4 Απρ 2025

Ὁ «δεύτερος Ἰουστινιανός».

Ὁ «δεύτερος Ἰουστινιανός».

Γεώργιος Κ. Τζανάκης, Ἀκρωτήρι Χανίων.

Καὶ ὅμως ὑπάρχει καὶ ζεῖ ἀνάμεσά μας, καὶ εἶναι γνωστὸς σὲ ὅλους. Ποιός εἶναι ὁ «δεύτερος Ἰουστινιανός»; Εἶναι ὁ κ. Μητσοτάκης.  Βεβαίως. Ὁ κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. Ὑπάρχουν ἄνθρωποι –τουλάχιστον ἕνας γιὰ νὰ εἴμαστε ἀκριβεῖς- ποὺ τὸν θεωρεῖ «δεύτερο Ἰουστινιανό καὶ ... δῶρο τοῦ Θεοῦ».

Τὴν Δ΄ Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν τῆς ἁγίας Τεσσαρακοστῆς σὲ ναὸ τῆς πόλεώς  μας προσῆλθον οἱ πιστοὶ γιὰ «πνευματικὸ ἀνεφοδιασμό», ὅπως τοὺς καλοῦσε ἡ πρόσκλησις τῆς Μητροπόλεώς μας. Μετὰ τὸν ἐσπερινὸ θὰ ἀκολουθοῦσε «πνευματικὴ ὁμιλία ἀπὸ τὸν πανοσιολογιώτατο ἀρχιμ.π. Πορφύριο Σιναΐτη μὲ θέμα:  Ἀναβάσεις στὴν κλιμακα τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Σιναΐτη» ἡ ὁποία θὰ «ἀνεφοδίαζε πνευματικὰ» τοὺς ἔχοντες ἀνάγκη ἀνεφοδιασμοῦ.[1]

Ὁ πανοσιολογιώτατος ὁμίλησε καὶ ὁδήγησε τοὺς ἀκροατές του στὴν ἀνάβασι τῆς λεκτικῆς του κλίμακος. Κατέληξε ὡς ἐξῆς:

«Πήρατε ἀγαπητοὶ ἀδελφοὶ μία γεύσι, ἀπὸ ὅλο αὐτὸ τὸ μεγαλεῖο, τῆς προσωπικότητος τοῦ ἁγιου Ἰωάννου τοῦ Σιναΐτου, τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τῆς Κλίμακος».

Καὶ ἀμέσως μετὰ ἀλλάζει κλίμα , ἀλλάζει κλίμακα, ξεχνάει ὅσα ἔλεγε μέχρι ἐκείνη τὴ στιγμή καὶ ξεκινᾶ νὰ ἐξυμνῇ τὴν προσωπικότητα καὶ τὸ μεγαλεῖο τοῦ νέου Ἰουστινιανοῦ, δηλαδὴ τοῦ κ.Μητσοτάκη!!!

(Στὸ τέλος τοῦ σχολίου αὐτοῦ παραθέτω ὅλο τὸ σχετικὸ μέρος τῆς ὁμιλίας του ἀπομαγνητοφωνημένο, ὥστε ὅποιος ἐνδιαφέρεται νὰ ἔχει πλήρη τὴν ἀναφορά του στὸν «νέο Ἰουστινιανό»)[2]

Κατὰ τὰ λεγόμενά του θεωρεῖ ὑποχρέωσί του νὰ πῇ τὰ παρακάτω-«πρέπει νὰ τὸ πῶ αὐτό» (λέγει ἐπὶ λέξει). Γιατί; Διότι  ἀπολαμβάνει «ἰδιαιτέρως σήμερα τὴν στοργή τοῦ ἐξοχωτάτου προέδρου τῆς Ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως, τοῦ κυρίου Κυριάκου Μητσοτάκη». Τὴν «στοργὴ τοῦ ... Μητσοτάκη». Καὶ ἐπειδὴ ὁποιοσδήποτε διατηρεῖ τὸ μυαλό του ἐν λειτουργία θὰ τὸν θεωροῦσε κομματάρχη τοῦ Μητσοτάκη ἐν Ἐκκλησία ὁμιλοῦντα, καὶ γιὰ νὰ προλάβῃ τὰ τυχὸν ἐγκεφαλικά καὶ τὶς ἄλλες περὶ τὴν καρδία αἰφνίδιες καὶ θανατηφόρες καταστάσεις δηλώνει ἐξ ἀρχῆς ὅτι «τὸ λέω αὐτὸ ἔξω ἀπὸ ὁποιαδήποτε διάθεσι κομματισμοῦ». Ἀλλὰ καὶ παρακάτω τὸ ἐπαναλαμβάνει : «δὲν ἔχω κανένα λόγο νὰ κάνω κομματισμό».

Προχωρᾶ ἐπεξηγῶντας τὶ ἐννοεῖ: «Ἀλλὰ θὰ σᾶς πῶ τί ἐννοῶ. Εἶναι ὁ πρωθυπουργὸς ποὺ ἔρχεται σὰν δεύτερος Ἰουστινιανὸς γιὰ τὸ Σινά, ποὺ μὲ τὴν Κυβέρνησί του πέρασε ἀπὸ τὰ λόγια στὴν πράξι, καὶ ἀγκάλιασε καὶ ἀγκαλιάζει, ἀντιπροσωπεύοντας ὅλο τὸν ἑλληνισμό, τὸ μοναστήρι μας.  Ἐμεῖς τὸν θεωροῦμε, στὴν φάσι αὐτὴ τὴν ὁποία ζοῦμε, ὡς δῶρο τοῦ Θεοῦ στὸ Σινά. Τὸν εὐγνωμονοῦμε γιὰ τὴν ἀποφασιστικὴ παρουσία του καὶ τὸν εὐχαριστοῦμε γι᾿ αὐτὴ τὴν παρέμβασί του».

Ἀναφέρεται σὲ 71 ἀστικὲς μηνύσεις ποὺ ἔχει τὸ μοναστήρι ἀπὸ ἰδιῶτες καὶ τὴν Αἰγυπτιακὴ κυβέρνησι ἀπὸ τὶς ὁποῖες ἀπειλεῖται ἡ περιουσία τῆς Μονῆς. Μπροστὰ σ᾿ αὐτὴ τὴν τραγικὴ κατάστασι καὶ «ἐνῷ τὰ πράγματα εἶχαν φτάσει σὲ ἀδιέξοδο», λέει ὁ πανοσιολογιώτατος, «δὲν ξέρω πῶς, ἐνδιαφέρθηκε ὁ ἴδιος ὁ Πρωθυπουργός, ὁ ὁποῖος γιὰ πρώτη φορὰ συγκάλεσε σύσκεψι στὸ Μέγαρο Μαξίμου, καὶ ἀσχολήθηκε μὲ τὸ Σινά, δίνοντας τὴν ἐντολὴ, δεδομένων τῶν καλῶν σχέσεων ποὺ ὑπάρχουν μὲ τὴν Αἰγυπτο, τὸ Σινὰ νὰ σωθῇ καὶ νὰ ἀποκτήσῃ αὐτὸ τὸ ὁποῖο ἔχει καὶ ἀξίζει». Δὲν ξέρει πῶς συνέβη αὐτὸ γνωρίζει ὅμως «ὅτι ἡ Ἁγία δὲν καθεύδει, ὁ ἅγιος Ἰωάννης τῆς κλίμακος δὲν κοιμᾶται» , ὁπότε.... Καὶ περὶ τὸ θέμα αὐτὸ κανεὶς δὲν παραξενεύεται, διότι  ὁ Θεὸς ὅπου θέλει μπορεῖ νὰ χρησιμοποιήσῃ τὸν ὁποιονδήποτε γιὰ νὰ ἐφαρμοστῇ τὸ θέλημα του, ὅπως τὸν μάγο Βαλαάμ κάποτε.

