Η εκκλησιομαχία του κ. Μητσοτάκη και η «εθνική»(;) πολιτική της Νέας Δημοκρατίας στο Βορειοηπειρωτικό Ζήτημα
Γράφει ο Φιλόθεος Κεμεντζετζίδης, Φιλόλογος - Μέλος ΣΦΕΒΑ
Την περίοδο του Πάσχα, ο ελληνικός λαός παρακολούθησε μία εντυπωσιακή μεταμόρφωση του πρωθυπουργού της χώρας Κυριάκου Μητσοτάκη. Στην προσπάθειά του να φανεί συνεπής με τις αξίες της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού, εμφάνισε ένα πρόσωπο στο οποίο δεν μας είχε συνηθίσει τα προηγούμενα έτη της πρωθυπουργίας του. Παραβρέθηκε σε πληθώρα Ιερών Ακολουθιών τη Μεγάλη Εβδομάδα, και τόνισε επανειλημμένα το (κατ’ αυτόν) πρότυπο ορθής πίστης, μιλώντας για «χριστιανόμετρα» και απευθύνοντας παραινέσεις για το πως πρέπει να είναι ο σωστός χριστιανός πολιτικός, (δηλαδή ο εαυτός του) σε αντίθεση προφανώς με όλους τους υπόλοιπους «χριστιανοκάπηλους» πολιτικούς. Στην προσπάθειά του αυτή, εξέφρασε από καθέδρας και αρκετές θεολογικές ασυναρτησίες που δυστυχώς δεν έτυχαν απάντησης από την επίσημη εκκλησία.
Μολονότι είναι απολύτως σεβαστό (κατά την εντολή του Κυρίου μας Ιησού Χριστού) το να μην πιστεύει κανείς ή ακόμη και να εχθρεύεται την Ορθόδοξη πίστη, είναι ωστόσο πολύ ενοχλητικό και προκαλεί αγανάκτηση, να προσπαθεί ένα δημόσιο πρόσωπο να εμφανίσει τον εαυτό του ως πιστό Χριστιανό την ίδια στιγμή που οι πράξεις του δείχνουν το ακριβώς αντίθετο. Την υποκρισία αυτή εξ άλλου καταδίκασε πολλάκις και ο Χριστός μας. Είναι χρήσιμο λοιπόν για όσους πορεύονται με τις αρχές του Ευαγγελίου και της αγάπης για την πατρίδα, να θυμηθούμε ορισμένες από τις πράξεις του κ. Μητσοτάκη, που αποδεικνύουν πέραν πάσης αμφιβολίας το αντιχριστιανικό του μένος και την περιφρόνησή του στην εκκλησία του Χριστού. Στο ίδιο πλαίσιο θα προσπαθήσουμε στο 2ο μέρος του άρθρου να δείξουμε την αντίστοιχη υποκρισία του πρωθυπουργού στο ζήτημα της Βορείου Ηπείρου, όπου μία αποτυχημένη πολιτική στάση, βαπτίζεται «εθνική» πολιτική.
Ο κ. Μητσοτάκης λοιπόν :
1. Υπήρξε ο μοναδικός πρωθυπουργός Ορθόδοξης χώρας που έκλεισε ολοκληρωτικά τους ιερούς ναούς κατά την περίοδο της πανδημίας. Παρά την αντίθετη γνώμη της Εκκλησίας, την περιφρόνησε ανακοινώνοντας με ένα tweet (στο τότε Tweeter), την πρωτοφανή απόφασή του. Για την στάση του μάλιστα αυτή επαιρόταν στον κ. Τσίπρα σε συζήτηση στην Βουλή (Νοέμ. 2021), ότι: «μην ξεχνάτε πως ΕΓΩ έκλεισα τις εκκλησίες και δεν εορτάσαμε πέρυσι Πάσχα»! Η κυβέρνησή του όχι απλά ανέχθηκε αλλά πρωτοστάτησε με δηλώσεις κορυφαίων υπουργών στην βλασφημία, μέσω των συστημικών ΜΜΕ, των Ιερών Μυστηρίων της πίστης μας και ιδιαίτερα της Θείας Ευχαριστίας , αλλά και στον εξευτελισμό του Ιερού Κλήρου και των Ιερών Ναών. Για την «ορθόδοξη» κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη ήταν απαραίτητη η λειτουργία των τραπεζών, των supermarkets, των petshops, τα οποία μπορούσαν να λειτουργήσουν και δεν ήταν επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία, σε αντίθεση με τους Ιερούς Ναούς που στοχοποιήθηκαν ως ο υπ. αρ. 1 δημόσιος κίνδυνος.
2. Με μία σειρά βλάσφημων ΚΥΑ (και όχι νόμων της Βουλής), εξευτέλισε την τιμή της Παναγίας και των Αγίων μας, απαγορεύοντας τον εορτασμό της Ανάστασης αλλά και τις λιτανείες των Αγίων, όντας η ΜΟΝΑΔΙΚΗ από όλες τις Ορθόδοξες χώρες που αντιμετώπισε εχθρικά την Ορθόδοξη πίστη, απαγορεύοντας εμμονικά ακόμη και αυτή την θεία λειτουργία σε ανοικτούς ζώρους, καθώς και τον αγιασμό των υδάτων στην θάλασσα. Για τον κ. Μητσοτάκη δεν υπήρχε πρόβλημα στο να στοιβαχτούν σαν σαρδέλες 100 άτομα σε ένα αστικό λεωφορείο, αλλά υπήρχε πρόβλημα να τελεστεί Θεία Λειτουργία στον τεράστιο ναό του Αγίου Δημητρίου με παραπάνω από 9 ή 25 άτομα αναλόγως με την χρονική στιγμή (θυμόμαστε όλοι τις γελοίες αντίστοιχες απαγορεύσεις). Με παρανοϊκό σκεπτικό επέβαλε την διήμερη Ανάσταση το 2021 διότι «ο εορτασμός μετά τις 12 τα μεσάνυχτα ενείχε υγειονομικούς κινδύνους σε αντίθεση με τον εορτασμό τρεις ώρες νωρίτερα». Το γεγονός ότι δύο ημέρες μετά καταργήθηκε η ανόητη αυτή διάταξη δείχνει ότι μοναδικός σκοπός της περίφημης αυτής ΚΥΑ της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ήταν να ταπεινώσει και να εξευτελίσει την Ορθόδοξη Εκκλησία !
3. Υπήρξε η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ορθόδοξη χώρα που έστειλε δυνάμεις της ασφάλειας να εισβάλουν σε ναούς, να συλλάβουν ιερείς του Υψίστου γιατί διέπραξαν το «έγκλημα» να μεταδώσουν Σώμα και Αίμα Χριστού στους πιστούς, ενώ δεν δίστασε να οδηγήσει στα δικαστήρια ακόμη και αρχιερείς (βλ. περίπτωση Σεβ. Μητροπ. Κερκύρας Νεκτάριου) για το «έγκλημα» της τέλεσης Λιτανείας εντός του ναού για να τιμηθεί ακριβώς το Θαύμα του Αγίου Σπυρίδωνος που είχε σώσει την Κέρκυρα από απείρως πιο θανατηφόρο πανδημία πανώλης το 1629.
4. Υπήρξε η ΜΟΝΑΔΙΚΗ κυβέρνηση ορθόδοξης χώρας που προσπάθησε (ασχέτως αν δεν το πέτυχε απόλυτα) να επιβάλει όχι μόνο την υποχρεωτική μασκοφορία στους Ιερούς Ναούς αλλά και την απαγόρευση εισόδου σε αυτούς, αν κανείς δεν διέθετε πιστοποιητικό εμβολιασμού, ξεπερνώντας στο σημείο αυτό, ακόμη και την μουσουλμανική Αλβανία όπου ο αυταρχικός Έντι Ράμα σεβάστηκε τους χώρους λατρείας, δεν επέτρεψε είσοδο της αστυνομίας σε αυτούς και δεν κινήθηκε νομικά εναντίον κληρικών.
5. Η «θεοφοβούμενη» κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δια του κ. Κ. Καραμανλή, «εν ριπή οφθαλμού» απαγόρευσε την προβολή σε δημόσιο χώρο του Αττικού Μετρό, διαφημιστικής προβολής για την ιερότητα της Ζωής. (Ιαν. 2020). Για το ίδιο θέμα η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αποδοκίμασε και υποχρέωσε άμεσα σε αναδίπλωση τον ευρωβουλευτή του κόμματος κ. Κυμπουρόπουλο όταν ο τελευταίος τόλμησε να δηλώσει στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο ότι πέρα από το «δικαίωμα στην έκτρωση» υπάρχει και το «δικαίωμα στην Ζωή»! (Μάρτιος 2021)
7. Σταδιακά και με πρόσχημα την πανδημία η κυβέρνηση μείωσε στο ελάχιστο τον εκκλησιασμό των μαθητών στα σχολεία, κατάργησε την εορτή των Τριών Ιεραρχών και έχει σχεδόν εξαφανίσει την θρησκευτική αγωγή από την εκπαίδευση των ελληνόπουλων.
8. Το πλέον συγκλονιστικό ωστόσο είναι η προκλητική ψήφιση τον περασμένο Φεβρουάριο του γνωστού νομοσχεδίου για την αναγνώριση του γάμου των ομοφυλόφιλων ζευγαριών. Η προώθηση του νομοσχεδίου αυτού έγινε σε πλήρη αντίθεση με την θέληση της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού αλλά και την απόλυτη και εκπεφρασμένη αντίθεση της Εκκλησίας της Ελλάδας, την οποία βεβαίως ο κ. Μητσοτάκης έγραψε στα «παλαιότερα των υποδημάτων του». Η σύγκριση με την κυβέρνηση της επίσης ορθόδοξης Γεωργίας και του σεβασμού που έδειξε αυτή στις θέσεις του Πατριαρχείου Γεωργίας για το θέμα της οικογένειας και το ζήτημα των ΛΟΑΤΚΙ είναι δυστυχώς συντριπτική για την κυβέρνησή μας. Πρόσφατα με την ευλογία του Πατριάρχη Γεωργίας Ηλία Β΄, η Εκκλησία της Γεωργίας ανακήρυξε την 17η Μαΐου ως «ημέρα της ιερότητας της οικογένειας και του σεβασμού στους γονείς». Φέτος η κυβέρνηση της Γεωργίας προσχώρησε στο κάλεσμα της Εκκλησίας, κηρύσσοντας επίσημη αργία αυτή την ημέρα και έτσι δόθηκε η ευκαιρία στο ευρύ κοινό να συμμετάσχει στην εορταστική πομπή. Παράλληλα πολλοί υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι και οι οικογένειές τους έλαβαν μέρος στην εορταστική πομπή με επισήμους να δηλώνουν πως «...Το γεωργιανό κράτος στεκόταν και στέκεται στον ακρογωνιαίο λίθο της Χριστιανικής πίστης και πιστεύει ότι η παραδοσιακή οικογένεια εξασφαλίζει τη δύναμη του κράτους μας».
Θα μπορούσαμε να παρουσιάσουμε δεκάδες άλλα περιστατικά που δείχνουν ότι η σχέση του κ. Μητσοτάκη με την Ορθόδοξη πίστη είναι επιδερμική και επιφανειακή και περιορίζεται μόνο σε ένα βιαστικό σταυροκόπημα και σε ένα τυπικό άναμμα κεριού όταν βρίσκεται στους ιερούς ναούς. Είναι εμφανές εξάλλου σε κάθε καλόπιστο παρατηρητή, ότι βρίσκεται έξω από τα νερά του σε τέτοια περιβάλλοντα και όσο και αν υπάρχουν δεκάδες image makers και επικοινωνιολόγοι από πίσω του, δεν αισθάνεται άνετα στους ιερούς χώρους ειδικά αν απέναντί του έχει κληρικούς που δεν ελέγχει. Θα περιοριστούμε σε δύο αναφορές που κάνει ο ίδιος του συχνά το τελευταίο διάστημα και οι οποίες δείχνουν ότι από θεολογική άποψη έχει βαθιά μεσάνυχτα και ότι δυστυχώς πάνε χαμένα τα χρήματα των συμβούλων του, που προσπαθούν να του φιλοτεχνήσουν ένα προφίλ θεοσεβούμενου ηγέτη.
Η πρώτη είναι ότι η πίστη είναι ιδιωτική υπόθεση του καθενός πιστού και άρα δεν χρειάζεται ή δεν απαιτείται να αποδεικνύεται και με αντίστοιχα έργα. Δεν μετριέται δηλαδή με «χριστιανόμετρα» (όρο που του αρέσει να χρησιμοποιεί συχνά) αλλά αφορά τον εσωτερικό άνθρωπο και συνεπώς δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Μπορεί ο ίδιος του δηλαδή, να προβάλλεται ως πιστός, την ίδια στιγμή που ποδοπατά το Ευαγγέλιο και ανέχεται ή υποδαυλίζει την βλάσφημη πολεμική εναντίον των ιερών μυστηρίων της Εκκλησίας μας και ιδιαίτερα της Θείας Ευχαριστίας (να θυμηθούμε τις βλάσφημες δηλώσεις υπουργών του για την Θεία Κοινωνία με εκφράσεις όπως σάλια, κουταλάκια, πετσετάκια για το μάκτρο και την αγία λαβίδα, κ.α.). Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να μαθαίναμε τις απόψεις του κ. Μητσοτάκη, αν βρισκόταν έστω και ένας από τους δημοσιογράφους που του φιλοτεχνούν το αψεγάδιαστο προφίλ του και τον ρωτούσε κάποιες απλές βασικές ερωτήσεις, όπως αν στα αλήθεια πιστεύει ως Ορθόδοξος Χριστιανός:1. ότι ο Θεός έπλασε τον κόσμο, 2. ότι η Θεία Κοινωνία είναι όντως Σώμα και Αίμα Χριστού, 3. ότι η Εξομολόγηση σβήνει τις αμαρτίες μας, 4. ότι η Εκκλησία είναι κιβωτός της Σωτηρίας του ανθρωπίνου γένους κ.α.
Η δεύτερη, η οποία δυστυχώς λέχθηκε μπροστά σε εκπροσώπους της Εκκλησίας χωρίς να τύχει απαντήσεως, είναι η «επαινετική» αναφορά του πρωθυπουργού στον φιλανθρωπικό ρόλο της Εκκλησίας και την συμβολή της στον τομέα της κοινωνικής στήριξης, στον οποίο οφείλουν πολιτεία και εκκλησία να συνεργασθούν. Η αναφορά αυτή, ενώ θα μπορούσε να θεωρηθεί ως θεμιτή από έναν ηγέτη οποιασδήποτε άλλης χώρας, ή και από τον προηγούμενο πρωθυπουργό, τον κ. Τσίπρα, (άθεο κατά δήλωσή του) είναι απαράδεκτη όταν εκφέρεται από τα χείλη πολιτικού, που δηλώνει πιστός Ορθόδοξος Χριστιανός. Ο κ. Μητσοτάκης λέει κατάμουτρα στην Εκκλησία ότι τη θεωρεί απλά ως ένα εξέχον φιλανθρωπικό σωματείο και ως μία κοινωνική οργάνωση που οφείλει να καλύπτει τις τρύπες στην κοινωνική πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης. Για τον κ. Μητσοτάκη είναι άγνωστο το γεγονός ότι σκοπός της Εκκλησίας δεν είναι να καλύψει τις υλικές ανάγκες των πιστών (αυτό είναι δευτερεύον της κύριας αποστολής της) αλλά να οδηγήσει τους πιστούς στην Βασιλεία των Ουρανών. Φαίνεται επίσης να αγνοεί την ιστορική πραγματικότητα και επί Βυζαντίου και επί Τουρκοκρατίας και στα νεώτερα χρόνια, ότι δηλαδή, η Εκκλησία μας δεν υπήρξε δεκανίκι του κράτους αλλά συνοδοιπόρος του, Ελληνοσώτειρα και Κιβωτός του Γένους.
Ένας δεύτερος τομέας στον οποίο ο πρωθυπουργός και στελέχη της Νέας Δημοκρατίας καυχώνται για την «Εθνική πολιτική», την οποία υποτίθεται ότι ασκούν, είναι και το Βορειοηπειρωτικό ζήτημα. Η πραγματικότητα δυστυχώς είναι πολύ διαφορετική. Η κυβέρνηση της ΝΔ υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος, ως πρωθυπουργός, δεν έχει αναφέρει ΠΟΤΕ τον όρο ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ή Βορειοηπειρώτες, βαρύνεται με σειρά σφαλμάτων στο εθνικό θέμα από την προηγούμενη κιόλας τετραετία. Επισημαίνουμε τα βασικότερα:
1. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ήταν αυτή που την περίοδο της πανδημίας, απέκλεισε άσπλαχνα όλους τους Βορειοηπειρώτες από την επαφή με την μητέρα πατρίδα αναγκάζοντάς τους να υποβάλλονται σε πολυδαίδαλες, πολύχρονες και πολυδάπανες διαδικασίες, για να μπορέσουν (αν τελικά το κατόρθωναν)να έλθουν για περίθαλψη στην μητέρα πατρίδα. Χαρακτηριστικά Έλληνας από την Κορυτσά με ελληνική ταυτότητα, αν χρειαζόταν να πάει στην Καστοριά (1 ώρα απόσταση) έπρεπε να το κάνει είτε μέσω Κακαβιάς, είτε μέσω Σκοπίων. Την πολιτική αυτή δεν είχαν οι γειτονικές βαλκανικές χώρες οι οποίες για τους υπηκόους τους είχαν πάντα ανοικτά τα σύνορα, υπό συγκεκριμένες βεβαίως ιατρικές προϋποθέσεις. Αν δεν υπήρχε η αυταπάρνηση, με δική τους πρωτοβουλία, ορισμένων διπλωματών μας και στελεχών της βορειοηπειρωτικής κοινότητας, που βοήθησαν να υπερκερασθούν δυσκολίες, θα θρηνούσαμε εκατοντάδες ζωές ηλικιωμένων από την αναλγησία της μητέρας πατρίδας! ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΥΝΙΣΤΑ ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
2. Η ΝΔ συνέχισε την κοροϊδία των προηγούμενων κυβερνήσεων στο ζήτημα των συντάξεων των υπερηλίκων ομογενών, τάζοντας δεξιά και αριστερά υποσχέσεις τις οποίες δεν κατόρθωσε να εκπληρώσει ακόμη, μετά από 5 έτη διακυβέρνησης, αναγκάζοντας πολλούς συμπατριώτες μας να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους στην Βόρειο Ήπειρο . Η πολυδιαφημισμένη ρύθμιση του θέματος λίγες ημέρες πριν τις τελευταίες βουλευτικές εκλογές, απέκλειε με δικολαβίστικα τερτίπια την μεγάλη πλειοψηφία των δικαιούχων από το επίδομα. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΥΝΙΣΤΑ ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
3. Στα 5 χρόνια της διακυβέρνησης της, η ΝΔ δεν έκανε τίποτε για να προστατεύσει την Εθνική Ελληνική Μειονότητα, με τα περιστατικά εκφοβισμού, παραβίασης δικαιωμάτων και τις αρπαγές ατομικών, κοινοτικών και εκκλησιαστικών περιουσιών να είναι στην ημερήσια διάταξη. Σιώπησε επιδεικτικά στην συγκάλυψη της δολοφονίας του ομογενούς Κωνσταντίνου Κατσίφα, για την οποία το καθεστώς του Ράμα δεν έχει λογοδοτήσει. Η οικογένεια του εθνομάρτυρα δεν έχει καμία βοήθεια από την Ελλάδα στον αγώνα της για να αποδοθεί δικαιοσύνη εδώ και 5,5 χρόνια. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΥΝΙΣΤΑ ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
4. Η πολυδιαφημισμένη επίσκεψη Μητσοτάκη στην Βόρειο Ήπειρο που αναβλήθηκε για αστείους λόγους στις αρχές Δεκεμβρίου 2022, για να γίνει τελικά 3 εβδομάδες μετά, δημιούργησε ελπίδες, αν και δεν περιποιεί τιμή στην πατρίδα μας το γεγονός, ότι χρειάστηκε να περάσουν 30 χρόνια για να επισκεφτεί ξανά Έλληνας πρωθυπουργός την Βόρειο Ήπειρο. Η επίσκεψη αυτή ωστόσο έμεινε μόνο στα λόγια. Με βάση την επίσκεψη αυτή, η κυβέρνηση Μητσοτάκη, προέβη σε μία άνευ προηγουμένου επίθεση φιλίας προς τον Αλβανό Πρωθυπουργό, πιστεύοντας ότι θα τον εξευμενίσει, για να κρατήσει ανεκτική στάση στις δημοτικές εκλογές του Μαϊου 2023. Έφτασε στο σημείο μάλιστα να παραχωρήσει και το Ζάππειο Μέγαρο (με εμφανή την σημειολογική παραφωνία) για να εκτεθούν τα αμφίβολης καλλιτεχνικής αξίας έργα του κ. Ράμα, ενώ και ο κ. Δένδιας ως ΥΠ.ΕΞ. τότε, με δηλώσεις και επισκέψεις στην αλβανική πρεσβεία τόνιζε συνεχώς την ελληνοαλβανική φιλία. Όλα αυτά βέβαια ο κ. Ράμα τα έγραψε στα παλαιότερα των υποδημάτων του και με πολλή άνεση κυριάρχησε με τους δικούς του υποψηφίους στους δύο ελληνικούς δήμους Φοινίκης και Δροπόλεως με συντριπτικά ποσοστά ψήφων τα οποία προήλθαν από εκφοβισμούς, νοθεία, αλλά και εξαγορά ψήφων, αναλόγως με την περίσταση. Η επίσημη Ελλάδα παρακολούθησε αδιάφορη την άλωση των δύο αυτών δήμων. Μάλιστα η τωρινή κυβέρνηση για πρώτη φορά δεν κάλυψε ούτε το κόστος των λεωφορείων για την μετάβαση των ομογενών στις εστίες τους, κάτι που έκαναν παγίως όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις από το 1991 ως το 2018. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΥΝΙΣΤΑ ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
5. Είναι αλήθεια ότι η κυβέρνηση της ΝΔ, με πληθώρα κορυφαίων στελεχών της, ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για τις εκλογές στο δήμο Χειμάρας, στηρίζοντας τον αγωνιστή υποψήφιο δήμαρχο Φρέντη Μπελέρη. Απέτυχε ωστόσο να αντιληφθεί ότι ο κ. Ράμα ήταν αποφασισμένος να μην επιτρέψει ελεύθερες εκλογές και ότι δεν θα δίσταζε να χρησιμοποιήσει κάθε μέσο για να επιτύχει τον σκοπό του. Για αυτό και αιφνιδιάστηκε με την σύλληψη του μετέπειτα εκλεγέντος δημάρχου και μην έχοντας προετοιμαστεί για το ενδεχόμενο αυτό, εδώ και 12 μήνες γελοιοποιείται με αλληλοαναιρούμενα μηνύματα, άλλοτε συνδιαλλαγής και άλλοτε σκληρής γραμμής. Η επαμφοτερίζουσα αυτή στάση βεβαίως δεν δυσκολεύει καθόλου τον Ράμα που παρακολουθεί το ίδιο το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών να αυτοεξευτελίζεται, καθώς κορυφαίοι παράγοντες του διαρρέουν ειδήσεις περί «σκιών» στην υπόθεση Μπελέρη και δύο γραμμών στην αντιμετώπιση του ζητήματος αυτού. Η παλινωδία αυτή έκανε όλους τους υγιώς σκεπτόμενους πολίτες να αναρωτιούνται ποιος κυβερνά τελικά τον τόπο, ο πρωθυπουργός ή οι συγκεκριμένοι « ειδικοί» στο ΥΠ.ΕΞ. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΥΝΙΣΤΑ ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
6. Είναι κοινή πεποίθηση στην Βόρειο Ήπειρο ότι ο Έντι Ράμα έχει πετύχει στην προσπάθειά του να ελέγξει απόλυτα την ελληνική μειονότητα. Έχει στείλει με κάθε σαφήνεια μήνυμα προς όλους, ότι όποιος τολμάει να σηκώσει κεφάλι και να αντιστέκεται στην εξουσία του, θα εξοντώνεται, είτε κυριολεκτικά (περίπτωση Κων. Κατσίφα), είτε πολιτικά - δικαστικά ( περίπτωση Φρέντη Μπελέρη). Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν θέλησε και δεν προσπάθησε ποτέ να απαντήσει στον αυταρχισμό και τα συνεχή δικαστικά πραξικοπήματα του Ράμα. Έσκυψε το κεφάλι, αποδεχόμενη την ήττα της στο διπλωματικό «μπρα ντε φερ» που εξελίχθηκε τον τελευταίο χρόνο, αποδεικνύοντας ότι δεν είναι ικανή να υπερασπίσει τον ελληνισμό της Βορείου Ηπείρου! Για να αμβλύνει ωστόσο τις εντυπώσεις και να περιορίσει τις εκλογικές ζημιές προς τα δεξιά της, όπως παραδέχονται δημόσια πολλά στελέχη της (βλ. κ. Χριστοφιλοπούλου κ.α.) προώθησε τον κ. Μπελέρη στο ευρωψηφοδέλτιο του κόμματος. Ακόμη και αυτό όμως, δεν το έκανε με την σοβαρότητα που θα έπρεπε, εκθέτοντας τον αγωνιστή δήμαρχο Χειμάρας (που συγκέντρωσε στο πλευρό του όλο τον ελληνικό πολιτικό κόσμο) σε μια πολυήμερη κοροϊδία για το αν θα μπει τελικά ή όχι στο ψηφοδέλτιο, ή αν θα μπει στη θέση του ο γιός του ή κάποιος άλλος. Με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση Μητσοτάκη δέχεται εμμέσως να αποσύρει τον κ. Μπελέρη από την Χειμάρα βγάζοντας ένα ενοχλητικό αγκάθι από τα πλευρά του Ράμα. Αυτή μάλιστα την υποχώρηση την βαπτίζει ξεδιάντροπα εθνική πολιτική! Όχι κύριοι της ΝΔ, εθνική πολιτική θα ήταν να εξασφαλίζατε τις προϋποθέσεις , ώστε η βούληση του λαού της Χειμάρας να γίνει σεβαστή από το καθεστώς Ράμα!
7. Η τελευταία επίσκεψη του κ. Ράμα στην Αθήνα που έγινε αποδεκτή χωρίς καμία αντίδραση από την «συνετή» κυβέρνηση Μητσοτάκη, έδειξε πεντακάθαρα ποιός έχει το πάνω χέρι στις διμερείς σχέσεις. Ο κ. Ράμα ήρθε εδώ, προκάλεσε και εκβίασε ανοιχτά για να πραγματοποιήσει την εκδήλωση, έθεσε θέμα αλβανικής κοινότητας στην Ελλάδα, έθεσε εμμέσως θέμα Τσάμηδων, έθεσε θέμα ξαναγραψίματος της ελληνικής ιστορίας «με την προσφορά (;) των Αλβανών στην Ελληνική επανάσταση» και κοκορεύτηκε ότι οι Έλληνες στην Αλβανία περνάνε καλά! Για κάθε καλόπιστο παρατηρητή είναι φανερό από τα όσα προαναφέραμε, ότι για τον «πιστό Χριστιανό» κ. Μητσοτάκη, η αποδόμηση του ρόλου της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ελλάδα και η διάλυση του θεσμού της παραδοσιακής οικογένειας, είναι πολύ πιο ψηλά στο προσωπικό του αξιακό σύστημα από τον Ελληνισμό της Βορείου Ηπείρου. Για την πανίσχυρη μειονότητα των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων που απολαμβάνει την προστασία της κυβέρνησης των ΗΠΑ και σχεδόν ολόκληρου του «πολιτισμένου» δυτικού κόσμου, ο κ. Μητσοτάκης δίχασε τον ελληνικό λαό, και περιφρόνησε κυνικά την Εκκλησία και τις παραδόσεις μας, πανηγυρίζοντας μάλιστα επιδεικτικά για την «νίκη» του! Για την ανυπεράσπιστη Εθνική Ελληνική μειονότητα της Βορείου Ηπείρου που περιμένει προστασία και στήριξη μόνο από την μητέρα Ελλάδα, «έβαλε την ουρά στα σκέλια» και αποδέχθηκε πανηγυρικά την ήττα του από τον Αλβανό πρωθυπουργό! Μπορεί βεβαίως να ισχυρισθεί κάποιος, ότι ως εκεί φτάνουν οι δυνατότητες του πρωθυπουργού και της κυβέρνησής μας, αλλά αυτό δυστυχώς για την πατρίδα μας ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΑΠΤΙΖΕΤΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ!
Φιλόθεος Κεμεντζετζίδης
Φιλόλογος- Μέλος ΣΦΕΒΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου