Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΝΤΙΝΟΗΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ
ΕΦΗΣΥΧΆΖΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΊΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΑΦΡΙΚΗΣ
ΕΝΟΡΙΑ ΠΡΟΔΡΌΜΟΥ ΧΩΡΑΣ
852 00 ΚΑΛΥΜΝΟΣ-GREECE
Προς
Την Α.Θ.Μ.
Τον Πάπα και Πατριάρχη Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής
κ.κ. Θεόδωρο Β’
Εις Αλεξάνδρειαν.
P.O.BOX 2006
Alexandria- Egypt
E-mail: patriarxeio.alexandreias@gmail.com
Μακαριώτατε,
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ Ο ΚΥΡΙΟΣ!
Σας γράφω με πολύ σεβασμό και την εν Χριστώ αδελφική αγάπη για θέματα που θίγουν το κύρος του Πατριαρχείου ημών, του οποίου η Χάρις του Παναγίου και Τελεταρχικού Πνεύματος Σας κατέστησε ως Προκαθήμενο του Αποστολικού Θρόνου του Αγίου ενδόξου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Μάρκου.
Το πρώτο ζήτημα είναι που άπτεται την βασική εκκλησιαστική Παράδοση, δηλ. της χειροτονία της Διακόνισσας κ. Αγγελικής (Angelic Molen). Βέβαια, ο θεσμός των Διακονισσών, αναμφισβήτητα, υπήρχε στους πρώτους αιώνες του Χριστιανισμού και αποκλειστικός ρόλος τους ήταν να βοηθήσουν τον Επίσκοπο ή τον Πρεσβύτερο κατά την βάπτιση ενηλίκων γυναικών και την κατήχηση νεανίδων. Αλλά, λόγω της επικράτησης του Νηπιοβαπτισμού, εξασθένισε και στο τέλος έπαυσε να υφίσταται. Τότε, συνεχίστηκε ως θεσμός των Κατηχητριών, που συνέβαλε ουσιαστικά στην Ιερά Κατήχηση της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Όμως, ουδέποτε στην εκκλησιαστική ιστορία επετράπη η συμμετοχή γυναικός στη θεία Λειτουργία και μάλιστα να μεταδίδει το Άχραντο Σώμα και Τίμιο Αίμα του Σωτήρος στους πιστούς, όπως φαίνεται στις δημοσιευθείσες φωτογραφίες στα ΜΜΕ!!! Την ευθύνη του σκανδαλισμού των πιστών φέρει ο Επίσκοπος που το επέτρεψε. Στην Ιερά Μητρόπολη Ζιμπάμπουε δεν υπάρχει τόση μεγάλη προσέλευση των νεοφωτίστων, ώστε να απαιτεί την κατάσταση χειροτονίας Διακόνισσας. Εξ άλλου, όπως Υμείς ο ίδιος γνωρίζετε, και με όλο τον σεβασμό, ο Σεβασμιώτατος Αδελφός κ. Σεραφείμ, απουσιάζει τον περισσότερο καιρό από την έδρα του. Πού, λοιπόν η ανάγκη χειροτονίας Διακόνισσας;;;
Σ’ αυτό το ζήτημα, θα ήθελα ταπεινά να συστήσω την προσοχή της υμετέρας Θειοτάτης Μακαριότητας και των Αγιωτάτων Αρχιερέων του Αποστολοκού Θρόνου, μη τυχόν οι τοιαύτες ενέργειες ανοίξουν τον δρόμο και οι ιθαγενείς πιστοί απαιτήσουν την χειροτονία γυναικών και στον δεύτερο βαθμό της Ιερωσύνης. ΠΡΟΣΟΧΗ!
Το δεύτερο ζήτημα αφορά την τέλεση δευτέρου Γάμου ιθαγενούς Πρεσβυτέρου, του π. Timothy Dewidi, στο Benin της Ιεράς Μητροπόλεως Νιγηρίας στις 20 Απριλίου, 2024.
Καθώς γνωρίζετε, Μακαριώτατε, ο δεύτερος γάμος έγγαμου κληρικού απαγορεύεται αυστηρότατα τόσο από την Αγία Γραφή (Τιτ. 1:6), όσο και από τους Ιερούς Κανόνες και των Αγίων Πατέρων της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας.
Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος ρητώς μας διδάσκει λέγοντας, ότι “εάν υπήρχαν δύο Χριστοί, τότε θα υπήρχαν δύο σύζυγοι, δύο γυναίκες, αλλά εφόσον υπάρχει ένας Χριστός,που είναι η κεφαλή της Εκκλησίας, τότε υπάρχει μία σάρκα (ένας γάμος) (Migne, P.G., 36, 292).
Οι Ιεροί Κανόνες ορίζουν:
“Ο Πρεσβύτερος, εάν νυμφευθεί (σε δεύτερο γάμο), τότε να στερηθεί της διακονίας του” (Κανών της Νεοκαισαρείας).
“Δεν είναι επιτρεπτό για ένα Πρεσβύτερο, αφού έχει χειροτονηθεί, να εισέλθει σε γάμο κοινωνία, αλλά εάν τολμήσει να το κάνει, ας καθαιρεθεί” (6ος Κανών της 6ης Οικουμενικής Συνόδου).
Επίσης, εάν ένας Πρεσβύτερος έχει εγκαταλειφθεί από την σύζυγό του ή έχει κοιμηθεί, τότε να μη παντρευτεί άλλη.
Ο 80ος Κανών του Μεγάλου Βασιλείου ορίζει: “Οι Πατέρες σιωπούν για την πολυγαμία, θεωρώντας την παντελώς ξένη στην ανθρώπινη φύση. Για εμάς, αυτή η αμαρτία είναι πολύ χειρότερη από την μοιχεία “.
Ο εν λόγω Πρεσβύτερος π. Timothy Dewidi, νυμφευθείς νέα σύζυγο, ενώ παραμένει παντρεμένος με την πρώτη σύζυγό του, έχει δύο γυναίκες. Είναι ο πρώτος πολυγαμικός Πρεσβύτερος-Ιερέας. Ο γάμος του εν λόγω Πρεσβυτέρου τελέστηκε από δύο Ορθοδόξους Ιερείς, τον π. Moses Mellon Magnonkpon και τον π. Pierre-Paul Kposseh. Ο δε Επίσκοπος τους Athanasius Keyembe, ούτε τιμώρησε τον π. Τιμόθεο, ούτε τους δύο Ιερείς που τέλεσαν τον γάμο.
Επί πλέον, την περίοδο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής και της Μεγάλης Εβδομάδος, απαγορεύονται οι γάμοι. Ο γάμος του εν λόγω Πρεσβυτέρου αποτελεί πνευματικό βιασμό και άγνοια των Ιερών Κανόνων και της Ιεράς Παραδόσεως της Εκκλησίας μας από τους ιθαγενείς Ιερείς.
Η Ορθόδοξος Εκκλησία θεωρεί την πολυγαμία ως μεγίστη αμαρτία, που απαγορεύεται για όλους τους Ορθοδόξους Χριστιανούς!!!
Όταν διακονούσα, ως πρώτος Επίσκοπος στη νεοσυσταθείσα Επισκοπή της Γκάνας, εφαρμοζόταν ο εξής κανόνας: Κανείς ιθαγενής δεν βαπτιζόταν ή και πολύ περισσότερο δεν γινόταν δεχτός στην Ιερωσύνη, εάν δεν εγκατέλειπε την πολυγαμία, που οι μη Ορθοδόξοι εφάρμοζαν. Έτσι, επικρατούσε ορθή τάξη περί τα της Ιερωσύνης.
Όλα τα ανωτέρω τα γράφω με πολύ αδελφική αγάπη, ελπίζοντας ότι η Υμετέρα Θειοτάτη Μακαριότητα θα επιληφθεί προς επίλυση των σοβαρών αυτών προβλημάτων που ανέκυψαν.
Ασπαζόμενος τη δεξία της Υμετέρας Θειοτάτης Μακαριότητος, και ευχόμενος, όπως ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ο Υιός και Λόγος του Θεού, χαρίζει Υμιίν έτη πλείστα, σοφία, διάκριση και σύνεση, διατελώ μετά του προσήκοντος σεβασμού και αδελφικής αγάπης.
Αγαπητός εν Χριστώ Αδελφός της Υμετέρας Μακαριότητος.
