
Η Εθνική
Πινακοθήκη δείχνει περισσότερο σεβασμό στην… Παναγιωταρέα παρά στην Παναγία
Σάλο έχει
προκαλέσει το πορτρέτο με τη στενή φίλη της Λίνας Μενδώνη που εκτίθεται στην
Εθνική Πινακοθήκη - Έκαναν τον πολιτισμό «πριβέ» υπόθεση
Συντάκτης: Παντελής Λαμψιώτης
Σάλος έχει δημιουργηθεί τις τελευταίες μέρες με την τραγελαφική είδηση ότι
η Εθνική Πινακοθήκη φιλοξενεί ένα πορτραίτο της Άννας Παναγιωταρέα, η οποία
είναι συνεργάτιδα και στενή φίλη της υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη.
Το συγκεκριμένο πορτραίτο φιλοξενείται στην Εθνική
Πινακοθήκη στα πλαίσια του εορτασμού των 100 ετών από τη γέννηση του
ζωγράφου Παναγιώτη Τέτση, και η έκθεση που θα διαρκέσει ως τις 31
Οκτωβρίου ονομάζεται: «Η εμμονή του Βλέμματος». Το επίμαχο έργο με τίτλο
«Πορτρέτο Α.Π.» (2005) που φέρει την αφιέρωση «στη φίλη Άννα»,
προέρχεται από την προσωπική συλλογή της Άννας Παναγιωταρέα.
Μοιραία ξέσπασε ένας χαμός στα social media από
χιλιάδες πολίτες που σχολιάζουν ότι η κυβέρνηση έχει μετατρέψει σε
ιδιωτική της γκαλερί την Εθνική Πινακοθήκη με τα χρήματα των
φορολογουμένων. Ο κάθε κολλητός ή φίλος ή συνεργάτης της κυβέρνησης, μπορεί να
γίνει έκθεμα με το έτσι θέλω, ρίχνοντας το επίπεδο του πολιτισμού σε μια
νοοτροπία κλειστής κλίκας.
Όταν η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων αποδοκίμασε
τα βλάσφημα έργα του Χριστόφορου Κατσαδιώτη που φιλοξενούνταν στην έκθεση «Η
Σαγήνη του Αλλόκοτου», η Λίνα Μενδώνη αγνόησε επιδεικτικά το
θρησκευτικό συναίσθημα του λαού, και μάλιστα η Εθνική Πινακοθήκη ανακοίνωσε
ότι τα αισχρά έργα θα εκτεθούν ξανά στις αρχές Μαΐου.
Επομένως ακόμα και εκατομμύρια Ελλήνων να
προσβάλλονται από κάποια έργα, αυτά δεν «κατεβαίνουν», γιατί έτσι… θέλει η
διεύθυνση της Πινακοθήκης. Και από την άλλη πλευρά, αρκεί το… καπρίτσιο
μιας και μόνο υπουργού, για να «ανέβει» το πορτραίτο της κολλητής της, και
να μείνει 7 μήνες καθηλωμένο στην Εθνική Πινακοθήκη. Επομένως σε ένα δημόσιο
μουσείο, επιβάλλουν με το ζόρι στον πολίτη να δέχεται να υβρίζεται η θρησκεία
του, αλλά και να βλέπει την εμμονή του βλέμματος της… κυρίας Παναγιωταρέα.
Όμορφα πράγματα και νοικοκυρεμένα στη μπανανία μας.
Σαν να είναι η Πινακοθήκη προσωπικό «μαγαζάκι»
της εξουσίας όπου ο καθένας μπορεί να εκθέτει την ματαιοδοξία του.
Μόνο σε μοναρχικά καθεστώτα η τέχνη γινόταν μέσο αποθέωσης και επιβολής της
εξουσίας και των… αυλικών της. Φαίνεται ότι ξαναγυρίζουμε σε τέτοιες
νοοτροπίες.
Παρά τον καταιγισμό αρνητικών σχολίων στο προφίλ της
Εθνικής Πινακοθήκης στο Facebook, το μουσείο αγνόησε για άλλη μια φορά
επιδεικτικά τις αντιδράσεις και με μια «αφ’ υψηλού» ανακοίνωση, δεν απαντά
τίποτα στις επικρίσεις και απλά καλεί τον κόσμο να πάει να… θαυμάσει
την έκθεση.
Βέβαια το πορτρέτο της κυρίας Παναγιωταρέα όσο και…
αφαιρετικό να είναι, τουλάχιστον διακατέχεται από μια ευπρέπεια και μια
σοβαρότητα. Δυστυχώς όμως η Εθνική Πινακοθήκη δεν αντιμετωπίζει την Παναγία
και τους αγίους με τον ίδιο σεβασμό που δείχνει για την κυρία Παναγιωταρέα.
Είναι σίγουρο ότι αν κάποιος καλλιτέχνης ζωγράφιζε μια προσβλητική καρικατούρα
της κυρίας Παναγιωταρέα, το έργο δεν θα έβλεπε ποτέ το… φως του ήλιου.