Παραξενεύει ὅμως αὐτὴ ἡ ἀναφορᾶ μὲ τὸν τρόπο ποὺ γίνεται, στὸν χῶρο ποὺ γίνεται. Γιατὶ τὸ κάνει ὁ πνευματικῶς ὁμιλῶν; Ἀπαντᾶ ὁ ἴδιος: «Καὶ ἤθελα νὰ τὸ κάνω αὐτό διότι τὸ καταθέτω στὴ γενέθλια γῆ τοῦ Πρωθυπουργοῦ καὶ στοὺς συμπατριῶτες του γιὰ νὰ εὐχαριστήσουν τὸν Θεό καὶ τὴν Ἁγία Αἰκατερίνη, ποὺ φώτισε (ἐννοεῖ φώτισε τὸν κ.Μητσοτάκη) ἔστω καὶ τὴν τελευταῖα στιγμὴ καὶ διασώζει -ὅπως φαίνονται τὰ πράγματα, δὲν ἔχουν τελειώσει ἀκόμη τὴν πορεῖα, ὅπως φαίνονται τὰ πραγματα- διασώζει τὸ μοναστήρι μας». Δηλαδὴ τὸ κάνῃ γιὰ νὰ εὐχαριστήσουν τὸν Θεὸ καὶ τὴν ἁγία οἱ συντοπίτες τοῦ κ.Μητσοτάκη, ὁ ὁποῖος τὸν φώτισε (τὸν κ.Μητοτάκη), καὶ ἐννοεῖται νὰ εὐχαριστήσουν καὶ τὸν κ. Μητσοτάκη γι᾿ αὐτὴν τὴν προσπάθειά του. Καὶ ὅλοι γνωρίζουμε τί εὐχαριστεῖ τοὺς πολιτικοὺς καὶ ἰδιατέρως ὅταν βρίσκονται σὲ δεινὴ κατάστασι. Ἡ ψῆφος. Συνήθως οἱ ἐκκλησιαστικοὶ ἄνδρες (καὶ οἱ γυναῖκες) αὐτὰ δὲν τὰ λένε δημοσίως. Δὲν ὑποστηρίζουν κόμματα δημοσίως. Τὸ κάνουν πιό κομψά, μὲ ἱεροπρέπεια ἀρμόζουσα στὴν διακονία τους...

Τὸ γνωρίζει καὶ ὁ ἐν λόγῳ ρασοφόρος, καταλαβαίνει τί κάνει, καὶ προσπαθεῖ νὰ τὰ μπαλώσῃ: «Ἦταν πολιτικὴ ἡ ἀπόφασι, ὄχι κομματική. Ἦταν πολιτικὴ καὶ πιστεύω ὅτι ὁ ἐξοχώτατος κύριος Πρωθυπουργός ἐνήργησε ἐκ προσώπου τοῦ Ἑλληνισμοῦ, διασώζοντας τὰ δίκαια καὶ ὅλα αὐτὰ ποὺ ἔχει ὁ Ἑλληνισμὸς προσφέρει στὴν ἀνθρωπότητα. Τὸν εὐχαριστῶ λοιπὸν καὶ ἀπὸ τὴν θέση αὐτὴ, καὶ ἄν κάποιοι τὸν γνωρίζετε νὰ τοῦ τὸ μεταφέρετε ὅτι τὸ Σινὰ τὸν εὐγνωμονεῖ».

Βλέπετε τί διαβεβαιώνει ὁ ἀναρριχώμενος στὰ ὕψη τοῦ πνεύματος, τοὺς προσελθόντας γιὰ πνευματικὸ ἀνεφοδιασμό....

Θὰ κάνω λίγα σχόλια, διότι ὅλα αὐτὰ δὲν ἀντέχουν ὅχι σὲ σοβαρὴ κριτικὴ ἀλλὰ οὔτε σὲ πικρόχολη εἰρωνία, ὅπως στὴν παραπάνω.

Ἡ μονὴ Σινὰ , ὅπως καὶ ὅλα τὰ προσκυνήματα στὴν Αἰγυπτο καὶ τὴν Παλαιστίνη καὶ στοὺς Ἁγίους Τόπους ὄντως ἀνήκουν στὸν Ἑλληνισμό καὶ (πρέπει νὰ) εὑρίσκονται ὑπὸ τὴν προστασία τοῦ Ἑλληνικοῦ κράτους. Ὀφείλει τὸ Ἑλληνικὸ κράτος νὰ τὰ προστατεύῃ. Ὅπως καλὰ γνωρίζουμε δὲν τὸ κάνει. Ἰδιαιτέρως τὶς τελευταῖες δεκαετίες καὶ ἰδιαιτέρως ὁ ἀντινατιβιστὴς κ. Μητσοτάκης. Δὲν μπορεῖ νὰ μὴν τὸ γνωρίζει αὐτό ὁ πανοσιολογιώτατος. Ἡ ὑποχρέωσις λοιπὸν κάθε Ἕλληνα ἡγέτη νὰ ὑπερασπιστῇ τὰ κτήματα τοῦ ἔθνους εἶναι Ἐθνικὴ καὶ ὄχι πολιτικὴ πολὺ δὲ περισσότερο κομματική ὑποχρέωσις. Ὁ Μητσοτάκης, ἄν ὄντως ἐνήργησε ὅπως περιγράφει ὁ ὁμιλήσας, ἔκανε τὸ στοιχειῶδες θεσμικὸ χρέος του στὴ συγκεκριμένη περίπτωσι, ποὺ συνήθως δὲν τὸ κάνει οὔτε πρὸς τὸν Ἑλληνισμὸ, οὔτε πρὸς τὴν πατρίδα, οὔτε πρὸς τὴν πίστι, οὔτε πρὸς τὸν Ἑλληνικὸ λαό. Εἶναι δεδηλωμένος ἀνθέλλην –ἀντιαντιβιστὴς, δηλαδὴ ἐναντίον τοῦ ἔθνους καὶ ὅλων τῶν συνιστωσῶν του- καὶ τὸ δείχνει ἐμπράκτως κάθε στιγμή. Οἱ νόμοι ποὺ ὑπονονεύουν τὴν οἰκογένεια καὶ δίνουν παράλογα προνόμια στοὺς παρά φύσιν καὶ ἀνωμάλως συζῶντας προτάθηκαν καὶ ψηφίστηκαν ἀπ᾿αὐτόν, τὸν «νέο Ἰουστινιανό». Καὶ ἐκεῖ τὸν φώτισε ὁ Θεός; Οἱ «καλλιτεχνικὲς» ἀθλιότητες ποὺ γελοιοποιοῦν ὑβρίζουν καὶ βεβηλώνουν τὸν Χριστὸ τὴν Παναγία καὶ τοὺς ἁγίους καὶ ἐκτίθενται στὴν Δημόσια Πινακοθήκη, τοποθετήθηκαν ἐκεῖ ἀπὸ τὴν εὐνοουμένη του τὴν κ. Μενδώνη, ἡ ὁποία ἐξακολουθεῖ νὰ εἶναι ὑπουργὸς ὅπως καὶ ἡ διεθύντρια τῆς Πινακοθήκης καὶ ὅλος ὁ θεσμικὸς συρφετὸς ποὺ ἐμπλέκεται συνεχίζουν νὰ βρίσκονται στὶς θέσεις τους. Ἔτσι διασώζονται τὰ δίκαια τοῦ Ἑλληνισμοῦ καὶ ἔτσι τιμᾶται γιὰ τὴν προσφορά του στὴν ἀνθρωπότητα; Ἐμεῖς ὡς λαὸς ὑφιστάμεθα χρόνια τώρα σὲ ὅλα τὰ ἐπίπεδα τῆς ζωῆς μας «τὴν στοργή τοῦ ἐξοχωτάτου Προέδρου τῆς Ἐλληνικῆς Κυβερνήσεως». Τέμπη, μισθοί, παιδεία, Αἰγαῖο, Σκοπιανό, ρεῦμα, ἐνοίκια, ὅλα, καὶ ὅλα τὰ ὑπόλοιπα, μᾶς δείχνουν τὴν στοργή του.

Καὶ ἔρχεται αὐτὸς ὁ καλόγερος ἀπὸ τὴν Ἀθήνα ποὺ ζεῖ νὰ μᾶς μεταφέρει τὸ ἄρωμα τῆς ἀσκήσεως στὸ Σινά, ἀλλὰ μὴ ἔχοντας βιωματικὴ σχέσι μὲ τὸ Σινά - αὐτὸ ἀποδεικνύεται ἀπὸ τὸν τρόπο του καὶ ἀπὸ ὅσα εἶπε γιὰ τὸν Μητσοτάκη- καταλήγει νὰ κάνῃ φτηνὴ κομματικὴ προπαγάνδα ἐξ ἄμβωνος.

Ἄν ὁ Μητσοτάκης βοήθησε τὸ Σινὰ ἔκανε ἀπλὰ τὸ θεσμικό του χρέος. Καὶ ἡ Μονὴ ὀφείλει θεσμικῶς καὶ ἀρμοδίως νὰ τὸν εὐχαριστήσῃ. Οἱ εὐχαριστίες ὅμως δὲν γίνονται δημοσίως μέσα στὶς ἐκκλησίες σὲ ἀνθρώπους ποὺ ἔχουν πάει γιὰ νὰ ἀκούσουν περὶ τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Σιναΐτου καὶ τῆς Κλίμακός του. Δὲν μπορεῖ νὰ λέῃ: «Τὸν εὐχαριστῶ λοιπὸν καὶ ἀπὸ τὴν θέσι αὐτή, καὶ ἄν κάποιοι τὸν γνωρίζετε νὰ τοῦ μεταφέρετε ὅτι τὸ Σινά τὸν εὐγνωμονεῖ». Αὐτὰ εἶναι ἐκδουλεύσεις καὶ προπαγάνδα καὶ προσωπικὲς τακτικές. Δὲν μπορῶ νὰ πιστέψω ὅτι ὑπάρχει πραγματικὸς μοναχὸς τῆς μονῆς Σινά ποὺ συμφωνεῖ μὲ αὐτὰ ἤ ποὺ θὰ ἔκανε τέτοιου εἶδους δηλώσεις δημοσίως. «Νὰ τοῦ μεταφέρετε ὅτι τὸ Σινά τὸν εὐγνωμονεῖ». Σοβαρά; Καὶ ἄν δὲν τοῦ τὸ μεταφέρουν; Δὲν θὰ μάθῃ ὁ «δεύτερος Ἰουστινιανὸς» ὅτι τὸ Σινὰ τὸν εὐγνωμονεῖ;  Δὲν εἶναι ἄδικο γιὰ ὁλόκληρο Σινά; Ἄν πάλι τὸ ξέρει –ποὺ τὸ ξέρει- τί νόημα ἔχει ὅλη αὐτὴ ἡ σκηνοθεσία ἐκτὸς ἀπὸ τὴν προπαγάνδα ὑπέρ τοῦ καταρρέοντος πρωθυπουργοῦ; Βρῆκε καὶ τὸν κατάλληλο τόπο καὶ ἐξαπέλυσε ὄχι τὴν κομματικὴ, ἀλλὰ τὴν ὑπὲρ τοῦ καθεστῶτος μητσοτάκη προπαγάνδα.  Καὶ οἱ παρευρισκόμενοι ἐκεῖ δεσπότες καὶ πνευματικοὶ οὔτε μιλιά, οὔτε φωνή. «Γιὰ νὰ μὴν προσβάλλουν τὸν φιλοξενούμενο»... Θἄπρεπε ὅμως νὰ μιλήσουν, νὰ μπαλώσουν τὰ πράγματα, νὰ μὴν ἀφήσουν νὰ φανῇ ὅτι ἡ ἐκκλησία εἶναι χῶρος φτηνὴς καθεστωτικῆς προπαγάνδας ἀπὸ ἀνθρώπους ποὺ ἄλλα δείχνουν καὶ ἄλλα εἶναι, ἤ ποὺ, τέλος πάντων, ἔχουν τὴν ἀπειρία καὶ τὴν ἐλαφρότητα νὰ συμπεριφέρονται ἔτσι. Φτάνει ὁ ἐξευτελισμὸς τῆς ἐκκλησίας τὴν περίοδο τοῦ κορωνοϊοῦ καὶ ἡ τότε συμπόρευσις τους (ὅσων συνεπορεύθησαν,βεβαίως) μὲ τὸ ἴδιο καθεστός μητσοτάκη, ποὺ καὶ τώρα ἐξυμνεῖται.

