ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΕΣ ΠΛΕΥΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΟΥ
Γράφει
ο Αρχιμανδρίτης π. Παίσιος Παπαδόπουλος, Ηγούμενος
Ι. Μ. Αγίου Γρηγορίου Παλαμά Φιλώτα
Βλέποντας
το πώς προσπαθούν ορισμένοι να ποδηγετήσουν τον αγώνα της αποτειχίσεως
από την αίρεση σχολιάζοντας και γράφοντας στο διαδίκτυο αισθάνομαι ότι έχω το
χρέος να επισημάνω ορισμένα σημεία. Προβαίνω στην επισήμανση αυτή διότι
προσπαθούν να διαστρέψουν το νόημα του αγώνος για την αποτείχιση, τις προθέσεις
μας αλλά και περεταίρω δημιουργούν σύγχυση στις ψυχές των αποτειχισμένων.
1ον.
Κατ¨αρχήν ο αγώνας αυτός είναι πνευματικός και γίνεται για να μην χάσουμε
τη δυνατότητα της σωτηρίας μας που κινδυνεύει από την αίρεση.
2ον.
Σκοπός μας είναι να μείνουμε ενωμένοι με τον Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό εν πνεύματι
Αγίω ο Οποίος μας αναφέρει στον Θεό Πατέρα .
3ον
Δεν μπορούμε να έχουμε κοινωνία με τον Ιησού Χριστό όταν δεν
κρατούμε την Αλήθεια για την πίστη που μας αποκάλυψε.
4ον.
Προβήκαμε στην διακοπή κοινωνίας των Μητροπολιτών μας όχι από
προσωπική μας αντιπαράθεση αλλά για να μην κοινωνούμε δια της
μνημονεύσεως με τα φρονήματα και τις ενέργειες του Πατριάρχη τον οποίον
μνημονεύουν.
5ον
.Σ¨αυτόν τον αγώνα είμαστε όλοι μαζί και ο καθένας χωριστά χωρίς να ακολουθεί
κανείς κανέναν αλλά όλοι όσοι αγωνιζόμαστε είμαστε στοιχημένοι στην
Ορθόδοξη Παράδοσή μας όπως εκφράσθηκε από τους Αγίους Πατέρες που ερμήνευσαν το
περιεχόμενο της Αποκαλύψεως περί την Πίστη.
6ον
Σ¨αυτόν τον αγώνα βγήκαμε χωρίς χρησιμοθηρικές προσδοκίες γι αυτό και
κοσμικά χάσαμε ακόμη τα μοναστήρια μας και το όποιο εισόδημά μας.
7ο.
Οι αποτειχισμένοι, αν θέλουν να κάνουν αγώνα σε Ορθόδοξα πρότυπα και όχι
προτεσταντικά όπως του Λουθήρου οφείλουν να διαφυλάξουν ορισμένες αρχές
.α) Να σεβαστούν τον όποιο αγώνα των πατέρων που βγήκανε μπροστά και υπέστησαν
διώξεις β) Να προσπαθούν να ενημερώνονται από τους ίδιους
για τις προθέσεις και την τακτική τους και να μην ακούν τον καθένα
γ)Να προσέρχονται στο μυστήριο της Ιεράς εξομόλογήσεως και της
Θ.Ευχαριστίας στους αποτειχισμένους ιερείς που οι ίδιοι κρίνουν δ)Να
μελετούν την Αγ. Γραφή, τα πατερικά βιβλία και ανάλογα ιστορικά προηγούμενα
αποτειχίσεων αγίων από την αίρεση, ε)Να ορίσουν στον εαυτό τους διάστημα
προσευχής κατά το οποίο θα προσεύχονται να επέμβει ο Θεός . στ)Να παύσει
το εκκλησιαστικό κουτσομπολιό κατά το οποίο διαδίδουν ανυπόστατα πράγματα και
νοσηρές φαντασίες του καθενός. ζ)Όταν πληροφορούνται για κάτι πριν το
κοινοποιήσουν να προσεύχονται να προσπαθούν να το κατανοήσουν και έπειτα
να το ανακοινώνουν διατυπώνοντας το σωστά και με ακρίβεια.
8ον
Σκοπός μας στην αποτείχιση δεν είναι να φύγουμε από την Εκκλησία αλλά να
δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις να συγκληθεί μια όντως Ορθόδοξη Σύνοδος η οποία
θα καταδικάσει την αίρεση, θα παύσει το παλαιοημερολογητικό Σχίσμα, που
θα διατρανώσει την Ορθόδοξη Παράδοση και θα φέρει την ειρήνη και την
ανακούφιση στις ορθόδοξες συνειδήσεις.
9ον
Προσωπικά δεν έχω χωρισθεί στον αγώνα μου από τους Αγιορείτες πατέρες και από
όσους αγωνίζονται σ αυτήν την πατερική βάση.
10ον
Όπου ξεχώρισα τη θέση μου στον αγώνα αυτό της αποτείχισης το έκανα για να είναι
η αποτείχιση ,όντως αποτείχιση σε πατερική βάση , δεν έχω κανένα προσωπικό
πρόβλημα με κανέναν αλλά δεν θα ακολουθήσω μεσοβέζικες ενέργειες ούτε
ΓΟΧικές ενέργειες
Χάριν
της αληθείας και επειδή σε κάθε σύναξη αποτειχισμένων θέλουμε να
κρατήσουμε την ειρήνη μας δεν επιτρέπουμε σε πρόσωπα ομάδων που
μεταφέρουν λόγια , σχόλια να παρεισφρήσουν στη σύναξη μας και να μας
αναστατώνουν με άκαιρα ψευτοδιλήμματα, φαντασιώσεις, εμπάθειες, φυσιώσεις
και αδιακρισίες. Αν κατηγορούμαστε ως σκληροί και απότομοι είναι διότι δεν
προσφέρουμε έδαφος να τρυπώσουν τέτοια πρόσωπα στη σύναξη μας. Όσοι μας
γνωρίζουν από κοντά ξέρουν την συνέπεια των όσων ξεκινήσαμε χωρίς να
παρεκκλίνουμε καθόλου . Λόγια και ενέργειες δεν αλλάξαμε!! Δεν υποκριθήκαμε.
Σας μιλήσαμε με σαφήνεια, ειλικρίνεια και ήμασταν προσηνείς μαζί σας. Δεν
κρύψαμε τις προθέσεις μας .Αν ορισμένοι θέλουν να κλυδωνίζονται είναι
γιατί το πρόβλημα το έχουν μέσα τους. Ζητώ ταπεινά τις προσευχές σας για
να μπορέσουμε να συνεχίσουμε τον αγώνα αυτό με τη Χάρη του Θεού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου