Ἀνυπόφορος ὁ
Πατριάρχης
Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Ἰωάννου
Κ. Διώτη, Θεολόγου- Δημοσιογράφου- Συγγραφέως - Ἐκδότου (ὅπως ἐτίμησεν
αὐτὸν ἡ Ἀκαδημία Ἀθηνῶν)
Ἀνυπόφορος= ποὺ δὲν μπορεῖ κανείς νὰ τὸν ὑποφέρη, νὰ τὸν ἀνεχθῆ. Πρὸ ἀρκετοῦ χρόνου ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης π. Βαρθολομαῖος ἔκαμε μίαν ἐξοργιστικὴν δήλωσιν ὅτι ἡ ψευδοαυτοκεφαλία, τὴν ὁποίαν ἔδωκεν εἰς τὴν προσωπικήν του ἐν Κιέβῳ ψευδοεκκλησίαν ἀπὸ ἀχειροτονήτους, ἀναθεματισμένους, αὐτοχειροτονήτους καὶ σχισματικοὺς εἶναι ὁμοία μὲ τὰς ἄλλας ὑπαρχούσας αὐτοκεφαλίας.
Ἡ δήλωση αὐτὴ ἦτο ἐξευτελιστική τῆς Πατριαρχικῆς τιμῆς καὶ ἀξιοπρεπείας.
Τότε ἐδημοσίευσα ἄρθρον μου μὲ τὸν τίτλον «ΑΘΕΟΦΟΒΕ ΠΑΤΡΙΑΡΧΑ, ΔΕΝ ΕΝΤΡΕΠΕΣΑΙ»;
Εἰς τὸ κείμενό μου αὐτὸ παρουσίασα 10-12 οὐσιαστικάς διαφοράς τῆς Πατριαρχικῆς
ψευδοαυτοκεφαλίας ἀπὸ τὰς ὑπαρχούσας καὶ ἀνεγνωρισμένας ἐν παντὶ αὐτοκεφαλίας.
Τώρα, ὁ ἀσυγκράτητος Πατριάρχης ἔκαμε νέαν ὁμοίαν δήλωσιν: «Τὸ
Οἰκουμενικὸν Πατριαρχεῖον ἔπραξεν εἰς τὴν περίπτωσιν τῆς χορηγήσεως αὐτοκεφάλου
καθεστῶτος εἰς τὴν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν τῆς Οὐκρανίας ὅ,τι καὶ εἰς τὴν
περίπτωσιν τῶν ὑπολοίπων αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν» (Κιβωτὸς τῆς Ὀρθοδοξίας,
17-10-2024).
Πράγματι εἶναι ἀνυπόφορος ὁ Πατριάρχης καὶ ἀπαράδεκτος. Οὐδεμίαν
σχέσιν ἔχει ἡ ἐν λόγῳ κακοκεφαλία του μὲ τὰς ἄλλας ὑπαρχούσας αὐτοκεφαλίας. Ὁ
Πατριάρχης ἔχει ἀδήριτον ὑποχρέωσιν νὰ ἀπαντήση εἰς τὰ ἀκόλουθα σχετικὰ ἐρωτήματα:
1) Ἡ ἐλεεινὴ αὐτοκεφαλία τοῦ Πατριάρχου εἶναι ἀνυπόστατος, ἀφοῦ
ἐπὶ πέντε (5) ἔτη ἀρνοῦνται δέκα (10) αὐτοκέφαλοι Ἐκκλησίαι νὰ τὴν ἀναγνωρίσουν.
Ὑπάρχει ἄλλη αὐτοκέφαλος Ἐκκλησία, τὴν ὁποίαν ἀρνοῦνται νὰ ἀναγνωρίσουν δέκα
(10) ἄλλαι αὐτοκέφαλοι Ἐκκλησίαι καὶ ποία;
2) Ἐδόθη ἄλλη αὐτοκεφαλία καὶ ποία μὲ ἀντικανονικὴν εἰσπήδησιν
εἰς ξένην ἐκκλησιαστικὴν δικαιοδοσίαν, ὅπως συνέβη μὲ τὴν ἐν λόγῳ
δαιμονοκεφαλίαν;
3) Ἐδόθη ἄλλη αὐτοκεφαλία καὶ ποία εἰς τόπον, ὅπου ὑπῆρχε ἡ κανονικὴ
Ἐκκλησία, χωρὶς νὰ ζητήση ἡ Ἐκκλησία αὐτὴ τὴν αὐτοκεφαλίαν της;
4) Ὑπῆρξε ἄλλη αὐτοκεφαλία καὶ ποία, ἡ ὁποία ἐδημιούργησε
σχίσματα μεταξὺ αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν, ὅπως συμβαίνει μὲ τὴν τωρινὴν ἀμερικανοπρόβλητον
Πατριαρχικὴν αὐτοκεφαλίαν;
5) Ὑπῆρξεν ἄλλη αὐτοκεφαλία καὶ ποία, ἡ ὁποία, ἐκτὸς ἀπὸ τὰ
κατὰ τόπους σχίσματα, διετάραξε τὴν ἑνότητα ἀνὰ τὴν Ὀρθοδοξίαν;
6) Ποίας ἄλλης αὐτοκεφαλίας τὰ μέλη αὐτῆς διέπραξαν καὶ
διαπράττουν βαρβαρότητας ἐναντίον Ἱερῶν Μονῶν, Ναῶν, Κληρικῶν καὶ λαϊκῶν τῆς
κανονικῆς Ἐκκλησίας τοῦ αὐτοῦ τόπου;
Θὰ ἀναμείνω τὰς ἀπαντήσεις τοῦ Πατριάρχου εἰς αὐτὰ τὰ ἐρωτήματα,
διὰ νὰ ἐπανέλθω. Τὸ λίαν σκανδαλῶδες τοῦτο θέμα παραμένει ἀνοικτόν, ὅπως ἀνοικτὸν
παραμένει καὶ τὸ ἄλλο τερατῶδες Πατριαρχικὸν ὀλίσθημα τῆς ψευδοσυνόδου Κρήτης
(2016).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου