Ο μητροπολίτης Ζιμπάμπουε Σεραφείμ ως ταχυδακτυλουργός
Αναστάσιος Ομ. Πολυχρονιάδης, δρ pd Θεολογίας ΑΠΘ
Γράφει ο μακαριστός καθηγητής του Κανονικού Δικαίου του Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ, Πρόδρομος Ακανθόπουλος περί του έργου των διακονισσών: «Οι διακόνισσες βοηθούσαν τους πρεσβυτέρους στο βάπτισμα των κατηχούμενων γυναικών και στην τήρηση της τάξης μεταξύ των γυναικών, όταν γίνονταν λατρευτικές συνάξεις, καθώς και στο ποιμαντικό έργο της Εκκλησίας το σχετικό με τις γυναίκες» (1). Αυτό σημαίνει ότι οι διακόνισσες ουδεμία σχέση είχαν με τα προσφάτως τελεσθέντα (Μεγάλη Πέμπτη 2024) από τον μητροπολίτη Ζιμπάμπουε του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, όταν «χειροτόνησε» -με ταχυδακτυλουργικό τρόπο- γυναίκα διακόνισσα.
Σύμφωνα με το φωτογραφικό υλικό, εκείνη κοινωνούσε τους πιστούς σα να έλάβε τον πρώτο βαθμό της ιερωσύνης, ανοίγοντας δρόμο και για το επόμενο της βήμα, δηλαδή εκείνο της ιέρειας καθώς και για το μεθεπόμενο, δηλαδή εκείνο της επισκοποίησής της! Πιθανόν σε λίγο να λάβει και το οφφίκιο της αρχιδιακόνισσας, κυκλοφορώντας με επανωκαλύμμαυχο! Ή εκτός αν -αύριο-μεθαύριο- ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας την αναβαθμίσει ως αρχιδιακόνισσά του, καθιστώντας τη μέλος της συνοδείας του.
Επειδή, όλα αυτά είναι όχι απλώς τραγικά ως προς την Παράδοση της Εκκλησίας, αλλά σημεία των καιρών, που κάποτε φάνταζαν μόνο ως σενάρια επιστημονικής φαντασίας, γι’ αυτό παραθέτουμε και τα σχετικά με τις διακόνισσες που σημειώνει ο ομότιμος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ, Γεώργιος Μαντζαρίδης: «Σημαντική» γράφει «ήταν και η συμβολή των διακονισσών στο φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας. Ο θεσμός των διακονισσών, που παρουσίασε ιδιαίτερη ακμή από τον τέταρτο ως τον έκτο αιώνα, δεν απέβλεπε μόνο στην εξυπηρέτηση του αγιαστικού έργου της Εκκλησίας, όπως ήταν η βοήθεια κατά τη βάπτιση των γυναικών, αλλά και στην εξυπηρέτηση του φιλανθρωπικού έργου. Όταν μάλιστα με την καθιέρωση του νηπιοβαπτισμού δεν υπήρχε η ανάγκη για βοήθεια των διακονισσών κατά τις βαπτίσεις, το βάρος έπεσε στο φιλανθρωπικό τους έργο».
Συνεπώς, τα προσφάτως τελεσθέντα από τον μητροπολίτη Ζιμπάμπουε Σεραφείμ του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας με τη «χειροτονία» γυναίκας διακόνισσας αποτελούν μαγικές πράξεις, δηλαδή ταχυδακτυλουργίες –γεγονός που επιφέρει τόσο τη δική του καθαίρεση όσο και εκείνων που κοινωνούν της αυτής αποφάσεως- οδηγώντας με μαθηματική ακριβεία τους πιστούς της Αφρικής στην εγκατάλειψη του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και στη ένταξή τους στη νεοϊδρυθείσα Πατριαρχική Εξαρχία Αφρικής, που ανήκει στο Πατριαρχείο της Μόσχας (3).
(1) Πρόδρομος Ακανθόπουλος, Κώδικας Ιερών Κανόνων και Εκκλησιαστικών Νόμων, εκδόσεις Αδελφών Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 1995 (2η έκδοση), σ. 567.
(2) Γεώργιος Μαντζαρίδης, Κοινωνιολογία του Χριστιανισμού, εκδόσεις Παναγιώτη Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 1999 (5η έκδοση), σ. 346.
(3) http://www.patriarchia.ru/gr/db/text/5878067.html.
