη.

-Μήπως είδατε πού κρύβεται η «Πολιτική Ορθότητα»;

-Ὁ καλλιτέχνης τοῦ φωτὸς καὶ ὁ φανατικὸς τοῦ σκότους. Α΄ Τὰ «ἀπαράδεκτα» ἔργα τῆς «ὀργῆς».

-Καρπενησίου Γεώργιος: Γιατί πάντα επιλέγουν να μειώνουν μορφές αγίων, της Παναγίας και του Χριστού μας;

-Βλασφημία στην Εθνική Πινακοθήκη: Περί τέχνης, ορίων και άλλων «δαιμονίων»

-Καλαβρύτων σε Μενδώνη: ''Ποιος είναι ο σκοπός αυτής της «σαγήνης» του «αλλόκοτου»;''

-Αισχρή απόφαση Βουλής: Μείωσαν τον μισθό του πολύτεκνου Ν.Παπαδόπουλου που υπερασπίστηκε την πίστη

-Νικόλαος Παπαδόπουλος: Αν το έκανε ο καλλιτέχνης για το σπίτι του ή μία γκαλερί Κολοπετινίτσης θα συμφωνούσαμε

-Πειραιώς Σεραφείμ: ''Η αλήθεια για την προσβολή του Συντάγματος από την Εθνική Πινακοθήκη''

-Ανοιχτή Επιστολή του πρώην Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιου προς τον Βουλευτή Νικόλαο Παπαδόπουλο.

-Με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Πολιτισμού εξετίθεντο στην Εθνική  προς Πινακοθήκη οι αθλιότητες..

-Ανακοίνωση της Ι. Μ. Γλυφάδας για βλάσφημα Εκθέματα στην Εθνική Πινακοθήκη.

-Ελλάδα και Ορθοδοξία βάλλονται από την δικαιωματιστική «τέχνη»

-Μήπως ήταν και οι άγιοι της Εκκλησίας φανατικοί και ακατήχητοι; Μια απάντηση στον Μητροπολίτη Χονγκ Κονγκ

-Ν' αγιάσει το χέρι του

-Ἡ Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν κατὰ τῶν βλασφήμων καὶ ρατσιστικῶν ἔργων ποὺ ἐκτίθενται στὴν Ἐθνικὴ Πινακοθήκη (ΜΗΝΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ)

-Αποφάσεις Διαρκούς Ιεράς Συνόδου για την τοποθέτηση του Εσταυρωμένου, για τα 1700 έτη από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο και για τη βλάσφημη έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη

-Ασέβειες με τον νόμο

-Ζουρλοπανωφόρι

-Καλλιτέχνης θα πει…

-Βλασφημία – Εθνική Πινακοθήκη: Άξιος ο Νίκος Παπαδόπουλος, δεν μπόρεσε να ανεχτεί άλλο το bullying κατά των χριστιανών

-Νικόλαος Παπαδόπουλος:Έκανα το καθήκον μου σαν χριστιανός, απέναντι στον ελληνικό λαό. Αυτοί που είναι εκεί μέσα πρέπει να ντρέπονται. Μόνο να παντρεύουν τους άνδρες με τους άνδρες και τις γυναίκες με τις γυναίκες είναι καλοί.

-Νικόλαος Παπαδόπουλος: "Μόνο η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ υβρίζεται στην ΕΛΛΑΔΑ!"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com