Δύο ἐπισημάνσεις σέ ἀπάντηση τοῦ Ἐπισκόπου Πειραιῶς κ. Σεραφείμ
Δέν γνωρίζω ἄν θά ὑπάρξει ἀπάντηση (καί δέν τό πιστεύω) ἀπό
τήν Μητρόπολη Πειραιῶς στό ἄρθρο μέ τίτλο:
«Σηκώνουμε τά χέρια ψηλά, κυριολεκτικά πρός τόν Θεό! Περίεργα
σινιάλα ἀπό τόν Μητροπολίτη Πειραιῶς κ. Σεραφείμ!», πού δημοσιεύθηκε ἐδῶ:aktines
Στό Ἱστολόγιο Κατάνυξη εἶχε ἐπίσης δημοσιευθεῖ λίγο νωρίτερα
τήν ἴδια ἡμέρα δικό τους ἄρθρο σχετικό μέ τίς συνιερουργίες τοῦ Ἐπισκόπου
Πειραιῶς κ. Σεραφείμ μέ τόν Ἐπίσκοπο Λαγκαδᾶ κ. Ἰωάννη γιά τόν ἑορτασμό τοῦ Ἁγίου
Σπυρίδωνος. Ἡ γραφίδα τοῦ
προαναφερθέντος Ἱστολογίου κινούμενη μέ ἀπόλυτη γλῶσσα καί δυσαρέσκεια ἐξεδήλωσε τήν ἀπόφασή τους νά διακόψουν κάθε
σχέση μέ τόν Ἐπίσκοπο καί τήν Μητρόπολη Πειραιῶς.
Διαβάζοντας, ὅμως, τήν ἀπάντηση τοῦ Ἐπισκόπου Πειραιῶς κ.
Σεραφείμ στό ἄλλο ἄρθρο, ἐδῶ: ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ «ΚΑΤΑΝΥΞΗ» imp.gr,
θέλω νά σταθῶ σέ δύο σημεῖα:
Πρῶτον, μεταφέρω τήν ἑξῆς παράγραφο ἀπό τήν ἀπάντηση:
«Εἰδικώτερα
μέ τόν Σεβ. Μητροπολίτην Λαγκαδᾶ κ.κ. Ἰωάννην συνδέομαι ἀπό 30ετίας, μέ ἐτίμησε
μετά πολλῆς ἀγάπης προσκαλῶν με εἰς τήν πανήγυρη τοῦ Ἁγ. Δαμασκηνοῦ Στουδίτου, Ἐπισκόπου
Λιτῆς καί ἀνταπέδωσα, ὡς εἶχον ἱερόν χρέος τήν ἀγάπην του, προσκαλῶν αὐτόν εἰς
τήν πανήγυρι τοῦ Ἁγ. Σπυρίδωνος, πολιούχου Πειραιῶς».
Ὅπως εἶχα γράψει καί στό πρῶτο μου ἄρθρο, πῶς μετά ἀπό
τό πρόσφατο συλλείτουργο μέ τούς σχισματικούς τοῦ Ἐπιφανίου ἐξ Οὐκρανίας καί
τίς μνημονεύσεις του ἀπό τόν Ἐπίσκοπο Λαγκαδᾶ κ. Ἰωάννη (ἐν Ἑλλάδι καί Βουλγαρίᾳ),
καί πῶς ἀμέσως μετά τήν δημοσίευση τῆς Ἐπιστολῆς τῶν τεσσάρων ἀντιτιθεμένων
Μητροπολιτῶν (συμπεριλαμβανομένου καί τοῦ Πειραιῶς κ. Σεραφείμ) κατά τῆς ἀναγνώρισης,
μνημόνευσης καί ἀπόδοσης «Αὐτοκεφαλίας» στήν «ἐκκλησία» τῶν σχισματικῶν Οὐκρανῶν,
καί πῶς μετά ἀπό τήν ἀπογοήτευση πλείστων πιστῶν ἐντός κι ἐκτός Ἑλλάδος (κληρικῶν
καί λαϊκῶν) γιά αὐτές τίς ἐκκλησιολογικές ἐκπτώσεις πού βιώνουμε, ἔπρεπε νά ἀνταποδοθεῖ
τάχιστα τό «ἱερόν χρέος ἀγάπης» μέ συνιερουργία τόσο ἐσπευσμένα; Δέν θά ἦταν
πιό ἱερό χρέος ἀγάπης μία ἀπουσία πρόσκλησης τοῦ Ἐπισκόπου Λαγκαδᾶ τόσο ἄμεσα-ἐξάλλου
δέν ἦταν ὑποχρεωτική-πρός ὠφέλιμον προβληματισμόν του γιά αὐτά πού κάνει; Δέν
θά ἦταν πιό ἱερό χρέος ἀγάπης μία χρονική ἀναμονή γιά νά μήν αἰωρεῖται στόν αἰθέρα
μίαν ἀντίφαση μέ τήν πρόσφατη Ἐπιστολή καί τῶν ἄλλων τριῶν συναγωνιστῶν συν-Ἐπισκόπων
του, οἱ ὁποῖοι σωφρόνως, πρός τό παρόν τουλάχιστον, φυλάττουν μία συνετή οὐδετερότητα
χωρίς δημόσιες προκλήσεις; Δέν τούς κρεμᾶ αὐτή ἡ χρονικά παράλληλη ἐπιλογή
συνιερουργίας καί δέν σαμποτάρει κατά κάποιον τρόπο τήν
βαρύτητα τῆς Ἐπιστολῆς, ὄχι λόγῳ, ἀλλά ἔργῳ; Δέν θά ἦταν πιό ἱερό χρέος ἀγάπης
στόν συνεχόμενο σκανδαλισμό τῶν πιστῶν ἀπό τούς Ἀρχιποιμένες τους νά μήν ρίξει
λάδι στήν φωτιά ὁ ἕνας ἀπό τούς τέσσερις Ἐπισκόπους πού στηριζόμαστε ἐπάνω
τους, ἄχρι καιροῦ, καί μέχρι νά φωτίσει ὁ Θεός καλύτερα τήν θλιβερή κατάσταση;
Ὁ Σεβασμιότατος κ. Σεραφείμ σέ ἄλλο σημεῖο τῆς ἀπάντησής
του, τονίζει ἰδιαιτέρως τό θέμα τῆς διακρίσεως, καί καλῶς, προκειμένου νά μήν
παρεκκλίνουμε οὔτε ἐξ ἁριστερῶν (οἰκουμενισμός), οὔτε ἐκ δεξιῶν (ζηλωτισμός).
Συμφωνῶ κι ἐπαυξάνω. Στούς ἄνωθι, λοιπόν, προβληματισμούς ὑπάρχει ἀδιακρισία
καί μάλιστα στήν παροῦσα εὔφλεκτη χρονική στιγμή; Δέν εἶναι βάσιμοι;
Δεύτερον, ἑπόμενη φράση
πού θέλω νά σχολιάσω εἶναι αὐτή:
«Παρ’
ὅσα δέ λέγονται τό ζήτημα εἶναι κατά βάσιν διοικητικῆς ὑφῆς καί παραβιάσεως
δικονομικῶν ἱερῶν κανόνων».
Πῶς εἶναι τό οὐκρανικό ζήτημα κατά βάσιν διοικητικῆς ὑφῆς
καί παραβιάσεως δικονομικῶν ἱερῶν κανόνων;
Πέραν ἀπό τίς διοικητικές καί δικονομικές παρεκκλίσεις
πού ὄντως ἐνεργήθηκαν, ὅταν συμπροσεύχονται καί συλλειτουργοῦν κανονικοί ἱερουργοί
μέ ψεύτικους ρασοφορεμένους καί Συνοδικῶς κατεγνωσμένους σχισματικούς, ἀχειροτονήτους,
αὐτοχειροτονημένους, καθηρημένους πού ἐμπαίζουν τά θεῖα λόγῳ τῆς κατάστασής
των, καί ὅταν αὐτοί συμπροσεύχονται καί συλλειτουργοῦν μέ Οὐνίτες καί Παπικούς
καί ὅταν αὐτοί ὀνομάζονται «ἐκκλησία», αὐτό εἶναι ἀμιγῶς διοικητικῆς καί
δικονομικῆς φύσεως θέμα; Δέν εἶναι βαθειά θεολογικό καί δογματικό πρόβλημα,
πολλῷ δέ μᾶλλον ὅταν τό Οἱκουμενικό Πατριαρχεῖο καί ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐπίσημης
Ἑλληνικῆς Ἐκκλησίας τούς ἀναγνωρίζει κι εὐλογεῖ ἐπισήμως, ἐνῶ καμία ἄλλη Τοπική
Ἐκκλησία τοῦ Ὀρθοδόξου κόσμου δέν προέβη καί δέν προβαίνει σέ κάτι τέτοιο;
Κλείνοντας, θέλω νά τονίσω πώς κατανοῶ τήν δύσκολη
κατάσταση πού ἔχει δημιουργηθεῖ καί τήν ἀπορία τοῦ τί μέλλει γενέσθαι, ἀνάμεσα
στούς ρασοφόρους τῆς Ἑλλάδας πού εἶναι διχασμένοι σέ αὐτούς πού συμφωνοῦν καί
σέ αὐτούς πού δέν συμφωνοῦν μέ τήν πορεία τοῦ οὐκρανικοῦ ζητήματος. Κατανοῶ πώς
δέν θέλουν νά γίνουν σχίσματα καί μεταξύ τους, γι’ αὐτό καί πολλοί ζητοῦν
Πανορθόδοξη Σύνοδο, ὥστε νά ἀποκαταστήσει
τό ὀρθόν γενέσθαι. Ἀλλά πρέπει νά κατανοήσουν καί οἱ παραθεωροῦντες καί
παραβιάζοντες τούς Ἱερούς Κανόνες, πώς αὐτοί ὀφείλουν νά συμμορφωθοῦν μέ τούς ὑπολοίπους
ἀκολουθῶντας τούς Ἁγίους Πατέρες καί τόν ἀσφαλῆ δρόμο τῆς Ἱερᾶς Παράδοσης τῆς Ἐκκλησίας,
τά ὁποῖα ἐλαφρᾷ τῇ καρδίᾳ προδίδουν! Ἡ «ἑνότητα» χωρίς τήν ὀρθή Πίστη εἶναι δέν
ἔχει νόημα. Καί οἱ δαίμονες ἔχουν ἑνότητα μεταξύ τους, πιστεύουν στά λόγια καί
«φρίττουσιν», ἀλλά δέν ἔχουν ὀρθή Πίστη στήν πράξη. Σώζονται;…
Γιά ὅλους ἐκείνους δέ, πού ἔγιναν αἰτία
αὐτῆς τῆς Πανορθοδόξου κρίσεως καί πού μᾶς κατήντησαν σέ αὐτό τό σημεῖο, δέν θά
γράψω ἐγώ καί δέν τολμῶ. Θά περιορισθῶ μόνο νά μεταφέρω αὐτούσια αὐτά πού
γράφει τό Εὐαγγέλιο:
«Οὐαὶ τῷ κόσμῳ ἀπὸ τῶν
σκανδάλων· ἀνάγκη γάρ ἐστιν ἐλθεῖν τὰ σκάνδαλα· πλὴν οὐαὶ τῷ ἀνθρώπῳ ἐκείνῳ δι᾿
οὗ τὸ σκάνδαλον ἔρχεται» (Ματθ. 18, 7),
καί:
«καὶ ὃς ἂν σκανδαλίσῃ ἕνα
τῶν μικρῶν τούτων τῶν πιστευόντων εἰς ἐμέ, καλόν ἐστιν αὐτῷ μᾶλλον εἰ
περίκειται λίθος μυλικὸς περὶ τὸν τράχηλον αὐτοῦ καὶ βέβληται εἰς τὴν θάλασσαν»
(Μάρκ. 9, 42).
Ζητῶ
συγχώρεση ἄν κάπου κάνω λάθος.
9 σχόλια:
Σωστή τοποθέτηση, με σύνεση και διάκριση.
Κ. Μαρία αν όντως σας λένε έτσι βρίσκουμε τα άρθρα σας ουσιώδη αλλά πλέον με το ελέγχετε συνεχώς τους πάντες μήπως βαδίζετε προς δική σας απώλεια... Ο Θεός να σας φωτίζει. Οι έλεγχοι με λόγους άνευ αγάπης είναι παντελώς άχρηστοι..
ΑΡΙΣΤΑ ΤΑ ΕΙΠΑΤΕ....ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ
Μπράβο Μαρία.
Θα δώσουν λόγο οι ιεράρχες μας πού συμπροσευχονται καί συλλειτουργούν με τούς ψεύτικους, σχισματικούς ιεράρχες του Μητροπολίτη Επιφάνιου,οι οποίοι με βία χτυπούν τούς πιστούς και αρπάζουν τούς ιερούς ναούς τους,πού ανήκουν στην κανονική αναγνωρισμένη εκκλησία του Μητροπολίτη Ονούφριου.
Δυστυχώς ενδιαφέρονται μόνο για την επίγεια ζωή, πού τούς παρέχει θέση, δόξα και χρήμα.
Αδιαφορούν για την ορθοδοξία τού Τριαδικού Θεού μας,που τούς παρέχει την αιώνια επουράνια εν Χριστώ ζωή, πού μας ετοίμασε ο Θεάνθρωπος Κύριος Ιησούς Χριστός μας.
Ἀγαπητέ Ἀνώνυμε 15 Δεκεμβρίου 2019 - 6:52 μ.μ., τό δικά σας ὄνομα δέν ξέρουμε.
Στό παρόν ἱστολόγιο γράφονται σχεδόν κάθε ἡμέρα ἄρθρα ἀπό διαφόρους συγγραφεῖς, ρασοφόρους καί λαϊκούς πού εἶναι ἐλεγκτικότατα πρός πᾶσαν κατεύθυνσιν καί μάλιστα πολύ ἀναλυτικότερα καί μέ αὐστηρότερο ὕφος καί βαρυτέρα γλῶσσα (κάποιες φορές καί μέ χαρακτηρισμούς), ἀλλά δέν εἶδα νά ἀφήνετε σέ κανέναν τό σχόλιο πού ἀφήσατε ἐδῶ. Μάλιστα κάποιοι ἀπό αὐτούς τούς συντάκτες στέλουν ἀκόμη καί γιά χρόνια τώρα τά ἄρθρα τους ἐδῶ, ἀλλά καί σέ ἄλλα ἱστολόγια. Ἐγώ γράφω τώρα τελευταῖα κάποια ἄρθρα πρός δημοσίευσιν πού ἔστειλα μόνο στό ΑΚΤΙΝΕΣ.
Τό ἄν τό παρόν ἄρθρο δέν ἔχει ἀγάπη καί κατανόηση, τό ἀφήνω νά τό κρίνουν καί οἱ ἄλλοι ἀναγνῶστες.
Σᾶς εὐχαριστῶ πού ἐνδιαφέρεσθε γιά τήν δική μου ἀπώλεια, ἀλλά ἡ διαίσθησή μου δέν εἰσπράττει τό σχόλιό σας νά προέρχεται ἀπό εἰλικρινή καρδίά, εἰδικά σέ αὐτό τό ἄρθρο πού γράφθηκε μέ πόνο ψυχῆς καί μέ πολλή προσοχή πρός τόν Ἐπίσκοπο. Καί νομίζω εἶναι πασιφανές αὐτό. Λυπᾶμαι πού ἐσεῖς δέν τό βλέπετε.
Θεωρῶ πώς ἁπλῶς μοῦ κάνετε πόλεμο γιά λόγους πού ἐσεῖς γνωρίζετε.
Ἄν θεωρεῖτε πώς τά οὐδιώδη (ὅπως ἐσεῖς τά χαρακτηρίσατε) πού γράφω δέν ἔχουν ἀγάπη (ἄρα, πῶς εἶναι οὐσιώδη;...) καί εἶναι ἄχρηστα, μπορεῖτε πάντα νά μήν μέ διαβάζετε μόλις βλέπετε κάτω ἀπό τόν τίτλο τοῦ ἄρθρου τό ὄνομά μου.
Ἐξάλλου δέν εἶσθε οὔτε ὀ πνευματικός μου, οὔτε ἡ ἐκκλησιαστική μου συνείδηση, γιά νά μοῦ δημιουργήσετε ἐνοχές καί νά μέ κάνετε νά σταματήσω νά γράφω.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ Κ.ΜΑΡΙΑ.ΜΕ ΣΥΝΕΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΑ ΘΕΤΕΙ. ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΛΕΙΠΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΟΜΟΦΡΟΝΕΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΠΟΥ ΔΙΧΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ.ΖΗΤΟΥΝ ΣΥΝΕΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΥΠΑΚΟΥΟΝΤΑΣ ΑΥΤΟΙ ΣΕ ΜΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ(ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΠΑΓΙΑΑΤ Κ.Λ.Π ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ) Ι.Θ.Κ
Κύρια Μαρία, επιτρεψε μου να σου πω ότι το κείμενο σου παρεκκλίνει προς τον εκ δεξιών πειρασμό του αδιάκριτου και σκληρόκαρδου Ζηλωτισμού και πολεμά ένα γνήσιο και Ορθόδοξο Δεσπότη.
Ἀγαπητέ κύριε Παναγιώτη, ἄν εἶχα ἀκραῖο ζηλωτισμό, θά εἶχα ἀποτειχισθεῖ ὄπως ἔπρεξαν ἄλλοι καί θά εἶχα στήσει στόν τοῖχο τόν Ἐπίσκοπο, ὄπως ἄλλοι.
Δέν πολεμῶ τόν συγκεκριμένο Δεσπότη, τόν προβληματίζω καί τοῦ μεταφέρω καί αὐτά πού ἐξέλαβα ἐγώ, ἀλλά καί πολλοί ἄλλοι πιστοί πού δέν γράφουν. Μάλιστα, ἴσα ἴσα πού διαχώρισα τήν θέση μου ἀπό ἄλλο ἄρθρο πού κάνει αὐτό πού μοῦ προσάπτετε, ἀλλά ἕτερον ἐκάτερον θά λέμε τό λάθος, θά λέμε καί τό σωστό. Δέν θά μείνουμε ἄλαλοι γιά νά μήν χαρακτηρισθοῦμε.
Λυπᾶμαι πού δέν τό βλέπετε καί μέ κατατάσσετε στόν ἀδιάκριτο καί σκληρόκαρδο ζηλωτισμό. Ἄποψή σας, τήν σέβομαι, θά τήν ἐπεξεργασθῶ, ἀλλά μήπως κι ἐσεῖς σκληρόκαρδα κι ἀδιάκριτα τά βάζετε ὅλα στό ἴδιο τσουβάλι; Γιά σκεφθεῖτε το.
Ἀγαπητέ Διονύσιε 16 Δεκεμβρίου 2019 - 12:44 π.μ. ,
ἄς δοῦνε κάποιοι μέ "πόση ἀγάπη" ἁρπάζουν τούς Ναούς ἀπό τούς Οὐκρανούς ἀδελφούς μας ΜΕ ΤΗΝ ΒΙΑ στήν Οὐκρανία (γιά αὐτό κίχ δέν βγάζουν) καί μάλιστα τῆς κανονικῆς Ἐκκλησίας τοῦ κανονικοῦ Ἐπισκόπου κ. Ὀνουφρίου, καί πόσα "ἄχρηστα" εἶναι αὐτά τά γεγονότα, τό νά μήν μποροῦν νά ἐκκλησιασθοῦν ἐλεὐθερα οἰ κανονικοί καί ἀκατάγνωστοι Χριστιανοί Ὀρθόδοξοι (κίχ καί γι' αὐτό...) καί πόσο εἶναι "ἐκ δεξιῶν σκληρόκαρδος ζηλωτισμός πού παρεκκλίνει" τό νά ζητᾶμε ἀπό τούς Ποιμένες μας νά ἀποφύγουν τά σχίσματα μεταξύ τους, μέ τίς ἄλλες Τοπικές Ἐκκλησίες, ἀλλά καί μέ τούς ΚΑΝΟΝΙΚΟΥΣ Ἐπισκόπους.
Γιά τήν ἀπώλεια τῶν ψυχῶν αὐτῶν πού τά κάνουν αὐτά καί τό πόσες φορές τά κάνουν αὐτά, δέν ἔχουν κάποιοι νά ποῦνε κάτι.
Γιά τήν ἀπώλεια τῆς δικῆς μου ψυχῆς πού ἐλέγχω καί τό πόσες φορές γράφω, ἔχουν νά ποῦνε πολλά.
Τά συμπεράσματα...δικά σας.
Δημοσίευση σχολίου