+Ο Μητροπολίτης Αντινόης Παντελεήμων
Εφησυχάζων Μητροπολίτης Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής
Κάλυμνος, 15 Μαΐου, 2024.
Δείτε σχετικά και:
-Η απάντηση του Μητροπολίτου Ζιμπάμπουε κ.Σεραφείμ για τη χειροτονία της διακόνισσας
-Ικονίου Θεόληπτος: «Η χειροτονία αυτή είναι εξευτελισμός»
-Οἱ διακόνισσες δὲν ἦταν ποτὲ κληρικοί, καὶ ὡς ἐκ τούτου δὲν κοινωνοῦσαν τοὺς πιστούς.
-Αρχ. Σαράντη Σαράντου, Χειροτονία διακονισσών
-Χειροτόνησαν Διακόνισσα στην Ζιμπάμπουε για να καλύψουν τις «ειδικές ανάγκες» των Ενοριών!
-Ο θεσμός των διακονισσών στην ορθόδοξη παράδοση και στους κόλπους της παναιρέσεως του οικουμενισμού
-Ἡ γυναικεία “ἱερωσύνη” εἰσῆλθε (καί) στόν παπισμό
-Κιτίου Χρυσόστομος, Μερικά πράγματα είναι δεδομένα και δεν πρέπει να κρίνονται με ανθρώπινα κριτήρια
-Χειροτονία γυναικών και γιατί η Ορθόδοξος Εκκλησία την εμποδίζει
-Ορθόδοξες παρουσίες σε Ρωμαιοκαθολική εκδήλωση
-Το ξεφτίλισαν στην Κρήτη: «Πειραματικές Θείες Λειτουργίες» για παιδιά!
-Σχόλιο σε πρόσφατη απόφαση το «Πάπα» Φραγκίσκου να διορίσει γυναίκα ως μέλος «Συνόδου» του Βατικανού
- Η θεολογική επιχειρηματολογία εναντίον της χειροτονίας γυναικών
Δείτε σχετικά και:
Ο Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως και Πρετορίας Σεραφείμ Κυκκώτης για τη Βασούλα
-Οικουμενιστική προσευχή στην Ρώμη για την παγκόσμια ειρήνη
-Οικουμενικό Πατριαρχείο: Ανακοινωθέν περί της Βασιλικής Παρασκευής Πεντάκη – Ρύντεν (Βασούλας).
-Εκκλησία της Κύπρου: Ανακοίνωση περί της Βασιλικής Παρασκευής Πεντάκη – Ρύντεν (Βασούλας).
-Φωτογραφίες από την επίσκεψη της Βασούλας στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας
- Οικουμενιστικό προσκύνημα ή περί Βασούλας Ρύντεν ( Ανακοίνωση Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς)
-Η Βασούλα στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και το καλωσόρισμα.
-Η Μετάληψη της Βασούλας (video)
-Απάντησις εις οπαδούς της Βασούλας Ρύντεν
-Ανακοίνωση του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας για το Πάσχα του 2008
-Η Βασούλα στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας (video)
-Και ο Πάπας γνωρίζει τη Βασούλα;
-Στιγμιότυπο από την επίσκεψη της Βασούλας στην Πάτμο το 2009
-Η Βασούλα Ρύντεν τώρα και στο Πανεπιστήμιο του Α.Π.Θ ;
-Η Βασούλα, ο Παπικός και ο Ορθόδοξος
-Ελένη Βασσάλου, «Προφήτης των ημερών μας» η κ. Βασούλα Ρύντεν ;
3 σχόλια:
θάθελα το σκεπτικό μου να είναι λάθος. όμως όπως ο Αιγιαλείας, εφησυχάζων Μητροπολίτης, τώρα και ο πρώην Αλεξανδρείας εφησυχάζων Μητροπολίτης γράφουν ελεγκτικές επιστολές για τα κακώς κείμενα. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΔΡΩΜΕΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ? μου μοιάζει αυτό που λέμε, εκ του ασφαλούς.
Αυτός που εγκατέλειψε τη διακονία του υψηλού αρχιερατικού αξιώματος πόυ του ανάθεσε η Εκκλησία και για να σώσει τη ζωή του θυσίασε το ποίμνιο του στην Αφρική, έκανε κάτι καλό ή κάτι που σημαίνει άρνηση της αποστολης του και αποφυγή θυσίας όπως μας καλεί η Εκκλησία μας.
όταν ο Κάιν δολοφόνησε τον αδελφό του Αβελ έκανε κάτι καλό ή κάτι κακό; η απάντηση έκανε κάτι κακό. Κακό είναι επίσης όταν ορθόδοξοι σκοτώνουν ορθόδοξους όπως στην Ουκρανία. Οι διακόνισσες καλούνται να φροντίζουν τις άρρωστες και κατακοιτες ηλικιωμένες γυναίκες που δεν τις φροντίζει ουδείς. Αυτό είναι κάτι καλό ή κάτι κακό. Είναι καλό. Οι διακόνισσες θα φροντίζουν άπορα και ορφανα παιδιά να έχουν πόσιμο νερό και λίγο ψωμί να ζήσουν να μη πεθάνουν από τη πείνα, αυτό είναι καλό ή κακό. Να προσευχόμαστε να γίνεται το άγιο Θέλημα του Θεού και το Θέλημα του Θεού είναι να βλέπουμε όλους τους ανθρώπους και μάλιστα τα άπορα και ορφανά παιδιά ως παιδιά του Θεού και να τα προστατεύουμε με αγάπη και καθημερινή ποιμαντική φρονίδα. Οι διάκονισσες είναι για να μας βοηθήσουν σ' αυτή τη διακονία. Κι όταν καθημερινά πρέπει να ετοιμάζουμε νεαρά κορίτσια για βάπτιση να μας βοηθούν στις Βαπτίσεις. Όταν έχουμε αγάπη και ζούμε με τη παρουσία του Ιησού Χριστού είναι δύσκολο να αφήσουμε το μίσος και τη κακία και την αδικια να κυριέψουν τη ψυχή μας και τη καρδιά μας. Ο Θεός μεθ' ημών. Να μας θυμάσθε στις προσευχές σας να κάνουμε πάντοτε το άγιο Θέλημα του Θεού για την εν Χριστώ σωτηρία μας. Μετ' ευχών και ασπασμών αγάπη+ο Ζιμπάμπουε Σεραφείμ (σας ευχαριστώ για την ευλογια να μας βρίζετε δημοσίως με ένα σωρό συκοφαντίες)
φροντίζουν άπορα και ορφανα παιδιά να έχουν πόσιμο νερό και λίγο ψωμί να ζήσουν να μη πεθάνουν από τη πείνα, αυτό είναι καλό ή κακό. Να προσευχόμαστε να γίνεται το άγιο Θέλημα του Θεού και το Θέλημα του Θεού είναι να βλέπουμε όλους τους ανθρώπους και μάλιστα τα άπορα και ορφανά παιδιά ως παιδιά του Θεού και να τα προστατεύουμε με αγάπη και καθημερινή ποιμαντική φρονίδα. Οι διάκονισσες είναι για να μας βοηθήσουν σ' αυτή τη διακονία. Κι όταν καθημερινά πρέπει να ετοιμάζουμε νεαρά κορίτσια για βάπτιση να μας βοηθούν στις Βαπτίσεις. Όταν έχουμε αγάπη και ζούμε με τη παρουσία του Ιησού Χριστού είναι δύσκολο να αφήσουμε το μίσος και τη κακία και την αδικια να κυριέψουν τη ψυχή μας και τη καρδιά μας. Ο Θεός μεθ' ημών. Να μας θυμάσθε στις προσευχές σας να κάνουμε πάντοτε το άγιο Θέλημα του Θεού για την εν Χριστώ σωτηρία μας. Μετ' ευχών και ασπασμών αγάπη+ο Ζιμπάμπουε Σεραφείμ (σας ευχαριστώ για την ευλογια να μας βρίζετε δημοσίως με ένα σωρό συκοφαντίες) Την παραπανω επιστολή την έγραψε κάποιος που εγκατέλειψε το ποίμνιο του για να σώσει τη ζωή του, ο Αρχιερέας πρέπει να είναι ετοιμος να θυσιάζει ακόμη και τη ζωή του για το ποίμνιο του όπως ο Κύριος ημών Ιησούς χριστός.
Δημοσίευση σχολίου