Δείτε σχετικά και:
-Περί διακονισσῶν καί γυναικείας «ἱερωσύνης»: μέχρι ποῦ ἀκριβῶς σκοπεύουν νά τό τραβήξουν;
-Ζιμπάμπουε Σεραφείμ: «δεν υπάρχουν θεολογικά εμπόδια για τη χειροτονία των γυναικών».
-Ὁ Σεβ. Ζιμπάμπουε ἐκτελεστὴς τοῦ σχεδίου… “Ἁγία Φοίβη”;
-Η απάντηση του Μητροπολίτου Ζιμπάμπουε κ.Σεραφείμ για τη χειροτονία της διακόνισσας
-Ικονίου Θεόληπτος: «Η χειροτονία αυτή είναι εξευτελισμός»
-Οἱ διακόνισσες δὲν ἦταν ποτὲ κληρικοί, καὶ ὡς ἐκ τούτου δὲν κοινωνοῦσαν τοὺς πιστούς.
-Αρχ. Σαράντη Σαράντου, Χειροτονία διακονισσών
-Χειροτόνησαν Διακόνισσα στην Ζιμπάμπουε για να καλύψουν τις «ειδικές ανάγκες» των Ενοριών!
-Ο θεσμός των διακονισσών στην ορθόδοξη παράδοση και στους κόλπους της παναιρέσεως του οικουμενισμού
-Ἡ γυναικεία “ἱερωσύνη” εἰσῆλθε (καί) στόν παπισμό
-Κιτίου Χρυσόστομος, Μερικά πράγματα είναι δεδομένα και δεν πρέπει να κρίνονται με ανθρώπινα κριτήρια
-Χειροτονία γυναικών και γιατί η Ορθόδοξος Εκκλησία την εμποδίζει
-Ορθόδοξες παρουσίες σε Ρωμαιοκαθολική εκδήλωση
-Το ξεφτίλισαν στην Κρήτη: «Πειραματικές Θείες Λειτουργίες» για παιδιά!
-Σχόλιο σε πρόσφατη απόφαση το «Πάπα» Φραγκίσκου να διορίσει γυναίκα ως μέλος «Συνόδου» του Βατικανού
- Η θεολογική επιχειρηματολογία εναντίον της χειροτονίας γυναικών
Δείτε σχετικά και:
Ο Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως και Πρετορίας Σεραφείμ Κυκκώτης για τη Βασούλα
-Οικουμενιστική προσευχή στην Ρώμη για την παγκόσμια ειρήνη
-Οικουμενικό Πατριαρχείο: Ανακοινωθέν περί της Βασιλικής Παρασκευής Πεντάκη – Ρύντεν (Βασούλας).
-Εκκλησία της Κύπρου: Ανακοίνωση περί της Βασιλικής Παρασκευής Πεντάκη – Ρύντεν (Βασούλας).
-Φωτογραφίες από την επίσκεψη της Βασούλας στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας
- Οικουμενιστικό προσκύνημα ή περί Βασούλας Ρύντεν ( Ανακοίνωση Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς)
-Η Βασούλα στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και το καλωσόρισμα.
-Η Μετάληψη της Βασούλας (video)
-Απάντησις εις οπαδούς της Βασούλας Ρύντεν
-Ανακοίνωση του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας για το Πάσχα του 2008
-Η Βασούλα στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας (video)
-Και ο Πάπας γνωρίζει τη Βασούλα;
-Στιγμιότυπο από την επίσκεψη της Βασούλας στην Πάτμο το 2009
-Η Βασούλα Ρύντεν τώρα και στο Πανεπιστήμιο του Α.Π.Θ ;
-Η Βασούλα, ο Παπικός και ο Ορθόδοξος
-Ελένη Βασσάλου, «Προφήτης των ημερών μας» η κ. Βασούλα Ρύντεν ;
1 σχόλιο:
Η ευθύνη του (όπως αποδεικνύεται) πλανεμένου Μητροπολίτη Ζιμπάμπουε Σεραφείμ, είναι πολύ μικρή σε σχέση με την ΤΕΡΑΣΤΙΑ ευθύνη των άλλων επισκόπων του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, οι οποίοι τον ΑΝΕΧΟΝΤΑΙ.
Η πλάνη της χειροτονίας των γυναικών στην Εκκλησία, θα συζητηθεί επίσημα και έντονα στους επόμενους μήνες, μέσα στην πολύ βαριά πλανεμένη Ρωμαιοκαθολική ομολογία.
Συνεπώς, όπως φαίνεται, ο Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε Σεραφείμ επηρεάζεται από τον εωσφορικό Οικουμενισμό.
Δημοσίευση σχολίου