26 Ιαν 2017

Όσιος Παΐσιος- «Eύκολα χωρίζει κανείς και δύσκολα επιστρέφει…»

Αποτέλεσμα εικόνας για ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ
ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ – «ΕΥΚΟΛΑ ΧΩΡΙΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ»
«Εις τους καιρούς μας βλέπομεν ότι πολλά πιστά τέκνα της Εκκλησίας μας μοναχοί και λαϊκοί, έχουν, δυστυχώς, αποσχισθή από αυτήν εξαιτίας των φιλενωτικών.  Έχω την γνώμην ότι δεν είναι καθόλου καλόν να αποχωριζώμεθα από την Εκκλησίαν κάθε φοράν που θα πταίη ο Πατριάρχης», έγραφε στην επιστολή του προς τον Αρχιμανδρίτη Χαράλαμπο Βασιλόπουλο, ο Όσιος Παΐσιος.

Με Ορθόδοξη έγνοια τόνιζε, ότι «εάν δια την α ή την β λοξοδρόμηση των κατά καιρούς Πατριαρχών χωριζώμεθα και κάνωμε δικές μας Εκκλησίες – Θεός φυλάξει! θα ξεπεράσωμε και τους Προτεστάντες ακόμη»*.
«Δυστυχώς, έχουμε πολλές ‘’εκκλησίες’’ στην εποχή μας.  Δημιουργήθηκαν είτε από μεγάλες ομάδες ή και ένα άτομο ακόμη.  Επειδή συνέβη στο καλύβι των (ομιλώ δια τα εν Αγίω Όρει συμβαίνοντα) να υπάρχη και ναός, ενόμισαν ότι μπορούν να κάνουν και δική τους ανεξάρτητη Εκκλησία», σημείωνε στην επιστολή του προς τον Αρχιμανδρίτη Χαράλαμπο Βασιλόπουλο, επισημαίνοντας τον μεγάλο κίνδυνο να περιπέσει ο διακόπτων το μνημόσυνο σε σχίσμα.  Στο Άγιο Όρος ο Όσιος Γέροντας είχε γίνει μάρτυρας τέτοιων λυπηρών καταστάσεων.
Αναφέρεται ο Όσιος Παΐσιος στη  διακοπή του μνημοσύνου και στον κίνδυνο να περιπέσει σε σχίσμα, τον οποίο κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει.  Προς τούτο σημείωνε τη συμβουλή και την έγνοια του στην εν λόγω επιστολή, με τα εξής λόγια : «Αλλά από μέσα, κοντά στην Μητέρα Εκκλησία έχει καθήκον και υποχρέωσι ο καθένας ν’ αγωνίζεται με τον τρόπον του.  Το να διακόψη το μνημόσυνον του Πατριάρχου, να αποσχισθή και να δημιουργήση ιδικήν του Εκκλησίαν και να εξακολουθή να ομιλή υβρίζοντας τον Πατριάρχην, αυτό νομίζω, είναι παράλογον»*.  Χωρίς περιστροφές ο Άγιος Γέροντας  αναφέρεται στην περίπτωση όπου τη διακοπή μνημοσύνου ακολουθεί το σχίσμα.  Οι ύβρεις προδίδουν τόσο την εμπάθεια όσο και το τι πρόκειται να ακολουθήσει.  Ίσως να είναι λόγος εκ περισσού να λεχθεί, ότι οι αναφορές αυτές γίνονται σε μια επιστολή Ορθόδοξης ομολογίας, όπου αναφέρει και το  ‘’μετά λύπης μου από όσους φιλενωτικούς έχω γνωρίσει, δεν είδα να έχουν ούτε ψίχα πνευματική ούτε φλοιό’’*. 
Οι αναφορές αυτές του Οσίου Παϊσίου δεν επιδέχονται διάφορες ερμηνείες.  Ή συμφωνεί  κανείς με αυτά που λέγει ο Άγιος Γέροντας ή διαφωνεί.  Μιλά ξεκάθαρα για το θέμα τούτο.  Γι’ αυτό με πόνο αναφέρει ότι «εύκολα χωρίζει κανείς και δύσκολα επιστρέφει…»*.  Με διάκριση ομιλεί ο Όσιος Παΐσιος.  Γι’ αυτό καταληκτικά αναφέρει ότι «εάν οι φιλενωτικοί δίνουν το πρώτο πλήγμα στην Εκκλησία, αυτοί, οι ανωτέρω, δίνουν το δεύτερο»*.
*Από την επιστολή του Οσίου Παϊσίου προς τον Αρχιμανδρίτη Χαράλαμπο Βασιλόπουλο

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Η ορθογραφία και τα σημεία στίξεως από την επιστολή του Οσίου Παϊσίου έχουν παραμείνει όπως ήταν.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ ότι όποιος θέλει δέχεται τις παραινέσεις του. Και έχει δίκαιο,στο γεγονός ότι δε πρέπει να γίνονται σχίσματα μέσα στο σώμα του Χριστού. Αλλά ποιός δημιούργησε αυτή τη κατάσταση των σχισμάτων; Kαι ποιοί συνεχίζουν να εμβαθύνουν τούτο το σχίσμα; Και κάτι σημαντικό που δεν είπε,δεν είναι ένας ο πατριάρχης που δημιουργεί το σχίσμα,πλειάδα πατριαρχών τα τελευταία χρόνια προσθέτουν πληγές και πλήγματα στο σώμα του Χριστού. Εκτός κι αν κάνουμε πως δε το βλέπουμε. Πιστέψτε με,κανένας,μα κανένας ενσυνείδητα χριστιανός με επίγνωση δεν επιθυμεί σχίσματα και διαιρέσεις,εκτός κι αν είναι λύκος προβατόσχημος. Αναζητήστε μήπως υπάρχει κανένας τέτοιος γιατί πάνε να μας τρελάνουν με τις ηθικολογίες τους κάποιοι.

Ανώνυμος είπε...

Ασχετη η παραπομπη σας απο το γραμμα του Αγιου Παισιου!!!Ο Αγιος μιλαει για την περιπτωση και μονο των διακοψαντων το μνημοσυνο του εκαστοτε Αιρετικοφρων Πατριαρχη οπου μετα προσχωρουν σε καποια παραεκκλησιαστικη παραταξη και μονο για αυτη την περιπτωση!!!!Διοτι εδω οπως το εμφανισατε φαινεται σαν ο Αγιος να ειναι εναντιων της Αγιας Αποτειχισης Αυτης που επαινουν και εγκομιαζουν οι Αγιοι Κανονες 15ος πρωτοδευτερας 31ος Αποστολικος κ.λ.π Αλλωστε εις αποδειξη τον οσσων σας λεω θα σας πω ενα ο Αγιος Γεροντας Παισιος εκανε Αποτειχιση εναντιον του Αιρετικοφρωνα Πατριαρχη Αθηναγορα το 1968 μεχρι την κοιμηση του το 1970!!!!!Αρα Ναι στην Αγια Αποτειχιση Οχι στην εισχωριση σε παραεκκλησιαστικες παραταξεις (και παραεκκλησιαστικη παραταξη δεν εννοω την Συνοδο Του Πατριου Εορτολογιου αλλα της παραφιαδες που ολλοι γνωριζουμε)!!!Ιωαννης ο αμαρτωλος μα οχι εκ πεπηθησεως Αιρετικος!!!!

Ανώνυμος είπε...

Εύγε στον κ. Χαραλάμπους!
Ο δεύτερος σχολιαστής μάλλον θα παρέλειψε να διαβάσει το άρθρο, μόνο τον τίτλο διάβασε, μιλάει και για αυτούς που δεν προσχωρούν πουθενά και αποσχίζονται ατομικά.

Δημήτρης Χ.

Ανώνυμος είπε...

Ο Αγιος θεοδωρος ο στουδιτης, ο Αγιος Μαξιμος ο ομολογιτης, ο Αγιος Μαρκος ο Ευγενικος, ο Αγιος Ιωαννης Ο Χρυσοστομος, ο Μεγας Αντωνιος, ο Μεγας Βασιλειος Ο Αγιος Γρηγοριος ο Παλαμας ο Αγιος Ιουστινος ο Ποποβιτς και στο κελακι του στην παναγουδα ο Αγιος Παισιος αγαπητε ατομικα αποτιχεισθησαν και αφηστε τα σιγονταροοικουμενιστικα!!!!!!Η Αποτειχιση που εκανε ο και ο Αγιος Παισιος ειναι ευλογημενη και επαινετη απο τους κανονες ,η το θελετε ή δεν το θελετε !!!!Μη δηλιαζετε αδερφοι και προσπαθητε να αλαξετε την γνωμη των ομολογητων !!!!Μηπος ειστε αντιθετοι και με τις αποτιχεισεις των Αγιοριτων Πατερων ;;;;;Ιωαννης ο αμαρτωλος μα οχι εκ πεπηθησεως Αιρετικος!!!!

Νικόλαος Ἀγγελίδης είπε...

Ας μήν ξεχνούμε αδερφοί, ο Όσιος Παΐσιος δεν αντιμετώπισε συλλογική αποστασία εκ των ιεραρχών, αλλά μόνον καμώματα του Πατριάρχη. Εάν συνέβαινε στην εποχή του η Ληστρική Σύναξη του Κολυμπαρίου, δεν ξέρουμε πώς θα αντιδρούσε και εάν θα απέτρεπε την αποτείχιση-διακοπή μνημοσύνου.
Σήμερα μιλάμε πλέον για Συνοδική έγκριση των αιρέσεων.
Σήμερα μας λένε, εν ολίγοις ή πολλοίς, "παιδιά δεν υπάρχουν αιρέσεις, είναι απλώς ιστορικά ονόματα" και άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε.

Το να πλανηθεί κάποιος που θα αποτειχιστεί είναι πάντοτε ένα ενδεχόμενο. Αυτό δεν σημαίνει πως είναι κακή η αποτείχιση. Εδώ μπορεί να πλανηθούμε ανά πάσα στιγμή. Σε λίο θα μας πούνε ότι δεν χρειάζεται τίποτε τελικά να κάνει ο Χριστιανός που να αντιτίθεται στους πολλούς. Απλά να ειρηνεύει. Προσοχή, γιατί η ειρήνη αυτή μαζί με το βόλεμα ή το μή ξεβόλεμα είναι δαιμονική και δυσκολογιάτρευτη κατάσταση. Έτσι θα έρθει και το χάραγμα και δεν θα αντιδράσει κανείς, για να έχουν να φάνε τα παιδιά του...

Unknown είπε...

Αγγελιδη, μαλλον εισαι μικρος σε ηλικια και δεν γνωριζεις.... ακομα και αρχιερεις τοτε ειχαν διακοψει το μνημοσυνο του Πατριαρχη..... ρε παιδια, οσο και να θελετε να αλλαζετε το νοημα των γραφομενων του αγιου, το μονο που καταφερνετε ειναι να πειθεται εμας τους υπολοιπους οτι εχετε προσωπικα ή ιατρικα θεματακια....

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com