Νομίζω ὅτι καὶ ὁ καλὸς «Σιναϊτης» τῆς Ἀττικῆς γῆς  καλὸ θὰ εἶναι νὰ προσέχῃ, ὥστε νὰ μὴν προσβάλλει ἔτσι τὸν Ἰουστινιανὸ τὸν Α΄, τὸν Μέγα καὶ νὰ μὴν ἀποκαλεῖ «δεύτερο Ἰουστινιανό» αὐτὸν τὸν τραγικὸ ἄνθρωπο.

Πρῶτον, δεύτερος Ἰουστινιανὸς ὑπάρχει καὶ εἶναι ὁ Ἰουστινιανὸς ὁ Β΄ ὁ ρινότμητος (685 μέχρι τὸ 695 καὶ ἀπό τὸ 705 μέχρι τὸ 711).

Δεύτερον, καὶ κυριώτερον· ὁ Ἰουστινιανὸς πίστευε στὸν Θεό. Δὲν ἦτο ἀντίθεος ὅπως ὁ ἀφορισμένος αὐτός νεοεποχίτης, τὸν ὁποῖο προπαγανδίζει ἐν ἐκκλησίαις.

Ἔλεγε ὁ Ἰουστινιανός:  «Μὲ τὴν βοήθεια τοῦ Θεοῦ ἐπιθυμοῦμε μὲ τοὺς νόμους νὰ καθορίσωμε καὶ μὲ τὰ ἔργα νὰ ἐκπληρώσουμε, ὅλα ὅσα σπουδάζουμε νὰ κάνουμε γιὰ τὴν τιμὴ τῆς ἁγίας καθολικῆς ἐκκλησίας, ὥστε νὰ γίνονται ὅπως ἀρέσει στὸν Θεό».

«Τοῦ Θεοῦ βοήθειαν παρέχοντος ἡμῖν ἐπιθυμοῦμεν ἵνα διὰ νόμων καθορίζωμεν καὶ δι' ἔργων ἐκπληρῶμεν πάντα, ὅσα ὑπὲρ τῆς τιμῆς τῆς ἁγίας καθολικῆς ἐκκλησίας σπουδάζομεν, ἵνα κατὰ τὴν ἀρέσκειαν τοῦ Θεοῦ γίγνωνται». ΚΩΔΙΞ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ. Μετάφρασις Παντελῆ Τσιτσεκλῆ. Ἐν Ἀθήναις 1911. Ἐκδοτικὸς οἶκος Γεωργίου Φέξη. Τομ.Α΄ σελ.135

Τί φρονεῖ ὁ ἀνάδοχος τοῦ «δευτέρου Ἰουστινιανοῦ»; Ὅτι ἔτσι σκέπτεται καὶ ἐνεργεῖ καὶ αὐτὸς (ὁ κ.Μητσοτάκης) καὶ τὸν βάπτισε ἔτσι; Δὲν βλέπει τὰ λόγια καὶ τοὺς νόμους καὶ τὰ ἔργα του, ἄν ἀποσκοποῦν στὴν τιμὴ τῆς Ἐκκλησίας καὶ ἄν γίνονται κατ’ ἀρέσκειαν τοῦ Θεοῦ; Ἤ ζαλίστηκε ἀπὸ τὶς ἀναβάσεις στὰ πνευματικὰ ὕψη;

Πολὺ εὐστοχώτερο καὶ ταιροιαστὸ μὲ τὴν πραγματικότητα θὰ ἦτο νὰ τὸν ἀποκαλοῦσε δεύτερο Ἰουλιανό Παραβάτη. Ἀλλὰ γιὰ νὰ γίνῃ κάτι τέτοιο θὰ ἔπρεπε νὰ ὑπάρχῃ τὸ φρόνημα καὶ τὸ βίωμα καὶ ἡ ἀνδρεία τοῦ Μεγάλου Βασιλείου... Αὐτὸς οὔτε φοβόταν, οὔτε ἔγλειφε τοὺς ἀποστάτες αὐτοκράτορες...

Γεώργιος Κ. Τζανάκης. Ἀκρωτήρι Χανίων. 4 Ἀπριλίου 2025.

………………………………………………………………………………..

[1] https://imka.gr/katanyktikos-esperinos-d-kyriakis-t/

Η Ιερά Μητρόπολη Κυδωνίας και Αποκορώνου σας προσκαλεί την Κυριακή 30 Μαρτίου και ώρα 6:30μ.μ. στον Ιερό Ναό Αγίου Χριστοφόρου Χανίων, όπου θα  τελεσθεί ο Κατανυκτικός Εσπερινός.

Μετά  το πέρας του Εσπερινού θα ακολουθήσει πνευματική ομιλία από τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμ. π. Πορφύριο Σιναΐτη με θέμα: Αναβάσεις στην κλίμακα του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτη

Η παρουσία σας στα πνευματικά αυτά γεγονότα της Τοπικής μας Εκκλησίας θα αποτελέσει πνευματικό ανεφοδιασμό στο ωφέλιμο ταξίδι της Μεγάλης και Αγίας Τεσσαρακοστής.

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Κυδωνίας & Αποκορώνου

[2] Ἀπομαγνητοφωνημένο ἀπόσπασμα ἀπὸ τὴν παραπάνω  ὁμιλία τοῦ Ἀρχιμ.π.Πορφυρίου Σιναϊτου:

«Πήρατε ἀγαπητοὶ ἀδελφοὶ μία γεύσι, ἀπὸ ὅλο αὐτὸ τὸ μεγαλεῖο, τῆς προσωπικότητος τοῦ ἁγιου Ἰωάννου τοῦ Σιναΐτου, τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τῆς Κλίμακος.

Στὸ σημεῖο αὐτὸ θὰ ἤθελα , διότι πρέπει νὰ τὸ πῶ αὐτὸ, διότι ὡς Μονὴ Σινὰ ἀπολαμβάνομεν ἰδιαίτερα σἠμερα, καὶ τὸ λέω αὐτὸ ἔξω ἀπὸ ὁποιαδήποτε διάθεσι κομματισμοῦ, ἀπολαμβάνομε λοιπὸν ἰδιαίτερα σήμερα  τὴν στοργὴ τοῦ ἐξοχωτάτου προέδρου τῆς Ἐλληνικῆς Κυβερνήσεως τοῦ κυρίου Κυριάκου Μητσοτάκη. Τυχαίνει νὰ εἶμαι ἐκπρόσωπος τῆς Μονῆς Σινἀ στὴν Ἐλλάδα καὶ δὲν ἔχω κανένα λόγο νὰ κάνω κομματισμό. Ἀλλὰ θὰ σᾶς πῶ τί ἐννοῶ. Εἶναι ὁ πρωθυπουργὸς ποὺ ἔρχεται σὰν δεύτερος Ἰουστινιανὸς γιὰ τὸ Σινά, ποὺ μὲ τὴν Κυβέρνησί του πέρασε ἀπὸ τὰ λόγια στὴν πράξι, καὶ ἀγκάλιασε καὶ ἀγκαλιάζει, ἀντιπροσωπεύοντας ὄλο τὸν ἑλληνισμό, τὸ μοναστήρι μας.  Ἐμεῖς τὸν θεωροῦμε στὴν φάσι αὐτὴ τὴν ὁποία ζοῦμε, ὡς δῶρο τοῦ Θεοῦ στὸ Σινά. Τὸν εὐγνωμονοῦμε γιὰ τὴν ἀποφασιστικὴ παρουσία του καὶ τὸν εὐχαριστοῦμε γι᾿ αὐτὴ τὴν παρέμβασί του. Καὶ νὰ σᾶς πῶ τί ἐννοῶ σ᾿ αὐτό. Τὸ μοναστήρι μας εἶναι σὲ μιὰ διαδικασία μακροχρόνια μὲ 71 ἀστικὲς μηνύσεις ποὺ ἔχει ἀπὸ ἰδιῶτες καὶ τὸ Αἰγυπτιακὸ κράτος, μὲ τὶς ὁποῖες 71 δίκες, ἀπαιτοῦν νὰ πάρουν ὅλη τὴν περιουσία τῆς Μονῆς, καὶ μιὰ Μονὴ ἀπὸ τὸν 5ο αἰῶνα νὰ μὴν ἔχει οὔτες τὸ κτίριό της. Τὸ ἀντιμετωπίζουμε αὐτὴ τὴ στιγνὴ ποὺ μιλᾶμε. Καὶ ἐνῷ τὰ πράγματα εἶχαν φτάσει σὲ ἀδιέξοδο, βλέπετε ὅτι ἡ Ἁγία δὲν καθεύδει, ὁ ἅγιος Ἰωάννης τῆς κλίμακος δὲν κοιμᾶται, κρίμασιν οἷς οἶδεν ὁ Κύριος, δὲν ξέρω πῶς, ἐνδιαφέρθηκε ὁ ἴδιος ὁ Πρωθυπουργός, ὁ ὁποῖος γιὰ πρώτη φορὰ συγκάλεσε σύσκεψι στὸ Μέγαρο Μαξίμου, καὶ ἀσχολήθηκε μὲ τὸ Σινά, δίνοντας τὴν ἐντολὴ, δεδομένων τῶν καλῶν σχέσεων ποὺ ὑπάρχουν μὲ τὴν Αἰγυπτο, τὸ Σινὰ νὰ σωθῇ καὶ νὰ ἀποκτήσει αὐτὸ τὸ ὁποῖο ἔχει καὶ ἀξίζει. Δὲν μπορῶ νὰ μὴν εὐχαριστήσω. Καὶ ἤθελα νὰ τὸ κάνω αὐτό διότι τὸ καταθέτω στὴ γενέθλια γῆ τοῦ Πρωθυπουργοῦ καὶ στοὺς συμπατριῶτες του γιὰ νὰ εὐχαριστήσουν τὸν Θεό καὶ τὴν Ἁγία Αἰκατερίνη, ποὺ φώτισε ἔστω καὶ τὴν τελευταῖα στιγμὴ καὶ διασώζει, ὅπως φαίνονται τὰ πράγματα, δὲν ἔχουν τελειώσει ἀκόμη τὴν πορεῖα, Ὄπως φαίνονται τὰ πραγματα διασώζει τὸ μοναστήρι μας. Ἦταν πολιτικὴ ἡ ἀπόφασι, ὄχι κομματική. Ἦταν πολιτικὴ καὶ πιστεύω ὅτι ὁ ἐξοχώτατος κύριος Πρωθυπουργός ἐνήργησε ἐκ προσώπου τοῦ Ἑλληνισμοῦ, διασώζοντας τὰ δίκαια καὶ ὅλα αὐτὰ ποὺ ἔχει ὁ Ἑλληνισμὸς προσφέρει στὴν ἀνθρωπότητα. Τὸν εὐχαριστῶ λοιπὸν καὶ ἀπὸ τὴν θέση αὐτὴ, καὶ ἄν κάποιοι τὸν γνωρίζετε νὰ τοῦ τὸ μεταφέρετε ὅτι τὸ Σινὰ τὸν εὐγνωμονεῖ».

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Ο Ιουστινιανός έκτιζε Εκκλησίες , ο ΄΄δεύτερος΄΄ τις έκλεινε .

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com