29 Σεπ 2024

Τα περί ‘’ανοσιουργήματος’’ του Οικουμενισμού από την Ιεράν Μητρόπολιν Πειραιώς

 

Τα περί ‘’ανοσιουργήματος’’ του  Οικουμενισμού από την Ιεράν Μητρόπολιν Πειραιώς

Του Β. Χαραλάμπους,  θεολόγου

Σε κείμενο το οποίο δημοσιεύθηκε στο ιστολόγιο aktines ημερομηνίας 8 Ιουλίου 2024, το οποίο τιτλοφορείτο, ‘’Ο οικουμενισμός δεν είναι ανοσιούργημα, όπως τον χαρακτηρίζετε, αλλά προφητική πρωτοβουλία, εμπνευσμένη από το Άγιο Πνεύμα που καθοδηγεί και τους σημερινούς Πατέρες της Εκκλησίας και της Καθολικής και της Ορθόδοξης Εκκλησίας’’ (+ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΘΟΛΙΚΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ Πρώην ΝΑΞΟΥ-ΤΗΝΟΥ-ΑΝΔΡΟΥ-ΜΥΚΟΝΟΥ -Προς Το Γραφείο Αιρέσεων και Παραθρησκειών Της Μητρόπολης Πειραιώς), σημειώνοντο μεταξύ άλλων αυτά τα οποία χρησιμοποιήθηκαν στο επίτιτλο. 

 Κατ’ αρχήν ο Οικουμενισμός αντιστρατεύεται την οικουμενικότητα της Εκκλησίας, καθώς και τη μοναδικότητά της.  Το αναφερόμενο στο Συνοδικό της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου, ‘’η Οικουμένη ως συμπεφώνηκεν’’, καταδεικνύει πως ορίζεται εκκλησιαστικώς η Οικουμένη.  Ορθά ομίλησε η Ιερά Μητρόπολις Πειραιώς για τον Οικουμενισμό.

 Δεν υπάρχουν δύο ή περισσότερες εκκλησίες, αλλά ‘’Μία Αγία Εκκλησία’’.  Αυτό ομολογεί  η Εκκλησία μας.  Η Εκκλησία είναι Μία.  Αυτό το οποίο εκκλησιαστικώς ορίζεται ως οικουμένη, καθορίζει την οικουμενικότητα της Εκκλησίας και επακόλουθα τη μοναδικότητά της.  

 Για μας ο Οικουμενισμός δεν είναι απλά «ανοσιούργημα», αλλά έχει δαιμόνια, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε μετά από προσευχή ο Άγιος Εφραίμ Κατουνακιώτης.  Σε βίντεο το οποίο προβλήθηκε από τον διαδικτυακό ιστότοπο pemptousia.gr, με τίτλο ‘’Βιώματα από τον Γέροντα Εφραίμ Κατουνακιώτη’’, ο ιατρός κ. Βασίλειος Φωτιάδης καταθέτει μια συγκλονιστική μαρτυρία’’.  Αυτή η μαρτυρία δόθηκε κατά τη συζήτηση που έγινε ‘’στο πλαίσιο ομιλίας που πραγματοποιήθηκε με θέμα : «Ο Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης 1912-1998» στο Πνευματικό Κέντρο του Ι. Ναού Παναγίας Λαοδηγήτριας στη Θεσσαλονίκη 23 Απριλίου 2017’’ (όπως αναφέρει η ιστοσελίδα αυτή). 

 Στο εν λόγω βίντεο ο ιατρός κ. Βασίλειος Φωτιάδης αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:  ‘’Σ’ ένα πανηγύρι στη Μικρά Αγία Άννα, ήταν ένας διανοούμενος, της Εκκλησίας θα λέγαμε, όχι κληρικός, ο οποίος πρωτοστατούσε για τον Οικουμενισμό.  Είχε κάποιες θέσεις ή απόψεις, έλεγε στον Γέροντα Γεράσιμο «θέλω να πάω στον παπά Εφραίμ, αλλά δεν δέχεται.  Του υπέδειξε ο Γέροντας Γεράσιμος να ακολουθήσει τον γιατρό και θα ανοίξει κι η πόρτα.  Τον είδε τον παπά Εφραίμ και του είπε, «Γέροντα πρέπει να προσέξουμε αυτό, πρέπει να προσέξουμε εκείνο.  Παρών εγώ.  Σε κάποια φάση λέει (ο Γέροντας) «Δεν ακούω καλά.  Έλα πιο κοντά να μου το πεις και πλησίασε».  «Φύγε αυτή τη στιγμή από δω γρήγορα».  Σοκαρίστηκε αυτός, έπαθα κι εγώ.  «Αυτή τη στιγμή που σου λέω.  Αυτά που θέλεις, αυτές οι δοξασίες είναι πλάνες».  «Μα, λέει Γέροντα».  «Πλάνες…έξω…έξω».  Σοκαρίστηκε ο άνθρωπος, βγήκε έξω, τελείως έξω.  Ρώτησε μετά τον π. Ιωσήφ, τον νυν γέροντα, λέει «δεν μπορώ να κάνω τίποτα, αφού ο Γέροντας…».  «Λέω Γέροντα τι έγινε, δεν αισθάνομαι καλά κι εγώ που τον έφερα…».  «Να σου πω παιδάκι μου», μου λέει, «εγώ παιδάκι μου καταλαβαίνω κι αλλιώς τους ανθρώπους.  Δεν καταλάβαινα τι έλεγε και έκανα μια προσευχή μέσα μου να δω τι γίνεται κι εκείνη τη στιγμή τον πλησίασα να δω τι ανέδιδε».  «Δυσοσμία», μου λέει, «βρωμιά και κατάλαβα ότι όλα αυτά που έχει είναι πλάνες».  Βγήκε έξω και έκλαιγε ο άνθρωπος αυτός και λέει «πιθανόν να κάνω λάθος».   Μπήκε μέσα μετά και  του λέει (ο Γέροντας) «Παιδάκι μου θα χάσεις την ψυχή σου, πρόσεξε καλά».  Και πράγματι μετανόησε.  Και έκανε μια τέτοια θερμή προσευχή γι’ αυτόν τον άνθρωπο εκεί μπροστά που λιώσαμε κι εμείς στην κυριολεξία.  Κι από τότε αυτός ο άνθρωπος διατήρησε μια επικοινωνία με τον Άγιο Εφραίμ’’.

 Συνεπώς ούτε ‘’προφητική πρωτοβουλία’’ είναι ο συγκρητιστικός Οικουμενισμός, ούτε και ‘’εμπνευσμένη από το Άγιο Πνεύμα’’, όπως τονίζεται σε αυτή την επιστολή προς τη Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς.  Άπαγε της βλασφημίας.  Τι σχέση έχει το Άγιο Πνεύμα με τον διαχριστιανικό συγκρητισμό;   Με τον συγκρητιστικό Οικουμενισμό αμφισβητείται η Οικουμενικότητα της Εκκλησίας, καθότι δι’ αυτού αμφισβητείται το γεγονός ότι η Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, η Ορθόδοξη δηλαδή Εκκλησία, είναι Οικουμενική Εκκλησία.

 Ο Όσιος Εφραίμ Κατουνακιώτης είπε επίσης στον καθηγητή κ. Δ. Τσελεγγίδη, ότι κατόπιν προσευχής αισθάνθηκε τη δυσωδία του Οικουμενισμού, αναφέροντας ότι ‘’ο Οικουμενισμός έχει δαιμόνια’’.

 Οι καλούμενες ‘’μοναστικές κοινότητες’’ Bose, Taize και Iona, αποτελούν εστίες συγκρητιστικού Οικουμενισμού.  Η διοργάνωση συνεδρίων  και συναντήσεων, μεταξύ εκπροσώπων διαφόρων δογμάτων και θρησκειών, σκοπό έχει την προώθηση του συγκρητιστικού  Οικουμενισμού. 

 Και φυσικά ο συγκρητιστικός οικουμενισμός δεν είναι μόνο διαχριστιανικός αλλά και διαθρησκειακός.  Σε περίοπτη θέση για παράδειγμα σε ρωμαιοκαθολικό μοναστήρι, το οποίο είναι και το παλαιότερο στη Γερμανία, στη Μεγάλη Μονή Frauenworth, γυναικείο μοναστήρι Βενεδικτίνων αδελφών, υπάρχει βλάσφημη ανάγλυφη απεικόνιση, η οποία παριστάνει το ‘’χέρι’’ του Θεού, να κρατεί τα σύμβολα όλων των θρησκειών.  Ο Τίμιος  Σταυρός παριστάνεται ανάμεσα στα σύμβολά τω αρνητών του. 

 Ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς αναφέρει τα εξής : «Κατά την ενιαίαν στάσιν των Πατέρων και των Συνόδων η Εκκλησία είναι μόνον μια, αλλά και μοναδική, διότι ο εις και μοναδικός Θεάνθρωπος, η Κεφαλή της, δεν δύναται να έχει πολλά σώματα.  Η Εκκλησία είναι  μία και μοναδική, διότι είναι το σώμα του μοναδικού Χριστού» (Άνθρωπος και Θεάνθρωπος).  Εμείς αυτά πιστεύουμε.

Ο λόγος του Αγίου Ιωάννη του Χρυσόστομου στην Ομιλία του ‘’Προς Φιλιππησίους’’, ‘’δέος μη τις παραφθαρή υπό της των αιρετικών αγάπης’’, καταγράφει  την ακρίβεια της εν Χριστώ ζωής, καθώς και την φθοροποιό ‘’αγάπη’’.   Η βίωση της πληρότητας της αλήθειας στην Ορθόδοξη Εκκλησία, δεν επιτρέπει ανθρωπάρεσκες ιδεολογικές ‘’αγαπητικές’’ στρεβλώσεις, οι οποίες  καταλήγουν σε συγκρητιστικά ολισθήματα.  Θα επαναλάβουμε αυτό που είπε ο Όσιος Εφραίμ Κατουνακιώτης, κατόπιν προσευχής, μετά που αισθάνθηκε τη δυσωδία του Οικουμενισμού, τονίζοντας ότι ‘’ο Οικουμενισμός έχει δαιμόνια’’.  Ορθά λοιπόν ομίλησε η Ιερά Μητρόπολις Πειραιώς για τον Οικουμενισμό. 

……………………………………………………………………….

Δείτε σχετικά και:

-Νικόλαος Πρίντεζης: Είναι δυνατό ένας Διδάκτωρ Βυζαντινῆς Ἱστορίας που ζει στον 21ο αιώνα…….

-Νικόλαος Πρίντεζης: Δε γνώριζα, ότι ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς και όλοι οι άλλοι Άγιοι Πατέρες σας που επικαλείστε κατείχαν το αλάθητο που εσείς το αρνείστε για τον Επίσκοπο Ρώμης!

-Νικόλαος Πρίντεζης: Πράγματι είμαι μαλωμένος με την αλήθεια, όπως όμως εσείς την εννοείτε!

-Οφειλόμενη απάντηση προς τον κ. Νικόλαο Πρίντεζη.

-«...ἔχοντας τὴν ἀλήθεια μαζὶ μὲ τὴν ἀγάπη, ἂς αὐξηθοῦμε σὲ ὅλα χάριν αὐτοῦ, ὁ ὁποῖος εἶναι ἡ Κεφαλή, ὁ Χριστός»

-Νικόλαος Πρίντεζης: «Κάποια στιγμή η Εκκλησία της Ανατολής αποκόπηκε, για δικούς της λόγους, από την Καθολική Εκκλησία. Και όταν κάποια κλαδιά αποκόπτονται από τον κορμό, και χλωρά που είναι, δεν επηρεάζουν τη ρίζα.»

-«‘‘Ἐν Αὐτῷ’’ ζῆτε καί ‘‘περιπατεῖτε’’»

-Νικόλαος Πρίντεζης: Μου κάνει μεγάλη εντύπωση, στον εικοστό πρώτο αιώνα…….

-Νικόλαος Πρίντεζης: Και εγώ είμαι πιστός και μάλιστα Αρχιεπίσκοπος της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας…..

-Νικόλαος Πρίντεζης: «σημερινοί Πατέρες της Εκκλησίας ο Πάπας Φραγκίσκος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος.»

-Νικόλαος Πρίντεζης: Ο οικουμενισμός δεν είναι «ανοσιούργημα»,όπως τον χαρακτηρίζετε, αλλά προφητική πρωτοβουλία, εμπνευσμένη από το Άγιο Πνεύμα που καθοδηγεί και τους σημερινούς Πατέρες της Εκκλησίας,και της Καθολικής και της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

-Απάντηση σε δημοσίευμα παπικού «κληρικού»

Τα διαχρονικά εγκλήματα του Παπισμού κατά της ανθρωπότητας είναι αδιαμφισβήτητα!

-Πρώην Ρωμαιοκαθολικός Αρχιεπίσκοπος, Νάξου-Πάρου-Τήνου-Άνδρου και Μυκόνου, κ.Νικόλαος : “σας ζητώ να είστε πιο αυστηροί στην επιλογή των άρθρων ή των επιστολών που δημοσιεύετε…….”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com