Αλλά για την Παναγία δεν έχουν κανένα πρόβλημα να εκτίθεται όποια απρέπεια
έρθει στον καθένα. Εκεί η τέχνη δεν έχει… όρια.
sportime.gr 14 Απρ 2025
………………………………………………………
Δείτε σχετικά και:
-Αυτή είναι η
Παναγία μας κ. Μενδώνη, κοιτάξτε την στα μάτια και αν μπορείτε μη δείξετε
σεβασμό!
-Αντίχριστος
''Χριστιανικός'' καθωσπρεπισμός
-Το Άγιο Όρος για
τα βλάσφημα έργα της Εθνικής Πινακοθήκης
-Το συμβάν στην
Εθνική Πινακοθήκη
-Γκόγια,
Καλλιγάς, Πλάκα: Συγκρίσεις
-Ποίημα τοῦ π. Μαξίμου
Καραβὰ γιὰ ὅλους αὐτοὺς ποὺ λυσσομανούν ἐναντίον τῆς Πίστης μας
-Η ακατηγόρητη
τέχνη και το απαραβίαστο του ανθρώπινου προσώπου
-Η παιδαγωγική
αποστολή της Εθνικής Πινακοθήκης
-Τα όρια της
τέχνης και οι «χαμένες» μάχες
-ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
«Προς την «Κρατική (Εθνική;) Πινακοθήκη»
-Η οργή και η
αγανάκτηση των χριστιανών
-«Δημοσιογραφία»
της Ψευτοδημοκρατίας.
-Ἡ ἀσυδοσία τῆς
«τέχνης» στό μεγαλεῖο της
-Νέα μήνυση της
«ΝΙΚΗΣ» κατά της Εθνικής Πινακοθήκης
-«Ἐπανέκθεση» τῶν
βέβηλων εἰκόνων ἀνεκοίνωσε ἡ Ἐθνική Πινακοθήκη
-Αρχιμ. Ειρηναίος
Βαϊόπουλος, Βανδαλισμός;
-Οι ποιητές για το 1821 και
την Πατρίδα
-Περί «βλάσφημης»
Τέχνης ο λόγος
-Ἡ μάχη ὀπισθοφυλακῶν τῶν
woke
-Πρὸς τὸν βουλευτὴν
καὶ Ὁμολογητὴν Νικόλαον Παπαδόπουλον
-Εθνική
Πινακοθήκη : Πολέμιοι του Χριστιανισμού…
-«Γυναίκα σε
Λεωφορείο»: Η Ελλάδα έχασε το λεωφορείο της αισθητικής
-Υβρίζουν τον
Χριστό με τα λεφτά του λαού!
-Η ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ
ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ (Κυριακή Β΄ Νηστειών)
-Δίχως όρια είναι
μόνο η ανθρώπινη βλακεία
-ΑΙΣΧΟΣ – ΔΙΣ:
Είμαστε ευχαριστημένοι με το έργο της κα Μενδώνη !
-Εθνική
Πινακοθήκη και αντιχριστιανική προπαγάνδα
-Οι πίνακες των woke
πλουσίων και τα άδεια πινάκια των φτωχών.
-Αναφορά σε
βλάσφημες εικονογραφικές παραστάσεις στην Εθνική Πινακοθήκη.
-Μήπως είδατε πού
κρύβεται η «Πολιτική Ορθότητα»;
-Ὁ καλλιτέχνης τοῦ
φωτὸς καὶ ὁ φανατικὸς τοῦ σκότους. Α΄ Τὰ «ἀπαράδεκτα» ἔργα τῆς «ὀργῆς».
-Βλασφημία στην
Εθνική Πινακοθήκη: Περί τέχνης, ορίων και άλλων «δαιμονίων»
-Καλαβρύτων σε
Μενδώνη: ''Ποιος είναι ο σκοπός αυτής της «σαγήνης» του «αλλόκοτου»;''
-Αισχρή απόφαση
Βουλής: Μείωσαν τον μισθό του πολύτεκνου Ν.Παπαδόπουλου που υπερασπίστηκε την
πίστη
-Πειραιώς
Σεραφείμ: ''Η αλήθεια για την προσβολή του Συντάγματος από την Εθνική
Πινακοθήκη''
-Με τη σύμφωνη
γνώμη του υπουργείου Πολιτισμού εξετίθεντο στην Εθνική προς
Πινακοθήκη οι αθλιότητες..
-Ανακοίνωση της Ι.
Μ. Γλυφάδας για βλάσφημα Εκθέματα στην Εθνική Πινακοθήκη.
-Ελλάδα και
Ορθοδοξία βάλλονται από την δικαιωματιστική «τέχνη»
-Νικόλαος
Παπαδόπουλος: "Μόνο η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ υβρίζεται στην ΕΛΛΑΔΑ!"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου