22 Σεπ 2014

Οικουμενικός Πατριάρχης: «Ουδένα κίνδυνο διατρέχουμε, ούτε προδώσαμε κάτι μέχρι σήμερα από την ορθόδοξη πίστη μας με τους διαλόγους και τις επαφές και ούτε πρόκειται να το κάνουμε στο μέλλον»



Βαρθολομαίος: Δεν φοβόμαστε τον διάλογο με ετερόδοξους και αλλόθρησκους
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο «έχει ανοιχτούς ορίζοντες και δε φοβάται να διαλέγεται με τους ετερόδοξους χριστιανούς, αλλά και με τους αλλόθρησκους αδελφούς μας», δήλωσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος κατά την περιοδεία στη βόρεια Ελλάδα επιβεβαιώνοντας τη συνάντησή του με τον Πάπα Φραγκίσκο στην Κωνσταντινούπολη στις 30 Νοεμβρίου με αφορμή τη γιορτή του Αγίου Ανδρέα

Οι δηλώσεις του Οικουμενικού Πατριάρχη έγιναν αργά χθες το βράδυ σε δείπνο προς τιμήν του στην 50η Μ/Κ Ταξιαρχία Πεζικού, στο Σουφλί.
Μιλώντας, παρουσία μητροπολιτών, αγιορειτών μοναχών, αλλά και του μουφτή Διδυμοτείχου, συμπλήρωσε ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο εδώ και 30 χρόνια εγκαινίασε τον διαθρησκειακό διάλογο, με σκοπό την καλύτερη συνεργασία για την αντιμετώπιση παγκοσμίων προβλημάτων, όπως η παιδεία, η ειρήνη, η προστασία του περιβάλλοντος, χωρίς υπαναχωρήσεις από την πλευρά του σε θέματα πίστης.
«Ουδένα κίνδυνο διατρέχουμε, ούτε προδώσαμε κάτι μέχρι σήμερα από την ορθόδοξη πίστη μας με τους διαλόγους και τις επαφές και ούτε πρόκειται να το κάνουμε στο μέλλον» τόνισε ο κ. Βαρθολομαίος.
Σήμερα ο κ. Βαρθολομαίος κατά τη διάρκεια της σημερινής πανηγυρικής δοξολογίας στον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου της Αλεξανδρούπολης προέτρεψε τους νέους να έχουν «αυτοσεβασμό».
Ειδικότερα απευθύνθηκε στο νεανικό κοινό που βρισκόταν μέσα στο ναό, στην καθομιλουμένη, μετά το πέρας της επίσημης ομιλίας του και με αφορμή δικές του αναμνήσεις από την μαθητική του και σπουδαστική ηλικία, τους σύστησε να έχουν «αυτοσεβασμό», οτιδήποτε κι αν κάνουν στη ζωή τους, ανεξαρτήτως με το τι ασχοληθούν, ή ποιο επάγγελμα θα επιλέξουν και έτσι θα έρθει και η καταξίωση και ο σεβασμός και η εκτίμηση των άλλων.
Τον Προκαθήμενο της Ορθοδοξίας υποδέχθηκε νωρίτερα στα όρια της μητρόπολης ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως 'Ανθιμος και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε επίσημη υποδοχή, παρουσία της πολιτικής και εκκλησιαστικής ηγεσίας, έξω από τον Ι.Ν του Αγίου Νικολάου. Την κυβέρνηση εκπροσώπησε ο υφυπουργός Εξωτερικών Κυριάκος Γεροντόπουλος, ενώ παραβρέθηκαν ο υφυπουργός Εσωτερικών Γ. Ντόλιος και Παιδείας Αλ. Δερμεντζόπουλος, ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Ευάγγελος Λαμπάκης, ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτρης Πέτροβιτς, κ.α. Ο κ. Βαρθολομαίος συναντήθηκε με τους φορείς στο Επισκοπείο και στη συνέχεια εγκαινίασε το οικοτροφείο της μητρόπολης.
Το πρωί, ο κ. Βαρθολομαίος είχε επισκεφθεί το μοναστήρι της Παναγίας της Πορταΐτισσας στην Κορνοφωλιά Σουφλίου, συνοδευόμενος από τον ηγούμενο και μοναχούς της αγιορείτικης μονής Ιβήρων, της οποίας είναι μετόχι.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης μετέβη στη συνέχεια στο μοναστήρι της «Παναγίας του Έβρου» στη Μάκρη Αλεξανδρούπολης, ενώ το απόγευμα θα επισκεφθεί την Κομοτηνή.
Πηγή: ΑΜΠΕ

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η πραγματικότητα δεν είναι αυτή που περιγράφει ο πατριάρχης Βαρθολομαίος αλλά τυγχάνει εξ ολοκλήρου διαφορετική. Δυστυχώς ο διάλογος διεξάγεται δίχως ουσιώδεις όρους και προυποθέσεις με αποτέλεσμα να έχει αποβεί όχι μόνο ανωφελής, περιττός και μάταιος αλλά και βλαπτικός και επιζήμιος για τα συμφέροντα της Ορθοδοξίας.
Η εκλεκτή γραφίδα του μακαριστού πανεπιστημιακού καθηγητή Θεολογίας Κωνσταντίνου Μουρατίδη αποτυπώνει το μέγεθος της προσγενομένης, συνεπεία των διαλόγων, πνευματικής ζημίας ως εξής:
"" «Ὁ παρὼν θεολογικὸς διάλογος δὲν φαίνεται νὰ ὁδηγεῖ στὴν ποθητὴ ἑνότητα, ἀλλὰ στὴν "ἕνωση" τῶν "ἐκκλησιῶν". Οἱ προβλέψεις ὅσων ἔλεγαν ὅτι ἡ Ρώμη δὲν ἔχει διάθεση γιὰ διάλογο “ἐν τῇ ἀληθείᾳ”, ἀλλὰ μᾶς παραπλανᾶ καὶ στοχεύει σὲ ἕνωση ὑπὸ τὸν Πάπα, ἐπαληθεύονται. Ἀντίθετα, ὅσοι ἀπὸ ἐνθουσιασμό, κακὸ ὑπολογισμὸ ἢ ἄλλα κίνητρα μᾶς ἔσυραν στὸ διάλογο, ἀπὸ τὸν ὁποῖο ἡ ἐκκλησία βγαίνει τραυματισμένη, καὶ μᾶς διαβεβαίωναν γιὰ τὶς καλὲς προθέσεις τῶν παπικῶν, ἀστόχησαν».
Ὁ Μουρατίδης ἐπίσης ἔγραφε, ὅτι ὅσοι συμμετέχουν στὸ διάλογο πρέπει νὰ γνωρίζουν ὅτι διὰ τῆς συμμετοχῆς των «καλοῦνται νὰ συγκαλύψουν... τὴν πλεκτάνην τοῦ Βατικανοῦ πρὸς ἐξαπάτησιν...τοῦ Λαοῦ διὰ τὸν δῆθεν θεολογικὸν διάλογον… Κατὰ τὸ Παπικὸν σχέδιον… οἱ Ὀρθόδοξοι βλέποντες αὐτὸν τὸν συνεχῆ συγχρωτισμὸν Ὀρθοδοξίας καὶ Παπισμοῦ, τὴν συμπροσευχήν… θὰ περιέλθουν σὺν τῷ χρόνῳ καὶ βαθμιαίως εἰς πλήρη σύγχυσιν» (Μουρατίδη Κ., Ἡ ἀλήθεια διὰ τὸν «Θεολογικὸν» διάλογον, “Κοινωνία”, 1980, τ. 2ο, σελ. 145-146).
Αλλά και ο μακαριστός αγιορείτης γέρων π.Γεώργιος Καψάνης, ανήρ εγνωσμένου κύρους και ορθοδόξου φρονήματος, καταθέτει τα εξής βαρυσήμαντα που ανατρέπουν άρδην τους υπέρ των διαλόγων πατριαρχικούς ισχυρισμούς:
"Ο μακαριστός π.Γεώργιος Καψάνης για τους ζημιογόνους διαλόγους: «Ὁ ΡΚαθολικισμὸς ἀναγνωρίζεται ὡς ἰσότιμος Ἐκκλησία μὲ τὴν καθ’ ἡμᾶς Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία... Μετὰ τὴν ψευδο-σύνοδο Φερράρας... εἶναι ἡ δεύτερη φορὰ ποὺ Ὀρθόδοξοι ἀμνηστεύουν τὶς σοβαρὲς αἱρέσεις» τοῦ παπισμοῦ. «Καὶ ὁ μὲν παπισμὸς ἐπέτυχε ...ὅ,τι μὲ τὸν Διάλογο “ἀγάπης καὶ ἀλήθειας” ἐστόχευε, ἡ δὲ Ἁγία μας Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία …ἐξῆλθε ἀπὸ τὸν διάλογο τετρωμένη» (Καψάνη Γ., Ὀρθοδοξία καὶ Οὐμανισμός, Ὀρθοδοξία καὶ Παπισμός, 1995, σ. 7-8).
Λ.Ν. (συνεχίζεται)

Ανώνυμος είπε...

«Ἡ ἀνεκτικὴ στάσις τῶν Ὀρθοδόξων ἔναντι τοῦ παπισμοῦ δὲν δικαιολογεῖται γιὰ σοβαροὺς λόγους: α) Διότι τὸ Βατικανὸ ὄχι μόνο δὲν ἀρνεῖται ἢ τουλάχιστον ἀποσιωπᾶ τὰ αἱρετικά του δόγματα, ἀλλὰ τὰ ἀνανεώνει καὶ διακηρύττει…, β) Διότι τὸ Βατικανὸ ἐργάζεται κατὰ τῶν ὀρθοδόξων λαῶν μὲ τὴν οὐνία καὶ τὶς πολιτικοοικονομικές του ἐπεμβάσεις…, δ) Διότι πολλοὶ δυτικοὶ χριστιανοὶ ἀπογοητευμένοι ἀπὸ τὴν ἔκπτωση τοῦ ΡΚαθολικισμοῦ ἀναζητοῦν τὴν Ὀρθοδοξία, ἀλλὰ τελικῶς δὲν τὴν εὑρίσκουν, διότι οἱ διαλεγόμενοι... λέγουν: “Μείνατε ὅπου εἶστε. Εἴμαστε τὸ ἴδιο. Ἡ ἕνωσις ἐπίκειται”. Ἔτσι κλείνεται ἡ θύρα τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν σὲ πολλὲς ψυχὲς ποὺ ἀναζητοῦν τὴν ἀλήθεια καὶ τὴ σωτηρία τους» (Καψάνη Γ., Ὀρθοδοξία καὶ Οὐμανισμός, Ὀρθοδοξία καὶ Παπισμός, 1995, σ. 8).
Όσο για το ακανθώδες ζήτημα της δαιμονικής και επαράτου Ουνίας αυτό κι αν δεν μπορεί και δεν πρέπει ούτε με σφαίρες να παρακάμψει η Ορθόδοξη πλευρά. Και αποτελεί εξ αντικειμένου έναν απ τους πιο σοβαρούς ουσιώδεις λόγους διακοπής του αρξαμένου και διεξαγομένου διαλόγου. Και όμως! Ο διάλογος συνεχίζεται παρά την ύπαρξη και δράση της τελευταίας!
Τέλος ενδιαφέρον θα είχε ο υπό του πατριάρχη Βαρθολομαίου σχολιασμός του χαρακτηρισμού "ανούσιο παίγνιο", τον οποίο χρησιμοποίησε όχι κανείς "συντηρητικός", φωνασκών υπερ-ζηλωτής", "ταλιμπάν", "μουτζαχεντίν","φονταμενταλιστής", "τζιχαντιστής", "ακραία ψυχοπαθολογική προσωπικότητα", "ορθοδοξοαμύντορας" (ζητώ συγγνώμη απ τους φίλους του ιστολογίου για την παράθεση του γλωσσικού "ανθολογίου" απ το οποίο αντλούν οι θεράποντες του οικουμενισμού όταν πρόκειται η"χαριτόβρυτη" γλώσσα και γραφίδα τους να πλήξει τους αντιτιθεμένους και ενισταμένους), αναφερόμενος στον εν θέματι διάλογο, αλλά ο ομόφρων του πατριάρχη, γνωστός και μη εξαιρετέος, αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Στυλιανός που χρημάτισε επί σειράν ετών ηγετικό στέλεχος της Ορθόδοξης αντιπροσωπείας στους προαναφερθέντες διαλόγους.
Λ.Ν.

Εις ώτα Ακουόντων είπε...

Αν ο διάλογος έχει ως σκοπούς την παιδεία, την ειρήνη, και την προστασία του περιβάλλοντος... τότε μάλλον έχει αποτύχει.
1. Η παιδεία και παγκοσμίως αλλά ιδιαίτερα στην Ελλάδα μας πολύ μακράν του Χριστού.
2. Η ειρήνη οδεύει προς ολοσχερή ανατροπή. Ο κόσμος ετοιμάζεται για Γ΄ Παγκόσμιο πόλεμο.
3. Τέλος ως προς το περιβάλλον... η αποτυχία είναι παταγώδης.. ποτέ ο πλανήτης δεν ήταν τόσο μολυσμένος.. και ως προς το υλικό περιβάλλον... αλλά κυρίως ως προς το "πνευματικό περιβάλλον" Βρωμιά και δυσωδία ΠΑΝΤΟΥ... Παταγώδης λοιπόν αποτυχία του διαλόγου. Τελείως άχρηστος... αλλά κυρίως Α-ΧΡΙΣΤΟΣ.
.. ΚΡΙΜΑ. ΞΕΓΕΛΑΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ..

Ανώνυμος είπε...

Δεν μπορω να πω πολλα ως ο ως ανω σχολιαστης.
Διαλογοι σε αυτα που μας ενωνουν και οχι στις διαφορες δεν ειναι διαλογοι και οι διαφορες παλι με αυτους ειναι ανθρωποκεντρικες.Και οι διαφορες ειναι πολλες.
Στους διαλογους του ''Μπαλαμαντ''του Λιβανου ανεγνωρισθη η πα;πικη παρασυναγωγη ως ''εκκλησια'' με ''μυστηρια και αποστολικη διαδοχη''...ενα παραδειγμα ειπαμε! Να προσθεσουμε και την νομιμοτητα της ουνιας.
Οπωσδηποτε δεν φοβωμαστε τους διαλογους διοτι ουτε προδωσαμε την πιστη ουτε κινδυνο διατρεχουμε ,ουτε και προκειται να το κανουμε στο μελλον δηλ να προδωσουμε την πιστη!!!....
Και,φυσικα για εμας τα απορριμματα,το τριτο ειδος της αθειας μας συμβουλευει ο θειος Γρηγοριος ,η σιωπη περι των δογματων απορριπτοντας καθε ειδος εφησυχασμου και σιωπης εν καιρω κινδυνευουσης πιστεως.
Αντι λοιπον να αποδειχτουμε αθεοι,προτιμησαμε να πουμε αυτο που μας πονα και μας θλιβει την αληθεια.π

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΡΜΕΝΙΩΤΗΣ είπε...

Ο Πατριάρχης μάς θεωρεί όλους (λαό και επισκόπους) τελείως αφελείς και κουτορνίθια! Είναι σα να σε "διαβεβαιώνει" ένας κατά συρροήν δολοφόνος που διέπραξε, ΔΗΜΟΣΙΩΣ, εκατοντάδες εγκλήματα, ότι "εγώ ούτε σκότωσα μέχρισήμερα άνθρωπο ούτε και πρόκειται στο μέλλον να αφαιρέσω ανθρώπινη ζωή"!!!
Το πρόβλημα για μένα δεν είναι ο κ. Βαρθολομαίος αλλά οι μητροπολίτες μας που ανέχονται να υποτιμά τόσο πολύ τη νοημοσύνη τους.

Βασίλης Κερμενιώτης,
Πτολεμαΐδα.

Ανώνυμος είπε...

Ποσο ψευτης ειναι ο Πατριαρχης που ενω προκαλει αντι να ζητησει συγνωμη και μετανοια δημοσιως μας κοροιδευει κιολας θα τα βρει απο τον Θεο και απο τους Αγιους Πατερες μας .
Καλη μετανοια κ.Βαρθολομαιε και λοιποι μητροπολιτες ....

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com